***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Huhtikuussa***

Hikoilusta mulla loppui hikoilu kyllä seinään :D Ennen raskautta joutu käyttää ihan dödöjä että ei paidat olis heti märkiä.. Mutta sitte siitä jostain rv 10 paikkeilta asti ei oo tarvinnut käyttää mitää! Olisiko ehkä kerran tai kaks ollut kainaloista paita vähän märkä ja seki kun on lämpösessä autossa istunut takki päällä joka ei varmastikkaan hengitä.

Kelan nopeudesta joku kyseli niin, mä tein netissä hakemuksen 22.3 ja sitte 25.3 vasta muistin viedä sen todistuksen... Koko tämän ajan näkyi sivuilla "asiakirja saapunut" ja siellä "aikaisemmin lähetetyt" niin luki että "käsitellään" (tai jotain) niiden hakemuksien kohdalla.. Nyt näkyi sitten 1.4 sivuilla päätökset. Että Tampereella meni se n. viiko käsittelyssä.

anu84 Intelligender -sukupuolitesti - Vauva.infon foorumi tuossa on joku linkki missä puhutaan tollasista testeistä.. :D
Itse en kyllä uskoisi siihen mitä testi näyttää..

SaaBas + "tyyne" 26+1
 
Heipä hei! :) Ja iloista huhtikuuta kaikille! :wave:

Ensimmäisenä päivitän masu kuvaa :)



On tuossa varmaankin vähäsen kasvua tapahtunut..

Mua jotenkin vähän harmittaa, kun jää ihan kamalasti kaikkea väliin. Oon ihan jumittunu kotiin, kun toi lähteminen on vaikeeta. (Eikä varmasti helpota sitten kun vauva on syntynyt :D) Mies viilettää millon missäkin, ja välillä pyytelee mukaan. Siinä on vaan se, että se kyllästyy ensimmäisen tunnin jälkeen odotteleen mua, ja mulla todellakin kestää, että saan itteni siihen kuntoon, että voin mihinkään lähtee. Ensin tarvii kerätä kaikki voiman rippeensä että pääsee suihkuun, sit laittaa hiukset, meikata, ettiä vaatteet mihin mahtuu, ja mitkä päällä ei näytä makkarankuoreen kietoutuneelta norsulta :LOL: Sitten tarvii syödä, ettei tuu nälkä heti kun pääsee ovesta ulos. Plääh. Ja tähän kaikkeen menee monta tuntia aikaa! :D Onneks oon työttömänä tällä hetkellä.. Ei tulisi kyllä töissä käymisestä yhtään mitään. Liikkuminenkin on vaikeeta, kun joutuu lyllertään toooooooodella hitaasti. Heti kun pikkusenkin kiristää tahtia, niin alkaa joka puolelle vatsaa sattua, ja sydän jumpsuttaan kun sydänkohtauksen partaalla :D
(Kamala valitus) Ei saisi kitistä, mutta jotenkin tuli taas huono mieli, kun mies lähti siskonsa ja kaverinsa kanssa keskustaan, ja mä jouduin jäämään taas kotio, kun nehän olis muuten joutunu odottamaan mua koko yön. Ja sit olisin jatkuvasti kitissyt, että tarvii hiljentää vauhtia, tai päästä syömään tai pissalle. : / Noo.. eiköhän näihin seiniinkin totu. Ompas ihan tyhmää kun mieli on näin maassa.

Emilien ja pikku prinsessa 27+4 :heart:
 
No niin viisi tuntia autossa istumista takana. Eli ideaparkissa käyty ja mulla meni rahaa nolla euroa! :)
Mä en siis kertakaikkiaan osaa ostaa mitään itselleni nyt kun ei tiedä kuinka kauan vaatteet mahtuvat. Mies osti itselleen viis t-paitaa, kaks hupparia ja uudet kengät ja lopuks vielä kehas että mun täytyis olla useemmin raskaana ni ois aina yhtä helppoja ostosreissuja. Mä siis vaan kävelin ginatricoin ja mangon ohi, siis mikä muhun on menny :headwall:. Mutta päivä oli ihana käytiin matkalla molempiin suuntiin kahvilla huoltoasemilla ja ideaparkissa tietenkin syömässä! Mä rikoin herkkulakkonikin ja nyt on suu kipeenä irtsareista! :p

Telkkarista tuli joku aika sitten Twilightin elokuvien eka osa ja mä sit jostain syystä sitä sillon toljotin ja jäin omaksi yllätyksekseni ihan koukkuun. Nyt olen ostanut kaikki kolme elokuvaa ja tossa äsköin katsoin viimisen osan! Aah mä oon ihan rakastunut siihen miespääosanäyttelijä Robert Pattinsoniin! En tajua mikä siinä vetoaa, mut ihan hyytelöksi menen kun sitä kattelen. :vampire: Mitä lie raskaushormoni-ihastuksia.

Saa nähdä onko mulla vielä pitkä ilta edessä kun mies on kutsunut ystäviään meille vielä kymmenen jälkeen kaljottelemaan. Onneks se on mulle niin tuttua, että voin poikien riehuessa olkkarissa ihan hyvin vedellä sikeitä viereisessä makuuhuoneessa. Ja toisaalta on kiva et ne tulee meille niin voin mäkin osallistua seurusteluun sen minkä jaksan. Mulla on nimittäin vähän sama ongelma kuin emilienillä. Musta tuntuu, ettei mitään voi mukamas tehdä raskaana kun kaikkialle lähteminen tuntuu niin ylivoimasen vaikeelta. Enkä mä ees kehtais istuskella missään kuppilassa yömyöhään. Mä olin kans omilla synttäreilläni tyttöjen kanssa ulkona ja jo sillon tuli jotenkin syyllinen olo kun koko yön hilluin kaupungilla. Muuten onnea vanhenemisesta Mayingille!

Tiinu ja Jäppinen 23+4
 
Huomenia!

Mä olen kanssa huomannut muutoksia aineenvaihdunnassa, mutta niin päin, että hikoilu on selvästi vähentynyt ja ainakaan se ei haise juurikaan miltään. Vessassa sen sen sijaan ravaan kymmenkertaisen määrän entiseen nähden. Myös ihon rasvoittuminen on vähentynyt. Jotain hormonimuutoksia kai nämä.

Minäkin, entinen himoshoppailija, olen huomannut, että vaateostosten tekeminen tuntuu niin turhalta, ettei oikeastaan mitään tule sitten ostettua. Housuista ja hameista entiset koot eivät enää mene päälle ja jatkossa ei voi tietää, mikä se oma koko tulee olemaan raskauden jälkeen. Puseroissa sama juttu, hankala ennustaa, mikä istuu puolen vuoden jälkeen. Äitiysvaatteitakaan en osaa ostaa. Ensinnäkään pienistä valikoimista ei löydy mieleisiä ja nillähän on käyttöaikaa kuitenkin vain enää muutama kuukausi. Ootan jo kovasti, että ilmat lämpenee. Todennäköisesti mä kuljen koko loppuraskauden leggingseissä ja jossain lörttöpaidassa. Nyt on vielä yritettävä "pukeutua", kun on töissä. :D Mä oon kuitenkin aina tykännyt leikitellä pukeutumisella ja tykännyt vaihtelusta, mutta nyt on ollut tyytyminen niihin muutamiin vermeisiin, jotka päälle menee ja vähiten puristaa.
 
Heippa,

Olen viimeksi kirjoittanut ketjuun varmaan viime vuoden puolella.

Täällä kaikki hyvin. LA aikaistui päivällä 1.7 -> 30.6. Puolivälin ultrasta tuli tyttölupaus. :heart: Sokerirasitustesti oli ok ja vauva liikkuu ja potkii kovasti.

Itselleni raskausaika on ollut kuitenkin henkisesti erittäin rankkaa. Hysteerisenä kontrollifriikkinä mulla on ollut kaiken maailman pelkoja, että vauvalle sattuu jotain. :( En ole edes vielä uskaltanut hankkia vauvalle mitään. Äitiyspakkaus tosin tuli postissa toissa päivänä. Esikoistani siis odotan.

Nyt oloa onkin vähän helpottanut ajatus siitä, että "enää 3 kuukautta jäljellä". Tosin saapa sitten nähdä onko se yhtään sen helpompaa, kun vauva syntyy. Kovasti sitä kuitenkin odotan. :D

Onnea odotukseen kaikille!

Tänään 27+3
 
Viimeksi muokattu:
heips,
nauratti mua teidän alushousu"gallup" :LOL: Itsekin lukeudun normaalisti ja raskausaikana näihin stringiliitäjiin :whistle: Nyt on tietysti nämä sairaalan uusinta uutta jättipökät...

vieraat lähti, ikävä jäi...
Kukkis ja eveliina 25+1 (kiitos muuten, kuka tuota eveliinaa kehui, mustakin se on aivan ihana nimi :) )
 
Alushousu gallup Ihan normi alkkareilla ja stringeillä mennään :) Muutamat h&m:n mamma-alushousut löytyy, mutta neki on aika normi korkuset :)

Niinku ehin olla onnellinen, niin kuulin toisaalta sitten niin huonoja uutisia :/ Mun lapsuuden ystävän vauva kuollu. Tarkemmin en tiedä oliko jo kohdussa kuollu, mutta hengittänyt ei ollenkaan ku oli syntyny.. Ja just muutamaa päivää ennen juteltiin tän tytön kans... Ollu tosi paha mieli tuon takia. Pitää vaan toivoa, että kaikki menee hyvin itellä ja tietenki täällä kaikilla muillakin.

GENDERMAKER kuullostaa kyllä vähän höpöhöpö hommalta :D

merlina ja muru 26+3
 
Merlinalle kiitokset uudesta pinosta!

Minäkin kävin siinä sokerirasituksessa, mutta ei se nyt mitenkään kamala ollut..? Toki aikasta huono olo siinä kyllä tuli, mutta on sitä pahempiakin asioita koettu! :)

Kelan paperit vein n. kk sitten, äitiysavustus (otin rahana) tuli noin viikon päästä siitä, mutta muuten ei ole vielä kuulunut päätöksiä. Tietysti niitten kestää varmaan aikansa laskea niitä juttuja, kun saan töistä sen pari eka kk:tta rahaa jne.

Hankintoja meillä ois vielä ne matkarattaat ja se korisänky. Sitten kaikkia pienempiä jutskia, lisää harsoja, muutama tuti varalle jne. Mitään muuta en ole vielä ostellutkaan, paitsi nitä 50-56 cm vaatteita. Niitä kun ei esikoisen aikaan tullut juurikaan hommattua etukäteen, mutta muuten on kaikkea jo valmiina.

Me taas tykättiin hoitopöydästä ja se tulee nytkin käyttöön. Meillä ainakin tosi monesti neiti pissasi vaippaa vaihtaessa, ni siitä alustalta ne oli helppo siivoilla.. Ja muutenkin oli helppoa, kun ei tarttenut kumarrella vaippaa vaihtaessa. En nyt muutenkaan muista, että oltas mitään turhaa hankittu.. Noh hyppykeinua ja kantoliinaa ei kyllä tullut käytettyä kun muutamia kertoja.

Lohikäärme Justus: Mulla on kanssa aika vahva tyttöolo ollut koko ajan! Me ei kanssa tiedetä sukupuolta etukäteen ja lähinnä ihan neutraalia valkoista vaatetta on tullut hankittua. Mutta on tullut kyllä muutama vaaleanpunainen pieni suloisuuskin ostettua! :D Kaupoilla onkin muuten nykysin melkosen hankalaa löytää ihan neutraalia vaatetta vastasyntyneelle, jos ei tiedä sukupuolta.. : / Mä oon kans tosi paljon ostellut kirppareilta/ huuto. netistä käytettynä noita pikkasia vaatteita, kun eihän ne muutamassa kuukaudessa mene mikskään.. Kirpparilta ei niin kirpase sitä vaaleanpunaistakaan ostaa! ;)

Sukkasillaan: Toi linkki on niin ihana, mun sisko sen joku päivä tässä näyttikin mulle!! :LOL:

Yyh, mä en taas käytä ikinä stringejä. Joskus "teininä" (hih) tuli käytettyä :D Mutta musta ne on jotenkin ällöt päällä.. Eli onko nää tavalliset alkkarit nyt sitten "mummoalkkarit" ?! Noh näillä mennään! :D

Kukkaiskeijulle terkkuja, että olen käynyt sinun kuulumisiasi blogistasi seurailemassa! :wave:

Pearl ja pieni 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!
Mun piti tulla hehkuttamaan...Kävin äsken pitkällä lenkillä ekaa kertaa nyt kahteen viikkoon. Pari viikkoa olen joutunut käymään vaan pieniä lenkkejä koiran kans, kun pistelee alamahaan niin kipeesti- Nyt meni 1h15min lenkki ihan hyvin, sykkeet 140-150... Pikkusen nippaili välillä, mutta ei häiritsevästi! Kyllä piristi mieltä ajatus, että vielä tämä liikunta onnistuu!!!!
Alushousuasiaan...Ihan omia käytän vielä, ja oon ennenkin käyttänyt loppuun asti-.
Kelanpapereista: Hei miten te jotka olette käyttäneet 6kk tuloja, niin saako ne tulot toimittaa heti samalla kun vie paperit vai pitääkö se odottaa viimistä palkkaa ennen äippälomaa??? Tahtois saada kaikki heti kerralla... Viikonloppuna sanottiin radiossa että tänä vuonna uutta äippäpakkausta ruvetaan postittaan jo huhtikuun puolessa välissä...

Huomenna mulla aloittaa töissä mun äippäloman sijainen...Ihan outoo, itestä tuntuu, että siihen on vielä ikuisuus kun jään...:LOL:

Minttu-82 ja Ilmari 23+3 :heart:
 
Iltaa!
Taas rankka työviikonloppu takana...
Ja huomenaamusta sokerirasitukseen! :x En ole ennen ollut, mutta nyt iän puolesta joudun ja pelottaa jo valmiiksi ne verikokeet. Mä siis pyörryn aina verikokeeseen ja sitten se veri ei tule kun avoneulalla ja se sattuu.... :( Ei kiva.... Mulla on tutkittu noin 10 vuotta sitten se alttius diabetekseen, kun pikkuveli siihen sairastui ja mun ei sitä pitäis koskaan saada, mutta en sitten tiedä onko raskausdiabetes mahdollista saada... Toivottavasti ei sitä ole. Kohta tuleekin muuten 2 vuotta pikkuveljeni kuolemasta...:'( Kuoli sokeritautiin, harvinaista nykyään, mutta näinkin voi käydä.
Kelapapereista:En ole vieläkään täyttänyt enkä päättänyt otanko pakkauksen vai rahan...:ashamed:
Alushousugallup: Ihan tavallisia käytän, mitä ennen raskauttakin.
Kukkis: Edelleen jaksamista makoiluun ja koti-ikävään, täällä myös seurataan päivittäin sun blogia!
Neamma ja masukki 23+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
En yhtää muista mihin piti kommentoida mutta puhutaan sitte omasta navasta tällä kertaa ainoastaan...

Mä olen täällä taas väsymyksen kourissa ollu muutaman päivän.
Ei vaan meinaa millään saada kunnolla nukuttuu.
Ja ne unet..
Taas lähti toissayönä multa hampaat suusta ihan yks kaks ja sitten mä jouduin hätäsektioon enne raskausviikkoo 30 ja ne meinas unohtaa ommella mun mahan takas kii!!
Vauva oli kyllä kunnossa ja muka hengitteli hienosti itse eikä joutunut tehohoitoon tms,mutta mä jäin yksin makaan sinne leikkauspöydälle riekaleisen mahani kanssa,se oli vieläpä ällön näkönen.

Eilen illalla mulla alko taas selittämätön rintakipu.
Noita puristuskohtauksia on muutamia ollu ja yhden kerran olen ihan ambulanssikyytiinkin sen takia joutunut mutta ei ole pystytty selvittään mitä se olisi. On ku tulis tonnin paino rintakehän päälle eikä pysty hengittään,vaan lähes hyperventiloi ja haukon vaan henkee...
No eilen se ei onneks tullu niin pahana,yölläkin herätessäni tunsin heti sen kivun.
Mulle sanottiin viimeks että kun se taas tulee kunnolla päälle,pitää soittaa ambulanssi ja päästävä nopeesti sydänkäyrille sun muihin kokeisiin josko se olis sydänkohtausta :O en minä tiijä,mutta sitä tai paniikkikohtausta ne epäili silloin.
Nyt sit jännään tää et tuleeko se taas.
No tänään onneks Toto tulee yöksi kun mulla on se kauan pelätty hammaslääkäri huomenna,iik!!!
Että jos nyt jottai tuleekin niin en ole onneks yksin sitten.

Ja se hammaslääkäri...voi hitsi se pelottaa mua.
Mä tiän et käyn huonosti hampilla koska oikeesti kammoon sitä ja sit ku on yks huono kokemus välis niin ei oo tosiaan tehny mieli aikoja varailla vaikka olen tiennytkin että hampaat pitääs pitää kunnos vaikkei reikiä oliskaan (nyt niitä on ainakin kolme) mutta ainakin tarkistaan ajoittain suun tilanne....no nyt sitten...huoh...

Tänään havahduin iltpäivällä siihen että vauva on tosi hiljanen,ja tietty pelästyin.
Heittäydyin sitten sohavalle selälleni ja aloin tunnusteleen vatsaa ja tytön jalat tuntu musta ihan hirveen tosi pinnallisesti tuossa masunahan tuntumassa.Ja sit olin huomaavinani et masu on muutenkin erikoisen "pehmee" ja aloin jo ajatella että noniin,siellä se nyt sit nukkuu jo kunnolla :'( ja melki aloin sitä panikoimaan....No aloin sit silitteleen ja vähän tökkiinki masua ja kyllähän sieltä sit parit oikeen mojovat potkut tuli,ihan ku olis sanonu et anna mä nyt nukun!!
Mut mulla ei vaan tää pelko lähe itsellään pois et taas joutus sen menetyksen kokeen. Ei enneku vauva syntyy ja huutaa :D
Voi luoja,tulispa se heinäkuu jo pian.....mä haluun mun tyttön syliini :heart:

Mutta nyt meen ottaan jotain iltasärvintä ja sitten saunaan ja sitten ees koittaan nukkuun.Jos sais ton hammis ajan hetkeks pois mielestä et pystys nukkuun..

Jaksuja mammat!!!
Nenna ja
 
Nenna, oletko varma ettei närästystä ole? Mulla se tuntuu juuri tuollaiselta, kuvailinkin lääkärille, että usein säikähdän onko sydänkohtaus. Lääkäri kertoi, että yllättävän usein sairaalaan tullaan sydänkohtauksen pelossa, vaikka kyseessä olisi kova närästys. Voi siis mennä sekaisin. Juuri tuo kauhea paino rinnan päällä ja hengityksen hankaloituminen ovat minulla ne pahimmat oireet. On niin kivuliasta välillä, että tosiaan tuskasta itku tulee, eikä voi kuin vaikertaa... Useimmiten närästys tulee juuri illalla tai yöllä, siis minulla ainakin.

Knox ja Papu 23+4
 
Pinnis koottu ja pikkuvaatteet pesty ja viikattu lipastoon!:wave:
Olinko eka? :ashamed: Mulla on ollut kai tät pesänrakennusviettiä nyt parhaimmillaan! Tein viime viikolla listan asioista jotka pitää hoitaa täällä kotona. Siinä oli mm. lipaston tyhjennys remppatyökaluista (vauvalle vaatelipasto), uuden keittiölampun hankinta, samoin parvekkeelta puuttui parvekekalusteet ja sit pieniä remontin jälkeen unohtuneita asioista kuten koukkujen laittamista ym. Nyt oon v.lopun tehnyt aamusta iltaan noita asioita kun on sellanen fiilis, etten sit loppuraskaudessa jaksa! En ees mahtuis kaivaan meidän kellarikomerosta vauvan tarvikkeita kun kaikki oli nytkin muuton jäljiltä siellä alimpana! Nyt puuttuu vielä siskolla lainassa olleet rintapumppu (Avent Isis) ja sitteri/keinu.

Eli nyt on pesty pussikaupalla pyykkiä, harsoja ja lakanoita. Meillä on siis vauvalle jo oma huone ja muut onkin siellä nyt. Pinnasänky on kuitenkin meidän makuuhuoneessa, kun sinnekkin onneksi mahtuu. Ainakin aluksi pidetään siellä, katotaan sit myöhemmin millon siirretään omaan huoneeseen. Laitanpa teille vielä kuvan vauvan nurkasta. Hullareilta ajattelin katsoa jos löytyis värikäs mobile, edellisen oon myynyt jo pois :)



Cappuccino ja papunen 24+4
 
minttu-82 Kuuden kuukauden tulojen mukaan minäkin vanhempainrahaa haen. Just äsken soitin työntantajalle, että mihin henkilöstöpalveluihin se Y17-lomake pitää toimittaa, että menee varmasti oikein... Varsinaisen hakemuksen vein viime viikolla ja olisin voinut viedä Y17:nkin samalla, mutta en hoksannut, että sen täyttääkin työnantaja. Daah...

Summa summarum: jos on vakityö, en näe syytä, miksi pitäisi odottaa viimeistä palkkaa ennen kuin voi hakea etuutta. Minä odotin viimeistä palkkaa ennen hakemuksen toimittamista siksi, että mulla on osa-aikainen työ, joka päättyikin jo maaliskuun loppuun. Kädet ristiin, että kertyneet tulot riittää korotukseen... Ymmärsin, että kuusi kuukautta lasketaan vanhempainetuuskauden alkamisesta taaksepäin? Joku viisaampi jos tietää, niin selventäköön asiaa :)

Yöllä tuli valvottua tunti pari, kun vauva mylläsi niin kovasti. Kyljellään jos olen, niin pikkunen monottaa patjaa niin, et vois melkein luulla että sillä on jokin hätä siellä. Mutta tuskinpa, treenaa vaan äitiä yövalvomisiin ;)

Huomenna käy tie sokerirasitukseen mullakin. Arvatkaa, innostaako yhtään!

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 26+0 POKS!
 
Nenna mulla kävi sama mielessä kun Knoxilla. Seuraavan kerran ku tulee niin koita Rennietä. Mun närästys on ihan samanlaista ei saa henkeä, rintapuristaa ja kerran mulla meni jopa koko vasen käsi tunnottomaks (kuten sydärissäkin) ihan vaan ystänäni närästyksen vuoksi. Ja nyt kun mulla on tätä ummetustakin niin se vielä pahentaa närästystäkin! Ei kiva!

Cappucino Meillä kanssa jo yli kuukauden ajan ollut pinnis valmiina sängyn vierellä ja vauvan oma vaatekaappi koottuna ja täytettynä puhtaista ja silitetyistä vauvan vaatteista ja petivaatteista! Eilenkin taas silittelin osan ja viikkailin kaappiin! Se on vaan niin ihanaa se valmistautuminen.
Kaveri lupas vielä tulla asentamaan meille sellaset himmennettävät valot vauvan hoitopöydän päälle niin saadaan sitten pidettyä yöt rauhallisimmilla valoilla ja päivät kirkkaammilla.

Neamma tosi pahoillani olen veljesi kuolemasta. Munkin veljellä on toi ykköstyypin diabetes ja mä joudun sen vuoksi nyt tuohon sokerirasitukseen. Veljellä on muutamia pahoja hypoglykemioita ollut ja aina on saanut pelätä pahinta. Inhottavia nää tällaset vakavat sairaudet!

Jaa että pakkaus vaihtuu huhtikuun puolessa välissä eli jos muutaman viikon vielä jaksais odotella ennen kun lähettelee kelan paperit

Oletteko te muuten koskaan kuulleet että raskaana oleva ei saiskaan käydä aromaterapiassa! Mun täytyy nyt perua se ihana aromaterapia jalkaspa ja vaihtaa se johonkin raskaana olevalle tarkoitettuun hoitoon. Ei se sinänsä mitään haittaa, mut mä en vaan ollut koskaan kuullut, että kiellettyjä hemmotteluhoitojakin on. vau.fi sivulta niistä sitten eilen lueskelin...

Tiinu ja Jäppinen 23+6
 
Cappuccino ja Tiinu: Minäkin tässä jo mietiskelin tuota vaatteiden pesua ja silitystä valmiiksi! :) Eihän tässä ole, kun muutama kk siihen, kun vauveli on täysiaikainen! :O Esikoisesta pesin vaatteita muistaakseni joskus kuukausi ennen laskettua aikaa ja siinä vaiheessa ei olis enää jaksanut oikeen laitella. Ois niin kiva nyt jo pestä ja silitellä, kun on vielä suht' hyvissä voimissa. Mietin vaan sitä, että jos nyt pesee, ni alkaakohan ne haista ihan ummehtuneelle kaapissa, JOS viruvatkin siellä sen max. 3kk..? :D Kun pesee niillä hajusteettomilla aineilla? (tai mä ajattelin ainakin pestä..) Kaikkea sitä tulee mietittyä! :D

~ Pearl ja pieni 27+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin nyt muutamana päivänä ollut riesaa närästyksestä. Että osaa ollakin inhottavaa! Eilen illalla erehdyin syömään puolukoita ja yö meni sitten piloille närästyksen takia. Vieläkin tuntuu poltetta. Rennietä on vissiin lupa käyttää raskaana ollessakin? Ikinä ennen en ole moisesta vaivasta kärsinyt, joten ei ole tuttuja itsehoitokeinot eikä lääkkeetkään.

Mä en ole vielä vaatteita enkä muitakaan vauvan tavaroita laitellut, kun niitä ei vielä juuri ole hankittukaan. Aattelin, että joutaa (ja toivottavasti vielä jaksaakin) sitten toukokuussa, kun jään kesälomalle. Kyllä ne vaan tietenkin tekisi kaikesta paljon konkreettisempaa. Jos sitä sitten viimeinkin sisäistäisi sen, että vauva on tosiaan tulossa taloon. :)
 
Tiinu oon kuullu, ettei saa. Tai siis koulussa on opetettu ettei saa raskaana olevalle tehdä. Mutta jos niitä öljyjä käytetään vaan jaloille (polvesta alaspäin), niin kyllä uskon että sillon olis ok. Eriasia olis jos käytettäis koko vartalolle. Kannattaa soittaa ja kysyä kannattaako tehdä vai olisko joku muu hoito parempi. Tuossahan on se, että ne öljyt imeytyy kehoon, mutta kosmetologi kyllä osaa valita semmoset öljyt missä ei ole esim. supistuksia lisääviä yrttejä (esim. rosmariini ja salvia) ja pelkillä jaloilla käytettynä se määrä on tosi pieni. Mutta tosiaan soita ja varmista :)

Me lähdetään ostamaan tänään pyykinpesukone, niin minäki pääsen pesemään vaatteita ja lakanoita ym. valmiiksi. Parempi alottaa hyvissä ajoin, koska pestävää kyllä löytyy ja meillä mahtuu kuivumaan kerralla vain yks koneellinen. Pinnasänky kootaan heti kun löydetään makkarissa olevalle sohvalle uus koti. Laiskuutta kun ei saa laitettua esim. facebookkiin kuvaa ja ilmotusta että myydään :D

Raskausarvista onko teille ilmestyny jo? Minä tai siis mies huomas, että mahaan on tullu yks pieni.. Toivottavasti ei hirveästi tulis...

Yöllä tuli yks kipeä supistus vaikka en päivällä nyt erityisemmin ollu mitään tehny :eek:

Merlina ja muru 26+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Meillä oli lauantaina ne hautajaiset ja niissä tunnelmissa vierähti koko päivä :'(

Sunnuntaina sain jonku ihmeellisen toiminta pläjäys tuokion ja siivosin koko kämpän+pakastimesta vanhentuneet pois, leivoin piirakan ja kaksi pellillistä muffineja :D Eikä olo ollut yhtään kamala päin vastoin olin kuin ei mitään olisi koskaan ollutkaan.

No sitten tajusin että eihän kumpikaan ole liikahtanut koko päivänä ja yritin pötkötellä sohvalla ja rauhottua. Kyllä ne sieltä sitten alkoi ja ne kivutkin palasi. Toinen vauveleista veikkaan B vauvelia yritti kääntyä taas johonkin suuntaan, hetken oli jopa poikittain ylävatsan tuntumissa ja mun hengittämisestä ja istumisesta ei tullut yhtikäs mitään. :O:confused:

Alushousuista käytän hipstereitä ja stringejä... en ole vielä löytänyt tämän ahterin ja masun ylitse yltäviä alushousuja... ja en viitseis maksaa kauheesti kun tää on vain hetkellistä eli masun alla oleviin housuihin jäädään...

päälihousut täytyy olla masupussilla en siedä lantiomalleja... tuntuu et ne valuu jatkuvasti tai painaa tai persvako vilkkuu. :LOL:

Seksistä Taitaa olla siellä tammikuussa viiminen "yritys/sähellys" Joku mainitsi että alapää on aktin jälkeen turvoksissa ja paisunut... no mulla se on kellon ympäri sen tuntuinen ja näköinen ja jos mä vielä jotenki kiihottuisin ni se varmaan repeis koko alakerta... :headwall: No on ainakin jotain mitä odottaa synnytyksen ja parantumisen jälkeen... tosin pahin pelkoni on että alakerta ehtii vielä menemään tän raskauden myöden ihan järkyttäväksi eli ensin se operaatio kyllä alkaa taas itsetunnosta ja oman kehon hyväksymisestä.

Mitäs vielä...

Kukkikselle oikein paljon jaksamista :hug: ihana nimi :flower:

Laskin just tuossa ettei mulla ole paljoa jäljellä ja kaikki on tekemättä-... neuvolasta vielä kysäsin niin ei tätä päästetä yli rv 38 ellei nyt kaikkien vointi ole parempi ku loistava! Joten LA voi muuttaa sinne 9.7.2011 ja tässähän on sitten enää jäljellä pyöreet 13vko

Huomenna on aamulla taas ultra, toivottavasti sukupuolet on pysyneet samana :D ja toivon et eilinen myllerrys masussa oli sen B-vauvelin kääntymistä :D

Niisku-rouva + pirpanat
 
joku kyseli haaparannan tarjonnasta: meidän emmaljungan yhdistelmät on jalasta ostettu, saatiin noin 50egee edullisemmin koko paketti. siellä on muutenkin ehkä vähän suomen kauppoja halvempaa. barnens husissa on kaikkee ihanaa, mutta minusta kallista. ei siis ainakaan edullisempia jutskia ku suomessa :)

muuten haaparannalla on kyl vähän halvempaa ku suomessa, esim vaipat, tutit, tuttipullot ja pyllypyyhkeet on aika edullisia :)

hikoilu välillä hikoiluttaa normaalia herkemmin, muistelisin et viime raskaudessa oli tosi kovaa hikoilua ja kuumotusta, viel se ehtii tähänkin raskauteen tulla, oli muuten ärsyttävää!!

siis tää raskaus on menny hurjaa kyytiä! seuraavaan neuvolaan on pari viikkoa, sillon jo jotain 27. viikolla mennään :O sit ollaanki nopsaa yli 30 viikolla ja se on jo tosi lopussa! aivan käsittämätöntä... :) tuntuu et en oo viel ees monesti neuvolassa ehtiny käydä ja kohta ollaan jo oikeeesti raskauden loppupuolella, huih :)
mut toisaalta heinäkuuhun tuntuu olevan ikuisuus..

mun maha on viel aika pieni, mieskin on näin monesti todennut, esikosta tais olla isompi näillä viikoilla...? mistähän johtuu?? :confused:
 
Pearl84 No niinpä! Se aika hujahtaa vielä! Ainakin viimeisiin viikkoihin asti, jotka on sit pidempiä kun raskausaika yhteensä :LOL: Mä pesin laatikoston laatikotkin sisältä ennenkuin laitoin vaatteet sinne.En usko et ummehtuu! Esikoisen vaatteet oli puhtaana kellarikomerossa pusseissa, mut nyt niissä ei oo ainakaan mitään varastoinnin hajuja kun pesin ja just vauvoille sopivilla aineilla. On se ihanaa tosiaan laittaa :heart:

Tiinu85 kiva etten oo ainoa :D Hyvältä kuulostaa teidänkin valmistelut! Ja onhan teillä ollut sen verran pitkä "odotusaika" että saat hyvällä mielellä laittaa! Musta on niin ihanaa, et pitkään toivoneet pääsee vihdoin laittamaan vauvaa varten :)

Kylläpä meidän makkari näyttää beessiltä :D Vauvanhuoneesssa on onneksi sievä kukkatapetti ja ajattelin ehkä laittaa vastakkaisen seinän vielä vaalenapunaisella maalilla, jonka värin voisin ottaa kukkatapetin kukista. Pojan huoneessa on tosi räikeä/värikäs Disneyn raitatapetti! Sit yks seinä on yhden raidan vaaleansinisellä värillä.

Niisku-rouvalle lohtuhalauksia! :hug:

Cappuccino ja papunen 24+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista! :)

Täällä podetaan flunssaa... Viikonlopun juhlimiset meni kivasti, tosin baari on tällaiselle pallomahalle tosiaan ihan turha paikka. Musiikki oli niin kovalla että korvia särki, ja yön edetessä ryysis alkoi olla sellainen ettei huvittanut raivata mahan kanssa tietään edes vessaan. Tuo musiikin voimakkuus tekee myös sen, että kenenkään kanssa ei pysty keskustelemaan paitsi huutamalla : / Kiva ilta oli silti. Eilinen menikin aivan tokkurassa lyhyiden yöunien takia.. Loppuraskauden ajan aion pyhittää yöt pelkästään pitkät unille!

Ensimmäiset hankinnat sitten täälläkin tehty, tilasin netistä mm. sen Aventin rintapumpun. Tästä se lähtee :) Äitiyspakkaus odottaa postissa. Vaatepuolella aion hankkia mahdollisimman paljon käytettynä, koska pienet vauvan vaatteet menee niin hetken etten raaskisi niitä uutena ostaa.. Lähipiiristä saan jotain ja kirppiksiä ajattelin koluta. Vaunuasiaa pitäis nyt alkaa tosissaan miettimään ja kartottamaan vaihtoehtoja, melkoinen viidakko sekin.

Mulle tosiaan tuli kans yht'äkkiä sellainen olo, että eihän tässä ole enää paljoa aikaa! Vauvalla nyt painoa ainakin 1 kg ja todennäköisesti selviäisi, jos syntyisi.. Töitä enää muutama viikko jäljellä.. Nyt täytyy pistää töpinäksi :D

Raskausarvista, mulle ei tullut niitä ensimmäisessä raskaudessa, katsotaan kuinka nyt käy. Toistaiseksi ei ole tullut.

Kelan käsittelyajasta, mulle tuli päätös äitiyspäivärahasta ihan parissa päivässä. Tosin se laskettiin v. 2009 tulojen perusteella.

Nyt en keksi muuta kirjoitettavaa, pää täynnä räkää :)

Mayinga 28+0 (!!!)
 
Nyt on sitten täälläkin käyty sokerirasituksessa. Huomenna neuvolaan kuulemaan tulokset. Hieman jännittää, jos narahtaa mutta toivottavasti se pysyis sitten ruokavaliolla kurissa. Litku oli kolmen vuoden takasesta vaihtunut siedettävään kokiksen tapaiseen litkuun, kun tosiaan pojan odotuksen aikana kun kävin se litku mitä juottivat oli sellaista makeahkoa liisteri litkua. Jäi kitalakeen kiinni ja sen takia sitten suu tuntui kuivalta ja olis halunnut juoda vettä sen päälle.

Tyttö on nyt sitten meillä vaihteeksi kuumeessa, eilen illasta nousi kuume. Tänään ollut vaan lämpöä ja nyt tuolla veljen kanssa leikkii. Toivottavasti menis näin helpolla ohi.

Eka lomapäivä siis mennyt vaan tässä kotosalla, mutta onhan se mukavaa näinkin :)

Vaatteita en ole viellä alkanut pesemään, kun ei mulla ole edes paikkaa minne niitä puhtaita laitan. Pinnis on meilläkin ollut makkarin nurkassa jo kohta kuukauden. Tosin se on täynnä vauvanvaate pusseja ja muuta tavaraa. Täytyis nyt ensin saada se hoitopöytä johan ne vaatteet laittaa. Ja keväämmällä on ihanaa kuivata vaatteet ulkona, jää ihana tuoksu :)

Jokohan se uusi äippäpakkaus on kuvina siellä kelan sivuilla. Vaikka rahan otinkin, niin kiva ois katsella millainen olisi ollut :)

Muumi ja pikkumies 27+4
 

Yhteistyössä