***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

heippa kaikille! :)

Kävin neuvolassa, ja kaikki ok.. :)
Vauvakin on nyt vihdoinkin laskeutunu ja kiinnittyny, ja terkkari oli tuosta mun eilisestä limatulppa havainnosta sitä mieltä, että oon ihan oikeessa :)
Eli nyt puuttuu enää vaan supistukset! :D
Terkkari oli kyllä sitä mieltä, että kohta pitäis alkaa tapahtumaan.
Ensiviikon tiistaina on viimeinen neuvola, ja siellä varataan aika yliaikakontrolliin, ellei vauva siihen mennessä oo jo syntyny. Kaks viikkoo kuulemma aivan maximissaan päästetään yli, kun oon niin siro. Eli korkeintaan kolmen viikon päästä meillä on vauva :heart:
Olishan se mukavampaa, että luonnollisesti lähtis synnytys käyntiin, mutta saas nyt nähdä mitä tässä tapahtuu! :) Iiih, tää loppu on kyllä niin jännää aikaa, ettei meinaa pää kestää! :LOL:
Paljon tarttis kuulemma risti-istunnossa istua, että vauva laskee vieläkin enemmän tonne synnytyskanavaan, ja välilihaa venytellä, ettei tulis niin helposti repeämiä. :)

Emilien ja prinsessa 39+1 :heart:
 
Heips.

Mei-Mei Mulla on melkein joka kerta katottu sukupuoli kummaltakin :) Enkä ole edes pyytänyt. Ja tosi kiinnostuneita olivat vielä maanantaina. Kyselivät minulta et tiedänkö kumpia on tulossa. =)

Olen esittänyt aina kysymykseni niin että; "kumpikohan on tuloillaan vaikka eihän sillä niin suurta merkitystä ole. Joskus olen vain mutissu et toivottavasti on tyttö /poika, ni kyllä se sen katsoo.

Mutta! Jos menet päivystys aikana, tai siis ihan vaan tarkistuttamaan jotain eli ilman aikaa ni ei kannata edes yrittää ellei lääkäristä huomaa et se olis itsekkin kiinnostunut. Ne päivystävät on vähän niin ja näin :)

Oma napa.

Mulle ei ole vauvan pään kiinnittymisestä puhuttu mitään. On vaan sanottu et täällä se pää on ja eilen saunassakin itse tunsin sen. ELi kai se on sit kiinnittynyt ;D

Nukuin koko yön ja nyt vedin vielä ne päikkärit 3h :O Nyt on taas hiukan pirteempi pirttihirmu!
 
Mei-mei: Mulla on myös tuo raskausajan diabetes ja paino on tippunut viimeisin kuukauden aikana yli 5kg. Terkkarin mukaan se on tässä tilanteessa ihan normaalia. Onko sulla ultrattu vauvan kokoo, onko tulossa iso vauva? Mulla on muutama viikko sitten ja nyt ensi tiistaina on neuvolalääkäri ja siellä ultraavat jälleen. Viimeksi äitipolilla vauva näytti vielä ihan normaalin kokoiselta. Nyt on kyllä alkanut hirvittään, että kuinkahan se on kasvanut...

Laukut alkaa oleen pakattuna ja kun miekkonen kotiutuu töistä lähetään ajeleen Seinäjoellä mummulaan juhannuksen viettoon. Mies vielä eilenkin sanoi, että ollaankohan me hulluja kun mennään, mutta pääseehän sieltä sitten lähteen jos siltä tuntuu. Eihän tässä muuten vielä hätää ois mutta mulla kun tuo laskettu aika on heitellyt niiiin paljon ja minä siis elän tuon viimeisen lasketun ajan mukaan (eroja lasketuissa yli 2vko). Noh toivotaan että Juhannus menee saunoen, paljussa lilluen, syöden ja nauttien...:D

Oikein hyvää Juhannusta kaikille! Toivottavasti saadaan porukkaan edes yksi juhannusvauva!

Minttu-82 ja Ilmari 34+6 :heart:
 
Hirvee turvotus iskenyt jalkoihin! Ihan tuntuu kun nesteet vaan hölskyy jalkapöydillä!

Musta tuntuu ihan hassulta kun niin monella on jo ihan lähellä toi LA. Itsellä siihen on aikaa vielä iäisyys! Nyt alkaa tuntumaan siltä, että kohta loppuu tekeminen kesken, kun ei koko aikaa viitsisi olla kaupoissa rahojakaan kuluttamassa!
Meillä on kyllä niin liikaa noita lastenvaatteita. Koko 62 bodyja on niin paljon ettei niitä varmaan ehdi edes käyttää kaikkia! :D

Liikkuuko toisten masuasukit vielä kovin! Musta tuntuu, että tää on kokoajan siirtelemässä pyllyä puolelta toiselle, eikä todellakaan tee sitä mitenkään kivuttomasti!

Tiinu ja Jäppinen 35+1
 
Iltaa!!!

Jotenkin on kirjoittamisen suhteen ollut hiljaiseloa, kun mitään erikoista ei täällä päässä tapahdu. Monta kertaa päivässä käyn kyllä täällä lukemassa ja stekkaamassa onko uusia vauvoja/lähtijöitä tullut :D

Tosi monia jo täällä supistelee, taidan olla ainut jolla ei mitään supistuksia ole. Vaikka ei se varmaan ole lainkaan mukavaa kun supistelee jatkuvasti.

Tänään aamusta vietiin tyttö päiväleirille ja pojan kanssa käytiin sitten tekemässä juhannusruoka ostokset. Eipähän tarvii huomenna sitten mennä ihmispaljouden joukkoon ostoksia tekemään. Mies vasta tänään purkikin takan ja illan sitten oon siivoillut niitä sotkuja. Lattioita kontillaan pesin noesta pois :D Hieman nyt selässä tuntuu tuo siivoaminen, mutta onneksi sauna lämpiämässä. Kunhan lapset nukahtaa päästään miehen kanssa rentoutumaan :)

Muumi ja pikkumies 38+6 :heart:
 
Tiinu: Täällä ainakin vaavi on vielä oikea ikiliikkuja! Koko ajan melskaa ja vääntää masussa. :heart: Eikä todellakaan ole ihan kivuttomia nuo liikkeet, välillä oikein karjaisen ääneen kun sattuu... ;)
Neamma ja masukki POKS 35! :heart:
ps. uskomatonta kuinka paljon täällä on jo ns. "täysiaikaisia" raskauksia ja la:t jo tosi lähellä. Pakko käydä monta kertaa päivässä katsomassa josko olis joku jakautunut. :D
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa taasen!:wave:

mei-meikyllä mulle ainakin ihan ystävällisesti Tyksissä katsottiin kumpi tulossa kun sitä kysäisin eli kysy pois vaan=)

Omaa napaa: vointi alkaa olla jo parempi, kai nuo antibiootit vihdoin alkaa purra. Pitäis muistaa vaan juoda enemmän, mut viime yökin tuntui siltä etten muuta tehny kuin juossu pissalla: /
Vauvakin liikkunut tänään paremmin eli ei siitäkään niin suurta huolta. Alkaa olla taas normaalin oloista menoa eli tiinu85kyllä täällä ainakin myllätään välillä niin et maha vaan heilahtelee puolelta toiselle.
Meillä kans noita vaatteita jo aikatavalla. Silti kävin tänään "vähän" aleostoksilla:whistle:
Nyt hetkeks tv:n ääreen, hyvää jussia kaikille!

Smurfiina ja möhkis 35+3
 
Jokos täällä on kaikki lähteny juhannus matkoilleen?
Mä taidan istuu täällä vahtimassa sitten kaikkien puolesta :D

Mä olen vähä surkuna tääl tuon pojan puolesta kun se piti isänsä treffata jo viime viikolla mutta hän sitte peru ja siirsi sen tälle viikkoo.
Nyt kun poika koitti isälleen soittaa niin tuli itkien sanoon ettei isä vastaa...
No sit kohta juttelinki pojan kummitädin kanssa facebookis joka on isän kylän kaupas töis ja sano että iskä onki ottopäällä (ylläri) että kaljaa oli hakenu reilusti tarpeisiin.
Suomeks,vituttaa ku lupaa pojalle ja sit ei tulekkaa. Vaikka poika onki vasta 4v niin kyl se muistaa ja tajuu hemmetin paljon.
Ainaha pojan isä on ollu kova dokaan mut hitto pitääkö sen kaljan aina mennä pojan edelle!!
Alkaa taas oleen kohta 6kk täynnä ku ovat viimeks nähneet,pitkiä odotuksia vaan tuon ikäselle.. ;(
Toinen itki niin raskaasti ja sano että isi ei tykkää ;( ;(

Juhannus tai ei,kai sitä ny vois YHDEN juhannuksen viettää poikansa kanssa ilman alkoholia!!!!!!!
Mutta kun son joka juhlapyhä sama juttu...

Täälä tänään taas pieniä suppareita havaittu mutta ei mitään lupaavaa..huoh....
 
Ai, ai, ai kun olikin ihanaa saunoa miehen kanssa kaksistaan rauhassa ja oikein pitkän kaavan mukaan. Ulkona on niin ihana kelikin, että pääsi omalle terassille jäähyttelemään saunomisen välissä :) . Täytyy oikein nauttia, kun voi olla että ei taas hetkeen pääse näin ajan kanssa saunomaan. Yleensä siis aina saunotaan lasten kanssa, joskus harvoin näin kaksistaan. Ja sitten kun vauveli syntyy, se on itsellä niitä pikasauna reissuja luvassa :D

Muumi
 
Täälläkin neuvolassa tänään käyty ja ei mitään ihmeellistä. Tai no viime viikolla vauva oli jo laskeutunut ja sitä mukaan sf -ja vatsanympärykset pieneni, mutta nyt oli taas noussut ylöspäin. : / Vaikka eihän tuolla laskeutumisella taida mitään merkitystä olla siihen, että synnytys olisi lähellä tai mitään.. monilla mennyt siitä vielä useita viikkoja synnytykseen ja joillakin vauva laskeutunut vasta synnytyssalissa.

Täällä päin ainakin kaikilla on yliaikaiskontrolli rv 31+5 ja sitten mun mielestä silloin/ viimestään 42+0 aletaan käynnistelemään vauvan voinnin mukaan.

Mullekin terv.hoitaja sanoi, että tuskin tuun menemään käynnistykseen asti, kun nyt vauvan painoarvio oli jo n. 3650 g.:whistle:

Nyt on tullut itsellekin jotenkin "malttamaton" olo ja haluaisin pikkuisen jo syliin.. Tietysti oma olokaan ei sieltä parhaimmasta päästä ole enää. Rv 30 lähtien mulla on ollut TODELLA paljon supistuksia päivittäin, välillä kivuliaitakin ja kestäneet useamman tunnin. Mutta jospa niistä ois sitten jotain hyötyä ollut.. Sain vielä ensi maanantaille neuvola-ajan, jos kuulemma olen vielä yhdessä kasassa. :D Jotenkin nuo terv.hoitajankin kommentit saa aina itteni innostumaan, että kohta se tulee!! Vaikka eihän tässä ole muutenkaan max. kun sen 3 viikko... eli tositosi pieni aika. Mutta miten se nyt tuntuu ihan miljoonalle vuodelle? :)

Muumi82: Mä oon muuten miettinyt, että ollaankohan me samalta paikkakunnalta? :) Ainakin oot samasta maakunnasta ja sun neuvolan käytännöt kuulostaa ihan samoille, kun mulla mitä olen sun tekstejä lukenut :D

Pearl ja pieni rv 38+6
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin seurataan päivittäin taustalla, mutten jaksa oikein kirjoitella enää lukemisen jälkeen..
Kävin synnytystapa-arviossa rv36 (Mikkelissä siis) ja alakautta saan lähteä yrittämään (sectio siis takana). Painoarvio oli 2700g, syntymäpaino olisi sen mukaan 3700g +-400g on heitto. Että toivottavasti ei kovasti yli lasketun mennä!

Neuvolassa käynyt viimeksi maanantaina rv 37+4 ja mitäs siellä oli..
painoa 80,8 kg (+918g/vk)
turvotus +
paineet n. 135/80 (tälläiset olleet koko ajan)
pissa puhdas (edellisellä kerralla oli ne gleukkarit vai mitkä onkaan plussalla, johtui hiivasta, joka nyt hoidettu.)
syke + (ei koskaan laita arvoa!)
liikkeet ++
laskeutunut
sf 31,5 cm (pienentynyt puoli senttiä edellisestä)

Suikkapuikkoviiltoja tulee alas ja alaselkäsärkyä..niin ja harkkasuppareita pitkin päivää. Ei muuta :)

*jännittää kälyn lapsen syntymää, sillä jo rv 41+3.. :)

Milja ja vaavi rv 37+6 (huomenna POKS 38!!)
 
Iltoja.

Vaikka sitä yrittää ajatella positiivisesti ni pahemmalta vaan tuntuu iltaisin kun taas "raahaa" tän mahan yläkertaan ja etsii hyvää asentoa missä mikään ei kolottaisi.
Alkaa toi mieskin kyrpimään ihan kympillä! Pyysin et katottais viel yks ohjelma nauhalta, ni hän järjestelee papereita kansioon... huoh. No ei hällä muutakaan aikaa siihen ole :( mut nyt ahistaa ekan kerran tää maha niin paljon!

Ei se että se painaa vaan se että vauva hieroo päätä ja toinen potkii mahalaukkua! Samalla nahka repee nopeasti ja kivuliaasti. Tänään jo 5 uutta arpea, yhdestä arvesta tuli verta kun repes... Eikä ne lähde ikinä pois :( Mut itseppähän olen itseni tähän tilaan saattanut.

Samoin juhannus ahistaa mua. Kaikki on silloin otto päällä ni ketä lapsille vahdiksi :/

Kurja tilanne Nennan pojalla myös. :hug: pojalle :)

Hyviä öitä.

Niisku-rouva + pirpanat 35+4
 
Milja-85: Mulla kanssa esikoisesta sektio takana ja toivottavasti ei nyt siihen joudu : / Mulle ei oo tehty mitään synnytystapa-arviota erikseen.. Rakenneultrassa vaan lääkäri sanoi, että esteitä normisynnytykselle ei ole, jos vauva pysyy pää alaspäin. Esikoinen oli siis koko raskausajan perätilassa ja sillon vaan epäiltiin, että lantio saattas olla ahdas. Blaah.. jänskättää jos tää vauveli nyt paisuu vielä kovin isoks, ni saa nähdä miten käy. Nooh pääasia tietenkin, että vauvan kannalta kaikki menee hyvin :) Vaikka itteä kyllä enemmän, kun ketuttas joutua taas sektioon.

Jaksuja Niiskulle! Varmasti on kyllä raskas masu kantaa, kun on 2 vauvelia ja olet noinkin pitkälle päässyt. Niin ja mua kanssa kiehuttaa välillä tuo ukko niin, että huoh. Hormoonit hormoonit :D
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Niisku, kuulostipa kipeeltä noi sun arvet, en voi edes kuvitella :(

Me kökitään kans vaan kotosalla koko Jussi, ei viitti enää mettän keskelle lähtee..Voin Nenna sit tääl sun kaa päivystää et millon tulee vauvauutisia taas!

Sit päivän limapäivitys: rusehtavaa tulppaa bongattu.. saas nähä mihin johtaa. Olo on kyl liian hyvä et tästä viel lähettäs pariin kuukauteen synnyttää.

Tänään on miehen vika duunipäivä, vauva kiltisti on ollu masussa kuten sopimus olikin. Tän illan jälkeen saa tulla :) Edelleen mul kyl kummittelee se 39+2 päässä, saa nähä ;)

Esikoinen veti eilen päivän parhaat. Se haki keittiön laatikosta sauvasurvimen moottoripään ja laitto uniketun lattialle ja sitten kuunteli sillä koneella ketun mahaa. Vähän nauratti, oli vissiin ketulla neuvola ja doplerilla kuunneltiin onko masussa kettuvauvoja. Ja esikoinen on siis 1v9kk poika.

Possu ja pikkusiskosaukko 38+6
 
Huh...ompas täällä ollut vilkasta keskustelua! Muutama hetki meni noita viestejä lukiessa :)

Meidän pikkuneiti syntyi siis maanantaina 20.6 klo 19.06. Mittoina 2714g ja 47cm. Viikkoja tuolloin siis kasassa 36+2

Perjantaina jouduin jäämään osastolle lapsiveden tihkumisen takia. La ja su yritettiin käynnistää tableteilla ilman minkäänlaista vaikutusta tai supistuksen supistusta. Meinasi hieman pää hajota, kun ei kuitenkaan kotiinkaan saanut lähteä.
Maanantaina lääkäri ehdotti ensin jotain kohdunsuulle ruiskutettavaa lääkettä, mutta kun tulehdusarvot oli nousussa niin pääsin sitten ihan tippaan ja saliin joskus klo 11 aikoihin.
Avautumisvaihe kesti tuonne puoli seitsemään saakka ja siitä 20min ponnistusvaihe.

Pikkuinen joutui sitten tiistaina lastenosastolle, kun oli pikkuisen veltto eikä oikein alkanut syömään. Nyt sitten keräilee siellä vielä voimia :) Täytyy tästä lähteä neitiä hoitamaan

Sarah85
 
Onnea Sarah!!! :heart: :heart: :heart: Ihanaa =) Toivottavasti pieni tyttö pääsee pian pois osastolta. Mua alkoi itkettää, apua :D

Täällä näköjään synnytys alkaa tai viimeiset viikot menee eri tavalla kuin esikoisen raskaudessa, jolloin ei tosiaan ollut mitään ennakko-oireita ennen synnytyksen käynnistymistä. Nyt oli taas eilen illalla 1,5 h pätkä jolloin supisteli 4 minuutin välein, aika napakoitakin muutama. Sitten hiipuivat.. Nukkumaan mennessä harrastettiin seksiä (kyllä oli kömpelö ja onneton suoritus mun osalta :D) ja sen jälkeen alkoi taas supistella, 4 minuutin välein ja 2 h kestivät. Osa supistuksista tuntui siltä että makaaminen alkoi olla hankalaa.. Ja sitten hiipuivat.

Ja mun kohtu ei näköjään osaa supistella kuin 4-5 minuutin välein :D Nimittäin viimeksi supistukset alkoivat heti tuolla välillä ja jatkuivat samaa rataa melkein loppuun asti.

Juhannus ollaan mekin täällä vaan, käydään miehen vanhempien luona grillaamassa huomenna. Eli mä myös päivystän täällä :popcorn: Poika on sunnuntaihin asti mökillä.

Mayinga 39+3
 
hk
Onnea Sarah pikkuneidistä!

Mulla on vähemmälle jäänyt kirjoitetteleminen, mutta lukemassa olen käynyt kuitenkin.

Mulla on tänään äitipolin aika ja saas nähdä miten käy. Turvotukset on valtavat, joten meidän juhannus suunnitelmat selviää vasta iltäpäivällä...

hk ja pikkuinen 36+1
 
Heippa pitkästä aikaa!

Onnea Sarah prinsessan johdosta.
Nenna: Toi on tosi ikävää, kun poika ei näe isäänsä.

Itse tässä vähän sairastellut ja lääkekuuri oli päällä, tulehdusarvot oli 12.6 118 ja viime viikon keskiviikkona kun oli neuvolalääkäri niin halus samalla katsoa tulehdusarvot 17.
Itse yritän toipua kauheasta järkytyksestä, siis syntymättömän lapseni isä oli löydetty tiistai-iltana kotoa kuolleena :( Tasan 3 viikkoa laskettuuun aikaan.
Miehellä oli niin paljon suunnitelmia, lupas tulla mukaan synnytykseen, yhteenmuutto, kihloihin piti mennä. Yhteistä taivalta tuli vain 1,5 vuotta. Ruokahalu on kateissa, ei pysty syömään kunnoilla.

Martsu ja viikkot 37+2
 
ONNEA Sarah!!!

Täällä kans seuraillaan palstaa MONTA kertaa päivässä! Ja läpi juhannuksen mökiltä kännykän välityksellä täällä päivystän ;)

Itselläni oli eilen neuvola (37+2) ja kaikki ok. Terkka käsikopelolla arvioi, että olis nyt sen n. 3.5 kg, vatsa silkkaa vauvaa vettä vähän jäljellä. Hän arvioi, ettei sinne laskettuun aikaan asti olisi.

Kaikilla tuntuu olevan kova vauvan kaipuu ja haluavat kipeästi eroon vatsasta ja nyytin syliin... Onko kellään muulla oloa, ettei olekaan ihan valmis vauvan syntymään? Itselläni eilen aamuyön pitkinä tunteina tulikin tunne, etten ole vielä valmis vastaanottamaan vauvaa ja samalla jo hakeus raskauteen ja tähän vatsaan... Kaiken olen vauvalle valmiiksi saattanut ja vauvaa koko perhe odotellaan, mutta jostain nyt kumpui tälläisia ajatuksia... Tuntui oikeastaan hiukkasen pahalta nämä ajatukset, piti neuvolassakin tästä puhua, mutta sit terkka kerkesi just sanomaan jotain, että haluat varmaan jo vauvan syliin ja oman kehon takaisin, niin en kyllä kehdannut sanoa, että en kyllä tunne olevani vielä valmis... Sanoisinko, että sekavia tunteita pää täynnä :)

Synnytysunia tulee nähtyä joka yö ja tyttö siellä unissa aina syntyy :) jännityksellä odotetaan saadaanko jatkoa tyttökatraaseen vai tasoittuuko sukupuolijakauma :)

Pyysin miestä kiinnittämään liinat leuanvetotankoon, että saan sitten avautumisvaiheessa roikkua niissä... Terkkaria nauratti mun suunnitelmat, sanoi, että synnytät vielä kotiin :) meillä niin lyhyt matka sairaalaan (n.5-10 min liikenteestä riippuen), että kyllä sitä ainakin sairaalaan ponnistamaan ehtii :) eikä mulla ole ollut mitään nopeita synnytyksiä (8h ja 9h), joten uskon, että rauhassa saa avautumisvaiheessa kotona "kärvistellä".

No, tulihan vähän avauduttua :) hyvää juhannusta kaikille ja synnytystsempit kaikille, täällä sitä kyttäillään kuka on seuraava...(Niisku?) :)

MimSe 37+3

muoks.

martsulle suuren suuret virtuaali halaukset!!! Ota yhteyttä vaikkapa psyk.sairaanhoitajaa, että pääset työstämään asiaa jo ennen vauvan syntymää!!
 
Viimeksi muokattu:
No niin, aamukahvit juotu ja ehdin lukemaan edellisiä juttuja..

Martsulle osanottoni :hug: En löydä sanoja.

Niisku-Rouvalle isot sympatiat. Nuo arvet kuulostaa inhottavilta ja tosi kipeiltä :( Eipä sitä osaa edes kuvitella, miltä tuntuisi jos mahassa olisi kaksi vauvaa tämän yhden sijasta...

Nennan poika surettaa myös :( Miten aikuiset ihmiset voi olla niin itsekkäitä ja ajattelemattomia.. En ymmärrä. Tuli jopa mieleen että olisko pojalle parempi ettei turhaan odottais/toivois, olisko parempi ilman tuollaista "isää".

Vauvan vaatteita on meillä myös tosi paljon, siis pieniä! 56-62 cm kokoisiin hukutaan.. Ei varmaan ehditä kaikkia käyttää. Jotenkin varkain niitä kertyi, kun tein kirppislöytöjä ja lisäksi sainkin tämän jälkeen parilta ystävältä vaatteita. Sain myös hauskoja unipusseja 4 kpl, niitä ei esikoisella ikinä ollutkaan :)

Vauvan liikkeistä, liikkuu kyllä ahkerasti. Tilaa tietysti tuntuu olevan vähemmän ja liikkeet tuntuvat sellaisena möyrintänä, mutta kyllä niissä puhtia on ja vähän väliä liikkuu. Ei ole toistaiseksi tarvinnut tehdä liikelaskentaa.

Terveydenhoitajia täälläkin ollut neljä eri! Ihmeellistä. Ja kuulemma taas elokuussa vaihtuu.

Mimse, mulle itse asiassa tuli viime yönä tuollaisia ajatuksia, kun hetken jo ajattelin supistuksia kuulostellessa että se on kohta menoa... Tuli pieni paniikki, että ei vielä, kaikki muuttuu, olenko valmis, apua :) Minä kyllä luulen, että nekin ajatukset toisilla kuuluvat asiaan eikä niissä ole mitään pahaa. Onhan se vauvan tulo järjettömän iso juttu, muuttaa koko perheen elämän. Eikä yhtään tiedä minkälainen persoona sieltä tulee. Meillä on niin rauhaisaa ja leppoisaa tämä elo, esikoinen jo pian 7 v. ja ollut aina "helppo" ja rauhallinen poika. Kohta täällä voikin olla ihan erilainen hulabaloo :)

Mulle ei edellisestä raskaudesta/synnytyksestä/vauva-ajasta jäänyt traumoja mistään muusta kuin siitä väsymyksestä ja omista univaikeuksista, mikä alkoi pojan ollessa n. 6 kk ja kesti melkein vuoden.. Korvatulehduskierre aiheutti meillä todella levottomat yöt, ja jossain vaiheessa luulin sekoavani kun en saanut unta enää edes silloin, kun siihen olisi ollut mahdollisuus. Itkin vaan ja olin ihan hysteerinen.. Nukahtamislääkkeillä katkaistiin kierre. Olen kyllä oppinut paljon noista ajoista, osaamme miehen kanssa toimia tällä kerralla eri lailla jos tarve vaatii... Mutta silti välillä hirvittää.

Itse uskon, että näistä ristiriitaisista tunteista on tosi hyviä puhua jollekin, jos niitä pyörittää vaan omassa päässään, saattavat alkaa paisua suhteettomasti. Ja mitään pahaahan näissä ei ole. Ennemminkin jos ne tiedostaa ja hyväksyy omiksi ajatuksikseen, eivät ehkä aiheuta ongelmia/ahdistusta sitten vauvan synnyttyä. Itse olen miehelle kaikista näistä puhunut.

Tulihan tekstiä.. =)
 
Hei.

Martsulle osanottoni, kauheeta. :(:hug: Voimia!

Sarahille Isot onnittelut pikkuprinsessasta :flower:

Arvet: Kyllä ne nyt tossa menee mutta liikkeissä saa olla varovainen, nopeat liikkeet ni reps ja taas repes :/

Synnyttämisestä: Vaikka kuinka täällä valitan ja haluan jo synnyttämään ni pakko myöntää etten maanantaina ollut yhtään valmis synnyttämäään. Jotenkin paniikki iski salissa et loppuuko tää kidutus nyt, miten mä jaksan synnyttää, tuleekohan tästä mitään ja kaikki ihan sekasin. En ollut yhtään niin valmis siihen tilanteeseen mitä aiemmin.

Tj 12 päivää siihen että vauhditetaan tapahtumia ellei ennen sitä sitten ala mitään tapahtumaan.

Mutta pakko kertoa. Jos kätilö ei olisi osannut käyttää sydänkäyrä laitetta ni mulla olis varmaan jo vauvat sylissä.

Molemmille vauvoillehan tulee omat anturit ja sitten supistus anturi, ni kätilö oli laittamassa A vauvan päähän sykeanturi nappia ja se olisi tarkoittanut kalvojen rikkoutumista, KUNNES hän tajusi miten kaksosista saadaan sydänkäyrää vatsan päältä. Eli niin lähellä mutta silti niin kaukana vielä mun nyytit sylistä :)
 
Sarah, Onnea kovasti pikkuisesta!!:flower:

Martsu
, osanottoni:hug: En osaa muutakaan sanoa:(

Liikkeistä, Täällä on myös(onneksi) aikamoinen ikiliikkuja! :)
Niiskulle edelleen kovat tsempit!

ON: Meille tuli eilen päivystysreissu. Oltiin kaupassa kun yhtäkkiä alkoi huimata, tuskanhiki nousi ja päässä vaan humisi ja teki pahaa. Soitin kotoa päivystykseen, käskivät syödä ja levätä. Ei vaikutusta ja tällöin alkoi myös päänsärky. Soitin uudestaan, käskivät ottaa panadolia ja nukkua. Lääke ei auttanut eikä uni tullut, joten lähdettiin näytille. Vauvan sydänkäyrä oli erinomainen. Sykkeet vaihteli 125-165. Lääkäri ultrasi ja kaikki näytti hyvältä. Tosin tutkimuksen tekeminen oli hankalaa kun Nappula ei suostunut paikallaan olemaan oikein hetkeäkään ;) Painoarvioksi saatiin 2,9 kg ja nyt vajaassa viikossa oli tapahtunut sen verran että kohdun ulkosuu oli nyt auki sormelle, mutta kanavaa vielä jäljellä. Onneksi siis vauvalla kaikki hyvin:heart:

Mutta siis mun oireille ei löytynyt mitään syytä. Verenpaine oli normaali ja mitään ihmeellistä ei löytynyt. Kotiin tultuani otin panacodin ja sain nukuttua. Pientä huimausta yhä ja päänsärky alkoi uudelleen. Omituista.Enpä sitten tiedä ettää mikä on.. Toivottavasti menisi ohi.

No menen nyt ainakin pois tästä koneelta.

Hjannah&Nappula 36+2:heart:
 
Sarahille paljon onnea!!!:flower::heart:

Martsulle osanotot ja paljon voimia:hug:

Nenna: Inhottavasti kyllä tehty :/ Mun isänisä on aikoinaan mun isälle tehnyt ihan samat temput, tosin jouluna ja iskä oli sen 3-4v. Eipä oo sen jälkeen halunnut ees nähä koko miestä, eikä meillä puhutakaan siitä koskaan. Isän veli on kyllä isänsä kanssa paljonki tekemisissä, mutta mun isä ei, eikä tuu ikinä olemaankaan. Suruttaa kyllä poikas puolesta :/

Vauvanvaatteita meiltäkin löytyy enemmän ku tarpeeks... just noita 50-62, tullu vähän hamstrattua :whistle:

Neuvolakuulumisia:

Paino: +438g/vko (yhteensä nyt tullu 19,7kg... Ja muutenki ylipainoa löyty yli 10kg -.-)
turvotus: +
RR: 108/81
pissa: ok
SF: 32
mahanympärys: 105
RT
sykkeet: 135-140
Liikkeet:++

Viikon päästä taas uus aika, saa nähä tarviiko sinne enää mennä. Tämä aamu alotettu kipeillä suppareilla, ja viimeyönä oli taas kovia kipuja alaselässä ja alamahassa! Saadaanko juhannusvauva vai ei siinä vasta kysymys.

Mimse Mullakin ihan samanlaisia ajatuksia välillä, vaikka kovasti toivon ja ootan että vauva syntyy ja pääsen hoitamaan sitä, niin silti välillä tulee tunne ettei vielä sittenkään saa tulla, etten oo valmis. Jotenki niin jännittää tuleva. Eikä kyllä mikään ihme, onhan lapsen tulo todella iso muutos elämään :)

Hjannah: mulla tuli tänään aamulla ennen neuvolaan lähtöä ihan samanlainen olo! Ja ihan yhtäkkiä, oksensinki peräti vähän.. Ja paineet ym. ihan normaalit... Mitä lie oli :eek: Tullu kerran aikasemminki ja sain kans ohjeeks ottaa panadolia ja nukkua, ja sillon kyllä auttoki nuo ohjeet.
Merlina ja muru 38+0 POKSPOKS!!!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä