Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Olikos muuten muka niin, että jos on tukkaa lapsella, närästää paljon? EI pidä ainakaan mulla paikkansa tuo uskomus. Hiuksia tytöllä paljon ja en kärsinyt närästyksestä ollenkaan.

Eilen kitistiin oikein kunnolla..ja käytiin ostaan tuota Cuplatonia. Nyt on nukkunut ensin illalla 23.30-04.30, sitten 05.00-08.30 ja vielä sitten 09.00- jatkuu edelleen. Sai äiti ja isäkin yhteensä vissiin 10 tuntia melkeen unta. LUKSUSTA!!!! =)
 
zeenah: niin olen kuullut sanottavan närästyksestä.mua on aina närästäny loppuvaiheessa ja kaikilla ollu tukkaa paljon....voihan sitä luulla että johtus vaikka tuosta...tuskinpa sillä mitään yhteyttä on kuitenkaan.

täytyy vissiin hommata tota cuplatonia itellekki valmiiksi.miten sitä annetaan rintalapselle?sittenhän ne mahan väänteet alkaa parin viikon iässä kun alotetaan ne hemmetin d-vitamiinitipat.meillä kaikille tullu ihan kamalat mahavaivat heti tuossa yhteydessä.
 
ite oon puristanu maitoa teelusikkaan ja sit siihen se 4 tippaa. ennen joka imetystä. Kuulin jostakin että vois tiputtaa suoraan suuhun tuon cuplatonin niinkuin d-vitamiinitkin...pitääkö paikkansa

Ei olla vielä edes d-vitamiinia alotettu. tänän oli tarkotus, mutta siirrän ainakin huomiseen, kun vatsa reistailee muutenkin. vauvan vatsa vaivat muuten alko meillä yhtä aikaa kun mun omatkin...lieneeköhän yhteyttä..


sori välimerkittömyys, pikkunen nukkuu sylissä, viisisormijärjestelmä vain käytössä!!! :LOL:
 
Olen sivusta seurannut ketjuanne; itse odotan nelkkua syntyväksi lokakuussa.

Halusin tulla tsempittämään kovasti solnuskaa! Itselläni todettiin viime raskaudessa raskausdiabetes ja tyttö syntyi viime toukokuussa ollen ns. "sokerivauva". Eli vietti pari ensimmäistä vuorokautta lastenteholla sokeritipassa. Imetykseen tämä tietysti heti vaikutti; isäksi hänelle jouduttiin antamaan lisämaitoa koska itselläni ei maito vielä noussut. Ensimmäisen kuukauden ajan tytön paino vaan laski vaikka kuinka syöttelin ja kotona maitokin nousi kunnolla. Imetys oli yhtä taistelua; tyttöä piti syöttää kolmen tunnin välein ja yksi syöttökerta kesti reippaasti yli tunnin, koska tyttö oli niin väsynyt ettei jaksanut kunnolla heräillä syömään. Asennotkin oli hakusessa (vaikka jo kolmas lapsi..) ja rintakumi ahkerassa käytössä. Huoli oli valtava ja tuo eka kuukausi kyllä tuntui pitkältä. Mutta lopulta tyttökin alkoi kerätä taas painoa ja rintakumeistakin luovuttiin. Nyt hän onkin jo reipas 1v. :)

Kannattaa puhua huolistaan neuvolaan, ja käyttää vaikka tiheämmin painokontrolloissa jos tuntuu ettei vauvan paino nouse. Mutta älä missään nimessä tunne olevasi huono äiti, jos alku vauvan kanssa on takkuista!!! Kun hän siitä hieman kasvaa ja vahvistuu, alkaa asiat sujua ihan eri tavalla. Omalle lapsellesi olet paras äiti, vaikka sitten imettäisitkin ensimmäisen kuukauden vain makuultaan! Kovasti voimia ja jaksamista äitiyden ensiaskelissa!

Kannatt
 
Meillä on havaittavissa pienoista levottomuutta ja turhautumista tähän odottamiseen. Laskettuaika on ens tiistaina ja jotenkin molemmat on ollu ihan varmoja et tulee etuajassa, eikä nyt oo mitään siihen selkeästi viittaavaa.
Mieskin ihan levottomana tossa pyörii ja ihmettelee. Tää on sitä varsinaista odottamista. Eikä oikein mihinkään mökille tms uskalla enää lähteä edes päiväseltään. Täytyis jotain aktiviteettia koittaa keksiä ku hulluks tässä tullaan.
Huomen sentä ollaan menos siskon luo kyläilemään, niin siel menee sitten aikaa.
Onneks mies menee ens viikolla töihin, jos toi selkä nyt ei vaan pahene, saapa ainakin se purettua turhautumistaan.
Miten muut ovat saaneet nämä loppuajat kulumaan / kulutettua ?
 
Epiduraali Mulle laitettiin esikoisesta ja onnistui todella hyvin. Ei vienyt ponnistustarvetta vaan kaikki meni ihan nappiin. Mut epäonnistuessaan voi tieten viedä ponnistustarpeenkin - ehkä.

Monkki Mulla vauva on laskeutunut jo hyvissä ajoin ennen synnytystä. Nytkin vauva on ollut jo pari viikkoa laskeutuneena ja nyt rv 39+5. Mut näähän on hyvin yksilöllisiä juttuja.

Vatsan toiminta Yhtenä päivänä täälläkin purkautu maha pitkän ummella olon jälkeen - sen jälkeen ei mitään. Mut ei mulla ole muistaakseni muissakaan raskauksissa purkautunut, vaan ovat OYS:ssa antaneet peräruiskeen - yök.
Mut joillainhan se suolen purkautuminen usein enteilee lähestyvää synnytystä - jospa se Virpillä ois sitä - onnea matkaan jos näin on :) .

Virpi Meinaat vielä jaksaa mattoja pestä - hui. Meillä mies hoitaa sen puolen - silloinkin kun en ole raskaanakaan. Noilla swipen pulverilla ja pesuntehostajalle se on niin helppoa - liottelee aineissa mattoja pari tuntia, mattotelineelle sit roikkuun ja huuhtelee letkusta vettä ruutaamalla.
Enpä minä ole meillä varmaan häiden jälkeen mattoja pessy. Sitä ennen harjattiin yhdessä mattoja mäntysuovalla - huh mikä urakka oli. Onneksi ei enää tarvi mäntysuovalla harjailla.
Kuulostaa ihanalle se teidän uus tuoli =) .
Minä pyöräilin tuossa toukokuussa kotio sellaset 7 km, kun vein auton huoltoon. Neuvolan täti oli pikkasen kauhuissaan ja meinas, et ei enää kannatteis pyöräillä... Oli se kyllä hankalaakin, kun mulla on tollanen makaavassa asennossa oleva pyörä - mummomalli ois parempi. Mut oli se kyllä sellanen pyöräreissu, et takas hakeen autoa en enää pyöräilly vaan menin linkulla.
Mulle tuntuu ny kaikki varoittelevan... tuntuu et mitään kohta sais tehdä - olla vaan ja mies hoitamaan kaikki hommat ja seki raasu ku sai ton selkäkivun :ashamed: . Kipeästä selästä huolimatta koittaa kovasti töitä tehdä ja hiljaa kärsiä :heart:, mut ku hirvittää jo itteeki kattoo ku toinen raataa selkä kipeenä. Sirdaludia vaan naamaan... Tänään sano, et seisaaltaan ollessa selkä kutakuinkin ok, mut makuullaan olo yhtä tuskaa eli ei oikein yöt suju hyvin.

Närästys No sellanen sanonta ilmeisesti on ollu ennenvanhaan, et jos närästää paljon niin vauvalla on paljon tukkaa - ei tosin ole meillä pitänyt paikkaansa, koska jos ois pitäny, niin meille ois tullu kaljuja lapsia :LOL: . Mua kun ei ole yhdessäkään raskaudessa närästänyt pätkääkään ja lapsilla on ollut tummaa tukkaa ja paljon.

Meillä ois miehellä vielä 2 viikkoa kesälomaan ja vauvan syntymääkin kovasti odotellaan. Mikäli nyt päättää syntyä tän 2 vkon aikana, niin oon sit kolmen lapsen kans päivät yksin kotosalla, mutta eiköhän siitä selvitä. Isommat varmasti kerkeää tehdä tuhojaan, kun äiti syöttää vauvaa... mutta korjaillaan sitten jäljestäpäin... Välillä ihmettelen, et millasia tuholaisia meille on syntynyt, kun muiden lapset osaa niin nätisti leikki leluilla jne. ja meillä ne hajottaa lahjakkaasti melkein kaiken :ashamed: .

Oman maan mansikoista olen jo päässyt nauttimaan, nam että ovatkin hyviä ja tietää ainakin mitä syö =) .

Äsken tultiin kotia uimarannalta, käytiin siellä pari tuntia nauttimassa - lapset pulikoi ja leikki hiekkaleluillaan rannassa, mies katto lasten perään ja minä liottelin jalkoja kylmässä vedessä, jos vaikka turvotus helpottas. Ja lekottelin rannalla aurinkoa ottamassa. Ai että oli ihanaa.

Jos nyt vaikka lähtis taas ulkosalle nautiskeleen, melkein helpompi olla tuolla ulkona kuin sisällä. Yötki meillä on kaikki räppänät seinällään ja silti lämmin - mut onneksi tää meidän talo ei kuiteskaan kovin kuumaksi lämpiä sisältäkään.
Kukatki taitaa taas tarvita kastelijaa ja kuolleet kukat nyppijää - jotan palaillaan.

Pennonen Oikein paljon onnea pienestä pojasta :flower: :heart:
 
Äitini tuli kylään ja passitti meidät miehen kanssa tunniksi kaupungille satasen seteli kourassa. Ostettiin imetyspaitoja, syötiin bagelit ja tärisin hermostuksesta koko reissun ajan :$ Kuulin kaikkialla vain lasten itkua. Jännitti niin paljon, miten rääkyjämme hoito sujuisi.

Kotiovella vastaan tuli hiljaisuus. Uskomatonta. Syykin löytyi. Kas - äitini oli lykännyt lapseni suuhun tutin :whistle: Ei hän ollut koskaan kuullutkaan, että nykyään on tuttikielteistä menoa. Olen nyt ihan kriisissä, koska en tajua, tuleeko tota nyt sitten käytettyä koko ajan. Kieltämättä lapsi on ihanan hiljaa ja rauhassa :eek: Voe kääk.
 
olen pyöräillyt ja pyöräilen kunnes vauva syntyy =) Edellisestäkin pyöräilin vielä viimeiselle neuvolakäynnille 39+1 ja iltasella sitten alkoi synnytys..kävely on yhtä tuskaa ja pyörällä pääsen hyvin =) Kyydissä on usein vielä tuo 3-vuotias.
Onnea kaikille taas jotka vauvautuneet,en muista nimiä=)
hipsu 37+6
 
pennonen80 Onnittelut pojasta =)

maamin ja heidik86 Kiitos onnitteluista :D

Miehen kanssa käytiin kaupungilla pyörimässä, mutta eipä juuri mitään saatu ostettua...tai kyllähän tuota uusi tuuletin tarttu näppiin mukaan..ihana ku on paljon hiljasempi kun tuo meidän entinen kapistus... Koko reissun oli helvetin kuuma ja kotiintulo matkalla tuli YKSI kipeämpi supistus joka tuntui selkäpuolellakin... mutta muuten hyvin tasaista menoa...

Jaa-a, josko sitä lähtis takas lekotteleen tuonne sohvalle tuulettimen ääreen :D

Rae ja nyytti 38+2
 
Matonpesu homma menikin niin,että isäni toi sen painepesurin ja alkoi pestä mattoja terassilla.sillä se homma sujui enkä oikeen estellytkään.heittelin aina siihen mattoja mitä pitää pestä,tulipa kaikki maholliset matot nyt sitten pestyä,ulkona melkonen mattojen kuivatus piha....joka teline täynnä mattoja,meillä niitä riittää,oliskohan tuolla toistakymmentä nuita.talvella kun ei viitsi mattoja pestä niin kasaantuu sitten kunnon keko aina kesäksi likasia mattoja.meillä kun syyään,vahinko vaan,missä sattuu,ympäri mökkiä,keittiössä ja olkkarissa nyt etupäässä kuitenki,niin sohvat meinaa olla sen näkösiä ja juuri nuo matot.lapset painuu aina aamupalan kans sohvalle tai olkkarin matolle syömään ja kattoon telkkua.päivän ruoka nyt kuitenni syyään keittiön pöydän ääressä.

kyl minustakin tuntuu tuo pyöräily että miksen sitä voisi harrastaa(sujuu paremmin kuin kävely)kun kerran se itsessään ei tunnu missään,sitten vain kun sen lopettaa.lähinnä seki ihan vaan sen pyörän takia,siinäki aika huono asento ajaa,koska ohjaussarvet on niin matalalla,saa silleen vähän niinku nojata niihin.mulla kans oli se 3v mukana ajaessa,tuossa pyörässä sattuu oleen se lastenpenkki.

voi ei täällä ole merkkejä silleen alkavasta synnytyksestä SMSM kunpa olisikin,nuo suolen tyhjentymiset varmaan on sellasia kaukaa tapahtuvia merkkejä,olen minäkin muistaakseni 2 lapselta saanu sen peräruiskeen,eikä se mikään kiva kyl oo,lorinan kans saa painua vessaan ja sitä tavaraa tulee kuin ihmeen kaupalla.huh huh.sehän se on eessä varmaan nyttenki,vaikka kuulin että seki alkaa vissiin oleen vähenemään päin sen käyttö.mut mielummin sen ottasin kuin että paskosin siihen synnytys pedille.tästä tulikin mieleeni hauska juttu,kun olin toista synnyttämässä niin tuntu että paska tulee justiinsa housuun,sanoin kätilölle,että täytyy päästä kakalle,no,sehän sanoi että ei sieltä mitään kakkaa tule,vaan vauva ja ei kuulemma haittaa vaikka tulisi sitä kakkaakin,on kuulemma ihan normaalia.ehkä heistä joo,mutta itestä ei.kammotti ajatuskin että siinä lentäs paskat sänkyyn :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :D :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Kotiovella vastaan tuli hiljaisuus. Uskomatonta. Syykin löytyi. Kas - äitini oli lykännyt lapseni suuhun tutin :whistle: Ei hän ollut koskaan kuullutkaan, että nykyään on tuttikielteistä menoa. Olen nyt ihan kriisissä, koska en tajua, tuleeko tota nyt sitten käytettyä koko ajan. Kieltämättä lapsi on ihanan hiljaa ja rauhassa :eek: Voe kääk.
Kyllä meidän omat äidit tietää. :) Mullekin sanottiin eilen neuvolassa, että tuttia voi ihan huoletta jo käyttää, jos vauva sen huolii ja rauhoittuu sillä. Ajattelin itsekin testailla jossain välissä.

Solnushkalle kiitos todella kauniista synnytyskertomuksesta. Itkeä tillitin täällä sitä lukiessa. Haikaranpesä kuulostaa tämän perusteella ihanalta paikalta.

Kokeilin tänään rintapumppua ja aivan kuin taivas ois auennut. Rinnat on niin turvoksissa, ettei vauva meinaa aluksi saada otetta nännistä (joka on kuin lautanen). Pumppasin sitten 20 ml pois ja johan luisti. Mulla on Ainun sähkökäyttöinen Medela Swing pumppu ja toimii kuin unelma.

Samoin kantoliina on tänään testattu eka kertaa ja ihastuin siihenkin ikihyviksi - ihan älyttömän mukava kantaa vauvaa.

Tänään lähdetään illan suussa ekalle vaunulenkille. Ja sitten jalkapalloa illalla (jos suinkin pysyn hereillä... |O )

pennoselle vielä onnittelut tätäkin kautta!

Zombie-mama Olivia & Vauveli 5 vrk
 
Virpi1980 Hieno juttu, et sait matonpesijän, on se kuiteski aika raskasta hommaa jo... meillä se tuo mies on sellanen voimakimppu, et mielellään tekee kaikki raskaat hommat ja antaa tän "heikon" naaraan katella vaan vierestä :LOL:

Kyllä minäkin mieluummin sen peräruiskeen otan kuin paskon siihen sängylle :LOL: - se tuntuu jotenkin nololle - vaikka se kätilöistä ihan normaalia onkin :LOL: . Mulla kans siskolle oli käynyt toi sama eli oli meinannut, et on hirvee kakkahätä ja pitää päästä vessaan, johon kätilö et et sinä mihinkään vessaan enää mee - vauva sieltä on tulossa :LOL:. Siskoni tän kerrottua olin ite synnytyksissä "viisaampi" ja en ruvennu puhuun mitään kakkahädästä, vaikka sellainen tuntuki :LOL: :LOL: .
 
Heips ja onnea kaikille vauvan saaneille :flower: huomaa että nykyään on vauvan kans niin kiire ettei netissä ehdi käydä kun kerran päivässä jos sitäkään.. Kuulumisia täältä, vauvalla todettii liika korkeet bilirubiini arvot tänään joten sinivalohoidossa siis.. saatiin sinivalosänky vauvalle mukaan tänne kotiin joten siinä köllötellessä sitten niin kauan että arvot kohdillaan. hoitaja käy muutaman päivän välein tayssista ottamassa verikokeita ja painoa. Painoa ei tullut sairaalassa ollessa grammaakaan mutta eilisen kotiintulon jälkeen paino noussut sata grammaa, maito nousi vasta kotona kun sai vähän rentouduttua.. sata grammaa puuttuu siis syntymäpainosta vielä. vauva on tyytyväinen eikä juuri itke :)

ja huh huh kun pihalla on kuuma, ei ees uskalla mennä.. :D inhottavaa noi epparihaavat kun tuolilta nousu kestää vartin ja kävely hidasta... :/
 
Onnea vauvaantuneille ja kiitos synnytyskertomuksista!

Lahdesta kotiuduttu, 7h siinä reissussa vierähti. Kierrettiin kauppoja ja käytiin leffassa. Siinäpä se. Eikä mitää vaivoja, murisen täällä jo.

SMSM: Joo se on vähän semmonen se miehen isä, että kuvittelee, että ollaan jotenki super läheisiä ja kaikkea saa kysyä. No musta ei kyllä olla, toimeen tullaan mutta ei se tosiaan mun paras ystävä ole, hyvänen aika sentäs..

virpi1980: Mäki kyllä ihan päivittäin pyöräilen, jotain 3-10km per päivä suunnillee, välillä enempi ja välillä vähempi. Mulle terkkari sano, että hyvä vaan jos jaksan. Talvella se ei oikein tykänny ja silloin vähän vähensinkin pyöräilyä - tosin silloin mulla oliki niitä supistuksia vaikka kuin ja maa oli liukas. Mutta nyt liikun pyörällä paljon ja kävellen myös.

Eipä tässä muuta. Pää hajoaa joko-kyselyihin enkä ookkaa niihin enää kovin ystävällisesti vastannut. Tai ku olen selkeesti sanonut, että kerrotaan sitten niin ei musta joka päivä tartte kysyä, että no jokos ootte menossa.
Hienoa, että kiinnostaa mutta vähän jooko yksityisyyttä.

Ens viikolle on luvattu vieläkin kuumempaa kuin nyt. Enpä tiedä kumpi ois parempi: että vauva syntyis ja oisin synnärillä hikoomassa, vai että vauva pysyis mahassa ja ois vaan kuuma kotona.

Semmosta, mukavaa illan jatkoa :)

helise ja pötsihirmu 40+4
 
Alkuun kiitos synnytyskertomuksista Jenniii-88, solnushka

Sukupuolen veikkailusta SMSM,päpsy,katjamari,virpi,monkki aika monta poika veikkausta tuli,mutta olis siellä ainaki 1 tyttö arvaus..:D Naapurin muori veikkaili poikaa tuossa yks päivä,mutta taas äidin sukulaiset oli tosissaan sitä mieltä että ihan selvä tyttömaha,kun Mikkelissä mökkeillessä heitä näki. Saa nähdä mikä otus sieltä tuleekaan..:p
Sairasta mustaa huumoria miehen kanssa ollaan heitelty et jos se onki molemmat,niin nimi on ainakin jo selvä Lady Gaga.. :LOL:

helise pitkää pinnaan yli innokkaan appiukon kanssa..:D Kiusaantunut olo tulis itsellekkin jos oman miehen isä alkais kyselemään kovinkin yksityiskohtaisesti mites mun alapäällä menee... :LOL:

heidik Voin luultavasti liittyä seuraasi tuohon "yhdessä koossa viellä elokuussakin" ryhmään..:D Eilisen limanuljaska havainnon jälkeen ei ole jäänyt paperiin muita "löytöjä" vessassa käydessä.. :headwall: :D
Eilen illalla tuli muutamia vähän tuntuvampia supistuksia koiraa ulkoiluttaessa mutta ihmekkös tuo kun niin paljon eilen kaikkea touhusin,ja sellasella helteellä viellä.. Pesin pyykkiä 3 vai 4 koneellista,tiskasin,kävin kaupassa,imuroin,pesin lattiat,lenkitin 2 koiraa, pyyhin pölyt ja illalla viel saunoinkin päälle. Mutta eipä siitä sen enempiä sitten mitään ilmaantunut.
Eiköhän tuo sitten ulos tule kun sen oikeaksi ajankohdaksi näkee itse,kuitenkin viimestään elokuun tokalla viikolla ku sillon ollu 2vko yli LA:n.. B)


Oltiin tänään monta tuntia ajelemassa ja ettimässä uimarantaa joka ei olis yleinen että sais tuon koiran otettua mukaan rannalle,kun ei sitä autoon halua jättää näillä ilmoilla ja kotona sillä on varmasti yksin tosi tylsää..:(
No tasan 2 ei yleistä rantaa löyty ja toinen oli tupattu täyteen kun sardiinipurkki ihmisistä ja toisella paikalla oli jotain ulkomaalaisia ryyppäämässä.. Joten se siitä uimisesta.. :headwall:
On niin kuuma että vaikka istun vaan sohvalla nytkin niin kaulasta ja päästä vaan valuu hikeä,yök... :$

Tosiaan eilinen havainnointi oletetusta limatulpan palasesta tais olla jotain aivan muuta,koska mitään ei ole sen jälkeen tullut.. :eek: Turhauttaa... :(


Pennonen Suuren suuret onnittelut lapsukaisen syntymästä! :flower:

Kaikki jo rv +40 olevat, jaksamisia! :hug: Itsellä kun meinaa levitä pää jo nyt vaikka viikkoja on vasta 37+2. Nää helteet ei tosiaan ole mitään herkkua näin jättimahan kanssa.. :|

Miehen kaveri sano mua tänään matami:iksi kun sano että lyllerrän mahani kanssa kun se on jo niin iso. En tiedä olisko pitäny itkee vai nauraa,joten totesin vaan että voin myös sulle lahjoittaa mielelläni reilu 10kg ylimäärästä painoa näin kesähelteille ja sitten viellä pikku patteri mahaan..:) Kun sattui mun seurassa ääneen sanomaan että on kuuma... :whistle:

Nyt alan hiipimään suihkuun ennen kuin oon kastellut hiellä koko sohvan...
Ei voi ees olla alasti kun toi ed.mainittu miehen kaveri on meillä kylässä ja ne tossa sauno äskettäin,eli menee viel ainaki tunti ennen ku se jatkaa matkaansa.. :xmas:

Superhikinen Millanen ja Pippuri 37+2
 
pyöräilystä Nii mää luulen, et meidän neuvolan täti hirvitteli pyöräilyä siksi loppuraskaudessa, et sykkeet nousee liikaa kun muutenkin on jo hankala olla ja se sykkeiden nousu taas pitemmän päälle ei ole vauvalle hyväksi. Hiihdossakin mun piti talvella ottaa rauhallisemmin, ettei sykkeet nouse liikaa. Väliaikaisestihan sykkeet saa nousta, mutta ei saa olla kokoajan korkealla.

Onhan se hyvä, jos pystyy vielä pyöräileen, omalla kohdalla vaan tuntu toukokuussa, et kuolen sen pyörän selkään - vaikka mulla normaalisti on tosi hyvä kunto ja sitä neuvolan täti on nytkin mulle sanonut, et hyvästä kunnostani johtuu alhaiset verenpaineet 102/60. Kävelylenkkejä teen kyllä vieläkin ja se tuntuu ihan hyvälle, kunhan ei hirveetä vauhtia mee eteenpäin.. sillon rupee supisteleen ja tulee alavatsa kipeeksi - ettei ees pysty enää kovaa meneen.

Talvella mulla ei ees mies anna pyöräillä - ei ole antanut yhdessäkään raskaudessa. Mies mieluummin jättää mulle auton käyttöön ja juoksee/pyöräilee töihin. Mies pelkää, et kaadun ja mulle sekä vauvalle sattuu pahasti - se on niin huolehtivainen :heart:, jopa ylihuolehtivainen sekä minua, että lapsia kohtaan.

Just tässä saunasta tultiin ja yritin saunoa mitkään - häätöyritys käynnissä :LOL: . Nyt jos vielä tuo miehen selkä antaa myöten, niin sit vielä sitä ihaninta ässää päälle... Yritys hyvä kymmenen - tuloksia nähdään huomenna - jos nähdään :LOL:
 
Pihalla venähtänyt koko päivä :) Saatiin pihakivet laitettua takasin pihaan ja nyt on suora, mutta katsotaan kuinka käy talven jälkeen, jos routii kovasti.. :whistle: Tuli sitte grillailtua :p Lenkki tehty ja sauna lämpiämässä, sen jälkeen oonkin varmasti valmista kamaa sänkyyn! Jotenkin nää helteetkin pistää väsyttämään, päivällä oli taas sellanen olo että olis voin vetästä kunnon päikkärit!

Tämä mamma herkistyi, kun isukki ja vanhempi poika ahersivat pihalla pihalaattojen kimpussa ja poikakin oli niin innoissaan, kun sai auttaa :'( :D Kyllä sitä herkistyy pienimmistäkin asioista... :ashamed:

Tyytyväinen mieli, kun on piha kunnossa ja sisälläkin siistiä.. Hyvillä mielin kunnon löylyihin ja jos vaikka tekis poppiksiakin ;)

Hauskaa lauantai-iltaa mammat, masut ja vauvat :wave:


 
millainen Esikoista kun odotin mulla oli kans tollanen pystymaha. Tuli sekä tyttö- että poikaveikkailuja. Sit kun pojan synnytin, veljen vaimo totes, et hän ei voi uskoa, että meille tuli poika - oli kuulemma ihan selvä tyttömaha :LOL: .
Tytöstä mulle tuli ihan erilainen maha eli levisin sivulle, eikä ollu tollasta pystymahaa. Poikaa kun odottaa sanotaan, et takaapäin ei näe et on raskaana. Mut kun tyttöä odottaa niin leveää sivulle ja tulee sit "jenkkakahvat" ja näkee takaakin päin et on raskaana. Tytön odotuksesta myös sanotaan, et tyttö vie äidin kauneuden ja se piti ainaki mun kohdalla paikkansa. Mulle tuli niin hirvee atooppinen ihottuma ylävartaloon, päänahkaan ja kasvoihin, et ei ikänä ennen - jouduin kulkeen elämäni ekan kerran valohoidossakin tyttöä odottaessa. Poikaa odottaessa taas iho oli elämäni kunnossa ja miehen yks kaveri, joka ei tienny mun olevan raskaana sillon, paljasti myöhemmin, et olin kuulemma oikein hehkunut kauneutta :LOL: - tää tunnustus tuli vielä mieheltä.

Nyt on sama tilanne kuin esikoispoikaa odottaessa vaikka tyttöä meille ultrassa nyt veikattiin: mulla on pystymaha, linea negra, poikasykkeet, iho ja kynnet todella hyvässä kunnossa kuten myös hiukset. Ja itellä mututuntuma pojasta. Saa nähdä sitten kumpi on oikeessa kätilö vai minä :LOL: .
 
Paljon onnea uusille vauvaantuneille :flower: :flower: :flower: :heart: !

Tänään on ollut ihan huippupäivä. Oon lekotellut rannalla ja vietettiin mukava päivä pienessä saaressa mato-onkien kera. Mies otti videolle kuvaa vatsasta-aikamoinen pallo :LOL: !

Mä en oo voinut/uskaltanut pyöräillä, kun jalat on niin turvoksissa ja kipeät ja pelkään renkaiden puhkeavan soratiellä :ashamed:
Mitähän neukkutäti tuumais, jos tietäis, että sen sijaan mä huristelen mopolla pitkin pellonreunoja? Ei nyt ihan kaikista tasaisinta kyytiä :LOL:

Sauna on lämpimänä ja ihana lämmin syli odottaa :heart:

Mukavaa lauantai-iltaa!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 37+6


 
Heis! Ollaan nyt reissun päällä :) Poika kävin tänään eka kerran ulkomailla ;) ja Ikeassa :) Kiltisti nukkui koko reissu, mitä välillä availli äänijänteitään kanssa ihmisten iloksi. Nykyään meillä ei nukuta öisin :( poijalle on tullut vatsavaivoja, aina ruokailu jälkeen huutaa kuin peijooni ja kipristelee vatsaa :( Meinaa itellä itku tulla kun käy toinen niin sääliksi. Kävin tänään apteeksista ostaan Kupla stopia, pitäis olla parempi kuin Cuplaton. Mun maidontuotanto tuntuu kadonneen, piti tänään antaa korviketta lisäksi :( Rehellisesti sanoen imetys ei oo mun juttu, veän ihan hirveet stressit maidon riittävyydestä. tänään on taas kerran itketty, tuntuu että ois helpompi vaan nakata hanskat tiskiin siirtyä pulloon, näkis aina paljonko poika syö. Vetää mielen matalaksi, itkunen ja väsynyt olo. Meilläkin yösyötöt saattaa kestää 20min-1,5h. noh ehkä tää muuttuu paremmaksi, jos ei samalla lailla ne vauva korvikkeellakin kasvaa.

Olivia81 Millanen kantoliina sulla on?

Mitä kokemuksia teillä on imetystyynyistä?

Dana88 & Poitsu 16 päiväää
 
SMSM Siis on mulla kyllä levinny joka paikka odotusaikana..:D On ihan jenkkiksetkin tullut taas takasin kun ne melkein sai jo olemattomiksi edellis vuoden tammikuussa aloitetulla kuntosali treenillä 3xviikkossa. Tuo kuva oli vaan niin onnistunut edestäpäin otettuna kun ei näytä niin leveältä siinä joten siksi sen kehtas yleisesti näytille laittaakkin.. :LOL:
Hiukset ja kynnet on kyl ihan jees kunnossa ja kasvaa kovasti,on kyl aina ollut sellaset. Mutta hiukset kyllä rasvoittuu ihan törkeen nopeesti nyt raskauden aikana. Iho on ihan suht jees kunnossa,ei siis mitenkä erityisesti finnejä tmv.
Iho on kyl aika paljon kuivunu raskauden aikana,eli siis pitää rasvata aina pesun jäljiltä. Se ei vaan oo kovin herkkua näillä ilmoilla ku vaikka on miten normaalia perusvoidetta eikä mitään rasvasta bepantheenia niin tuntuu että iho hikoilis viellä normaalia enemmän..:D
Saa nähdä mitä meistä sitten ulos tulee..,;)

Pai Voi olla että olen väärässä mutta käsittääkseni vasta lapsiveden mentyä on vaara saada joku infektio ja siksi sen jälkeen olisi tarkempaa tuo mitä sinne kellariin päästää..:D Eli siis mun käsityksen mukaan voi harrastaa seksiä vaikka olis jo auki. Saattaa vaan nopeuttaa asioita..;) Mutta se tuskin olis haitaksi... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Heis! Ollaan nyt reissun päällä :) Poika kävin tänään eka kerran ulkomailla ;) ja Ikeassa :) Kiltisti nukkui koko reissu, mitä välillä availli äänijänteitään kanssa ihmisten iloksi. Nykyään meillä ei nukuta öisin :( poijalle on tullut vatsavaivoja, aina ruokailu jälkeen huutaa kuin peijooni ja kipristelee vatsaa :( Meinaa itellä itku tulla kun käy toinen niin sääliksi. Kävin tänään apteeksista ostaan Kupla stopia, pitäis olla parempi kuin Cuplaton. Mun maidontuotanto tuntuu kadonneen, piti tänään antaa korviketta lisäksi :( Rehellisesti sanoen imetys ei oo mun juttu, veän ihan hirveet stressit maidon riittävyydestä. tänään on taas kerran itketty, tuntuu että ois helpompi vaan nakata hanskat tiskiin siirtyä pulloon, näkis aina paljonko poika syö. Vetää mielen matalaksi, itkunen ja väsynyt olo. Meilläkin yösyötöt saattaa kestää 20min-1,5h. noh ehkä tää muuttuu paremmaksi, jos ei samalla lailla ne vauva korvikkeellakin kasvaa.

Mitä kokemuksia teillä on imetystyynyistä?
Eiköhän tolla Sulollakin jotain vatsavaivoja oo (tai sitten se toinen teoria on, että se yksinkertaisesti vihaa elämää kohdun ulkopuolella :LOL: ). Se alkaa huutaa yleensä jo kesken pitkän imetyssession, "kouristelee" ja kiljahtelee ja vänisee ja rääkyy. Ostettiin tänään tota Cuplatonta, mutta miten sitä annetaan? (Sori, olen avuton..)

Imetysstressi on kyllä pepusta! Mulla on yhä kauhee stressi tosta rintakumista, vaikka poika tänään vahingossa imi hetken paljasta tissiäni, WOOO! Mutta sit se päästi irti eikä enää saanut otetta ja sit tuli taas itku kummaltakin ja Sulolta myös raivo.

Hitto kun kulttuuri ois erilainen ja vaikka 50% ihmisistä valitsisi täyden pulloruokinnan ja 50% imetyksen ja ei tarttis kantaa syyllisyyttä imettämättömyydestä. Dumppaisin tän homman saman tien :kieh: Ainakin nyt tuntuu siltä. Liikaa harmia ja päänvaivaa! En mäkään yhtään tiedä, saako tuo jätkä tarpeeksi maitoa. Äsken päätin imetyssession, vaikka se yhä reuhtoi tissillä levottomana. Homma oli kestänyt jo 1.5 tuntia ja sillä ei voi-nut olla enää nälkä. Se vaan ei jotenkin osaa lopettaa sitä tissillä oloa, vaan piehtaroi levottomana siinä lopulta. Ellei siis nukahda, yleensä onneksi nukahtaa.

Arrrh ei oo helppoo ei!

Mutta hei imetystyyny joo! Luulin, että semmonen ois ihan ultimate turhakevempele, mutta ostin sittenkin moisen kun olin väsynyt rakentamaan ihme tyynytorneja, joka tuolissa erilaisia. Se on aivan fantastinen! Voi imettää niinkin et kummatkin kädet on vapaat! Ihan luksus. Todellakin suosittelen.

Miten vauvan oloa voi helpottaa näillä helteillä? Pakko varmaan ostaa joku tuuletin. Uutisissakin jo sanottiin, että lämpötilat voi aiheuttaa terveysoireita riskiryhmille. Pakko pikkuvauvojen on kuulua niihin :'(
 

Yhteistyössä