Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Pitääkö vauva tosiaankin herättää syömään 3-4 h välein ? Onko siinä joku painoraja mihin asti pitää herätellä ?
Jos näin on niin meille joutuu kyllä hankkimaan lisää ja tehokkaampia herätyskelloja :LOL:
OYS:ssa herättivät esikoisen aikaan 3 h välein syöttään, toisen lapsen aikaan 4 h välein. Mut ku kotiin lähettiin ei kukaan sanonut, et kotona pitäs herättään. Annettiin vauvan nukkua niin pitkään, että ite heräs syömään... esikoinen heräs 6 h jälkeen ja tyttö 7 h jälkeen alussa ja hyvin kasvoivat. Neuvolassa ei ollut koskaan mitään moitittavaa painossa tms.
Mutta varmaan tämä on yksilöllistä ja voi olla, että jos vauva ei saavuta takas syntymäpainoaan laitoksella ollessa niin sitten kehottavat herättämään vauvan syömään.
 
Hellurei... Tänään ei ole ollenkaan niin kova hiki kuin eilen - tottuukohan tähän? Muakin järkyttää ensi viikon sääennustus Espooseen. Koko viikko yli +30C!

Kiitos Kepsukka ja SMSM pumppausvinkeistä! Nämä on kyllä kultaakin kalliimpia juttuja. Mulla on tarve pumppaamiseen lähinnä siinä vaiheessa kun pääsen taas jumppaileen. Voin sitten ennen jumppaa pumpata pullon jääkaappiin ja mies saa syötettyä vauvan kun oon pois. Neuvolassakin sanoivat tänään, ettei ihan rutiinilla kannata koko ajan pumpata, ellei ole ihan pakko, koska pumppaaminen itsessään ruokkii maidontuotantoa.

Kiitos muuten myös kestovaippatapahtuma - vinkistä fb:n puolella Kepsukka. Aion ehdottomasti tulla paikalle ihmettelemään. Jotenkin nämä eka päivät vauvan kanssa kotona on olleet niin hektisiä, että ollaan menty kertiksillä, mutta nyt aion alkaa kokeileen noita kestojakin.

termiintin kaatuminen kuulosti kyllä hurjalta. Onneksi kaikki on ok! Tuollainen kyllä säikäyttää.

Vauvan laskeutuminen tuntui mulla selkeesti kipuiluna. Aina tiesi, milloin vauva otti askeleen alaspäin kun "puukon iskujen" määrä lisääntyi huomattavasti. Samoin tuli kova paineen tunne peräsuoleen ja virtsarakkoon.

millanen Limatulpan irtoaminenhan kuulostaa lupaavalta. :) Mäkin kyttäsin sitä itse joka vessakäynnillä ennen synnytystä, mutta mulla irtos vasta synnärillä kun nousin ammeesta. Tai sitten se oli jotain muuta limaa, tiedä näistä.

Vauvan syöttövälit pitää käsittääkseni pitää vähän tiheempinä helteen takia. Ärsyttää yöllä laittaa kello soimaan muutaman tunnin päähän kun ois niin paljon rennompaa mennä vauvan omalla tahdilla. Nyt kun pienen paino on niin hyvin noussut, ajattelin ottaa vähän rennommin näiden kanssa.

pauliinalle iso tsemppirutistus. :hug: Tosi rankkaa olla pienestä erossa, mutta tärkeintä on, että hän on hyvässä hoidossa. Paljon voimia sinne!

Zeenahille onnittelut miehen kertausharjoitusten peruuntumisesta. :D Tuo on oikeesti loistava uutinen!

Mites helise ja saga - oletteko vielä kasassa? Ketäs muita meillä on LA:n yli menneitä? Maamin ainakin huomenna. :) Sinne suuntaan erikoissupistuspuhurit!

Meillä oli tänään vauvan eka neuvola ja oli kyllä taas tosi hyvä käynti. Ihanaa kun th:lla ei ollut kiire yhtään minnekään vaan tunti käytettiin aikaa. Käytiin ensin läpi synnytys ja sitten juteltiin mun vaivoista ja terkka katsoi tikkien tilanteen, ettei ole tulehtunut ja tunnusteli kohdun tilanteen. Sitten punnittiin vauva ja paino oli melkein syntymäpainossa jo! Oon NIIN onnellinen. =) Sairaalassa vielä keskiviikkona vauva painoi 2965 g ja nyt 3160 g (synt.paino 3215 g). Ehdin tuostakin jo stressata. Sitten käytiin läpi kaikki mahdolliset ja mahdottomat kysymykset, joita meillä oli ja lopuksi th halusi vielä nähdä vauvan imetysotteen. Mulle jäi tosi hyvä mieli käynnistä - oon saanut kyllä tosi hyvää tukea meidän neuvolasta koko raskausajan ja nyt vauvan kanssa. Maanantaina mennään jo uudelleen.

Kauhee kun ois niin paljon kommentoitavaa tänne, mutta mies tuolla huutelee, että vauvan suu napsaa siihen malliin, että tarvitaan äiti ja megahinkit paikalle. :p

Ai niin, sen verran pitää kommentoida, että kannattaa todellakin jumpata lantiopohjan lihaksia jo ennen synnytysta ja etenkin heti sen jälkeen kun pystyy. Mulla meni ne ihan kokonaan paskaksi kolmen tunnin ponnistusvaiheen aikana... Oon ihan järkyttynyt kun ne ei toimi yhtään vaikka oli ihan priimakunnossa ennen synnytystä. Todella masentavaa. :eek: Kovasti yritän nyt jumpata niitä. Ennen kuin saan ne kuosiin, en uskalla lähtee juoksulenkille tahi mihinkään hyppyjumppaan.

Nyt pienen luokse. Oon NIIN rakastunut tuohon vauvaan - ei taida maailmassa olla enää parempaa tunnetta kuin tämä? :heart:

Olivia & Vauveli 4 vrk
 
SMSM joo no ei välttämättä enää kannata ikkunoita käydä peseen tässä tilassa, mie en aineskaan, saa mies tehhä jos tahtoo :D Ja hiki virtaa edelleen..vaikka ikkunoita on auki ja taloss läpiveto ni edelleen kivat +30 sisällä!!!! :eek:

MUTTA nyt on siivottu, jee jee jee..tosin ei mitenkään hirmu hyvin, mut enimmät koirankarvat poistettu ja vähän märkää rättiä näytetty lattioille... Vielä ku muutaman tiskin laittas koneeseen ni sitten sais kipitellä suihkuun!!!!! Ja jäädä tänne hikiseen taloon odotteleen niitä vieraita...

Mutta sitä piti sanomani, että sellanen 2h siivousrupeema ei aineskaan vielä ole aiheuttanut yhtään supistusta :'( sais pikkuhiljaa rueta tapahtumaan jotain, että sais tän muksun ulos itestään.... Sovittiin vaavelin kanssa, että tänään olis ollut hyvä päivä syntyä ni olis äiti saanut hyvän synttärilahjan, mutta tiiviisti on sisuksissa... No josko vielä vaikka jotain tapahtuis :D
 
Neuvolan terkkari kävi tänään kotikäynnillä. Poika kasvaa hurjaa vauhtia. Kuudessa päivässä painoa on tullut 520g :whistle: Lastenosastolla punnittiin lauantain 3610g ja tänään huimat 4130g. Maito maistuu parin tunnin välein, yöllä onneksi nukkuu yhden 4 tunnin pidemmän pätkän.

Vauvan kanssa liikkumisesta Me käytiin tänään jo pikaiseen kaupassa. Kahden isommankin kanssa on kyläilty heti alusta lähtien ja vauva-aikana eivät ole juuri sairastaneet. Meillä pyörii noita lasten kavereitakin melkein joka päivä, ihan vauvan lähelle en kavereita kuitenkaan päästä. Maalaisjärjellä pärjää aika pitkälle.

Vauvan saaneitakin taisi taas olla, onnea!

omenaruusu ja pikkuveikka 8 pv
 
7.7 klo 10.50 syntyi neiti ihanuus maailmaan ?3350g 47cm :heart: äiti ja isä ovat ihan täysin hurmioissaan ja totaalisen rakastuneita vauvaansa (ja ehkä myös toisiinsa vähän enemmän :) ) . Tätä tunnetta ei voi selittää.. Sektio meni hyvin ja vähillä kipulääkkeillä pärjätty, haava parantunu, maitoa tulee ja ennenkaikkea vauva voi oikein hyvin joten huomenna taidetaan päästä jo kotiin, ellei muutosta tapahtu (toivottavasti ei)
Likkuminen on hieman hidasta, mutta yllättävän hyvin onnistuu ja vauvan hoitoa ei haava vaikeuta.
ONNEA MUILLE MYÖS!! :flower:
Kirjoittelen kotoa lisää sitten ja kun on muut jutut ehtinyt lukea, kamalasti on taas tekstiä tullu ;) se on hyvä vaan! :) :)
 
Ihan ekaksi paljon onnea vauvautuneille ja supparituulia voipi jo varmasti toivottaa kaikille :whistle:

Nyt ollaan koko sakki kotiuduttu, itse asiassa kotiuduttiin jo maanantaina, mutta on tämä arki ollut niin hulinaa ettei ole kerinnyt lukemaan tai kirjottelemaan tänne.
Elikkäs maanantaina poitsun tulehdusarvot oli alle 10 ja saatiin lupa tulla kotiin. Oli kyllä mahtava tunne pukea oma supermies puku pojalle päälle ja laittaa omaan istuimeen ja katsella kun mies häntä kantoi autoon.. :heart:
Kotona ollaankin sitten vaan rääytty ti-ke-to ja tulin siihen tulokseen että pojalla hirveät ilmavaivat. En tiedä johtuuko siitä kun osastolla sai tuttelia.. EIlen käytiin kuitenkin ostamassa cuplatonia apteekista ja nyt poika on paaaaaljon rauhallisempi. Nuo ekat päivät meni tosiaan huutaessa, joko poika oli tissillä tai huusi pää punaisena niin kauan että tuli hirveet pierut ja sit taas vähän ajan kuluttua sama toistu. Eka olin varma että mun oma maito ei riitä, mutta kun yritettiin hörpytttää NANia niin ei uponnut muuta kuin max 15ml..

Tänään kävi neukkutäti kotikäynnillä ja poika oli tiputtanut painoa 20g, ei kuulemma haittaa koska kun saa vaan rintamaitoa niin kasvu tasottuu, ei voi olettaakaan että paino nousisi samaan tahtiin kuin korvikkeella jota poikaan sielä TAYSssa pumpattiin, kuulemma ensi viikolla aivan varmasti ollaan taas neljässä kilossa (nyt 3900, syntymäpaino 4120). Olen niin huojentunut ettei lisämaitoa tartte antaa. Alkuun ajattelin että ei sen väliä, jos maito ei riitä niin se ei riitä, mutta nyt tuntuisikin kauhealta jos joutuisi antaa lisämaitoa, mulle on tosi tärkeetä että voin imettää.
Poikaa kehuttiin tosi tarkkaavaiseksi, kuulemma hienosti kääntää päätä puheen suuntaan ja tapittaa suurilla silmillään.. :heart:

Joku kyseli niistä tulehdusarvoista, siis että tiedetäänkö syy miks ne nous. Ei saatu tietää, lääkäri lopputarkistuksessa sano että on tosi yleistä että ne nousee ja yleensä jää arvoitukseksi syy, se on joku baku synnytyskanavasta joka tarttuu vauvaan..

Imettämisestä oli puhe jossain vissiinkin.. :) Mä en osaa kuvitella että imettäsin jossain missä on muita ihmisiä. En varsinkaan jollei ole tuttuja. Laitoksella kun appivanhemmat kävi kattomassa ni käänsin selän heille ja imetin siten, ei jotenkin tuntunut luontevalta tuo imetys silloin ja varsinkin kun vielä harjoittelin. Nyt voin jo imettää jos tuttuja on paikalla.. Aion kuitenkin imettää jos esim kaupoille tai jotain sellasta lähetään, ja jollei lastenhoitohuonetta ole niin sitten huivin alla..

rintapumpuista Mä ostin ku vauva joutu sinne osastolle aventin käsikäyttösen. Eka ei oikein toiminut, siis en saanut mitään herumaan, mutta nyt toimii hyvin. Varmaan tein jotain väärin eka.

Vauva-arki on kyllä aikamoista.. Sitä itkee ja nauraa samaan aikaan, välillä ajattelee että on täytynyt olla hullu kun on tähän ryhtynyt, välillä taas on niin onnensa kukkuloilla. Mutta vaikka välillä tuleekin ehkä vähän negatiivisia tunteita, tai ahdistaa ja tulee epätoivo.. kuitenkin, vauvaa kun katsoo, niin tuntuu että ihan sydän pakahtuu..

Nyt tuli ruokahuuto..

susanna ja pikku prinssi 10 päivää

 
millanen juu on tänään synttärit, kiitos paljon :D

dalailama Onnea pienokaisesta :hug:

susanna Mahtavaa, että olette pääseet kotiin :hug:

Huomasin tuossa justiinsa, että miun maha on laskeutunut ja rutkasti :D :D Jos vaikka enteilis synnytystä..tai sitten ei... Nyt ulos =)
 
dalailama suuresti onnea pienokaisesta! :flower:

Omenaruusu ja susanna mukava kuulla että hommat kotona luistaa jo vallan mainiosti!:) :flower:

Tääl olis vähän tylsää ja saamattomuutta havaittavissa... :whistle: Pitäis alkaa imuroimaan ja pesemään näitä lattioita mutta vietän enemmin näköjään aikani täällä palstalla.. :D
Piti pika pikaan ottaa kuva tuosta masustakin ihan vaan siltä varalta ettei sitten jäis enää viimeset kuvat ottamati..;) Ai miten niin olisin jo ihan lähdössä synnyttämään..:D
Vatsa on aika sekasin mutta siihen mahtoi vaikuttaa hetki sitten syödyt herneet ( 2l ) :whistle: Pitihän nekin naamaan heti hakata kun vanhemmat toi tuliaisia Kuopiosta..:D
Aivan ihanaa tuoretta hiivaleipää valmiiks paloiteltuna ja myös kokonainen ruisleipä,nam nam! :p Herneet ne oli jostain napannu mulle mukaansa,ei niin väliä onko mistä,mutta maistui ne hyvin..... :D

Niin siis tossa on niin masu kuvia vanhempi ja sit uudemmat 2 tänään otettuja jos jotain kiinnostaa katsastella miten se masu on kasvanut:)

( Lainaus toisesta keskustelusta )
Alkuperäinen kirjoittaja millanen:


Uudempaa masu kuvaa:) rv 32+5




Ja tässä on sitten jo viikot 37+1

Sukupuoli ei tiedossa,eikä kyllä ole tyttö- tai poika olokaan..:) Saa veikata kumpi olis tuloillaan..:p
 
Paljon onnea dalailama :flower:

Meillä kanssa vauvat kulkeneet mukana pienenä. Tosin on ollut kylmää, kun lapset ovat syntyneet, joten sen pari viikkoa on pitänyt olla kotona kylmyyden takia. Ja terveitä ovat lapset olleet. Mä oon sitä mieltä, että kyllä ne pöpöt kotiin kulkeutuu, jos ovat kulkeutuakseen. Täytyyhän siellä kaupassa jonkun käydä anyway ja siltä reissulta voi pöpöjä kotiin kulkeutua. Samoin, jos perheessä on sisaruksia, niin heidän mukanaan tauteja voi kulkeutua kotiin. Mihkään ostoskärryihin en kyllä vauvaa laittaisi, mutta vaunuissa harson suojassa on minusta ok. Tosin ei sitä vauvaa nyt huvikseen kannata johonkin ostoskeskukseen viedä hengailemaan, mutta jos nyt oikeaa asiaa on, niin en jättäisi menemättä.

Kättärillä ei ole neuvottu vauvaa herättelemään syömään. Terve vauva kyllä huolehtii syömisistään. Tosin helteillä kannattaa tietysti harkintaa käyttää, jos vauva on helteistä kovin väsähtänyt. Yöllä en kyllä herättelisi kuin korkeintaan viiden tunnin välein.
 
Hei,
perheeseemme syntyi toinen poika viikko sitten eli 2.7. RV 37+3. Synnytys eteni rytinällä. Säännölliset supparit alkoivat noin klo 18, sairaalaan mentiin klo 21 jälkeen. Olin vasta 1.5cm auki, kätilö meinasi, että aamuun menee... Ensin käyrille ja sitten ammeeseen lillumaan, ei paljon kipuun auttanut, vähän ennen klo 23 päästiin synnytyssaliin. Sain ilokaasua, joka ei myöskään auttanut. Sitten epiduraali, ei apua. Huusin varmaan suoraan huutoa vajaan tunnin. Just ennen puolta yötä pääsin ponnistamaan, reilu kolme minuuttia ja pikku-nyytti (2890g ja 47cm) oli maailmassa.
Nyt ollaan olu muutama päivä kotona ja paljon helpommin (=rennommin?) tuntuu sujuvan kuin aikanaan esikoisen kanssa.
Vähän vähempi helle kyllä riittäisi....
 
Sulon eka neuvola ohi. Paino oli noussut sopivasti eli takas yli kolmen kilon. Kaikki muukin oli kunnossa. Mua vaan vatuttaa, kun tääkin terkkari antoi arvion "ärhäkkä" kuten synnärin lääkäri, tosin sanoi että se on vain temperamenttikysymys ja saattaa vielä muuttuakin, vastahan vauva totuttelee elämään kohdun ulkopuolella. Sanoi myös, että terhakkuus on hyvä homma, kun on näin pienikokoinen vauva: usein kuulemma kolmikiloiset ovat liian uneliaita ja flegmaattisia. Silti mua jotenkin surettaa, kuin lapseni olis leimattu jo joksikin ongelmatapaukseksi :( Vaikka miehen mukaan käsitän asian väärin ja loukkaannun turhaan.. Ei kukaan sitä siis mitenkään epänormaaliksi ole väittänyt.

Oumaikaad, lopetin imettämisen tunti sitten ja nyt toi huutaa taas lisää. ONko teillä näin tiheää imun tarvetta pienokaisilla? No, toki toi nukkui sitä ennen 4 tuntia, että ei sitä nyt koko ajan esiinny. Mutta en kyllä tajunnut, miten kiinni tässä imettämisessä on.

Kiitos pumppuvinkin, hankin Aventin Isiksen käsikäyttöisenä ja oon pumpannut tänään 65 ml. Vielä 15 ml pankkiin ja iskä saa ensi yönä hoitaa pullosta yhden yösyötön ja mama-kardemummma koisaa :D Aion käyttää pulloa viikottain, jotta lapsi ei ala hylkiä sitä.
 
Joo siis elikkä alettiin käynnistellä maanantai aamuna jollon sain 1/4 tabletin cytoteciä... Siitä alkoi ihan siedettävät supistukset joita tuli viiden minuutin välein muttei olleet kipeitä. Niitä tuli iltakymmeneen asti ja loppuivat yöksi. En siis saanut maanantaina kun ton murusen käynnistyslääkettä. Tiistaina aamusta ja päivästä sain toiset 1/4 tabletit. Neljän aikaan päivällä alkoi supistella taas muttei ihan säännöllisesti eikä kovin kipeästi. Seitsemän aikaan supistukset alkoi olla kipeitä ja niitä tuli säännöllisesti minuutin välein. Pakattiin kimpsut ja kampsut ja lähdettiin kohti salia äitin kanssa... :) Siinä vaiheessa oli alakerta 1,5 senttiä auki ja sentti kanavaa jäljellä. Kävin siinä suihkussa ja sain ilokaasua joka oli kyllä maailman ihanin asia :) Ei tehnyt pahaa ja olo oli tosi raukee ja hyvä vaikka sitä otinkin minuutin välein. Kätilö antoi sitten siinä unilääkettä ja kipulääkettä reiteen, ei auttaneet kun oli jo sen verran synnytys käynnissä.Kahdelta yöllä kätilö puhkaisi kalvot ja ehdin saada yhden annoksen epiduraalia, enempää ei ehditty antaa kun aloin ponnistaa kolmelta yöllä. POika oli syntynyt 3.12 :) En voi kyllä muuta sanoo että jäi tosi hyvät fiilikset käynnistyksestä ja en olis kuvitellu että noin helppoo olis kaikki :D Nyt ollaankin pojan kans kotiuduttu ja pariin kertaan käydään uudestaan tayssissa bilirubiinien takia.. Niin ja muuten osui siinä saliin meno vaiheessa tosi ällöttävä kätilö joka väitti ettei synnytys oo käynnissä että laittaa mut takas osastolle. Onneks vaihtu yövuoro juuri niin sain maailman ihanimman kätilön sinne :D Synnytyksen kesto siis 9 tuntia supistusten alusta syntymään :D
 
Onnea dalailama ja vanilja! Ja muutkin, jos jonkun tästä unohdin.

Mulle tämä kuumuus tekee tepposet, olen tosi äreä ja väsynyt ja vaikka mitä. Miesparka.

Kiitos, että tulette dana, kardemumma, olivia ja muut kertomaan synnytyksen jälkeisestä elämästä. Tässä viimeisillään tarvitsee jotain realiteettia sinnekin päin.

Tsemppiä Pauliinalle ja muille, keiden vauvat ovat joutuneet erikoishoitoon. Toivottavasti tulee pian käänne parempaan ja saatte vauvat kotiin!

Jennii, ihanaa, että synnytys sujui hyvin ja siitä jäi hyvä mieli!
 
Auttakaa te joilla kokemusta on.. kummat vaunut ovat paremmat/toimivammat? Joku kertoi (en muista kuka) että on Citycrossit ja menevät pieneen tilaan autossa.. Mietin voiko noita crosseja käyttää vastasyntyneellä ilman Citykoppaa? Aikaisemmin olen pitänyt selvänä et ostan noi Duot,mutta olen kuullut että istuinosalla ne näyttävät hassuilta,koska ovat niin korkeat ja jotenkin "tökeröt" liikenteessä, ja aloin miettimään että ovatko aivan turhan isot koska tuossa kopassahan eivät vauvat kuulemma viihdy kovin kauan.
Mihinköhän ikävuoteen asti CityCrossit käyvät?

Kertokaa mielipiteitänne joilla kokemusta on näistä vaunuista =) Kiitos!
 
Rae89 syntymäpäiväonnittelut :flower:

dalailama Oikein paljon onnea pienestä tytöstä

millanen monet veikkais poikamahaa, kun on noin pysty maha... itellä on pystymahasta tullut poika ja kun levesin enemmän sivulle syntyi tyttö. Nyt on taas pystymaha, tyttöä veikattu ultrassa, mut ite veikkaan poikaa - oma mututuntuma, joka on aiemmin ainaki pitänyt paikkansa.
Ihania massukuvia sulla =) .

vanilja76 oikein paljon onnea pienestä pojasta :flower: :heart:

epiduraalista ihmettelen, kun Jenniii-88 kertoi ihanassa synnytyskertomuksessaan, et sai vain yhden annoksen epiduraalia? Mulle laittoivat epiduraalin yhteydessä tippaletkun menemään selkään ja siitä meni kokoajan sitä ainetta selkäytimeen... ja välillä lisäsivätkin määrää, kun ei riittänyt. Ja sit kun näytti et ei enää tarvita, laitettiin hana kii. Siis onko teillä muilla ollut vain joku pistos selkään vai miten?

Jenniii-88 Kiitokset ihanasta synnytyskertomuksesta, niitä on aina mukava lukea omaa odotellessa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Epiduraali Mäkin sain vain yhden annoksen, mutta kyllä se letku siis silti meni, ja sitä kautta ois sit voinut laittaa toisen annoksen myöhemmin, jos ois tarvinnut. Luulisin, että tuota Jennikin tarkoitti.
Kiitos kardemumma vastauksesta. Itellä tosiaan sitä ainetta meni selkäytimeen kokoajan, niin siksi ihmettelin annostusta.

hiusten kihartuminen onkos kukaan huomannut, että raskauksien myötä hiukset kihartuvat enemmän ja enemmän. Mun melkein suorat hiukset on alkaneet kihartua joka raskauden jälkeen enemmän, kampaamoissa jo kyselevät, et millon tää permanentti on otettu :LOL: .
 
:flower: Onnea dalailama ja vanilja76 :flower:

Rae89 hyvää syntymäpäivää :flower:

millanen suloinen masu sulla :) mulle tuli heti olo, että saat tytön, vaikka masu tosiaan on pysty ja edessä....no pianhan se selviää :)

Miehen kanssa saatiin koko koti siivottua, on tuo mies vaan ihana, ku on aina osallistunut siivoukseen yhtälailla ku mä, joskus enemmänkin :) Nyt on niin siistiä, että sais vauva tulla :heart: Huomenna tosiaan mies lähtee tontille, joten yö aikaa vauvan ilmotella tulostaan...seuraava hyvä hetki olis viikonlopun jälkeen, ku mieskin taas kotona.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Päpsy ja pikkunöösi 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja susanna85:
Kotona ollaankin sitten vaan rääytty ti-ke-to ja tulin siihen tulokseen että pojalla hirveät ilmavaivat. En tiedä johtuuko siitä kun osastolla sai tuttelia.. EIlen käytiin kuitenkin ostamassa cuplatonia apteekista ja nyt poika on paaaaaljon rauhallisempi. Nuo ekat päivät meni tosiaan huutaessa, joko poika oli tissillä tai huusi pää punaisena niin kauan että tuli hirveet pierut ja sit taas vähän ajan kuluttua sama toistu
Meidän pitää kanssa testata tota. En tiedä, mistä on kyse, mutta tää ilta on taas ollut yhtä helvettiä. Toi lapsonen roikkuu neuroottisesti tissillä tyynnyttämässä itseään tai muuten rääkyy. Saattaa hiljentyä hetkeksi jos käppäilee ympäri kämppää hyssytellen ja heijaten. Mielenterveys koetuksella. Kun ei vaan ymmärrä, mikä sitä vaivaa. Yhdessä kohtaa nukahti mun syliin, mutta auta armias, kun erehdyin viemään sen pinnasänkyynsä nukkumaan. Parin minsan päästä kuului maailmanluokan rääkäisy ja show starttasi uudelleen. Onneks vuorotellaan rauhoittelussa miehen kanssa, muuten hajoaisi aivot. Itkenyt oon silti paljon tänäkin iltana. Ei oo maailman harmonisin vauva-arjen startti meillä. :'(
 
dalailamalle ja vanilja76:lle paljon onnea pienokaisista :flower:

Epiduraalista niin tosiaan katetri laitetaan selkään ja sieltä laitetaan alkuun tietty määrä ja tarpeen mukaan lisätään. mulla laitettiin eka puolet ruiskus olleest määräst ja toinen puoli kun alko edellisen vaikutus lakkaamaan.

Raelle synttäri onnittelut! :flower:

Olivia81 hyvä kun muistutit noista lantionpohjalihaksista,on vähän tupannut unohtumaan... :ashamed:

Voimia Pauliinalle! :hug:

tänään olin esikoisen kans neljän kilsan lenkillä, saas nähä vaikuttiko mitenkään...eipä ainakaan vielä tunnu missään eikä lenkin aikanakaan supistellut normaalia enempää. kyl mä luulen et menee aika liki laskettua aikaa ellei sitten jopa yli tämän tirriäisen ulkoistaminen:)

on se vaan ihanaa kun pikkuinen venyttelee masussa ja saa silitellä toisen jalkapohjaa mahan läpi :heart: niin pikkuinen jalka, *oih* :heart:
 
Heippa täältä, kasassa ollaan, plää!

Rae: Oikein kivaa synttäri-iltaa! :flower: Mä kans juon vettä tosi paljon nyt helteillä, muutenki on aika kova jano kaiken aikaa. Mutta mulla on tommonen 0,5l lasi ja sitä täyttelen koko aika. Eli useempi litra menee päivässä :)

Käynnistys: Missähän vaiheessa se tulee ajankohtaiseksi? Siis eikö aika monissa paikoissa anneta mennä ohi La.n se 10vrk tai 14vrk, jos kaikki on ok? Mulla on seuraava neuvola maanantaina ja silloin on 40+6, tuleekohan sillon jo lähetettä yliaikaiskontrolliin vai ei? Kai se on myös paikkakuntakohtaista, mietin vaan, että miten tässä käy. Käynnistystä en kyllä haluais, mutta jos siinhen joudun niin toivoisin, että se ois sitten ens viikolla. Aavistin, että ohi La.n menee, mutta että käynnistys. Äh! No vielä ehtii tulla itekseen.

Joko-kyselyt: Miehen isä veti tänään pohjat. Se soitti eka päivällä miehen siskolle ja kyseli, että ootko kuullut onko syntynyt. Sitten se soitti nyt illasta miehelle ja kyseli ensin kaikkea muuta ja lopulta kysymyksiä tyyliin: onko säännöllisiä supistuksia, onko synnytystä enteileviä merkkejä, onko tehty sisätutkimuksia... Siiis halooo! Jotkut asiat on sentää suht henkilökohtaisia ja intiimejä, en mä sille mee kertoo, että joo lääkäri teki sitä ja tätä. Varmaan synnytyksen jälkeen tulee kyselyjä, että monta tikkiä, onko pahoja jälkivaikutuksia... Huuh, tommoset kysymykset on toisin sanoen uteluja siitä miten mun alakerta voi, haloo :kieh: Melkein voisin mennä kysyy siltä, että hei onko tää sun ikä vaikuttanut sun erektionsaanti kykyyn, ehkä se tajuis ettei kaikki asiat vaan kuulu sille. Uskomatonta käytöstä.
Ymmärrän kyllä, että tottakai sitä kiinnostaa koska vauva syntyy, mutta silti. Ei kaikkea tartte kysellä.. Ja siis noista asioista kyllä puhun mieluusti miehen tai tyttökavereiden kanssa, mutta että miehen isän kanssa. Puuh.

Mitäs muuta. Kasassa tosiaan, ei pahemmin supistele tai muuta. Tänään oltiin pari tuntia kaupungilla kävelemässä, pakastin 5kiloa mansikoita, ja käytii pesee meidän auto. Se oli kivaa :D

Huomenna aateltii mennä lahteen, sinne on meiltä tunti per suunta matkaa. Mennään kattoo kenkiä ja ehkä leffaan. Jos yöllä ei siis tapahdu mitään edistystä.

Mulla on ihan urpo olo koko synnytyksen suhteen. Koska nyt on niin vaivaton olo eikä ole synnytystä enteileviä merkkejä, niin tuntuu ihan hullulle, että tää vauva pitäs saada parin viikon sisään ulos musta. Ja että se synnytys sattuu kaikkineen. Tuntuu hullulle, että kohta sitä ollaan synnärillä kipujen kanssa vaikeroimassa. Tai että kohta pitäs ponnistaa tää ulos. Miten siihen pystyy? Tai että entä jos ei käynnistykää, entä jos käynnistetään, tai entä jos tää kasvaa niin paljon ettei mahdukaan tulee ja sitten leikataa.
Kaikki tuntuu niin kaukaiselta ja ihan absurdilta. On olo, että olenko se mä joka kohta synnyttää? Tuntuu, että kattois itteää jostain ulkoavaruudesta. Hullu fiilis!'

Pyykit kuivumaan ja sitten lisää surffailua netissä, mies on uimassa :)

helise ja pötsihirmu 40+3
 

Yhteistyössä