Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Hei :wave:

Onnea vauvaantuneille, ei voi muistaa kaikkia nimiä:ashamed: , kun vauvoja syntyy nyt kuin sieniä sateella :whistle:

Helise en oo unohtanut palstaa, edelleen yhtä koukussa kuin ennenkin :LOL: aina kun oon yrittämässä koneelle niin mies on koneella tai poitsu huutaa ( tahtoo rajoittaa äipän tietokoneella oloa ja telkkarin katselua :D ) Luen palstaa varmaan sata kertaa päivässä puhelimen kautta, kun imettän. Tarvin jotain oheistoimintaa imettäessä, meinaa vähän käyä aika pitkäksi, kun toinen roikkuu tississä 20 min - 1,5 h kerralla. Muuten en pysy hereillä.

Täälläkin lähtee järki helteiden takia, saa asua suihkussa, niin olo on hetken edes vähän vilpoinen ja eikä haava haudu. Pääsispä uimaan, nytkin mies lähti uimarannalle polskiin :kieh: haavan ja jälkivuodon takia en varmaan pääse aikoihin uimaan, unohin neuvolassa kysyä, milloin sais uida :saint: Meillä on asunnossa +30 sisälämpötila, ei pahemmin tuuletus tai tuulettimet auta :headwall: Helteet on sotkenut pojan unirytmin, poitsu valvoo yöt ja nukkuu päivät. Aateltiin lähtä evakkoon helteitä mun vanhempien luokse, siellä on vilposempaa sisällä kuin täällä. On tää kyll ihme asunto: talvisin pirun kylmä ja kesäsin pirun kuuma :kieh:

Kardemummma Mulla on just se suositeltu Avent Isiksen käsikäyttönen pumppu, toimii kuin unelma :) siihen sitten lisänä samaan sarjaan kuuluva äidinmaidon säilytyspurkit, joihin on kätevä säilöä maitoa pakkaseen. Ostettiin sähkökäyttönen Aventin höyrysterilisaattori :p eipä tarvi enää pumppua tai tutteja keitellä :)

Sairaalavaatteista
, ne sairaalan pinkit kaavut on tosi hiostavia :( mutta ne sexyt verkkopikkupöksyt on super mukavat :D ( tais kassiin livahtaa yhdet verkkopöksyt mukaan kotia :whistle: Ei ehkä tuu vahinkoa jos livauttaa kassiin jokusen sairaalan paksuja vaippamaisiasuojia, itellä ainakin ekat päivät jälkivuoto oli niin raisua, että tavallista kaupan paksuista yösiteistä valahti nesteen läpi hetkessä. Nyt onneksi pärjää pääasiassa pikkuhousun suojilla.

Käytiin eka kerran kunnolla vaunuileen sunnuntai-iltana :) poitsu nukku koko lenkin ajan tyytyväisenä. Tänään käytiin keskustassa ostoksilla, tultiin siihen tulokseen, että nuo meän Emmaljungat on aika jykevät ja jäykät kaupunki/ostosvaunuiksi, niiden kokoaminen autosta ja purkaminen autoon sopiviksi on aika työlästä.

Rintakumista, ite käytän välillä rintakumia, nännit on aika rikki pitkän imetysmaratoonin jäljiltä, niin silloin pakko käyttää kumia. Meän poitsu ei välitä saako rintaa paljaana vai kumilla ( tulipa kaksmielinen lausahdu :D )

Vauvan pukeminen meillä sisällä on niin kuuma, niin poika pelkästään vaipoissa ja sukissa. Jos johonkin lähetään, niin paita/body, potkuhousut, pipo, sukat ja tumput. Jos viileämpi ilma niin kevyt neulehaalari päälle. Niskasta tosiaan on kätevää kokeilla vaavin lämpötilaa. Vaunuihin oon pistänyt lämpömittarin sisälle koppaan, niin tietää aika tarkasti kuinka lämmintä kopassa on.. Vähän epäillyttänyt pojan nukutus vaunuissa, kun meillä sattuu oleen mustat vaunut, mutt lämpötila on ollut sopiva :)

Noiden sinappikoneiden mukana pitäis tulla manuaali, semmonen omistajan opas :D " Vauvan hoitoa aloittelijoille ja tyhmille, vinkkejä ja käytännön neuvoja". Sinne sopivia neuvoja olisi:

* Muovita/suojaa hoitopöytä (myös vaipan vaihtaja ois hyvä muovittaa) ja sen ympäristö, erityisesti silloin jos olet poikavauvan onnellinen omistaja

* Kun viet vauvan peppu pesulle vessaan, peitä kädellä /paperilla peppu/pippeli/pimpsa tai pian putsaat mattoja

* Imetä epämukavassa asennossa tai pian vedät hirsiä, sillä välin pikku vamppyyri imee nännin verille ja vetää tissiraivarit, kun ei saa vaihtaa tissiä.

* Aikaisina aamuina tulitikut silmillä olis aika hyvä lisävarustus, niin näkee mitää tekee, eikä kahvipaketti mene kuiva-ainekaapin sijasta jääkaappiin.

* Harsoja hyvä olla ainakin parisen kymmentä, ne on niin käteviä :whistle: voivat olla peittona, pyyhkeenä, aurinkosuojana tai oikeastaan minä tahansa. ( meillä menee päivittäin ainakin 3-5 pesuun, hoitasolla pidetään suojana, froteepintainen ikean hoitoalusta, imee muuten pissat ja kakat hyvin, ellei suojaa)

Vauva-arki alkaa rullaan meillä jo rutiinilla :) Saa nähä miten sitten menee, kun miehen loma loppuu.

Huomenna muuten ois poitsun laskettuaika, ja tänään murun syntymästä on 2 viikkoa :heart:
Eilen käytiin neuvolassa punnitsemassa poika, paino oli vajaassa kuudessa päivässä noussut 200g :) Olin stressannut maidon riittävyydestä, niin ilmeisesti poika on saanut tarpeeksi maitoa :) Ainakin neuvolan tätsky niin meinas :) Nyt poika painaa 2980 g ja on 47,5 cm ( syntympäpaino 2900g ja pituus 47) Ollaan parit bodyt jo siirreetty pois käytöstä, kun ei enää mahdu päälle :) Pikkune kasvaa koko ajan, on se niin sulonen :'( :heart:

Pai80 jaksamisia miehes kans
Millanen Onnea tulevista talokaupoista :)

JP-78 & Pauliina82
:hug:

Mitä mieltä muuten ootte julki-imettämisestä? Siis siitä, että imettää ihan missä tahansa julkisesti. Ite oon tähän mennessä imettänyt vähän julkisemmin, niin kaupan parkkipaikalla autossa ja uimarannalla huivin alla. En oikein tunne oloa luontevaksi imettää ihan missä tahansa ja kenen tahansa silmien alla, kotonakin, jos on vieraita niin sulkeudun makkariin imettämään rauhassa.

Vierailijoista Noh välillä tuntuu, että appivanhemmat asuu meillä, käyvät ainakin pari kertaa viikossa ja ovat tuntikausia, ja soittelevat päivittäin varmaan kymmenen kertaa :headwall: :headwall: Tuntuu, että ei ole omaa rauhaa :kieh: Oon miehelle sanonut, että vois jotain sanoa niille, mutta se vaan sanonoo, että ne innostuneita ja jos niille jotain sanoo ne suuttuu. Ei voi oikeen mitään suunnitella, kun ne vaan hyökkää yllättäin kylään. Tuntuu kuin ne yrittäin omia vauvan, kokoajan tyyliin puhuvat, kun tuut hoitoo tänne niin lähetään vaunulenkille ja muuta, ihan kuin mua lapsen äitiä ei olis olemassa. Anoppi tuputtaa iänikuisia neuvojaan, jokka ei nykyään päde, koko ajan neuvomassa ja puuttumassa asiohin, lähtee järki :kieh: Tuntuu nyt ainakin siltä, että missää nimessä ikinä halua antaa lasta niille hoitoon. Mun omat vanhemmat sentää tajuavat, että pitää antaa tilaa ja omaa rauhaa. Mutta miehen vanhemmat ei :kieh: Eipä oo kavereita näkynyt vauvaa katoon, vaikka ne niin vanno ja lupaili, että tulee kattoon kun ollaan kotiuduttu. Ovat pari kertaa jo ilmoittaneet tulevansa,
mutta peruneet viime tipassa :(

Tää pikku romaani voi olla sekava ja täynnä kirjoitusvirheitä, imetän poitsua täsä samalla.

Dana88 & Poitsu 2 viikkoa
 
:flower: Onnea vauvoista Solnushka ja samanta :flower:

Pai80 jaksamista miehen kanssa :hug:

kardemummma ihanan avoimesti kerrot elämästäsi Sulon äitinä. Tulet varmasti pärjäämään hienosti lapsesi kanssa :)

Olivia81
hyvä, että teillä on huumorintaju tallella, sitä vauvanhoidossa totisesti kysytään :D

Täällä mies tosiaan lähtee saunanrakennushommiin viikonlopuksi :kieh: voin olla niin kettumainen, että jos vauva tulee, menen ilman miestä synnyttämään, otan äitin tueksi ja turvaksi. Varsin hyvin mies tietää, että lähtö voi tulla koska tahansa.....Sen paikka on nyt mun vierellä eikä huitsin nevadassa PISTE.

Päpsy ja pikkunöösi 38+0 *poks*
 
Ihmeen seesteinen olotila onkin ollu näille viikoille asti. Mutta nyt on alkanu ihan järkyttävät mielialavaihtelut; yhtenä hetkenä naurattaa ihan pirusti (esim. yks ilta meinasin kuolla nauruun ku naapuri aivasti ihan täysii ja kuulu parvekkeen kautta meille) ja sitten seuraavassa hetkessä itkettää ja turhauttaa niin pirusti. Noita kelejä mäkin täällä oon jo melkein itkeskellyt. Ja miehen "paskamaisuuskin" taitaa olla vaan tätä hiton hormoniheittelyä.
Argh. Ihan sekopäinen olotila 24/7. Ihan kauhulla odottelen et mitä se sitten mahtaa olla ku vauva on maailmassa.
 
Termiitti82
tulipa tehtyä reissu TAYS:iin kun olin koirien kanssa agilityssa ja otin siellä kunnon mahalennon. ilmat tuli pihalle ja kunnon muksaus kuului. soitin sitten vastaanottoon että pitääkö huolestua niin olivat sitä mieltä että ehdottomasti näytille.

pari tuntia siellä käyrällä oleilin ja lääkäri ultrasi, kaikki hyvin. sanoi että aika kypsää kamaa tässä muutenkin jo ollaan, toivottavasti, sillä kone antoi tän hetkiseksi painiarvioksi jo 4,2kg!tosin käsikopelolla sanoi että veikkaisi alle nelikiloiseksi mutta ei lähe kummiksi jos menee pieleen :LOL:
alapäätä juimii mätkähdyksestä mutta ei sen kummempaa, joskos tuo ottas nyt tuulta purjeisiinsa.
lääkäri soitti vielä perään kun ottivat verikokeita että hemoglobiini oli 103, jotta pitäisikö tulla takaisin kun voisi enteillä jotain sisäistä vuotoa mutta sanoin että mulla on aina tosi huono, ettei tuo nyt mulle mikää mahoton oo ja jäädään seuraileen tilannetta.
aika tosissaan ne vaan kaatumiset tässä vaiheessa näköjään ottaa, kun istukka voi kuulemma irrota, ja se oiskin sitten oikein pahapaha vissii.

tosi mukava lääkäri sekä kätilö siellä vastaanotossa, hyvillä fiiliksillä sinne meen sitten taas synnyttelee, toivottivat tervetulleeksi.
alapään tilanne oli että kanava hävinnyt ja sormelle auki, pää tuntui tosi alhaalla. saas nähä koska pääsis tosi toimiin, mies veikkas sunnuntaita. :D

termiitti 39+4

muoks: ja ihanaa, huomenna eka äippäraha, loppuu tämä kituuttaminen ja lähen heti soppaamaan!!
 
Onnea jakaantuneille perheineen :flower: :flower: :flower: :heart: !!!

Mulla on taas aamulla neuvola. Saas nähdä millaiset verenpaineet on :/ .

Julki-imettämisestä on ollut puhetta:
Mä oon ainakin antanut vauvalle ruokaa silloin kun on ollut nälkäinen. Pahemmat katseet siitä saa, kun antaa vauvan huutaa kurkku suorana. En oo tosin ollut "tissit tyrkyllä" ja "vatsamakkarat paljaana" missään- sen homman voi hoitaa tyylikkäästikin :)
Enkä taas toisaalta ole mihinkään vessaankaan jumiutunut vauvaa syöttämään- en söisi itsekään vessassa. Osassa kahviloista ei saa imettää- muut asiakkaat "kaikkoavat" (ts. ilmapiiri on lapsikielteinen). Sellaiset paikat kyllä oppii kiertämään kaukaa.
Minusta imettäminen oli kuopuksen kohdalla kaikista helpointa kantoliinan sisällä. Liinaa pystyi levittämään niin, että kukaan ei nähnyt vauvan ruokailuhetkeä. Harmi, etten liinaillut isompien lasten kanssa. Tälle pienelle hankin liinan ehdottomasti! Se on lyhyillä kauppareissuillakin tosi näppärä. Oli siis kudottu liina (itse ommeltu-eipä ollut kallis investointi).

Hip hei! Täällä sataa vettä! Taivas on oudon keltainen.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 37+4

p.s. Pai, mulla on ihan samanlaisia mielialanvaihteluita. Tänään, kun mies loikoili sohvalla ajattelin mielessäni pienen ihmisen sen vatsan päällä päikkäreillä, niin johan taas hanat aukesivat! Minusta on jotenkin liikuttavaa ajatella isää ja pientä yhdessä (joo taas kostuu silmäkulmat). Hetken päästä joku muu asia nauratti. Säätiedotukset luettua taas itketti. Ja lastenhuoneessa käytyä taas v***tti (oli joo tosissaankin siivottu- ei lähellekään. Nyt rupesin sitten tulospalkkiolinjalle (tietty aika-tietty siisteystaso-tietty palkkio) ainakin tänään se tuotti tulosta :)

 
Hui Termiitti! Tuollainen kyllä pysäyttää varmasti. Mä en oo uskaltanut käyttää meidän berniä lenkillä, kun pelkään, että 60 kiloinen koira tempasee mut ojaan tai jos vaikka innostuukin ja hyppää vatsaa vasten (istukka on osittain edessä). Huskya taas on lenkittänyt, mutta sillä on niin kova veto päällä, että nyt oon ulkoistanut lenkittämisenkin toisille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JaKa:
minkälaiset vaunut teillä on,kun kerroit niiden olevan vähän hankalat? kyselen vain kun vaunu ostoksille olen vasta menossa..

JaKa 37+5
Meillä on Emmaljungan Duo Edget, ne hyvät työnnellä ja kivan näköiset, mutta vievät ison tilan autossa ja kotona säilytyksessä. Autossa pitää renkaat, koppa ja runko ottaa erikseen, että mahtuvat autoon, meillä ei kuitenkaan ole mikään pikku auto vaan ihan kunnon kokonen farmari. Kaupoissa liikkuminen ei tuottanut ongelmaa, hyvin mahtu käyttävillä liikkumaan ja kääntymään.

 
Heipsis jälleen!

Paljon, paljon onnea vauvoja saaneille ja tsemppiä pian hakureissulle lähtijöille! :) :flower:

tridian: Me ollaan tosiaan oltu menossa koko viikko pelaamaan sitä frisbeegolfia, mutta aina on lopulta jäänyt pelaamatta: joko täyttä ja nolostuttaa mennä mokailee :LOL: tai sitten vaan niin hikinen fiilis ettei lopulta ole tullut mentyä. Mutta kiekot meillä nyt on, eli heti kun on sopiva olo ja radalla tilaa niin haluun mennä! :) Oon nyt vaan heitelly sitä kiekkoa kattoa kohti sisällä, heh! Pitää kattoa miten ois vaikka huomenna...

dana88: Hei kiva kuulla sustakin! :) Ja aivan mainiot vasta-alkajan ohjeet :LOL: Pitää painaa muistiin tarkkaan noi. Meillä on myös semmonen asunto, että talvisin jäätyy sisälle ja saa olla ihan tosi paljon päällä ettei ihan kalise. Kesäisin taas sisälle paahtuu. Ihme asunto. Ja meillä on sähkölämmitys mikä on törkeen kallis, kolmen kuukauden sähkölasku talvella oli reilusti yli 600e, en muista oisko ollut melkein 700e. Ihan sikana siis! :kieh:

Kodin siivous: Siiis ääks! Kuin te jaksatte imuroida! Mä en tosiaan jaksa kun on niin kuuma. Teen vaan kaikkea kivaa pientä, mutta imuriin en koske... Huuh.

Tänään oon kierrellyt kaupungilla, hengannut kirjastossa ja pyöräillyt reilun tunnin. Illalla sitten teki mieli suolasta ja söin pikkupitsoja ja katoin ugly bettyä :D

Uskallankohan edes sanoa, että tänään on ollut pikkusen menkkajomotuksia ja selkäsärkyä.. Ihanaa, jotain merkkejä pitkästä aikaa! Mutta toivon vaan, että ne jatkuis kunnolla ja pääsis vielä tällä viikolla synnärille.

Nyt taidan siirtyä petiin, meillä on nyt kans tuuletin, ostettiin anttilasta hintaan 20e, mutta ihan ok peli se on. Jos sais ensi yön paremmin nukuttua.

Tsemppiä heinämammat! :)

helise ja pötsihirmu 40+2
 
Huomenta!
Tää täällä jo kukkuu, kun ei tullut uni. Sentään sai paremmin nukuttua kuin edellisyönä, jolloin saldo oli about 3 tuntia.

VaunuistaEmmaljungat on tosiaan isot, mut toisaalta mahtuuhan siihen koppaan vauva sitten pidempään. Meidän on kantokopasta aika äkkiä pitänyt luopua (esikoinen mahtui muistaakseni 4 kk siihen ja emmljungissa olisi mennyt varmaan 6 kk asti), joten yhdistelmäosuuden käyttöikä on aika lyhyt. Esikoisen yhdistelmät menikin aika äkkiä myyntiin ja tilalle tuli Emmaljungan Scooterit. Ainoa miinus on, ettei selkänoja menee kokonaan makuulle ja ei ole heittoaisaa. Muuten tulisi niitä käytetyksi varmasti vastasyntyneestä :)

Ei sitten tapahtunut ihmettä yöllä :( Tosin supistuksia oli ihan kiitettävästi, muttei mitään säännöllistä tai hirveän kivuliasta (olen kyllä tullut siihen tulokseen, että käynnistäessä supistukset on pakko olla vähän rankempia ). Jahas nyt suihkuun, että ehtii kahdeksaksi sairaalalle hakemaan vaavia.

Ihanan viileetä vielä ulkona ja kämpässä :heart:
 
Huomenta!

Ennulle tsempppiä vauvanhakureissuun, ihanaa että pieni on kohta sylissä.

Danalle kiitokset vasta-alkajan vinkeistä :LOL:

Termiitti82 hui toi kaatuminen :( Hauskaa shoppailupäivää!

Kävin eilen äpolilla ja oli todella mukava lääkäri tällä kertaa. Pienellä kaikki ok masussa. Painoarvio oli 2920g ja viikkoja siis 37+1.
Viikossa tapahtunut edistystä kohdunsuullakin, nyt oli pehmeä, auki 1,5cm ja pituus 1,5cm. (Viikko sitten neuvolalääkärissä oli ainoastaan hiukan pehminnyt). Eli ehkä tää tulee itsestään ennen laskettua aikaa, niin ei tarvitse käynnistää :) Viikon aikana ilmestyneet selkäsäryt ovat taineet tehdä tehtävänsä, vaikka en edes tajunut niiden olevan supistuksia :whistle:
Verenpaineet ovat nyt tasoittuneet siihen 140/95, ja jos siinä pysyvät niin hyvä, mutta jos muita oireita niin heti yhteyttä äpolille. Seuraava aika kahden viikon päästä.

Meillä on pienet juhlat huomenna, joten eilen tuli myös siivottua aika urakalla ja hiki todellakin virtasi, aivan järkyttävän kuuma sisällä :kieh: Onneksi tänään jo tulee muutama ystävä viikonlopuksi kyläilemään niin samalla auttavat bileiden järjestelyssä.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja saas nähdä monta vauvaa viikonlopun aikana syntyy :heart:
 
Termiitti Hienoa, et ne ottaa tosissaan tuollaiset ja tutkii kunnolla. Ja vielä soittelee peräänkin! Hyvä, ettei sattunut tosiaan pahemmin!

heliseJoo ei se kivaa oo, jos kenttä on liian täynnä. Saa sitten huudella,sorisorisori, kun ei kiekko aina lennä sinne, minne on tarkoitus :D Ainakaan mulla. btw, aivan karseat noi teidän lämmityskulut!:eek:

Ennu Hmm. Noista Emmaljungista... Meillä on City Crossit ja ne ei kyllä oo musta mitenkään isot. Päin vastoin, hankittiin ne juuri sirouden je keveyden takia. Tosin aika moni malli taitaa emmaljungilla olla melko kookas, mut noi on musta ihan suht "pienet", jos yhdistelmistä niin voi sanoa :)

ironladyVoih, hyvältä kuulostaa. Mulla ei noilla vkoilla ollut tapahtunut alhaalla juuri mitään! :/ Enkä tiedä, onko vieläkään...Odottavan aika on pitkä.

Menkkamaisia jomotuksia on ollut täälläkin, muttei mitään säännöllistä. Yöllä tuntui vessakäynnin jälkeen selässä ja alavatsassa ja mie sormet ristissä toivoin, et alkais nyt jotain tapahtua. Mut ei, nukahdin uudestaan ja tuntemukset jäi siihen. Puuh. Milloinkohan tää meinas tulla ulos? Miehellä alkas vkon vapaa huomenna, joten nyt ois aika hyvä hetket. Mut epäilen.

A + Mytty 39+6
 
Olipas poika kasvanu nätisti :heart: Nyt 2768 g, 49,5 cm ja py 34 cm (2665, 47, 32 lähtömitat) :)

Aamulla söi kuuden maissa tissiä ja edelleen nukkuu! Sieltä tais jopa tulla sitä maitoo.. Sais vaan kohta taas heräillä, niin mie pääsisin tiskaus ym. hommiin.

Laura ja poju 13 pv
 
Kuolen oikeesti tähän kuumuuteen..tiedän, ei sais valittaa MUTTA imetyskin tuo oman hikoilunsa!
olisin ihan tiedustellut muilta että oletteko huomanneet rinnoissanne koko eroa :D ?
oikeesti, vaikka imetän joka kerta kummastakin niin vasen rinta on paljon isompi :LOL: ja sieltä tulee selvästi enemmän maitoa kuin oikeasta..hankalampaa ois sit hankkia tissiliivit jossa toinen kuppi olisi kokoa isompi kuin toinen :LOL:
kuinkas muilla turpos jalat synnytyksen jälkeen?
täällä oli jalat kuin...tai oikeestaan varpaat kuin 5 nakkipötköä rivissä!onneksi jo alkaa helpottaan.
 
Moikka taas!

Onnea vauvanhakureissuun lähtijöille!

tyhmäblondi- mä muistan, kun kuopuksen aikaan kokenut kätilö vinkkasi, että kannattaa tietoisesti syöttää myös oikeasta rinnasta. Vaistomaisesti, sitä vie vauvan tuohon sydämen puolelle, kun pikkuinen rauhoittuu äidin sydänäänet kuullessaan paremmin. Eli aloita välillä myös oikealta syöttäminen, ja syötä niin että maitoa heruu kunnolla. Vaihda sitten syömään vasemmalta--> seuraavalla kerralla päinvastoin.
Silloin ainakin pitäisi rintojen pysyä tasapainossa :D

Mä tulin just neuvolasta. Verenpaineet oli nyt ihan ok, alapaine 90.
Paino oli taas tippunut :), vaikka oon tosi turvoksissa edelleenkin. Vauva on jo vähän laskeutunut- eilen tunsin pienen rumpsahduksen alas päin, joten eiköhän se ala raivata tietään valoa kohti. Viime yö taas meni ihan harakoille :/ . Sain unen päästä kiinni vasta kolmelta- no nukuinhan edellisenä yönä ennätyspitkät unet.

Nyt täytyy mennä paapomaan pikkukisuja- ne alkoivat eilen avaamaan silmiään -
Ihania pieniä kieroonkatsovia sinisilmälunkeroita :heart:

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 37+5


 
Dana huippua kuulla että teillä on siellä lähtenyt arki rullaamaan oikein hyvin:) Oli ihan hyvä vaihtari että raskausaikana kun voit niin huonosti että nyt on paljon helpompaa..;)
Kuulostaa siltä että olet varmasti huipppu äiti pojalle:) Niin ja kiitos onniteluista:)

Vaunuista meillä kans noi Duo Edget ja sisällä kun niitä on katsellut jo pidemmän aikaa ne tuntuu aina vaan isommilta ja isommilta... :$ Me saatiin myytyä mun auto tossa kesäkuussa ja nyt pitäis ostaa tilalle farmari että mahtuu koko poppoo kyytiin, koira mukaan lukien. Pitänee varmaan ottaa mitat vaunuista kun löytyy joku mieluinen ja mennä katsomaan paljon jää tilaa konttiin niiden jälkeen..:D

Vierailijoista Varmasti rankkaa jos tuntuu ettei saa yhtään omaa rauhaa jos toisen vanhemmat ravaa jatkuvasti kylässä kyselemättä käykö kyseinen vierailu vai ei..:( Omat vanhempani ovat myös ihan käsittämättömän innoissaan tulevasta ensimmäisestä lapsenlapsestaan,mutta kyllä mun mielestä saa sanoa suoraan että haluaa olla omissa oloissaankin. Jos vierailijat siitä suuttuvat se on sitten heidän oma häpeänsä jos ei tajua että varmasti synnytyksen jälkeen tahtoo myös olla ihan oman perheen keskenkin.
Ja niistä kavereista jotka ovat sanoneet että tulevat katsomaan, ehkä hekin ajattelevat että antaa nyt ensin tomun laskeutua ja sitten tulevat vähän myöhemmin katsomaan..:) Varmasti ikävä nähdä jo omia kavereitakin:)

päpsy oi ei olen pahoillani miehesi ajattelemattomuuden takia!:( :hug: Olen samaa mieltä kanssasi että miehen paikka näin loppu viikoilla on tosiaan kotona tai korkeintaa minimaalisen autoilu matkan päässä!


Pai Jaksamista hormooni puuskiin,vähän enteilee omakin olo vastaavaa... :headwall: Onneksi nää hormoonit ei jää ihan samoinpäin hyrräämään kuitenkaan loppu elämäks..:D

Termiitti Hui,kuulosti pahalta tuo vatsalleen lentäminen,mutta ONNEKSI kaikki on hyvin eikä käynyt mitään.... :)
Hyvien löytöjen tuulia shoppailuun..;)

vatsakasilmanvauvaa mahtaako netistä löytyä jotain ns ohjeita noille itse kutomille liinoille,vai oletko kutonut vaan ns "extraleveän kaulaliinan" ja ommellut päät yhteen,vai häh täh? :eek: Kun mua kiinnostais kans kovasti tuo liinassa kanniskelu:)

ironlady mukava kuulla että kohdunsuulla on tapahtunut viikossa jo jotain..;) Itse toivoisin samaa,sillä eilen ei ainakaan ollut tapahtnut viellä mitään.. :eek:

(.) Eilen illalla tuli pitkästä aikaa heiluteltua lakanoita,ja pakkohan se oli pitää tuuletin päällä koko toimituksen ajan koska olisin muuten ehkä kuollut kuumuuteen... :LOL: Sanoin päivällä miehellekkin että oikeen ittee ärsyttää ku on koko ajan niin kuuma ja hiki että vaikka kuinka haluis olla toista lähellä ja päästä iholle niin ällöttää ajatus koska on ihan liian kuuma jotta voisi tehdä mitään.. Mies naurahtikin että hän on ihmetellytkin mikä mulle on tullu ku oon ollu niin omissa oloissa..:D Joten korjattiin asia menemällä yhdessä suihkuun ja sitten makkariin tuulettimen kanssa... :saint: :D
Illalla oli muutamia epämiellyttäviä tuntemuksia tuolla sisuksissa kun käytin koiria ilta pissalla,ja yöllä kun 3 aikaan heräsin siihen ettei meinannu miehellä henki kunnolla kulkea,yski vaan. On allerginen melkeinpä kaikelle mitä ulkona nyt pöllyää plus koirille ja meillä on viellä hoidossa tuo mun vanhempien karvapallo joten ei ihme että käy henkeen.. En oikeen uskaltanut alkaa nukkumaan ennen kun pahin oli mennyt ohi,kysyin useaan otteeseen että pitääkö lähteä käyttämään päivystyksessä että sais jotain lääkettä ( mahd. astmapiippua tms ) jotta olis helpompi olla,ni äris vaan takasin että haluaa vaan nukkua ja v*ttu hän mihinkä lähde. Ymmärrän kyllä täysin miten paljon tuollainen ottaa päähän kun ei saa nukuttua kunnolla ja henki ei kulje..:( Niin ni siis sillon yöllä sitten tuon episodin jäljiltä kun olin ensin istunut pitkään sängyllä olin menossa selälteen ja laittamassa jalkoja suoraksi,niin alko kiristää oikealta puolelta tuolta lonkan vierestä niin kipeästi että oli pakko pitää jalkoja koukussa hetken aikaa,meni sitten melko pian ohi ja pystyis olemaan taas vaakana.

Hmm,eipä tässä varmaan mitään muuta ihmeitä tänäänkään... :LOL:

Mies tekee pitkän päivän eli meni jo aamulla 5.30 töihin ja pääsee illalla klo 22 kotiin. Ajattelin viettää päivän siivoamalla kunhan vanhemmat on ensin kotiutunut Kuopiosta ja tulleet hakemaan tuon koiransa, Ei järkeä imuroida ennen kun nuo on lopettanut remuamisensa.. Pöllyää karvaa niin julmetusti noista molemmista..
Joskos sitä menis vaikka laittamaan toisen koneellisen pyykkiä pyörimään ja sitten vois ottaa pikku päikkärit itsekkin kun nuo koiruudetkin taas nukkuilee.. B)

Mukavaa perjantaita kaikille:)

Millanen ja Pippuri 37+1
 
Millanen, mä ostin viistoon kudottua kangasta Eurokankaasta (myyjille kerroin, mitä aion ommella ja heillä oli heti tiedossa mahdolliset kankaat). 2,5m tarvittiin kangasta. Leveyttä liinalla (en edes uskalla tarkkaan muistaa)-oisko ollut 45 cm + saumavarat ~1cm nurjalle(just kävin googlettamassa- 70cm näyttää olevan yleisin leveys-pituus oli ainakin kohdillaan :D , päissä leveys on jotakuinkin 35 cm tai allekin)). Pituutta oli 5m ja päät leikattu viistoon solmimisen helpottamiseksi. Keskelle ompelin tukevan sauman ja taskun - siinä keskellä on hyvä olla joku merkki, niin helpottaa sitomista. Kangasta jäi vielä vauvan lippikseen ja shortseihin.
Netistä kyllä pitäisi löytyä ohjeita. Itse en ainakaan sitä trikoista aio hankkia, - se on kyllä armollisempi sidontavirheille. Netistä löytyy sidontaohjeitakin pilvin pimein.
Reunat tietty pitää ommella- pelkkää suoraa ommelta, joten sekään ei ollut mitenkään vaikeaa ja haastavaa.
Mieskin kantoi kuopusta liinassa ja oon täälläkin joskus aiemmin kertonut, että naapurille sen myin meidän käytön lopuksi. Joten ei sille todellakaan hintaa tullut paljoa.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 37+5
 
Huomenta!

Onnea taas vauvansa lunastaneille ja isot tsempit lähtijöille!

Täällä kanssa hormoonikilarit alkaneet :ashamed: Toissa yönä en nukkunut kuumuuden takia juuri ollenkaan ja muutenkin yöt on tosi huonoja. Eilen aamulla olin nostamassa pyykkejä koneesta, kun yht´äkkiä tuntui, et mä en jaksa enää mitään. Lysähdin vaan lattialle ja aloin parkua hulluna. Äiti sattui soittamaan just sillä hetkellä ja luuli, että on isompikin hätä kyseessä. Lähetti sitten isäni samantien hakemaan tuuletinta meille. Oli joutunut Itäkeskukseen asti ajaa, kun joka paikassa oli tuulettimet loppu. Mut kyllä nolotti, kun toinen juoksee ympäri kaupunkia jonkun mun tuulettimen perässä ennen töihin menoa tossa helteessä :ashamed: Ja mies ärsyttää ihan kympillä, vaikkei ole mitään tehnytkään...

Ihana lukea kaikkien vauva-arjesta, mukavaa että pienet kasvavat hyvin!

Julki-imettämisestä mä oon kanssa imettänyt ihan joka paikassa, mutta sen voi tosiaan hoitaa tyylillä. En ymmärrä niitä äitejä, joilla on koko rinta esillä tyyliin jossain kahvilapöydässä. Kyllä sen pystyy hoitamaan niin, ettei rinnat vilku. Kerran näin Lindexissä naisen, joka käveli ympäriinsä shoppailemassa imettäen samalla koko rinta paljaana vauvaansa, huh! Jos meillä on miespuolisia vieraita, niin kyllä mäkin silloin pakenen makuuhuoneeseen imettämään, mutta jos tyttökavereista on kyse, niin sitten olen imettänyt samassa huoneessa.

dana meillä on ihan samanmoinen kämppä. Talvella järkyttävän kylmä ja kesällä pakahduttavan kuuma :kieh: Ei kivaa!

Termiitti Hui tota sun kaatumista! Onneksi kaikki on hyvin!

Vaunuista meilläkin on Emmaljungat, joita ei kyllä tulis mieleenkään ottaa autoreissuilla mukaan. Meillä on aina ollut matkikset lisäksi, joita säilytetään autossa koko ajan, niin ei tarvitse edestakaisin kuljetella rattaita. Meillä kyllä noita rattaita on ollut aina joka lähtöön, toiset matkikset on varastossa.

Olis varmaan muutakin kommentoitavaa ollut, mutta pakko lähteä käymään kaupassa.

Sherine + muru rv 39+0 POKS POKS
 
jendde Onnittelut tyttärestä :heart:

Virpi1980
:hug: olipas lasten kanssa jaksamispurkaus kovin tutun kuulosta. Mä niin huokaan helpotuksesta, kun miehellä alkaa tänään kesäloma.. Eikä itellä oo ku 2 poikaa, mutta kyllä ne täystyöllistää aika tehokkaasti.

ephs samaa vikaa, vessareissut jännittää. Ja mietityttää monessa ei-niin-normaalissa-tilanteessa, et menekö vaikka vedet tms ja mitäs sit pitää tehdä. Esim. eilen olin kissalassa käymässä (meille olis tulossa sijotusnarttu sitten aikanaa, kunhan pennut saadaan maailmaan edes) ja mietin mennessä, et mitä sitten, jos synnytys käynnistyykin kyläillessä?

Olivian listaus ekasta yöstä sai tyrskimään niin, että 5vee katto kummissaan (istuu vastapäätä palapelinsä kera) äitiään :LOL:

Kardemumma
mistä syystä käskivät herätellä 4h välein syömään? Jollei erityisen painavia perusteita, antaisin nukkua ja imutella lapsentahtisesti. Meillä esikkoa yritettiin herätellä, eihän se suostunu syömään kesken unien. Tuli ikävä kierre, toinen oli sit lopulta koko ajan väsy..

Solnushkalle
onnittelut pojasta! Oli sillä vekkulilla pituutta! :heart:

Samaten Samantalle onnittelut poitsusta!

Mekkala, jos oma vointi sallii, voit ihan hyvin vaatia kotiinpääsyä aikaisin. Ite olin esikon jälkeen 2vrk ja kuopuksen jälkeen vajaa 3vrk sairaalassa. Ei ne siellä voi sectioäitejäkään pakolla pitää..

Pennoselle tsemppiä, taitaa nyytti olla jo kohtapuolin muailmassa :heart:

Pumppaamisesta
Suosittelen sitä Aventin pumppua kans, kuten niin moni muukin. Ite pumppaisin helpotukseen muutaman 10 milliä kummastakin rinnasta, jos kovin turvottaa ja sit vauva rinnalle. Saa pienikin helpommin rinnasta kii, jollei oo ihan pinkee.. Vauva saa tehokkaammin tissin tyhjäks ku pumppu, joten jos maitomäärää pitää lisätä, ni ensin pumppaisin enempikin ja sit vauva rinnalle ja jos vauvalle jää nälkä ni pullosta pikkasen lisämaitoa (siis sitä juuri pumpattua)
Vähän sekava sepustus, mut sekava on pääkin.. Koittakaa kestää!

Sää
ei tuo Forekan linkki kovin kivaa Espoon säätäkään ennusta, koko viikko +32!! Perjantaina sectio, miten helvet*issä sitä selvii hengissä Jorvin vuodeosastolla?!? Toivotaan, että pääsis edes varjosammalle puolen taloa, viimeks tosin sielläkin tais olla melkoinen pätsi, vaikkei suoraan aurinko ikkunasta koko päivää hohkannukkaan..

Julki-imettäminen Luulen, et mitä enempi lapsia, sen luontevammin se hoituu. Tai ainakin omalta kohdalta kuvittelen näin. Tosin tuon kuopuksenkaan kohdalla en enää häpeilly, tosin jos oli vaan narutoppi, tuntu alastomalta. Sillon tuli heitettyä harso olkapäälle ja vähän rinnan peitoks. Mihkään vessaan en suostu vauvan kanssa sulkeutumaan, jonhan mä omankin kahvini kahvilan pöydän ääressä.. Toki pientä häveliäisyyttä on syytä mun mielestä noudattaa, vaikka toki onkin ihan vastapuolen ongelma jollei imetystä hyväksy. Muttei niitä tissejä nyt paljaana tartte kovin laajasti esitellä.. Kotona sit asia erikseen (muistan hyvin, ku kuopuksen kummisetä meni pikkasen vaikeeks, ku pojalla iski nälkä kesken muiden ruokailun ja nappasin toisen vaan luontevasti tissille ja jatkoin ite syömistä) :LOL:

Dana
sulla on oikeus olla omassa kodissa rauhassa, koita rohkeesti sanoa appivanhemmille, että kaipaat vauvan kanssa rauhallista keskenäänoloa. Eivät välttämättä ajattele, että tunkeilevat. Ja anopille voi todeta, että neuvot on ihania ja kiitos, mutta että teet kuitenkin oman pään mukaan.

Termiitti onneksi oli onni matkassa eikä pahemmin sattunu. Vaikka säikäyttäähän nuo kaatuilut aina..

Tyhmäblondi mulla oli kuopuksen kanssa oikea rinta "parempi" ja vasen "huonompi", myös vauvan mielestä. Tisseillä kuppikoon verta kokoeroa, pahimpaan vaiheeseen melkein kaksikin kokoa. Mut tasottu sit pikkasen, vaikka oikea toimikin tehokkaamman tuntuisesti. Ei haittaa (paitti vähän ulkosesti) lainkaan. Oletan, että oma ongelma oli ensimmäisten öiden toispuoleisuudella ja siitä tullu kierre teki tehtävänsä. Kiinnitänkin nyt tällä kerralla (toivottavasti) enempi huomiota siihen, että yöimetykset menee rinnoille tasan..

Huh mikä romaani tuli kirjotettua..
Ulos ja ostamaan poikain huoneeseen tuulentinta, jos vaan löytyy enää mistää.
Kepsukka ja masukki POKS 39+0
 
Että osas olla taas kuuma yö ja heräilin vähän väliä... Tuuletin kyllä oli pyörimässä koko yön, mutta rupeen oleen jo niin vanha, että uutta kaipaisin..eilen sellaista yritin etsiskellä, mutta turhaan :/

Ja eilen tuli miulekkii joku hormonimyrskyraivari!!! Niistä verensokeruista, terkka kun käski, että vielä vois sillön tällön mittailla ni miehän tein niinku piti ja kuinkas ollakkaan, kaikkein korkein lukema koko odotusaikana tuli 1h arvoissa, jos olis ollut 0.1 enemmän, olis mennyt yli sallittujen rajojen..ja näitä korkeita arvoja siis tuli kaksi..no siitähän mie aloin parkumaan IHAN HULLUNA ja mies kävi sitten huutamaan miule (kun siis se lääkäri sanoi, että kaikki ok, mutta itte nyt mietin että onko sittenkään??), että en saa mitata ja olen ihan tyhmä jne... sehän ei tietysti auttanut yhtään ja siinä sitten sanottiin puolin ja toisin asioista mitkä loukkas kumpaakin...ja mie kiljuin ihan hullun lailla, että haluun tän vauvan jo ulos itestäni ku en enää jaksa :ashamed: No loppujen lopuksi rauha maassa, mutta mietityttää :ashamed:

vierailijoista Meillä ei onneksi niistä ole pelkoa sitten vauvan syntymän jälkeen...ainoo ketä käy on varmaan naapurit ja he kyllä soittaa ennenku tulee ja sitten miehen sisko perheineen...ainoot ketkä asuu lähellä.. Meidän molempien vanhemmat kun asuu reilu 300km päässä ja kummatkin ovat kiinni navettatöissä plus miun isä käy vielä tehtaalla töissä... Eli varmaan ihan saadaan kolmisteen olla

vaunuista Meillä on Emma merkkiset vaunut (lastentarvikkeen joku "oma" merkki) ja siinä on kantokoppa fleecevuorellinen joten sitä ei näillä helteillä pysty käyttämään ollenkaan..ja tuskin tulee muutenkaan vauva siihen mahtumaan varmaan 4kk pidempään, on sen verta kapea.. Joten mie olen keksinyt sellaisen ratkaisun (tosin idea varastettu kälyltä :D ) että olen vaunujen (yhdistelmät) ratasosan (kun se on makuuasennossa) päälle leikannut patjan, siinä voi vaavi sitten köllötellä ihan rauhassa ja onhapan näillä helteillä viileempi... Kälyllä tämä aineskin ollut todella toimiva ratkaisu..ja vaunujen kuljetus autossa.mein nuo vaunut on todella isot kun ne laittaa kasaan ja tuleevat viemään autosta hirmu ison osan JOTEN äiti oli ostanut joltain tutultaan rattaat sinne ja anopilla on monia rattaita kotonaan joten miedän ei ainakaan näihin paikkoihin tarttee mukanamme vaunuja viedä...mikä ihan hyvä kun takapaksi on pyhitetty koiralle

jaa-a...pitäs tänään siivoilla vähäsen ku miehen sisko perheineen tulee käymään...enimmät koirankarvat ja hiekat lattialta pois kun pienimmät lapset ovat reilun vuoden ni tuolla lattianrajassa tykkäävät rymytä.. Hirvittää vain vähän miten sitä jaksaa kun sisällä on se +30 astetta lämmintä..hiki valuu vaikka mitään et tee...varmaan suihku kutsuu tuon työnteon jälkeen :D

Rae ja Nyytti 38+1 (hui miten paljon jo viikkoja itelläänkin :eek: )
 
samanta oiken paljon onnea pikku pojasta :flower: :heart:

virpi1980 Kyllähän sitä tosiaan toivoo vauvoja kaikille =) . Nää helteetki on niin hiostavat, et oishan se kiva jo jakaantua, mut ei täällä ainakaan ole jakaantumisesta mitään merkkejä. Illalla toivoin kovasti, et alkais yöllä supparit, niin tietäis, et lauantaina sais olla synnärillä ja tää 100710 toteutus, mut näköjään diili masun kans ei ole mennyt putkeen :LOL: . Ei taideta huomenna sit treffata OYS:ssa..., harmi. Mut katotaanpa sit ens viikolla uudestaan vaikka Yö:n konserttipäivänä 15.7 :LOL: - kuuluskohan tuo OYS:aan asti.

Pai80 :hug: ja jaksuja miehen kans - ne on kyllä joskus täysiä tolloja... Lohdutuksena: meillä kans mies oli kova pelaileen tietokonepelejä ennen esikoisen syntymää... siihenpä se sit on loppunukki. Ei oo varmaan esikoisen syntymän jälkeen 12/2003 pelannut ku korkeintaan mitä kahden käden sormilla saa laskettua, jos sitäkään ja monesti kyllä auttelee noita lapsia pelien kans esim. eskarilaisella on netissä ekapelejä jne :heart: . Mut kyllä meillä ainaki on pelit jääneet - aika menee lasten kans leikkimiseen, perheen kans yhdessäoloon ja kotihommiin, jospa kävis näin teilläkin :hug: .

millanen hienoa, kun kaikki järjestyy ja nyt saatte oman kodin.

Olivia81 Kyllä minä olen ainakin antanut pienen nukkua silloin kun nukuttaa ja sitten on tankattu molemmat rinnat kunnolla (jopa 2005 hellekesänä) ja hyvin nousi pienellä paino siitä huolimatta. OYS:ssa ainakin oli silloin imetysvälinä 4 h ja tuon puitteissa tyttö yleensä heräski syömään. Pojat on yleensä kovempia syömään. Kauppareissu vaan oli tytön kans yhtä tuskaa, kun joka kaupassa rupes kitiseen ja eiku tissitteleen... Ei tullu oikein alennusmyyntien shoppailusta mitään :LOL: . Muutaman kaupan yrityksen jälkeen lähin suosiolla kotio. Olin siis vauvan kans kahdestaan liikenteessä ja mies isomman kans kotona.

pennonen80 Etpä taida tätä enää olla lukemassa, mutta onnea matkaan kuitenkin :hug: .

rouva saga oot kyllä ollu uuttera :flower: , voiku sais itekki jotain aikaseksi... mutta tuntuu et päivät vaan menee eteenpäin ja mitään ei juuri tapahdu. Astianpesukone ja pyykkikone kyllä laulaa... mutta ikkunat taitaa jäädä pesemättä - ei jaksa enää ei ja saunan/pesuhuoneen pesuki taitaa olla jo liian kova urakka... tai jos rupeis sitä tekeen, vois siinä kyllä käydä niin, et mies ei annakaan mun sitä pestä ja pesee itte :LOL: . Pitäsköhän yrittää... No joo, on kyllä ollu noita asioiden hoitamisiaki ja nytki pitäs tehdä yks alv-tilitys, niin ei tarttis sitä olla heti elokuun alussa tekemässä... sais keskittyä ihan pikkuseen sillon vaan.

Olivia81 Ite kyllä yritin aina säästää maidot vauvalle ja sit jos jotain jäi niin pumppasin. Tai sit jos vauva ei herännyt syömään aikanaan niin sit osan maidon pumppasin pulloon, et ei rinnat räjähdä. Ja mulla oli aina imettäessä toisessa rinnassa maidonkerääjä - siitä kans säilöin aina maidot pulloon.
Ja ennenkuin kovin hirveesti maitoa säilöt pakkaseen, testaa syökö vauvasi pakastettua maitoa. Meillä kun ei kumpikaan syönyt - jäi sit käyttämättä :( . Jääkaapissakinhan maito kuiteski säilyy aika kauan, niin voit ite lähtä käväseen vaikka shoppailemassa ja mies voi sillä aikaa antaa maitoa pullosta jääkaapista.

Ennu Taidat sinäkin olla jo sairaalassa, mutta onnea matkaan kuitenkin :hug: .

dana88 Itekkin muistan ajan, kun esikoisen aikaan yritin välillä hiipiä koneelle palstailemaan... se oli niinku punanen vaate pojalle. Heti vaati huomiota jne. :LOL: . Ei ollu kyllä helppoa enää päästä koneelle, mut aina joskus kerkes jonku rivin kirjoittaa ja illalla vähän pitemmänkin värssyn, ku oli mies kotosalla. Tv:n katselua poika meillä ei hirveesti rajottanu, kun ruukasin aina imettää tv:n ääressä istuullaan poika tyynyn päällä.

sairaalavaatteista Enpä usko, että verkkohousujen viennistä juuri kuluja sairaalalle aiheutuu, niitä housuja kun kätilötki repivät toimenpiteissä ja nakkelevat sit roskiin... tuskin kovin kalliita ovat. Itellä ei kyllä ole niitä vielä kotiin tullut tuotua, mut pitäsköhän nyt salakuljettaa :LOL: .

aloittelijan hoto-opas
Meillä mies ei oppinut koskaan varomaan pojan pissasuihkua... joten sai aina pissat päälleen :LOL:, lattia oli onneksi hoksattu suojata (parkettia) muovimaton palasella, niin ei haitannu vaikka lattialle meni, muovimatolta oli hyvä pyyhkiä pois.
Hoitopöydälle laitoin aina vanhan pyyhkeen sen äitiyspakkauksen alustan kans, niin sai pyykiä alustan ja laittaa pyyhkeen pyykkiin. Nyt meillä on tollanen muovinen hoitoalusta ja siihen laitan kans pyyhkeen suojaksi.
Hyviä ohjeita sulla.. ainakin poikalapsen omistajalle. Tytöllä ei kovin kauas pissat lennä... menee lähinnä siihen alle, joten ainoastaan pöytä/pyyhe kastuu.

julki-imettämisestä Kyllä minä olen imettänyt lasta kaupungilla, mut tietty sillai, et ei koko kroppa näy. Imetysliivit ja imetyspaita, niin ihan nätisti saa imetettyä, enkä ole kenenkään huomannut paheksuvasti katsovan. Olen myös muita imettäjiä nähnyt. Luonnollinen tapahtumahan se loppujen lopuksi on ja jos siitä joku tykkää huonoa, niin omapahan on asiansa. Myös mieheni on ollut mukana, kun olen esim. Oulun asuntomessuilla imettänyt - silloin oli kyllä kantoliina mukana - eikä se miehestäkään mitään ihmeellistä ole ja on mies muuallaki ollu mukana kun olen imettänyt. Vaikka mieheni minä ennemmin oisin julki-imettämiseen luullut reagoivan kieltävästi, jos siinä jotain pahaa olis, hän kun ei halua, että näyttelen rintojani toisille... joskus olen ulkomailla kiusannu miestä, et jos minäki ottasin aurinkoa yläosattomissa, kun on katellu jotain toista yläosatonta naista vähän pitempään... heti on kyllä tullut kielteinen vastaus :LOL: . Mut en minä kotona ole vieraiden nähden imettänyt tai riippuu tietty vieraista, mut en esim. appiukon tai muiden miesten nähden ole imettänyt... Yleensä menen sillon makuukamariin imettään.
Eikä tuo vessa tosiaan kaupungilla mikään miellyttävä imetyspaikka ole... mieluummin sit vaikka sovituskoppiin, jos ei kehtaa imettää julkisesti.

Eihän se kiva ole, että appivanhemmat on jatkuvasti kyläilemässä, vaikka hyväähän ne varmaan tarkottaa. Meillä appivanhemmat asuu 200 km päässä, joten eivät joka päivä täällä ole. Mutta toisaalta olis kiva, jos asusivat lähempänä. Kyllä sitä lastenhoitoapua aina silloin tällöin tarvis... Mut onneksi on noita muista tukijoukkoja. Mutta kyllä anoppikin suree sitä, et ei voi auttaa meitä kovin usein, mut aina auttavat kun vaan voivat. Nytkin ovat tulossa kattoon muksuja kun lähtö sairaalaan tulee.

Termiitti82 Hui, onneksi selvisittä säikähdyksellä. Hienoa, että lääkäri otti asian noin tosissaan. Ite rysähdin puisen puutarhajakkaran päälle, kun se petti alta. Mut kun kaikki tuntu olevan kunnossa ja vauvaki liikku, niin en lähteny lääkäriin vaan seurailin vain kotona tilannetta. Eihän tuo nyt kuitenkaan niin iso pudotus ollut. Mut sinun tapauksessasi ehdottomasti pitää käydä lääkärissä. :hug: .
Meillä näkyy muuten olevan sama LA. Mullakin on tänään eka RUHTINAALLINEN äippäraha, kun sain sitä vielä korotettua :) . Saan nyt parempaa äippärahaa kuin mitä sain työttömyyskorvausta.
Nii ja hyvää shoppailureissua.

siivous en minäkään taho jaksaa imuroida, eikä enää köykkimään pysty. Mies se enemmän meillä imuroi, mut välillä koetan jotain itekki imuroida. Yleensä meillä kyllä mies imuroi, tamppaa matot ja pesee lattiat vaikken ole raskaanakaan. Minä sit pyyhin pölyt ja järjestelen muksujen tavarat - johon saa kyllä aikaa tuhrautuun ihan kunnolla. Ei vaan taho toi käden jälki muksujen jäljiltä kauan näkyä... välillä kaipaa ihan sitä aikaa ku ei ollu muksuja ja huushollikin pysy kuosissa.. nyt se tuppaa jatkuvasti olemaan ku pommin jäljiltä. Enkä jaksa jatkuvasti olla leluja keräämässä... Nyt on kyllä laitettu jo muksut ittesä keräämään tavaransa, kun ovat kuiteski jo 5 v ja 6,5 v. Minusta ei ole niitä köykkimään ja saavat opetella sotkunsa siivoomaan... muuten minä siivoon ne seuraavat 20 vuotta :kieh:.
Minä olen päättänyt, et piiaksi en rupea :LOL:, saa jokainen osallistua kotitöihin kehitystasonsa ja voimiensa mukaan.

tyhmäblondi73 Onhan niissä rinnoissa normaalistikin kokoeroa, ehkä se maidon nousun myötä korostuu. Mut ite olen kans saman huomannut, et oikeasta rinnasta tuli vauvalle paremmin maitoa aikaisemmissa raskauksissa. En tiedä suositellaanko muualla, mut ainaki OYS:ssa aikoinaan suosittelivat vuorottelemaan rintoja eli jos edellisellä kerralla oli aloittanut imettämisen oikeasta rinnasta niin seuraavalla kerralla aloitetaankin vasemmasta rinnasta - näin molempiin rintoihin tulee maitoa yhtä paljon... kun jos aina aloittaa samasta rinnasta, niin välttämättä vauva ei ime toista rintaa tyhjäksi, joten siihenhän silloin ilmeisesti sitten tulee vähemmän maitoa jatkossakin? Tai sit pitää ite pumpata toinenkin rinta tyhjäksi.

millanen Taidat saada ostaa pakettiauton, jos meinaat saada autoon mahtuun sekä vaunut, että koiran takakonttiin :LOL: . Vaunut vie yllättävän ison tilan takakontista ja hankala sinne enää mitään elävää otusta on laittaa. Eikä takapenkilläkään oikein voi koiraa kulettaa, kun siellä on sit vauva... Itellä ei kyllä koiraa ole, enkä tiiä miten koiralliset saa koiran ja lapsen autossa kuljetettua... Mut meilläki on iso tila-auto, enkä sinne enää koiraa laittas vaunujen jälkeen...

ON: olipas hikinen yö.. eka yö, et oli lakanat märkänä täälläkin. Mut hyvin nukuin edellisen vähille unille jääneen yön jälkeen. Kerran heräsin vessaan ja jonkun kerran kääntään kylkeä, mut aina nukahdin heti uudelleen.

Aamulla oli kirjoittelemassa tänne, kun neuvolan täti soitti ja tulipa äkkilähtö lääkäriin. Tästä oli kyllä neuvolan tädin kans sovittu, et jos tulee avoin lääkäriaika niin voin lähtä äkkilähdöllä lääkäriin ja nyt tuli eli 45 min oli aikaa olla lääkärissä ja saada joku kattoon muksuja. No onnistuihan se. Nyt on sit sterilisaatio paperit saatu mukaan ja se voidaan tehdä heti synnytystä seuraavana päivänä, mikäli OYS:ssa ei ole kovaa ruuhkaa...

Tänä aamuna tyhjeni ekan kerralla vähä paremmin mahakin... pitkään ollu jo ummella. Johtuisko sit siitä ku ei tarvi enää tota rautaa popsia. Mut nyt pitää lähtä taas kotihommien pariin...

SMSM ja Hippu rv 39+4 ja eka äippäraha kolahti tilille tänään jeee...

 
huomenta päivää =)

heti alkuun valitusta,olipas taas yö,meillä on sikakuuma sisällä,joten ikkunoita on pakko pitää 24/7 auki.eikä niissä ole mitään verkkoja suojana ötököiltä.nooh,aamuyöstä heräsin sääsken ininään korvan juuressa,siinä sitä sitten aikani huijoin ja lopulta mieski heräsi ja se sai sen tapettua kerrasta,noh,ei kun nukkumaan ja hetken päästä kärpäsiä alko siinä lenteleen oikeen urakalla,koko yön aikana sain tapettua varmaan sen 6 kärpästä.jummi sanon minä.

pienimmäinen ja vanhin lapsista olleet mummulassa yökylässä,onpas ollu ihanan rauhallista täällä olla keskimmäisen muksun kanssa kaksin,mies painui töihin ja jotain positiivistakin on MIEHELLÄ ALKAA TÄNÄÄN KESÄLOMA :D =) :p voi jukra että sitä on ootettu niin paljon.helpottaa mun lastenhoito hommat,vaikka niinhän tuota hommaa kuulosti olevan oikeen jonossa,että saapa nähdä.pitää kuulemma puita mennä tekemään talveksi,pitää pihaa laittaa,vintti siivota turhista roinista jne......

täällä odotellaan edelleen kelan päätöstä....olen soittanu sinne jo 3 kertaa ja aina sanottu että kaikki on ok,mutta missä se päätös oikeen viipyy?????prkl,sanon minä.viimeksi toukokuussa saanu rahaa,joten tili on jo miinuksella,että olis se raha jo tervetullutta.inhottaa,kun ei tiiä yhtään että milloin saan ekamaksun ja minkä verran.onneksi ei vauvalle enää tartte ostaa mitään.

mie kattelin eilen vauvalle kotiutumis vaatteita valmiiksi,itelle imetysliivit ja suojia yms.....ei sitten tartte miehen niitä stressata kun olen synnärillä.

mie kattelin telkusta sotkan mainosta ja ihastuin sellaseen mekanismi tuoliin,sellasen nyt haluaisin,olis oikeen oiva lökö tuoli ja siinä olis varmaan hyvä imettää vauvaakin.pitäs käyä tsekkaan sellasta.laittaa luotto vinkumaan vaikka väkisillä.onko kellään kokemusta sellasista?

mitähän sitä pitikään kommentoida,ai niin sitä hormooni myllerrystä on täälläki ilmassa,eilen katoin sen kauan odottamani twilight epäilys leffan niin johan märisytti pelkkä ajatus että nyt sen nään ja kaikki ne näyttelijät ja kohtaukset pisti märiseen,ihan se itse tarinaki että edward ja bella on niiiiiiin rakastuneita ja onnellisia.sitten jacob käy niin sääliksi kun ei saa bellaa vaikka häntä niin rakastaa.oon mie hömppä hieman joo.mutta oli ihana leffa ja loppu taas liian lyhyeen.nyt sitte saa odotella neljättä osaa taas tosi kauan,olikohan sillä ilmestymispäivä vasta vuoden 2011 marraskuussa,jos en väärin muista..... :/ :ashamed: voih,ja on ne vaan niiiiiiiin söpöjä nuo edward ja jacob,ja jotenki olen myös mieltynyt siihen jasperiin.olenko mie ihan kahjo vai onko jollain muullaki samaa vikaa?

tänään on saanu aamun ravata vessassa,kokoajan tuntuu,että pissattaa kamalasti ja sitten kun pytylle pääsee niin ei tuu kuin muutama tippa.johan on.ja mullaki aina sitä vikaa että tuijotan että onko limaa tms...paperissa/pöntössä.

mutta jopas tuli asiaa taas.

nyt jätskiä :D ;)

virpi ja vauva 37+3
 
virpi1980 Mekanismituolista ei ole kokemusta, mutta esikoisen aikaan halusin kiikkustuolin, niin siinä on hyvä imettää ja nukuttaa pientä =) . Nii ja se sit myös ostettiin ja on edelleen tuolla olohuoneessa. Mukava siinä on kiikuskella muulloinkin.
Samat vessaharrastukset on näköjään sielläkin :LOL: , minä jo harkihin, et muutan osoitteen tuonne vessaan, kun tuntuu et siellä nykyään suurimman osan päivästä vietän.
 

Yhteistyössä