Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Onnea vauvoista Solnushka ja samanta :heart:

Maaginen 40+0 POKS :heart:

neuvolakäynti takana.. Painoa tullut viikossa 1,4kg :whistle: eikä mulla oo turvotuksia, sitä se teettää kun järjestää lasten synttäreitä :whistle: Muuten kaikki ok :) Terkkari-Kätilö teki sisätutkimuksen jälleen (ihan kiva) ja olihan alapäässä tapahtunut muutosta viikossa, JEEEEE! Ulkosuu 2sormelle auki ja sisäsuu yhdelle, pää alhaalla ja lähtökuopissa, nyt vaan toivotaan, että lähtis itekseen.. Ens viikolle ke neuvola-aika ja sitten lähetette äitipolille, kun meinas että iso vauva tulossa ja ite oon pikkunen, en tosiaankaan halua mitään 4,5kg punnata maailmaan.... :kieh:

termiitti kuullostaa kauheelta toi sun kaatuminen, onneksi kuitenkin kaikki hyvin! :)

[/b]Ennu onnea vauvanhakuun :heart: Miten voit olla noin tyyni... Ite melki märäjän jo vaikka ens viikolla ehkä vasta joutuu käynnistämään, jos ei lähe itekseen.. :whistle:

Herkkiskausi menossa täälläkin... Nytkin tekís mieli vaan parkua :'( :'( Mä en oikeesti halua käynnistykseen!!!!!!! Mä niin toivon että tää käynnistyy ihan luonnollisesti!!!!!!!

Tridian kuinka sä pystyt tekemään 2h lenkkejä???? Mä kusisin pari kertaa housuun jos noin pitkän lenkin tekisin tai tarvisin vessaa :LOL: :LOL:

Helise teijän sähkölaskut on kyllä hurjia... :whistle:

Kauppaan pitäis mennä, mutta ei yhtään huvita, kun näin perjantaisin on niin jumalattomasti väkeä... ja vielä ne tangomarkkinat :kieh: :kieh:

Viime yönäkin kuulu kivat TANGOT sisälle asti, vaikka ei ollut ees ikkunat auki |O

Mukavaa perjantaita :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 40+0 :heart:
Ps. Yksiön vuokrasopimus päättyy :LOL: HÄÄTÖ :LOL:
 
virpi Täällä toinen yhtä kajahtanut tuohon Twilightiin :LOL: :LOL: Menossa toi aamunkoi kirja tällä hetkellä jo varmaan 3 tai 4 kertaa ja elokuvissa on tullut käytyä nuo kaikki kolme kattomassa, viime su käytiin kattoo tuo epäilys :D

Vessaharrastukset on samat täälläkin kun teillä muilla... Siellä ravaan alvariinsa ja vessapeperianalyysit on kovat pyyhkimisen jäliltä :LOL:

juotteko te muut paljon vettä/muuta juomaa näillä keleillä? itellä tuntuu olevan jano koko aika ja nytkin tuli tyhjennettyä 0.5l vettä kun pullossa oli tuossa tietsikan vieressä... Tosin en ihmettele yhtään vaikka vettä joisin koko aika kun on niin KUUMA!!!
 
virpi1980 Itse aion käydä tänään ostamassa just sen sotkan mekanismituolin :D Toivottavasti ois sit hyvä istuskella.

Jes, äsken imetin ja poika ei pyytäny lisämaitoo!! Ja oli sillä naamaki maidossa ja body ja mun mekko et vissiin tulee sitä maitoo :LOL:

Jännä kun muut on melkeinpä ollu sitä mieltä et sairaalaruoka on ihan paskaa, mut musta se oli tosi hyvää, ei tuommosia herkkuja kotona saa :p Mut kai se on eroo sairaaloissakin..

Jahas tässä välissä vois pistää pesukoneen pesemään ja tiskata kun poika nukkuu.

muoks. mun miehellä alkaa myös tänään kesäloma, vähänkö ihanaa! Se kestääkin sen kaks kuukautta kun pitää isyysloman ja vuoden pekkasen siinä putkeen :)
 
Rae89 Minä ainakin juon paljon... 3 1½ l Vichy pulloa menee päivässä ja muut juomat vielä päälle eli vesi, maito ja kahvi.

Vauvan kuljettamisesta kyselisin muilta, kun muistaakseni OYS:sta sain joltain hoitajalta aikoinaan suosituksen + lähisuku suositellut ettei alle 1 kk:n vanhaa lasta kannattas kuljetella mihinkään vaan antaa totutella vain kodin "bakteerikantaan", ettei sairastuisi. Vauvalla kun ei kuitenkaan vielä ole immuniteetti kehittynyt kunnolla ja esim. kaupassa ja muualla on niitä pöpöjä aivan hirveesti ja jotkuthan käy kaupassa kipeenä jne. Itse olen tätä suositusta noudattanut kahden aikaisemman lapsen kans. Jompikumpi joko minä tai mies on käynyt kaupassa ja vauva on pidetty kotona ainakin tuon kk:n, jonka jälkeen vasta on edes mihinkään kyläpaikkaa - edes anoppilaan - viety. Ja kun yli kuukauden vanhana eka kerran vietiin kauppaan, niin johan oli pojalla 1,5 kk:n ikäisenä eka korvatulehdus :ashamed: .
Haluttais niin pitää lapsi terveenä mahdollisimman pitkään ja välttää kaikkia pöpöjä, joka tosin varmaan on ihan mahdotonta... Mutta ollaan ajateltu, et ei tätä 3:tta lastakaan vietäis mihinkään ennenkuin on kk:n vanha... mut nyt on tulossa miehen siskon pojan rippijuhlat ja vauva on alle kk:n vanha silloin. Mietittiin, jo et jäädäänkö rippijuhlista kokonaan pois - kun kumpikaan meistä ei ole kummikaan vai käykö mies lasten kans rippijuhlissa päiväseltään ja minä jään vauvan kans kotiin vai mennäänkö koko perhe.
Miten te muut olette vastasyntyneitten kans toimineet?
Ennenvanhaan on varmaan ollut käytäntö, et ennen lasta ei ole kuljetettu minnekään ku on ristiäiset pidetty?
 
Huh, täälläkin yritetään pysyä hereillä. Sain jopa nukuttua viime yönä siis silleen pätkissä, mutta kuitenkin niin et oon jopa nähnyt unia ja silti oon ihan tööt edelleen pari tuntia heräämisen jälkeen.

Ihanaa ainakin Vantaalla on taivaalla pilviä, taitaa olla toivoa saada sadetta ja viilennystä. Mä oon kans normaalisti sellanen et suorastaan rakastan kesää ja lämpöä, mutta tää kesä on kyl poikkeus.

dana88 Hyviä vinkkejä, kiitos niistä ! Ja varmasti lisää tulee kun käytäntö näyttää miten se vauva oikein toimiikaan. :LOL:

Termiitti82 Voi kauheeta tota sun kaatumista, mut hyvä että menit näytille ja kaikki oli ok.
Ollaan nyt kaikki extravarovaisia ettei pikkusille satu mitään loppumetreillä.

ironlady
Hyvä että sullakin paineet alkaneet tasottumaan. Mullakaan ei lääkkeistä oo ollu juurikaan muuta hyötyä kun se et paineet pysyy alle tiettyjen tasojen, mut niinku terkkari eilen totes niin ei ne mihinkään oo kyllä laskenu. Eli tähän mun verenpaineeseen ei taida auttaa muu ku synnyttäminen ja normaaliin elämään palautuminen.
Hitsi miten odotankaan jo sitä et pääsee taas jumppaan ja sitä et on kunto jo vähän kohentunut. Maaliskuun jälkeen en oo juurikaan mitään tehny ja sen kyllä huomaa ! :headwall:

Juu noita vierailijoita mäkin vähä jänskäilen. Molempien vanhemmat kyllä varmasti mökkeilee aika ahkeraan sillon ku vauva syntyy jne, vaik eipä noilla kovinkaan pitkä matka oo tulla tänne jos on tarvis tai haluavat muuten vaan tulla.
Mielenkiinnolla odotan että näkyykö kavereita kyläilemässä, ku tosiaan meillä ainakin on menny niin et lähinnä meidän kummilasten vanhemmat pitää yhteyksiä, eikä oikein ketkään muut kaverit. Varmaan jotenkin kuvittelee ettei voi häiritä. Ihan ku tässä jotenkin sairaita oltais oltu syksystä asti. :( Mut mielenkiintosta.

Imettämistä en oo pahemmin miettinyt. Onnistuu jos on onnistuakseen. Onneks nykyään monissa kauppakeskuksissa yms on lastenhoitohuoneet erikseen, et sielläkin voi imettää. Jotenkin ehkä ainakin tässä vaiheessa vähä vierastan julki-imetystä. Ja varmasti jos on jotain vieraita niin painelen kyllä makkariin imettämään.

Mites muut mammat meinaavat selviytyä helleviikonlopusta ? Jollei olla sitten koko porukka synnyttämässä ? :LOL:
 
SMSM: kyllä meillä aika pitkälti samoilla linjoilla mennään lasten kuljetusten suhteen,ei puhettakaan että vietäs pientä mihinkään kauppaan tms....mutta kyllä käymme kylässä mummulassa ja sisaruksilla,kunhan tarkastamme etukäteen että ovat terveenä,kyläänkin päästän kaikki terveet ihmiset,en sairaita.kun onhan se kuitenkin niin että ei niiltä pöpöiltä voi pitemmän päälle välttyä,lapset tuo niitä koulusta tai kun käyttää vaikka vauvaa neuvolassa jne.....mummuhan työntyy mitä todennäköisimmin jo oysiin katsomaan vasta syntynyttä.niin ja muuten ei mullakaan ole minkäännäköstä merkkiä että huomenna olis ne meijän treffit siellä----->siirtyy siis jonneki huitsin nevadaan nää toiveet huomisesta vauvasta,höh.no jospa se sitten ens vkl syntys,vaikka 170710.

mua vähän hirvittää se ens ke äippäpoli aikaki,kun sf mitta huitelee kokoajan yläkäyrällä ja on se diabeteski,että millanen mötkylä täällä sisällä oikeen kasvaakaan.kääk.en haluu mitään 4.5-5kg vauvaa.4kg mielellään max.nytten kun ei oo voinu enää vastustaa herkkujakaan joka onnistu niin helposti tohon 30 viikkoon asti.nyt vaan mässyttää jatkuvasti jotain hyvää,kuten suklaata tai jäätelöä ja kahvin kans pullaa tai keksejä....voi perkule.no eipä silti oo paino kovin noussu.

mieki aattelin että käviskös tänään kattoon sen mekanismi tuolin et millanen se on.ei se kuva oikeen kerro paljoa et millasta se kangas on siinä jne.....
 
Huomenia! Täällä ollaan vasta nyt aamupalalla, tuli yöllä muutama tunti valvottua ja aamuyöstä sai sit unen päästä taas kii. Huh huh hellettä.

Pai80 , mielihyvin voisin olla vkloppuna synnyttämässä =) Ite asiassa sunnuntaille olis luvassa miehen kummitytön rippijuhlat ja niihin pitäis vielä joku rätti löytää päälle. Joutunee ehkä tänään käymään jossain vaateliikkeessä, kun ei tuolta vaatekomerosta mitään säädyllistä löydy päälle...

SMSM , hui, kuullostaa aika hurjalle tuo aika milloin "sais" viedä vauvaa pois kotoa... en tosiaankaan tiedä tollasista ajoista mitään, ensimmäinen tulossa ja silleen, mutta muistelisin että kaverini ovat muksujaan kyllä jo aikaisemmin kuljetelleet mukana. Tuntuis aika masentavalle (oman jaksamisen kannalta) linnoittautua kuukaudeksi kotiin...

Vauvan laskeutuminen , tuntuuko se miltään? Eilen yöllä liikkuessa oli meinaan erilaista kipua tuolla alhaalla, sellaista vihlovaa ja työntävää... kaveri ei eilen neukkutätin mukaan ollu viel laskeutunu, mutta voiskos hän jo sieltä tulla alaspäin. Vai onko vaan toiveajattelua :p

retuli ja Önni-poika 38+2
 
SMSM Onkohan tuosta pikkusen julkisille paikoille viemisestä mitään yleisiä ohjeistuksia vai onko se jokaisen oma-asia (vaikka sitähän se tietty viimekädessä onkin) ? Meille ainakin valmennuksessa sanottiin et voi lähtee liikenteeseen niin pian ku oma vointi sen sallii.

Ihanaa ois jos tänne kämppään mahtuis keinutuoli, mutta ei mahdu ei ! Jospa sitten joskus on isompi asunto ja sinne sen sais jos lisää lapsia hankkii.
 
pikaisia kuulumisia...mulla on kans ollu tuollasta alavatta/sivu vihlonta kipua, etenki ku on koittanu mennä pitkäkseen. yhtenä päivänä nukuinkin puoli-istuvassa asennossa. neuvolassa meinasivat että on niitä liitoskipuja.

meillä oli esikoisen aikana kiikkuva mekanismi tuoli ja oli aivan ihana kun oli hirveesti vattavaivoja niin öisin kiikkua siinä ja jossain vaiheessa veti vivusta ni sai jalat iteltä ylös. nyt ei mahdu enää tähän meijän kämppään ja meni mun isälle vuodeksi jemmaan kunnes muksut saa oman huoneen ni siirretään se sinne ja tehään siitä lukutuoli.

supisteluja tulee toistuvasti, ottaa myös selän puolelle. jes! jospa etenis hommat=)

imettämisestä ni oon imettänyt vähän joka paikas, vessasta kahvilaan. Ihanin paikka oli naantalis meren rannal:) oon laittanu harsoa päälle. mulla vaan tosi hankala imetysasento kun on pakko tukea rintaa vasemmal kädel ja vauvaa oikeel niskan takaa jos vasemmasta tissistä imetän ja sama toisin päin..on niiin järkky riippurinnat et raukkaparka tukehtuu jos en pidä tissist koko kädel kiinni, ei riitä et etusormi/keskisormi/peukalo otetta käyttäis=(

äippärahaa ootellaan kuin kuuta nousevaa et sais keittiön rempan tehtyy loppuun..pari vk viel siihenki!! plääh!! ärsyttää ku kesäkuus sai vaan 2vk kodinhoidontuen ja nyt pitää ootella sit 1,5kk et saa äpvrahan! kodinhoidontuki on muutenki ihan sairaan pieni! ois saanu tulla keskuun lopus jo 2vk äpvraha mun mielest!

vaunuista niin meillä on emma bestarit ja oon ollu tyytyväinen, on heittoaisast, hyvä tavaratila alhaal, kevyet nostaa autoon ja helppo kasata/koota. ainoo miinus ni aikapieni koppatila. melkopian vaihdoin makupussiin kopan. sen kans mahtu paremmin. se oli ainoo ero kaverin emmaljungiin...plus muutama satanen hinnassa.
matkarattaat on gracon ja oon niihinki tyytyväinen kun on gracon jalustallinen kaukalo ni on tosi helppo vaan nostaa kaukalo rattaitten päälle ja ne naksahtaa kiinni niihin. jalusta tietty pysyy autos ;)
nyt ostettiin vielä lisäks brio double wave niist ei viel kokemust, hyvilt vaikuttaa. ainoo vaan et ei oikeen mahdu meijän ovista kunnolla. autoon kyl mahtuu. täytyy keksii jotain tohon oviasiaan...ottaa vaan renkaitten keskiosat kiinni=( ei paljosta sii ole kiinni!

Termiitti: onneksi ei käynyt pahemmin!

ja ihanaa että en ole ainoa vessassa yms muualla hermoilija että joko nyt joko nyt ja mitä nyt mitä nyt :LOL:
 
SMSM meille sanottiin että pari vk olis se varoaika et ottais rauhallisest eikä menis kauppoihin. ulos saa tietty mennä ja on hyväkin jos on vähänkin keltaisuutta. meki oltiin esikoisen kans torilla kahen viikon ikäisenä. (syntys toukokuus) vieraita kävi sen 2 vkn aikana ja oltiin itekki kyläilemäs, mummilas kylläkin vaan. mut meil on ollu täs vuoden aikana vaan kolme flunssaa. synnäril sanoivat et vauvaa suojaa aika hyvin rintamaidon mukana tulevat suojat...
 
SMSM kyllä meillä on vauvat kulkeneet mukana ihan pienestä, eikä kumpainenkaan ole sairastellu. Ehkä tuuria tai sit tosi yksilöllinen juttu. Kaupassa nuo on molemmat menneet useimmiten liinassa ni eipä sinne hirveesti ees pöpöjä varmaan menekään, tai ainakaan yhtä paljoa ku kauppakärryihin.. Meillä on 4vk synnytyksestä mun serkun häät ja 5vk ni pitää olla järkkäämässä isohkoa yleisötapahtumaa joten eipä tartte montaa kertaa miettiä, pitääkö vauvan eristyksissä vai ei.. Eikä kyllä olla rajotettu meillä kyläilijöitä tai jätetty omia kyläilyjä väliin, tietty nyt kaameessa flunssassa tai vatsataudissa tms. en toivo vieraiden tulevan.

Mä haluuuuun tallille ja hepan selkään! Odotus on kova, elokuun puolivälissä alkais tunnit. Mut taitaa olla parasta odottaa jälkitarkastukseen saakka, et pääsee selkään kiipeemään. Täytynee toivoa, et pääsis tarkastukseen heti sen 5-6viikkoa synnytyksestä.. Ja ottaa ekat tunnit rauhassa, ettei arpi joudu koville.

Nyt se jokojoko kyselyrumba sit tais alkaa.. FB:ssa muutama kaveri kyselly ja anoppi yritti aamupäivällä soitella, ei huvittanu vastata. Välttelen ko. ihmistä niin pitkään, ku voin. Saa mun verenpaineen nousemaan ja hermot kireelle alta aika yksikön (on vaan totaalisen rasittava ja "tyhmä" vaikka huono omatunto tulee, kun ei se kokonaan oo sen vikaa, kaikenmoista sairautta yms). Ei vaan jaksa, mut toisaalta, onneks tuo puolisokaan ei äitiään niin hirmusesti jaksa.. Se vaan, että toinen asuu pohjosessa ni ei kyläile kovin usein -> kun kyläilee, viipyy sitten useamman päivän.. Neuvoja riittää vaikka muille jakaa (useimmiten ihan päättömiä) ja sit se uskonnollinen puoli, voi jestas kun toiselle ei mee perille, ettei mua/mun lapsia tartte yrittää jehoviksi käännyttää. Miestä se ei enää edes yritä, mut mulle ja muksuille kyllä vihjailee tai lähettelee millon mitäkin lehtistä.
No, lasten takia tuota on vaan kestettävä..

käytiin pikareissu kaupassa, ei tuulettimen tuuletinta enää Claesohlsonilla jäljellä. Eli uusinta kierros, kunhan tuo ukko ensin heräilee. Pojille sapuskaa, palaillaan..
 
virpi1980 Niin on meilläkin terveet ihmiset tietty päästetty lasta katsomaan, mutta itse ei olla kuljetettu missään... ei edes neuvolassa, kun meillä neuvolan tätit on käynteet kaksi kertaa kotona eka kuukauden aikana - tämä on toki aika harvinaista herkkua monessa kunnassa, et tätit käy 2 kertaa kotona. Nyt ei taida täälläkään käydä kahta kertaa, kun on loma-aika neuvolassakin, niin ei resurssit riitä, mutta riippuu tietty millon tää päättää syntyä... jos loppukuusta, niin sit on jo aikalailla lomat pyörineet ja elokuulla on taas mahdollisuus käydä 2 kertaa... luulisin.

retuli82 Niin no oon ite kyllä käynyt kaupassa ja pikkuasioilla ja mies on ollu sillon kotona vauvan kans. Pullosta on rintamaitoa antanu, jos on nälkä tullut mun poissaollessa. Mut vauvaa ei olla kuljeteltu kotoa minnekään...
Vauvan laskeutumisesta: kylläpä se itelläkin tuntu tuolla alaosastossa vihlontana ja paineena, kun vauva työntää päätään alaspäin ja venyttelee - sekin tuntuu ikävälle alaosastossa ja sit vessassa saa ruveta hyppäämään alituiseen - vielä enemmän kuin ennen ja välttämättä ei tuu pönttöön ku liraus :LOL: .

Pai80 En tiedä onko tähän asiaan mitään yleistä ohjeistusta. Muistaakseni joka meille asiaa suositteli oli vanha kokenut kätilö ja anoppikin on eläkkeellä oleva sairaanhoitaja hän sanoi samaa. On me tietty vaunulenkeillä jne käyty, mut ei yleisille paikoille viety ja ainakin meille näin silloin esikoisen aikaan suositeltiin ihan tuon vauvan immuniteetin takia. Onhan se vielä niin herkkä saamaan tartuntoja ja yleiset paikat on niiden saamiseen varmasti paras paikka, koska ihmisten täytyy sairaanakin käydä kaupassa, asioilla jne. Ite oon koettanut pientä suojella taudeilta, mutta silti tuli heti korvatulehdus, kun ruvettiin pientä kaupassa ja muualla yli kk:n vanhana kuljettamaan. Mut tietty se on jokaisen oma asia enkä ainakaan minä siitä ketään tuomitse. Haluan vaan kuulla muidenkin kommentteja asiaan.

En tiiä oonko tän asian suhteen ylisuojeleva, mut ku nyt jo kokemuksesta tiedän, et ei oo herkkua, kun vauva rupee sairastaan... se ei edes osaa itse kertoa, mistä on kipee jne. Rotaviruski meillä oli tytöllä 8 kk:n iässä eikä ollu herkku tauti sekään. Ripuloi vähintään 12 kertaa päivässä vesiripulia ja ei tahtonu nesteitä ottaa - pakolla piti nesteitä antaa ja osmosalia ettei kuivuis. Neuvolassa hypättiin punnituksilla joka päivä arkisin, ettei vaan paino lähde tippuun ja tyttö kuivu. Oys:ssa oli lasten osastolla hirveesti lapsipotilaita tiputuksessa... Ylivieskassa silloin kuoli yksi samanikäinen lapsi rotaviruksen aiheuttamaan kuivumiseen.
Tahtoo olla, et oon vähä turhankin herkkä viemään lasta lääkäriin ja siksi yritän myös välttää ettei tauteja tulis. Gefilustakin annetaan lapsille joka päivä vieläkin, mut eipä nuo isommat oo enää juuri sairastaneet, vaikka päiväkodissa muut lapset on sairastaneet mahatauteja, kuumetta jne. Tänä vuonna eivät ole olleet päivääkään sairaana - onneksi
Toisaalta on se varmaan ihmisestäkin kiinni - toiset sairastuu enemmän, toiset vähemmän.

Maanantaina ku kävin neuvolan tätillä oli paineent 102/66 ja tänään ku kävin tuosta sterilisaatiosta jutteleen lääkärin kans niin oli paineet 127/69. Tais olla tolla äkkilähöllä ja jännityksellä osuutensa asiaan. Normaalistihan mulla on paineet ollu tuota luokkaa, mut raskauden aikana alhaisemmat. Ja lääkärille keretessä aulassa sydänki hakkas ku singerineula... :LOL: ja mistähän syystä? - ei kait tuossa lääkärikäynnissä juuri mitään ihmeellisempää pitäs olla ku muissakaan???

Meillä ei hirveesti ole kyselyrumba alkanu. Anoppi on jokusen tekstiviestin lähettänyt, et onko kaikki ok :LOL: . No anoppi on kyllä loppujen lopuksi ihan symppis tyyppi ja neuvojakin tuputtaa, mu silleen varovaisesti - vaivihkaa. Joskus en niitä jaksa... mut annan sit mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eipä se varmaan maailman täydellisin anoppi ole, mut en minäkään varmaan helppo miniä. Jos mua joku risoo... niin annan kuulua ku mitta tulee täyteen - pari kertaa on tieten törmäyskurssille jouduttu ja asiat myöhemmin sovittu, et kaikki ok :LOL: .

Puoli taloa tossa koetin imuroida ja sit piti lähtä hengähtään... vielä ton toisen puoliskon ku imurois ja pitäs sitä ennen varmaan ruokaaki laittaa...
 
millanen kiitos lohdutuksesta :) on tää palsta vaan hyvä juttu, toisten tuki ja ymmärrys auttaa jaksamaan.

vauvan laskeutumisesta
mäkin tunsin keskiviikkona semmosen rymäyksen mahassa niinku vauva olis laskeutunut. Potkut alkoi tuntua alempana ja närästys helpotti, lisäksi alkoi tuntua painetta alapäässä ja vatsa on alkanut toimia oikein urakalla. Tänään oli neuvola ja th sanoi, että vauva on aloittanut kiinnittymisen, viikko sitten pää vielä heilui.

Päpsy ja pikkunöösi 38+1
 
SMSM koiruus on onneks tollanen minimaalisen kokoinen siis "isoksi koiraksi " korkeutta sillä on alle 50cm ja leveyttä alle 20cm:D Whippet on siis joka raon koira..:D Joten oon järkeillyt asian että vaunut mahtuis kasassa,sivuttain pystyssä olemaan ihan mainiosti kontissa ja koppa vieressä,ja silti jäis tilaa kuljetus kopille minne toi otus mahtuu;)

Lima tulppaa pongattu? B) :wave: Jipii,sittenkin alkaa jo jotain tapahtumaan tuolla alapäässäkin..:D Äsken vessassa käynnin yhteydessä jäi paperiin pitkä ja melko paksuhko limainen viiru, olettaisin sen olevan limatulppaa... Ainakin toivoisin niin..:D Koska tähän mennessä tuo valkovuoto mitä on tullut on ollut hyvinkin juoksevaa mallia joka pysähtyisi reisiin ilman housuja.... :LOL:
 
millanen No joo, tuollait tietty vois saada tilaa...
Omassa autossa vaan en ymmärrä ku sen pitäs olla tilava tila-auto... niin kuiteski ku reissuun lähtään, niin auto on nyt jo kattoa myöten täynnä... :LOL: Vaikka siel ei oo ku kylmälaukku ja meidän ja lasten matkatavarat. Nyt ku sinne pitäs vielä vaunutki sovittaa ja vauvan tavarat. Tosin mahtuhan tuonne mummolareissulle tytön pyörä peräkonttiin ja pojan pyörä ulos kuletustelineeseen. Mut oon kyllä jo miehelle puhunut, et voitas hankkia vielä boksi katolla lisätilaksi :LOL: .

Onnittelut limatulpan bongaamisesta, jospa se sulla nyt alkas synnytys läheneen pikavauhtia. Täällä kans limatulpan bongaamista odottelen, et ois ees jotain toiveita päästä lähiaikoina tästä mahasta eroon...

*MUOKS* yks kaveriperhe ku lähti kerran reissuun, niin nillä oli peräkärry mukana ja lapsia ei sillon ollu ku kaks, autona Renault Megane. Peräkärryssä oli sit kaikki mikä ei autoon mahtunut ja lasten lelujaki mukana. Porukalla naurettiin sillon, et on se hirvee, ku noin paljo pitää tavaraa ottaa mukaan viikon reissulle :LOL: . Mut kyllä tuota sais itelläki olla kohta toi katettu kärry perässä ku reissuun lähtään :LOL: .
 
Heissan,

tänään kävi neuvolan terkkari ottamassa ompeleet pois :) muutenki olo alkaa olla hyvä, ei oo tarvinnu ottaa eilisaamun jälkeen särkylääkettä. Rautakuurilla olen,kun hb oli 92 kun lähdin sairaalasta.

Vauva on sairaalassa edelleen, keskiviikkona hänet siirrettiin Lastenklinikalle Helsinkiin,jossa on hoidossa. Ovat siellä tutkineet sydäntä, ja nyt tuli tieto,etteivät ainakaan toistaiseksi sydänleikkausta tee, ehkä leikki-iässä... ja on sydänseurannassa. Kunnon pitäis parata ennen kuin siirtävät pojan takas Oysiin.. ainakin viikonlopun on nyt Helsingissä. Ois ihana saada poika Ouluun niin voi käydä joka päivä katsomassa. Helsinkiin en nyt ole lähdössä, kun voi olla että pian jo tulee takaisin tänne, vaikka toisaalta olis mukava siellä olla poikaa kattomassa. Just tää talon rakennushommakin on pahimmassa vaiheessa, 3viikon päästä päästään jo muuttamaan uuteen kotiin,eikä isäntä voi mukaan lähteä ja yksin en pysty Helsinkiin lähtemään tämän leikkauksen takia, ei saa kannella mitään painavaa jne.

Terkkari toi vauvalle mukanaan liberolaukun,kivaa! siitä tulee sitten hoitolaukku vauvelille!

pauliina ja Ville 6päivää
 
SMSM pitänee siis laittaa auton sisältö listalle peräkoukku jos sattuu käymään niin että kaikki ei mahtuisi konttiin.. :LOL: :LOL:
Sellasia koirien kuljetus koppeja on tosiaan olemassa mitkä on sellasia ns. muovisia häkkejä jossa tietysti on paljon reikiä/aukkoja jotta ilma vaihtuu,joten sen päällekkin voi sitten viel lastata lisää tavaraa että konttiin mahtuis kaikki..:D
Samaa mieltä oon siinä että vauvan synnyttyä ei koiraa voida enää kuljettaa takapenkillä vaikka koiralle onkin turvavyöt mutta,pääsee se niissä sen verran liikkumaan kuitenkin että saattais käydä sitten tekemässä minun mielestä liian läheistä tuttavuutta Pippurin kanssa... :whistle:

Toiveikkaana olen tuon suhteen että joskos sieltä alkais tulemaan enemmänkin tavaraa jo ulos,mutta onhan niitäkin tapauksia joilla lima tulppa irtoaa jo hyvin hyvin ajoissa synnytykseen nähden... Taitaa olla nyt sit ainakin mun uinnit uitu ennen synnytystä...

Mutta nyt koirat ulos,kun siellä tuulee niin ihanasti että mahtais viihtyä pidempäänkin... :D

Muoks. Pauliina paljon voimia koko perheelle! :hug: Pidetään peukkuja että pikkunen pääsee pian takaisin sinne ylemmäs täältä etelästä. Ainakin on hyvässä hoidossa ammattilaisten käsissä,mutta se tuskin paljon helpottaa ikävään.. :| Mun kummipojalla on kanssa ongelmia sydämensä kanssa ja hänelläkin on ikää nyt vasta puoltoista vuotta. Ihan hyvin on pärjännyt mutta yhdessä vaiheessa lääkärit oli sanoneet että poika ei saa sairastua viruksiin, ( silloin kun sikainfluenssalla pelottelivat kaikkia) että jos jälkitautina tulee jotain vakavaa sydänkalvon tulehdus tmv. ei poika kestäisi sitä... :( Mutta onneksi se oli vaan pelottelua eikä ikinä tullut mitään!:) Ja nyt ei onneks ole edes liikkeelllä käsittääkseni mitään virus epidemioita joten melko turvallisin mielin varmaan voitte olla:)
Jaksamista siis koko perheelle:) :hug:
 
:wave: aattelin ilmoitella, että oon täällä hengessä mukana teidän kanssanne, kun luultavasti/toivottavasti ens viikolla mun vauvat näkee päivänvalon. -- mukavan lämmintä luvassa ens viikolla. UUUH! kävin jo koemakaamassa synnärillä sängyn edellisyönä; yö oli onneksi viileä, mutta päivällä lämpeni tuskattuttavaksi. ja mä sentään olin yksin tarkkailuhuoneessa. nooh, kait sen muutaman päivän sit kestää, kun vauvat ei enää lämmitä masussa. :heart: :heart:
 
JEE!! Miehen syyskuun alun kertausharjoitus on peruttu resurssipulan vuoksi!!! :LOL: Viikon paras uutinen!! =) ei menny mitkään valituksen yms. läpi, vaikka kuinka yritettiin, mutta nyt ei sitten onneksi tarvi edes kitistä, kun koko turhanpäiväisyys peruuntui!! =) =) =)

Käytiin pikkusen kanssa neuvolassa juuri. Painoa tulee ihan hirmuista vauhtia. Syntymäpaino oli 3765g ja nyt 15 pv:n ikäisenä jo 4030g!! ELikkäs saan alkaa lopetteleen yölliset herättelyt ja päivälläkin testailla, miten pitkään vauva itse nukkuin jos ei oo 3-4 tunnin välein herättämässä. Ihanaa, jos saa alkaa elää vauvatahtisesti!!

VIiime yönä meillä kitistiin 02-04 välillä..halusi vain seurustella ja äiti ja isä ois puolestaan halunnu nukkua!! =) Jaahas, kutsu käy makkarista... :heart:

Zeenah ja pikkuneiti 15 pv! :heart:
 
millanen Miellä kans edellisessä autossa kulki koira takapenkillä niissä omissa turvavöissää ja sit ostin auton ihan koiraa ajatellen..siis farmarin missä koiralle sopiva takapaksi... No sillon tietty ollu mitään tietoutta siitä, että kohta olis meille toukka tulossa... Nyt siis kans vähän ongelmallista nuitten vaunujen sopiminen autoon mikäli joudutaan jonnekkin omat vaunut+koira ottamaan..Tosin vielä ei kyllä olla kokeiltu mahtuuko nuo takapaksiin kera koiran.. Pitäski kokeilla.. Mietin jo valmiiksi sitä, että entäpä sitten jos on useempi mukula..me saadaan oikeesti ostaa se peräkärri vaan matkatavaroita varten :LOL: :LOL: :LOL:

Hittolainen, että on KUUMA!!!! Ja en varsinaisesti vielä koko siivousta ole vielä edes aloittanut... Pitänee tästä lähteä hommiin ni kerkeen siivotakkin ennen vieraiden tuloa ja saa pitää huilitaukoja..muuten en pärjää...
 
Oonki nähnyt täällä Oulun seudulla sellaisia tosi hienon näköisiä koirankuljetus peräkärryjä. Niisson ollu tuulettimet ja kaikki. Yks tais olla 2 koiralle oli ainaki sen näkönen. Materiaali on näyttänyt metallille, mut tiiä sitten, on saattanu olla muoviiki. Mut tosi hienon näkösiä ovat ja varmaan maksavatki sievoisesti.

Toi peräkärry on kyllä hyvä olemassa kun alkaa enemmän tavaraa oleen. Meki laitettiin vuosi pari sitten toi kuomullinen kärry ja käyttöä sillä riittää. Vielä ei ole reissuun tarvinnu sitä ottaa, mut kohta kai seki pitää jo ton tavaramäärän kans perään laittaa :LOL: . Tai sit ostaa se anopinkuljetuslaatikko katolle :LOL: , kyllä sinnekki aika paljo tavaraa saa mahtuun.

Pauliinan perheelle kovasti voimia, toivottavasti saatte pienen pian tänne lähemmäs, vaikka varmasti hyvää hoitoa saa molemmissa paikoissa. Mut ikävähän se on kun pieni viedään noin kauas. Ite oon vielä niin herkkä, et varmaan itkisin kokoajan... :'( .

Tervehdys dremer78 ja onnea matkaan synnytykseen :hug: .

Meilläki on poika ruvennut haluaan omaa koiraa, mut toistaseksi meille ei koiraa oteta - syyt:
- tytöllä tieten jotain allergian tyylistä, kun rupee aina yskiin, kun käydään kylässä talossa, jossa koira sisällä. Lääkäri määräs lääkettä, jota otetaan ennen tällaiseen taloon kylään menoa - siedätyshoitoa samalla.
- pojalla on ikää vasta 6,5 v. ja ei mielestämme osaa vielä niin kokonaisvaltaisesti huolehtia koirasta - jäis kuiteski vanhempien hommaksi.
- tyttö käsitteleen jo tota kissaa sen verta kovakouraisesti, ettei enää koiraa haluta rääkättäväksi... tytön mielestä hän hoitaa kissa, mut turhan kovakouraista se näyttää olevan. Päivittäin pitää olla kissaa pelastamassa tytön kynsistä.
- vauvan tulon takiakaan ei haluta tähän pentukoiraa vielä hoidettavaksi.
- Reissaamme kohtalaisen paljon ja silloin on aina ongelmana, et mihis koira. Kissa kulkee nätisti omassa boksissa takapenkillä, mutta koiralle ei ole tilaa...
Mutta ehkä joskus tulevaisuudessa koira otetaan. Mieskin varmaan haluaa koiran - joko metsästyskoiran tai sakemannin. Mies kun on käynyt armeijan koirapuolella kouluttaen sakemanneja siellä armeija-ajan.

Rae89 Todellakin tää siivous on hikistä puuhaa... suurin osa taloa ois nyt imuroitu ja just imuroin sohvan - vielä pitäs sohvatyynyt imuroida... se on niin kivaa kun toi meidän karvakasa kissa levittää sinne karvojaan :kieh: . Onneksi ei kuitenkaan ole nyt karvanlähtöaika.
Jos tää imurointiki on jo näin hikistä puuhaa... niin mitenkähän ois sit saunan/pesuhuoneen pesu... Kaverin kans puhuin ikkunan pesusta niin hän meinas, et säähän, et tossa tilassa rupee ikkunoita peseen - kerkee ne myöhemminkin - eli tän voi tieten tulkita luvaksi olla pesemättä ikkunoita
:LOL: :LOL:

Ja taas jatkaan siivousta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeenah:
JEE!! Miehen syyskuun alun kertausharjoitus on peruttu resurssipulan vuoksi!!! :LOL: Viikon paras uutinen!! =) ei menny mitkään valituksen yms. läpi, vaikka kuinka yritettiin, mutta nyt ei sitten onneksi tarvi edes kitistä, kun koko turhanpäiväisyys peruuntui!! =) =) =)

Käytiin pikkusen kanssa neuvolassa juuri. Painoa tulee ihan hirmuista vauhtia. Syntymäpaino oli 3765g ja nyt 15 pv:n ikäisenä jo 4030g!! ELikkäs saan alkaa lopetteleen yölliset herättelyt ja päivälläkin testailla, miten pitkään vauva itse nukkuin jos ei oo 3-4 tunnin välein herättämässä. Ihanaa, jos saa alkaa elää vauvatahtisesti!!

VIiime yönä meillä kitistiin 02-04 välillä..halusi vain seurustella ja äiti ja isä ois puolestaan halunnu nukkua!! =) Jaahas, kutsu käy makkarista... :heart:

Zeenah ja pikkuneiti 15 pv! :heart:
Hienosti on teilllä paino noussut.

Pitääkö vauva tosiaankin herättää syömään 3-4 h välein ? Onko siinä joku painoraja mihin asti pitää herätellä ?
Jos näin on niin meille joutuu kyllä hankkimaan lisää ja tehokkaampia herätyskelloja :LOL:
 
Onnitteluja ihan alkuun kaikille uusille jakautuneille!! :heart:

Vauvan kuljettamisesta; meillä esikoinen lähti mukaan pari päivää vaille 2 vk ikäisenä mukaan mummulaan, jonne sitten tuli muita sukulaisia häntä katsomaan. Jäätiin vieläpä yökylään, kun matkaakin oli aika paljon. Kukaan ei muistaakseni ollut kipeänä, eikä lapsikaan siitä reissusta sairastunut. Matkaa vaan oli niin paljon, että jouduttiin puolimatkassa pysähtymään ja ottaan vähäksi aikaa pois turvakaukalostaan.

Imetyksestä julkisilla paikoilla; meillä imetys lähti niin huonosti käyntiin, ettei oikeastaan ollut mahdollistakaan julkisesti imettää, kun ei se meinannut onnistua kotonakaan. :( Mutta nyt olen taas etsinyt kaikki imetyspaidat esille, että jos vaikka tällä kertaa onnistuis paremmin. :)

Jos uutta autoa muuten joutuu nyt katseleen, niin kannattaa tsekata farkkujen lisäksi tila-autoja! Ainakin citroenilla niissä picasso -malleissa on yllättävän tilavat takatilat sen lisäksi, että takapenkin 3 penkkiä ovat erilliset, jolloin hyvin mahtuu kahden turvaistuimen lisäksi vielä aikuinenkin sinne istumaan. :)

Ja jee! Mäkin sain tänään ekan kerran vanhempainrahaa, ja hetihän siitä oli mentävä ostoksille. :D Mut kyllä kannatti, taas sai koko perhe lisää vaatteita. :) Mutta: Mistä te olette löytäneet tai oletteko yleensä löytäneet mistään niitä aivan ohuita puuvillatumppuja vastasyntyneille? Ajattelin, että jos vaikka nää helteet tästä vähän viilenisi, niin niitäkin tarvitsisi, mutta jostain syystä ei ole kaupoissa näkynyt?
 

Yhteistyössä