*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Tarantella83 :hug:

Cappuccino Jaiks, sun polvi kuulostaa aika ilkeältä. Sanoiko lääkäri mitään syytä, miks sille ei voi raskausaikana tehdä mitään? Toivottavasti vaiva helpottaa!

Huomasin, että täällä on keskusteltu kaksosista. Mäkin välillä leikittelen ajatuksella, kun nippaus tuntuu yllättäen kohdun oikealla eikä vasemmalla puolella. Silloin mietin, että mitä ihmettä, mitä jos... Mutta jospa ei kuitenkaan... Olishan se rankkaa. Toisaalta jos kaks tulee, niin sitten tulee ja molemmat olis yhtä toivottuja. Suvussa on kaksosgeeniä, mutta äidin serkkujen puolella, esim. mun pikkuserkut on kaksoset.

Painonnoususta sen verran, että mulla nousi edellisessä raskaudessa paino maltilliset 10-12 kg ja aika äkkiä ne karisi poiskin. Tällä kertaa olen lähtötilanteessa 5 kg kevyempi kuin edellisellä kerralla, mutta luulen, että paino nousee yhtä korkealle kuin ensimmäisestä, ellei jopa korkeammalle. On meinaan ruoka maistunut viimeisten kahden viikon aikana eikä loppua näy :ashamed:

Sitten "loppukevennykseksi" vähän työasiaa. Tänään oli yks ihan järkyttävän kaamea episodi työpaikan käytävällä, kun eräs mulle tuntematon ihminen (ei asiakas) oli mulle tosi töykeä ja mä lievästi sanoen järkytyin siitä. Kun olen luonteeltani herkkä ja tunnollinen ihminen ja sattumoisin raskaanakin vielä, niin otin jutun tietysti TOSI RASKAASTI ja olen nyt kotona itkeä vollottanut, että mikä mussa on vikana, kukaan ei pidä musta, byhyyy! Ai mullako kyynelkanavat apposen levällään? Pitäis laittaa kaulaan sellainen kyltti roikkumaan, jossa lukee "Älä edes kuvittele lähestyväsi, jos ei ole mitään positiivista sanottavaa!"

Jospa huomenna olis parempi päivä. Aina ei voi onnistua, aina ei voi loistaa.

Sukkasillaan 5+5
 
Lista päivitetty, kahden päivän poissaolo kostautui hurjalla listalla uusia plussanneita :) jos siis virheitä niin huudelkaa :)

Onnea siis uusille Heinäkuisille :flower:

Täällä ensimmäiset oksut heitetty tänä aamuna :x
Kaverille joka raskaudesta tietää, laiton viestin, että kai se täytyy alkaa uskomaan kun ensimmäinen oksu lensi tänään... Kaveri vastasi " Onnea oksusta!! " :LOL:

Se aamuinen olo oli kyllä hirvittävä, en haluasi sellaista enään kokea (ja juuri kun valittelin oireettomuuttani :ashamed: ) Hapankorppu ja vesilasi vessanpöntön vieressä nautistekelin aamustani, kylmän hien virratessa... oli siinäkin tunnelmaa :D Mieskin tuohon oksenteluun heräsi...

Tännepä ei taas muuta tällä kertaa!!

Mimse ja salaisuus 5+6
 
Heippa pitkästä aikaa!

Täällä yritetään tahkota arkea työssäkäynnin ja kodinhoidon kera.. Oireet on alkaneet nyt kunnolla, paha olo on 24/7, aamuyöstä herään pahaan oloon, aamupäivällä on hetken parempi ja sit taas alkaa kunnes iltapäivästä hetkeksi helppaa. Illasta on sit taas ällötystä ilmassa. Palelua on koko ajan, peiton alla hytisen kaikki vapaat hetket :LOL:

Pakko vähän omaa napaa hehkuttaa vaikka menee ohi aiheen, mutta sain tänään lääkärissä helpottavia uutisia. Kesästa saakka poskiluussa ollut patti on mitä todennäköisimmin kapseloitunutta rasvakudosta, eikä mitään pahanlaatuista. Oon valvonut tän asian takia monta viikkoa ja murehtinut hullun lailla. Vihdoin tänään töissä näytin lääkärille pattia ja pitkän tutkimuksen jälkeen jäätiin seurantalinjalle, koska merkkejä pahanlaatisuudesta ei ole. Huh ja helpotus :heart:

Osanotto kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Palataan taas :wave:

Heinäkuu ja Pikkuinen 6+0
 
Oikein paljon onnea plussanneille ja tervetuloa !! :)

mulla on muutamana päivänä ollut nyt pahaa oloa kun on aamun/päivän ensimmäisiä ruokia syönny.. sellainen lievä oksetus refleksi tai jotain.. ekasta raskaudesta en ois tienny olevani raskaana jos ei olisi rinnat vkl 10 asti tursunneet maitoa niin toisaalta ihanaa että nyt on jotain muitakin oireita, vaikka en niitä odotakkaan innolla.. :D ota nyt sit selevää mitä haluaa ja mitä ei..
musta tuntuu että musta on tulossa aikamoinen hormoonihirviö kun oon tänään miehelle kiukunnu niin turhanpäiväisistä asioista kuin miten imuroidaan ja laitetaan pyykkiä kuivamaan.. mutta mä oon vaan niin tarkka varsinkin imuroinnin suhteen että mielummin teen sen ite kuin annan toisten hutasta ( meillä on kaksi koiraa ja kolome akvaa niin joka paikka ja alunen täynnä aina karvaa ja pölyä ja joka ainoa päivä niin tykkään sit että kaikki siirretään ko imuroidaan että ei oo tunnin päästä levinneet joka paikkaan sieltä sohovan sun muun alta)

mä joka päivä käyn täällä lukemassa tätä palstaa ja tänne tulee kyllä hurjaa kyytiä tätä tekstiä, mutta itse oon tosi laiska sit kirjoittaa vaikka muuten tällä palloilisinkin aina kuin mahdollista.

Mahan kanssa mulla on ollut pitkään ongelmia ja taas tämän päivän ollut maha kipeänä ja tossa parituntia sitten tuli kauhea kramppi mahaan tuonne ruokalaukun kohdalle, mulla ilmaa kertyy aina mahaan ihan mahottomasti ja nuin käy kun se ei pääse ulos. itkuhan siinä pääse ja paniikki päälle ko se tulee niin se on yhtä helevettiä sen tuskan kanssa ei voi liikkua, sit se helpottaa ko ilma pääse pihalle.... :ashamed: mulla niin hävettää tuo homma ja pelottaa kanssa ko se on jotain hirveää se tuska, oireet tuli sen jälkeen kun multa sappi poistettiin vuosi sitten.. Onko kellään muilla koskaan tälläista??!!

mä taas tänään näin kaupassa käydessä joka puolella suloisia ihania vauvamasuja kaikilla :D samoiten kun tyttöä oottaessa näin niitä koko ajan joka puolella... =D

miten saatte painon pysymään muuten kurissa että se ei yhtään nousisi odotus aikana ku sitä valmiiksi jo liika on...olen kaiken herkun kyllä pois jättänyt ja liikuntaa lisännyt..

nyt täytyy kiiruhtaa saunaan

isot osaanotot kaikille surun kohdanneille :hug:

mami ja öttimönkiäinen 5+3
 
Iltaa,
Voinnissa ei vieläkään kummempaa, siis sellaista jonka kanssa ei tulisi toimeen. Veri kiertää turhankin hyvin raajoissa, huono ääreisverenkierto yleensä, nyt näytän podypumppaajalta suonineni. AIVAN JÄRJETÖN TURVOTUS. Sormia myöten, sormukset kiristää ja vyötärö saanut uusia mittoja aamuisin ja iltaakohti. Välillä ottaa yskiessä vasemmalta ja välillä oikeelta kohtua...

Mää tunnustan, menin ostamaan jo bodyjä pikkuiselle... :ashamed: en voinu vastustaa, ja tää varmaan kolahtaa omaan nilkkaan..:'( samalla oon kaivanut vanhat odotusvaatteet esille ja pessyt irtoavat kangasosat vaunuista...:ashamed: voi noloa, en vaan voi sille ihanalle touhuamisen tunteelle mitään..
sain muuten toisella LA-laskurilla meille 19.7. kumpi on oikeessa ja miten edes viikkoni menevät?? osaako joku viisaampi laskea.. viim kk 12.10 ja kierto 28-31, (plussa 8.11.)
sateisin terkuin kengu+ "tirri" :heart:
 
Tarantellalle :hug:! Tuntuu kohtuuttomalle, että vaikeuksien jälkeen vielä täytyy kohdata uusia vaikeuksia näissä vauva-asioissa!

Täällä huomenna ultra. Jotenkin en osaa suhtautua siihen oikein mitenkään. Tämä kaikki on vielä jotenkin niin epätodellista. Ehkäpä se huomenna konkretisoituu jos jotain näkyy. Jotenkin pelottaa, että siellä ei olekkaan mitään.

Painoa mulla on ylimääräistä. Jäi esikoisen odotuksesta kiloja. Nyt pitäs yrittää saada painonnousu pysymään paremmin kurissa. Tällä hetkellä ei ainakaan tee paljon mitään mieli syödä pahoinvoinnin takia, että se helpottaa herkkujen rajoittamista.

Kauhea väsymys on täälläkin päällä. Ja närästää. Täytynee painua nukkumaan.

Onnea uusille tulokkaille!

BArbapörrö ja sintti 7+1
 
jep. kaikki tuli ulos. unelmat valui 5. kertaa ulos tosta vaan.
Järkyttävää miten ihminen voi aina epäonnistua.
Tuo on kyllä ihan kamalaa! Onko ikinä tehty mitään tutkimuksia, miksi näin käy? Ystävättärelläni on myös ollut viisi peräkkäistä km:a. Heillä on ennestään kolme lasta ja kovasti toivovat neljättä. Lääkärit eivät osaa sanoa syytä näihin takaiskuihin. Halauksia ja voimia sinulle ja miehellesi nyt kovasti :hug:
 
Huomenet!ilmottaudun mukaan. elikkä ikää mulla 31-vee 5:s lapsi kait sitte tuloillaan. LA:eek:lis varmaankin 5.7.
plussasin 31.10 ja järkytystä ei voinut sanoin kuvailla....ei näin pitänyt käydä,enkä edes ymmärrä miten tämä on mahdollista...sama juttu kun edellisellä kerrallakin.edellisen jälkeen pyysin sterilisoinnin,mutta ei lääkäri suostunut.
itsellä hirveän paha mieli,kun lähipiirissä 2 hyvää ystävääni yrittävät vauvaa "hinnalla millä hyvänsä",ja niin mielelläni vaihtaisin kohtujani heidän kanssaan!
Aborttia mietin heti ja olin aika vakaasti sen päättänyt tehdä,mutta itseni tuntien ja tietäen,en siihen pysty.onneksi odotusaika on niin pitkä(tätä lausetta tulen katumaan myöhemmin;) että ajatukseen ehdin tottua...
muuten elämässäni on kaikki o.k.iso talo,hyvä avioliitto,kiltit,helpot lapset (12,11,6 ja 2-v)jne.
eniten harmittaa,että menetän ihanan työni,jota olisin saanut jatkaa vielä ainaki 3-vuotta..:( mutta siihen hommaan tietysti otetaan uusi,kun minä jään mammalomalle..no,töitä saa aina.tai olen ainakin saanut.
tämä oli nyt tämmöinen purkautumisviesti!toivottavasti kukaan ei saa musta kylmän diivan kuvaa...en semmonen ole!en ole raskaudestani kertonut kellekkään,niin oli tarve johonkin "puhua";)
yritän saada ajatukset kasaan ja palata positiivisella mielellä!
 
Lisää huonoja uutisia :( Osanottoni Neiti-81 !! Toivotaan todella että teille vielä pikkuinen suodaan!

Itse olen menossa muutaman tunnin päästä ultraan, kyllä jännittää tietää, että onko tuolla masussa joku asukki =)
Pahaolo on ainakin todella kova ja samoin väsymys... no kohta se selviää.

-Lilli, rv 7+0 :D
 
Heippa!
minäkin liityn tänne,jos sopii :heart: meille olisi tulossa viides jos kaikki hyvin menee,lapsia ennestään -99,01,03,09 2 tyttöä ja 2 poikaa. hormonikierukan poistin elokuussa ja nyt tärppäsi,viime kierrossa oli varhainen keskenmeno. Oireita on paleltaa niin kuin vissiin muitakin täällä, ja etoo välillä mutta eniten väsyttää..|O tällä hetkellä oon kotiäippä ja mies on työssä.

taiska79 melkonen ylläri sulla :heart: no ajatukseen onneksi ehtii tottua!

neiti-81 voimia sinulle paljon!

voimia kaikille jotka niitä tarvii :heart:

mulla la ois näillä näkymin 25.7.2011 mutta sehän voi ultrassa vielä muuttua

mamutski rv 4+1
 
Isot :hug: kaikille menetyksen kohdanneille. Se sattuu niin syvältä, muistan tunteen vielä liiankin hyvin.

Moni on jo ultrassa käynytkin ja muutama jännäili, mulla vsta ensi viikolla ja nyt jo odotan ja jännitän. Eilen alkoi pahoinvointi oikein kunnolla ja tänään söin aamupalan kaksi kertaa kun eka tuli ylös :x Ei mulla ennen raskauksissa tällästä pahoinvointia oo ollut ja nyt onkin alkanut mietityttään voisko tää olla poika kun kaksi edellistä tyttöjä. Ootteko te huomanneet eroja oireissa tyttö tai poikaraskaudessa?

Cailin 6+1
 
Itkuhan tässä tulee :'( Osanotto neiti-81:lle, ei voi tosiaan edes kuvitella, miltä tuollainen toistuva pettyminen tuntuu...

Tarantellalle peukkuja ultraan, jospa olisi vielä toivoa? Onko mahdollista, että se hormonitaso vain nousisi hitaasti?

Toivottavasti Barbapörrö ja Lilli saavat ultrasta hyviä uutisia!

Omaan napaan ei mitään uutta. Vähän etova olo saattaa tulla, jos on syömättä useamman tunnin aamupäivällä (yleensä syön aamupalan klo 7 ja töissä klo 11.45, nyt on pitänyt lisätä välipala siihen väliin). Väsyttää, mutta oon kyllä pari yötä mennytkin liian vähillä unilla. Mutta eiköhän niitä oireita ala tulla sitten ihan riittämiin kun on tullakseen, eli yritän olla valittamatta oireettomuudesta...

- Liisakaisa ja Myyrä 5+1
 

Yhteistyössä