***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

täällä jännätään niin kovasti pienokaisen synnytystä... Viiminen lääkäri oli viime viikolla, ja vauva on jo laskeutunut hyvin ja kiinnittynyt päästään, joten taitaa olla ajan kysymys koska hän päättää tulla maailmaan. En malta enää odottaa!!!!!!!!!

Ihanaa kun ilmat viileni. Olo helpotti kummasti...
Onnellista loppuodotusta kaikille :heart:
Ja hei, iäkseni voi päivittää 25v. Tuli hiljattain täytettyä vuosia...

t. MyDream ja pikkunen rv 37+3
 
Siivousta, saunaa ja seksiä!!! Kaikkea tätä viimesen vuorokauden aikana :) Onhan tää vähän aikaista alkaa näitä "poppakonsteja" harjoittaa, kun laskettuunkin aikaan on viellä reilu kaksi viikkoa :LOL: Mutta jos hyvissä ajoin aloittaa voi vaikka saada jotain aikaseksi.

Neuvolassa kävin aamusta.

Paino: + 800 g/viikossa :rolleyes:
Hb: 125, laskenut mutta oisko nyt helle vaikuttanut!!!
Verenpaine: 116/84
Pissa: puhdas
Turvotus: -
Sykkeet: 130
Sf-mitta: 35 cm

3 cm oli sf-mitta noussut, mutta kun mittaaja oli eri kuin aikaisemmin niin varmaan hieman vaikuttaa. Oma terkka jäi siis lomalle ja loppuajan käyn sijaisella joka kyllä myös mukava ja hyvä :) Vauva viellä kovin korkeella, joten tämä ei ennakoi millään tavalla synnytystä. Joten odotellaan varmaan viellä se neljä viikkoa.

Jalkahoidossa kävin tänään ja ihanaa oli :)

Onnittelut kaikille joilla synttärit ollut lähipäivinä :flower:

Harmittavan kylmäksi keli täällä meni. +7 astetta ollut koko päivän ja vettä tullut vähän väliä. toivottavasti nyt ei pitkkään ole näin kylmää, olisin kyllä tykännyt lämmöstä vaikka öisin nukkuminen olikin aika tuskaa.

Muumi ja pikkumies 37+4 :heart:
 
Onnea synttärisankareille!

Mulla on huono olo, siis oksettaa. Voi johtua siitä, että kaupasta tullessa vedin salmiakkia autossa kaksin käsin tyhjään vatsaan.. Ja vasta päälle ruoan. :x Yäk. Iltapäivälläkin oli kyllä huono olo, mutta se meni päiväunilla ohi.

Imetysteestä, kiinnostaisi kokeilla muakin! Välilihan rasvauksen osalta taitaa olla myöhäistä...

Mun päässä pyörii pelkkää tyhjää tällä hetkellä.. Palaan paremmalla ajalla uudestaan. Kiitos Rumpnisse, käyn katsomassa tumppuja keskiviikkona =)

Uusi viikko alkoi!

Mayinga 38+0
 
Sain vihdoin ostettua tai siis vihdoin löysin täältä tuota Weledan synnytykseen valmistautumis öljyä. Olis pitäny jo aikasemmin tajuta kääntyä ruotsin puolelle :) Sieltähän sitä löyty, samoten ostin sieltä matkakokosen shamppon, hoitoaineen ja hammastahnan. Nyt on neki sitten sairaalakassissa valmiina, enää puuttuu joku kasvovoide ja hammasharja. Ehkä tuo öljy vielä ehtis jotain auttaa.

Miehen siskon mies tosin oli eilen sanonu, että synnytän parin päivän sisään, saas nähdä ;)
 
Heip taas useampi päivä on vierähtänyt, että ehdin kirjoittelemaan. Tai kyllähän sitä aikaa olis, mut istuminen aiheuttaa niitä supistuksia niin ei pitkään iitti istua.

Monella on mukavia neuvolakuulumisia. Muutama meinaa lähteä jo synnäämäänkin! Hui. :)
Edellisellä sivulla oli joku (nikiä en muista!) melkein jo synnyttänytkin. Mahtaako meen pinosta useampi vauva syntyä ennen heinäkuuta?

Meillä on täällä vessaremontti menossa, sen takia oli pytty pois kokonaisen vuorokauden. Pissat kävin vielä tekemässä suihkunkaivolle. Mut naapuriin oli pakko mennä kakkoselle kun alkoin supistelee ihan tuntuvasti ja vessahätähän siitä tulee. Supistukset loppu kun sai asian toimitettua, on vaan noloa käydä vieraissa vaan p*skalla.... :rolleyes:

Nyt kun vessa alkaa olee kunnossa, revitään sauna alas ja tehdään se uusiksi, sitten on vuorossa keittiö ja tää kaikki pitäis ehtiä tekee ennen kuin vauva syntyy... Laskurin mukaan on jäljellä vielä 17 päivää!

Välilihaa en rasvaillut viime raskaudessa ja epparihan mulle jouduttiin tekee kun voimat loppu tunnin pusaamisen jälkeen. Ja kipeä oli tosi pitkään, kolmeen viikkoon en istunut. Mutta en ol tälläkään kerralla paikkoja rasvaillut, luotan siihen et eka teki riittävästi tilaa toisen tulla helpommalla.

Seksiä on harrasteltu nyt enempi, muttei kyllä siltikään mitenkään ahkerasti. Siitä tulee edelleen niin paikat kipeäksi ja supisteluja ettei millään viittis.

Laittelin tuossa vauvalle vaippakoria valmiiksi ja huomasin, että kestoja pitää ommella lisää. Laitan teillekkin kuvan sekä uusista, että vanhoista sisävaipoista, ne on niin ihkuja!


Tässä uudet, näihin pitää vielä laittaa nepparit. Yhtään ei huomaa, et tykkään vanhoista retrokankaista... :p


Tässä esikoiselle ompelemiani vaippoja.

Mut nyt alkaa taas niin supistaa, et on pakko siirtyä sohvalle.

Bree 37+4
 
NiQ
Synnytystoivelista "uskaltaakohan" semmosen kirjotella tohon neuvolakortin mukaan, ettei ne pidä mua sairaalassa jonain urpona joka tulee määräileen miten niiden pitää työnsä tehdä. Onko teillä kokemusta tämän tekemisestä, minkälaista on ollut vastaanotto? Mä en siihen mitään lukujärjestystä tai synnytyssuunitelmaa oo tekemässä, vaan kirjaisin ylös nää jutut mitkä mua mietityttää/pelottaa synnytyksessä (peräruiskeesen mahdollisuus, ei epparia, ei oksitosiinia, mahdollisuus eri ponnistusasentoihin, ja toiveen että kätilö kertois koko ajan mitä tapahtuu tai tulee tapahtuun ja miks...ym)

NiQ & Pena 35+4
 
NiQ
Merlina meillä kans kysyttiin siinä esitietolomakkeessa toiveita synnytykseen, mutta se piti palauttaa jo joskus rv 20+ joten en siihen silloin vielä osannut oikein mitää kirjoittaa. Jotenkin on sellanen olo, että jos sinne menee listan kans niin ne pitää mua jonain kontrollifriikkinä eikä ota tosissaan tai jos sattuu oleen joku elämäänsä kyllästyny kätilö niin se tekeeki just päinvastoin tms:stick:
 
Synnytystoiveista Mä olen kirjannut neuvolakorttiin sinne kohtaan äidin toivomukset niin vaan listan, joka ollut oikeestaan sama jo kolmannesta synntyksestä lähtien. Kyllä mulla ainakin kätilöt on sen lukeneet. Eli lyhyesti ja ytimekkäästi listani on: Synntyksen kivunlievitys (otsikkona siis) ja tekstinä Keinu, lämpöpakkaus, pallo, puudutus EI ilokaasu!
Sen tarkemmin en ole toiveita laittanut. Mutta käsittääkseni jonkinlainen lista on kyllä ihan hyvä kätilöidenkin mielestä kunhan ei siitä kynsinhampain kiinni pidä sitä tositoimissa.
 
NiQ kirjoita ihmeessä! Synnytys ja syntymä on niin tärkeitä ja ainutlaatuisia tapahtumia yksilön elämässä, että mun mielestä se, jos jokin on asia jossa ihmistä pitää kuunnella, jotta siitä jäisi mahdollisimmin hyvät muistot.
Mä kuulun niihin, joiden mielestä äidillä pitää olla mahdollisuus itse päättää mm. missä synnyttää. Meidän kunnassa, kun on ollut paljon puhetta esim. synnytyssairaalan lakkautusuhasta, kun siellä ei käy tarpeeksi synnyttäjiä...mutta, kun siellä ei tarjota niitä mahdollisuuksia kuin esim. Haikaranpesässä niin minähän menen sinne. Ei jonkun sairaalan lakkautusta voi sysätä synnyttäjien vastuulle... Tulipa paasattua!

Meinaan itse kirjoittaa myös jonkinlaista listaa valmiiksi mm. kivunlievityksen ja ponnistusasennon suhteen, jos joudutaankin syystä tai toisesta tähän oman kunnan sairaalaan.
Ja eihän se lista ole mikään vaatimuslista, vaan toivelista ihan hyvässä hengessä.
Ja, jos synnytyksen aikan sattuu yllätyksiä, niin tottakai olen valmis tinkimään toiveistani, vauvan terveys on etusijalla.
 
Kiva tää läppäri ku välillä pomppii edelliselle sivulle kesken kirjotuksen :kieh:

Eli siis uudestaan.
Huomenna poksuis sitte 37+0 :)

Kävely on tänään aamusta asti ollu tosi vaikeeta.
Ihan ankkamaista vaappumista koska sattuu tonne alas niin lujaa,samaten nivusiin ja alaselkään,lonkkien päälle.

Tänään silti pakko vaappua myös kaupoille hakeen sitä kaukaloa neidille.
Samalla vois katsella parit tutit ja tuttipullot,mahdollisesti harsoja,ja liivinsuojuksia.
Pitää myös muistaa itelle niit extra siteitä ostaa yök !!
Ja tietenkin tulee notkuttua myös vauvanvaate osastolla joten kai sieltäkin jotain mukaan tulee :)

Mun esikko täyttää tänään 13 vuotta.
Kutakuinkin näihin aikoihin silloin irtos limpatulppa kotona.
Siitä soitin synnäril ja käskivät lähtee ajamaan (matkaa oli 120km) mutta sitä ennen mä kävin vielä saunassa kotona :D
Neiti kumminkin syntyi vasta 21.40 eli pitkä päivä se oli.
Ja reppana meinas vielä syntyä vessanpyttyyn :D
Voi muistoja :heart:
 
Brianna aivan ihania vaippoja olet loihtinut! Voi kun itselläkin olis taito tuollaisia tehdä.

Tänään olisi sitten sairaalaan tutustuminen illalla, hmm, ihan mukava käydä pikkassen urkkimassa paikkoja etukäteen, varsinkin kun on ennestään vain tyksistä ja naistenklinikasta kokemuksia.:)

Daffodil ja Werneri 36+6
 
Soto: Mulla on ihan samaa tunnetta alamahakivuisa ollut nyt eilisen ja tämän aamun. Minä kyllä uskon enemmänkin, että johtuu liiallisesta touhuamisesta. Mulla kuitenkin viikkoja tänään "vasta" 33+5, joten en usko että vielä synnytys on alkamassa.

Meillä on kolme seuraavaa viikonloppua ihan täynnä ohjelmaa. Ensi viikonloppuna on esikoisen jalkkisturnaus, seuraavana juhannus ja sitten yhdistetyt miekkosen valmistujaiset+appiukon 60v juhlat. Ja joo, olen luvannut järjestää ne meillä...huhhuh... Sen jälkeen saakin sitten minun puolesta syntyä.

Mää oon täällä ollut niin käärmeissäni miehen työkuvioista. Mun mies ja eno on työpareja. Tähän asti on mun eno koko ajan puhunnu, että on päivän selvä että mun mies jää lomalle heti kun vauva on syntynyt ja on siitä sitten lomalla niin, että selvitään esikoisen eskarin alusta myös (miehellä lomaa sisällä 8vko). Nyt viime viikolla se oli sitten sanonnut, että hän itse pitää lomaa koko heinäkuun!!!! Miekkonen oli sitten sanonut, että mites sitten kun vauva syntyy, johon rakas enoni oli tuumannut "onhan se vaimot ennenkin yksin synnyttäneet, ja että onhan teillä mummut lapsia hoitamassa"!!!! Ette usko kun v*****tti. Ymmärtäs vielä jos ois joku tuntematon, mutta kyseessä on kuitenkin mun eno ja ollaan oltu ainakin tosi läheisiä...:kieh: Niin että tämän jälkeen alkaa tuntuun, että ei haittais vaikka meniskin yli, että ees jotenkin selvittäs tästä synnytyksestä/lastenhoidon järjestämisestä...:kieh:

Minttu-82 ja Ilmari 33+5 :heart:
 
Huomenta!

Mintulle jaksamista "suku on pahin" :hug:
Todella törkeetä :/

Brianna on loihtinut ihania vaippoja! Olen ihan kade!

Oma napa

Eilen supisteli hurjasti aina levossa! Ihme touhua, vauvatkin oli tosi vaisuja liikkumaan.

Vedin kuitenkin unta 00-10.00 et kyl pitäis nyt taas olla virtaa.

Nyt on tullut taas pari supistusta, mutta ei mitään et vois edes kuvitella pääsevänsä :D
Ja vauvelit potkottaa nyt enemmän mitä eilen. Heil tais olla liian raskasta joutua heti aamusta kuvattavaks ;)

Harmittaa se eilinen käynti siiinä mielessä, että ei tehty ollenkaan sisätutkimusta eikä edes ultralla katsottu kohdunkaulan tilannetta. Noh ei olis kyl varmaan näkyny kku ei edes A-vauvelin päätä saatu aluksi kunnolla.

Kyllä näitä supistuksia tässä nyt tulee..

Jos menis aamupalailee.

Niisku-rouva + pirpanat 34+3 <3
 
rv 34 POKS POKS!! :)

Mä tuun täältä perästä, kauheen monella on la jo alkukuusta. Musta on hauska lueskella, et millasta on edessä sitten parin viikon päästä!

Minttu oli kans käärmeissään miehen työkuvioista..Mä itkin koko eilisen illan, kun mulle jotenkin selvis, että mies meinaa viettää koko palkallisen kesälomansa rakkaiden perunoidensa parissa, vaikka nimenomaa oli luvannut, että tänäkesänä riittää sitten myös aikaa mulle.. Mä olen hirveän yksinäinen, kun muutin tänne korpeen. Mä luovuin omasta asunnostani ja ystävistäni ja nyt mies ei haluakkaan edes vähentää rakkaita "omia hommiaan" niin, että viettäisi aikaa enemmän mun kanssa. Vaikka tämä on nimenomaa ollut ehtona sille että muutan tänne. No nyt kun olen täällä, niin lupauksilla ei enää olekkaan mitään virkaa.
Mä sit sanoin, että jos asiat ei muutu, niin mä muutan vauvan kanssa takasin sivistyksen pariin, koska mä en voi voida hyvin, jos oon täällä yksinäisenä ja ahdistuneena, eikä sitä ihmistä näy kotona, jonka takia tänne muutin. Että valitsee siitä nyt sitten. Ei osannut valita. Sanoi vaan ettei halua että mä muutan, mutta ei suostunut kuvittelemaankaan että vähentäisi perunahommiaan. Eli suomeksi sanottuna, mut ja vauva ollaan valmiita vaihtamaan perunoihin. Tulipa arvokas olo :'(

Kyllä mä varmasti saan täältä kavereita ja seuraa sitten kun vauvakin syntyy ja voidaan käydä vauvakerhossa yms..
Mut jotenkin vaan sapettaa :(

Brianna oli tehnyt ihania kestovaippoja!!...Mä en ole vielä päättänyt jaksanko innostua noista kestovaipoista, kun ne tavallisetkin vaipat on mulle ihan uutta :whistle:
Mulla tosin on noita lampaita, eli paljon villaa ja eikös niitä vaippapöksyjä voinut villastakin tehdä??

Kahvin juonnista piti kysyä. Paljonko muut juo kahvia? 3 sellasta normi kuppia on kai suositus, joten mä olen nyt juonut sellasen ison maitokahvimukillisen aamuisin..mut lisää tekis mieli..

Mä laitoin eilen kaikki loputkin vauvan vaatteet lipastonlaatikoihin järjestykseen. Nyt pitäs vielä ostaa amme, hoitoalusta ja pyyhkeitä. sit taitaakin olla kaikki kasassa :)

mei-mei ja Isla rv 34
 
Piti vielä kysyä, että onko muilla ollut yöhikoilua ? Mä oon jo neljänä yönä herännyt useempaan otteeseen siihen, kun tyyny ja yöpaita on selästä ihan litimärkiä.. Eka mä luulin, et ne oli noi helteet, mutta tää vaan näköjään jatkuu, yöks..:x
 
Kirjoitin äsken pitkän pätkän ja se katosi jonnekkin:kieh:
Joten uusi yritys ihan pikana:)

Briannalla ihania vaippoja.Voin kun itsekkin jaksaisi harjoitella,tulisi todella halvaksi kestoilu.

Nennan tytölle onnea:flower:.Ihana tosiaan muistella jälkeenpäin,vuodet menee äkkiä:)

Minttu Tosi kettimaista sun enon käytös!.Olisin kyllä suuttunut!.Onko se nyt ihan satavarma että se pitää koko heinäkuun?.Toivottavasti saatte sumplittua niin että kaikki tyytyväisiä:)

Heinäkuu on todella huono kuu synnyttää.lomat on vaikea järjestää,samoin vahdit.
Ihan ahdistaa synnyttämään lähtö kun kaikki niin hankalaa..

Ainakaan ens viikolla vauva ei saa syntyä:D.mies ei VOI olla pois töistä koko viikkoon.Joten synnyttämään joutuisin yksin.

Siihen olen varautunut että isyyslomaa mies ei pysty heti pitämään jos syntyy ennen laskettua,vaikka kesäkuun puolella.

vauvan pään tunnen ihan selkeästi itse kokeilemalla:D

touhuilusta Eilen siivosin neljä vaatekaappia,vaihdoin kahen järjestystä,laitoin kolme koneellista pyykkiä,järkkäilin mökille menevät vaatteet ja kirpparille menevät,pesi ja puunasin,tein normi kotihommat ym.Menin saunaan illalla,hieroin nännejä ja rentouduin.YHTÄKÄÄN supistusta en saanut aikaan!!

Ensin viikot 17-30 jotain tosi kipeä ja supistuksia tuli paljon ja nyt ne on loppunut.turhauttaa.
Mä luulin että vikassa lääkäri neuvolassa olisi tapahtunut jotian tosi radikaalia.Mutta silloin oli kaulaa jotain 2cm ja paikat pehmeät ja ulkosuuta ei vissiin ollut.

Ja olin unohtanut täysin!!Mun tädillä on isot 60-v juhlat lauantaina.Sinne tulee jotain 60 ihmistä ja lasten kanssa olis tarkoitus mennä.illaksi pois jaloista kun aikuiten juhlat alkaa.

Mutta!Mitä ihmettä sinne päälle laittaa?!.Ängen jalat krokseihin?.Hitto.Turvotus on niin kova ettei kengät mahdu jalkaan.Kiva nyt tälläiset seurapiiri juhlat tähän loppuun.
Olisi niin kiva laittaa jotkut korkkarit/saappaat ja kiva mekko..

karppaus/vhh.olen nyt jo alkanut pikkuhiljaa vähentämään hiilareita.Raskaus aikana mennyt ruokavalio päin peetä.joten onko joku jatkanut imetysaikana karppausta?
ja olen kyllä infon sivuilla käynyt mutta ajattelin nyt kysellä onko jollain kokemusta.itse olen tottunut olemaan 30-40g/pv,imetysaikana varmaan tarvii enempi?.ja toi 40g kin on mulle aika paljon päivään.

Mä haluisin niin kovasti omiin vaatteisiin,lenkille,ruokavalion kuntoon,nukkua mahallaan ja harrastaa seksiä ilman että sattuu.Juosta ja hyppiä.

No eipä ole enää paljoa ja plaaplaa.Mutta tosiaan 6yvkoa on hiton pitkä aika.

No ihan nyt vaan tällainen valitus virsi.Vointeja kaikille!

ja tsemppiä niisku jos lähtö tulee.Toivottavasti supistukset kovenee eikä vaan kiusaa,sekin väsytttää..

Mm itu 36+3
 
Yöt on kyllä aika kauheita. Hikoilua on joka yö, oli sitten kuuma tai viileä sää. Joka yö herään myös siihen että oksennus maistuu suussa ja kaikki meinaa tulla vatsalaukusta ylös. :x Kaikki vinkit otetaan vastaan mitkä vaan helpottais tota närästystä!!! Rennie ei oikein tunnu riittävän enää. Suonenvetoa ja puutumista on kanssa. :/

Odotan niin kovasti vauvaa. Tarve saada poika syliin kasvaa päivä päivältä. :heart: Vielä en tunne pakottavaa tarvetta päästä synnyttämään mutta eiköhän sekin tunne ala kuun vaihteessa vahvistumaan. Olo oli esikoisesta loppuvaiheessa niin tukala ettei synnytystä osannut oikein edes pelätä.

Jännää seurata teitä joilla laskettu aika on jo käsillä. :)
 
Ihania vaippoja Briannalla :)

Minttu, toivottavasti miehesi saisi jotenkin sumplittua enosi kanssa nuo lomat,
todella kurjaa ylimääräistä stressiä! Ja Mei-meille vielä tsemppiä, toivottavasti mies alkaa hahmottaa
tärkeysjärjestystä!

Oma olo on siedettävä.(Paras mihin tällä hetkellä pystyy:D) Yöt valvottaa, sattuu ja voi tätä hikoilun määrää! Ei helpottanut täälläkään vaikka viileni. Joku puhui tuosta närästyksestä. Mulle kävi viime yönä niin, että heräsin yskimään kun oksennus oli noussut kurkkuun ja mennyt sieltä ilmeisesti henkitorveen. Oli aivan hirveää kun luulin tukehtuvani, mutta meni sitte ohi. Illalla otin pari rennietä, mutta ei auta. Mullahan on resepti niihin vahvempiin lääkkeisiin, mutta yhä epäilyttää. Toisaalta, jos tässä nyt tukehtumaan ruvetaan, mutta silti...

Niin ja nyt se sitten varmistui. Nimittäin meidän asuntokaupat! Eli päästään kuin päästäänkiin uuteen, omaan kotiin ennen vauvan syntymää(tod. näk.) Heinäkuun alussa on muutto, eli pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Hulluahan se varmaan on tässä vaiheessa lähteä muuttamaan, mutta hankitaan paljon muuttoapua niin eiköhän se siitä! Ihanaa silti päästä vauvan kanssa omaan uuteen kotiin:)

Supistuksia täällä on alkanut olla viimeisen viikon sisään useammin ja napakampia! Torstaina on lääkäri, niin näkee, että onko tehnyt jotain muutoksia.

Synnytystä täälläkin odotellaan jo malttamattomana, vaikka vielä aikaa varmaan meneekin. Ei millään malttaisi enää odottaa, että näkisi vauvan:heart:

Viikonloppuna käytiin ostoksilla ja mukaan tarttui kaukalo, en jalusta, sänky, patja, kantoreppu sekä rintapumppu. Isommat ostokset alkaa siis vihdoin olla kasassa, hoitopöytä tms. vielä puuttuu ja kaikkea pientä tietenkin=)

Tulihan romaani...

Hjannah&Nappula 35+0!:heart:
 
Täälläkin hikoillaan yöt läpeensä. Ihan hiessä herään monesti yössä, olipa hellettä tai ei. Ja sama jatkuu sit synnytyksen jälkeen, tai ainakin näin viimeksi. Imetys ja ne hormoonit teki sen mulla.

Täällä supistaa jo neljättä päivää napakasti ja melko säännöllisesti. Mutta ei vaan kovene nuo supistukset. Yöllä myös laantuvat ja tulevat harvakseen. Alkaa olla jo tosi kärsimätön ja tuskastunut olo.

Kaikki on vauvaa varten kunnossa. Eli ei muuta kun odotellaan. Tämä raskaus on jatkunut jo 10 päivää pidemmälle kuin esikoisen odotus.

Barbapörrö ja Urkki 37+3
 
Yöhikoilusta... vaihtelee, joskus hikoilen ja hetken kuluttua palellun ku pahimmalla pakkasella. Ällöttävää :/

Supistuksia tulee ja menee mut ei kovene... :/

Eilen tuli pelkästään levossa ja koko yön, nyt olen niiiiiiiin väsynyt ja mitään ei tule muutakuin liikkuessa. Alkaa pinna kiristymään!

6kg vauvaa ei ole helppo kiikuttaa enää yhtään mihinkään ja Avauvan pää hieroo ikävästi kohdunsuuta.

Taidan syödä taas vaihteeksi ja mennä nukkumaan!
 
Viimeinen läääri-neuvola takana... Paikat kiinni, mutta pään tuntui kuulemma selvästi sormeen :O :O Kaikki on kuulemma hyvin että nyt vain odotellaan syntymistä!!

Viikot : 35+3
paino: +800g/vk :O
turvotus: ++
pissa: puhdas :)
hb: 120, viikko sitte 131 :O
verenpaine: 121/90, viikko sitte 104/84
kohdunpohjan korkeus 34 :O
Tarjonta: RT
sykkeet: 130-140
liikkeet:++

Vähän se meinas et nyt tarkkaillaan tarkasti ettei vaan ole raskausmyrkytykseen liittyvää, tuo painonnousu+ verenpaineen kohoaminen, viimeksikin oli tullut painoa viikossa 1.3kg! :O Toivotaan nyt että loppuun asti menisi hyvin!!
 
anu Toivottavasti ei viittais raskausmyrkytykseen! Aika paljon noussu paineet sulla... Ja eikö tuo 90 alapaine oo se joku rajakin..

Kävin ostamassa vaipparoskikseen kasetin ja tuttipullokin tarttu lastentarvikkeesta mukaan. Ei me kyllä oltais tarvittu mutta oli niiiiiiin ihana ja vaan 2e ;) Ja kirppikseltä löyty velourtakki ja potkarit vauvalle.
 

Yhteistyössä