Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Voimia!!!Kiitän luojaa,että nuo isot olleet meillä nyt viikon sukulaistensa kanssa mökillä..tänään tulevat kotiin iltasella,ja onneksi ei tarvii jaksaa kun huominen niin sitten mies viikonlopun kotona =)
Ja muutenkin näyttää siltä,että vauva on ulos tulossa..nyt kun kirjotin näin niin ei synny kun elokuulla :LOL: Mutta eilen supisteli ihan hirveesti illan ja alkuyön,ja mahakin ihan tyhjentynyt..yritän olla päivän hyvin hissuksiin,koska jos tämä nyt alkaa tosissaan syntymään joudun ottamaan tuon 3-vuotiaan sairaalaan mukan..ei ketään hoitajaa sille ennen ilta 20..mies on pakollisella työmatkalla+hakee isot lapset kotiin :ashamed:
Mutta olen päättänyt ulkoistaa tämän vauvan ensi viikolla,keinolla milä hyvänsä :LOL:
Mutta nyt hissuttelen kuopuksen kanssa puistoon ennen kun sataa,kaatosadetta luvannut koko päiväksi :ashamed:
hipsu 37+4
 
jendde onnea pienestä tyttölöisestä :heart:

aamulenkki tehty, ihana ilma, tosi lämmin jo heti aamusta ;) Pyykkikone pyörii, imurin sais ottaa käteen ja lattiat sais luututa.. (ihanaa tää kesä, kun paljain jaloin tepsutellaan, niin näkyy kivasti jalan jälkiä laminaatissa) Sit pääsee nauttimaan auringosta! Ruokaakaan ei tarvi tehä, kun jäi eilistä keittoa ;)

heräsin viime yönä kuvottavaan oloon.. kello oli puoli kaksi, kävin sitten vessassa ja juomassa ja jatkoin unia, oon nukkunut jopa hyvin.. :) Nytkin on vielä tuota huonoa oloa ja menkkajomotukset jatkuu...

virpi lapset osaa olla välillä NIIN vähemmän ihania.. meilläkin tehään välillä kokoajan tinkiä, jos ei lapset toisilleen, niin sitten meille vanhemmille :whistle: meijän 4-vuotiaalla on niin ihana uhma päällä, että huhhuijaa... :kieh: mutta osaa olla kyllä niin hurmaavakin :heart:

imetys on itellä lähtenyt molempien aikana hyvin käyntiin.. mitä nyt esikoisen aikana maito nousi hitaammin, mutta voi johtua siitäkin, että sairaalassa tuputettiin pulloa joka väliin, kun taas kuopusta otin rinnalle kokoajan, eikä saanut lisämaitoa pullosta ollenkaan! Tutti on kyllä ollut molempien aikana jo sairaalassa ja sairaalan tutti.. Omat tutit saa odottaa kotona :)

vauva-arjesta on kiva lukea, innolla odotan että pääsen ite myös aloittamaan :whistle:

Nyt hommiin! Aurinkoista torstaita mammat :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 39+6 :heart:
 
Ekaksikin suuret onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart: :heart:

Täällä siis kärvistellään myös yhdessä kasassa, helle tekee tehtävänsä ja olotila hikisen ahdistava, liikkua ei jaksa ja kaiken lisäksi turvotus koivissa kiusaa urakalla. Ice Power -kylmägeeli on ollut pelastus jo useampana yönä, kun tahtoo muuten nuo levottomat koivet ottaa ylivallan... Kylläpä voisi olla yhtä juhlaa tämä odotus, jos ei olisi tätä kuumuutta seurana :whistle:

Kotosalla alkais kaikki olla melkeen valmista vauvan tuloa varten, vaunut pitäisi vielä puhdistaa ja jotain hienosäätöä esim. tuttien + pullojen keittely... mutta sairaalakassi on vielä pakkaamatta, tuonne sohvalle tuo kassi on kyllä kuitenkin jo nostettu. Jos se siitä pikkuhiljaa täyttyis, enpä kuitenkaan hirveesti mitään ihmeempiä tartte. Tässä kuitenkin sairaalan vieressä asustellaan, niin saa mies tuoda jos jotain on unohtunu tai tulee tarpeeseen. Ajateltiin kuitenkin tulla sitten ihan kävellen pois sairaalasta, nyytti vaunuihin ja menoksi =) Pikkuiselle pitäisi vaan vielä vaatteet katsastaa.

Noh, kohta puoliin pitäisi neuvolaan lähteä. Sitä ennen vielä täytellä verenpainekorttia, kun niitä paineita pitäis seurailla päivittäin. Saan siellä vastaanotolla huikeita lukemia, yläpaine jotain 140-150 ja alapaine vähintään 100... kotosalla sitten vastaavasti yläpaine max 110 ja alapaine 75-85. Olen vuosia "kärsiny" noista huippulukemista toisen mittaamina, ja siksipä olen kotiin hankkinu Omronin mittarin, ja saanu esim. työpaikkalääkärin ohjeistuksena seurailla paineita aika ajoittain... se on ihmeellinen tuo ihmismieli, mitähän kauheeta siinä on kun toinen ihminen mittaa verenpaineen :headwall:

Helteistä päivänjatkoa kaikille B)
retuli ja Önni-poika 38+1
 
Onnitelut lapsen syntymästä! :flower:

Täällä ilma on todellakin ollut koko eilisen päivän niin kuuma ja kostea että oikeen yököttää... :x Illalla käytiin sitten silti viel saunassa ku mies halus mennä ja sen jälkeen sitä hikeä vasta alkokin pukkaamaan.. :headwall: Istuin sohvalla pyyhe tissien ja mahan välissä kun tissit hikos niin paljon ja päästä vaan valu hiki..:D nami! :D Hiukset tuntuu ahdistavan viel enempi ku nää on niin paksutki viel,tekis mieli ajaa taas kaikki pois tai ainaki osa.... :whistle: Ikävä entisiä hiuksia... :'( Oli maailman paras punkkari tukka ikinä<3

Yöllä ei meinannut uni tulla kunnolla vaikka oli tuuletin päällä koko yön,täällä kun on sisälämpö tila kellon ympäri sellanen n. +30 ja ihan törkeen kostee ilma,vaikkei siihen pitäis olla mitään fiksua selitystäkään ,nyt kun ulkonakaan ei o kostee ilma.. Pyykkiä ei ole pesty moneen päivään just ton ilman kosteuden takia ja vessan ovi on ollut kiinni kokoajan saunomisen jälkeen.. :eek:
Vessaan piti heräillä vähäväliä ja aamulla kävin sitten 5 jälkeen vikan kerran vessassa ku tänään piti käydä antamassa se uus pissa näyte labraan kun eilen neuvolassa oli pissassa ne valkuaiset koholla..Joten siis piti pidättää 4 tuntia ja voin kertoo et teki aika tiukkaa.. :kieh: Pakko juoda kun hikoilee näin paljon ja kun juo tulee vaan isompi vessa hätä... Noidankehä oli valmis.. :LOL: Siitä selvisin kuitenkin kunnialla ja olin jo heti 9 odottamassa labraan:) Näyte siis jätetty ja neuvolasta tänään soittavat JOS on jotain häikkää näytteessä ollut...

Tänään on jo rv 37+0 viikot hupenee ja mitään viitteitä synnyttämään lähdöstä EI ole ollut... :| Eilinen lääkärin kommentti ettei ole synnytys lähelläkään harmittaa osin vielläkin... Tosiaan kun oikeastaa mitään muutosta ei ole alakerrassa tapahtunut sitten edellisen neuvolalääkäri käynnin.. Olen siis oletettavasti viellä raskaana 2vkoa elokuunkin puolella.. :headwall: Näillä ilmoilla kun ei toivoisi kenellekkään yli lasketunajan odottamista... Ellei ole jääpuikko ja ei hikoile lainkaan.. B)

Mutta nyt taidan ottaa itsekkin pienet aamupäivä torkut kun nuo koiruudetkin niin somasti uinuilee..:)

HikinenMillanen ja Pippuri 37+0 POKS POKS
 
Onnea valtavasti kaikille vauvansa jo saaneille ja tsemppiä vauva-arkeen!! :hug: :heart: :flower: Oon kyl niin kade...! Ja tsemppiä niille, joiden vauvat joutuu viettämään vähän enemmän aikaa sairaalassa. Mutta hyvässä hoidossa ovat siellä!

Komppaan muita, nää helteet on kyl järkyttäviä, varsinkin yöllä. Normisti mulla on lähes aina kylmä, ja nukun paksun peiton kanssa ikkuna kiinni yms, mutta nyt ei pysty. Välillä pakko mennä ihan sohvalle nukkumaan, koska toi mies on kaiken lisäksi niin kuuma.

Joku kyseli, onko muita Salossa synnyttäviä, ni mä ainaki oon =)

Rae89 Tosiaan, äitiyslomat ei kuluta opiskeluoikeutta, näin meillä ainakin yliopistossa.

Muakin arveluttaa (joku sana piti keksiä :D ) se suolen tyhjentyminen siinä synnytykksen aikana, mutta ehkäpä siinä on muutakin mietittävää sillä hetkellä :D Muutenkin synnytys pyörii koko ajan mielessä, argh. Mä niin jo toivoisin saavani oman vauvan syliin, mutta toivottomalta vaikuttaa. Lauantaina on la, mut vauva ei oo laaskeutunu, eikä pää kiinnittyny. Eli yli mennään ja veikkaanpa että komiasti :kieh: Ja jokojokojoko -kyselyitä sataa päivittäin. Se alkaa oikeesti ärsyttää tosi kovin..

Kohta neuvolaan.... Monkki ja Tenho 39+5 :heart:
 
Jendde, suuret onnittelut!

Monkki ja muut
, kyllähän noita jokoko-kyselytiä tuntuu satelevan. Eniten ihmettelen omia vanhempia kun itse olen syntynyt 10 ja sisko 13 päivää LA:n jälkeen. Mut toisaalta pieni hetkihän tää näiden kyselyiden aika on elämässä, joten eiköhän me jotenkin kestetä :)

Saga 40+5
 
hoh hoijaa...jos näiden neuvolakäyntien pitäs jotenkin auttaa ja helpottaa hämmennystä ja mietteliästä oloa ni täällä se ei ainakaan onnistu

rv 38+0 (35+0)
paino: +483g (+634g)
Turvotus: + (-)
rr: 116/83 (116/77)
Pissa: ok (ok)
Sf- 35 (33)
hb: 125 (132)
Tarjonta: rt (rt)
Liikkeet: ++ (++)
syke: 126-130 (140-160)

Eli siis kaikki ok, ekan kerran laitto turvotukset +, tosin kyllä turvottaakin... Sf-mitta kasvanut sen 2cm ja menee somasti yläkäyrän ylätuntumassa...mutta siellä mennyt koko raskauden...Ei ollut tullut miun epikriisi synnytystapa-arviosta ni ei osannut terkka siihen sanoa juuta ei jaata... Tosin nyt taas mietityttää kun terkka pitää minuu edelleen mahdollisena rd-odottajan toisin kun lääkäri... Miula ollut muutamia lievästi koholla olleita sokeriarvoja joiden takia terkka rd:n kannalla kun taas se lääkäri oli sitä mieltä, että kohonneita arvoja ei ole ollut ja en ole rd-odottaja. Lääkäri käski olla mittaamatta, mutta terkan mielestä pitäs mitata verensokereita... Ja terkka edelleen pelotteli, että vaikka rasitus ollut kunnossa ja arvot ok ni silti äiti voi kärsiä rd:stä ja vauva kasvaa sen takia isoksi...etenkin siitä vatsanympäriltä...no sitähän se lääkäri EI ultrassa katsonut ja päässä pyörii taasen sen miljoona ajatusta..mie en ennee tiijä ketä tässä pitäs uskoa...

Niin ja kelles se terkka oli sanonut, että vauva ei enää tässä vaiheessa voi kasvaa enempää kuin 200g/vko?? No kysyin sitä samaa ni meijän terkka sano, että tottakai voi kasvaa enemmän kuin 200g/vko joten mie en enää tiijä ketä pitäs uskoo ja missä asiassa.. Tulis tää vauva nyt vaan pihalle ni sais unohtaa nää asiat!!!!!!

kepsukka, ephs, monkki pitääkin perehtyä tuohon kouluasiaan..ilmoittauduin nimittäin vain poissaolevaksi koulusta enkä asiaa sen enempää miettinyt...pitääkin laittaa opolle s-postia ja kysellä asiasta.. kiitos vinkeistä =)

Niin ja terkan mielestä vauva nähtävästi vieläkin aikas ylhäällä joten ei tää ikinä synny!!!!!
 
no niin SMSM jokohan sulla se lähtö tuli?tuo sun migreeniki voi olla merkki että synnyttään olet menossa :D voi,vielä ei ole se 10pv :eek: taitaa jäädä ne meijän synnytys treffit jäädä haaveeksi.on se jännä,että jos jostaki ei vähään aikaan kuulu niin "ikävä" heti tulee :hug:
 
Heh virpi oon huomannut saman, että jos tuttu nimi täältä on pitempää veks nii rupee miettii että missäs nyt luurataa :D ihankuin ei sais muuta elämää olla.
Ja näistä jo vauvaantuneistakin kaipaa jo osaa, etenki ite kaipaan danan, chilin ja kardemumman päivänpiristystekstejä. Hassu minä! Mutta nepäs nyt hoitelee kotona pikkuvauvoja :)
 
Monkki: minä juu kyselin salossa synnyttäviä, kovin vähän täällä meitä on. innolla oon kyllä menossa sinne, esikoisen kohdalla oli maailman ihanimmat kätilöt ja lastenhoitajat auttelemassa sitten synnytyksen jälkeen että en voi kuin kehua=) juur oli paikallises lehdes juttuakin yhestä kätiöstä joka oli meijän kans melkeen koko synnytyksen jälkeisen ajan=)

neuvolassa olin aamupäivästä ja kaik ok, rautakin oli onneksi lopultakin noussu, ei vieläkään normi lukemiin mutta 122 kuitenkin. painoa taas oli tupsahtanut mutta kyllä turvottaakin varpaat ja sormet kovin. SF oli 36,5 oli ei viime mut edellis kerrat ottanu hirmu jyrkän nousun mut nyt tasottunut. vkl tuntuikin et jotain tapahtu ja painetta tuntuu alavattal ja jalkovälis aikasempaa selkeesti enemmän. JES JES!

kotikäyntiä ei kuulemma oli neuvolalla aikaa tehdä jos tässä kahen viikon aikana poksahtaa ja kotiutuu, joutuu menemään sinne. mut eipä tuo nyt maata kaada kun meiltä on sinne n. 300m matkaa nurmikon poikki:)

tuntuu et on ihan vainoharhaseks tullu nut loppukohden. isäntä vaan päätä puistelee kun kuuntelee mun juttuja:) vessaan kun menee ni jännää aina et loppuuko pissan tulo ja jatkuuko vaan niin et vedet tulee samal (meijän äitil kävi niin) ja sit ku pyyhkii ni tuleekohan se limatulppa nyt ja jos menee isommalle hädälle ni jännää että onkohan ripulia että olis tyhennys alkanu...kaikkia supisteluja jännää että tuleeko vielä montaki ja usein, sattuuko tä nyt enemmän ku edellinen jne....ihan höhläksi tässä tulee :LOL:

RV 37+4 olis tänään...jospa noin helteet tekis tehtäväs ja pistäis vauhtia rattaisiin...10 pvn ennusteen just lehestä luin ni 30 hujakolla koko ajan=(=( :headwall:

nyt pitkään kylmään suihkuun kun tuo vauhti viikarikin on päikkäreillä, jos illalla sitten jaksais suunnata joka torstaiselle iltatorille kattoon torikaraokea=)
 
Onnea onnea taas uusille vauveleille ja mamatsuille! :flower: :heart:

Hitto, kun ei tänne yksinkertaisesti ehi enää kirjoitella. Nyt vasta tajuaa senkin, mitä on ennen ihmetellyt: jos se lapsi kuitenkin nukkuu niin paljon, miten sitä muka ei ehdi enää tehdä yhtään mitään? No, sen hetken kun se nukkuu, niin haluaa itekin levätä, tai sit pitää käydä suihkussa, syödä nopsaan tai hoitaa joku pieni käytännön juttu. Sitten kuuluukin jo "WÄÄÄÄ!" ja pitää omistautua Sulokille.

Tunnelin päässä näkyy valoa, mun hulluin hormonihelvetti alkaa hiipua eikä mua enää ahista niin paljon. Osasyynä vaan sekin, että joka päivä oppii ja tutustuu tohon pieneen ja alkaa tajuta sen tapoja ja toimintaa. Yhteisymmärrys alkaa löytyä. Nyt ollaan jo kahtena yönä nukuttu jopa 7 tuntia, toki parilla imetystauolla, mutta nekin on sujuneet ihanassa ihokontaktiharmoniassa ja olleet mukavia hetkiä :heart: Olo on jo ihmismäinen.

Tänään mennään ehkä vaunukävelylle ostaan Stockalta rintapumppua. Jos jollain on sen suhteen vinkkejä, antakaahan. Tuntuu ihan absurdilta astua tonne ulkomaailmaan, mulla on sellanen olo etten osaa puhua, asioida kaupassa, jännittää niinku suunnilleen pankkikortin käyttö: muistanko miten päin se työnnetään ja mihin, mikä on tunnusluku.. Siis 6 päivässä tuntee täysin eristyneensä yhteiskunnasta ja hukanneensa aivonsa :D Tosi kumma fiilari!

Ja huomenna on Sulon eka neuvolakäynti. Saas nähä, miten sinne päästään ja miten sujuu. Kiinnostaa myös, miten paino on lähtenyt kehittymään, kun ei näitä maitomääriä osaa ite arvioida.

Meillä ei oo kyllä MITÄÄN PELISILMÄÄ rouvat hyvät tän hedelmöittymisajankohtamme suhteen. Ei enää ikinä heinävauvoja, kiitos! Nimittäin jos helteet on tukalat odotusaikana, olo ei kyllä yhtään helpotu synnytyksen jälkeen. Kun hermoilee tulokkaan kanssa, hormonit hyrrää, koko ajan on kiire ja aurinko porottaa, valuu kilpaa hikeä ja maitoa, ou mai kaad.. Oon viettänyt miltei tän koko viikon pelkissä alushousuissa, pyyhin vaan välillä harsolla mahaa pitkin valuvaa maitotippaa pois. Huh! Katon joka ilta säätiedotuksen rukoillen sadetta ja kylmää.. NIin ristiriitaista, kun yleensä rakastan hellettä ja kuumaa yli kaiken.

Apua, nyt toi herää..

kardemummma & Sulo 6vrk
 
ephs, ihan samanlaista vainoharhaista kyttäystä täälläkin :LOL: :LOL: :LOL:
ja Kardemumma, muistan ihan samat fiilarit 4 vuoden takaisesta heinävauvastani. Silloin kanssa manasin,ettei koskaan enää - ja taas ollaan heinäkuussa :headwall: :headwall: :headwall:
Mutta juu, tuskinpa tosiaan olot helpottaa muulta osin ku nää supparit ja valtava masu häipyy :)
sekin olis kyl tervetullutta. ajattelin vyöryä tänään vielä kaupungille, sinne kyl kuolee,mutta ei jaksa kotonakaan....

kääkkis ja lapanen polvissa 37+2
 
helise Täällä kans tuntuu et liikkeet vähentyneet, mut tuntuis ainakin vielä riittävän et alkaa yrittää liikelaskentaa, niin tulee se 10 täyteen tosi nopeesti. Ja laskentaahan pitäis tehdä se kaks tuntii ennen ku lähtee näytille.

Neuvolassa kaikki ok. Sf-mitta lähteny vihdoinkin putoamaan. Painoa tullut se 1400 g / vko, osittain menee ainakin turvotuksen piikkiin, mutta onhan tossa varmasti muutakin mutta nyt ei voi mitään, pudotellaan niitä kiloja sitten syksyllä.

En muista onko joku uusi vauvautunut jäänyt onnittelematta, mutta onnea kaikille jotka ovat nyt taas vauvoja saaneet. :flower:

Just terkkarilta kyselin et mites jos ja kun lähtee menemään yliaikaseks, niin sano et sitten ku on 41 viikkoa ylitetty niin ruvetaan varailemaan aikaa sinne synnytyssairaalaan. Eli mun tapauksessa varmaankin tossa 23.7. paikkeilla. Et eipä siihen enää sitten kovin pitkä aika oo, mutta silti ei välttis enää jaksais.

 
Voihan pylly.. Miun piti tänään kysellä siitä streptokokki uusintanäytteestä niitä tuloksia ja arvaatkaa seittemän kertaa muistinko :headwall: :headwall: Toivottavasti näkyy synnärillä tulokset koneella jos ennen ens to lähen synnyttämään... Yritin neukkuun äsken soittaa, mutta yllätys yllätys sinne ei päässyt läpi..
 
Rae89 Piti kommentoida tota vauvan kasvua. Eiköhän se ole ihan yksilöllistä et nouseeko paino sen 200 g / vko vai ei. Toi 200 g on ainakin mun käsityksen mukaan joku keskiarvo ja yksilöitähän noi masuasukkaatkin kaikki on.
Ja tossa sun sokerihommassa kuuntelisin lääkäriä, varsinkin jos pissassa ei oo ollu mitään sokerihommia viimeaikoina. Mittailisin aina välillä niitä sokereita ja sillä selvä. Mullekkin nyt sano terkkari ettei pissaa tartte enää kotona seurata muuten ku jos tulee jotain oireita; päänsärkyä, verenpainetta yms raskausmyrkytysoireita.
Kuulostaa toi sun terkkari vähä turhan innokkaalta.
 
Moikka taas!

Mun kohdalla vuoto näyttää jo olevan loppusuoralla. Eli varmaan liittyi tuohon sisätutkimukseen.

Ihanaa., kun huomenna alkaa miehellä loma :heart:
Ajateltiin illalla käydä kaupungilla yhdessä, jos mä vaan kykenen lähtemään.
Nukuin ihan oudon hyvin viime yönä- vaivaiset 11 tuntia :D ! En muista milloin oisin tuollaisia unia vedellyt.

Täällä on kanssa vessareissut yhtä hermoilua, varsinkin tuon eilisen jälkeen.

On varmaan sanomattakin selvä, että myös täällä on ihan hirveän kuuma...
Aamu alkoi viileällä suihkulla ja nyt jonotan jo seuraavaa suikuvuoroa :)

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 37+4
 
Kiitos vinkistä Mekkala.

Valitettavasti täytyy sanoa että mun kokemukset Tyksin osastoajasta oli suht hirvittävä. Oli valtava pettymys kun ei saatu perhehuonetta (niitähän on vain 1-2 joten en tajunnut miksi en ollut osannut varautua tähän). Sulo huusi pitkin yötä ja olin aivan neuvoton ja ahdistunut. Hoitsut vaihtuivat kolmesti päivässä. Jotkut olivat ihan kivoja, jotkut ylimielisiä ja kopeita. Neuvot olivat jotenkin pintapuolisia eikä niistä ollut juurikaan apua. Huoneessa oli sairaan kuuma, mikä oli ehkä pahinta. Olin pitkulaisessa ahtaassa huoneessa eivätkä huonekaverit tuntuneet sielunystäviltä. Siksi pyysin saada jo lähteä maanantaina (Sulo syntyi pe-la-yönä ). Ne suosittelevat että sairaalassa ollaan maidonnousuun asti johon en itse ollut. En olisi kestänyt siellä enää yhtäkään yksinäistä yötä.

Mutta älä pelästy tätä mun kokemusta, varmasti jonkun mielestä sairaalassa on mukavaa ja turvallista. Ja toisen käytävän huoneet eivät varmaankaan ole yhtä kuumat.

Mun kokemus liittyy omaan hämmennykseeni, ahdistukseeni, "shokkiin" ja koti-ikävään. Kyllä siellä oli tosi avuliaitakin hoitajia. Jännä kuulla sitten sunkin kokemukset!

Sulo tuhisee sylissäni joten sanelin tämän viestin mun miehelleni. Ties mitä se on teille nyt naputellut. :LOL:

Jouduin kuvailemaan hänelle myös äskeisen hymiön.
 
Pai Varmaanhan se niinkin on, mut muistelin vain, että jollekkin oli terkka sanonut, että ei enää kasvais näillä viikoilla enenpää ku 200g/vko koska istukka "vetelee viimesiään"... Nii ja ehkä sitä lääkäriä on uskominen, mutta se lääkäri oli melko välinpitämätön ja tää terkka taase on sellanen, että no nii..tiijä siiitä, no en oikein tiijä- tyyppiä jos siltä jotain yrittää kysyä :LOL: Eli kultainen keskitie..mittailen sillon ku tunnen siihen tarvetta..ja lopetan ku liuskat loppuu :D

Niin ja mein vaavin kokoon terkka vielä sanoi, että isohko mutta vielä normaalikokoinen (eli oli siis ultralla viime pe 3340g) ja että ihan hyvin sais syntyä vaikka heti... Käski tekemään vähän kyykkyyn-ylös liikkeitä ja imurointia...kaikkee mahdollista rasittavaa koluamista :D

Äsken tais jopa olla kipeitä supistuksia pari...maha meni kovaksi ja tuonne alamahalle koski ihan kivasti :/ ehkä tää vielä joskus tulee ulos :LOL:
 
HIKI! Onneksi en ole ainoa. :x Asunto lämpenee 30 asteeseen eikä auta vaikka on ovet ja ikkunat auki ja monta tuuletinta hurisemassa...

jenddelle onnittelut vauvatumisesta!

Rae Onpas sulla harvoin neuvoloita - tässä vaiheessa vielä 3 viikkoa väliä? Kiva, että kaikki on kuitenkin hyvin. :) Oon samaa mieltä Pain kanssa, että luota vaan lääkäriin tuossa rd -asiassa.

virpi1980 Tsemppiä isompien kiukkuilijoitten kanssa! En voi kuin kuvitella, kuinka kiristää hermoja viimeisillään raskaana ja kauheessa helteessä koittaa vielä saada muksut kuriin. :hug:

kardemummma Ihanaa kuulla, että yöt on helpottaneet teillä. Se vaati vaan kotiin pääsyn niin johan alkoi sujuun. :)

Pai Huomasin itse, että vauvan liikkeet tosiaan väheni pari päivää ennen synnytyksen alkua. Samoin olin itse ihan tolkuttoman väsynyt koko ajan ja jotenkin tosi herkällä mielellä. Samoin hajut ja maut tuntui oudon voimakkailta. En tiedä kuvittelinko, mutta ihan kuin olisi jotenkin aistit herkistyneet synnytystä ennen. Eli ehkä sullakin vauvan liikkeiden vähyys meinaa lähestyvää synnytystä? Jorvissa oli ainakin vielä eilen tosi rauhallista ja perhehuoneitakin näytti olevan vapaana eli tänään ois vaikka hyvä päivä lähtee. ;)

Jorvin lapsivuodeosastosta mulla ei ole muuta pahaa sanottavaa kuin, että siellä oli ihan järjettömän kuuma! Mutta taitaapa olla sama kaikkialla... Niin ja ruoka oli varsin kuvottavaa, mutta sehän on must sairaaloissa. Osastolla selkeesti kannustettiin omatoimisuuteen vauvan kanssa, mutta aina kun tarvi apua tai oli kysyttävää, niin hoitajat auttoi heti. Ihan älyttömän kiva henkilökunta oli ainakin meidän vierailun ajan. Ne ei yhtään katselleet nenän vartta pitkin uusavuttomia vanhempia (eli meitä :D ) eli ihan hyvällä mielellä kyselin tyhmiä...

Eka yö kotona vauvan kanssa meni vaihtelevissa merkeissä... Saldona:

* 1 Hermoheikko itkukohtaus (äiti)
* 1 soitto Jorvin lapsivuodeosastolle (hermoheikon itkukohtauksen tuloksena)
* 2 vaihdettua parisängyn lakanaa (ekan sotki äiti, tai oikeestaan tyhmä Libresse ja toisen vauva). Mies summas aamuyöstä, että ekana yönä heti lakanoissa verta, oksennusta ja kakkaa. :D
* 7 (ainakin)! likaista kertakäyttövaippaa (oikeesti pitää ostaa lisää noita kestoja...)
* 2 erittäin kipeää nänniä (äidin)
* 5 tuntia unta (äiti)
* 4 ISOA puklua (vauva)
* 5 litraa hikeä (koko perhe, paitsi koirat)
jnejne...

Eli ihan normi vauva-arkeen opettelua. :LOL: Aivot meillä ei miehen kanssa toimi enää kummallakaan... Meinasin itse aamiaisella kaataa aamukahviin jogurttia ja mies laittoi kinkkuviipaleet pöydälle leivän sijaan.

Näillä puhuin pikku päikkäreille ennen kuin oma ihana rakas vauveli herää ja koko rulijanssi alkaa alusta. :)

Olivia & Vauveli 3 vrk

P.S. Mulla on ihan uus arvostus herännyt perheenäitejä kohtaan... Ihan järjettömän rankka duuni! Ja mulla on vasta yks tuossa.

*muoks* Hemmetin tummennukset... Grrr..
 
Rae89 Ja pitää muistaa et painoarviot voi hyvinkin heittää paljonkin. :hug: Mullekkin terkkari sano ettei tehtis välttis 3,5 kiloseks edes, mut mä jotenkin epäilen.

Olivia81 Mahtavasti kuvailtu toi teidän ensimmäinen yö. :LOL:

Mites muuten vauvautuneilla on mennyt vierailijoiden kans ?
Onko ollut liikaa tulijoita vai eikö olekkaan näkynyt ketään jotka sanoivat tulevansa jne...?
 
Ei vielä tänään jääty käynnistykseen, mutta huomenna aamulla koittaa h-hetki. Oli lapsivedet ihan normimäärän alamitoissa, joten sen takia päättivät käynnistää. Kokoarvio oli 3,1 kiloa, joka oli jopa hieman vähemmän kuin aiemmin. Saa nähdä mimmonen möykky siellä on sitten todellisuudessa (4 kiloinen bodybilderi).

Täällä oli taas vauvoja tullut, joten onnittelut :flower: Rintapumpuista itselläni oli Ainun sähkökäyttöinen, mikä oli mielestäni tosi huono. Tällä kertaa ajattelin ostaa Aventin myös, mikäli sellaista edes tarvitsee.

Mä kammoksun myös öitä sairaalassa jo valmiiksi. Päivisin sentään mies voi olla henkisenä tukena, kun ei niistä hoitajista ainakaan täällä ole siihen. Tosiaan tuntuu olevan melkeen vaivaksi, jos neuvoa menee kysymään. Saa nähdä muistaako sitä yhtään miten sitä vauvaa hoidettiin :/

Vatsakas: Mulla ainakin sisätutkimuksen jälkeen tuli hieman verta lääkärin hanskaan, tosin siihen se sitten loppuikin. Turha elätellä täällä ainakaan toivoa, että edistäisi synnytystä mitenkään, vaikka kohdunsuu olikin jo 2.lle sormelle auki ja 1,5 senttiä eli edistystä oli tapahtunut viime kerrasta. Käsittääkseni on suht normaali :)
 
Kardemummma, hyvin selvisi mies viestistä :) Ja toi Mekkalan suosittelema rintapumppu on ehdottomasti se, jota suurin osa ihmisistä suosii. Itsekin ostin sen jo valmiiksi. Palautan sitten jos ei tuliskaan käyttöä. Sen pitäis ainakin olla hirmu tehokas. Niin ja tosi kiva kuulla, että teillä alkaa jo sujua paremmin siellä kotona. Onnittelut siitä!

Ja Rae, se oli mulle, jolle terkkari sanoi, ettei vauva kasva enää hurjasti, mutta luulen, että vastasi oikeastaan siihen, että kasvaako lasketun ajan jälkeen, koska esitin kysymykseni rv 39+5. Ja mulle oli helpotus kuulla, ettei enää lasketun jälkeen kovasti kasvaisi, ettei yli 4,5 kilosta tarviis odotella. Ja tosiaan kun netistäkin käyriä katselin, niin ei tosiaan vauvan enää viikoilla 40 ja 41 pitäis niin hirveesti kasvaa. Ja vaikka käyrät on keskiarvoa, niin eiköhän se istukka kaikilla ala loppua kohden sen verran viimesiään vetää, ettei kasvu nyt enää mitään valtavaa voi olla. Mut nää nyt on tosiaan näitä mun omia päätelmiä.

Saga 40+5
 
Rae, nyt vasta ilmaantu sun uusin viesti. Sun vauvahan on hirmu sopivan kokoinen jos arvio pitää mitenkään paikkansa. En sun sijassa lainkaan pelkäis isokokoiseks. Mulla oli tossa vaiheessa jo arvio (tosin käsikopelolla) 3,7 kg, eikä mulla siis ole mitään ongelmia ollut sokerien kanssa missään vaiheessa.
 

Yhteistyössä