***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Paljon onnea kaikille jotak ovat jo nyytin syliin saaneet!! :flower: Teitä onkin jo aika monta.

Me käytiin eilen hakemassa vauhtia supistuksiin Ideaparkista. :whistle: Koko päivän supistikin napakasti ja alkoi sitä limaakin tulla reilusti. Nyt sit on supistanut kipeästi jostain puoli viidestä asti. Koko ajan kovenee ja väli lyhenee. Nyt on sit jo pääasiassa 5 min. välein. Ja kyllä nyt muistui mieleen millaisia ne oli silloin ekalla keralla ne synnytyssupistukset. Limaa ja vähän verensekaistakin tullut aamun aikana reilusti.

Soitin TAysin synnytysvastaanottoon ja oli kyllä niin nihkeä kätilö puhelimessa. "Tulet sit kun siltä tuntuu, ei meillä mitään sääntöä siihen ole millon pitää tulla." Että sellasta.

Nyt sit vielä odotellaan tässä kotosalla.

Barbapörrö ja Urkki 39+4
 
Niisku mä olen kans kuullu että voi laukasta nivelreuman. Mut mullakin on aamuisin jalat ja kädet ihan kipeät ja puutuneet ennen kun vetreytyvät ja olen ajatellut sen johtuvan vaan raskaudesta. Ei kai se luiden löystyminen kohdistu vaan ja ainoastaan siihen lantioon vaan vaikuttaa muihinkin luihin ja silloin kuvittelis niveltenkin olevan kovemman työn alla. Meneekö sulla noi kivut ohi aamun jälkeen vai jatkuuko pitkin päivää?
 
Huomenia kaikille, ja terveisiä neuvolasta. Kohta tarkemmat kuulumiset, mutta ensin vastailen muille :)

Ihan alkuun PossuRullalle lämpimät onnittelut! :flower:
Aika vauhtia on loppumetrit edenneet!

t-i-n-t-t-i, mehujäät oli mullekin jossain vaiheessa sellanen hirveän himon kohde, nyt on vähän rauhottunut. Mä en enää himoitse kun vaan vettä :D Koko ajan pakko kantaa vesipulloa mukana. Ai niin, maitokin maistuu edelleen ihan hirveesti, ja kaikki pirtelöt, jädet yms. uppois kyllä kanssa.

Hjannah onnea poikauutisista!

Mä oon tässä vähän mietiskellyt, että jos joskus vielä lapsia saadaan, niin ei kyllä paljasteta että tiedetään kumpi on tulossa. (Tai ei edes kysytä). Tää on jotenkin niin ärsyttävää, kun kaikki tietää että me tiedetään, mutta ei haluttu/voitu kertoa kumpi on tulossa, koska lähipiirissä on sellasia ketkä ei missään nimessä halunneet tietää. Kyselyt & utelut on vielä ihan OK, mutta ihan hirveesti tullut kommenttia, että kiusataan ihmisiä tahallaan tms. Siitä nyt ei kuitenkaan ole kyse... Eli mulle sopis varmaan parhaiten se, etten joko tiedä itsekään, tiedän ja kerron myös muille tai sitten huijaan etten tiedä :D
Ääh, olipas sekava ja turha avautuminen, lukekaa ja antakaa mennä toisesta korv... ööh... silmästä sisään ja toisesta ulos :D

Tiinu, täälläkin odotellaan toistaiseksi ihan kaikessa rauhassa. Vasta viime viikolla saatiin pinnasänky, ja viikonloppuna laiteltiin se valmiiksi. Sairaalakassia oon täytellyt pikkuhiljaa, mutta pakattu ei kyllä ole.
Josta muuten tulikin mieleen, minkäkokoinen sairaalakassi teillä on? Mulla on nyt vaan sellanen iso "käsilaukku", ehkä jonkun hoitolaukun kokonen about. Oon pitänyt sitä jumppakassina joskus, sinne menee just ja just pyyhe ja kengät... Nyt mietin että käy vähän ahtaaksi, kun pitäis omat vaatteetkin sinne änkeä. Vauva tavarat on sitten sellasessa pienessä hoitolaukussa, mutta ehkäpä laittelen osan omista tavaroista myös sinne...

Niisku-Rouva, noi sun uniongelmat kuulostaa kyllä ihan kauheilta. Mulla on ollut koko kesän aikana ainoastaan yks tuskanen yö, oltiin mökillä joka oli kun pätsi! Varmaan yli 30 astetta sisällä myös yöllä. En saanur nukuttua kun jossain ½h pätkissä max, saldo jäi koko yöltä varmaan johonkin 2-3h... Mut eipä pitäis tosiaan valittaa, kun monilla on vaikeeta joka yö :( Sympatiat siis teille kaikille, nukkumisongemat on kyllä ihan hirveimmästä päästä, varsinkin tälleen kesällä kun hiki virtaa ja olo on ahdistava.

Mullakin on fiilis niin huippuhyvä, että on helppo ootela rauhassa. Ei mitään muuta kremppaa kuin närästys silloin tällöin, eikä pitkään voi olla enää jalkojen päällä kun alkaa särkemään. Eilen kykenin kyllä shoppailemaan aleissa, ja käytiin muutama vauvatavarakauppakin läpi. Löytyi viimeset tarvikkeet vielä :)

Synnytystapa-arviosta sitten tänään kysäisin, ja ei ilmeisesti kuulu mitenkään rutiininomaisesti kaikille. Jäi vähän sellainen kuva, että sitä olisi pitänyt jotenkin itse osata vaatia, mutta eihän mulla nyt ollut tollasesta edes mitään hajua :D

Samoin kysyin siitä lapsivedenmenosta & makuuasennosta, ja tämä uusi terkka oli sitä mieltä, että vain siinä tapauksessa menään kiireellä (ja mahd. makuulla?) jos vesi ei ole normaalin väristä, tulee paljon verta tms.

Vaikka mulle on sattunut noista viidestä neuvolan terkasta vain yksi jonka kanssa ei natsannut sitten yhtään, on vähän kurja kun koko ajan se ihminen vaihtuu. Tuntuu ettei kukaan oikeen ole mun asioista perillä, vaikka useimmat onkin olleet tosi kiinnostuneita voinnista jne. Meinaan vaan, että kellään ei tunnu olevan oikeen sellasta selkeää kokonaiskuvaa tästä raskaudesta, vaan koko ajan saa selvitellä ja kysellä asioita. Mun tietoja ei edes jostain syystä oltu laitettu tietokoneelle, vaan niitä päivitettiin sellaseen iänkaikkisen vanhaan paperikansioon :D
Noh, ei tää asia mua kyllä nyt sen kummemmin häiritse, vielä kun kaikki on menny loppuraskaudessa hyvin, ja tosiaan noi terveydenhoitajat on kaikki olleet pääosin mukavia & pätevän oloisia...

No niin, sitten vielä ne neuvolakuulumiset. Näitä on kiva kirjotella, mutta en kyllä rehellisesti sanottuna ihmettele, jos kukaan ei näitä lue :D

39+1
Paino +600g, turvotusta mukana aika reilusti
Paineet 120/68
sf-mitta jälleen 33cm, vähän keskikäyrän alla siis
Raivotarjonta, mutta pää vielä heiluu
Sykkeet ja liikkeet OK

Eli ei siis mitään uutta tähän rantapalloon. Seuraava aika tulikin lasketulle päivälle. Mulla nyt ei käynyt edes mielessä ettenkö sinne ilmestyis, ja jotenkin tuntu ihan oudolta kun terkka moneen kertaan sanoi, että nähdään ehkä... Vaikee vieläkään käsittää, että kohta se pieni sieltä tulee.

Nyt alkaa hurja siivoilu! Iltapäivästä on ohjelmassa asioiden hoitoa (mm. kampaaja, haha), parit ostokset ja synttärikahvittelua.

Aurinkoista päivää koko porukalle!

Sillis 39+1
 
OnneaOnnea possurulla:flower::heart:

Pikkarainenkin varmaan saanut jo vauvan syliin.Toivottavasti kaikki on hyvin:)

Täälläkin yö taas kärsitty.Valvottu,närästää,sattuu,kuuma ja nuorin heäräili:headwall:
Sitten aamulla väsyttää ihan hitosti ja päivällä ei pääse nukkumaan.

Sillis Meidän ei pitänyt tästä tulokkaasta kertoa kenellekkään että tyttö tulee.kuunneltiin sitten jonkun aikaa sitä "kyllä se varmana poika on" ym.Ja kun tän oli poika oltava koska on jo neljä tyttöä:D Sitten oli pakko sanoa että tyttö on tämäkin ja onnellisia ollaan,ei tarvii jankata pojasta.Meni moni aika vaikeeksi.
Mun serkulla oli sen pojalle jo nimi valmiina ja oli jotenkin outoa että koko odotuksen kaikki puhui "pekasta".Ainakun joku kysyi kumpi tulee niin ne vastasi "poika tulee,sen nimi on pekka kalevi".

Täällä edelleen ristiriitainen olo.Toisaalta haluaisi että vauva syntyy NYT HETI ;) Loppuisi kivut ym.Mutta toisaalta väsyttää just nyt niin paljon ettei vielä jaksaa öitä valvoa.

Sitä paitsi meiltä hajoaa auto käsiin ja uutta ei oo näkyvissä,se ottaa päähän.Sänky pitäisi saada vaihdettua isompaan.
Ja periaatteessa olisi hyvä että vauva syntyisi viim.huomenna koska sitten saisi jo heinäkuussa isommat lapsilisät:LOL:

Pesukoneen korjaaja tulee huomenna,tänään saan lääkekuurin tolle adhd:lle(kädet ristissä että auttaa).Mies tosin sanoi että ensi viikolla olisi paras syntyä:D.

Edelleen on kiukkuinen olo.Kivaa että on lämmin mutta jotenkin kaikki niin hankalaa.Ajatukset ihan sekaisin..

Supistaa täälläkin taas enemmän,todella epämukavasti.

Mutta nyt lähetään tytön koululle ihmettelemään kun se on taas kasvanut niin paljon:D
(tyttö siis nyt 7vnä n.10vuotiaan pituinen)

Mutta jaksamisia..

MM ja itu 38+4
 
Heips.

Särky on aamuisin pahimmillaan, mut ei lopu kokonaan, yöllä kolottaa kaikkia niveliä ja päkiä särkyhän on se yksi mistä reuman tunnistaa... eli päkiät särkee levossakin ja kävelystä ei meinaa tulla mitään. Mut onneksi vielä selitys voi olla tää raskaus ja sen rajuus.

Olen pohdiskellu tässä nyt aamun vauvojen kokoja... ja ollaan oltu yläkäyrillä alusta asti painoarvioissa.

ja jos esikoinen on syntynyt 40+5 3855g
ja toka on syntynyt 40+5 3970g

ja mulla on nyt 37. viikko ni mullahan on masussa n. 3,5 x 2= 7 kg vauvaa... Ei ihme et kroppa alkaa jo kipuilemaan levossakin.

Ja sitten kaiken tämän huonon yön lisäksi+ säryn ni lähden koiraa näyttämään lääkärille, ei kävele suoraan ja pää on kallellaan Jotain sil nyt on korvassa. Hermo menee... |O toivottavasti ei kauhean vakavaa. viime syksynä se meinas kuolla lääkärin hoitovirheen takia ja silloin maksoimme omasta nahasta 2000 € et saatiin koira kuntoon. Ja jos sil nyt on taas jotain mikä vaatii leikkauksen ni mää en kestä. Silti hän on meidän perheenjäsen ja niin rakas, ja ainoa jolla ei ole vakuutusta.
 
Onnitteluja täältäkin ja tsempityksiä kaikille!

Täällä viikonlopusta lähtien niin hurja tilanne, että en tiedä...

Mutta jospa eilisen neuvolakäynnillä alottais:
RV 37+5
RR 117/68
SF 39cm (terkkari mukaan vähän laskeunut jo)
Vauva köllii pää alaspäin.
Pissassa prot + johtuen vähästä juomisesta, mutta tänään oli jo norm
Paino tippunut kilon eli kokonaisnousu 1.5kg turvotuksista huolimatta :)

Seuraava käynti sitten onkin ens ti äitipolilla.

Olenkin kertonut välillä että meillä on miehen kanssa vaikeuksia. No tilanne kärjistyi sitten viikonloppuna siihen, että jouduin kutsumaan meille poliisit ja lähtemään ystäväperheen luokse pakoon lasten kanssa :( Sitä asiaa on nyt sitten selvitelty ja tänään meillä palaveri lastensuojelun kanssa. He kun saavat automaattisesti tiedon tällaisesta. Laitoin miehelle selän nyt seinää vastaan. Juominen loppui tähän. Ja se loppuu niin, että hän tekee sen ammatti-ihmisten kanssa. Ei vain niin että mulle lupaa että loppuu. Me saatiin eilen uusi asunto! (ihanaa, joskin ajoitus ei paras mahdollinen). Mutta tällä hetkellä on auki muutanko minä sinne lasten kanssa vai lähteekö mies mukana. Eipä ole vielä osannut päättää lopettaako juomisen mun ja lasten takia vai jatkaako ryyppäämistä ja saa sitten luvan etsiä itselleen yksiön. On se mukava tällaisia asioita pohtia ja järjestellä n viikko ennen synnytystä (käynnistystä).
Neuvolan th järjestää perhetyöntekijän ja kotipalvelun mua auttamaan kotiin. On pakko olla vahva vaikka pelottaa ja tekis mieli vaan huutaa tätä pahaa oloa pois :(

Anteeksi omanapaisuus, mutta pää on niin sekaisin...

Reppis ja Enni rv 37+6
 
Jospa mäkin vähän kertoisin kuulumisia, eipä oo tullut paljoa kirjoiteltua vaikka lukemassa olen käynyt melkein joka päivä pinon uutiset.

Onnea kaikille jotka ovat jo jakautumaan päässeet. :flower:

Tänään oli neuvola ja siellä th totesi ettei ole toiveitakaan että synnytys vielä alkaisi vähään aikaan, eli yliaikaiseksi mennään ihan varmaan ja rytinällä. :mad: ja mä niin toivoin että pääsisin nauttimaan näistä helteistä ilman tätä pallovatsaa.

Masussa kaikki ok, raivotarjonta mutta ei laskeutunut eikä kiinnittynyt. Verenpaineet ok, turvotusta ei tällähetkellä pahemmin mutta ihan varmaan tää helle tekee sen että ensi viikolla taas sitäkin on ja reilusti.

Lonkkia särkee, selkä tulee kipeeks jos liian kauan rehkii ja on huonossa asennossa, kädet puutuu öisin -> rannekanavakivut ja flunssakin vielä kiusana. :headwall: Mä olisin niiiiiin valmis lähteen synnyttään vaikka tältä istumalta. Onneks nyt taas välillä oon saanut nukuttuakin ihan kohtalaisesti kun nyt vaan tää räkätauti lähtis.

Tsemppiä kaikille pallovatsoille ja kivuista kärsiville.

Sannuli ja Nykerö 38+2
 
Reppikselle voimia ja jaksamisia! :hug:

Kyllä aamulla ei ollu itku kaukana, ensin supisti kerran _tosi_ kipeästi, sitten nukahdin. Näin tietenkin unta, että synnytin ja nyt jopa oltiin päästy jo sairaalastakin pois ja imetin ja tehtiin normaaleja vauvajuttuja. Kyllä oli pettymys suuri ku heräsin ja huomasin, että oliki vaan unta :(

Sillis Mun mummo ei oo halunnu tietää tän vauvan sukupuolta ja muille ollaan kerrottu, niin oon vähän jännänny miten kauan menee, että joku sille lipsauttaa. Mutta ainakaan vielä ei oo kukaan lipsauttanu :D

Tänään tuleeki mun äiti auttaa vähän siivoamisessa täällä.

Merlina ja muru 38+6
 
Reppis, tsemppiä ja jaksamista ihan hirmuisesti ikävään tilanteeseen. Hienoa että olet hakenut ja saanut heti apua, todella vastuuntuntoista! Toivotaan että ne asiat lähtevät selviytymään :)

Sannulilta täytyykin kysäistä, mistä se th osasi sanoa, etteikö vauva olisi vielä tulossa?

Nonniin, tauko ohi ja takasin siivoomaan ;)
 
Ainakin neljä kertaa olen yrittänyt kirjoittaa tänne, joka kerta homma tyssännyt johonkin :D Vauva heräilee tai isoveli tarvitsee jotain tai aamulla katkesi netti... Hirveästi tullut tekstiä! Täytyy yrittää pienissä pätkissä nyt kirjoitella. Varmaan sitten heinäkuussa tehdään tosiaan ketju tuonne syntyneiden puolelle? Nyt olis jo paljon vauva-aiheista asiaa, eri asia on kuinka paljon sitten oikeasti ehtii kirjoittamaan :)

Me päästiin kotiin maanantaina, kaikki on mennyt hienosti. Kätilöopiston Haikaranpesä oli aivan ihana paikka niin synnytyksen kuin lapsivuodeajankin osalta, annan täyden kympin kaikesta. Todella haikea olo oli kun sieltä pois lähdettiin.

Onnea kaikille vauvan saaneille, Possurulla, Brianna, Niuku ainakin! :flower: :flower: :flower: Briannan synnytys kuulosti hurjalta! Yritän saada sitä omaa synnytyskertomusta tänne tänään illalla, olen jo kirjoittanut sitä itselle muistiin.. Nopeasti meni kun vauhtiin päästiin, vauva syntyi avosuisessa tarjonnassa mikä kuulemma saattoi aiheuttaa supistusten hyytymisen ja synnytyksen hidastumisen.. Mutta hienosti tuli ulos virheellisestä tarjonnasta huolimatta, kätilö sanoi että usein tulee jotain ongelmia ponnistusvaiheessa. Tyttö oli tosin pieni, ehkä se helpotti asiaa...

Mä täällä imetän, imetän ja imetän :) Ja yritän muistaa nukkua ja syödä. Maito nousi kohinalla lopullisesti viime yönä ja nyt olen vähän pulassakin näiden rintojen kanssa, mietin pitäiskö hieman pumppailla helpotusta kun vauva nukkuu yli 3 h pätkiä ja rinnat on kipeät... Todella rauhallinen on vauva ollut tähän asti. Jaksaa hereilläkin olla jo pari pätkää päivässä, tapittaa isoilla silmillä ja yrittää jo kohdistaa katsetta :heart: Ei oikein riitä sanat kuvailemaan tätä oloa, kaikki tunteet on liian isoja ja sanat mitättömän pieniä.

Synnytyssupistukset, ne ihan oikeat, palautuivat mieleen sairaalassa ja voin todeta, että vaikka kotonakin tuli joten kuten kipeitä supistuksia, ne eivät olleet mitään verrattuna niihin oikeisiin...

Vauvaelosta ainakin mei-mei kirjoitti.. Myös mua on peloteltu kahden lapsen arjen kauheudella ja jaeltu kaikkitietäviä manauksia sieltä sun täältä, tyyliin "sittenpähän näet", "voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä" jne. Mikäköhän siinä on, miksi muut äidit tekevät niin?? Vauva-aika on rankkaa omalla tavallaan, mutta myös niin ihanaa. Vuorokausirytmi heittää häränpyllyä, yöllä välillä kukutaan ja päivällä nukutaan, ruoka jää lautaselle kesken, samoin kaikki muut touhut.. Mutta itse nautin tästä jotenkin suunnattomasti.

Pää on niin puuroa, että nyt en muista mitä muuta piti kirjoittaa... Reppikselle ainakin iso rutistus täältä. Kuten joku kirjoittikin, olet todella rohkea ja myös vastuuntuntoinen. Hyvä, että saat apua ja toivottavasti asiat pian kääntyisivät valoisampaan suuntaan. :hug:

Eiköhän niitä vauvoja pian putkahtele lisää :heart: :heart: :heart:

Mayinga & Kirppunen, 4 päivän ikäinen :heart:
 
Ei oo mun päivä tänään.

Neuvolassa terkkarisijainen toivotti mut tervetulleeksi sanomalla ettei ois tarttenu tulla... Kuulemma vielä voi käydä 2 viikon välein neuvolassa. Verenpainetta ei saanut multa mitattua, proteiinit yhdellä plussalla. Turvotusta on mulla on mutta sitä ei noteerattu mitenkään.
Lääkäri oli ihan pihalla. Teki mulle sisätutkimuksen ja totes että kohdunsuu on kiinni ja käski mennä uimahalliin ja lenkille kun olen ylipainoinen. Viime viikolla NK:lla lääkäri sai kaksi sormea kohdunkanavaankin että tais mennä vähän hutiin toi tän päivän tarkistus. Vauvan sydänäänet oli 165 mikä minusta tuntui paljolta kun on aina aikaisemmin ollut aika tarkkaan sen 150. Vähän jäi huoli tosta käynnistä. Onneksi ens viikolla on aika Naistenklinikalle.

Mun äiti on joutunu sairaalaan eilen. Ei oo tietoa mikä sitä vaivaa, sydäntä tutkivat. Soitin sille äsken ja se kertoi saaneensa myös potkut työstään. : /

Reppikselle paljon tsemppiä. Näin ulkopuolisena väkisinkin herää kysymys että muuttuisko se mies nyt jos ei oo jo tähän asti muuttunut. Toivon kaikkea hyvää teille, oli lopputulos mikä tahansa. :hug:
 
Possurullalle onnea pienestä tytöstä!

Reppikselle iso hali, hyvä että saat paljon apua vaikeaan tilanteeseen ja sitä osasit myös hakea!

Niisku: sua kyllä koetellaan masuasukkien johdosta ja nyt vielä koira kipeä. Tsemppiä!

Tuittumurulle onpa outo lääkäri ja terkkari ollut, ei kuulosta kamalan ammattilaisilta. Halit äitisi puolesta!

Eilen polttoja selässä ja alhaalla kävelyn jälkeen 3-7min. välein, puolesta sekunnista minuutin kestoisiin ja itku lensi. Peloissani mietin että nytkö tuli lähtö. Pari tuntia kestivät ja lopahtivat sitten taas kuten ennen.
Yöllä heräsin voimakkaisiin koko selän lävistäviin polttoihin, sattui vielä enemmän kuin eilen päivällä ja kävelin jonkun aikaa, mihin sitten lopahtivat taas.
Tänä aamuna koko kroppa kuin tulessa ja itku tuli, tunnin kesti ja sitten taas loppui. On tää pahimman luokan kidutusta kun alkavat hyvin ja yhtäkkiä loppuvat kuin seinään.

Väsymys erittäin kova ja pinna niin kireällä, nauti nyt hiljaisuudesta ja rauhasta kun lapsetkin poissa. Näytille ei tarvitse mennä kun pe neuvola, katsovat sitten siellä miten sydänäänet yms. mutta ei sisätutkimusta..

Rinnat lorotellut nestettä koko yön, paidassa oli aamulla isot märät läntit.

Ja noi koiraparat, niin yksin kun oon sitä enemmän syötän niitä, oon kyllä saanut tästä hyvästä erittäin nirsoja nirppanokkahinttejä ettei tosikaan ja sitä enemmän halin ja paijaan, pieni nukkuu mielummin sohvan tai pöydän alla kuin on minun lähellä, sitä selvästi häiritsee mun halikaipuu. Isompi taas nukkuu jaloissa ja tyytyy jaloilla silittelyyn, mutta kepeästi se sylistä poistuu kun rupean lässyttämään ja rutistelemaan.
Ikävä isoa koiraa joka vaan nautti joka rutistustilanteesta, käveli aina perässä halia hakemassa ja ihan ilomielin köllähti syliin. Ja oli niin kauan kun joku vaan jaksoi paijata.

Mies ei sit eilen koko päivään mitään viestiä tai soittoa laittanut tänne päin, yhden laitoin aamupäivästä mutta siihenkään ei vastannut. Enpä sitten minäkään vaivautunut laittamaan yhtään enempää koko päivänä, yhentoista aikaan illalla soitti että tulee kotiin ja oliko ikävä, tikkuakos mua kiinnostanut enää siinä vaiheessa sen lässynlässyn-jutut yhtään.

Sanoin ohimennen et paljon polttoja ollut ja sattunut niin pirusti ja tänään eka viesti tuli jo pari tuntia töihin menon jälkeen että miten voin.
En tiedä mitä tää meinaa, ei tunnu kuitenkaan hyvältä ettei oo yhtään kiinnostunut miten voin. Eikä kyllä kertonut mitään syytä miks ei ottanut yhteyttä ja mä en kysele.

meemee ja pikkudomuz 39+1
 
Viimeksi muokattu:
Reppikselle paljon jaksamista. Ikävä tilanne ja onneksi tajusit tilanteen vakavuuden itse ja lähdit.
:hug: Toivottavasti ulkopuolinen apu saa myös miehesi ymmärtämään mistä luopuu viinan takia.

Koiralla ei ollut onneksi mitään vakavaa. Ei ainakaan löytynyt mitään vaikka pää kenossa kävelee.

Hiki on kova! huh hellettä ei sais valittaa.. kohta on taas lunta ja paukkupakkaset.

Tänään on ollut alapää enemmän kipuileva, istuminenkin tekee kipeää kun häpyluu ei taida tykätä enää venyä : /

Noh ei enää montaa tuntia ekaan valitus yritykseen. Neuvola klo 17! Ja sitten maanantaina en aio lähteä kotiin painoarviosta. Sit eivät kyl saa enää kiduttaa mua. silloin rv 37+2 :whistle:

Nyt kylmään suihkuun. Onneksi on oma kaivo ni voi lutrata...
 
Onnea vauvatuneille.
Reppikselle jaksamista.
Voinpa tuohon sanoa että tuttua on eikä se juominen lopu edes amattiauttajilla ellei se itse sitä halua.Valitettavan totta.
On sitä tullu aikanaan monet kerrat juostua ukkoa karkuun lasten kanssa ja viimesilläni ollessani nukuttua -25 asteen pakkasessa talon vintillä piilossa ulkovaatteet päällä....ja vaikka kuinka plajon muuta!

Täällä nää helteet tekee musta kyllä selvää pian :(
Ei oo mun juttu hitto soikoon.
No aamulla lähettiilasten kans rannalle,oltiin siel aikamme,sit jäätelökaupan kautta kotiin päikyille ja nyt illalla pitäs men toiselle rannalle.
Tuossa vaan ku päikkäreiltä heräsimme,mulla oli iha sika kipee alamaha,siis niin kipee et kävelin kaksinkerroin.
Ei silti mitään supistusta,vähä koitti tos sohvalla maates sitäki mutta loppu taas ennen ku alkokaan.
Eilen illalla ku menin nukkuun,mulla tuli yskä (kiitos ihanan sisätuulettimen joka posottaa 24/7 :D ) ja tunsin,en enää kalvopainaumaa, vaan selvästi miten vauvan päämäsähti sinne mistä ulos tullaan.
Jumalaare se teki kipeetä :O :O
Mut a kattoo ny si...
Kuudelta pitääs lähtiä biitsille taas,ellei toi mahakipu nyt sit muuta kaikkee..
 
Verta virtsassa! onko kellään muulla ollu? Mitähän kaikkea voi tarkottaa? Mulla oli tänään siis pissassa verta kolmella plussalla, ja proteiinit melkein kahella plussalla. Aamulla käyn viemässä pissanäytteen, jos sattuis olemaan vaikka pissatulehdus. Mutta mitä kaikkee muuta se voi merkata?

Tänään iltapäivällä alkanu kova paineen tunne alavatsalla/alapäässä, aika epämukava olo. Onkohan tuokin jokin "merkki"?

meemee, mullakin oli aamulla paita ihan märkä maidosta. :D

Ja onnea Possurullalle! =)

Nyt taas lirahti jotaki pöksyihin, saman verran ku eilen.. onpa jännää..
 
Viimeksi muokattu:
SoTo pissatulehdus suljetaan ekaksi pois. Mut saattaahan tuo veri ja protskut meinata tapahtumia kohdunsuulla... Toivotaan siis tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa ;)

Sain tänään TENS-laitteen lainaan, täytyisi kokeilla... Oliko kellään kokemusta laitteen käytöstö avautumisvaiheessa?

Viime yönä tuli muutama entistä napakampi supistus ja päivän mittaankin jokunen tullut... Nyt tässä kotona mietin, että lähdenkö takaisin mökille vai tarkkailenko kotona tilannetta... Mistään säännöllisyydestä ei näiden suppareiden kohdalla voi puhua, mut sen verran tymäköitä ovat, et arveluttaa, jos tästä tiivistyiskin... Eihän sieltä mökiltäkään ole kuin max 30 min kotiin/sairaalaan, mut kauheissa tuskissa en kyllä halua niin kauaa autossa kärvistellä.

Tänään oli nla ja asiat kunnossa, paino oli pudonnut edellis viikosta :eek: niin ei oo tapahtunut kertaakaan tän raskauden aikana :)

Halaukset "vaivaisille" ja vaikeissa elämäntilanteissa eläville!!

MimSe 38+2

P.S mies on muuten hauska öisin kun könyän pissalle ja etenkin ekalle pissa niin ole kovin vaivainen (lonkka ja nivuskipu, supistelut ja kipeä, liian täysi rakko) niin ukko aina havahtuu ja kysyy mikä nyt, tai supistaako tai mihin sä meet... Aamulla mainitsin tästä niin ei kyllä itse tiedosta lainkaan :D mut niin on herkillä ja odottaa synnytystä käynnistyväksi, että alitajuisesti hätkähtää öisiä tilanteita :) ihana!!
 
hk
SOTO Toi voi olla aika hyvä merkki synnytyksen lähestymisestäkin.

Reppis Voimia lasten ja tilanteen kanssa. Vaatii paljon eikä lopputulemaa oikeasti tiedä. Onneksi saat apua itsellesi ja lapsille.

Mitä sitten itelle. Viime torstaina yrittivät tätä pienokaista kääntää, mut ei suostunut yhteistyöhön. Maanantaina sitten menin uusintaan, mut oli onneksi ite älynny kääntyä oikein päin. Ja toi oli hyvä juttu! Täällä on nyt tällä viikolla liitytty kipuileviin oikein kunnolla.... Selkää jomotti maanatain ja tänään heräsin jomotukseen ja hitto tätä on jatkunt ihan koko päivän, niin että oikeesti tuntuu pahalle. Katotaan nyt minne asti mennään kokonaisena, mut onneks tänään ollaan jo täysaikaisen puolella. Edes sängyssä ei tilanne helpota. Ekassa raskaudessa oli vuorokautta ennen synnytystä sama tilanne, mut nyt jo menossa toinen päivä+ että alamaha kovettuu kun kävelee muutaman askeleen ja lonkat huutaa kipuaan kun yrittääkin liikkua. Kävin tossa aammupäivällä prismassa, silleen 1,5 tuntii meni ennen kuin sain käytyä kaikki asiat läpi ja ostokset tehtyä kun piti muutaman kerran ottaa lukua tilanteesta.

Sitten kävin neuvolassa, siellä ainoastaan verenpaine oli koholla, mut muuten kaikki kunnossa, seuraava aika ens viikolla, jollei sitä ennen ole jakauduttu, mut saa sitten nähdä miten käy tosin jos tää kipu jatkuu, niin haluu todella synnyttää jo:)

hk ja pikkuinen 37+0
 
Moikka kaikille odottajille ja jo vauvan saaneille hurjasti onnea! Mä olen tähän asti vaan tyytynyt lueskelemaan tänne kirjoitettuja juttuja, mut nyt päätin kirjoittaa kun alkaa tuo h-hetki oleen niin lähellä. Odotan siis toista lastani, esikoinen kohta 4-vuotias poika.

Laskettu aika ensi maanantai, eli nyt menossa 39+2. Neuvolassa 39+0 sanoivat että vauva on jo aika alhaalla, mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt. Kanava kahdelle sormelle auki ja lyhentynyt. Epäilivät kyllä että kiinnittyykö pää ollenkaan, kun ei esikoinenkaan kiinnittynyt missään vaiheessa. Voi kuulemma olla kiinni kropan mallista. Mutta ihanaa että on jo laskeutunut, ja muutoksia kohdunsuulla tapahtunut, jos sitten vaikka olisi hieman nopeampi tuo synnytys kuin esikoisesta...kesti noin 20h ja ponnistusvaihe 4,5 tuntia!!!

Helteet ahdistaa vaikka yleensä rakastan kunnon intiaanikesää, mutta nyt pyrin olemaan sisätiloissa, joissa edes hieman viileämpää. Nukkuminen on vähän niin ja näin. Joka toinen yö valvon ja toinen nukun kellon ympäri. No hyvä silti että saa edes välillä nukuttua. Symppaan kyllä teitä kaikkia joilta nukkuminen ei enää ollenkaan onnistu.

Välillä tulee lyhyitä suht kipeitä supistuksia, mutta muuten olo ok. Ja ihaniltahan ne supistukset tuntuu kun tuntuu että mikä tahansa hetki voi olla se kun voimistuvat ja synnytys lähestyy.

Mä en ole kauheasti pystynyt raskauden aikana liikkua noin niinku urheilumielessä, kun lantionalueen kivut olleet tosi kovia, mutta nyt viimeisen kuukauden aikana olen voinut tosi hyvin ja päässyt jopa lenkeille, mikä on tehnyt niin hyvää, sekä henkisesti että fyysisesti. Tosin muut ovat olleet kauhuissaan kun nähneet mun ottavan välillä jopa juoksuaskelia, kaipa se on aika humoristisen näköistä tän ison pallon kanssa :D

Kotona kaikki valmiina ja kovasti jo isoveli odottaa pikkusiskoa tai -veljeä syntyväksi. ultrassa sanoivat että tyttö on, mutta en ole silti uskaltanut mitään pinkkejä juttuja ostella kun olen kuullut niin paljon juttuja, ettei olekaan ultra-arvio pitänyt paikkaansa. Ja kun en ole pienokaista sitten rakenneultran nähnytkään.

Tsemppiä kaikille ja koitetaan nyt selvitä näistä helteistä! Mä meinaan kyl huomenna mennä ostaan pakastimen täyteen mehujäitä.

Lady Mamma + masuasukki 39+2
 
On tää jännä kun jaksaa 37 viikkoa odotella ilman että tuntuu että aika matelee ja sitten nämä viimeiset viikot ei etene lainkaan eikä millään jaksais odottaa...:D Varsinkin nuo vauvakyselyt kun vielä yleistyy niin tuntuu että laitan puhelimen kiinni ja ilmottelen sitten itestäni kun vauva on syntynyt. Vaikka hyväähän kaikki vaan tarkottaa :)

Onnea taas vauvautuneille, nythän ois hyvä synnyttää hellepäivänä kun sairaalat mukavan ilmastoituja =) Mutta eipä sitä vielä täällä paljon merkkejä ole että lähiaikoina pääsis, varmaan menee ainakin reilu viikko vielä jos edellisten synnytysten kanssa samoihin aikoihin alkaa. Mutta lenkkeillyt oon joka päivä pitkiä lenkkejä ja vauvan pää tosi alhaalla joten jospa se jotakin edistystä sais aikaan kohdunsuulla. Pe neuvola mut ei siellä varmaankaan kohdunsuun tilannetta katella.

Jospa sitten salaatin tekoon, ihanaa kun alkaa saada omasta maasta tuoreita vihanneksia!

Cailin 38+5
 
Mulla ollu aamusta asti sellainen paineentunne/painontunne/vihlonta tuolla niin alhaalla kun olla ja voi... Ei kauppaan pystyny lähtiä ku ei kertakaikkiaan pysty kävellä!!!

Mä niin odotan tulevaa yötä, taitaa nukkuminen olla kaukana haaveissa.. On sitte meinaan kuuma!!!
 
Mulla oli äitipolilla synnytystapa-arvio esikoisen sektiosynnytyksen vuoksi. Mitään esteitä ei kuitenkaan alatiesynnytykselle ole, lantiosta mahtuu ja painoarvio lasketulle ajalle oli 3,5kg (max.3,7kg). Nyt painoarvio oli 2,9kg ja eilen viikkoja siis 36+5.
Kaikki oli kunnossa, eikä ole supistukset vaikuttaneet vielä kohdunsuun tilanteeseen juurikaan. Pää heilui vielä vähän.

Vaivoista suurin on, että vauvan pää painaa virtsarakkoa niin, että on vaikea saada pissa tulemaan, varsinkaan jos istuu ihan pytyllä. Pitää melkein seisten olla et alkaa tyhjeneen :D Ja rakko on kyllä ahtaalla. Yöllä saan herätä vessaan monen monta kertaa ja voi sitä kun joskus on nukkunut liikaa ja onkin tosi kova hätä :kieh: Kamalaa!

Istuessa esim. koneella tulee pitkiä mahan kovettumisia eli harjoitussupistuksia ja maha kyllä levittää kylkiluita. Sattuu tuonne ylävatsalle varsinkin. Lääkärin mukaan johtuu siitä et kohtu on niin korkealla nyt, ei kuulema merkkejä raskausmyrkytyksen ylävatsakivuista. Eilen tsekattiin kuitenkin verenpaine ja proteiinit pissasta, eikä niissä ollut mitään. Vatsa vaan tuntuu tosi isolta ja on vaikea olla.

Huomenna poksuu 37 ja ollaan sit täysiaikaisia, jee jee :D

Cappuccino ja papunen 36+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä