*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

mulla oli tänään keskenmenon jälkeinen hormonimääritys ja kyllä, hcg oli 129, eli uusi raskaus on alkanut heti keskenmenon jälkeen :D tai pari viikkoa siitä, ei ehtuinyt menkkoja tulla ollenkaan :)

8.12. neuvola, ja ultra jossa varmistellaan raskausviikot :heart:
Nyt peukut pystyssä et tämä Masukki tulee maailmaan asti :)
 
täällä yx uus ilmoittautuis mukaan..
eli laskettuaika ois netin laskurin mukaan 6.7.11 esikoisen laskettuaika oli 6.7.09(syntyis kyllä 9 päivää myöhässä) eli aika tasan kax vuotta tulee sit lapsille ikäeroa :)
oma ikä on 25 ja synnytys sairaala on sks.
oireista mulla ei oo ollu mitään oireita paitsi kauhee väsymys,samoin oli esikoisen kanssa..ei mitään oireita koko raskauden aikana ja six välillä tuntuu et onkohan tuolla masussa mitään :D eka neuvolan varasin tänään ja se ois 23.11 ja sieltä sit saan lähetteen np-ultraan.
kauheesti oli kaikkee mitä piti kirjotella mut pää meni tyhjäx joten ehkä ne muistuu sit ens kerralla mieleen :)
A-H aika samankokonen neiti teillä kuin meilläkin,meidän esikoinen(tyttö) oli 1v 3kk neuvolassa 76cm ja 9.14kg pikku pirpanahan tuo on mutta kasvaa kyllä ihan omien käyriensä mukaan :)
 
Lilli: mulla 6 ja 5 vee lapset ennestään joten ikäeroa on kans tulossa, iltatähti alle kolmekymppisenä:D ja uuden miehen kanssa :D

OIREITA: päänsärky väistynyt, nyt on ollu tosi outo olo päivän, tää lienee nyt sitä kuvotusta:confused: ei okseta mutta... sellanen ihmeellinen pala kurkussa kokoajan.
maha turvottaa:O ihan valtavasti, no onhan se aina näin alussa jo kauhia turvotuspallo, laskee 10 vkon jälkeen kunnon mahan tieltä :D Kunhan nyt päästään sinne asti.... :)

Mies on ihan onnesta ymmyrkäisenä kun näin nopeasti tärppäsi uusiksi:heart:

T.Neiti-81 rv ??
 
Jokohan sitä uskaltais ilmoittautua...Eli laskurien mukaan 11.7. ois LA ja vaikka kuinka oon yrittänyt oireita keksiä niin ei mulla kyllä vielä mitään tunnu. Mutta jospa jotakin ilmaantuis niin ois varmempi olo raskaudesta kun nyt tän melkeen voi unohtaa. Paitsi silti mietin 24/7 tulevaa vauvaa =)

Ja meille tää on kolmas lapsi tulossa, esikoinen 3,5 v ja nuorempi 1v4kk. Synnytyspaikkana OYS

Cailin 4+3 (meniköhän oikein, en ihan muista tarkkaan..)
 
hih, tähtikeiju, meilläkin on tyttö syntynyt 15.7.09 ja nyt on laskettu aika n.8.7. Ja mäkin olen 25-v. Ja nimimerkkikin melkoisen samanlainen. Olipas hauskoja yhteensattumia :D Tervetuloa!

Tervetuloa myös Lilli ja cailin!

Tänään on ollut melko oireeton päivä... Ihan kiva kun ei okseta, mutta kyllä se on todellisempi se raskaus jos vähän edes etoo tai on tissit kipeet. Viimeks oli, nyt ei.

ai niin ja vielä mitä sanoa, että mä en aio ottaa yhtäkään ylimäärästä piikkiä itseeni raskausaikana. Mieluummin vaikka eristäydyn pahimmaks flunssakaudeks kotiin :D Ei vaan, mutta otin sen sikapiikin viime vuonna itselle ja tytölle, ja nyt en kyllä missään tapauksessa aio ottaa kun ei olla edes varmaks kai selvitetty oliko ne aiheuttanut jotain vai ei... Ja normi influenssa piikkiä en ole koskaan ottanut, enkä koe sitä nytkään tarvitsevani. Näin meillä.

Voikaamme paksusti! :D
 
Viimeksi muokattu:
Moikka ja tervetuloa uusille! :)


Uusi oire jota ei ollut esikoisen kanssa: tukka rasvoittuu tosi nopeesti! : / Lisäksi on finnejä, silloin tällöin vähän öklöttää. Tissit ei hirveesti oo vielä kipeet mut ne tuleekin vähän myöhemmin... mut väsyttää. huh. |O

piikkejä en taida mäkään ottaa. Sit jos flunssa tulee niin sit tulee ja sairastetaan. :)

esikoinen syntyi meillä sektiolla , eli tavallaan olen vähän niinkuin ensisynnyttäjä! iik. :D Eihän sitä tiedä tuleeko kakkonekin samalla tavalla mut haluaisin kokea kyllä myös alatiesynnytyksen. Ehkä. ;) Sektio oli vaan niin helppo. hih. :)

Nyt soffalle. :wave:

EM & tipu rv 6+1 (ehkä)
 
Mä myös ilmottaudun tänne! Tänään plussattu ja laskureiden mukaan nyt olis rv 4. :) Eli ihan alussa ollaan. La on laskureiden mukaan 18.7. Jännittää.. Toivottavasti kaikki menee hyvin. :heart: Niin ja jotkut varmaan olettaa, että esikoinen tulossa, koska olen näin nuori, niin kyllä meillä ihan on 1v 8kk tyttö odottelemassa täällä jo sisarusta. :) Ollaan mielettömän onnellisia miehen kanssa, tästä ollaan jo yli vuosi haaveiltu!
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja jäi mainitsematta. Ikää on 19v, sairaala oys, toinen lapsi. En nyt tiedä onko mitään oloa, että kumpi olis, mutta oon aika varma, että poika tulee. Nimittäin sattumalta ovulaatiopäivänä todenäkösesti oltiin yhdynnässä ja pojathan on nopeita. :) Mutta tervetullut on kumpi vaan, kunhan tulee. Vaikka olishan se poika mukava, kun tyttö on. Pääsis vähän poikienkin vaatteita ostamaan ja tietenkin se, että sais kasvattaa pojan. Mahdoton haaste, mutta eikun innolla yrittämään. :) Kyllähän nuo tytötkin on tempperamenttisia.
 
Onnea hemuli plussasta:) Ja neiti-81 Extra paljon Onnea että tärppäsi heti,Toivon ihan täysillä että saat pienen tuhisijan syliin asti!!:heart:
Meille ei piikkejä tule.Ei tullut silloin "pandemia" aikaan eikä nyt.EI edes influenssa.

oloja on!.Väsyttää,etoo,haistan kuin vainukoira,itkettää ja onko kellään ollut alavatsalla kipuja,vähän niinkuin "painetta".ja samalla särkee navan alapuolelle??
En muista että mulla olisi aiemmin tämmösiä ollut.Ka ne on vaan jotain kasvukipuja:)

liikunnasta onko kellään kokemusta raskaus aikana crosstraineristä?

Mimmosilla takeilla meinaatte mennä talven?.Mulla ei ole hirveesti kasvuvaraa mun talvitakissa.Ja siitä näkyy turvonnut vatsa tosi nopeesti,enkä haluais että se paljastuis ihan vielä :D

Ä+Monsteri 4+1
 
Vaatteista: Mulla on yks villakangastakki, missä oon edellistä raskautta varten siirtäny nappeja siihen ihan takin reunaan. Eli aina ei kannata ostaa jos takista pystyy vaan siirtämään nappeja. Ja yhden kevät-trenssiiin leikkasin isot halkiot sivuille niin johan mahtui rv 38 -masu siihen. :) Toppatakit onkin sitten asia erikseen, niissä pitää olla vähän masuvaraa. Mut toisaalta aika pitkään mahtuu perustoppikseen, et kuitenkin huhtikuussa ei enää toivottavasti toppiksia tarvii paljoa pitää niin kyl siihen asti mahtuu. :D :D toivottavasti.

Mut kattelin just et tartten kyllä uusia paitoja talveks, pitänee ostaa pitkiä ja löysiä neuleita - onneks nykyään on tällainen muoti et niitä löytyy muistaki kaupoista kuin äitiysvaatteita myyvistä. Ja ehdoton hankinta on äitiyshousu-tregginssit. :) Nykyiset jo vähän ahdistaa loppupäivästä... jos näillä nyt muutaman viikon kykenisi menemään ja sit ostais seuraavasta tilistä uudet pöksyt. :) Esikoisen odotusajalta on kyllä muutamat äitiyshousut ja pari paitaa jäljellä. Suosittelen kyllä ostamaan muutamat hyvät mammahousut.

Yh. koko ajan on nälkä. :x ja vähän ällötys.
 
Iltaa kaikille täältä meren rannalta!

Esikoista odotellaan, laskettuaika olisi 2.7. ja eka neuvolakäynti parin viikon päästä. Synnäri tulee olemaan Koks.
Mielialat kulkevat vuoristorataa, niin ettei itekään taho pysyä mukana :D Olo muutenkin miltei koko ajan kuvottava, joten pientä välipalaa mussutan parin tunnin välein. Mitään epäterveellistä ei tee yhtään mieli (onneksi), eli kasviksilla ja hedelmillä sekä rasvattomilla maitotuotteilla näläntunteen / kuvotuksen saan pidettyä loitolla.

Mieli on odottavan jännittynyt tästä kaikesta :)
 
Kiitos paljon kaikille. :) Onnea NightWalker! :flower:

Mulla on oireita vaikka muille jakaa! Ensinnäki turvotus ja se on aivan mahotonta. Tänään katoin peilistäki, että ei elämä, mistä tuo on ilmestyny! Kamalaa... Ja haluaisin vielä vähän aikaa pitää kuitenki salassa tätä. Hellittääkö tää turvotus koskaan, vai alkaako sitten se maha jo kasvamaan vastaan? Sitten on väsymys, väsyttää välillä tosi paljon. Yökötys on myös. Rinnat on arat, maha tosi kipeä välillä, "ähky" olo, paineen tunne mahassa. Ja hmm, en nyt keksi muuta. Mutta niitä kyllä varmasti oli enemmän. Nyt tänä iltana ei ole ollu paljon mitään, eli jipii. :D
 
A-H
Huomenta taas kaikille! :)

Ensin tervetuloa uusille! :flower:

Vaatteista oli puhetta... Viime raskaus meni ihan omilla vaatteilla :) Farkutkin menivät jalkaan, mutta en niitä kyllä alkuraskauden jälkeen enää pitänyt, kun tuntui niin inhottavalta :S Talvitakkina kovilla pakkasilla käytin mun ala-asteelta asti ollutta untuvatakkia (ja käytän varmaan nytkin) ja sit lämpösemmällä kelillä Haltin kuoritakkia ja sinne alle sit jotain. Uskoisin, että mahdun, koska ekassa raskaudessa maha oli jo kevättalvella melko iso, kun tyttö syntyi toukokuun alussa.
SIsävaatteistakaan ei varmaan tule pulaa, kun just sain kaverilta ison säkin vaatteita, mitkä ei enää hänelle mahdu ja mukana oli sellasia pitkiä paitoja ja mokkoja/tunikoita, jotka menee varmasti ihan viimesille asti :) Toivottavasti ens kesänä ei sitten ole yhtä oksettavat helteet kun tänä kesänä oli :S Voi tulla tukalaa, oli päällä sitten mitä vaan!

Tuosta turvotuksesta Kai se on vähän yksilöllistä, etä miten käy, mutta monethan puhuu, että vauvamaha kasvaa siellä turvotuksen alla piilossa ja kun turvotus loppuu, niin tilöalle on tullut vauvamaha :) Ja kai se toista odottaessa se maha tulee nopeamin sitten esille muutenkin.

Täällä jatkuu samat olot kun tähänkin asti, eli kamala väsymys ja etova olo :/ Eilen meinas jo oksu lentää, kun mies ei ajele niin oahoinvointiystävällisesti tuolla pikkusilla hiekkateillä, kun itse ajaisin :S No meni sit ohi, kun makasin sohvalla ja join appelsiinimehua :) Mahaa kun ei päästä tyhjäks ja syö vaan sitä mitä tekee mieli, niin se pahin olo pysyy poissa.

Tänään pääsee hakemaan tytön kotiin, kun hän oli mummolassa yökylässä viikonlopun, niin sai itse nukkua :D Kahdeksalta illalla unille ja kuudelta aamulla sit ylös koiran kanssa :p

A-H 6+1
 
Huomenta:kieh:

Kylläpä oli viime yö niin perseestä ja poikittain.
Miehen PITI lähteä moikkaa kaveria kolmen aikaan ja soittelee kitaraa..mikäs siinä, en oo ikinä kieltäny..sit soitti että menee vielä käymään porukan mukana toisella kaverilla..nooo, mikäs siinä, kunhan tulee ajoissa et saan nukkua ku yheksän tunnin työvuoro. NOH. laitto viestin joskus kahentoista jälkeen että lähteekin vielä porukan mukana kapakkaan ja tulee sitten mua halimaan........ VOI JEESUS että ihan halimaan tulee, halikoon nyrkkiä saa*ana!

Eikä muuten mitään, mutta ties että poika on kuumeessa ja yskässä, joten ei nukkunut koko yönä, jonka takia sit valvoin, sitten tuli vielä pissat vaipasta läpi joten kukas muu kun minä niitä sitten vaihdoin...

että kylläpä ketuttaa...sen lisäks oireet on hävinny ku seinään, tissejä ei särje yhtään, ei edota...
ainoo oire on repäsykivut noustessa jotka oli viime raskaudessaki aikamoiset...

niin ja jotta ilta oli viimesen päälle onnistunu ni aattelin lohdutukseks tehä popkornia ni ne saakeli palo pohjaan ja juoksin parveekkeelle käryyvä kattila käsissä ja naapurit varmaan luuli et meillä on kämppä tulessa..tosin en tiiä kumpi savus enemmän, kattila vai mun pää.....:stick:

parempaa huomenta teille.....=)

Ärtynyt Possu ja pikkusaukko 6+1
 
Tervetuloa taas uusille! =)

Täällä voidaan paksusti. Toppahousut ei sitten mene enää kiinni ollenkaan. :ashamed: vyöllä saa jotenkin jalassa pysymään mutta vetoketjua ei kannata yrittääkkään kiinni. =)

Miehen kans ollaan mökkeilty kaksin koko viikonloppu. Ihanaa laatuaikaa! <3
Tänään pääsen vielä hierojalle, ennen kuin kotiin lähdetään.

Oireet on ennallaan, lisänä on aina iltapäivästä kipeytyvä ristiselkä/alaselkä. Yritän koko päivän pitää ryhdin hyvänä ettei kipeytyis, mutta eilen taas jouduin ihan kipulääkkeen siihen ottamaan. =(

Että tällaista täällä!

Hellun martta ja Pähkinä 4+6
 
tänään kiukuttaa- päivä
eli sunnuntai. miehen piti mennä aamusta tekee joku autohomma, ei ole vielkä menny ku sen veli ei tullutkaa sovittuun aikaan. nyt mä en voi tehä/sopii tai mitään kenenkään kanssa ku joudun täällä odottaa et koskakohan se veli tulee et mies voi alottaa sen homman et pääsen sit sen jälkee lenkille tms. ja missä vaiheessa sit ruoanki tekee jne. voi että miten ärsyttävää! koko päivä junnaa nyt tän takia. :l ja hyväslykys mulla ei oo sit yhtää omaa aikaa jos se veli tuleeki nii myöhää etten enää saa lenkkikaveriakaan tai viiti lähtee nii pimeellä. tai jos täytyy sit sitä ruokaa alkaa laittaa tms.. siis jos mies ois päässy tekee sen homman sillo ysilt ni ois jo takas himas ja mä voisin lähtee sinne lenkille kaverin kaa niinku on meki jo sovittu yms. nyt en voi koska sit mies ei pääse lähtee jos sen veli tulee ku likkoja pitää vahtia jonku kuitenkin..

hohhoijjaa. sit mua ärsyttää se mies ny muutenki ku vaa on tommone jotenki raivostuttava tänää. :l
en jaksais mitää. en jaksais olla kotona aina vaan ja sit ku pääsis johki ni ei pääsekkää ku hommat kusee nilkoille.. :<

no tämmöne ilosanoma tänää..

pupeltaja + pyllerö 6+4
 
POSSURULLA: no johan oli Mies. Kummasti niillä aina venyy kaikki:stick: Niille on niin helppoo kun aina vaan voi mennä.
Minäkään en ole koskaan kieltäny miestäni menemästä mut vituttaa kun mennään yhdessä, niin vinkuu 12 maissa jo kotiin "jatkoille" ja yksin sit kuppaisi aamu neljään:mad:

Ja juu, täälläkin kiehuu. Isäntä kanssa eilen kesken romanttisen hetken mainitsi et jos lähtee ryypylle. SIIS HÄ???:mad:|O MÄ peruin tyttöjen illan viime viikonloppuna ja järjestin yhteisen illan kun mies niin murjotti mun lähtemisestä (jep, aika mustasukkainen, tosin tiedostaa sen itsekkin, ja aina tietty sanoo et tottakai saan mennä, mut vituttaa lähteä ku toinen murjottaa ni järkkäsin sit yhteiseski "ylläriksi" ku ei olla pali mihinkää yhdes päästy...)
Tunnin varoajalla oli niinku ite lähdössä eilen kapakkaan:mad:....
No, sanoin ihan suoraan et on sama fiilis ku hällä mun viime viikonlopun "tyttöjen illasta". Mut sitten otinkin naiselliset keinot käyttöön:D
Sanoin että tottakai menee sitten mutta toivon että tulee ennen valomerkkiä ja ei ihan änkyrässä. Ja vähän hieroin hartioita ja juteltiin henkeviä, ja sitten se sano että jos tilataankin pizza ja hän jää kotiin:D:D:D Käänteinen psykologia toimii joka kerta:D:LOL:

Nyt se jopa lupasi kokkailla ruuan tänään:heart:

PUPELTAJALLAKIN on ollu rasittava mies tänään. Jaksamista!

).(
Mun maha on T U R V O K S I S S A ! !
Jösses sentään! Muita oireita ei ole. Mieliala vaihtelee :D Mut ei muuta...

T.Neiti, rv ??
 
Täällä myös ollut taas vaihteeks hermot kireellä mieheen! :D
Perhanan äijä lähti eilen ryypylle, vaikka viime viikonloppuna niin kovasti lupaili, että nyt alkaa olemaan kotona, ja selvänä. No. Eipäs tämä taaskaan yllätyksenä tullut :(
Tänään laittoi viestiä (sen jälkeen kun oli onnistunut suututtaan mut oikein kunnolla,) että jos tulee kotiin sitten sopimaan riitaa, kun on ensin saanut jostain tasoittavan tai kaksi. Laitoin kyllä viestiin ihan suoran vastauksen, että jos sen tasoittavan ottaa, ei ole tulemista kotiin. :mad:
Ärh! Piru vieköön, että ärsyttää! :kieh:
Saas nyt sitten nähdä, että meinaako se äijä tulla loppujen lopuksi selvänä, vai kännissä kotiin. Ei ole kiva, ei. :'( Kiva näissä hormooni myrskyissä sitten tihrustella yksikseen, kun mies on pitämässä hauskaa muualla.

Täällä on pahoinvointi alkanut helpottaa, mutta rinnat on kyllä vieläkin todella kipeät.. :|
Yölläkin tulee välillä heräiltyä, kun tissi painaa peittoon tai patjaan :D

-Emilien ja pikkuinen 6+4-
 
Heh, munkin mies oli menossa molemmat illat. Eilen oltiin osa illasta yhdessä, kun voitettiin arvonnosta ruuat ravintolaan, niin vedettiin siellä hirveet ähkyt :) Itse hipsin siitä kotiin ja mies jatkoi kavereiden kanssa baariin.

Täällä alkanut tulla kuvotusta ja sen pitää juuri sattua aamuyöksi, ja sitten ei oikein saan nukuttua. Ja aamupäiväkin menee sen kourissa, onnksi olo on vaan yleisesti kuvottava.
Ja kamala jano, tuntui yölläkin että saa juoda litra tolkulla. Yölliseen janoon ei sitten mitenkään vaikuttanut suolainen ruoka ravintolassa ;)

keiju ja nyytti 5+2
 

Yhteistyössä