*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Moikka!.Minäkin sain neuvola ajan varattua.Tai siis tungettua itseni nuorimmaisen 1,5v neuvolaan:D
Meidän nvola terkka oli ihan innoissaan että meille tulee taas vauva:heart:
Muutamalle läheiselle olen jo kertonut:).Oma Äiti oli ehkä eniten "shokissa" sen piti sulatella asiaa 6 tuntia:LOL: Sanoi vaan että sitten sen täytyy jo muuttaa meille asumaan kun haluaa auttaa enemmän :).

Meilläkään tuo mies ei taida ihan tajuta että raskaana ollaan:).Eilen oli ihan ihmeissään että "alkaako noi oireet jo nyt".Sille tulee pitkä 9kk:whistle:
(meilläkin muuten tärppäsi ekasta kierrosta)

Suoraan Nt-ultraan ollaan mekin menossa.Täytyy vaan jaksaa odottaa.Onneksi nämä päivät menee äkkiä:)
Meillä ei ole vahin tyttö ihmetellyt että miksi luen vauva lehtiä,kai siksi kun olen lukenut niitä niin kauan:).Yksi päivä kuunteli mun mahaa ja sanoi että "Äiti kuule,sun mahassa on vauva":heart:
Aika hyvä sattuma,testiin ei ollut vielä edes plussaa tullut.EIkä olla puhuttu lapsille mitään,eikä puhuta kun vasta ultran jälkeen:)

Täällä on todella huono olo,turvottaa,etoo,oksettaa,hajut on kauheita,ruoka ei maistu=Paitsi kaikki mitä ei kotoota löydy:D. Eilen ei edes paahtopaisti maistunut:x

oletteko muut huomannut jotain eroa muiden odotusten alkuun?
Mulla on aina ennen heti plussan saatuani alkanut etomaan kahvi.Nyt voisin juoda kokoajan,eikä ole läheskään näin etova olo ollut:)

Siis tarkoitin omien eri odotusten välillä :D
 
Viimeksi muokattu:
Mahasta: Kyllä näkyy jo! Onneksi nyt on muodissa löysät paidat niin pystyy vielä piilottelemaan. Mietityttää kun meinasin hakea yhtä työtä vielä keväälle, mutta en pystyis olemaan siinä määräaikasen pätkän loppuun asti, kun lapsi syntyy. Mitä mieltä ootte? Onko moraalisesti oikein hakea? Tai edes laillista?

Oloista: Tänään ekaa kertaa vähän etova olo, mut muuten kyl ruoka maistuu. Ja kyllä täälläkin hiki virtaa:LOL:

Neuvolaan meen ens viikolla ja ultran sain varata kunnalliselle puolelle samantien, eli se olis 24.11. kuten aika monella muullakin! Siihen asti siis jännäillen..

Sinadius ja beibi 5+5
 
sinadrius Laillista on hakea, kunhan ilmoittaa työnantajalle äitiyslomasta 2 kuukautta(???) ennen sen alkua.

Joo täällä, ei oikeestaan mitään oiretta. Pientä yökintää, oli koulumatkalla, jonka varmaan kuvittelen. Alan jo epäilee olenko edes raskaana? Mutta ei kaksi testiä voi valehdellam eihän?? No on nuo rinnat kasvaneet ja nännit kokoajan pystyssä ;D Nälkä ja nälkä....Kai nuo on oireita. Okei, olen aika itku herkkä.

Keiju ja nyytti 4+6
 
Masusta, turvotusta on kyllä :D Kyllä sen huomaa kuinka toisen odotuksessa masu turpoo ihan eri tavalla.

Tää väsymys ja nälkä on kyllä jotain uskomatonta. Voisin syödä aamupalaksikin lämpöistä ruokaa :rolleyes: Mutta sit taas toisaalta välillä tulee karmea pahanolon aalto.

Odotusten eroista, nyt tullut oireet nopeammin. Esikoisesta ei oikeastaan ollut kuin väsy viikkon 6-7 saakka ja sit vasta alkoi oksettaa yms. Nyt tuli kaikki jo viikolla kolme :LOL:

Heinäkuu ja Pikkuinen 4+3
 
Millä viikoilla sen raskauden voi todeta ultralla? On jotenkin niin malttamaton olo ettei haluais odotella kuutta viikkoa, että jo tietäis että siellä oikeasti on jotain.. :heart:
Mutta joo.. mieliala menee kuin vuoristoradassa (no menee muulloinkin mutta nyt vielä enemmän..) ja näyttää että masu on jo pullahtanut (nytkö jo..) Viikkoja on 6+
 
Pikkunen Rv 7+ yleensä näkyy jo varmuudella syke ultrassa. Elio varhaisultraan voi mennä siisnä rv 7-8. Itse menen kun viikkoja on 7+2. Esikoisesta käytiin tasan rv 7+0 ja hyvin näky syke ja tyyppi. Kesken menneessä ekassa raskaudessa käytiin 6+0 ja sillonkin näky syke selvästi, mutta ei välttämättä aina ja kikilla näy siis vielä sillon.

Täälläkin turvottaa ihan järkysti. Ja pahoinvointi on tullut jäädäkseen. Eilen himoitsin makkaraa ja siitä tehtyä kastiketta, tänään se yökötti suunnattomasti. Myös kana ja kalkkun aällöttää. Syöminen auttaa ällötykseen, eli pystyn syömään kun vaan valitsen tarkkaan mitä syön.

Oireet on aika samat kun esikoisestakin. Ainakin toistaiseksi.

Barbapörrö ja sintti 5+4
 
Heips!
Mites toi terveellinen ruokavalio??kun tekee mieli pistää suuhun kaikkeee ja epäterveellistä esim iltapalaks sipsii (tosin vannoin et ikinä en enää koskekkaan :LOL: ) ja sit on pahaolo!!

Miten te hikoilette kaikki? mä vain palelen,nukkumaankin pitää mennä kerrasto päällä!?

Kysymys: Tiedättekö mitä sanotaan hiusten värjäyksestä raskaana ollessa??ei vissiin suositeltavaako? ja sit suosittelevat raskaana oleville sitä influenssa+sikapiikkiä,mitä ajatuksii herättää?

Uusi viikko alkakoon :)

zannuli 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin palelen ihan hulluna. Villapaita päällä nukun ja suihkussa käydessä on pakko pukee lämpösessä saunassa kun jäädyn pukuhuoneeseen :LOL: Saa nauraa!

Hiustenvärjäys on mun käsityksen mukaan ihan turvallista. Monta koulukuntaa on varmaan tästä, mutta itse värjään ihan huoletta. =)
 
Kyllä te kirjoittelette! Monta sivua tekstiä...

Turvotusta on ihan törkeesti, toivon silti pystyväni jotenkin salaamaan raskauden joulun yli, mut taitaa olla turha toivo. Toinen siis tulossa. Ja kohtu tuntuu selvästi alavatsalla, alavatsa on sellanen kova pallo ja loppu siinä ylempänä sellasta löllöä, mitä koko maha oli ennen.

kylmä on munkin, varsinkin iltaisin, sohvalla pitää maata tiukasti peiton alla villasukat jalassa.

zannuli kyseli hiustenvärjäyksestä niin mun mielestä se on ihan turvallista. Ja roskaruoka maittaa mullekkin. Vaikka olis kiva et jotkut porkkanat olis se mieliteon kohde, ni ei.

sinadrius kyseli työnhausta niin mustakin on laillista ja ihan ok:kin hakea töitä, työantaja sen päättää ottaako "riskin" sut palkatessa, tosin raskaus ei saisi olla este. Ja 2kk ennen mammista pitää kertoa työantajalle.

Joku oli saanut hyviä ultrauutisia onnittelut siitä!

Monella muullakin oli varmasti asiaa, mutta nyt ei enempään pysty.

Bree 6+1
 
Turvotusta mullakin, ei kyllä ihan hirveästi, mutta itse huomaan.

Kamala väsy myös, ja nälkä! Ja äsken söin ihanaa kakkua, mutta sit tuli huono olo kun oli kuitenkin makea...eli sama kun ekassa raskaudessa, että ei näytä makea maistuvan... periaatteessa ihan hyvä :D

Mullakin on ihan järjettömän kylmä!!!

olikohan tässä viestissä mitään järkeä...no omat kannat kaikkiin aiheaulueisiin :D

Ai niin, hiustevärjäys vielä. Tummissa hiusväreissä oli kai jotain aineita, että ei suositella "kovin usein", mutta hysteerinen kaverini sitten soitti teratologiseen ja ne oli sieltä sanonut, että normaali kestovärin välin jos pitää eli kai jotain 3-4kk niin huoletta voi värjätä. Itse kyllä just kans värjäsin, ja jos siitä jotain hirmu helpost jotain tulis, niin suomessa olis tosi paljon sairaita lapsia.
 
Ei muuten kukaan ole meinannut hommata äitiysfarkkuhaalareita? Mulla olis yhdet ylimääräset M (minusta reilu M-L) kokoiset kun ostin viime raskauteen, mutta olikin sitten isot mulle. voisin nimellishinnalla+postareilla laittaa eteenpäin. Pistäkää yksityisvietiä jos haluatte mittoja tai kuvaa :)
 
Mimse: Minulle voisi vielä etusivulle päivittää, että ikää on 29 vuotta ja siis kolmas lapsi tulossa.

Tämä oli pienoinen yllätys meille tämä raskaus ja vähän vielä epäuskoinen olo :). Vanhemmat lapset ovat nyt 2 vuotta ja 8 kk. Eli heinäkuussa meillä on sitten toivon mukaan 3 alle 3-vuotiasta pienokaista. En malttanut olla varaamatta ultraa ja viikon päästä siis saamme käydä katsomassa onko sielä ketään ja onhan oikeassa paikassa. Ja kylmä on minullakin, se onki oikeastaan ainoita raskausoireita näiden väsyn ja "menkkakipujen" lisäksi.

Zannuli: Minä otin sen sikapiikin viime vuonna kun kuopusta odotin, koska olin paljon tekemisissä useiden sairastuneiden kanssa. Nyt en kyllä ole varma otanko enää.

Täällä oli paljon juttuja joihin oli jotain sanottavaa, mutta ne hävis nyt päästä tässä miettiessä :D... Pitää palata hiukan virkumpana taas asiaan.
 
Huomenia! Uusille onnea odotukseen ja tervetuloa mukaan..

Mä kävin viime raskauden aikana kampaajalla värjäämässä hiukset, ja kampaaja sano ettei tarvii olla huolissaan..joten en ollu..

Tää masu on kyl ihan eri kokoa mitä esikoisen aikana, huomaa jo sen kummun tossa alavatsalla, varsinkin eilen ku käytiin porukalla uimassa, ni uikkari päällä huomas eron selvästi eron viime viikkoon..

Ultraa en jaksais odotella, mut silti en varannu sitä alkuraskauden ultraa..ajattelin yrittää neuvolakäynnillä ruikuttaa jos se täti suostus kokeilee kuuluuko jo sydän äänet..vähän malttamaton oon silti..

Sikapiikin viime vuonna otin itelleni, tällä kertaa aattelin jättää väliin..

Omaa napaa sen verran et se eka ultra tai lähinnä toka ultra on kaikken jännittävin ku viimeeks pojalta löydettiin oikeesta munuaisesta vesirakkulat jotka sit valtas loppujen lopuks koko munuaisen..ei siitä mitään haittaa oo ollu, reipas yks vee tossa purkaa kirjahyllystä kirjoja innolla..mut silti vähä pelko persiissä et mitä täl kertaa näkyy vai näkyykö mitään..

Possu ja pikkusaukko 5+6
 
Huomenta!!

Tervetuloa kaikille uusille :wave: Kivaa kun joukko kasvaa!!!

Viikot vaihtu, 6+0 ja enää kaksi ja puoli viikkoa ultraan. Aika kuluu.

Täälläkin paleltaa varsinkin iltaisin hirveesti. Näkisette kun lähen nukkumaan, niin kyllä nauru raikais :LOL: On yöpaitaa, housua, sukkaa ja villatakkia sekä kaksi peittoa ja silti joskus tuntuu että JÄÄTYY.

Hiukset justiin värjäsin pari päivää sitten ja kyllä minä edellisissä raskauksissakin värjäsin. Ehkä vähän harvemmin, mutta värjäsin kuitenkin.

Masu ei viellä ole mitenkään tullut esille, mutta ei se aikaisemmistakaan ole tullut hirveen aikaisin. sitä odotellessa.
sikapiikin otin keväällä, nyt en tiedä. en ole asiaa edes pohtinut.

Minua kun on tämä keskenmeno pelottanut, niin menin sitten tilaamaan viikko näytöllisen digitestin. Aamusta sen tein ja näyttöön tuli raskaana 3+, niin kuin pitikin. Eipähän tarvii hermoilla niin paljon. Keväällä tuulimuna havaittiin vasta ultrassa 8+ jotain ja se oli ihan kauheeta vaikka aavistelinkin ettei kaikki ole kunnossa. Nytkin siis pelkäsin että raskaus mennyt kesken muttei tule ulos. Testi ainakin todistaisi että hormooni taso kohonnut ja raskaus jatkunut, vaikka voihan se kesken mennä siltikin. Ymmärtääkö tästä sepostuksesta mitään :D?

Tänään olis sellaiset pikkujoulu kekkerit ja selvinpäin sinne, vähän mietityttään millaiset selitykset menee läpi. Oon kyllä vedonnut töihin ja ilmoitin vain että olen autolla, en sen ihmeemmin alkanut keksimään mitään. Toivottavasti eivät nyt hirveesti kysele juomattomuuttani :) Paljastaa kun en halua!!

Muumi ja pikkuinen 6+0
 
Masu ei ole tullut vielä esille, turvotusta on mutta kun olen pyöreä jo muutenkin ei pitäis tämän vielä paljastaa. :whistle: mutta tästä pahoinvoinnista johtuen olen vältellyt tän viikon kylästelyä, kaverit nimittäin lukis oireet heti. Salaisuutena aiotaan pitää mahdollisimman pitkään. =) Voi tietenkin olla että mies ei malta olla hiljaa ku kavereiden kans pääsee saunomaan ja kuppia ottamaan.

Nyt luvassa miehen kans viikonloppu kahdestaan. Tytöt menee isälleen ja me päästään mökille. :heart: Romantiikkaa luvassa. =)

Hellun martta ja Pähkinä 4+4
 
Huomenta!

Soitin neuvolaan ja sain ajan vasta 2.12 eli kuukauden päähän! En millään jaksais oottaa! Mietittiin jo että jos varattais yksityiselle aika, mut kyllä me ootetaan. Mulla on parin viikon kanssa ylävatsan tähystys, kontrolliaika kun kesällä mahakipu vaivasi, ajattelin, että jos siinä pyytäisin ultraajaa kurkkaamaan vähän alavatsallekin :D!

Oloja ei ole vieläkään sen enempää, väsymystä vain, iltaisin nukahdan kun menen nuoremman viereen köllöttämään, kun nukutan sitä yhdeksän maissa, ja uni tulee lähes joka ilta. Yöllä herään kamalaan pissahätään ja unet katkeaa sen verran.

Kivaa päivää ja hyviä oloja!
 
Helposti tää kolmas (tai neljäs, yks keskenmeno on takana) raskaus sujuu, yllättävän helposti. Ei juuri pahaa oloa, kaikkea voin syödä eikä oo mielihimoja erityisesti. Liikaa jos syö ni sillon on paha olo, mut se lie normaalia :) Tänään alkoi kyllä mahdoton kusiralli, ei voi olla tyhjentämättä rakkoa puolen tunnin välein vähintään. Samoin tissit turpos kerralla niin, et aamulla piti ottaa ihan kouraan kumpikin sängystä noussessa kun tuntu, et kaks moukaria mäjähtää lattialle ihan justiisa!

Mut jotenkin niin saiiirrraaan ihana on olla raskaana!! Miehen aatos oli taas eilen hiljainen huokaus, et mitenkähän me mahutaan asumaan sitten...jos ei 5h+k omakotitaloon kolmee muksua mahu ni on kumma! Ei se pieni vielä omaa huonetta aikoihin tarvii ja tyrkkää sen sit vaikka isoveikan huoneeseen, tekee seura ihan hyvää tuollaiselle esipuberteettia lähenevälle kakaralle, joka tykkää noista pienistä niin hurjasti. Veljeä toivoo, ne pienet pojat kun kuulemma on niin kivoja, se aina urakalla niitä naurattaa, jos sattuu olemaan jollakin tuttavaperheessä sellainen pikkumuksu. Sitä on kiva kattoo!

Vähän mietityttää toi ikäero, tulee 7 ja 9v eroa sisaruksille. Oiskohan pitäny aiemmin tähän jo ruveta?

Sandemar 6+0
 
perjantai päivitystä


Pahoinvointi alkaa täälä tasaseen lisääntymään.. eli joutuu jo miettii meenkö vessaan oksentaa vai pysyykö viel sisällä.. ei oo tullu vielä yhtään kertaa ulos asti. eikä kahdesta aiemmastakaan. ja tyttöjä on molemmat, eli ite en usko noihin raskausennusteisiin ollenkaa ku on nii ihmisestä kiinni
mulla oli myös molemmista poikamaha, eli näky vaan sivuilta ja edestä, mutta takaata ei ollenkaan.

mahan turvotus kasvaa vaan! hohhoijjaa. onneks mun vanhemmat eivät nää mua tänä viikonloppuna niin saa ainaki vielä viikon pimittää tietoa hahaha. vaik alkaa tuntuu jo ihan samalta vaikka kertoiskin. ei jaksais enää salailla. en oo hyvä tämmösessä. :>

perjantai-iltaa aiotaa miehen kans viettää sellai, että likat viiää mummolle yöks ja mennää leffaan :> ? kattoo se napapiirin sankarit! sit varmaa käyää syömäs jotakii herkkua varmaa haluun ainaki niit sipulirenkaita!! :>:> phihi.

tänää ruokana- eilist nakkisoppaa + leipä+juusto. :> pitää vaa keittää se soppa uudelleen et ei tarte mikros lämmittää.

isompi likka 2,5v peilailee itseään ja laulaa Ystävä ystävää, ystävä ystäävää ömm juu. :>:>
pikkane likka nukkuu päikkäreitä. :>


? pupeltaja + pyllerö 6+2 ?
 
A-H
Terve taas kaikille! :)

Tänään oli meidän neidin 1,5v neuvola. Mitat 9,14kg ja 75 cm. Tyttö on edelleen pieni, mutta kasvaa tasasesti omalla käyrällään. Samalla sitten kerroin raskausuutiset ja ekan neuvola-ajan sain sit 1.12. Laskettu aika on sit neuvolan mukaan 2.7.2011, että sen voi vaihtaa tonne etusivulle, jos siitä ei ole liikaa vaivaa :)

Pahoinvointi pysynyt samana, eli ei ole vielä oksentaa tarvinnut. Väsymys on jotain aivan käsittämätöntä! Eilen nukuin 2h päikkärit ja illalla menin neidin kanssa jo kahdeksan aikaan nukkumaan, kun niin paljon väsytti. Nyt onneks jaksaa olla hereillä, mutta katellaan taas illalla, että kuinka pysyy hereillä.

Hiuksiahan saa värjätä, kohtuudella. Eli ei mitään kerran viikkoon värjäilyjä suositella :D Ite päätin joskus kesällä, että en enää värjää hiuksia ja kasvatan nyt omaa väriä, kun leikkasin hiukset lyhyeks :) Voi tietysti olla, että kyllästyn tähän maantienharmaaseen aika pian ja värjään taas hiukset :D

Sikapiikkiä ei meidän perheessä ole kukaan saanut, eikä sitä tulla kenellekkään ottamaan, vaikka riskiryhmään astman takia kuulunkin.

Mahan turvotusta täälläkin esiintyy iltaisin, edelleen :D

Eroja edelliseen odotukseen, ainakin se, että etova olo on alkanut jo nyt, kun viimeksi alkoi joskus 7+. Viimeksi pystyin juomaan kahvia, mutta nyt se ei enää toissa aamun jälkeen ole uponnut, joten teehen siirryin :) Viimeksi en pystynyt syömään lihaa, kun se alkoi heti oksettaa, mutta nyt tekee mieli kebabbia yms :D Tuo lihanhimo voi tietysti muuttua, kun eilenkään ei tehnyt mieli laittaa leikkelettä leivälle ja jotenkin ei voi edes kuvitella tekevänsä ruokaa lihasta, outoa :eek: Viimeksi ei myöskään muistaakseni turvottanut näin paljoa heti alussa.

Ultraan menosta ei ole vielä hajuakaan, kai se sitten varataan siellä neuvolassa. Varhaisultraan olisi tietysti kiva mennä, mutta eipä taida nyt joulun alla olla ylimäärästä laitella, ku tosiaan kh-tuella oon ja mies siis vaan käy töissä.

Eipä muuta tällä kertaa, mukavaa viikonloppua kaikille! :)

A-H 5+6 (Neuvolan mukaan siis yhden päivän edempänä ;))
 
Vähän mietityttää toi ikäero, tulee 7 ja 9v eroa sisaruksille. Oiskohan pitäny aiemmin tähän jo ruveta?

Sandemar 6+0
Meillä kanssa tytöt vauvan syntyessä olisi hieman vajaat 7- ja 9-vuotiaat... Pienempi on miljooonasti ilmaissut, ettei MISSÄÄN NIMESSÄ halua meidän perheeseen enään vauvoja... Saas nähdä kuin reagoi, sitten joskus kun asia paljastetaan... tosin tuo pömppövatsa paljastaa kyllä kohta itse itsensä :/ Töissä ihmisten katseet hakeutuu vatsanseutuun vaikka pukeudun, ei paljastavasti... hmmm... :)

Mimse ja salaisuus 4+3
 
Mä soitin myös tänään neuvolaan =) Yritin siirtää aikaa, joka olisi ollut tänään, kun kerran otettiin takapakkia tuossa yhdessä vaiheessa. Neuvolan täti selitti puhelimessa, että tarttis käydä ensimmäisten 2kk sisällä viimeisestä kuukautisista, mutta suostui sitten viimein siirtämään aikaa vielä kahdella viikkoa. Eli meillä on neuvola sitten 15pv :)

Tänään ei onneksi ole ollut niin huono olo, kun tähän mennessä joka aamu.. Huh. Ihanaa, kun on tällaisia hyviäkin aamuja välissä! :) Jaksaa sitten paremmin niitä huonoja aamuja.

Väsymys on ruvennut painamaan täälläkin. Haukottelen koko päivä, ja voisin nukkua vaikka kuinka paljon! :O Tänäänkin heräsin ensimmäisen kerran kahdeksalta soittamaan sinne neuvolaan, ja puhelun jälkeen kömmin vielä sänkyyn, ja nukahdin. Nukuin vielä parisen tuntia. En yleensä nukahda aamulla enää uudelleen, jos olen jo kerran herännyt. Ja muutama yö sitten nukuin 20 tuntia putkeen! :LOL: ja ihan hyvin sain sen jälkeen illalla unta! :D

On tää ihan hassua :D Mies nauroi eilen illalla, että hormonit ainakin alkaa kuulemma potkiin pikkuhiljaa :LOL: Raasulle tulee vielä kovat oltavat!

-Emilien ja pikkuinen 6+2-
 
Hitto minun piti käydä ihan neuvolassa teettämässä raskaustesti keskiviikkona kun en voi uskoa, että olen raskaana tai että kaikki olis hyvin! Siis ei ole mitään oireita! (paitsi nyt pahenee tämä väsymys, haukotuttaa, kehtuuttaa, haluis nukkua :) ) Ei rinnat kipeät ei mitään ja esikoisesti etoi jo ennen raskaustestin tekemistä. Sillon se raskaus oli niin konkreettisesti läsnä koko ajan ja nyt taas en tunne ollenkaan olevani raskaana. Ainiin, no pieni "puristus" tai sellanen tuntuu aika ajoin toisella puolella alamahaa..se on kai hyvä juttu..ehkä se kohtu alkaa kasvaa siellä. Ne tuntuu vähän kuin minimini-harjoitussuppareilta :)

Paljon mukavampihan tää on olla, mutta henkisesti raskasta, kun pelkää jotain olevan vialla.. Saan muuten kaverilta lainaan kotidoplerin! kivaa!
Äh..toivottavasti painoa ei tulis ihan niin paljon kuin viimeksi (23kg)..se alkoi jo tuntumaan hieman epämukavalta.

Mitäs muuta..joo täällä kans tosi kylmä ja välillä hiki. Hiuksia värjään normaalisti ja sian otin viime vuonna, nyt en tiedä otanko kumpaakaan influenssarokotetta. Ja mahaa turvottaa myös täällä.

Mä huutelen vieläkin: eikö ketään muita täällä, joka olis kokenut section?! höh..

Milja ja sekaisin viikoista ja päivistä..kai melkein viis.
 
Hmm.. Täällä miettii sitä ultraa..ajan sais kait parin viikon päähän. Maksais n.80e. Jotenkin vaan pelottaa että jos siellä masussa ei ookkaan mittään.. Höh. Ja keljuttaa että miten muka sais painon pysymään kurissa kun on ylipainoa jo valmiix..
 
Rokotteista, sikapiikin otin silloin viime vuonna näihin aikoihin. Influenssapiikin voisin joku päivä ensi viikolla töissä ollessa pyytää jonkun laittamaan jos neuvolan terkka suosittelee. Tyttökin täytyy viedä piikitettäväksi kunhan paranee, nyt on kuumessa eikä siksi rokotetta saa. Voin avoimesti myöntää, että oon viimeiseen asti länsimaisen lääketieteen kannattaja johtuen ehkä ammatista, mutta otan kaikki rokotteet joita suositellaan :D

Jotenkin hassua miten varma olo mulla on tästä raskaudesta. En osaa pelätä et mikään menis pieleen. Esikoisen kohdalla pelkäsin KAIKKEA, mut nyt en osaa. Luotan vaan siihen et kaikki menee hyvin. Toivottavasti näin saisi ollakin :heart:

A-H, ihana siro neiti teillä :heart: Meidän tyttö oli melkein 11kg 1v3kk neuvolassa, mut ei kyllä ole yhtään pyöreä vaikka kilojen mukaan sille kuulostaakin =)

Heinäkuu ja Pikkuinen 4+4
 

Yhteistyössä