***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

NiQ
Paljonkohan noita siteitä pitää varata että ei tarviis ensimmäiseen viikkoon kauppaan lähtee sen takia? (tai toinen hyvä vaihtoehto yrittää miehelle selittää mitä tuo :D ). Mulla on nyt kolme pakettia yösiteitä ostettuna. Oiskohan niissä 10 tai 12kpl per paketti :eek:
 
Mitä siteitä olette ostaneet? :attn:
Yks päivä siirsin tuosta mun "side-laukusta" (on siis sellanen vanhempi meikkilaukki :D ) tamppoonit alle ja siteet päälle.. Ja sielä löytyi esikoisen synnytyksen jäljiltä hyviksi koettuja siteitä, muttakun eihän niissä lue mitä merkkiä ovat niin vaikee ostaa samoja. Nyt sitten ostin mukamas paksuja siteitä, kotona avasin yhden ja katstoin niin eihän ne nyt sitten ollutkaan mitään erikoisia.. Joten vinkkejä/merkkejä kiitos! :D

Sitte tuli mieleen että eihän ne paksuimmat aina parhaita ole, että joissain on taas hirveesi sitä muovia että ei sitten pääse alakerta hengittämään.

(VINK.) Tuli esikoisen synnytyksen jälkeen annettua tuonne alakertaan joka ilta niitä "ilma-kylpyjä". Istuin siis sohvalla jotain pitävää alla (yleensä pyyhe) jalat levällään. :D Ei varmastikkaan ollut mitään kaunista katseltavaa, mutta ainakin ne muutamat tikit parani nopeasti. Joten varmasti tulen tekemään näitä kylpyjä tämänkin synnytyksen jälkeen.

Aikani kuluksi väsäsin vielä tälläsen tänään:


SaaBas + Tyyne 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa!

Onnea vauvan saaneille ja raskaudesta eroon päässeille!!

Oih ja tuska vaivaisille!! Kyllä viimeiset viikot (viimeistään) pistää monet koetukselle. Ei ymmärrys yllä miksi pistetään kärsimään nykypäivänä..

Omat vaivat tuntuvat pieniltä kun lukee teijän kertomaa. En voi oikein mitään tehä kun heti tulee huono olo/ alkaa sattumaan tai joku ihme vaiva. Jos ei liiku niin löysä lantio alkaa kiusaamaan mutta jos liikkuu liikaa niin se kipeytyy. Kivun vielä jotenkin jaksaa mutta kaikki "rehkiminen" vie vähäisetkin yöunet!! Yöllä sitten hiippailen tänne katsomaan kuka muukin tänä yönä valvoo =)

Ekan synnytys oli suht nopea, kaikkinensa 8 tuntia. Ennakkoon ei ollut oikein mitään merkkejä, vain pieniä menkkakipristelyjä pari päivää ennen synnytystä. Kun supistukset alkoivat niin se oli menoa se. Nytkään ei ole supistellut mutta vauva tunkee tuonne jalkojen väliin ja siellä vihloo. Mitä enemmän on pystyssä niin sitä enemmän. Tämä vauva on ehkä kai sitten laskeutunut..eka kun laskeutui ponnistusvaiheessa..

Tänään kävin taas verikokeella ja ke äitiyspolille. Kutinasta päätellen arvot eivät ole ihan parhaat mutta tuskin pilvissäkään. Oisi kiva kuulla pikku hiljaa mitä mieltä ovat käynnistyksestä aiemmin vai onko vielä mielipidettä..

Tytär lähtee huomenna toiselle puolelle Suomea sukuloimaan isovanhempien kanssa. On ihan innoissaan ja mä ihan itku kurkussa. Minun pieni tyttöni lähtee maailmalle =) eli tuskainen loppuviikko tulossa kun jään yksin ja mies pitkät päivät töissä. Tytär ilmoitti jotta voin käydä tässä välissä synnyttämässä jottei tarvitse yksin olla kotona. Hän tulee sitten kotio kun vauva pääsee sairaalasta!

Näin! Toivon jokaiselle pitkiä yöunia, vähän vessa reissuja ja kipuja!!

Tintti 36 + 2
 
Ihana kun tämä side asia pohdituttaa muitakin!! Itse olen aatellut ostaa vuokkosia kun ne on musta ollut kivan hengittäviä enkä ole oikein muita käyttänyt aikoihin. Mutta heidän yösiteistä mulla ei ole mitään kokemusta. Olen tätä itsekin pohtinut jotta mitäs sitten pitäisi ostaa..kaikki vinkit ja kokemukset ovat hyvin tervetulleita!
 
Moi!

Lämpimät ONNITTELUT kaikile vauvan jo hakeneille! :heart:
Loppukuun synnyttäjänä jännää lukea mitä kuuluu niille joilla jo vihoviimeset päivät meneillään!

Tsemppiä vaan nyt ihan jokaiselle tuskailijalle! :hug:

En ole paljon koneella käynyt kuin lukemassa kuulumisia. Kesäkuu on kulunut erilaisten reissujen merkeissä, mökillä on oltu paljon ja ympäri suomea muutenkin viettämässä laatuaikaa esikoisen kanssa ennenkuin kohta ei olekkaan enää ainokainen =)

Huomenna on tarkotus lähteä vielä yhdelle viikon reissulle pohjois- suomeen ja sitten jos rauhoittuisi kotiin! Tänään oli neuvola ja päivitteli terkka kun on maha pudonnut parissa viikossa polviin ja vauvakin laskeutunut ihan alas. En ollut kyllä yllättynyt näistä uutisista, sen verran tukalaksi on käynyt viimein oma olo ja usein tuntuu että vauva meinaa omia aikojaan punkea itsensä pihalle, auts!
Kehoitti silti terkka lähtemään hyvillä mielin reissuun, paljon vaan panadolia mukaan, lepäilyä ja äitiyskortti, sillä pääsee synnyttään minne vaan! =)

Viikon päästä ois kasvukontrolli-ultra joka toimii samalla synnytystapa-arviona ja sinä viimesenä neuvolalääkärinä, Olo on kremppainen mutta uskon silti että viimesien joukossa täällä huokaillaan =)

Tosi paljon voimia edelleen toivotan kaikille, ja onnea matkaan seuraaville vauvan hakureissuun lähtijöille! :heart:


Muoks. Siteistä Vielä, mä kävin varsin monta merkkiä esikoisesta läpi ja suosittelen kans noita Vuokkoset-yösiteitä. Miellyttävän tuntusia ja pito oli hyvä =)
Jasmin ja aarre rv 35+1
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Vuokkoset yösiteitä ostin minäkin, kun kerran mainostivat sidepakkauksen kyljessä että sopii synnytyksen jälkeiseen vuotoon :D olin siis mainonnan uhri. Toivotaan että ovät hyviä :)
 
Huomenta.

Tyhmä yö!!! sain unta n. 1.00 ja ekan kerran olin jo vessassa 2.10!!! sen jälkeen heräsin 3.30 jalkojen särkyyn... ja klo 4 kävin taas vessassa... ja nyt heräsin taas vessaan ja voi pieru.

Vauvoilla oli illalla/yöllä joku ihme melskaaminen käynnissä hyvä ettei maha tippunut ku meni puolelta toiselle. Ja sillanen pulputus mullakin tuntuu tuolla alapäässä ja sattuu niin hemmetisti kun A vauva heilutteli päätään...

Toivottavasti vielä sais unta kun päivä on taas hikisen kuuma ni ei silloin pysty nukkumaan. |O

Siteistä... hmmm.. no mulla ei oikeastaa pidä mikään joten otan ainakin pari sidettä sairaalasta. Muuten käytän lasten vaippoja.

Ja vuokkosten yöside on se seuraava kun ekaksi hiukan rauhottuu. Ja sen jälkeen kaikki sieltä halvimmasta päästä. Mulle ei sovi mitkään hienot libresset ei hengitä vaikka kuinka luvataan... ja sitten ollaan ihan hautunein alapäin :LOL:

Ilmakylpyä olen harrastanut, se oli ihan suositus kun sairaalasta lähdin esikoisen kanssa. Eihän se mitään kaunista ole... mut hei nyt on viel kesä ja helteet... en halua edes tietää mitä kävis jos olisin vaippa persiis kellon ympäri :x

Mun piti viel jotain kommentoida mut äh... lahopää...

Niisku-rouva + pirpanat 36+3
 
Kun ei nukuta niin ei nukuta. Kahdesta asti tässä oltu hereillä.

Limatulppaa jäin miettimään. Missä vaiheessa se irtoaa? Jos on kohdunsuu jo muutaman sentin auki niin onko se jo irronnut vai voiko olla vieläkin paikallaan? Nyt nimittäin tulee veriviirullista limaa. :x Seksihommia tosin oli eilen illalla.

Siteiden suhteen oon huono neuvomaan. En muista milloin oisin sellaisia käyttänyt kun on ollut kuukuppi käytössä jo vuosia. Ehkä mäkin vuokkosiin sitten päädyn. :D

Tuittumuru ja myrry 35+5
 
muitakin yökyöpeleitä liikkeellä... Itse tässä valvoskellut 4.30 asti, pissalle heräsin ja jälleen aivan järkyttävä närästys!!! Tää kännykkä on kyl paha vekotin nykyään kun nettiin pääsee niin vaivattomasti... Tää palstailuhan on tietty ihan mukavaa, mutta tänä aamuna olen sit vieraillut myös tuolla nettikaupoissa... Nyt on ostoskorissa Weledan imetys ja vauvanhoitotuotteita sekä kestovaippoja :) en kyllä pistänyt vielä eteenpäin...

Vauva ollut hieman vähäliikkeisempi eilisen ja tämän yön/aamun, ihan niin, että ehdin aina vähän huolestumaan, niin sit jo runtasee... Menkkajomotuksia ollut nyt aamun ja muutamia supistuksia, ei kylläkään kipeitä... Tänään onkin sit taas hellepäivä, saas nähdä kuin sitä jaksaa... Ukko lähtee jo aamusta saaresta tekeen taloyhtiön hommia ja sit moottoripyöräilemään radalle, påivä siis kera lasten ja anopin :)

Ai niin, saan TENS-laitteen ystävältä lainaan, onko kellään kokemusta laitteesta tositoimissa?

MimSe 38+1
 
Huomenta kaikille!

Ja myötätunnon osoitus kaikille niille, jotka joutuu yönsä valvomaan. Itsellä ei vielä tässä vaiheessa ole sitä pulmaa ollut. Viime viikolla oli väsymystä ilmassa, mutta juhannuksena nukuin hyviä yöunia (n. 8 tuntia) ja monen tunnit päikkärit aina päälle, joten nyt on olo levänneempi.

Muutoinkin olot kohtuulliset. Liikkuminen tosin on (entisestään) hidastunut ja tuottaa ajoittain jos jonkinlaista kolotusta. Välillä tulee koiran kanssa köpötellessä sellainen olo, että nyt jotain varmasti tippuu alapäästä ja on taas hiljennettävä vauhtia. Mitähän se onkaan sitten, kun vauva on kokonaan laskeutunut.

Äippäloma alkoi viimein viime viikolla ja täällä nyt kotona ihmettelen, mitä tekisin, kun mieskin on töissä. No vauvahankintoja on vielä tekemättä ja pyykkiä pesemättä, joten pieniä askareita riittää, mutta kovin raskaisiin juttuihin ei enää taivu, enkä kauemmas uskalla lähteä lomailemaan. Pitää kai nyt yrittää nauttia näistä joutilaista päivistä ja omasta ajasta :)

Paljon vauvoja jo saatu ketjuun, vaikkei olla vielä heinäkuulle päästykään! Onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille! Perästä tullaan, vaikka edelleen mun on omalla kohdalla vaikea uskoa, että vauva tästä kaikesta lopputuloksena on :D Alkaa jo lähestyvä synnytyskin väistämättä hirvittämään..

Huh, hellepäivä tulossa! Näitä en kaipaisi yhtään, mutta minkäs teet. Asunto lämpenee nopeasti niin kuumaksi ja etenkin yöt ovat vaikeita. Turvotuskin lisääntyy selvästi ja ulkona ei jaksa olla auringossa yhtään! Menee ihan hukkaan mun osalta näistä ilmoista nauttiminen. No, kun katsoo naapurin lasten riemua pihan vesileikeissä, niin ilmeisesti muut nauttii kuitenkin munkin edestä. Tsemppiä kaikille jaksamisen kanssa, kyllä ne päivät tästä itse kullakin vähenee ja palkinto odottaa :)

Lupus 35+4
 
Niin joo, sitä piti kysymäni, että tuleeko jonnekin sitten oma ketjunsa heinävauvoille vai miten täällä on tapana? Mä en oikeastaan ole palstaan muuten tutustunut. Ainoastaan tätä ketjua tulee lueskeltua.
 
Aamuja!

NIISKU:ei ne oikeen perustellu mikseivät käynnistä...käskivät aina sairaalaan veritankkaukseen ja nukkuun jos siltä tuntuu!!!!Kysyin että kukahan tänki lystin aina maksaa????Joo mielelläni mä siä makoilisin ja palvelu pelais mutta aina pitäis lapsille ettiä hoitajat,mies järjestää työasioita(oma yritys)jne....hoh.nyt mulla on 5.7 poliaika,ensin meen labran kautta ja sit lääkäri.uhkasin kyl etten mene..;)ja matkaa mulla sairaalaan n.50km yhteen suuntaan.

meidän kohta 7-vee tyttö lähtee torstaina semmoselle leirille,tulee vasta sunnuntaina...täälä yritän ny pakkailla kamoja,ettiä makuupussia jne..ku jos lähtö tulee,nii en iskän pakkaustaitoihin luota..;)kuopus näyttää kärsivän samasta allergiasta ku minä.eli hyttys ja ampiais-allergia.eilisestä asti ollu oikee silmä ummessa ja luomi turvonnu n.3-kertaiseksi...rajun näköinen pikkuneiti..hain apteekista jotku silmätipat allergiaoireisiin,mut mahdoton tehtävä yksin niitä laittaa.yöllä sain hyvin,ku neiti nukkui.tänään illalla mies saa lähtee päivystykseen näyttään tota silmäpuolta;)pakko saada jotku kunnon rohdot,raapii kätensäkkin verille,kun sääski esim.pistää.
mä ite syön aina kesää semmosen estolääkityksen,mutta ny en kans voinu ku on raskaana.adrenaliini-piikki on sit mukana,jos oltas reissus jossain kauempana(tai kaukana sairaalasta..)

yö meni ny ihan mukavasti.heti onki parempi mieli ja tekis mieli lähtee vaikka shoppaileen:)tosin täälä kotona näyttää siltä,että tääläki kannattais jotain tehdä...plääh.vauvalle alkaa olla kaikki kasas,ja kerkiihän niitä hommailla vielä ku on syntynytki.harsoja meen ny ostaan,ku mun anoppi on kirjaillu joka lapselle ihanat harsot:)ja tekee ne harsojen reunat sillai ihanasti.älkää vaan kyselkö enempää,mä ku en käsitöistä käsitä...;)

mua naurattiki yx päivä,ku tajusin et kaikki mun anopit(siis nykyinen ja 2 entistä)on ollu käsityö-ihmisiä:):)eli ku ite oon ihan nolla näis hommis,nii oon aina valinnu miehet sen mukaan,et niiden äidit osaa sit kaikki ompelu/kutomishommat;)

anoppi aina jo kysyyki,jos oon ostanu uudet housut,et joudutko tulla tän kautta???(lyhentään pultut...)

mut ny,juon aamukaffit,edes helvetinmoinen närästys ei pilaa ny mun suht.jees mieltäni:)

Taiska&Toukka 40+1
 
Huomenta!

Täällä on taas vähän väsy aamu |O

Onnea kovasti kaikille vaavin saaneille !!!!

Niisku-rouva: Ihme touhua, toivottavasti pääset jo pian synnyttämään!!

Mulla on ihmeellisiä parin päivän nuukahduksia, jolloin olen jotenkin tosi kipee ja väsynyt ja suunnilleen vaan nukun ja luen. Sit mä taas piristyn ja konttaan ihan intoo piukassa jossain perunapellolla :rolleyes:
Yöt nukun ihan suht hyvin..mitä nyt vessassa ravaamista 4 kertaa yössä.. Ja välillä herään vaavin potkuihin ja jalkakramppeihin...Mä oon tosi huono uninen ollu aina, joten mulle on ihan plussaa jos ylipäätään saan nukuttua..

Mua ärsyttää harmittaa ja pelottaa. Kokoajan kaikki on selittämässä kuinka "elämä sit muuttuu" "nuku nyt vielä kun voit" ja muutenkin, kuinka se on sitten niin "hirveen raskasta" ja kauheeta ja blaa blaa se vauva-aika...Mä mietin, et mix ihmiset sitten on niitä lapsia hankkinu jos se on niin hirveen kamalaa??
Ja mua oikeesti rupee ahdistaan et miten mä nyt sit pärjään, vaikkei aiemmin mulla oo ollu mitään epäilyksiä pärjäämisen kanssa tai sen kanssa etteikö sen vaavin kanssa olis ihan ihanaa.. Kyllä mä ymmärrän, että se ei oo mitään ruusuilla tanssimista, mut ei mun elämä oo sellasta muutenkaan koskaan ollu, joten olen ajatellut vauvaa vaan positiivisena asiana.. Nyt mä oon ollu pari päivää ihan depiksessä, kun vaan murehdin siitä, et millasta se nyt sitten on kun vauva tulee "tuhoamaan elämän :mad:" ..Tekis mieli vaan sanoo kaikille, et turpa kiinni :stick:

Torstaina on kokoarvioultra/synnytystapa-arvio/ sokeriseuranta...toivon, että saisin kysyttyä sen sukupuolen..kun vaikka rakenneultrassa tyttöä lupailtiin, niin en oo silti uskaltanu tyttöjen vaatteita ostaa, vaikka olisin halunnu..

Tää raskausdiabetes on kyllä ihan takapuolesta, sanoinkin miehelle, et synnytystä seuraavana päivänä ei ole sitten mitään asiaa sairaalaan ilman karkkipussia :D

Mitään oloja siitä että vaavi syntyis, ei ole ollut, tuolla masussa se myllää ihan pimeenä =)

rv 36 POKS POKS!!

Mei-Mei ja Isla
 
Ihan ehottomasti jatketaan keskustelua vauveleiden syntymisen jälkeenki! Eiköhän sen joku tee, eihän tässä vielä kiirettä ole :)

Siteistä Ostin vuokkosten yösiteitä. Enpä oo koskaan kokeillu, mutta jossaki niitä kehuttii parhaiksi synnytyksen jälkeen :)

Viimeyönä nukuin tosi huonosti :/ En oikee tiiä mikä valvotti... Ja näin ihan kummallisia unia, yleensä unissa on tuttuja ihmisiä, niin nyt oli vain joitain tuntemattomia :eek:

Merlina ja muru 38+5
 
Helou!

Raskauden alussa, kun jouvuin makaamaan paljon, päädyin ostamaan kunnon kännykän jolla voi oikeasti surffailla netissä. ikuisen ja puuduttavan lepäilyn myötä olen löytänyt paljon uutta tietoa ja perehtynyt mitä ihmeellisimpiin asioihin. Nettikauppoja löydän jatkuvasti lisää ja joka viikko (välillä päivittäin) posti tuo jotain uutta.. Odotan jotta vauva syntyy pian jotta pääsisin tästä soppailuvimmastani eroon =)

Oletan jotta saan vauvan syntymän jälkeen nukuttua. Nyt olen jo puolisen vuotta valvonut öitä. Järki luistaa todella hitaasti, suurta muutosta siihen ei kyllä tule synnytyksen jälkeen. Oisi vaan kiva jos asiat hiukan helpottaisivat.. Kuullostaa ekan kohalta kovin tutulta tuo MEI-MEIn kertoma muiden ihmisten pelottelu ja nuku nyt kun on vielä mahollista. Itse en silloinkaan saanut nukuttua ja teki mieli tintata kaikkia jotka sitä virttä lauloivat. Loppuaikoina en enää vastaillut paljoa puheluihin kun tivattiin joko jo. Mutta vauva-aika on ihanaa uuden elämän ihmettelyä vaikka siinä on se oma rankkuutensakin. Kärsimättömänä odotan pientä kääröä, hänen tuhinaansa ja tuoksuaan!

Ihan uskomatonta jotteivat TAISKA ja NIISKU pääse käynnistykseen!! Rankkaa koko perheelle.. Voimia ja pitkää pinnaa!!!!

Pitäisikö siinä syntyneet ryhmän nimessä olla tuo sama heinäkuun onnenhiput? Kannatan ideaa on nimi sitten mikä vaan =)

Lapseni lähti maailmalle tänään ja kävin rautatieasemalla turauttamassa kyyneleet =) Käski mun mennä synnyttämään jottei tarvitse yksin olla kotona. Hän tulee sitten kotiin kun vauvakin tulee sairaalasta! Välillä toivoo jotta elämä oisi oikeasti yhtä helppoa kuin nelivuotiaan maailma =) Tosin kiitollisin mielin saan olla elämäni tasaisuuteen jossa suurin kriisi on se jotta joutuu olemaan lapsesta erossa muutaman yön. Nämä raskauden vaivatkin aina loppujen lopuksi jäävät unholaan. Kuitenkin raskaaksi tulo oli haastavaa ja olin jo varautunut siihen jottei toista tule. Taidankin lähteä tekemään capuccinon ja riippuilemaan parvekkeelle kun tällainen positiivisuuden puuska yllätti!

Tsemiä helteille!!!

Tintti 36 +
 
Päiviä vaan kaikille.

En muista olenko kaikkia vauvautuneita jo onnitellut, joten ONNEA vielä kaikille, joilla on nyytti kainalossa.

Täällä oli kans tuskainen yö. Illalla juuri ennen nukkumaan menoa ilmeni, että lapsenvahti asiassa on kuitenkin pari muttaa, vaikka kaikki piti olla selvää ja varmaa. No siitäkös minä taas kamalan stressin sain ja pillitin monta tuntia ja kehittelin päässä kaikenlaisia kauhukuvia siitä, että synnytän yksin. Tai siitä, että olen koko ajan huolissani pojan voinnista kotona, enkä voi rauhoittua ja keskittyä synnytykseen ollenkaan.
Poika kun on nyt taas alkanut hieman vierastaa, joten ihan kuka tahansa ei hoitajaksi kelpaa... ja sitten kun tuo meidän koira....sen kanssa ei kaikki tule juttuun. Ei sillä, että olisi vihainen, päinvastoin, siinä on rakkautta kuin pienessä kylässä ja se ei tajua painavansa 40kg. Ja kun niin kovasti haluaa tulla syliin!!!!
Jos ei ole sellanen ihminen joka osaa sanoa topakasti ei, niin koiran into ei kyllä laannu. Toki sen voi lukita yhteen huoneeseen, mutta on se aika kurjaa. Ja poika kyllä onnistuu sen sieltä aina pois päästämään, kun ylettää juuri ja juuri oven avaamaan. Ja koira kun on pojalle tosi tärkeä, aina aamulla ensimmäisenä koiraa halimassa. No ei auta muu kuin toivoa, että asiat järjestyy ja jo sovittu tuttu lapsenvahti pääseekin paikalle kun tarve tulee...

Kun sitten vihdoin sain joskus 3 aikaan unenpäästä kiinni, heräsin 4 aikaan ihan tajuttomiin tuskiin. Itku tuli, kun niin sattui. Supsteli ja poltteli ja tuntui kun joku olis iskeny puukkoja joka puolelle lantiossa ja kyljissä ja sitten oikeen pitkään ja hartaasti vedellyt niitä edes takaisin. Ei yksinkertaisesti voinut edes liikahtaa, kun sattu niin paljon. Siinä yritin sitten hiljaa hengitellä ja mutista tuskaani, etten herättäisi koko taloa (varsinkaan poikaa, joka ollut kovassa kuumeessa pari päivää, sekin vielä!!!!).
Eipä sitten tarvinnut nukkua enää ollenkaan, vaan lopulta mies heräsi avukseni ja hieroi selkää ja avusti välillä ylös sängystä. Kivut loppui sitten 8 aikaan ihan kuin seinään.
Nyt olo on sitten sen mukainen, ettei nukuttua ole tullut ja eipä paljon tässä kuumuudessa päikkärit onnistu. Että näin täällä.

Pitänee itselläkin hankkia noita vuokkosia, kun moni tuntuu kuulleen niistä hyvää. En jotenkaan yhtään muista mitä esikoisen synnytyksen jälkeen käytin ja jotenkin muutenkaan en muista noista asioista mitään.....ja minä kun luulin muistavani kaiken oikeen selkeästi :p

Tsemppiä kaikille, joita tuskastuttaa tavalla tai toisella ja toivotaan, että kaikki kärsivät pääsisivät tositoimiin pian.
Ja te onnelliset, jotka voitte/osaatte nauttia näistä lämpimistä säistä, niin nauttikaa ja ottakaa kaikki irti... Minkin tekisin normaalisti niin, mutta nyt harkitsen lähinnä nukuttavan kokoisen kylmiön vuokraamista :)

Soleriini ja vaavi 39+3
 
Oioi miten ahkerasti tänne on kirjoiteltu!

Omaan napaan ei mitään uutta, mutta taas tarvitsisin neuvojanne & mielipiteitänne.
Asia koskee synnytystapa-arviota. Onko teille kaikille tehty? Millä viikoilla? Juttelin kaverin kanssa viikonloppuna, ja hän sanoi että meidän paikkakunnalla tuon kuuluisi olla rutiini kaikille ensisynnyttäjille. Minulle sitä ei kuitenkaan ole tehty... Mites siis muilla? Täytyy huomenna kovistella neuvolassa, miksen ole siihen päässyt ;)
 
Mä olen jo viimeisimmässä lääkärineuvolassa käynyt, eikä minkäänlaista synnytystapa-arviota tehty (siis että olisi tunnusteltu ja arvioitu esim. lantion tilavuutta jne) tai vauvasta sen kummemmin annettu myöskään painoarviota. Kysymykseeni siitä, että mitäs jos vauva vielä kääntyy perätilaan, lääkäri tuumasi, että kyllä niitä perätilastakin synnytetään. :O Että näillä mennään kai ja jos probleemia tulee, niin ne todetaan sitten synnytyssalissa..
 
Uskoisin jotta mulle on tehty ekalla kerralla mutta ei ole poikennut muista kerroista niin jotta itse oisin hokannut..eli ainakaan tuota nimeä ei ole käytetty. Lantiosta ei puhuttu mitään, vauvan koosta lääkäri mainitsi sivulauseessa. Synnytyksestä en puhunut mitään terkkarin tai lääkärin kanssa. Lappuja sain kotiin luettavaksi ja synnytysvalmennuksessa kerrottiin asioista.. En kyllä enempää kaivannutkaan =) eikun, terkkari kysyi jännittääkö synnytys johon totesin jotta ei, enemmän odotan mielenkiinnolla millaista se sitten oikein on kun kaikki siitä höpisee! Nyt tokalla kerralla kaipaan enemmän "synnytyssuunnittelua".
 
Päiviä.

Mennää taiska sillaset mielenosoitus vimmmat päällä synnytyssairaalan etee :attn: vaadimme käynnistystä!!! :LOL::LOL::LOL:

Noh nyt on tiistai... enää keskiviikko ja torstai olis näil vauveleil aikaa tulla. Sit saavat kyl pysyä siihen asti et pääsen sovittuna päivänä ja aikana sinne kalvojen puhkaisuun.

Kyllä tää ahdistaa, mihin laittaa lapset ja kuka kerkee meille. Ei ketään asu samalla paikkakunnalla. Anopilla ei ole edes autoa. Ja iso lenkki tulee jos aletaan sinne viemää...

Mies on todella todella turhautunut tähän odottamiseen ja kerää pienestäkin aiheesta ressiä. Joten en ole viitsinyt vaivata tällä lasten hoito pulmalla vielä häntä.

Ja mitä nyt isovanhempien lomista niin mun vanhemmilla ei ole lomia. ja Anopin loma on vasta elokuussa! Eli meillä on työssä käyvää porukkaa kaikki.

No sit on toki mun isovanhemmat ja miehen isovanhemmat mut näillä helteillä ja yli 80vuotiaille krämpille ni en mä pystyis keskittymään yhtään mihinkään.

Lasten kummit on töissä. Ja kahdella niistä on pienet lapset ja meiltä heille matkaa n 30-40 km joten kiire siinä tulee.

Noh turha tätä on enempää miettiä kyllä hätä keinot keksii.

Eli joko synnytys menee mallikkaasti tai sit tästä tulee sillanen fiasko ettei paremmasta väliä...

Ja mitä näihin helteisiin tulee... määä en kestä vaikka kesän lapsi olenkin! Mut nyt jo mittarissa + 33

Ja juu siitä jatko palstasta... sinne vaan :D kirjottelen toivottavasti jos kerkiän :D
 
Mua ärsyttää harmittaa ja pelottaa. Kokoajan kaikki on selittämässä kuinka "elämä sit muuttuu" "nuku nyt vielä kun voit" ja muutenkin, kuinka se on sitten niin "hirveen raskasta" ja kauheeta ja blaa blaa se vauva-aika...Mä mietin, et mix ihmiset sitten on niitä lapsia hankkinu jos se on niin hirveen kamalaa??
Ja mua oikeesti rupee ahdistaan et miten mä nyt sit pärjään, vaikkei aiemmin mulla oo ollu mitään epäilyksiä pärjäämisen kanssa tai sen kanssa etteikö sen vaavin kanssa olis ihan ihanaa.. Kyllä mä ymmärrän, että se ei oo mitään ruusuilla tanssimista, mut ei mun elämä oo sellasta muutenkaan koskaan ollu, joten olen ajatellut vauvaa vaan positiivisena asiana.. Nyt mä oon ollu pari päivää ihan depiksessä, kun vaan murehdin siitä, et millasta se nyt sitten on kun vauva tulee "tuhoamaan elämän :mad:" ..Tekis mieli vaan sanoo kaikille, et turpa kiinni :stick:
Kuulostaa tutulta. Mutta hyvin sä pärjäät vauvan kanssa, älä yhtään epäile itseäsi! Jos mitenkään mahdollista, muiden puheista ei kannata välittää. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty... Mua taas uudelleensynnyttäjänä ärsyttää se, miten kaikki hokee, että arki tulee oikeasti olemaan rankkaa: kaksi lasta on todellakin enemmän kuin yksi! Ja sitten hyysätään ja tarjotaan hoitoapua, mikä sinällään on ihan kiva, mutta mun järkeen ei mahdu, miksi vauvan syntymän jälkeen esikoinen pitäisi heti heivata muiden hoiviin? Tätä on ehdotettu isovanhempien taholta jo useemman kerran, mutta mietin vaan, että eikö se vaan lisää esikoisen mahdollista mustasukkaisuutta vauvaa kohtaan ja ulkopuolisuuden tunnetta ylipäätään? Eikö riitä, että vanhemmat vuorotellen antaa huomiota kummallekin lapselle ja että esikoinen saisi osallistua vauvan hoitoon niin halutessaan?

Mäkin suosittelen Vuokkoset-siteitä (yö-sellaisia). Esikoisen synnytyksen jälkeen niitä suositeltiin synnärillä ja huomasin kotona käytännössäkin, että olivat parhaat pitkään ja runsaaseen jälkivuotoon. Hyvä idea on ottaa sairaalasta kotiin niitä paksujakin siteitä!

Pakko hehkuttaa, että eilen saunassa oikeasta rinnasta tirahti muutama pisara keltavalkoista ensimaitoa. Mä olen sitä imetysteetä (Vauvanilo) juonut muutamana päivänä yhden kupillisen, mutta en tiedä, johtuuko tiputtelu siitä vai voisko mulla luonnostaan olla tällä kertaa parempi onni maidon herumisen kanssa?

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 38+1
 

Yhteistyössä