*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Kuulumisia tältä suunnalta...
Pahoinvointi on nyt sellaista, että töissä olemisesta ei tule mitään. Tästä johtuen kerroin esimiehelleni tilanteeestani, on hänellä aikaa sulatella asiaa ja miettiä sijaista, jos joudun kauankin pois olemaan tän pahoinvoinnin takia.

On todella mukava saada vertaistukea näin netin välityksellä. Itsellä, kun on se 1. raskaus kyseessä =) Ja kaikki on itselle ennen kokematonta...
 
moikka kaikille!
oon joka päivä käyny lueskelemassa teidän kuulumisia mut oon ite jotenki niin huono vastailee ni vastailen nt sit kerralla useempaan.. :)
eli siitä kertomisesta on kerrottu mun äidille ja mun parhaalle ystävälle..muille esim.miehen vanhemmille kerrotaan sit varmaan vasta joulun/uudenvuoden jälkeen..

vaatteista äitiyshousuja pitää kyl ostaa ja ehkä jotain pari paitaa mut mikäli toi toinen talvitakki rupee puristaa niin käytän sit koko talven toista talvitakkia jonne onnex mahtuu vähän isompikin maha.. :)

hätäkastenimistä muistaakseni siinä paperissa on se nimi kohta mutta täällä sitä ei ollu muistaakseni pakko täyttää.

alkuraskauden ultraan en varmaan mee..jos jaksais ootella sinne np-ultraan :)

täällä ei vieläkään oo oikein mitään oireita..väsyttää kyl aika lailla koko ajan ja joskus harvoin tulee vähän etova olo mut siinäpä ne..en osaa oikein huolestua tosta "oireettomuudesta" kun esikoisen kanssa ei ollu mitään oireita koko rskausaikana ja kaikki oli silti hyvin :) ja väsymystä hoidan päikkäreillä eli kun oon kotona tuon esikoisen kanssa niin nukutaan sitten yhdessä päikkärit :)

jaahas,jospa sitä siirtyis tuonne lattiatasoon tytön seuraan leikkimään :)

kukkaiskeiju unohdin vastata että onpa tosiaan monta "yhteistä"asiaa meillä :)
 
7+2 ♥

oksettaa. ei tu oksennus mutta on kokoajan huono olo!
tekee mieli vaan jotai hotelliaamiaisruokia.. taidan mennä tilaamaa laivamatkan! :D:D oiskoha mulla siihe rahaa.. :> hahaha. jos ei sitte ostettaiska joululahjoja ollenkaa. haluun sinne seisovaan pöytään! :p nams. hahhaha.

kerroin eilen kaikille tärkeille. eli äidit ja mummo ja täti ja mu sisarukset. kaikki otti tän tosi hyvin. ottaen huomioon et on jo kolmas ja kakkone on vasta 10kk. :>:>:> mut ilosia olivat! :)
alkuraskauden ultraa. on alkanu itteeki mietityttää ku tuntuu et kaikki käy sielä.
en tie pitäsköhä neuvolassa sanoa et on epäilystä et ois kohdun ulkopuolinen, kun välillä alussa särki toiseen kylkeen ja meinasin jo sen mahasäryn takii mennä lääkäriin. ni jos se laittais sit lähetteen et näkis mis se vauva siel on.. :D oisko aika jees.? ei tarvis maksaa sitä satasta..
ja sais tietää ettei sit ainaka ole se kohdun ulkopuolinen..
aion kyllä kysyä et voisko se laittaa sen lähetteen.. jossainhan alkuraskauden ultra on ihan selvä juttu et se tarjotaan kaikille.. ei täälä vaan.. :l

ruokahimoja - hedelmät - ja kaikki raikas. salaatti! teenki kohta ku rupes tekee mieli.. :>

pizzaakin vois syyä, omatekosta!

eilen illalla ei nähny tvstä tekstejä. ekassa raskaudessa mulla meni oikee silmä veltoks. sei jaksanu liikkua vasemman mukana ja näin kaiken kahtena. aamulla saatto olla ihan hyvä mut iltaa kohden huononi ja jos autossa istuin kyydissä, niin en tienny mihin kaista menee kun näky ensin kaks kaistaa sit pitemmällä neljä jne. kerran miehelle nauroin et mite voi olla kaks pakua vierekkäi joissa sama rekkari !? mies siihen- no se on se sama auto! hahhaha. sitä kesti noin kaks viikkoa ja sit se loppu. sinä aikana en voinu kauppaanka kävellä yksin ku en nähny tiessä esim. kuoppia ja reunoja yms. siis en tienny missä kohtaa ne on. ja kompuroin siks kokoajan. :l jouduin synnytyksen jälkee päänkuvauksiin et onko siel jotai mut ei näkyny mitää poikkeavaa.. nyt pelottaa et jos se tulee se sama juttu taas kun eilen näky tekstit tosi huonosti telkasta. mut jos laitto oikeen silmän kiinni, niin sit näky ihan tarkasti.. eli seurataan tilannetta... ärsyttävintä siin oli ettei voinu ees töllöä kattoa ku oli kaks ruutua jotka oli eri kohdissa, niin sit näky kaikki kuvat sillai limittäin ettei saanu selvää mitä siel tapahtuu ja ne tekstit oli ihan sekavia ku kirjaimet oli tuplana ja limittäin.. :l

mut se kuitattiin sit vaan et raskaudesta johtuvaa. :eek:

no. en pelottele teit enempää vaan rupeen lueskelee muit juttuja netis :> heeeip.

pupeltaja + pyllerö.
 
Hei vaan!
Plussasin tänä aamuna ja päätin liittyä mukaan heinäkuun odottajiin. Kakkoskierroksella ollaan ja esikoinen on nyt hieman yli 1 vuotias, villi ja vallaton poika :D Ollaan miehen kanssa pohdittu jonkin aikaa, annetaanko kakkoselle lupa tulla nyt vai hieman myöhemmin, mutta se pohdinta on nyt sitten näköjään saatu päätöseen :) Oireita on jonkin verran ollut ja mies itseasiassa eilen totesi mulle että taidan olla raskaana kun jouduin hirveän väsymyksen vuoksi ottamaan päikkärit, ja nukuinkin kuin tukki 1,5h. Ja silti illalla olin taas ihan sippi. Etovaa oloa on ollut myös. Esikoisesta etominen tuli vasta myöhemmin, mutta se kesti aamusta iltaan. En oksentanut kuitenkaan silloin. Olen vielä kotona pojan kanssa, mutta opiskelen tässä samalla. Mulla alkaa opinnäytetyön viimeinen rutistus vuoden vaihteessa ja poika menee silloin kahtena päivänä viikossa hoitoon, jotta mulle jäis paremmin aikaa kirjottaa. Töihin nyt sitten tuskin olen menossa tässä välissä...Jos en sitten etänä tekis.
Kertomisesta: päätettiin odottaa jouluun asti ennen kuin kerrotaan. Tää vuos on ollu meidän suvulle tosi raskas erinäisten menetysten vuoksi ja kun ollaan näin alussa niin km:n riski on suuri ja en haluu yhtään lisää surua tuottaa. Viimeksi kerrottiin heti alkuraskauden ultran jälkeen.
Tälläkin kierroksella meinattiin mennä alkuraskauden ultraan, varmaan rv:lla 7.
Joku täällä kyseli sektion kokeneista? Mulle jouduttiin tekemään sektio kun vauvan sydänäänet romahti kesken synnytyksen. Se oli kova paikka, mutta kun selvisi miten huonossa kunnossa vauva oli syntymän jälkeen (joutu teholle yms) niin se oli kuitenkin paras päätös. Toivon että tällä kiekalla pääsisin synnyttämään alakautta, mutta jos toisin käy niin sitten se on niin. En ala asiaa enemmän surkuttelemaan.
Etusivulle vois päivittää: la 18.7, sairaala PS ja ikä 31v. Niin ja tosiaan kakkonen tulossa.

merimaaria + muru rv 4+3
 
Tervetuloa uudet :flower::flower:

"Mommys Monster" ko se oli kuka kyseli miksi turvotus huolettaa....? No se huolettaa minua siksi, että tällaista ei ole ollut aiemmin, ja aiempien raskauksien jälkeen olen hankkinut ammatin, jonka puolesta tiedän näistä asioista "liikaa" niin "osaan" pelätä... mieshän se rauhoittelee kyllä... Eli rypäleraskaus on se mikä mua nyt tuon vatsan koon puolesta huolettaa, muuten ei kyllä oireet täsmää :ashamed: nolottaa, mutta tosi on sanonta "tieto lisää tuskaa" ja se kyllä näkyy :)

Tässä pikaiset kuulumiset!!!

MimSe ja salaisuus 5+2
 
mimse Joo,minä kyselin.Ihan sillä että mullakaan ei ole ollut ikinä näin kovaa turvotusta,meinaan että maha on niin "iso".Mutta on mulla tosiaan sormetkin niin turvonnut että sormusta ei voi enää pitää.: /

Minä menin sitten tänään tekemään vielä yhden testin:ashamed: Jäi häiritsemään kun en viime viikolla saanut tosi vahvaa plussaa :D (Varmaan kun testasin niin aikasin :D)
Ja Tuli Että: Raskaana 2-3vkoa :) .Eli siis täsmää ihan täysin,kaikki varmaan hyvin on.
Se oli nyt viides testi yhteensä:LOL: Se on jännä että vasta neljännen lapsen kohdalla tulee nämä pelot?!.Aiemmin en ole edes miettinyt että menisin ylimääräiseen ultraan näin aikasin mutta nyt tuntuu siltä että vois mennä:). mitäköhän se maksaa helsingissä?

possurulla Meillä on samallailla ton alkon kanssa.Sukujutut ym.Ja itelläkin lähtee helposti ihan käsistä koko homma,parempi olla ilman:)Nyt mua lähinnä ällöttää kaikki siiderit ja bisset!.Ja ihmiset jotka on kännissä.Ei jotenkin enää yhtään jaksa kuunnella mitään kännistä länkytystä.Vaikka tiedän että saan sitä kuulla:).Mies ei tosiaan paljoa ota.tässä tulee kaikkia synttäreitä sunmuita mihin ainakin muutamiin haluan osallistua(ehkä yhtiin ja sitten menee hermo):).

oireet on vähän helpottunut.kuvotus on vähentynyt,edelleen väsyttää,pinna kireellä,hajuaisti ihan turhan hyvä..

Mm:heart:4+6
 
Tervetulos uusille :)

Pompo79 Itsekin kaipaan vielä niitä suuria oireita, en kyllä tartte mitään voimakasta pahoinvointia.

ilmavaivoista Mulla on laktoosinitorelanssi, joten en aina olla ihan laktoositon, niin turvottaa kyllä ja ilmaa tulee. Nyt ehkä vielä enemmän. Turvotus siksi tuttua, joten ei tule uutena oireena.

painosta en omista vakaa, mutta paino pysynyt samassa noin teini-iästä asti. Kävin, vaa´alla vanhempien luona enne plussaa, joten odotan innolla onko paino noussut ekaan neuvolaan menessä. Olen 163/56. Joten sokerirasitukseen ei tarvitse mennä, kun ikää alle 25 ja paino indeksi alle 25.

keiju ja nyytti 5+6
 
Heippa taas!

Tähtikeiju kiva kuulla, että sulla sujui eka raskaus melko oireetta ja kaikki oli hyvin. Mun hyvistä ystävistä aika harvoilla on lapsia, mutta ne joilla on, ovat jotenkin ehkä olleet harvinaisen pahoinvoivia ja saaneet kaiken maailman vaivoja raskausaikana. Siksi jotenkin ajattelen, että niin se menee mullakin, ja jos oireita ei tule, se on jotenkin outoa.

Täällä ensikertalainen kyselee noista ultrista. Kun se mun neuvola-aika on tosiaan vasta ikuisuuden päästä, ja puhelimessa se täti oli niin kiireinen ja kertoi vain tuosta np-ultrasta, että se varataan sitten neuvolan jälkeen. Jäin sitten miettimään, että voiko siis olla niin, että neuvola tarjoaa vain tuon yhden ultran? En löydä oman kunnan sivuilta tietoa asiasta ja netistä löytyy vain keskustelupalstajuttuja, joissa kerrotaan vuosien takaisista tilanteista.

Sitä tässä mietin, että monessako ultrassa tässä nyt sitten joutuu omalla kustannuksella käymään, kun kyllä minä varmaan sen rakenneultrankin haluaisin... Hysteerinen mikä hysteerinen.

- Liisakaisa ja Myyrä 4+3
 
Meillä olisi eka ultra 23 päivä jotta tarkistetaan raskaus, koska monikkoraskauden riski on korkempi noitten clomien kanssa..
mulla ei suremmin mitään oireita ole ollut, mutta rinnat ovat kipeät..ensimmäisestäkään raskaudesta en ees uskonut olevani raskaana ennen kuin kävin eka ultrassa viikolla 12, kun ei mitään oireita ollut. pelottaa toisaalta mutta monta testiä on tehnyt ja jokainen näyttänyt plussaa niin kyllä siellä ötökkä kyydissä pitäisi olla.
mut laitetaan automaattisesti sokerirasitukseen kun painoa on enemmän kuin tarpeeksi, olin just aloittanut elämäni ensimmäisen nutrikuurin viimeviikon torstaina, kun sitten tiistaina teinkin plussatestin ja lopetin sen kuin seinään. ajattelin pudottavani ainakin 20 kg:ashamed: että sitten varmaan olisi paremmat raskautumis mahdollisuudet ja muuta mutta toisin kävi :heart:
ensimmäisessä raskaudessa mulla tippuki paino alkuun vajaa 10 kiloa ja sitten viimeisen 2 vk aikana tuli 20 kiloa raskausmyrkytyksen seurauksena..toivottavasti tästä mennään alaspäin tai pysytään samoissa, mutta yhtään ei lisää tarvitse tulla.
Kerrottiin eilen mun sekä miehenperheille ja muille ei aiota kertoakkaan, luultavasti sana leviää jo ennen kuin kukaan mitään huomaa. nyt pitää lähteä tuon meidän rinsessan kanssa saunaan.

mami ja öttimönkiäinen 4+6
 
pistän vähä merkkiä väliin, et tähä asti olen lukenu ni en jää jälkee tai lue uuestaa samoja juttuja :D
ei mulla kummempaa päivitystä nyt tähä hätään oo tarjota. :>:>

pupeltaja + pyllerö 7+1 ? taisin edelliseen kirjottaa päivän enemmän :ashamed:
 
Mä joudun tohon sokerirasitustestiin ihan vaan siksi kun kaikki on ollut yli 4kiloa ja nuorin oli 4626.Vaikka mulla ihan malli sokerit eikä vauvoillakaan ikinä ole ollut mitään: /
En odota nytkään saavani pientä vauvaa.

Mullakin on laktoosintoleranssi joten tuttua myöskin ilmavaivat ja turvotus.Vanhimmalla tytöllä on kanssa ja allergioita meillä on vaikka muille jakaa.

Mies vaan tänään totesi kun tuli töistä että kyllä sen huomaa että mahassa vauva kasvaa!!
Ja että olikohan se laskettu sittenkin jo toukokuussa:D.Vaikka mulla painoa on mutta se on jakautunut tasaisesti jokapuolelle.Eli ihan selkeesti toi maha on turvonnut pallo.Enkä kuullemma ole aiemmin näin turvonnut ollut!.Olen nyt vähän ihmeissäni:confused:
Tai sitten vaan mietin liikaa..

onnea uusille plussanneille:hug:

Mm:heart:4+6
 
Moi kaikki, ja tervetuloa uudet!

Mimse: Jos ootatkin kahta ja siks oot niin turvonnut ;) Mikäs sä muuten olet ammatiltasi, vai haluatko täällä paljastaa? Vaikka tiedän kyllä tuon tunteen kun tieto voi lisätä sitä tuskaa...joskus saa itsellänikin vallan. Muistat vaan sitten alan ammattilaisena sen toisenkin puolen, että suurin osa raskauksista on "oikeita", oikeassa paikassa ja menevät muutenkin hyvin:) :hug:

kiloista ja sokerirasituksesta: Mä oon aina ollut normaali/hoikka ja edellisen imetys vei loputkin mehut, olin raskautuessa 52kg/163cm, ja olin jo ejtinyt saada muutaman kilon takaisin... Viime raskaudessa tuli vain 8kg painoa, nyt uskon, että tulee enemmän :whistle: ...suklaa näkyy edelleen maistuva, viime raskaudessa en voinut maistaakaan kun alko oksettaan. Viimeksi en sokerirasitukseenkaan joutunut, nyt on ikää tuo 25, en tiedä joutuuko siitä automaattisesti nykyään kun vaihtelee nuo ohjeet jatkuvasti :/ Toivottavasti ei, oon kuullut, että se litku on itsessään jo tosi oksettavaa.

).( Mulla ei oikeastaan muuta kun nyt se väsymys sitten iski! Ja lievä etovuus, kylmä mulla on koko ajan ollutkin...:) Mutta mun ristipistovauvanpeitto tuli ja pääsen uudella innolla tekemään ensin esikonoman valmiiks ja sit alottaan ton! Aivan ihanaa! Tilasin Atelje Margarethasta jos joku muu käsityöihminen on kiinnostunut. Siellä lasten osiossa on sellanen kun muuta ja sieltä löytyy aivan ihania vauvojen peittoja. Mulla on nyt nämä kaksi:
http://www.margaretha.net/butik/assets/product_images/stora/30_1747.jpg
ja
http://www.margaretha.net/butik/assets/product_images/stora/48_3511.jpg

siis nyt tuli tuo eka linkin peitto, en kyllä aio kirjoa noita tekstejä siihe...ei oo oikein mun juttu...pitää siihen keksiä jotain muuta tai jättää vaan pois, katsotaan.

Ja nyt nautiskelemaan iltaa miehen kanssa!
kukkis ja pieni 5+
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille munki puolesta! :)

Täällä on kans kauheaa turvotusta, niinku monellaki tuntuu olevan! :) Eipä tuo niin haittaa, mutta oltaisiin haluttu vielä pitää salaisuutena raskauden, niin siinä mielessä kyllä vähän..

Tänään kerroin vanhemmille ja eipä sieltä kovin kannustavia kommentteja tullut isän suusta. No mutta sillä menee aina vähän aikaa sulatella asioita, mutta silti jäi ikävä mieli.. Muutenkin nyt raskaana ottaa kaiken niin raskaasti, siis kaikki kommentit. Jotenki tuntuu, että kun ollaan näin nuoria ja ei esikoisen kans ole ollu aikoihin ongelmia, kaikki on nähny, että ollaan hyviä vanhempia ja me pärjätään rahallisesti ja muutenkin, niin nyt alkaa taas kaikki epäilemään, että onko meistä vanhemmiksi kahdelle lapselle. Oikeen loukkaa, että miten omat vanhemmat voi kannustaa noin.. Isänikin sanoi "se voi mennä vielä kesken. Jumalalla on jokaselle ihmiselle oma suunnitelmansa" tjs. En tajunnu yhtään mitä yritti selittää... Mutta tuntu ikävältä. Ei mitään uskovaisia olla, mutta isä uskoo. Äääh, mä vielä tänne tulen asiasta valittamaan.. Mutta ärsyttää. Viimeksi tuntenu itteni nuoreksi äidiksi sillon, kun Jenna oli vauva ja ihmiset katsovat hölmistyneenä. Nyt koskaan kukaan ei kato oudosti tai sano oudosti ja sitten yhtäkkiä nyt tuntuu, että kaikki alkaa taas.. Ei voi ymmärtää.
 
Heippa kaikille! Jokohan sitä jilmoittautuisi taas mulkaan? :) En uskonut enää tänne palaavani, mutta täällä taas ollaan. Eli 3 lapsen äippä, nelonen (5) tulossa laskujen mukaan 6.7. Varmasti muuttuu tuo La ultrassa vielä kun en ole ihan varma noista kk alkamispäivistä! Imetin kuopusta aika pitkään ja menkat pysyivät pois, yhdet ehti tulla ja seuraavista olin taas raskaana...
Alkuhämmennyksen jälkeen odottelen innolla, ja tää alku tuntuu aina menevän niiiin hitaasti ;(
Mitään oireita ei oikein ole ollut, väsymystä ja ärtyneisyyttä ja vähän etovaa oloa...Se vähän huolettaa kun kaikissa edellisissä raskauksissa on jo pönttöä halaistu useasti tässä vaiheessa ;(
Kiva päästä kuitenkin taas mukaan odottajiin, ja nythän tää talvi sitten meneekin vilauksessa kun on mitä odottaa kesällä! ;)

Enkeli ja salamatkustaja 6+2 La 6.7 Vks
 
Hei kaikille ja onnea!

Liityn iloiseen joukkoonne. Olen 33-vuotias ja odotamme esikoistamme. Ehdin olla jo viime keväänä raskaana, mutta silloin pienet kaksosemme menivät kesken.

Olen nyt viidennellä raskausviikolla ja testin tein tiistaina syntymäpäivänäni! Maailman ihanin lahja!

Minun alueeni on Tyks/Sas. Alkuraskaus on tuntunut hurjan väsyttävältä. Eilen piti nukkua töissä päikkärit. Sen jälkeenkin meinasin nukahtaa tuoliini. Toivoittavasti tämä helpottaa, kun on vaikeaa olla töissä. Mielialanvaihtelut ovat kovat. Ikinä en oo varmaan ollu niin kiukkuinen kuin tällä viikolla. Miten muilla? Näkyykö vielä mielialanvaihteluja?

Vielä kerran teille kaikille onnea! Ihanaa odottaa yhdessä.
 
A-H
Huomenta! :)

Taas Tervetuloa uusille! :flower:

Tänä aamuna sit lens oksennus ekan kerran :( Maha kyllä oli niin tyhjä, että eipä paljoa mitään tullut... Tästäkö se sit taas alkaa? Toivottavasti ei :/

Alkoholi asiaan pari jaksoikin vastata... Täytyy mun kanssa todeta, että kun kotoa ei ole saanut tervettä mallia suhtautua alkoholiin, niin touhu lähtee itellä kasistä tosi usein. Nyt mietinkin loppukesästä, että lopettaisin juomisen kokokaan, tai että en ainakaan kännejä enää jois. Nyt tuli onneks tämä raskaus, niin sitäkään tarvii sit miettiä :D

Hemuli91 Oon sua 4 vuotta vanhempi ja silti mulla samat fiilikset. Oon tosi nuoren näkönen, joten se lisää tota kauhistelua/ihmettelyä. Onneks ite tiedät olevas hyvä äiti, niin älä murehdi :heart:

Liisakaisa EN muista millon se laki tuli/tulee voimaan, että kunnan on tarjottava np-ultra ja rakenneultra. Kyllähän se siellä neuvolassa sitten selviää, jos ei muualta löydy tietoa :)

Sokerirasitukseen tuskin joudun, ellei se ole muuttunut kaikille pakolliseksi. Esikoinen oli syntyessää 2980g, ettei todellakaan mikään iso ja mulle tuli vissiin se 7-8kg painoa ekassa raskaudessa. Liikuntaakin harrastan päivittäin ja syön kohtalaisen terveellisesti.

Mies kärkkyy koneelle, niin täytyy mennnä :D

A-H 6+6
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille!

Täällä päivät jotenkin vilistää ja myös oireet voimistuu.. Huonoa oloa on tullut nyt enemmän, aamulla kun herään, oksettaa, mutta syöminen auttaa. Etominen tulee aaltomaisesti pitkin aamupäivää/päivää, mutta helpottaa yleensä illaksi. Onneksi syön muutenkin tiuhaan jotain pientä (n. 3 h välein) ja uskon, että se osaltaan auttaa tuohon. Nytkään ei ole mikään hyvä olo :x

Rinnat on todella turvoksissa ja kipeät, palelee aivan älyttömästi (iltaisin olen monesti ihan horkassa vaikka olis kuinka vaatetta päällä!) ja kohdun kohdalla tuntuu painetta/pientä jomotusta vähän väliä. Vatsa ei pahemmin ole vieläkään turvonnut, ehkä huomaa että ihan niin littanaksi ei mene kuin ennen.

Kiloista, ensimmäisessä raskaudessa niitä tuli 13, tosin en yhtään himmaillut herkuttelujen tai muiden suhteen :) Nyt olen jatkanut ja aion jatkaa terveellistä ruokailua sekä pitää yhden herkkupäivän viikossa. Lähtötilanne mulla 165/56 ja urheilen 6 x viikossa, eli syödäkin saa kun kuluttaa... Nyt olen huomannut, että treenatessa pahoinvointi jopa helpottaa, mikä on loistavaa! Koitan tosiaan kerätä muutaman kilon vähemmän tällä kertaa, niitä kuitenkin jäi synnytyksen jälkeen.. Mut en ota asiaa kauhean vakavasti :) Toivottavasti voin liikkua mahd. pitkään. Sokereissa ei mulla ekassa raskaudessa ollut mitään.

Alkoholista Mun vanhemmat ovat absolutisteja, itse käytän aika harvoin reilummin alkoholia (yleensä jos lähdetään tyttöjen kanssa laivalle tms. :D), muutaman lasin viiniä voin kotona ottaa. Mun mieskään ei tissuttele, joskus ostaa sixpackin kotiin viikonloppuna mutta nykyään harvemmin sitäkään, kun treenaa jujutsua ja treenejä on viikonloppuisin, eli ei myöskään juokse baareissa. Olen erittäin tyytyväinen tähän vähäalkoholiseen elämäämme :) Mieskin joskus vuosia takaperin saattoi tissutella arki-iltaisin (molemmilla suvussa alkoholiongelmaa), enkä tykännyt sit yhtään. Tein sen myös hyvin selväksi ja homma loppuikin pian. Vietetään viikonloput useimmiten perheen kesken, toki joskus on omia menoja, kuten ens viikonloppuna kun mies lähtee katsomaan lätkää kavereiden kanssa. Me pojan kanssa pidetään sit leffailta :)

Jos jollain on muuten vinkkejä pahoinvoinnin helpottamiseen, ottaisin mielellään vastaan! Onko esim. jotain pastilleja tmv.? Olen ollut huomaavinani, että purkan jauhaminen auttaa... Nimimerkki ällöttää :D

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille!

Mayinga 7+1
 
Alkoholista: me ollaan miehen kanssa juotu tosi vähän viime vuosina. Nuorempana tuli biletettyä ihan tarpeeksi. Ei nyt mitään liikakäyttöä, mutta sen verran että sitä lajia on tullut kokeiltua ihan riittävästi. Joskus hyvän ruoan kanssa juodaan lasilliset punkkua, mutta siinäpä se. Me ollaan aika tiukkoja sen suhteen ettei lasten tulis nähdä vanhempiaan missään hiprakassa edes. Itellä on omasta lapsuudesta vähän ikäviä muistoja ja ahdistusta kun vanhemmat järjesti alkoholipitoisia juhlia jossa me lapset sitten oltiin mukana...
Mielialanvaihteluita on, tosin en ole mikään ns. tasasella käyvä muutenkaan :D

Näköjään samoja raskausoireita on kuin esikoisestakin, järkyttävä palelu ja vatsa on sekaisin aamuisin...Huono olo ehti myös taas tulla kun en syöny aamupalaa tarpeeksi ajoissa...

Hih, mies oli käyny eilen ostaa vielä Clearbluen digitaalisen testin varmistukseksi ja kyllä sekin ilmoitti että raskaana ollaan :) Hän tuossa kyynel silmässä mietti että sunnuntaina on sitten tuplasti syytä juhlia isänpäivää :heart:

merimaaria + muru 4+4
 
huomenta neitokaiset!

Mä päätin eilen miehen kanssa, että halutaan mennä siihen varhaisultraankin...eli tänäänpä varailen sinne sitten aikaa :D Huomenna pääsen tansseihin!!! Ihanaa, en vaan yhtään tiedä mitä laittas päälle... :/ Pitäs ihan käydä kattomassa kaupoilta olisko siellä mulle joku nätti mekko tai hame itseasiassa mieluummin.

Alkoholista: en oo koskaan mikään suurkuluttaja ollut, nuorempana tiestysti vähän enemmän silloin tällöin tuli otettua, mutta nyt viimisen olisko 4 vuoden aikana voisin sanoa sen olleen tosi vähäistä ja raskausaikana nollalinjaista. Mies ei taida juoda sitäkään vähää, ottaa sitten kerralla vähän enemmän jos jonnekin joskus tosi harvoin lähtee. Esikon syntymän jälkeenkään en ole tainnut yhtä siideriä enempää ottaa. Kotona meillä ei alkoholia näkynyt, ennen kuin olimme jo vähän isompia ja silloinkin hillitysti. Tämä linja sopii meille mainiosti, mä oon ihan tarpeeks/liian läheltä suvussa nähnyt mihin alkoholi voi viedä.

mayinga: Mulla edellisessä raskaudessa tuohon pahoinvointiin autto vähän kun söi niitä kovia pieniä rinkeleitä (varmaan näkkäri tai hapankorppu ajaa saman asian, mutta musta nuo on paremman makusia) :) Tiedä sitten oikeasti vai oliko vain psykologista. Toivottavasti helpottaa!

Hyvää päivänalkua ja jatkoa kaikille!
kukkis ja pieni 6+
 
Huomenta!

ALKOHOLISTA:
Mä olen kotoa oppinut mallin, jossa alkoholia ei juoda humaltumistarkoituksessa (jep, tulee joskus silti otettua sitä varten...) Mutta siis, viini on kuulunut illallis pöytään (lasillinen) ja isäntä ottaa usein oluen saunassa, tai illalla. Minä tietysti olen nollalinjalla nyt raskaana, olen aina ollut ja tulen aina olemaan raskausaikana.
rankasti dokaaminen ei kuulu tapoihin, koska mulla on aurallinen migreeni, joka ei siitä touhusta tykkää....

KILOISTA:
Sokerirasitukseen haluan, Olen pyytänyt itse että pääsisin siihen :D :D. Hoikka olen, mutta mulla ryöstäytyy AINA raskauksissa tuo paino. Esikoisen aikana 25kg tuli, kuopuksesta 30!!!! Kuitenkin kävelin 12km joka päivä ja söin terveellisesti..nol, 1,5v synnytyksesta olikin -40kg:a :D. Mutta jos nyt pysyisi alle 85kg:n.... (olen siis 182cm pitkä...), silloin olis 15 kg suurinpiirtein varaa tulla tähän...

).(
Ihan kuin turvotus olis alkanu laskea?
Tänää oli herätessä jotenkin hiukan kummallinen olo (heikotus?)
Muuten vointi erinomainen :D

T:Neiti, rv??
 
Huomenta!
Tervetuloa uusille minunki puolestani.

Olen vielä ollut täällä aika hiljaa kun eilistä ultraa olen odotellut jossa tilanteen pääsee tarkistamaan. Nyt on ultrassa käyty ja mitään kovin hyviä uutisia sieltä ei tullut. Sykettä ei näkynyt, ruskuaispussi oli, mutta uä vastasi viikkoja 4-5. Eli siis aika mahdoton yhtälö kun plussa testin teosta on jo 2 viikkoa. Ensi perjantaina vielä tarkistus ja sitten varmaan jos vuoto ei ole alkanut on edessä tyhjennys.
Hirveä pettymys ja suru on kun jo ehti "tottua" ajatukseen kolmannesta. Raskausoireet on pahentuneet tässä mikä se vielä entisestään tekee mielen mustemmaksi. Pahoinvointi on melkosta ja väsymys jatkuvaa. Mutta luin tuolta, että se on ihan normaalia keskeytyneissä keskenmenoissakin. Käyn vielä ilmottelemassa ensi viikolla miten tässä käy, mutta joka tapauksessa hyvää odotusta teille tänne jos itse joudun listalta pudottautumaan!
 
Voi ei nanna81! Toivotaan, että tilanne kuitenkin kääntyisi vielä parhain päin ja syke löytyisi ensi viikolla. :hug:

Kiitos A-H kun kommentoit tuota ultra-asiaa. Kyllähän se tosiaan siellä neuvolassa sitten selviää, mutta tämä malttamaton haluaisi jo tietää kaiken.

Tervetuloa minunkin puolestani uusille! Merimaaria ja Mainin erityisesti tervetuloa samalle päivälle :)

- Liisakaisa ja Myyrä 4+4
 

Yhteistyössä