***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

NiQ
Ymmärrän kyllä että sua huolestuttaa. Ja kyllä ne tädit siellä ihan mukavia on, tuli just testattua se ku makailin siellä 2 yötä tarkkailus, tänään pääsin pois. Koitiks sitä panadolia? ku usein ne supparit sit laantuu sillä parilla panadolilla jos on vaan ennakoivia suppareita... mut jos sillä ei auta ja edelleenki tihentyy ja voimistuu niin sit toki autoon ja menoks :)
 
Joo otin grammasen, mutta ei kyllä mitään apua, het kun menkka särkyä joka jomottaa reisiin, mutta huomattavasti vain kovempaa.. Pitää nyt vielä seurata!!! Hyvähän se olis kun tuo ipana pysyys massus viellä!! Hurjan painoarvion kyllä neuvolantäti heitti että olis nyt jo lähemmäs 4kg ku kolme!! :O
 
NiQ
no mut noi arviot saattaa heittää paljonkin. Yks kaveri just kerto että oli siellä sun paikkakunnalla/viereisellä (joutui vissiin käymään vähä niin ku vuorotellen molemmissa) oli täti kehunu vauvan olevan liki 4kg, vauva syntyi siitä viikon päästä ja oli 3,3kg. Toivotaan nyt että sun vauveli pysyis vielä muutaman päivän kypsymässä mahassa:)
 
Joo en minäkää usko siihen että voi käsin tunnustelemalla tietää painon!!! nyt mua ressaa sekin että jos onkin niin iso jo nyt ja synnytys meneekin sinne laskettuun päivään eli 16.7, niin sieltähän tulee jumaliste 6 kilonen vauva!! :D Joo ei tämä kivaa oo, kun pitää käydä joko täällä tai viereisellä paikkakunnalla, ja nyt sitte jää vielä tuo oma neuvolantäti lomalle 1.7, niin kiva sitten kun viimeset hetket käsillä niin vaihtuu neuvola ja sen myötä tätikin! Mikäli nyt sinne asti mennään!!
 
Moikka taas!
Piti tulla omaa napaa purkamaan: eilen illalla aloitin antibioottikuurin. Tuli päivällä niin ikävä olo ja alkoi kirvellä pissatessa joten soittelin tK:hon. No leukkarit plussalla eli lääkäri kirjotti kuurin. Nyt syöny eilisen illan ja tämän aamun annokset mut ei ainakaan vielä kauheesti olo helpottanu. Kauankohan se kestää ( siis montako tablettia) et olo helpottaa, alan jo epäillä et ei koko kuuri pure, mut katellaan nyt.

Vauvan liikkeet ollu tänään vaisumpia ku normaalisti

Smurfiina ja möhkis 35+2
 
Smurffiina kyllä mulla on ab auttanut pissiittiin melkeen heti. Juot vaan tosi runsaasti vaikka sit joutuukin käymään pissillä mikä tietenkin tekee kipiää. Ja mielellään karpalomehua!

Meidän koira on vieläkin ihan taju kankaalla vaikka jo aamupäivällä oli se lääkärireissu! Oli kyllä tosi kiva eläinlääkäri ja kehu kovasti meidän koiraa (vaikka se on oikeesti ihan hirviö)! Siinä sitten kun paijasin meidän pientä hauvaa, niin meinas yhtäkkiä tulla ihan itku kun ajattelin kuinka kovasti sen elämä muuttuu vauvan tulon myötä kun jää kuitenkin kakkoseks!

Anu jos siltä tuntuu niin sinne äpolille vaan sitten käymään. Puhelimessa on helpompi olla tiukka, mut sit yleensä paikanpäällä kohtelu on hyvää. Tai mä oon ainakin huomannut sellaisen efektin!

Noista supistuksista sen verran, että mun ystävälle ei tullut yhtään kipeää supparia, mut nivuset tuli hieman kipeiksi. Hän itse oli vielä lähdössä töihin kun olo oli ihan siedettävä, mut terkkari laittoi hänet äpolille käymään ja sielä sitten todettiin että 5cm avoinna. Niin että ei kaikilla ilmeisesti tule niitä hirmukipeitä suppareita ollenkaan... Toki uskon että useimmilla ne tulee ja ystäväni on vain ollut poikkeus joka vahvistaa säännön.

Tiinu ja Jäppinen 35+0
 
Anu, uskon kyllä että itse olet itsesi paras tuntija ja jos siltä tuntuu, niin menet käymään!
Smurfiina, mulla on kans antibiootit kyseiseen vaivaan auttanut oikeastaan heti. Tosin raskauden aikana en ole sairastanut, mutta muuten turhankin tuttu vaiva.:| Mutta karpalomehu on tosiaan ollut hyvästä ja mieluiten vielä sellaista sokeritonta, tosin se ei kyllä hyvää ole!

Täällä on tosiaan sitten menty naimisiin pankin kanssa, eli asuntokaupat tuli tehtyä :) 3.7. päästään muuttamaan. Velkataakka toki painaa nyt selässä!! Huonekaluliikkeitä taas kierrettiin ja saatiin jo tilattua sohvat ja ruokailuryhmä. Kyllä se tästä...Ehkä! Nyt onkin sitten ihan mieletön väsy, mutta jospa se tietäisi unta ensi yölle:) Alkaa noi lonkat olemaan vaan niin kipeät, että nukkuminen joka asennossa on tuskaa:kieh: Onneksi kipu alkaa paremmin aamua kohden, ettei tarvitse koko yötä kärvistellä! Huomenna neuvola!

Niin joo, neuvolalääkäri olikin sitten laittanutlähetteen äippäpolille synnytystapa-arvioon perustuen sairashistoriaani. Hassua, että asiaa aletaan hoitaa nyt, vaikka se on koko ajan ollut tiedossa sekä kättärillä että tk:ssa ja synnytyksen osaltakin löytyy erikoislääkärin lausunto vuodelta 2009. No, tokihan se on parempi ottaa varman päälle, ettei sitten mullekkaan satu mitään! Vaikka sitä en oikeastaan pelätä osaakkaan:ashamed:

Hjannah&Nappula yhäkin 36+0:heart:
 
Miten voi olla näi ahdistava olo??
Kokoaika hiostaa ja on huonoo oloo ja ahistaa ja tuntuu ettei saa henkee...
Käveleminen on vaikeeta ja sattuu ja kolottaa ja ja ja ja....
Ja se vauvankaipuu :heart: on ihan hurja :(
 
Anu: Mulla heitti esikoiselta painoarvio ultrassa ihan hurjasti mutta lääkärin käsikopelo piti paikkansa. Poika syntyi sunnuntaina ja saman viikon perjantaina oli tehty kokoarvio, jossa ultra antoi 3,6kg, lääkäri sanoi heti että ultra ei pidä paikkansa vauva on yli 4kg. Sunnuntaina syntyi ja poika painoi 4170g.

Oma olo ihan jees. Siivousinto sen ku jatkuu, tänään normikotitöiden lisäks leikattu nurtsi ja pesty sauna! :whistle:

Huomenna ois lähtö Seinäjoelle Juhannuksen viettoon...Kivaa jos siellä on ruuhkaa, jos joutuu sielä synnyttään...:LOL: No ei vais, en usko että tämä on tulossa vielä piiiiitkään aikaan...

Minttu-82 ja Ilmari 34+5 :heart:
 
Iltoja.

Tänään on ollut supistusten täyteinen päivä... ei kylläkään sillaisia et vois mitenkään odotella lähtöä. Taitaa kohtukin olla jo aika väsyksissä. Pitää huilia 1-2 tuntia ja sitten alkaa taas supistella. Uusin oireilu on nivussärky supistusten yhteydessä :/ ikävän tuntuinen paine/vihlasu :/

Pitkän tauon jälkeen on taas tänään joka vessareissulla valahtanut limaa ja paljolti joten kai tää tästä juhannukseks raukee :)

Miehelle mutisin kotiin tultaessa äsken et mitenköhän saan huomisen päivän kulumaan kun olen "yksinäinen" Ni mies siihen tokaisi että hyvin! Sä hoidat vauvoja osastolla. Pistän tänään saunan. :) Ihana <3

Ei se kyllä ole auttanut ennenkään, mut tähän selkäkipuiluun vois tuoda helpotusta.

Mutta kuitenkin lapset nyt ensin nukkumaan :)

Niisku-rouva+pirpanat 35+3:)
 
känkkäränkkä
Ehdimpä minäkin ainakin kerran meidän kesäkuun pinoon :)

Olen kärsinyt niin järkyttävistä migreeneistä, että on tullut niin päivystys ja särkytipassa oleminen + oxynormpiikit kankkuun tutuksi, loppujen lopuksi olin vrk osastolla jonkinmoisessa kortisonitipassa ennenkuin kohtaus laukes ja nyt en sit ole uskaltanut paljon koneella olla ettei vaan taas pää ärsyyntyis :headwall:
Samalla reissulla pyysin päästä käyrälle ennen kotiin lähtöä ja pääsinkin kahteen kertaan kun oli liian tasainen ja lääkäri siinä aikansa ultrailtuaan laittoi kontrollin torstaille, koska vedet on lähes kadonneet, vauva kyllä onneks voi hyvin :heart:

Vauvalle kaikki on valmiina kotona, kaukalon telakan ajattelin tänään viritellä autoon, kunhan pirtti ensin vaan hiljenee :D

Kaikille vaivaisille voimia viime metreille, ei oo enää pitkä matka kohta on meidän kuu =)

känkkis 37+0 pokspoks
 
Whii! :D

Poks poks 39+0 :heart:

Ensviikon tiistaina laskettu :) ..mut oon kyllä ihan luopunu ajatuksesta et tää täältä tulis ennen, ku vasta käynnistelyssä :D
Tänään kyllä irtos sit vikatki limatulpasta. Tai niin ainakin luulen, ku tuli sellanen valkoisen kellertävä kiinteempi klöntti pöksyihin kauppareissun jälkeen, ja pyyhkiessä 7-10cm pitkä kirkas lima noro.. anteeks ny kauheesti kuvailu :LOL: ..mutta en silti jaksa uskoa, että tää täältä viel lähiaikoina on tulossa.. Vaikka muutaman viikon päästä viimeistään se joutuu naamansa näyttään vaikka ei pihalle haluis tullakaan :D

Tuskaset kivut, jatkuva pissahätä ja tukala olo seurana, mut näillä mennään :D

Emilien ja prinsessa 39+0 :heart:
 
Huomenta!

Täällä kaikki hyvin. Ei supistele, eikä ole muutenkaan kummallinen olo!
Kyllä se sauna autto, NUKUIN klo 23-8.30 asti yhden vessareissun taktiikalla :) EIkä tarvinnu edes hyöriä pyöriä sängyssä.

Juhannuksesta.

No kaikki muut on sitä mieltä että mä olen synnyttämässä, mutta antaa niiden olla muiden mielipiteet.

Saan varmasti vauvelit syliini 2 viikon sisällä niin ei mua nyt enää haittaa tää odottaminen, vaikka kurjaahan se on jos tää päiväkin tuo tullessaan monet kolotukset. :/

Nyt aamupalaa ja hiukan päiväunille. Nyt on vaan jotenki sillanen lepo fiilis :)

Niisku-rouva + pirpanat 35+4
 
POKS POKS 38+0 POKS POKS :heart:

Ja näin unta (sitten kun vihdoin ja viimein taas joskus oon nukahtanu |O )että aamulla vessassa muka pyyhkiessä tuli verta,ja hirveellä innolla sit aamul herättyäni vessaan ku en muistanu enää oliko unta :D
NO olihan se.
Ei mittää...

Mutta tj 13 :heart:

Nenna ja Iiduska 38+0
 
Huomenta!

Mitä kuuluu Anulle tänään?

Onnea Hjannahille asuntokaupoista! Saanko udella, minkälainen sun sairashistoria on?

Painoarvioista, tosiaan heitti täälläkin ja paljon esikoisesta. Käsikopelolla arvio n. 3500 g, oli syntyessään 2740 g... Mutta pitkä suhteessa painoon, eli se varmaan hämäsi. Oman tuntemuksen perusteella sanoisin, että tämä ei paljon isompi ole, vaikka painoarvio taas muuta väittikin. Katsotaan miten käy :)

Omaa napaa, mulla tuli ekat supistukset! :D Eilen illalla n. tunnin ajan tuli säännöllisesti 5 min välein kipeähköjä supistuksia, olivat vaan ihan liian lyhyitä (20-30 sekuntia) ja laimeita vielä.. Mutta mulle ekat tuollaiset..

Tästä sainkin inspiksen nyt vihdoin pakata sairaalakassin loppuun ja muutenkin tarkastaa, että kaikki on valmiina. Ehkäpä minäkin siis pääsen joskus synnyttämään :) Jännää!

Mukavaa päivää kaikille!

Mayinga 39+2
 
Huomenta!

Eilen tuli muutama täysin erilainen supistus. Ne tuntui poltteena koko vatsassa. Rupes palaamaan mieleen millaista se synnytys olikaan. Seksi saa supistelemaan heti rankasti. Ei ukko ehtiny kuin vähän kopeloida ja hommat loppui siihen. Ei ihmekkään että oon niin huonolla tuulella koko ajan kun ei pääse petipuuhiin enää kunnolla. :D

Tänään onkin aika Naistenklinikalla ja pitäis tulla arviota että monta kiloa tota vauvaa on tuolla mahassa jo. Kai ne sisätutkimuksen tekee samalla? Juhannuksen viettoon ois tarkoitus lähteä heti tutkimusten jälkeen. Toivottavasti ei ole mitään mikä estäis lähdön.

Juhannusta toivottelee Tuittumuru ja Myrry 34+6
 
Tervehdys kaikille!

Piti tulla tänne kurkkimaan, että mitä teille kuuluu, kun aika lopuilla alkaa olla odottelut.... =)

Täällä ollaan hyvin toivuttu tuosta menetyksestä ja vaikka oltiinkin jo sitä mieltä, että ei enää pysty/uskalla yrittää, niin nythän se mieli on alkanu muuttua, että josko vielä kuitenkin....
Sillähän sitä tännekin teki mieli tulla urkkimaan. Ja vasta yksi vauva syntynyt? No hyvä juttu niin.

Oikein mukavaa loppuodotusta kaikille ja onnea synnytykseen! Olkoon viimeiset viikot/päivät mahdollisimman vaivattomia ja leppoisia! :heart: (sikäli kuin se nyt kullakin mahdollista, mutta olosuhteisiin nähden..)

Elli (vauva haaveissa jälleen :heart:)
 
NiQ
Mukavaa Elli että olette päässyt jo menetyksestänne vähän eteenpäin ja uskallatte taas haaveilla vauvasta <3 Kaikkea hyvää teille jatkoon ja toivotaan että pian olisi teillä pieniä uutisia :hug:
 
Heippa :)

Kirjoittelempa minäkin tänne välillä. On ollut niin kovasti puuhaa, että kirjoittelu on jääny. Lueskelemassa käyn joka päivä :)

Paljon voimia kaikille kipuilijoille :hug: itsellä sen verran hyvä tilanne, ettei pahemmin satu mihinkään, eikä supistele.
Huimaa, että täällä on jo porukkaa vaavinhaku reissuilla :heart: Itsellä kun on vielä yli kuukausi laskettuun. Vaikka voihan toi tulla sitä ennenkin. Nyt ei kuitenkaan näyttäis siltä.

Hjannahille onnea asuntokauposta. Meillä tää talo ostettiin kans vuosi sitten. Onhan se huimaa, kun aattelee sitä koko lainan määrää, mutta onnex se silleesti "unohtuu" ja sitä maksellaan vaan vähän niinkun vuokraa pankille, josta kuitenkin puolet menee todellisuudessa itselle talon muodossa ;)

Nyt kysymys jo tätä ennen synnyttäneille: Millasia siteitä ootte käyttäny siihen jälkivuotoon? Pitäs käydä kaupassa ostamassa kotiin, mut mulla ei oo HAJUAKAAN millasia/minkä merkkisiä pitäs ostaa.

Tänään aattelin tilata netistä PUL- ja kuivaliinakangasta ja hurautella niitä liivinsuojia. Tein jo parit trikoosta, täytteenä frotee ja fleece. Mun äiti vaan pyöritteli päätään, et "voi tyttökulta, et kun sitä maitoo tulee, niin sitä sit kans tulee, et ei noi taida pitää" :D Sit kans aattelin kokeilla tehdä sellaisia, jossa on villaa imuna..Mulla kun noita määkijäisiä on.

Meillä kotona on tilanne onnex rauhoittunu ja mies tajunnut vähän rajottaa noita perunatilauksiaan :) Mä olin 3pv mun porukoitten mökillä, kun mulla oli niin paha mieli.. Siellä sitten raaskin levätäkkin..Suunnilleen vaan makasin/nukuin ja söin. Mamman hoivissa on hyvä olla ;)

Itseasiassa mä olen nyt ollut joka päivä ollut tuolla perunapellolla hommissa. Meillä kun nostetaan noi potaatit käsin. Oon ollu ihan hämmästyny kuinka hyvin oon jaksanu, vaikka toi masupallo on tossa painona :) Mullekkin on tullu hyvä mieli, kun saan tehdä jotain hyödyllistä, olla miehen kanssa, eikä tartte pyöriä yksin kotona! Niin ja bonuksena tietenkin se, että saan joka ilta selkä/jalka hieronnan ;) Ja muutenkin illat sitten köllötellään yhdessä. Onneksi toi perunahärdelli helpottaa tän viikon jälkeen.

Neuvolassa kävin eilen. Th:na oli kesäsijainen, joka oli vähän hukassa, mutta mukava.
rv: 35+0
Paino: pudonnut 1.6 kg edellisestä neuvolasta...Onko kellään muulla tällästä? Mä en muutenkaan oo edes vielä painossa joka oli ennen raskautta..
verenpaine: 124/75
pissa: puhdas
sykkeet: 145 (ja pirusti pakoon anturia)
liikkeet: ++
Sf-mitta: ei merkinnut korttiin mutta olisko sanonu 32,5cm
tarjonta: rt ?

Eilen sitten neuvolan jälkeen vauva sitten taas päätti tunke itsensä jotenkin poikittain. Taas on ylävatsa ihan pinkee. Se teki ed. neuvolan jälkeen ihan saman..Ihmeisesti hän ei pidä neuvolakäynneisä :LOL:

Ens viikolla 30.pv mulla on synnytystapa-arvio tyksissä. Kuulemma sairaalabakteeritestit oli negatiiviset, eli tällä kertaa mua saa hoitaa ilman kaapuja ja muoveja :kieh:
Mulla alotettiin se tablettilääkitys tohon raskausdiabetekseen. En mä oikeen tiiä onko se auttanut. Nyt menee jo 2tablettia illalla ja yx aamulla..

Supistuksia ei ole oikeestaan ollu. Viime yönä heräsin yhteen kivuliaaseen, mutta muuten en oo huomannu mitään. Yöllä välillä tuntuu, että kuolema koittaa. Herään, kun virtsarakkoon sattuu ihan sikana, hirvee pissahätä ja rakko ihan täynnä. Mä en meinaa päästä sen kivun kanssa ylös sängystä ja vessaan käveleen :O Onko muita kohtalotovereita??

Ai niin, tietääkö kukaan jos tyksin äitiyspolilla ultratessa tiedustelee sitä sukupuolta, niin pureeko ne? Kättärillä tuli niin ilkee vastaus ja pahaa silmää et viimex en uskaltanu ees kysyä..

Tää lähtee nyt katsomaan miten kissanpennut voi tuolla yläkerrassa (äh ja puh, rappuset..)

Mei-mei ja Isla 35+1 :heart:
 
Neuvolakuulumisia aluksi:

Paino:+500g/vko
Turvotus:+
Verenpaine: 112/65. Eli nyt oli ihan normaali verrattuna siihen viime viikkoiseen :)
Pissa: Puhdas, viimeksihän oli proteiinit yhdellä plussalla, mutta onneksi ei enää :)
Turhaan siis stressasin noista, onneksi!
Hemoglobiini: 111, ei se siitä nouse, mutta ei onneksi laskekkaan. Ja rautaa siis syön
Sf-mitta: 36,5:whistle:
Lapsiveden määrä:Normaali
Tarjonta: Raivotarjonta
Sykkeet välillä 135-155
Liikkeet: ++
Ja saa kyllä udella mun sairauksista;) Tämä tietenkin lisää mun tunnistettavuutta huomattavasti, mutta niin sitten on. Eli noin 10 vuotta sitten sain aivoverenvuodon, jossa toinen puoli minusta halvaantui täysin. Ennalleen en ole täysin palautunut. Kädessä haitta suurempi, kävelystä huomaa, jos osaa katsoa. Tuolloin minut leikattiin kahteen kertaan. Syynä tähän oli heikko kohta aivoissa, joka oli siis synnynnäinen(Ei ole periytyvää,onneksi). Elän siis täysin itsenäisesti, apua en tarvitse oikeastaan missään. Painavampia asioita en pysty oikein nostamaan tällä kädellä, että muuttoavuksi minusta ei ole ;) Tietenkin minua hirvittää, että miten vauvan hoito onnistuu, mutta toisaalta, olen oppinut tekemään kaiken muunkin uudelleen, vain eri tavalla.
Mieheni tietää ja on sen hyväksynyt, että hän joutuu vauvan hoidossa ottamaan vastuuta enemmän kuin jos olisin toimintakyvyltäni "normaali".Tavaroita hankkiessamme olemme kiinnittäneet mahdollisimman paljon huomiota, että pystyisin käyttämään kaikkea itsenäisesti. Lähinnä siis ongelmani on toisen käden sormet. Aikoinaan vuoto osui kuulemma juuri käden motoriikan alueelle, jonka takia kuntoutuminen on hankalaa. Mutta onneksi esim. muisti, oppimiskyky ja puhe ovat olleet tallella koko ajan. Huonomminkin voisi olla, mutta en sano, etteikö välillä ota päähän ja rankasti! Nykyään harvemmin kuin vielä joitain vuosia sitten. Ja monet kuitenkin kuolevat tähän, että sinänsä hyvin kävi:) Ja kun kuitenkin voi elää täysipainoista elämää. Käydä töissä, on ystäviä, ihana mies ja pian tämä vauva:heart:

No siinä pitkä tarina mahdollisimman lyhyesti ;) Mitenköhän Anulla?
Ihana kuulla Elli, että haaveilette jälleen. Kovasti toivon teille kaikkea hyvää jatkoon=)

Hjannah&Nappula 36+1
 
Eipä täällä voinnissa mitään erikoista, kivuttomia suppareita tulee vähän väliä, mutta siinä se. Muuten olo on tosi vetämätön, ei oikein jaksais tehä mitään. Ja menny rytmiki vähän huonoksi ku meen nukkumaan siinä 1-2 aikaan ja heräilen 11-12 aikaan :whistle:

Hjannahille Onnea talokaupoista!

Huomenna neuvolaan ja sitten shoppailemaan. Täällä semmonen tapahtuma jossa kaupat kello 24 asti auki ja alet alkaa :)

Merlina ja muru 37+6
 
Juups, olen kyllä käynyt ahkerasti lukemassa lähes päivittäin, mutta enpä ole kirjoitellut.

Eli täällä porskitaan rv 38+1 ja hyvin on viimeiset viikon sujunut. Kivuttomia suppareita tulee säännöllisesti, 5-20 kertaa tunnissa. No ne vaan pehmittää paikkoja, mikä hyvä. Odotan niiden muuttavan oikeiksi pikku hiljaa... Yöt on mitä, taitaa olla kaikilla vähän samaa ongelmaa. Positiivista, eilen oli sf-mitta tippunut 33,5 sentistä 32 senttiin, joten kaveri alkaa olla lähtökuopissa. Olen kuitenkin asennoitunut, että olen vielä yhtenä kappaleena vielä heinäkuun puolen välin jälkeen.

Voimia kaikille jotka taistelee erinäisten kipujen kanssa.

Kyllä niitä nyyttejä alkaa pikku hiljaa pullahdella :)

Hyvää juhannusta kaikille tasapuolisesti!

Keiju ja hippiäinen rv 38+1
 

Yhteistyössä