*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Iltaa lumipyryn keskeltä..

Ihan uus juttu mulle toi nimien ilmottaminen hätäkastetta varten..Ite asun siis Helsingissä, ei multa oo mitään nimiä kyselty...en sit tiiä voiko ne vapaaehtosesti ilmottaa täälläkin..

Sukupuolen aion kysyä kyllä, esikoisesta puhuttiin miehen kanssa kauan ennen ku olin edes raskaana että poikahan me hankitaan niin ultrassa täti ne kellit sieltä bongaskin.. tästä otetaan kans selville, ollaan nyt puhuttu pikkusiskosta, saa nähä..

Niin ja siitä synnytyksestä, mä ootan ihan innolla, esikoisesta jäi niin hyvät kokemukset..ehkä sen takia, ku synnytys kesti 4,5 tuntia, alko rytinällä vesien menolla, ja ponnistusvaihe tais olla 12 min, ni ei kerinny paljoo muuta ku mennä tukka putkella..oli se kyllä mahtavaa, toivottavasti tää pikkusaukko ottaa isoveljestä mallia :p

Possu ja pikkusaukko 6+3
 
Täältä kuvotuksen ja väsymyksen keskeltä iloittaudun. Esikoinen välillä vähän "heitteillä" kun äiti ei jaksa kun maata sohvalla. Onneksi välillä on parempia hetkiä, että pystyy tekemään kotihommia ja huolehtimaan tuosta murusesta.

Täällä ollaan kerrottu muutamalle kaverille ja mun siskolle. Sisko arvasi asian laidan kun näki mun turvonneen vatsan. :) Vanhemmille kerrotaan varmaan isänpäivänä, kun tulevat silloin meille. Muuten oltas odotettu ultran jälkeen, mutta kun ovat täällä, niin tuskin pystyisin edes salaamaan tätä enää.

Ultraan mennään viikon päästä. Viikkoja silloin 7+2. Neuvola on sit siitä viikon päästä eli 8+ jotain. NT-ultra on mulle se kauhun ja pelon paikka, kun siinä aikanaan todettiin täysin yllättäen ekassa raskaudessa keskenmeno. En siis koskaan osaa mennä ultraan huolettomalla mielellä, vaan tuosta kokemuksesta jäi jonkinlainen pelko ultria kohtaa.

Äitiysvaatteita mulla on tallessa esikoisen odotuksesta. Tosin aika paljon kesävaatteita, kun esikoinen synyti lokakuussa. Mutta ajattelin ainakin hankkia jotkut mukavat housut ulkoiluun ja oleiluun iahn lähiaikoina. Omat ulkohousut ei enää meinaa mahtua jalkaan.

Nimi meillä on tytölle ollut jo kauna, kun esikoinen on poika niin ei sitä tytön nimeä ole käytetty vielä. Pojallekkin kyllä on jo aika valmiina nimi, vaikka sen keksiminen oli tosi vaikeaa, kun hyvät käytettiin esikoiselle.

Sukupuoli aiotaan kysyä tälläkin kertaa. En malta odottaa syntymään asti, kärsimätön luonne kun olen. Esikoinen ainakin esitteli niin auliisti jalkoväliään, että ei se olisi epäselväksi voinut jäädä vaikka ei olis kysyttykkään. :LOL: Käytiin sit rakenneultran lisäksi myös 4d:ssä, joten oli ihan varma tieo sukupuolesta. Näky siis kyllä jo ihan selvästi normi rakenneultrassa.

Barbapörrö ja sintti 6+2
 
Just ku pääsin sanomasta niin :heart: Isäntä toi kimpun ruusuja mulle!:heart: ja pyöriny kimpussa kuin herhiläinen:D Lukikohan se mun ajatukset lisähuomion tarpeesta:LOL:
sanoinki et mä näytän läskiltä tän turvvotusmahani kanssa ja se oli että se maha on oikein seksikäs:D eikä ollenkaan läskin näköistä:D
 
Tervetuloa uusille :flower:

Väsy ja pahoinvointi lisääntyy, kaiken lisäksi jonkinlainen flunssa taas iskemässä. Se sitten verottaa lisää voimia :| Mies iltavuorossa ja illat lasten kanssa itsestään ottaa aika koville.

Hätäkastenimet täällä merkitään sellaiseen lomakkeeseen mikä viedään sitten synnärille mukaan kun mennään synnyttämään, samoin kuin äitiyskortti. Mutta tollasta en ole kuullut että nimet pitäisi olla jo nt-ultraan mukaan. Tosin ei täällä ole päässytkään nt- tai rakenneultraan kun vasta tän vuoden alusta alkaen tai sitten jos on ollut jotain erikoista. Sillä odotan näitä suurella mielenkiinnolla :)

Sukupuolesta: Aikaisemmista raskauksista ei ole ollutkaan mahdollista ottaa selvää tai olisi jos ois mennyt yksityiselle. Mulla on kyllä ollut molemmissa raskauksissa varmat olot sukupuolesta ja oikeaan molemmilla kerroilla osunut!!! Tällä kertaa kun pääsee rakenneultraan ois varmaan kiva ottaa selvää, mutta asiasta päätetään sitten vasta lähempänä.

Nimi: Toiset nimet on jo molemmille aika varmat, mutta etunimet puuttuu. Tyttö nimiä on joitakin vaihtoehtoja, mutta mistä pojalle etunimi. Siinä riittää pähkäilyä :D

Lapset kutsuu.

Muumi ja pikkuinen 6+4
 
Milja: Olin viime kesänä tuolla töissä ja meinasin alkaa täyttää niitä hätäkastenimiä partogrammiin niin sanovat vaan, että ei niitä nykyään enää täytetä, eikä neuvolakaan kuulemma enää niitä kysy. Voihan terkkareissa edelleen olla eroja ja siinä kyselykaavakkeessa ne paikat silti edelleen on, siis se esitieto/toive-lomake, joka annetaan loppuraskaudessa. Näin siis jyväskylässä ainakin viime kesänä.

Nenna77: jaksamista raskauteen, muistat keskittyäniihin hyviin asioihin :hug:

Neiti81: Ihana yllätys! :flowers:

kukkis ja pieni 5+
 
Hei taas kaikki!
Täällä oli paljon hyviä uusia uutisia, Onnea! :flower:
Ja yksi huonompi uutinen.. :( Voimia sinne! :heart:

Täällä on ihan hirmuinen lumimyrsy. Kamalan kylmäkin : / Oli jopa koko kaupungista sähköt katki juuri kun piti käydä kaupassa! No ei me sitten mihinkään kauppaan päästy :( Jääkaappi huutaa tyhjyyttään. Onneksi oli yksi pikaruokala paikka auki kaupungin laidalla, niin saatiin sitten sieltä syömistä. Ei tarvinnut koko päivää olla nälissään.

Jotenki tänään mieli heitellyt laidasta laitaan. Kiukkunen ollu välillä, sitten viis minuuttia myöhemmin naureskellu ihan muina miehinä :D Hormoonien piikkiin taitaa nää mennä :)

Sukupuolesta: Me juteltiinkin asiasta miehen kanssa eilen, ja päätettiin, että heti kun on mahdollista niin tahdotaan tietää :) osaa sitten (ehkä) varautua paremmin :D

Viikko vielä niin olis taas ultra :)
Mä olen myös miettinyt tota dopleria.. (kirjoitettiinkohan se nyt noin :D) Ja ajattelinkin sen tilata heti kun on varaa :) ensiviikolla, tai parin viikon päästä voisi harkita.. Säästää silläkin hankinnalla varmaan monta käyntiä päivystykseen, ja monet huolestuneet soitot lääkärille :LOL:

Eipäs tässä nyt sitten tällä kertaa tule muuta mieleen :)

-Emilien ja pikkuinen 6+6- (Huomenna paukkuu taas viiiiiiikot :saint:)
 
Voimia parisuhteen kanssa Nenna77 :hug:

Esikoisen aikaan Seinäjoen keskussairaalaan vietiin synnytystoive lappu, jossa oli myös hätäkastenimet. Musta se oli ihan kiva juttu. =) Mutta nyt siis ilmeisesti toisin ainakin Jkl, jossa synnytän.

Kai sitä olisi tuulen ja tuiskun läpi raahauduttava kohta töihin... Mukavaa päivää!

Heinäkuu ja Pikkuinen 5+2
 
Nenna77lle paljon voimia! Yritä nauttia raskaudesta kuitenkin!

Kertomisesta on ollut puhetta. Meillä tästä tietää mun yks ystävä ja töissä jouduin kahdelle työkaverille paljastamaan, kun en voinut osallistua potilaan tutkimuksiin.
Meillä piti eikoisen aikaan ilmoittaa hätäkaste nimet Tyksin esitietolomakkeeseen.
Ja sukupuolen selvittämisestä, mieli tekis selvittää asia. Esikoisen kanssa käytiin 4D ultrassa, ja oli kieltämättä upea kokemus. Rakenneultrassa neiti istui jalat ristissä eikä sukupuolesta saatu varmuutta. Malttaiskohan sitä tälä kertaa mielensä ja pitäis asian yllätyksenä sitten loppuun asti?


).( Täällä painitaan flunssan kanssa. En muista millon oisin ollut näin kipeä, kuumetta jo jokusen päivän ollut ja räkää puskee. Ja oon tottunut hoitamaan flunssaa mm. Duactilla, Finrexinillä ja nenäsuihkeilla, mutta nyt on pitänyt sitten turvautua vain tuohon parasetamolin vaihtoehtoihin. Eikä ne tunnu olevan lainkaan yhtä tehokkaita..
Kummempia oireita ei vieläkään oikein ole tullut, rinnat on hiukan arat (jos hyppii, juoksee tms.) ja iltaa kohti turvotus on valtaisaa. Ostin jo yhdet äitiysfarkut kaappiin odottelemaan, kun esikoisen raskausajalta olleet odotusvaatteet oon laittanut kiertoon :headwall:

Ootteko menossa varhaisultraan? Mä varasin sellasen juurikin tämän oireettomuuden vuoksi. Esikon aikana kävin myös samasta syystä, ja rauhoitti kummasti mieltä kun ultrassa pieni sydän tikitti oikeassa paikassa. Toivotaan että näin käy nytkin, ultra on parin vkon päästä.
Nyt parantelemaan olotilaa!
Päivänjatkoja kaikille!!!

Silva ja kirppu rv 5+1
 
Täällä ilmoittautuu yksi uusi odottaja :wave:

Listaan saa päivittää seuraavat tiedot:
HennaN, 26v, LA 15.7.2011, TYKS, esikoinen

Positiivinen testi tuli tehtyä viime sunnuntaina puolen vuoden yrityksen jälkeen. Toistaiseksi ei ole ollut muita oireita kuin nuo menkkajuilinnat, jotka ovatkin nyt viimeisen vuorokauden aikana muuttuneet aika voimakkaiksi. Eilen illalla ja viime yönä tuli "kipukohtaukset", jotka veti tämän tytön ihan kippuraan. Illalla helpostusta toi syöminen, mutta yöllä ei pystynyt lähtemään sängystä. Tai yritin kyllä mennä juomaan, mutta matkalla keittiöön alkoi pyörryttää, niin oli pakko mennä takaisin sänkyyn. Aloin jo miettiä ambulanssin tilaamista, mutta aikani kärvisteltyä sain rentoutettua itseäni sen verran, että vatsakin antoi periksi tämän taistelun. Missähän vaiheessa näin kovista kivuista pitäisi alkaa huolestumaan?

Neuvolaa meinasin soittaa, mutta siellä ei olekaan keskiviikkoisin ketään paikalla :( Eli täytyy odotella sitten huomiseen jos nuo kipuilut pysyisi nyt vähän vähempinä sinne asti.

HennaN rv 4+5
 
voi kun mua huvittais kanssa mennä tuohon varhaisultraan, mutta mutta...en tiedä onko se sit vaan vähän hätiköintiä kun edistää vain jotain 3 viikkoa meillä... Mutta olis sinne niin kiva päästä vähän aikasemmin. Ehkä mä odotan ton neuvolan nyt eka ja jos se sit sanoon että menee tyyliin jouluun, niin kyllä me ehkä sitten mentäs vähän aikasemmin...:)

Täällä on tosi paljon lunta!!! Ihanaa, pitääkin tästä lähteä tytön kanssa pulkkailemaan :)

kukkis ja pieni 5+
 
A-H
Huomenta! :)

Onpa ihanaa, kun on tullut lunta! Neiti ei malttanut edes muumeja katsoa, vaan piti päästä ulos :D Mukavat lumityöt odotti äitiä, johon mukavana lisänä tuo 4kk ikäinen koira, joka roikkui ekat 10min lahkeessa kiinni muristen :S Aamu alkoi inhottavasti pommiin nukkumisella, kun kello ei jostain syystä herättänytkään :( Oli vähän säpinää, kun tonne suunnilleen neliön kokoseen vessaan tunkee minä, mies, tyttö ja koirakin yritti hyppiä siinä innoissaan :D Aamusta on nyt sit selvitty :)

Ei kai täällä mitään juttuja ole nyt mihin en ole vastaillut. Hätäkaste nimestä en osaa sanoa, asia ei meitä kosketa, kun ei kuuluta kirkkoon. Sellainen pieni muistikuva on, että siihen lappuun sen ois voinu kirjottaa, joka vietiin synnärille mukana.

A-H 6+4
 
A-H: meillä kans superpieni vessa (no, asuntokin on 53 neliötä :D)

niin 4 hengelle tämä kaksio on vielä riittänyt. Tytöt on samassa huoneessa, ja se huone on iso, kuten myös olohuone, jossa mulla miehellä siis sänky. Plussaa on tuo pieni vaatehuone joka meillä on :D Pelastaa paljon.
Kun erosin exmiehestä alkuvuodesta, mulla vaihtui siis omakotitalo asuminen, moottoripyörät yms tähän vuokra kaksioon. Muutos oli valtava, tulotaso laski järkyttävästi, moottoripyörät, autot kaikki jäi exälle. ainoa mikä ei muuttunut oli arki yksin lasten kanssa, exä kun oli aina merillä.... Otin mukaani vain lapset kun lähdin. Enkä ole katunut :D Sillä rahalla sai elämän, ja uuden rakkaudenkin löysin:heart:
En ole ikinä ollut materian perään, mulle merkkaa arjen pienet asiat enemmän:heart:
Hyvissä väleissä ollaan exän kanssa, ja kahdesta lapsesta se maksaa VAIN 200e kk:ssa yhteensä (sovittiin yhdessä niin) ja hankinnoista se maksaa puolet. On aina ollut hyvä isä, eikä sen tehtävä olekaan mua elättää, vaan lapsiaan, ja siitäkin tietty puolet vain. Mutta ostaa siis paljon vaatetta, kenkiä yms tytöille, eikä koskaan ole tapellut mistään mun kanssa.
Kova pala tietty sille oli kun löysin uuden, ja uusiin naimisiinkin jo ehdin :D Onnitteli kyllä kovasti, ja muistuttaa joka kerta että tytöt ja minä olemme hänelle maailman tärkeimmät ihmiset:heart:
Jotenkin, ehkä me aina olimme enemmän ystäviä kuin rakastavaisia.

).(
Ällötystä tänä aamuna ollut havaittavissa.
laskin että kierron mukaan olisi kait 5 rv täynnä tänään :D
kattelen noita ruusuja jotka isäntä eilen toi :heart: Ihana Mies:heart:
Jospa veisin sen syömään ja leffaan tänään :)
 
Viimeksi muokattu:
7+0 ♥
jee!

sukupuoli aiotaan kysyä ja jos ei selviä niin mennää 4Dhen.

hätäkastenimiä ei ole meiltä kysytty kummastakaan aiemmasta.. en tiedä sit kysyvätkö tääl ku on uus paikkakunta..

kertomisesta oon kertonu jo melkei kymmenelle kaverille.. sukulaisista ei tiedä vielä ku miehen kaks serkkua ku ne luetaan noihi kavereihi :D:D äitille oon meinannu monasti kertoa mut en sit vaa saa suutani auki.. jotenki. koska kolmas jo tulossa. ni en tiedä mikä reaktio. kaks oli viel iha jee! mut mites kolmas..

no tämmöstä vaan :D heipa.

pupeltaja + pyllerö 7+0
 
Päiväätä.

Suomalaisessa kirjakaupassa on makee kirja, sellanen mustakantinen, nimeltään tais olla syntyy uusi elämä/ihminen. Tosi kivoja kuvia alkioista ja sikiöistä, ku aina miettii et miltäköhän tää vauva nyt näyttää ni kirjas on tarkkoja kuvia, mahassa kuvattuja.

Alkaa ne oireet puskea tännekki, aamupala ei maistu, sit tulee niin huono olo et meinaa purjo lentää, väsymys on musertava. Veemäisyys on vähentyny onneks..siis ukon onneks ;)

Kerrottu on parhaalle ystävälle :heart: , soitin sille heti kun plussasin, äitille ja parille muulle, ukon vanhemmille..siinä ne tais olla, lopuille sit ultran jälkeen..

Yöh, että muljuttaa mahassa...sohvalle lepää ku pojuki paineli päiksyille..

Possu ja pikkusaukko 6+4
 
Viimeksi muokattu:
PossuRulla ja kaikki muut: tuo kirja on Lennart Nilsson:in upea kirja, suosittelen!!! Kirjastoistakin saattaa löytyä!!! Ja netistä muuten löytyy kuvia googlettamalla ;)

Itse täällä turvotusta lukuunottamatta tyystin ilman oireita ja tietysti huolettaa :/ Tuo maha on etenkin iltaa kohden aivan hillitön pallo ja kyllä, alan ammattilaisena tieto lisää tuskaa... Ajattelen pahinta, etenkin, miksi tuo maha on niin hillitön... Eilen juttelin miehen kanssa, että pitäisikö käydä alkuraskauden ultrassa ja hän oli sitä mieltä, että tunnen kehoni parhaiten ja teen ratkaisun sen mukaan... Kohtu ei kyllä tunnu mitenkään erityisen suurelta... Huolia,huolia,huolia....

Valoisammin katsein huomiseen!!

MimSe ja salaisuus 5+1
 
Kiitos MimSe listalle lisäämisestä! Mua huolettaa sama asia kuin sua, eli oireettomuus. Tosin mulla on viikkoja vasta 4+2. Sen takia varasinkin sen varhaisultran jo 2 viikon päähän, jolloin on 6+2. Mietityttää, onko se liian aikaisin..? Mutta Emilien ja pikkuinen79 taisivat käydä noihin aikoihin ultrassa, ja jotain kuitenkin jo näkyi?

Olen lukenut parhaani mukaan tätä ja edellistä heinäkuisten ketjua, että vähän tietäisi, mistä on jo puhuttu. Kiva kun te alkukuun ihmiset menette pari viikkoa edellä oireissa ja tuntemuksissa, niin tietää sitten, mitä itsellä on ehkä kohta edessä :) Esikoista odottaessa kun on tosiaan niin pihalla kaikesta. Onneksi netissä kehtaa kysellä kaikkea tyhmääkin :) Myös mun yhdellä hyvällä ystävällä on omat raskaudet tuoreessa muistissa, niin häneltä voi myös kysellä, muttei kehtaa ehkä joka kolotuksesta soittaa hänelle...

- Liisakaisa ja Myyrä 4+2
 
Iltaa.. Kylläpä on taas keljuttanu tänään lähes kaikki asiat.. Ja keljuttaa jatkuva palellus, varsinkin illalla nukkumaan mennessä, toooosi ärsyttävää, kylmät väreet kulkee selkää ja käsiä pitkin :kieh:
Juu Liisakaisa, kyllä siellä ultrassa sydämmen värinä näkyi mutta eipä paljon muuta kun on niin pieni vielä =)
Ens viikolla eka neuvola ja ärsyttää sekin, valmiiksi ajatella että valitus alkaa varmasti kun on jokunen kilo jo valmiiks ylipainoa olemassa..(162/69) Mites muilla? Kun tää on taas ollu niiiin laiska ettei saa itteensä liikkeelle, varsinkaan yksin ... (sori tää valitus..)
 
Hei vaan kaikille täällä uusi ilmoittautuu mukaan!

Toinen olisi tulossa ja LA on laskurien mukaan 15.7 ja synnytys sairaalaksi varmaan OYKS valitsen ..
Meillä yritystä n. 3 vuotta takana ja nyt heinäkuussa sitten kävin yksityisellä gynellä joka määräsi mulle Clomifen tabletit.. yllätyksekseni eilen plussasin kolmannesta kierrosta noita clmoja käyttäen. Pieni pelko on mutta toivotaan paljon jarrusukkia pikkuiselle mukaan <3

mami ja öttimönkiäinen 4+5
 
painosta mäkin tiedän että valitusta tulee.Mä olen 171/84:ashamed:.Ja nyt varmaan tullut muutama kilo taas turvotusta.Mulla ei tänään enää mahtunut sormus sormeen!!
Pitäisi yrittää tolla crosstrainerilla jumpata mutta en jaksaisi.:(.Oon aiemmin karpannut mutta nyt tekis mieli vaan kaikkea -einiinkarppia-.Tänään kävin pitkällä kävely lenkillä.
Mulla nousee paino muutenkin todella helposti vaikka en pahemmin karkkia syö..
muutama kilo tulu kun lopetin tupakan plussatessa.

mimse miksi olet huolissaan turvotuksesta?.

hätäkaste nimiä ei ole ikinä tarvinnut mun antaa etukäteen.Synnytin ekan kättärillä ja vasta lastenklinikan teholla pyysivät nimen kun ei oltu varmoja selviämisestä.kaksi nuorempaa on naikkarilla eikä ole kysytty:).

Onko kellään ihan hirveitä ilmavaivoja?.Mä olen kun haiseva mies:ashamed: en ole tälläiseenkään vaivaan ikinä törmännyt..

Ä+monsteri 4+5
 
Liisakaisa Mulla ei näkyny tuolloin vielä kun ruskuaispussi ja gyne oli näkevinään pienen kaiun, että siellä jotain olisi.. eli ei mitään varmaa kuitenkaan.. saa nyt sit nähdä mitä ensiviikon keskiviikkona näkyy kun sillon pitäis alkaa rv 8+ :)

Oloja: Mulle iski tänään hirvee pelko, että mitä jos on mennyt kesken :O Vuotoa ei ole tullut, mutta pahoinvointi on hävinnyt. Rinnat on vielä kipeät, mutta muuten kaikki oireet on hävinnyt.. : / Pelottaa ihan hirveästi.. tuli vaan yhtäkkiä sellainen olo, että iik! :ashamed:
Nyt tarttis vaan yrittää kitkutella sinne ensiviikkoon.. Ahdistaa :eek:

Täällä on myös noita ilmavaivoja.. mies naureskeleekin, kun pieren ihan hirveästi :LOL:

-Emilien ja pikkuinen 7+0-
 
Iltaa pitkästä aikaa. Meillä tietokone vetelee viimeisiään niin en ole päässyt kurkkimaan kuulumisia. Nyt pikana selailin.

Itseä mietityttää tämä oireettomuus, vain väsymystä, ehkä toissa iltana oli hiukan paha olo. Liekö kuviteltua. Mutta viikkoja kuitenkin 6+3. Ihan kiva näin mutta toivottavasti kaikki on hyvin. Pe menen ylämahan ultraan ja yritän saada tätin kurkkaan tuonne alaskin, toivottavasti voi sen tehdä. Eikö siellä teillä varhaisultrassa käyneillä ole jo jotain näkynyt :D

Nyt suunnistaa hampaan pesulle ja nukkumaan :)
 
Iltaa kaikille!!

Joka päivä juttuja käyn lukemassa.. ja nyt sain jopa aikaiseksi kirjoittaa jotain. Meillä siis tämä yllätys vauva tuloillaan...?!? Nyt kun olen päässyt asian kanssa sinuiksi niin nyt kärsin järkyttävästä menettämisen pelosta! Liekö johtuu siitä, että tämä on ylläri, ehkäisystä huolimatta olen siis raskaana. Tämä on niin erijuttu kuin kaksi aiempaa raskautta joita "tehtiin ja toivottiin". Olen varsin herkästi raskastuvaa tyyppiä. Molemmat ovat tulleet ekasta yrityksestä. Ja tämä tuli vaikka yritettiin ettei tulisi :D Hormonikierukan laitto piti olla joulukuun alussa ja sen ajan olen jo perunut.
Toivottavasti silloin on ultra :heart:
Nyt siis murehdin oireettomuutta, onkuin ei olisikaan raskaana. Tosin molemmissa on pahoinvointi alkanut vasta n 7 viikolla ja valitettavasti jatkunut rajuna 18-20 viikoille. Varaan aivan varmasti alkuR.ultran. Sillä haluan tietää, että onko siellä ketään ja missä mahdollisesti. Olen tehnyt epäuskossa jo 5 testiä :ashamed: , joista viimeisimmän tein maanantaina. Väri tulee samantien, eli vahvasti on hormnia kyllä. Nyt ain kun malttaisi olla menemättä liian aikaisin sinne ultraan. Asun Helsingissä ja menen Femedaan. Tuttu ja turvallinen.
Kyllä muillakin taisi olla osittaista oireettomuutta..

Kk laskettuna olisin nyt 5+4 mutta ovulaatio oli myöhään niin uskon paremminkin sen olevan nyt 5+2
Kenellekään en ole pystynyt vielä kertomaan, vaikka olen monesti meinannut sanoa hyvälle ystävälleni. Perjantaina tapaamme taas ja varmaan silloin on pakko puhua - se varmaan myös helpottaa oloa!

Anteeksi tämä omanapainen kirjoitus, mutta olen niin hämilläni ja peloissani. Tämä auttoikin mukavasti kun sai vähän "avautua".

Sadehelmi 5+2 kai..
 
Höh, no nyt mullekin tuli sellainen olo, että haluan alkuraskauden ultraan :D Vaikka periaatteessa olen edelleen valmis odottamaan sinne ekaan kunnalliseen niin nyt alkoi mietityttää. Täytyy katsella. Mun ei varmaan edes pitäisi lukea mitään tällaisia ketjuja ja kirjoituksia kun muiden epäilysten kautta saan sit itseni lietsottua.. :(

Mutta tervetuloa kaikille uusille ja suuret onnittelut plussasta :heart:

Heinäkuu ja Pikkuinen 5+3
 
A-H
Huomenta :)

Tervetuloa uusille :flower:

Heinäkuu mulla tullu vähän sam, että alkanu mietityttää, kun muutkin miettivät tota alkuraskauden ultraa. Siihen menis saman verran rahaa, kun mitä mulla on joululahjabudjetti tälle vuodelle, niin ehkä jätetään välistä kuitenkin. hmph.

Joo, ilmavaivoja täälläkin ton turvotuksen lisäks :S

Jotenkin mies on ollut ihan erilainen tässä raskausuutisen jälkeen :eek: Kyselly, että miten on päivä menny, millanen olo on ja onko erilaista kun viimeks alkuraskaudessa. Ehkä himpun verran on tuo oluen juonti vähentynyt myös :)

Me tullaan niin erilaisista perheistä miehen kanssa, että tuo alkoholi on ollu sellanen kompastuskivi. Meillä ei kotona alkoholia näkynyt kun joulupöydässä ja saunassa joskus olutta ja se oli muutenkin tabuaihe. Kaikki jotka joivat alkoholia joskus, olivat tietysti heti juoppoja :S No, miehen kotona heillä saattaa mennä arki-iltaisinkin 3 annosta (eli 2 0,5l tölkkiä) sideriä/olutta ja se on sitten normaalia. Mun päähän se ei varmaan tule koskaan menemään, mutta miehelle se taas on normaalia. Mun mielestä vaan pienen lapsen vanhemman ei tarvitsen päivittäin juoda olutta, ei edes sitä yhtä annosta, vaikka se olisikin "kotoa opittua". Mutta toisaalta taas, mies ei juo kännejä lähes koskaan! En tiedä sit mitä tästä pitäis ajatella... Varmasti loppuu tuo tissuttelukin(jos sitä voi edes niin kutsua), kun vauva syntyy, koska nukumme perhepedissä. Kommentoikaa jos jaksatte ja sori jos tämä purkaus ei tänne kuulu :/

Pitäs varmaan joku työnimi tolle maha-asukkaalle keksiä, mut ei sellasta osuvaa oo vielä tullu :)

A-H 6+5
 
Huomenta.

Mä arvasin että tässä käy näin: valitan ensin ku ei oo mitään oireita ja nyt nurisen ku etoo ja väsyttää.. Tissejä ei kyl särje mut ku toinen lapsi kyseessä ni eipä ne tissit oo enää nii terhakat ja piukat että ompa niillä sielä pusseissaan tilaa turvotakkin..:LOL:

Elä Sadehelmi huolehdi, puhuminen ystäville helpottaa varmasti =)

Mä olin pitkään kahden vaiheilla, varaamassa aikaa sinne alkuraskauden ultraan, mutta mies sai vakuutettua ja valettua muhun uskoa että kaikki on varmasti niin ku pitääkin eikä se murehtimalla muuksi muutu. Nyt on alle pari viikkoa neuvolaan ja ultrasta ei oo vielä tietoa, kaikki aikanaan.

Tänään oli aamulla pojan eka hammaslääkäri, oli ihana täti ja sit sillekin hehkutin että oon raskaana, on jotenkin helpompi kertoa tuntemattomille ku tutuille..

Ja tosiaan niistä kiloista, huh en haluu edes ajatella. Esikon kanssa mulla oli hurja laihis ennen ku sain tietää et olin raskaana, painoin jo melkeen sen 60 kiloa joka mulla on tavotteena. Pituuttaa on se 163. Ja samoin kävi tän kanssa, olin just pääsemäs raskauskiloista eroon, taisin painaa 62 ni pädäm, kaks viivaa..

Possu ja pikkusaukko 6+5

Ja A-H:lle, kyllä täälä saa mun puolesta purkaa mieltä ja miettimisiä. =)
niin siitä alkoholista, meillä molemmilla miehen kans oli aika railakasta ennen pojan syntymää, nyt sitä on tajunnu et tää on sitä mitä oikeesti elämältä tahtoo. Miehen perheessä juodaan enempi, mutta niillä se alkoholi ei oo ikinä ollut ongelma. Meidän perheessä on alkoholisteja, kaappijuoppoja, entisiä juoppoja ja jo viinaan kuolleita. Eli se suhde alkoholiin ei oo oikeen pysyny terveenä ja juominen on aina karannu lapasesta..

Itse juon nykyään todella harvoin ( siis ennen ku plussasin ;) ) ja mies myös. Lähtee välillä kavereiden kans ja on mun mielestä ihan okei, paitsi jos ei oo etukäteen sovittu..:kieh:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä