*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Tervetuloa jälleen uusille :heart:

Vaatteista, mulla on parit äitiyshousut ja yhden kivan äitiystakin ostin esikon odotukseen. Se on mobikäyttöinen nytkin, joten ei ollut turha ostos ollenkaan. Jotkut kivat housut voisin tähän raskauteen haluta, samoin joitain ihania paitoja :D

Oireita on edelleen jatkuva nälkä, välillä ällötys ja aika kova väsy. Välillä ihan unohtaa olevansa raskaana, ihan eri meininki kuin esikosta, jonka kans oli koko ajan kartalla kaikesta :LOL:

Heinäkuu ja Pikkuinen 4+6
 
Mua rasittaa nämä mielialanvaihtelut. Oikeasti tiskatessa meidä valurautapannua, teki mieli heittää se pannu seinään ja lähellä oli. En nimittäin jaksa kantaa sitä yhdellä kädellä ja en jaksanu käyttää kahta. :D Sitten seuraavaksi olinkin pikkunen enkeli, joka siivos joka ikisen "onkalon", jota oon tässä vuoden vältelly. Ihan oudot tunnelmat siis.
 
Iltaa!!!

Tervetuloa kaikille uusille :)

Viikonloppu mennyt juhliessa ja sitten väsymyksen kourissa. Ei oikein tuo valvominen sovi tähän tilaan :)

Pahoinvointi saapunut tänne. Syönnin jälkeen tulee sellainen huono olo, mutta kiva kun on edes jotain oireita!!!

Vaatteista: Esikoisen ajalle hommatut äitiysvaatteet laitoin jo pojan odotuksen aikaan kiertoon, kun omilla housuilla silloin pärjäsin. Muutamat isommat farkut löytyy kaapista, jotka jääneet siltä paksummalta ajalta ja toivottavasti sitten niillä pärjäisin. Toppatakkiin toivottavasti mahdun ja lainataan sitten miehen takkia. Muutamia pitempiä paitoja löytyy ja tarvittaessa ostetaan sitten lisää!!

Kaikille joiden mies aiheittanut ylimääräistä hermostumista, niin iso :hug: ja jaksamisia!!

Muumi ja pikkuinen 6+2
 
Täällä jälleen uusi! Muutaman päivän tässä seuraillut teidän kirjoituksia, ja nyt itsekkin mukaan!

Olen pian 21 vuotias Tamperelainen.. Toista odotellaan, esikoinen poika 08/2009. Joten vajaa pari vuotta tulee ikäeroa. Laskettuaika tällä tiedolla 8.7.2011 :)
Eli siis tohon tietoihin lyhyesti: SaaBas...... 21v ......... TAYS......2.

Raskaus tuli yllättäen, mutta toivottu silti. Vaikka mieskin vaihtui pari kk sitten... :)

Harrastuksista: No mitä nyt pienen lapsen äiti voi harrastaa...? Lapsen kanssa touhuilua ja tarkoitus oli aloittaa nyt talvella laskettelu uudestaan. Saa nähdä miten onnistuu :D
Ensimmäisessä raskaudessa en rajoittanut liikkumista mitenkään, ihan viimesenä päivänäkin pyöräilin niin lujaa kuin jaloista vaan lähti :)

Rasvailusta En rasvaillut esikoisen odotus aikanakaan, enkä aijo rasvailla nytkään.. Arvilta silti säästyttiin, vaikka iho venyi melkoisesti..
Kesällä piti muutaman kerran mahaan laittaa, kun oli niin lämmin niin iho alkoi kuivua, ei muuta..

Vaatteista niitä löytyy melkoinen kasa jo esikoiselta.. Tosin jos tuleekin tyttö niin sitte täytyy ostella aikalailla uusia jonkin verran.. kun noi kaikki on niin poikamaisia. Ja tulee varmasti muutenkin ostettua uusia ajan myötä.

Omista vaatteista Viime raskaus mentiin kokonaan ihan normi vaatteila, ei tarvinnut ostella mitään odotus ajan vaatteita.. Loppu aika meni housun nappi auki ja pitkä paita vaan päällä :)

Oireista Vielä ei ainakaan ole mitään oireita ollut, muutakun masussa vähän turvotusta. Jos samallalailla mennään kuin viimeksi, niin koko raskausaikana ei ollut mitään.

Olikahan muuta? No tulee sitte ku muistuu mieleen..

SaaBas & Vaavi 5+2
 
Moi kaikki!

Onpas teillä ollut harmillisia yhteenottoja miesten kanssa. Mun täytyy nyt sitten vähän kehaista, että mulla on ollut koko viikonlopun kyllä maailman paras mies. Päätettiin pitää sukulaisille syömingit tänään ja ollaan sen kanssa eilen ja tänään sitten puunattu ja laitettu ruokaa. Tuolla se vielä viimisiä tiskaa... Ja kaiken hyvän lisäks se vielä oli ilonen tästä kaikesta, eikä sellanen perskarhu :D Joskus näinkin...

Äitiysvatteista: Mulla meni viime raskaudessa tosi pitkään omat farkut, nyt taasen jo on alkanut puristaan. ostinkin yhdet mammafarkut tuossa ja sit on yhdet valmiina, jotka kyllä menee loppuun asti, vaikka eivät kyllä ole mammat oikeasti. Paitojakin on jonkun verran, pitkiä toppeja jne, niitä tuskin tarvii ostaa. Viime raskaudessa meni myös koko talven tavallinen talvitakki ihan hyvin päälle, mulla oli sellanen villakangas takki ja keväällä sit pidin farkkutakkia sillai puoliks tai kokonaan auki. Jospa näin menis nytkin kun laskettu aika suurinpiirtein sama.

Oireista: Onpa kiva kuulla, etten oo ainoa, jolla ei ole juuri mitään oireita. Esikosta oli aika voimakaskin pahoinvointi, oli verenmaku suussa ja tissit kipeet. Nyt ei juuri mitään, hirveä nuha vaan :( En mä sinänsä noita mitään kaipaa, mutta onhan se odotus paljon konkreettisempi jos olis jotain. No maha on kyllä turvonnut, näyttää samalta kun ekasta rv 16...!!! Ihan säikähdin, no aamulla on taas tavallinen, mutta iltaa kohti paisuu kun pullataikina. Väsymys...no sitä on aika ajoin, ei koko aikaa ja tänään esimerkiks ei oo ollut ollenkaan. Ehkäpä tämä tästä :D

Kukkis ja pieni n.5+
 
Nopeasti käyn vaan kurkkaamassa miten porukka jaksaa ja toivotan samalla uudet tervetulleeksi!

Moni on kertonut turvotuksesta ja kyllä täälläkin ollaan niin turvoksissa että töissä asiakas kysyi, että odotanko minä vauvaa.....
Että päästiin sitten 7 viikolle ennen kuin joku ulkopuolinen asiaa kehtaa tiedustella. äitin kiven kovaan että en ole raskaana vain hiema lihonnut.

Pahaa oloa on ollut edelleen, välillä paljon, välillä vähän. Väsymys on niin voimakasta että nukkumaan on pakko mennä viimeistään 22:00.

Nyt ei muuta kuin kauniita unia heinäkuisille!

Bree 6+jotain
 
A-H
Huomenta! :)

Takana todella tuskallinen yö! Miten sitä ihminen voikin herätä niin useasti? Inhottavaa pyörimistä sängyssä, välillä kuuma ja välillä kylmä. Mitenkään päin ei ollut hyvä... No jos sit ens yönä sais nukuttua.

Täälläkin on mielialan vaihtelua, mutta mun kohdalla se on normaalia jo ilman raskauttakin :D Mut ehkäpä se on nyt vähän kuitenkin lisääntynyt ja mies tuntuu ymmärtävän enemmän noita raivokohtauksia.

Syöminen alkaa olemaan tuskallista, kiun mitään ei tee mieli ja jos väkisin syö, niin tulee vaan huono olo. Täytyy vaan yrittää keksiä ruokia, joita edes vähän tekis mieli. Viimeks pahimpaan pahoinvointiaikaan meni alas vaan puuro, ruisleipä+levite ja appelsiinimehu :/ Toivottavasti en ihan siihen tällä kertaa päädy.

Neuvolaankin vielä vähän reilu kolme viikkoa... Jos nämä viikot menee yhtä nopeasti kun tähän asti mennyt, niin eipä hätää, mutta toisaalta taas ei millään jaksais odottaa.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

A-H 6+2
 
Moi! Vkloppu meni täällä mukavasti,syödessä:ashamed:.Kaikkea pientä mitä teki mieli.

vaatteista Eka odotuksessa ostin muutaman äitiysvaatteen mutta ne myin jo aiiikoja sitten.Kahden nuorimman odotuksen olen kulkenut ihan hirveissä ryysyissä.Mulla on ollut kahdet housut ja kaksi paitaa ja nekin tosi rumia.En ole raaskinut ostaa kun en liiku kun pihalla tai kaupassa.Nyt päätin että ostan itelleni kunnon odotus ja imetys vaatteita!:D Mä olen líhonnut joka odotuksessa 17-23kiloa ja maha on ollut ihan hillittömän kokoinen!

mielialanvaihtelut!!.Voi jee.Menee ihan tuhattajasataa eikä mieskään ota selvää oonko hyvällä vai huonolla tuulella.

rasvasta ostin kaakaovoi rasvan.olen kuullut että se olisi hyvää rasvaa.Aiemmin olen rasvannut jonkun verran mutta tio maha on ollut ana niin iso ja alhaalla että väitän että mitkään rasvat ei olisi sitä pelastanut:LOL:

liikunnasta niin onko kellään kokemusta siitä crosstrainerista odoutusaikana??
Ja toinen mitä haluisin kokeilla olisi hotjooga.EN kiutenkaan saa aikaiseksi mentyä sinnekkään:(.Jos edes uimaan pääsisi:D.

oireita:Kuvottaa,väsyttää,maha T-U-R-V-O-N-N-U-T! :D
Syöminen on tosiaan hankalaa kun mitään ei oikeen tee mieli mutta jos ei syö niin tulee huonompi oli ja heikottaa.Sitten on vielä vaikeampi syödä kun on vielä huonompi olo:headwall:

Ä+mosteri 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

A-H
Mäkin olen pyöriny koko yön. Näin ihan ihmeellisiä unia, ja nuhahan mulle iski, joten tukkoisenä sitten ei oikee kunnolla nukkunu. Rasittavaa.

Sitten heräsinkin 6 aikaa enkä saanu unta. No väsäsin miehelle aamukahvit, leivät ja jälkkärit ja berokat ja vein aamupalan sänkyyn :heart: Se loukkasi silmänsä eilen ja oli kiukkunen kuin ampiainen kun heräsi kun silmä vuotaa ja särkee, mutta aamupalat vähän piristi.:heart: No, ehkä se päivän mittaan helpottaa.

Illalla tuli ekan kerran sitten yrjö. Oikee sillee sängyssä kun yskäsin niin ponnahti kurkkuun ja tuli kiire vessaan:x

Maha on nykyisin jo aamusta asti tossa ulkona :LOL: Normisti mulla ei mahaa yhtään ole, ehkä sen takia sen itsekin huomaa niin herkästi. Suosiolla pidän mammahousuja, kun mulla sellasia kireitä lantiofarkkuja niin niillä on jo tosi paha olla.

Mä olen jättänyt nyt kahvin pois.
Siis, se maistuisi kyllä mutta jostain lukenut ettei se ole hyväksi, ja 4 epäonnista raskautta peräkkäin (joiden aikana olen reilusti juonut kahvia!!!) pistää varovaiseksi. Kokeillaan nyt näinkin. Niinhän se on ettei km:a pysty varmaan itse estämään, mutta kofeiini on pannassa mulla (koska siis olen juonut useamman pannullisen kahvia vuorokaudessa...)

MAHAN RASVAILU:
Vaikka kerrytin 30kg:a elopainoa raskauksissa, ei ole ainuttakaan raskausarpea. En edes rasvaillut kovin aktiivisesti vatsaa. Mulla on vaan todella elastinen nahka:whistle:
Olen mm. ottanut 40kg:a pois, eikä nahka roiku mistään! Tosin, olen aktiivinen uimari, se kiinteyttää nahkaa hyvin :)

Närästääkö muita?
Musta tuntuu että mun närästys on triplaantunut, ja se on aina ollut aika runsasta muutenkin.

Nyt tiskaushommiin (meillä ei ole tiskikonetta...... saa aika tiuhaan 4 henkisen perheen jäljiltä olla kuuraamassa ) :D

T:Neiti rv ??
 
Ei sitten eilen siitä hieronnasta tullut mitään. =( Hermoratahierontaa ei suositella kesmenmeno riskin vuoksi, ja hieronta reissu vaihtui kahvitteluun ja jumppavinkkeihin. =) Selkäkivut on kauheat, olen ilmeisesti venäyttänyt näillä liukkailla selkäni.

Miehestä sen verran että täällä menee kans tosi hyvin. Ei kiukuta mies eikä miehen käytös.
<3 Se on itseasiassa aivan ihana, miettii mitä pitää hankkia, miten arki muuttuu jne jne ja oikeesti on innoissaan tästä.

Turvotus on hirveä, eilen ei mitkään housut tuntuneet hyviltä, ahdisti ja puristi. Närästys ja pahoinvointi on pahimmillaan iltapäivällä/illalla.

Jokos muut on mietiskelleet nimiä?
Meillä on etunimi sekä tytölle että pojalle tiedossa, toinen ja mahdollinen kolmasnimi on vielä hakusessa, mutta eipä tuolla ole vielä hoppua.

Hellun martta ja Pähkinä 5+0
 
Huomenet kaikille

Aloin näin kysymään, että miten teidän mahantoiminta on ollut. Mulla nyt pari päivää maha ihan löysällä, alussa kun plussasin oli maha tosi kovalla ja nyt toisin päin. Tyttöäni odottaessa(2007) mulla maha koko raskauden ajan kovalla. Kertokaapa te mites teillä??? :) Olipas kysymystä heti näin maanantai aamuun.
 
Huomenta,
Miten tän nyt uskaltais laittaa..
Meille saapui tänäaamuna plussa, yli kahden vuoden kuumeilun jälkeen. Viiva vaan on niin hentoinen vielä, etten uskalla onnitella itseäni. LA olisi 21.7...Ikää 26. aina halunnut kesävauvan, joskos se toteutuis vihdoin.. kaksi keskenmenoa takana joista toinen olisi ollut kesällä..
Toinen lapsi tuloillaan olis ja nyt kun kuntaliitokset on muotia synnäri olis LS..
Toivotan siis meille kaikille etää pysyittäs täällä, eikä kukaan putoais pois!
kengu
 
Onnea ja tervetuloa uusille! =)

Muoks* Masu toimi alussa normaalisti, nyt on ruvennu takkuamaan ja tosi herkästi sit tulee kipeeks, jos ei joka päivä toimi..

Nimistä: tytön nimi olis valmiina..poika vielä hakusassa :)


Tarantella83 + napura 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulla olisi pojalle nimi valmiina mutta mies ei suostu siihen:kieh: Kyllä mä vielä sen suostuttelen :D
Tytölle on helppo keksiä nimi,vaihtoehtoja on paljon.Mutta pojan nimistä tää on ainoa joka kolahti ihan täysillä:).

Hei!missä mun närästys??.Ei ole kyllä ikävä mutta kaikista tytöistä on alkanut HETI kun olen plussan saanut.Ja kestänyt kokoajan.Viimesillään piti nukkua melkein istualteen:(.

Mä kuljen lähinnä toppahousuissa kun ei käydä kun eskarilla ja puistossa/pihalla.Mutta toi takki alkaa kohta kiristämään nyt JO tuntuu "jännältä" mahan päällä:)

Mulla on aina ollut kevätvauvoja Huhtikuussa ja nuorimmat toukokuussa(ei taida olla enää kevättä :D ).Se on ihan kiva kun on ihan jättiläinen niin ei tarvii olla kun jotain mekkoja tms.
Mutta varmana lisääntyy turvotus ym.Ja kun täällä meidän kämpässä on 29 lämmintä keväästä alku syksyyn,No siihen on vielä pitkä aika:)

Mulla on kyllä jotenkin poika olo mutta en tiedä johtuuko vaan siitä että toivoisi poikaa:ashamed:
Eilenkin kirpparilla huomasin että kattelin poikien vaatteita.

Onnea paljon uusille plussanneille:hug: Toivotaan tosiaan että ketään meistä ei tipu täältä:)

Ä+ 4+3
 
Tuosta masusta ja sen kasvusta:
Luin otteen ekan lapsen odotuspäiväkirjasta(on ihanaa lukea niitä jälkeen päin)
Masu alkoi kasvamaan vkolla 13-14 ja vkolla 17 olen kirjoittanut näin; hassua, makaan aamulla sängyssä, voin kokeilla masuani ja tunnen siellä pienen päärynän muotoisen pallon joka ei laskeudu pois masullaan, katoaa hieman seistessä mutta siinä se on.
Sitten viikkoa ennen kun vauva syntyi: voihan video että piti toivoa sitä kasvua mahaan ja miksi ihmeessä en vain osannut nauttia ilman että se kasvaa näin isoksi. neuvolassa pelätään isoa lasta, kasvu sf-mitalla mieletön, ei yläkäyrätkään riitä ja kävely supistaa, tuki vyön kiroan, se vaan kiristelee masua entisestään. ja nää raskausarvet, mut on ilmiselvästi raadellu joku jolla on vähintäänkin viidensentin raatelukynnet.. napa hajoaa se kutisee ja vaivaa ainakun seison ja mulle on tulossa vaan yksi.
Että silleen. mutta jotenkin silti raskausaika on ihanaa, jotenkin ihmiset on sulle lempeitä ja sinua otetaan erillailla huomioon.
kengu :heart:
 
Pikkunen: Tsemppiä ultraan, tuothan tännekin sitten hyviä uutisia!!!

Mua ahdistaa nyt nää mun hammasraudat (yksityisellä nyt siis oikomassa kun ei ne lapsena suostuneet kun kunta säästi). Muuten mennyt niiden kanssa tosi hyvin, mutta nyt kun lääkäri kuuli, että oon raskaana niin laitto reilusti kiristystä, että saatas nää kesäks pois ja nyt tuo kitalaki härpäke menee sit jatkuvasti oikein porautuen tuohon kitalakeen kiinni, ja se on muuten ihan pirun kipeä. Soitin sinne tänään heti, että pakko saada aika mahd pian ja meinas tarjota ens viikolle...vähän vielä ruikutin niin huomiselle sain ajan.Mietin vaan miten kestän edes sinne, koko kitalaki on kosketusarka... :(

en malttais odottaa, että tulis jo mun mammahousut postissa ja samoin ristipisto vauvanpeitto, pääsis tekemään sitä joskus! (pitää tosin eka tehdä tuon esikoisen ristipistopeitto valmiiks). Hyvä tuon ekan kanssa oli pitävä suunnitelma tehdä se valmiiks äitiyslomalla kun on hyvin aikaa, no mutta kesähelteillä olin sitten sen verran turpea, että eihän mulla neula enää pysynyt kädessä...

Kukkis ja pieni 5+
 
Lista päivitetty, toivottavasti bongasin kaikki uudet!! TERVETULOA!!!

Täällä turvotus on kyllä hurja, muuten ei olossa kyllä juurikaan huomaa raskautta...
Repäisykipuja tulee välillä ja tukka rasvoittuu... se on ollut kyllä sellainen aiempienkin raskauksien varma merkki :D

Itsellä kyllä ajatukset taas tempoilee moneen suuntaa... oikein "tekemällä" tehty vauva nyt kasvamassa masussa, mutta kyllä se pistää miettimään, että mihin sitä taas kätensä upottaa :D mutta nämä ajatukset ovat vain häivähdyksiä, sitten tulee mieleen kaikki ihanat jutut ja kestovaipat ja kantoliinat ja imetys yms.... loputon lista niitä IHANIA juttuja :)

Pahoinvointia ja väsymystä odotellessa...

Mimse ja salaisuus 4+6
 
A-H
Moi taas :)

Nimiä oon kyllä kuumeisesti miettinyt, tytölle ja pojalle ois toinen ja kolmas nimi valmiina, mutta etunimi on sit ISO pulma :E Miehellehän ei tunnu mikään kelpaavan :/ No, onhan tässä toki aikaa miettiä :)

Närästää täälläkin välillä, mutta ei mitenkään sietämättömästi. Pari rennietä joutunu ottamaan.

Neiti-81, mielläkään ei ole tiskikonetta :) Ihan hyvin kyllä välillä on tota tiskattavaa täälläkin, vaikka meitä vaan 3 on. Mitenhän käy tiskaamisen, jos alkaa taas hajut oksettamaan :S

MimSe Sulla näköjään samat kiinnostuksen kohteet kun mulla :) Imetys on vaan haikea muisto mulla, kun en allergisen lapsen kanssa saanut apua ja 6kk iässä joduin imetyksen lopettamaan :´( Ehkä sit seuraavalle kävis enemmän ku 5 ruoka-ainetta...

VOIHAN VÄSYMYS! Tänään taas parin tunnin päikkärit nukuin, mutta silti taidan painella jo ysiltä unille...

A-H 6+2
 
IIK!
Tänään tuli testattua että raskaus ja oksennustauti ei ole kiva yhdistelmä... Siihen ku lisää nälkäpahoinvoinnin ja oksentavan lapsen niin tää päivä on pahimmat päivät ikinä top viidessä... :|

Nyt onneks alkaa jo helpottaan ja mustikkasoppaa naamariin niin sais ees jotain sisällä pysyyn :) Onneks nuorin nukkui 4 tunnin päikkärit ja keskimmäinen katseli kiltisti madagascaria niin sai edes hetken nukkua :)

nyt sit vaan jännitellään ens sunnuntaita kun olisi tarkoitus appivanhemmille kertoa että meitä tulee yksi lisää :)

ja enää kaks viikkoa neuvolaan ja ultraan :)

Heissi-- ja möykky 6+2
 
Iltaa..

Närästää kyllä vain! Koko ajan.. mun ei oikeestaan tee mieli mitään ihmeellistä syödä..oikeestaan ei tee mieli syödä mitään, mut kai se on pakko..ei oo kyllä paha olokaan..kummaa..

Ja kuten ootte huomannu, niin mielialat vetää nollasta sataan nanosekunnissa ja mieshän sen tuntee nahoissaan...tänään aamulla hirtti hihna kiinni niinkin suuresta asiasta kun että se ei löytäny mun avaimia vaan anto omat avaimensa lainaan mulle...lopputulos oli se että se huus että "v*tun hyvää työpäivää vaan sullekkin" ja mä huusin ovensuusta et "haista v*ttu".. höm höm... Töistä sit parin tunnin päästä soitin leppyneenä et "anteeks kun oon niin kamala" ni mies vaan sano et " et sä oo kamala, sä oot ihana. Ja raskaana" eli mä koitan nyt hillitä hermoja ja mies ymmärtää et oon raskaana. Ja ihana ;)

Ei mitään tietoa nimistä.

Mua todella huolestuttaa tää oireiden katoaminen...ja tänään aamulla tapahtu jotain outoa, meikkasin vessassa, jalassa oli pitsialkkarit niin tunsin ku jalalle tipahti pisara nestettä. Ihan kirkasta nestettä. Voiko valkovuoto muuttuu noin paljon vai olikohan se lapsivettä....ollu ihan vainoharhanen olo koko päivän..

Siihen ultraanki on sata vuotta...en malta.

Leppynyt Possu ja pikkusaukko 6+2
 
Saako tänne liittyä?? Tänään plussannu positiivisen testin
Aijaa.com - 7013848.jpg
Eihän siihen mennytkään kun kolmevuotta!!! Hurjaa, edellinen kierto oli 230 päivää, 6.10 aloitin nutriletti kuurin, menkat tulivat 9.10, ja uskon täysin että tuon nutriletin voimasta, kuukaudessa lähti painoa 8kg.. Ja nyt olen RASKAANA!!! :))) Eli jos olen oikein laskenut niin nyt olisi menossa 4+2. Ja oviksen tunsin täysin kp15, yleensä oviksen jälkeen ollut lämmöt koholla ja tissit arat menkkoihin saakka... Nyt ei ole ollu lämmöt koholla, ainoastaan tissit niin jumankauta arat, turvonneet yms, het niinku olis jonku toisen!! Ja vilunväreitä on koko ajan!!
 

Yhteistyössä