***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Niiskulle paljon tsemppiä!! :heart:

Valivali-purkaus taas; On kestänyt masennusta jo jonkin aikaa ja lääkäriin pitäisi aina mennä ja mennä, mutta enpä saa mitään aikaiseksi. Esikoisen vaikea sairaus on kokoajan mielessä, ystävien puuttuminen ja miehen poissaolo on karmeaa.
Ei edes tänään vaivautunut soittamaan ja kyselemään miten voin, sama kai sille on mitä teen. Viestiä laitoin kaks kertaa, aamulla vastasi, päivällä ei ja kai kohta pitäis kotiutua, mistä sitä tietää.. Viimeksi sanoi että puhelin välillä ei suostu lähettämään viestejä ja on sen näyttänytkin ettei oikeasti toimi, mutta ostais sitten uuden. Ja pelkkä soittokin vois olla ihan jees. Sitten pelkään että jotain on sattunut ja makaa sairaalassa ja mä en tiedä mitään..

Mies tekee pitkiä päiviä töissä, aamusta iltaan ja vapaa-aika on ihan olematonta, lupas että kaikki muuttuu kun vauva syntyy, mutta en tiedä pystynkö uskomaan. Jos ei muutu mä en kauaa katsele, oma jaksaminen on ihan nollassa muuten.

Kyllä se sitten illalla jaksaa helliä ja saan kainalossa olla, paijaa ja halii. Pyytelee anteeksi ettei ole aikaa nyt kun töissä kova kiire. Kaikki vapaa-ajat se mun kanssa kökkii kotona ja auttaa kotitöissä aamulla ennen töihin lähtöä ja vie koirat vaik ei niistä tykkää yhtään. Ja jaksaa riehua minun kolmen lapsen kanssa. Ettei kaikki oo kuitenkaan niin huonosti.

Ihan samalla paikkakunnalla asunut aina, kaikilla kavereilla ei lapsia ole ja ei niitä kiinnosta lasten seurassa olla.

Mutta nyt koirat ulos ja sauna.

meemee ja pikkudomuz 37+6
 
Niisku on varmasti nyt synnyttämässä! Ihanata vauveleita!!

Mahtoiko anukin lähteä tositoimiin?

Tuohon keskusteluun jokaisen tuntemuksen analysoinnista niin itse kyllä analysoin, mutta siitä huolimatta en usko vauvan syntyvän ennen laskettua ja vielä oikeastaan olen koko raskausajan asennoitunut siihen että käynnistykseen menee tämäkin.

Mutta suon kyllä itselleni ja muille, että tämä on se paikka missä voi noita tuntemuksia pohtia, tai olla pohtimatta. Molempia näkökantoja tarvitaan. On hyvä että porukassa on niitä jotka rauhallisesti odottavat vauvan syntyvän ja niitä jotka eivät meinaa housuissaan pysyä. :)

on/off supistelijoihin taidan kuulua minäkin. Tai harkkareita on tullut jo rv17 asti ja niitä tulee nyt päivittäin useita 10-15 vähintään. Joukkoon mahtuu pari kivuliastakin, mutta tosissaan lauantain supistukset oli jo mielestäni hyvin lupaavia ja niitä kovasti ihmettelinkin.
Esikosta olin 2cm auki käynnistykseen mentäessä 41+3 ja luultavasti samankaltainen tilanne tulee nytkin olemaan.

Possurullako se pesää rakentaa valtavalla innolla? Kateeksi käy. Mä vaan mielelläni löhöän sohvalla, tai istun ompelukoneella.

Huomenna POKSUU 39+0!
 
Kyllä kaikki erilaiset ihmiset ja odottajat varmasti tälle palstalle mahtuu, ethän Knox häviä mihinkään taustalle :) Meitä on täällä malttamattomampia ja rauhallisemmin ottavia, vaivattomia ja kovin vaivaisia ja kaikkea siltä väliltä. Tätä samaa keskustelua on tosiaan käyty muissakin pinoissa h-hetken lähellä.

Ja toki täällä kaikilla on oikeus omiin ajatuksiin ja mielipiteisiin, vaikka ne välillä eroaisivatkin toisistaan. Olishan täällä aika tylsääkin, jos oltais kaikesta samaa mieltä.. Itse tykkään myös ajatusten vaihdosta, eri näkökulmien pohtimisesta ja väittelystäkin joskus :)

Ja vaikka täällä osa kovasti vahtaisi ja spekuloisi oireita, mahtuuhan tänne muitakin juttuja sekaan! Itse olen ainakin kirjoitellut omiani, en vaan minäkään halua enkä jaksa kuulostella jokaista suolen toimintaa tai muuta. Jos olisin alkanut rv 37 manaamaan vauvaa pihalle, olisin jo ihan hermoraunio ja sietämätöntä seuraa kaikille. Olen aika (lue välillä todella) herkkä ahdistumaan ja stressaamaan, joten ihan oman itsenikin vuoksi pidän jäitä hatussa. Tänään tajusin, että mulle oikeasti tulee tätä mahaa ikävä.. Ja tätä raskautta. Nyt siis hellin ja paijan mahaa ja annan itseni fiilistellä näitä viimeisiä päiviä/viikkoja. Loppuraskauden vaivoja on, närästystä, tukalaa oloa, vessassa ravaamista 24 h...

Hyvä pointti on tuokin, että tämä paikka voi olla monelle "varaventtiili" eikä muuten asioita niin vatvota. Itse en paljoakaan odotuksesta puhu muualla, miehelle jotain.

Liittyy aiheeseen vähän tämä seuraava, nimittäin olen hieman ihmetellyt tuttavani puheita, hän on siis kätilö ja vieläpä samassa sairaalassa kuin mihin olen menossa synnyttämään.. Kun hän puhui että jo rv 34 toivottavat vauvan tervetulleeksi eivätkä estele.. Ja sanoi mulle (leikillään, mutta kuitenkin), että jos alkaa tuskastuttaa, hänen tykö vaan, häneltä löytyy keinot synnytyksen käynnistämiseen.. En sanonut mitään, mutta mietin että miksi haluaisin vauvan syntyvän ennenaikaisesti? Mitä pidemmälle hän on vatsassa kasvamassa, sen paremmat lähtökohdat hänellä on tässä maailmassa. Käynnistettyä synnytystä en myöskään toivo joutuvani kokemaan, vaan mieluummin odottelen kaksi viikkoa yli lasketun ajan jos vain saan luonnollisesti käynnistyneen synnytyksen. Eri asia olisi tietysti, jos esim. vauvan epäiltäisiin olevan tosi iso tmv. Mutta hassuja ajatuksia mielestäni kätilön suusta... Eivätkä nämä ole olleet edes ainoita "sammakoita".

Niisku-Rouvalle tsemppiä synnytykseen! Eiköhän se lähellä ole jo :)
 
Iltoja.

Nyt on takki hiukan tyhjä.

Eli oksennuksen ja ripulin ja päänsäryn kanssa lähdin ja yhtäkkiä odotuskäytävällä alkoi supparit heti 5 min välein voimakkaasti. Menin lääkärille ja hän sanoi että olen 3 cm auki. No siitä sitten suoraan saliin kun on jo niin "mones" raskaus et oli kätilöt sitä mieltä et tulee ryminällä... Noh klo 14-19.30 supisteli ja viimisen tunnin aikana vaimeni. Sanoin miehelle et haluan kotiin. Ja lääkäri tutki minut, totesi saman kuin minäkin et ei etene ja on se kumma. VAAN 4cm auki.

Nyt olen kotona supistuksia tulee taas alle 10 min jaksoissa...

Seuraavaksi yritän nukkua koska uni vie tällähetkellä voiton. Silmät ei pysy auki.

Ilmottelen taas jos jotain tapahtuu.

Käskettiin mennä kyl heti takas jos ei jaksa kotona.. Ei saa riskeerata.

Niisku-rouva + pirpanat 35+2
 
Pikaiset heipat täältä päin välillä, taistalla ollaan seurailtu kovasti mutta ikinä ei aika riitä kirjoittelulle o_O olikin tää kotona olo lapsen (1,5v.) kanssa rankempaa ja vilkkaampaa, kuin mitä oli kuvitelmissa vielä silloin työelämän aikaan.

Synnytys-sairaalaksi voi minulle muuttaa Kät, KOS = Kätilöopisto , kun vihdoin ja viimein takaisin etelä-suomeen päästiin muuttamaan 04/11. Laskettu aika on edelleen tuo 23.7, eli ei enää niin kovin kauan :D

Mutta enemmän paremmalla ajalle =)

Pikkuihra ja möhkö 35+2
 
Tsempitykset niiskulle! Onkohan meidän pinoon jo tullut lisää vauvoja, niille joiden vedet on jo menneet.... JÄNNÄÄ!

Apua, huomenna pitää viedä koira eläinlääkkäriin kun täytyy hampaat hoitaa ja kynnet leikata. (Tiedän olen huono koiranomistaja kun en siihen itse pysty, mutta meidän koira ei vain yksinkertaisesti anna leikata kynsiä ja se on niin pieni, ettei sitä oikeen voi pitää kiinnikkään murskaamatta sitä.) No joka tapauksessa se täytyy rauhoittaa ja pelkään sitä ettei se herääkkään! Unilääkkeen annostus on vaikeaa koiran pienen koon vuoksi ja kerran eläinlääkäri oli niin huolissaan koiran heräämisestä, että soitti vielä illalla klo 18 meille kotiin ja varmisteli koiran vointia. Ja viimeksi koira joutui tiputukseen kun piti vähän elvytellä elintoimintoja... Olen siis jo nyt huolesta sekaisin :(

Ainiin jos joku täällä syö kalaöljyä niin ootteko ajatelleet lopettaa sen syömisen pikkuhiljaa?? Kalaöljyhän ohentaa verta ja tekee siitä juoksevampaa niin, että jos sitä syö ja joutuu leikkaukseen niin leikkauksessa voi tulla komplikaatioita runsaan verenvuodon vuoksi. Mä olen nyt lopettanut sen, kun huomasin, etten meinannut saada edes kantapäähaavojen verenvuotoa tyrehtymään, niin ajattelin, etten ainakaan kokonaan sit vuotais synnytyspöydälle!

Tiinu ja Jäppinen 34+6
 
Huomenta.

Ei tullu sit eilen vauvoja :) Kiva oli silti päästä kotiin niitä vielä odottamaan. Illalla tuli napakoita supistuksia nukkumaan mentäessä jotka olivat sitten laantuneet koska heräsin norm. 3.00 vessakäynnille. Nyt on taas huono olo ja pää särkee. Verikokeiden tulokset toivottavasti tulee tänään.
Tällähetkellä oireet viittaa vahvasti raskausmyrkytykseen. Turvotusta niin etten peilikuvaani tunnista, masu on pipi, kädet kutisee ja eilen oli se pissakin +++, pää särkee ja silleen.

Mut vauvelit aloitti taas jumppailut ni aki se tästä.

Tänään neuvola. Sekin vasta iltapäivällä... :)
 
Huomenia!

On tää kummallista. Menin aivan puolikuolleena nukkumaan eilen, mutta ei unta. Nukuin pari ja puol tuntia ja taas puoli neljästä asti ollut hereillä:| Tympii kun vielä sais nukkua! Ja tänään ois vaikka mitä tekemistä! No vauva on sentään pitänyt kiitettävästi seuraa:) Tsempit Niiskulle!

Hjannah&Nappula 36+0:heart:
 
Elikkäs, kuinka kauan (teidän mielestä) voi kestää kivuliaat supistukset ennen kuin saa alkaa odotella synnytystä saapuvaksi? Täällä on nyt koko viikon supistellut napakasti, ja tänään ollut muutama jota voinee kutsua jo kivuliaaksi. En kuitenkaan usko etä olisi vielä niitä suppareita, koska pystyn supistuksen aikanakin liikkumaan yms. suht normaalisti.
Mulla on kivuliaista supistuksista vaan yksi kokemus ja se oli silloin, kun esikoinen päätti alkaa syntyä rv 40+0. Supistukset oli heti kovia ja pahenivat koko sen kuuden tunnin ajan aina syntymään asti. Silloin kyllä tiesi, että on tosi kyseessä. Sen sijaan harjoitussupistukset, joita mullakin on nyt parin viikon ajan ollut, ovat omasta mielestäni korkeintaan epämukavia ja voin esimerkiksi liikkua niiden aikana. Mutta nää on niin henkilökohtaisia juttuja, jokainen kokee supistukset omalla tavallaan ja kipukynnys on jokaisella erilainen.

Aikamoista tää yökukkuminen nykyään. Viime yönä valvoin 0100-0330 ja nyt piti nousta jo 0300. Mutta mikäpä on rauhassa pöydän ääressä istuessa, auringonnousua katsoessa...

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 37+1
 
Täällä myös yksi uneton :) Nukahdin vasta puoli kolmen aikaan ja heräsin puoli seitsemältä.. Jospa sitä sit nukkuis päiväunet.

Supistuksista, mullakin tullut joitakin ei-ihan-kivuttomia supistuksia. Mutta esikoisen synnytyksen perusteella eivät ole lähelläkään oikeita synnytyssupistuksia. Ne kestivät heti 45-60 sekuntia, tulivat 3-5 minuutin välein ja muuttuivat nopeasti kipeimmiksi niin, että piti hakea eri asentoja supistuksen aikana, piti keskittyä vaan siihen supistukseen. Puolitoista tuntia supistusten alkamisesta menin suihkuun, se auttoi. Mutta KIPEÄÄ teki näihin verrattuna.

Mulla on jotenkin sellainen olo, että synnytetäänkö tässä muka lähiaikoina :D Ei tunnu yhtään siltä.

Mayinga 39+1
 
Huomenia!

Brianna joo, minä se täälä höösään. Tää on oikeesti ihan hirvee tunne ku ei pysty vaan istuu aloilleen vaan koko aika pitää silti jotain näpertää..päikkäreitäkään ei enää malta nukkua. Tossa yritin hetken istuu sohvalla ni turhauduin ja rupesin imuroimaan, pesee lattioita ja pyyhkii pölyjä. Sit metsästin vasaran kans miehen sirkkoja (sillä on siis terraatioötököitä ja noi sirkat on niiden safkaa) ku ne oli karannu..

Kohta lähetään pojan kaa puistoon syömään ja siitä kaupoille ihmettelee.

Nenna, mul on kans ennakkoaavistus et 39+2 tapahtus jotain. Jostain kumman syystä toi on mielessä pyöriny. Hassua.

Mayinga, ihan sama fiilis, pitäskö tässä muka synnyttää lähtee, ei siltä tunnu. On ollu noita mahan kovettumisia ja harkkasuppareita kans mut ei vielä sellasia et oisin kertaakaan viel miettiny et oho, joko nyt.

Unettomuutta myös täällä, jotenkin nukun tosi kevyesti ja vaihdan kylkee monta kertaa yössä.

Possu ja pikkusiskosaukko 38+4
 
Neuvolassa käyty ja raskausmyrkytys poissuljettu!!!!! Nyt jos tulee kipeitä supistuksia niin pitää lähteä heti tarkistuttamaan tilanne kuulemma. Ja vauva laskeutunut täysin ja kuulemma on pieni ihme jos vauva masussa vielä juhannuksen jälkeen!!


viikot: 36+3
paino: -400g/vk
turvotus: ++
verenpaine: 109/88
pissa: -
hb: 126 (en syö mitään lisiä)
sf mitta: 38cm
tarjonta: rt
liikkeet:++
syke: 140

Ja käsin kokeilemalla vauva on kuulemma lähemmäs 4kg kun 3kg jo nyt! Ja kuulemma todella hyvänkokoinen, että sen puolesta saa kyllä syntyä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Keiju123
meemee Mikä sairaus sun esikoisella on?.Löytyykö jotain tukifoorumia jossa voisit vaihtaa ajatuksia sairauden kanssa elämisestä?
Meillä tolla esikoisella on adhd ja ajoittain elämä on TODELLA haastavaa sen kanssa.Välillä on tasaisia kausia,jolloin on "vain" levoton ja nyt on taas aivan kauhea kausi menossa.Välillä tuntuu ettei jaksa mutta päivä kerrallaan.Aina on siis hankala ja haastavampi.Ei voi vielä mennä niinkuin "normi" kohta koulun aloittava,vielä täytyy vahtia ym.
Anteeksi että itsekkin nyt purkauduin.Sairauksiakin erilaisia ja kaikki on omalle perheelle rankkoja asioita.

Tänään on taas päivä kun mikään ei huvittaisi.kivut väsyttää ja supistuksia tulee kovia ajoittain enkä jaksaisi niitä yhtään.
Odotan sitä ensimmäistä supistusta josta tietää että se on menoa nyt:D.Mutta siihen on aikaa veikkaisin että reilu 3vkoa.

Vähän ärsyttää pitää kaupunki juhannus kun aina ollut mökillä.
Tänään ärsyttää kaikki.Haluisin jo vauvan syliin,kaikki niin hankalaa lastenkin kanssa tänään.
Hankala mahan kanssa olla.

Menkka jomotusta on ja llimaa tulee välillä vähän pyyhkimällä ja välillä kunnon klimppejä.
Ihan tiedoksi vaan:D.

Mutta vointeja ja kärsivällisyyttä kaikille.

Mm itu 37+3
 
Huomenta!

Täälläki valvottu neljästä puoli seittemään ku sattu alamahaan, alaselkään ja nivusiin taukoamatta ihan älyttömästi, itku oli kyllä niin lähellä. Eikä auttanu panadol, jyvätyyny autto sen muutaman minuutin mitä se oli ihan kuuma. Supistuksia tuli jokunen tuona aikana. Olisko paikat lähteny aukeamaan? Nytki tuntuu alaselässä, mutta ei oo kyllä mitään verrattuna tuohon yölliseen. Saisinkohan mä sen juhannusvauvan.... :)

Pitää tänään yrittää touhuilla kaikkea mahollista, inhottaa vaan tuo vesisade mikä näköjään vaan jatkuu ja jatkuu :/

Merlina ja muru 37+5
 
Munkin on nyt pakko avautua. Mua alkaa niin ottaa päähän nämä supistukset. Mitään ei voi tehdä, kun heti supistaa ihan pirusti ja muutenkin lähes koko ajan. Kävin esikoisen kanssa lähikaupassa rattailla ja itku pääsi kun tultiin kotiin. Tuskastuttaa niin. Parempi sit kun ei supistas ollenkaan. Kun ei tämä kuitenkaan käyntiin lähde.

Että tämmöstä tänne tänään.
 
Heippahei!

Neuvolareissu takana, sieltäkin vahvistettiin se, mitä itsekin epäilin ja mitä monet oli minulle jo vastailleet. Eli noita "tukalia" supistuksia voi jatkua viikkoja, eikä niistä voi vielä ennustaa yhtään mitään. Ei kyllä ole missään vaiheessa tullut mieleen ettäkö nuo olisi niitä synnytystä edeltäviä, uskon kyllä erottavani ne tällaisesta lievästä kivusta/ikävästä olosta. Olisin varmaan ensimmäinen, joka ei huomaa synnyttävänsä, jos näin kävisi :D

Neuvolassa ei mitään ihmeellistä, paitsi että taas vaihtui terkkari! Ollaan asuttu uudella paikkakunnalla kohta kolme kuukautta, ja tämä on neljäs terkka :D On vielä osunut niin, etten ole nähnyt kahta kertaa peräkkäin samaa tätiä paitsi kerran, jolloin kyseessä oli sijainen josta täälläkin valitin...
Tässä vielä faktat pöytään:

38+0
Paino +400g
turvotuksia ei juurikaan
paineet 118/73
Hb 123
Sf 33cm
RT
syke 140, vaihteli reilusti, mutta palasi aina tuonne
liikkeet ++

Aika lailla samalla kaavalla mennään kuin viimeksi, turvotus onneksi laskenut, eikä painoakaan ollut tullut niin älytöntä määrää kuin viimeksi. Noususuunnassa kuitenkin, niin kuin joka kerta tähän asti :D

Täällä alkaa tosiaan olla jännät paikat, kohta niitä vauveleita alkaa tupsahdella! Tsemppiä kaikille jännittäjille, tuplatsemppaus Niisku-Rouvalle

Sillis tasan 38 :)

Barbapörrö olikin ehtinyt välissä kirjoittaa.
Täältä lähtee kyllä sympatiat sinne! Itsellä supistuksia ei ole edes mitenkään jatkuvasti, mutta esim. eilen illalla alkoi olo jo olla tukala. En tiedä miten kestäisin kasassa, jos supistelu olisi jatkuvaa. Koita jaksaa ja ota nyt mahdollisuuksien mukaan ihan rauhassa! Toivotaan että ne supistukset kuitenkin tekee jotain hiljaista työtään siellä koko ajan :)
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen käynti koneella.. Pakko johonkin jakaa tämä asia =)

Meikäläisellä on kutina lisääntynyt ja nyt oottelen äitiyspolin lääkärin soittoa. Hoitsu sanoi jotta varmaan tänään vielä tyksiin käväisemään. Äärettömän tympeä olo vaikka kiva onkin jotta vauvaa tarkkaillaan ahkerasti. Ei vaan, oikeasti yritän päästä vakoilemaan onko Niisku synnytyssalissa :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: nenna77
Neuvolaterkut

Rv37+6
Paino:69.2 :O (+788g/vk!!!)
Turvotus: + (sormukset jumissa.) :(
Paineet: 132/69
Lirpis: -
Hb: 104 (laskussa taas raudasta huolimatta)
Sf: 34cm,viikossa tullu taas sentti lisää...
Lapsivesi: N
Tarjonta: Rt,kiinnittynyt mutta pää vähä heilahti....?
Sykkeet: 144 :heart:
Liikkeet: ++

Eli turvotus tullu kuvioihin. Ekaa kertaa,yheskää aikasemmas raskaudes ei oo ollunna mitää..
Seuraava neuvola ens maanantaina jolloin katotaan paineet ja hb,ja sit tiistain onki taas ultra..

Nyt myös mahanympärys mitoitettiin täällä ja se oli 112cm ja sen perusteella teki jonkin laskutoimituksen jonka mukaan syntymäpainoksi sai 3650g.... :O

Puuh...nyt väsyttää.Viime yö taas kukuttiin pikkutunneille asti.
Vois mennä neitin kaikkuun päikyille.

Kunpa pääsisin tositoimeen ennen seuraavaa ultraa....

Nenna ja Iiduska 37+6
 
Jaahas....

äpolille soitin kaik kuulemma hyvin ja normaalisti. On ihan normaalia että äiti voi huonosti ja pissassa kahdet jutut +++

Odota kotona että supistukset alkavat 5 min välein ja kestävät ainakin 2 tuntia samalla kipeytyen. Tai tule sit ko silt tuntuu et haluat varmsituksen asioihin. Tietenkin voi vedetkin mennä... =) Kiva lääkäri :) Eli ihan normisti jatketaan.

Neuvolakuulumiset:

rv 35+3
paino 104.4
turvotus +
RR: 111/67
keto+++
leuk+++
muuten -
kohdunpohjan korkeus 40cm
A syke 140
Bsyke 120 ei mielestäni mikään hyvä :/

Nyt yritän jotain saada syötyä et saisin b vauvelinki virkoomaan, ei ole vielä liikehdintää tuntunut... :/ sekin on kuulemma normaalia.
 
En mäkään sitten joutunut äitiyspolille käymään! Mukava lääkäri sanoi jotta lääkitys tuplataan ja ensi viikolla verikoe ja kontrolli. Jotenkin todella tympeää oottamista tuo äitiyspolilla käynti aina.. Sappiarvot ovat olleet niin hyviä jotten ole oikein uskonut käynnistykseen mutta nyt se alkaa tuntua realistisemmalta..joskus sitten heinäkuussa, puolessa välissä =D

Pitkä on Niiskunkin odotus kun antaa toiveita mutta ei sittenkään. Toiv olosi helppaa!!

Sympatiat yökukkujille!! Itse lopetin nukkumisen vuoden vaihteessa. Nyt hiukan parantunut! Viikossa saattaa olla useampi nukuttu kuin valvottu yö. Mutta väsymys on aika mieletön kun monta kuukautta veti 2-5 tunnin unilla ja harvoin viittä tuntia putkeen. Viime yönä nukuin 7 tuntia, sitä edellisenä 2.. Päikkärit vain haavetta.. Elämä on vaan väsyneenä niin paljon vaikeampaa!

Aurinkoisia hetkiä =D


tintti 35 +
 
Kyllä ristus ottaa nyt päähän.. mua on supistellu tuolta 12 lähtien ja soitin seinäjoelle että voinko tulla näytille ja kerroin et supistuksia ollut nyt 10-25min välein ja kestoltaan 15sek-minuutti, niin en saa mennä, käskettiin syödä panadolia!!!! Pitää kuulemma olla useamman tunnin ajalta 10min välein ja kestoltaan minuuttisia, kiva kun täältä ensinnäkin ajaa sen tunnin ja lapsi on ensimmäinen. Neuvolaan soitin et näin sanottiin, niin sano et jos jatkuu niin mennä vain eikä soitella enään!! Vaikkakin olisi turha reissu niin ainakin itse saisin mielenrauhan, ja kun siellä synnärilläkin sanoi että kyllä jotain nyt tapahtuu kun kerta on kivuliaita!!
 
NiQ
Anu siellä on aika ruuhka :D Eilenki oli kuulemma iltavuoron aikana tullu 6 synnyttäjää yhtäkkiä ja sit oli viä näitä joita käynnisteltiin. Eli ne varmasti yrittää karsia "turhat" käynnit veke, kun varmaan osaavat arvella ettei noilla supistuksilla vielä synnyttämään tulla :) työtään ne vaan tekee ja osaa varmaan kertoa milloin kannattaa tulla. Sullakin kumminki pitkä matka ettei tarvii montaa kertaa turhaan sinne mennä..
 

Yhteistyössä