Huomenia kaikille, ja terveisiä neuvolasta. Kohta tarkemmat kuulumiset, mutta ensin vastailen muille
Ihan alkuun
PossuRullalle lämpimät onnittelut! :flower:
Aika vauhtia on loppumetrit edenneet!
t-i-n-t-t-i, mehujäät oli mullekin jossain vaiheessa sellanen hirveän himon kohde, nyt on vähän rauhottunut. Mä en enää himoitse kun vaan vettä
Koko ajan pakko kantaa vesipulloa mukana. Ai niin, maitokin maistuu edelleen ihan hirveesti, ja kaikki pirtelöt, jädet yms. uppois kyllä kanssa.
Hjannah onnea poikauutisista!
Mä oon tässä vähän mietiskellyt, että jos joskus vielä lapsia saadaan, niin ei kyllä paljasteta että tiedetään kumpi on tulossa. (Tai ei edes kysytä). Tää on jotenkin niin ärsyttävää, kun kaikki tietää että me tiedetään, mutta ei haluttu/voitu kertoa kumpi on tulossa, koska lähipiirissä on sellasia ketkä ei missään nimessä halunneet tietää. Kyselyt & utelut on vielä ihan OK, mutta ihan hirveesti tullut kommenttia, että kiusataan ihmisiä tahallaan tms. Siitä nyt ei kuitenkaan ole kyse... Eli mulle sopis varmaan parhaiten se, etten joko tiedä itsekään, tiedän ja kerron myös muille tai sitten huijaan etten tiedä
Ääh, olipas sekava ja turha avautuminen, lukekaa ja antakaa mennä toisesta korv... ööh... silmästä sisään ja toisesta ulos
Tiinu, täälläkin odotellaan toistaiseksi ihan kaikessa rauhassa. Vasta viime viikolla saatiin pinnasänky, ja viikonloppuna laiteltiin se valmiiksi. Sairaalakassia oon täytellyt pikkuhiljaa, mutta pakattu ei kyllä ole.
Josta muuten tulikin mieleen,
minkäkokoinen sairaalakassi teillä on? Mulla on nyt vaan sellanen iso "käsilaukku", ehkä jonkun hoitolaukun kokonen about. Oon pitänyt sitä jumppakassina joskus, sinne menee just ja just pyyhe ja kengät... Nyt mietin että käy vähän ahtaaksi, kun pitäis omat vaatteetkin sinne änkeä. Vauva tavarat on sitten sellasessa pienessä hoitolaukussa, mutta ehkäpä laittelen osan omista tavaroista myös sinne...
Niisku-Rouva, noi sun uniongelmat kuulostaa kyllä ihan kauheilta. Mulla on ollut koko kesän aikana ainoastaan yks tuskanen yö, oltiin mökillä joka oli kun pätsi! Varmaan yli 30 astetta sisällä myös yöllä. En saanur nukuttua kun jossain ½h pätkissä max, saldo jäi koko yöltä varmaan johonkin 2-3h... Mut eipä pitäis tosiaan valittaa, kun monilla on vaikeeta joka yö
Sympatiat siis teille kaikille, nukkumisongemat on kyllä ihan hirveimmästä päästä, varsinkin tälleen kesällä kun hiki virtaa ja olo on ahdistava.
Mullakin on fiilis niin huippuhyvä, että on helppo ootela rauhassa. Ei mitään muuta kremppaa kuin närästys silloin tällöin, eikä pitkään voi olla enää jalkojen päällä kun alkaa särkemään. Eilen kykenin kyllä shoppailemaan aleissa, ja käytiin muutama vauvatavarakauppakin läpi. Löytyi viimeset tarvikkeet vielä
Synnytystapa-arviosta sitten tänään kysäisin, ja ei ilmeisesti kuulu mitenkään rutiininomaisesti kaikille. Jäi vähän sellainen kuva, että sitä olisi pitänyt jotenkin itse osata vaatia, mutta eihän mulla nyt ollut tollasesta edes mitään hajua
Samoin kysyin siitä
lapsivedenmenosta & makuuasennosta, ja tämä uusi terkka oli sitä mieltä, että vain siinä tapauksessa menään kiireellä (ja mahd. makuulla?) jos vesi ei ole normaalin väristä, tulee paljon verta tms.
Vaikka mulle on sattunut noista viidestä neuvolan terkasta vain yksi jonka kanssa ei natsannut sitten yhtään, on vähän kurja kun koko ajan se ihminen vaihtuu. Tuntuu ettei kukaan oikeen ole mun asioista perillä, vaikka useimmat onkin olleet tosi kiinnostuneita voinnista jne. Meinaan vaan, että kellään ei tunnu olevan oikeen sellasta selkeää kokonaiskuvaa tästä raskaudesta, vaan koko ajan saa selvitellä ja kysellä asioita. Mun tietoja ei edes jostain syystä oltu laitettu tietokoneelle, vaan niitä päivitettiin sellaseen iänkaikkisen vanhaan paperikansioon
Noh, ei tää asia mua kyllä nyt sen kummemmin häiritse, vielä kun kaikki on menny loppuraskaudessa hyvin, ja tosiaan noi terveydenhoitajat on kaikki olleet pääosin mukavia & pätevän oloisia...
No niin, sitten vielä ne neuvolakuulumiset. Näitä on kiva kirjotella, mutta en kyllä rehellisesti sanottuna ihmettele, jos kukaan ei näitä lue
39+1
Paino +600g, turvotusta mukana aika reilusti
Paineet 120/68
sf-mitta jälleen 33cm, vähän keskikäyrän alla siis
Raivotarjonta, mutta pää vielä heiluu
Sykkeet ja liikkeet OK
Eli ei siis mitään uutta tähän rantapalloon. Seuraava aika tulikin lasketulle päivälle. Mulla nyt ei käynyt edes mielessä ettenkö sinne ilmestyis, ja jotenkin tuntu ihan oudolta kun terkka moneen kertaan sanoi, että nähdään
ehkä... Vaikee vieläkään käsittää, että kohta se pieni sieltä tulee.
Nyt alkaa hurja siivoilu! Iltapäivästä on ohjelmassa asioiden hoitoa (mm. kampaaja, haha), parit ostokset ja synttärikahvittelua.
Aurinkoista päivää koko porukalle!
Sillis 39+1