Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Muffin, olen seurannut teidän perheen tarinaa jo pidempään ja jännityksellä odottanut vauvauutisia, joten aivan hurjasti ONNEA koko perheelle!! Teidän odotus on ollut pitkä ja varmasti raskas, mutta nyt on ihana oma nyytti kainalossa! Ihanaa :heart:
 
maamin82: Mulla on huomenna seuraava neuvola ja tosiaan iteki vähä jännään, että tuleeko jo lähetettä polille vaiko ei :) Käynnistystä en haluis, mutta jos siihen joutuu nii mieluummin haluisin sen sitten jo ensi viikolla enkä vasta viikon päähän. Mulla on myös neuvolat nyt kaksi kertaa viikossa,nii voi kyllä olla että vielä huomenna ei tuu lähetettä vaan vasta loppuviikosta.. Voih kunpa tää muksu tulis nyt itekseen ulos :)

Imetystyyny
: Vaikka meillä ei vauva vielä ulkona olekaan niin imetystyyny on ollut mulla pari kuukautta käytössä öisin. Siihen on aika näppärä tukeutua kun nukkuu myös :)

Mitäs muuta.
Pyöräilin jotain 12km tossa aamulla ja vettä meni litra! Oli sairaan kuuma, mutta kiva polkea siltiki. Matkalla tuli, jesjesjes!!!, muutama oikein kipeä suppari, semmonen että oikein sai haukkoa henkeä ja piti lopettaa polkeminen ja antaa pyörän vaan liukua eteenpäin. Mutta siihen ne jäi sitten.

Nyt pitäs keksiä jotain tekemistä tän kuumuuden keskelle. Tykkään kesästä kyllä, mutta nyt on vaan mahan kanssa aika tukunen olo ja hikeä pukkaa.

Tsemppiä kovasti ja supparituulia!
Ja onnea vauvan saaneille! :)
 
muffin Onnea pienokaisesta :hug:

kepsukka Kiitoksia :D

pai meillä aineskin pyörii tuuletin makkarissa yölläkin..ei yksinkertaisesti pystyis nukkumaan, jos ei tuuletinta pitäs!!

tutti ja imetys Miun mielestä tutissa ei ole mitään pahaa ja itte aineskin olen jo tutit keittänyt ja heitin mukaan tuonne sairaalakassiin ja aijon todellakin tuttia käyttää. Sehän tietysti on eri asia hyväksyykö pieni tutin, mutta muuten kyllä kannatan ihan viimeiseen asti tutin käyttöä koska se voi auttaa jos vauva itkeskelee paljon tai olis muuten roikkumassa koko aika tississä. Ja mitä imettämiseen tulee, itse aijon sitä yrittää, mutta jos ei onnistu ni sitten siirrytään tuttipulloon ja korvikkeeseen enkä hirveemmin aijo potea syyllisyyttä siitä. Mielestäni lapset kasvaa ihan samalla tavalla tissimaidolla kuin korvikkeella. Näin ainakin miehen siskon lapset, tissimaitoa saaneet luovutettuna synnärillä, sen jälkeen korviketta ja hyvin ovat reippaita reilu 1v tyttösiä :heart: Nämä tietysti on näitä ensimmäistä odottavan mietteitä, mutta näin ajattelen ainakin vielä nytten :D Ja siinä olen samaa mieltä kuin muut, että jokainen on hyvä äiti omalle lapselleen :hug:

autot pestiin tuolla ulkona ja hinkkasin ja konttasin ympäri autoa ihan urakalla.. Mitään muuta en saanut kuin paarmoja puremaan ihan sairaita paloja irti miun jaloista... Vauvveli viihtyy hyvin yksiössään... liiankin hyvin...itte olisin ihan valmis luopumaan tästä mahasta ja ainaisesti odottelusta..johan tässä melkeensä sen 9kk on kärvistelty ni sais pieni tulla jo syliin. Ihan hyvin voisin lähtee vaikka tänä iltana synnärille pientä äheltämään. joten suuren suuret tsempit kaikille rv 40+ kerhoon kuuluville itelläni sinne vielä matkaa mutta täysin valmis saamaan vauvan jo syliin!!
 
Täällä ilmoittautuu iki-ihana pienenpieni poikavauva (3130 g ja 49,5 cm), joka syntyi 9. päivä :heart: Tänään päästiin kotiin ja heti "sivistyksen pariin" nettiin :LOL: Olo on kyllä kuin vähä järkisellä! Vauva on todella rauhallinen ja ainakin alku on sujunut paljon helpommin, mitä ekalla kerralla. Nyt vihdoinkin ymmärtää mistä kaikki puhuu, että ei voi lakata tuijottamasta vauvaa. Tätä voi oikeesti tuijotella sillä se nukkuu!

Herra tuli vauhdilla maailmaan toisen käynnistystabletin jälkeen. Koko synnytyksen kestoksi merkattiin 53 minuuttia. Oli aika lähellä, ettei syntynyt huoneen vessan lattialle :LOL: Turhaa lienee sanoa, että mun hienot suunnitelmat kivunlievityksistä jäi vallan ja tuli koettua täysin luomu synnytys. Ponnistusvaihe oli 3 minuuttia ja avautumisvaihe jotain 40+. Kiva varmaan sillä huonetoverilla kuunella, kun mä kiroon ja huudan kivunlievitystä tänne heti ja prkl! :saint: Mies oli vielä rauhassa vaihtamassa vaatteita, kun se haettiin saliin, jotta ehtii homaan lainkaan mukaan. Sitten olikin jo pää ulkona.

On nyt vähän mustelmia naamassa, kun oli niin rajua menoa, mutta onneksi ne häipyy äkkiä pois ja vauva voi muuten hyvin. On muuten kilon syntymäpainossa pikkasen eroa sekä ulkoisesti ja sitä ulos pungertaessa. Täähän hukkuu 56 vaatteisiinkin :)

Jaha mä alan kahlailemaan tekstejä läpi...oon jollain sivulla 24 :D

P.S. en voinut tietää, et imetyskin voi alkaa näin luonnollisesti ja helposti (huolimatta vuorokaudesta keskolassa, jossa käytettiin tuttia ja tuttipulloa) |O
 
Ennulle suuren suuret onnittelut :hug:

Johan tässä rupee oleen pikkasen katkera ku kaikki saa vauvansa... Tosin sinne laskettuun vielä aika...hmm... Pitänee hei oikeesti perustaa se ollaan yhdessä kasassa vielä elokuussakin-pino :LOL: :LOL:
 
Onnea Muffin ja Ennu poikavauvoista :heart: :)

Helise toivottavasti saat jo lähetteen polille ;) Mulla on ke seuraava neuvola ja mä saan sillon lähetteen, kun terkkari meinas, että vauva oliskin jo ihan hyvänkokonen :whistle: Mä kans kyllä toivon ja rukoilen, että tää tajuais tulla itekseen täältä ennen keskiviikkoa :kieh:

[/b]Päivä paistateltu auringossa ja pehmikselläkin käyty :p Aamulenkki teki hyvää ja aurinko paistoi ihanan lämpöisesti, nurmikonkin leikkasin ;) Kaikki keinot käyttöön jos sais synnytyksen käynnistymään, kun juilintaa, jomotuksia ja suppareita on, voimistumaan kun vaan sais :whistle:

Rae kyllä mäkin alan olla jo valmis ottamaan vauvan syliin... :D

Jos menis vielä paistattelemaan päivää, tahtoo nuo topin rajat piiloon B) :)

Naapuritkin[/b] on alkaneet huikkimaan, että eikö oo lähtöä tullu :whistle: Kaikki muutkin taitaa jo odottaa meijän vauvaa maailmaan... :heart: :)

 
Millanen jaksuja miehen kanssa!! Meillä on kans keskusteltu tuosta juomisesta ja ihan samaa mieltä, että en halua viinalta/kaljalta haisevaa ukkoa mukaani synnytykseen.. Meillä voi mies ite punnita mikä on tärkeempää juominen vaiko synnytys, kaljaa kun kerkiää kiskomaan synnytyksen jälkeenkin, mutta synnytys on ihan ainutlaatuinen kokemus jota ei aivan joka vuosi pääse kokemaan!! Eilen meillä joi yhden, mutta osti toisenkin tälle päivää :kieh: :kieh: Vituttaa kans!
 
Imetyksestä Mun tekis niin mieli heittää myös hanskat tiskiin tässä imetyshommassa.. Nyt menee 2 h/kerta imetykseen+poika haluaa lisämaitoa (huutaa siis pää punasena ja aukoo suutansa). Yöllä en kyllä imettäny kun yhteensä puol tuntia kun ei siitä mitään tuu jos puol yötä valvoo..Silti meni hereillä viime yönä 1,5 h ja poika nukku kahdessa erässä kerrallaan vähän alle 3 h.. Ei kauheesti naurata ei..

Imetysasento Imetän istuillaan, koska ei oikein luonnistu multa se makuullaan imettäminen, menee vaan niskat kipeeks.. paitsi tänä aamunahan tuo onnistu ja rentouduin vähän liikaakin ja nukahdin niin et näin unta, et taidanpa jättää tuon makuulla imettämisen suosiolla..

Vettä vauvalle Annatteko muut vauvalle keitettyä vettä näin helteellä, kun mun äiti on sitä mieltä et pitäs antaa vaikka saikulla sanoivat et ei tarvii antaa?

Imetystyyny on kyllä tosi hyvä keksintö, kyllä ois mulla paikat kipeenä ilman tuota kun pari tuntii poikaa pitelee tuossa rinnalla..!!

Ainut hyvä puoli on kyllä tuossa pitkässä imetyksessä et kerkee katteleen yhtä sarjaa mikä mulla jäi kesken :D

Kahtoo miten tänään ehdin syödä ennen kun poika herää, vähän kiire tullu iltaruoan kanssa joka päivä.. Mut yritetään..

Tsemppiä muille imetyksen kanssa painiville!

Laura ja poju 15 pv
 
Onnea Muffin ja Onnea Ennu!!!! :flower:

Ja taas sunnuntai...Mä oon kyllä nautiskellut tän vkon keleistä ja rauhasta ja hyvä näin. Välillä meinaa tuskastua ja miettii, et tulis jo, mut sit herää siihen, et kyllä se sieltä tulee: nyt pitää nauttia tästä hetkestä :) Kohta meenkin kesäteatteriin katsoo Ulvovaa mylläriä :)

A + Mytty 40 +1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laura-vm86:
Imetysasento Imetän istuillaan, koska ei oikein luonnistu multa se makuullaan imettäminen, menee vaan niskat kipeeks.. paitsi tänä aamunahan tuo onnistu ja rentouduin vähän liikaakin ja nukahdin niin et näin unta, et taidanpa jättää tuon makuulla imettämisen suosiolla..
Kyllä mä ainakin imetän makuultani juuri sen takia, että viime yönkin poika roikkui koko yön tissillä. Eihän sitä kukaan jaksa koko yötä istua ja ootella? Usein kyllä itse ainakin nukahdan kesken imettämisen ja kaikki sairaalassakin teki näin?

 
maamin Oon aivan samaa mieltä,tuntuu pahalle itsestä ku toinen ei syystä tai toisesta ole juomatta edes 1kk:ta. Mun mielestä se ei ole paljon pyydetty. Tuntuu että ei toinen ajattele mua ollenka. Se olis ihan ok jos kerran viikossa sen yhden saunakaljan jois,jos kerran on "pakko" sitä kaljaa naamaan kiskoa. Tai sitten jois sitä ykköstä niiku joku jo aiemmin mainitsi.

Ei tuo ole tänään ollut millään muotoa sen oloinen ettäkö edes olis omasta mielestään tehny mitään väärin eilen. Eikö se oikeesti tajua että musta tuntuu tosi pahalle kun se ei pidä sanojaan? :eek: Se ei voi olla niin tyhmä etteikö ymmärtäis miks mä eilen suutuin asiasta!
Se pääsee viettämään varpajaisia heti ku Pippuri on syntyny ja sit ei tarvi katella kelloa ja miettiä et monta pystyy juomaan että olis viellä ajokuntoinen. Miten voi olla noin vaikeeta odottaa siihen asti?

Tossa se äsken sano lähtevänsä pesemään autoa,ja kun en kommentoinu mitään takasin ni kyl se kysy et haluunko lähteä mukaan. Sanoin ettei huvita. Niinkun ei huvitakkaan. Mua ei huvita tänään mikään. Ovi kun meni kiinni ni tuli itku. Super paska fiilis tänään ja tuntuu ettei oo taas ohimenossa nää fiilikset,taas itken... :'( :headwall:

Huono olo meni sentään onneks ohi ku sai syötyä vähän lämmintä ruokaa.

 
Imetysasennoista Mä en oo löytänyt hyvää imetysasentoa makuullani, koska meidän sänky on aivan liian pehmeä. Taisin valittaakin tästä aiemmin. Niinpä vauva valuu mua kohti sellaseen kuoppaan ja tissin osuminen suuhun on ergonominen mahottomuus. Tulee itkua ja huutoa. Ollaan hankkimassa nyt pitkään unelmoimaamme futon-patjaa, sitten homma helpottuu. Kieltämättä ei varmaan kestäisi kuukausitolkulla sitä, että nousee aina istumaan sängyn päätyä vasten. Siinähän herää ihan kunnolla sitten, varsinkin, kun toi jätkä tosiaan lutkuttaa siinä reilun tunninkin toisinaan. Joku suositteli että vain vartti per rinta riittäis, mutta mulle on ohjeistettu, että näin alussa kun maidon tuotanto vasta käynnistyy, pitäis antaa vauvan imeä niin kauan kuin se tahtoo ja stimuloida rintoja. En sit tiä :/ Ja kun en tiedä, miten sitä maitoa minusta edes heruu. Niin en kyllä pysty lähteen tohon varttihommaan ainakaan vielä. Tietty tää tuttiin siirtyminen nyt auttaa asiaa.

Oon ihan paniikissa tästä helteestä. Nytkin toi lapsukainen on nukkunut jo yli 3 tuntia, mikä ei ole sille ollenkaan tyypillistä: sen on pakko olla superuupunut tästä säästä. Eikä mitään helpotsuta ole tiedossa. Ihan kamalaa. Pelkään että sillä on joku nestehukka.

Mieliala vaihtelee yhä. Koen sekä rintakumin että tutin käytön hirveenä epäonnistumisena, enkä myöskään ymmärrä, mitä olen tehnyt vaikkapa raskausaikana väärin, että sain lapsen, joka huutaa valveillaolonsa joka sekunnin lukuun ottamatta imetyshetkiä (jolloin sillä on tissi kurkussa). Kauhuvisioissani se on vielä vuoden kuluttuakin tuollainen holtiton huutaja. On se silti maailman rakkain Sulonen :heart: Toivon, että kantoliina vois rauhoittaa sitä kun se ens viikolla postissa saapuu.

Tänään oltiin Naantalissa meidän ystävien mökillä. Siellä toi vaavili nukkui koko visiitin hirsimökin viileydessä. Testattuamme itkuhälytintä sadasti uskaltauduttiin rantaan veden äärelle ja kuulostelin koko ajan lapseni ääntä hälyttimestä. EI kuulunut. Mukava saada tollaien hengähdystauko ja päästä ulos neljän seinän sisältä. Käytiin myös tuuletinostoksilla: joka paikasta loppu. Ihan saakelin tuskaa tää. :'(
 
Hello!

Kuumat on kelit juu ja jalat sellaiset pallot :LOL:

Se olis sitten huomenna Taysiin kuuntelemaan lääkärien löpinät sektiosta ja to sitten itse sektio, eipä tämä möykky ole kääntynyt vaikka salaa toivoinkin niin :ashamed:

Eilen oli kyllä sellaista juilintaa et aattelin et tänäänkö se syntyy mut ei, toivotaan nyt et torstaihin venailis! Imetystyynyn anoppi osti ja on tosiaan tosi hyvä itselläkin tuossa sängyssä tukemassa...Mies tuolla takapihalla rakentaa mulle luiskaa terassille et saan sit vaunut siihen kuskattua ja tietty sahas polveensa sahalla, että onnistukin :hug:

Vauva möykäröi mahassa ihan kamalasti, toisaalta siis hyvä asia et liikkuu, tuntuu vaan välillä aika ikävältä! Mulla mies on kyllä omaksunut selväpäisyyden linjan ihan itse ja hyvä niin koska osoittaa mulle ainakin sillä kypsyytensä,

Sitä cuplatonia kannattaa antaa joka syötöllä ainakin siskolla auttoi vasta silloin!Ostin Gefilus-tippoja apteekista ja otan ne sairaalaan mukaan kun vauvaltahan jää saamatta ne emättimen maitohappobakteerit kun otetaan sektiolla niin ajattelin antaa niitä sille heti kun mahdollista, ei luulis ainakaan haittaa olevan!

Paljon paljon onnea kaikillem vauvan saaneille ja myötätuntoni kanssa kärvistelijöille :heart:

Fiinukka ja käpy 38+2
 
Hei vaan kaikille! ...Ja aivan aluksi sydämelliset onnittelut kaikille vauvautuneille! Täällä punkeroi yksi heinävauvan odottaja, laskettu aika olisi 16.7., eli ensi viikon perjantaina B) Löysin teidät täällä netissä surffaillessani, ja päätin kysyä, josko saisin liittyä joukkoonne? Esikoistyttöä täällä odotellaan, ja näin lähellä h-hetkeä mieli myllertää aivan omissa sfääreissään... On ollut todella mukava lukea teidän muiden kokemuksia odotuksesta ja synnytyksestä, vertaistukea parhaimmillaan =) Itseäni on huolettanut nyt ihan loppuraskaudessa iskenyt alakuloisuus ja epävarmuuden tunteet... Joka asia itkettää ja vauvan syntymä pelottaa, tuntuu aivan epätodelliselta, että laskettu aika on jo noin lähellä! Onneksi parempiakin hetkiä on, ei sentään kaikki päivät mene itkiessä, vaan iloa ja nauruakin löytyy. Onneksi mulla on ihana mies, jolle voin puhua näistä jutuista. Asiasta kymmenenteen, just tuossa naureskelin, että jos meidän vauvat syntyy näillä helteillä, ne raukathan saa ihan väärän kuvan Suomen ilmastosta :LOL:
Niin ja vielä lisäys: 28 vuotta on tällä mammalla ja myös hänen miehellään mittarissa, ja Oulun seudulla asustellaan, joten Oys:aan vie tie...
 
Millanen: ihan aiheesta kyllä munkin mielestä olet sanonut...ite kans kyl aika raivarit saisin jos nyt ens vkl päättäis lähteä ryypiskeleen yhtäkkii...

Solnushka: =) hauska tuo öinen toisen lapsen hakeminen!! :LOL: meillä oli esikoinen parina ekana yönä vieressä, mut en uskaltanu nukahtaa ollenkaa ku pelkäsin et käännyn hänen päälle. pistin sit omaan pinnikseen aina nukkumaan syötön jälkeen. mut silti aina välillä hätkähdin et nonnii nyt mä makaan sen päällä tai kerran huitasin isäntää aika rajusti ku luulin et hän nukkuun pikkusen päällä :LOL: mies parka ei edes tienny mistä syystä keskellä yötä selkäänsä sai :LOL:
kerran heittelin tyynyjä unissani ja ettisin vauvaa ja yks kerta nostin kännykän yöpöydältä samal taval ku vauvaa nostetaan ja olin nostamas sitä pinnasänkyyn ku aloin ihmetellä et täällähän on jo yks vauva!! :LOL: pientä sterssiä kenties oli havaittavissa :LOL:

onnea jälleen uusille poksahtaneille sekä uudelle listalaiselle tervetuloa joukkohon!

täällä tänään POKS 38!!!

puoltoist viikkoo kun olis viel masussa ni sit sais tulla, niin pal tekemist ens viikol et ei olis aikaa synnyttää..heh... =) isännälleki tiedos ens vkl sen verran rahakas virabeli homma et olis hyvä jos pääsis sinne...jos on jo syntyny ni voi hyvin mennä mut jos just salis oon äheltämäs ni ois kyl pare olla siel mun kans eikä raksahommis!=)

cuplatonit meillä kans oli esikoisella käytössä, hetken oli ne toisen merkkisetki mut en muist kirveelläkään et minkä merkkiset ne oli. lisäks neiti sai relatipoja. annoin cuplatonit lusikalla tissimaitoon sekotettuna.
jekovit oli mahalle paremmat, devitolist ja d-tipoist tuli mahavaivoja.
 
Ai niin, mäkin viime yönä luulin, että me ollaan jossain sairaalassa tms, ja sepustin miehelle, että mun pitää pukea paita päälle, ettei lääkärit nää mua tissit paljaana. Ehkä tässä jonkinlaista univajetta on kehissä.. Mutta yllättävää kyllä, unen puute on ollut pienin huolenaihe tässä vauva-arjen alussa, vaikka toisin oisin luullut. Imetys ja itkuisuus on vaivanneet paljon enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeenah:
Mikähän imetysasento olisi paras, että ei menisi paljon ilmaa vatsaan? Tuntuu, että makuullaan, koska mulla maito tulee liian nopsaa etenkin istualtaan. Tuntuu, että vauva tukehtuu siihen. Makuullaan ei sitä ongelmaan, mutta mites tuon ilman suhteen?? :/
Ootko kokeillu istua ite vähän taakse kallistuneena/nojaten ja vauva masun päällä pötköttäen? Joutuu pieni imemään "vastavirtaan" eli hidastaa maidon tuloa aavistuksen. Vaikuttaa myös ilman kertymiseen, kun ei tartte hotkia ruokaa.

Pai
meillä hurruttaa tuo tuuletin kyllä yölläkin, muutoin en sais nukuttua. Mutta onhan se kyllä vähän arveluttavaa jättää hurisemaan itekseen..
Ei kait siitä tutista muutoin haittaa kovin oo, ku just imuotteen kohdalla. Vois tietty ajatella, että joskus imemisen tarve on suuri ihan syystäkin(esim, tiheän imun kaudet) jolloin tutilla saattaa hämätä vauvaa haitallisesti? en tiedä sit, et voiko tutti vaikuttaa niin vahvasti, että vauva tyytyy siihen, jos oikeasti tarttee rintaa? Meillä molemmat on tuttia syöneet eikä niistä kait haittaa ole noille ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Olin ihan varma, että Kepsukka olisi jo Jorvissa vauvaa hakemassa, kun susta ei ole kuulunut pariin päivään. Milloin sulla olikaan se sektio, jos ei vauva ala tulemaan?
Olisinkin. Vaan siellä se navan alla köllöttelee. Ei vaan oo ennättäny koneelle tarpeeks pitkäks aikaa, että olis ehtiny kiriä teen tekstit kiinni ja vastaamaankin jottain.. Tuo isäntä kun on lomalla, ei kehtaa koko päivää roikkua koneella..
Tuohon vauvan huomaamiseen, ettei joku sujukaan niin kuin "pitää", onneksi ne meidän mussukat ei oo lukeneet kaikkia vauvanhoito-oppaita, eivätkä tiedä, miten oppikirjojen mukaan homman tulee sujua :D Mutta totta tuo, mitä sanoit, parempi ajatella vaan, että on riittävän hyvä äiti. Onneksi ei tartte olla maailman paras kaikessa. Riittävän hyviä ollaan kaikki ja sille omalle vauvalle se maailman paras äiti..

Ennulle onnitteluja vauvasta ja kiitos kertomuksesta! Johan oli ripeää tahti, ei varmaan tuon nopsempaa juur vauvaa maailmaan saada edes!

digestive
tervetuloa joukkoon, meillä onkin sama laskettu aika!

D-vitamiinit. Ahdistaa jo ajatuskin siitä pa**asta, kumpikaan ei oo sietäny noita, vaan kauheet huudot on saatu aikaan. Että voipi olla, et kokeillaan sillon 3vk:n iässä ja jos ei toimi, luovutan ainakin kuukaudeks ihan suosiolla. Eipä oo pojistakaan riisitautisia tullu, vaikka saivatkin säännöllisesti tippoja paljon vanhempina, ku neuvolan ohjeiden mukaan olis kuulunu saada.

Nyt pakkaamaan sairaalakassia. Tai ekaks pitää miettiä, mitä sitä oikeesti taas tarviikaan, ei jaksa turhaa roinaa edestakas viedä. Että kuullaan taasen
Kepsukka ja masukki 39+2
p.s. uimaan uskaltauduin tänään, oli niin kaamean kuuma, että ei voinu vastustaa. Luotetaan nyt siihen yhteen lekuriin, joka uimisen vielä siunas..
 
Onnea miljoonasti kaikille uusille jakaantuneille perheineen :flower: :flower: :flower: :heart: !!!

Täällä kärvistellään helteen kourissa. Eikä ole minkäänlaisia tuntemuksia siitä, että heppuli olisi tulossa uumenista pois. Kaikki ässät on käytössä ja mitään ei tunnu tapahtuvan.

Helise, luin sinun "rohkeasta" pyöräilyreissusta :LOL: . Ajattelin ensin, että madame vaan jatkaa pyöräreissua, vaikka litra on jo lapsivettäkin matkalle jäänyt :LOL: :LOL:
Huomaa, että ajatus ei oikein helteillä kulje...

SMSM mä voisin kanssa tähdätä tuohon 20. päivään. Meillä on silloin hääpäivä myös :heart:
Aika ihana lahja olisi...vaan eipä näistä "nykynuorista" tiedä, kuulevatko vanhempiensa toiveita :D

Kepsukka, mä olin tänään niin lähellä sortua tohon uimiseen, ettei oo tosikaan. Vesi oli ihanan lämmintä, mutta sittenkin tyydyin vaan kahlailemaan. Tuo äitipolin jälkeen ollut verenvuoto pysäytti toisaalta mielenkiinnon uimiseen. Toisaalta saattaisin huomenna kellua uimapatjalla :) (lauma paarmoja pään ympärillä- niitä on täällä ihan älysti!)

Just tultiin järveltä miehen kanssa. Aivan ihanaa oli olla vaan kahdestaan :heart:
Jatkossa ei niin vaan päästäkään, niin nyt otetaan ilo irti näistä hetkistä.

Mutta nyt katsomaan peliä, vaikka se ei hirveästi kiinnostakaan...

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 38+0
 
virpi1980 Tässähän aletaan olla jo niin tuttuja, et ois tosiaan kiva ku oltais yhtäaikaa OYS:ssa :LOL:. Kumpiki täällä toistemme perään huudellaan, et jokohan se meni ku ei näy eikä kuulu :LOL: :LOL:. Meilläkin mies tohti pari saunajuomaa eilen ottaa, kun ei mitään merkkiä ollut lähdöstä.
Nuo on kyllä hirveitä luettavia, et vauva kuolee kohtuun viimemetreillä. Ite luin sellasen toista lasta oottaessa - lapsi oli kuollu kohtuun jotain rv 40 ja johan paniikki tuli itellekki ku maha meni pehmeeksi vähäisen lapsiveen takia rv 39+5 ja liikkeitäkään ei eka tuntunu... mut onneksi kaikki meni kuitenki hyvin. Noi on niitä juttuja mitä ei toivois kenellekään koskaan tapahtuvan :hug:. Kyllähän se aina kuitenki nostaa päätään ja pelko on persuuksissa, et mitä jos se nyt sattuuki omalle kohdalle :( . Toivotaan, että kaikki saavat kuitenkin nyyttinsä syliin ja kotiin hoivattaviksi.

Se on kyllä tosi ihana, kun on mies joka osallistuu lasten hoitoon ja kotitöihin kympillä :heart: . Itsekin moisen ihmeotuksen omaavana olen näistä avuista todella onnellinen - se kun ei ole mitenkään itsestään selvää.

Minä en ole lapsia kylvettänyt kahdesta syystä eli siksi kun se on meillä isän ja lapsen oma hetki ja toiseksi mulla on niin onnettomat käsivoimat, et en jaksais vauvaa kylpyammeessa kannatellakaan pidemmän päälle.

Mahan kokoa on kyllä mullakin joka paikassa taivasteltu ja valtava tää kyllä onkin :eek:, ei ole aiemmissa raskauksissa mulla näin isoa mahaa ollu.

Mulla kans yks läheiselle miespuoliselle sukulaiselle kävi niin, et vaimo omi lapsen eikä antanut isän osallistua hoitoon. Isä kärsi tästä kovasti, mutta tyytyi kohtaloonsa. Äiti myös paapoi lapsiaan, eikä mitään kieltänyt. Isä kun yritti kieltää, niin äiti tuumas lapsille et oliko isä tuhma. No tästähän tietty seuras se et ku lapset kasvoivat ja saivat tehdä tuhojaan ja jne ja äiti yritti sit ruveta kieltämään... sepä oliki sit myöhästä. Ei enää lapset äitiä uskoneet ja sitten oltiin kyllä huutamassa isää apuun kieltämään... Ja isästä tuli lasten silmissä "paha ihminen".

Sama homma on täälläki, et kamalan näköinen valas olen, mut kävin tänäänkin kauhistuttaan ihmisiä uimarannalla bikineissä :LOL: . Toivottavasti eivät kovin pahoja traumoja saaneet :whistle: .

millanen :hug:, voi ei, ihan aiheesta olet miehellesi ollut vihainen. Pitäs kyllä jo miehenkin ymmärtää, et lähtö voi tulla milloin tahansa kuin salama kirkkaalta taivaalta ja kaverien myös. En kyllä itekään viinalle haisevaa miestä ottas synnytykseen mukaan.

Solnushka Meillä ei ihan perhepedissä nukuta, mutta lapset on tervetulleita viereen kyllä nukkumaan jos yöllä siltä rupee tuntumaan ja melkein joka yö esikoinen meidän sänkyyn tuleekin - meidän herkkis poika :heart: .
Vauva meillä on nukkunut pinnasängyssä ihan meidän sängyn vieressä ja siitä olen hakenut hänet syömään tisua. Yleensä kyllä olen ensin imettänyt toisen rinnan ja sit toisen rinnan syötön aikana olen nukahtanu ja vauva on nukahtanu rinnalle myös. Sit ku oon herännyt olen siirtäny vauvan omaan sänkyyn jatkaan unia. Mutta monesti ollaan kyllä nukuttu miehen ja vauvan kans aamuun asti samassa sängyssä. Me ollaan miehen kans molemmat sellaisia samassa asennossa nukkujia, niin ei ole oikeestaan vaaraa, et pyörähdettäs vauvan päälle. Mutta tottakai on normaalia pelätä, et saattais pyörähtää. Ei mekään heti alussa vauvaa omaan sänkyyn tohittu jättää - se tuli sit jossain vaiheessa, kun ei enää ite pysyny enää hereillä imetyksen loppuun asti.

Muffin Oikein paljon onnea pienestä pojasta :flower: :heart:. Aika hurja oli sinun synnytys... onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin.

Ennu Oikein paljon onnea sinullekin pienestä pojasta :flower: :heart:. Nopea on kyllä ollut synnytys sinulla - hyvä kun mies kuitenkin ehti mukaan :hug: .

Täällä on kans päivää paistateltu auringossa. Käytiin tuolla hiekkakuopilla - mies ja lapset meni onkimaan ja minä hietikolle ottaan aurinkoa. Aivan mahtava lekotella siellä - eikä yhtään ollut kuuma, kun kävi pieni tuulenvire. Meidän oma piha on niin suojanen, et siinä on aikalailla lämmin olla - ei juuri koskaan tuuli ota sinne. Kaikkea kivaa on tehty tänään perheen kans ja on ollut oikein mukava päivä ulkosalla. Illalla vielä grillattiin makkaraa.

Huomenna poksuu 40+0 ultran mukaan (kuukautisten mukaan vasta sunnuntaina. Mitään merkkejä asukin ulos tulosta ei ole häätöyrityksistä huolimatta :headwall: , huomenna taas iltapäivällä neuvola - en uskonut enää tässä neuvolassa käyväni, mut niin sitä näköjään sinne taas kiltisti lyllerretään...

Laura-vm86 Kyllä minä ainakin näillä helteillä antaisin myös keitettyä vettä vauvalle. Tosin toki rintamaito on etusijalla, mutta kun on niin helle, niin ois varmaan hyvä vähän vettäkin antaa. Annetaanhan vettä vatsataudinkin aikana, ettei vauva kuiva..

digestive Tefvetuloa vaan joukkoon harvenevaan... siis pallomahat vähenee ja vauvalliset lisääntyy. Ite kuulun vieläkin pallomahoihin ja taidanpa kuulua vielä elokuullakin, jos aikaisempiin kokemuksiin on uskominen... 2 aikaisempaan lasta syntyneet reilusti LA:n jälkeen, miksipä se tämäkään tulis aikasemmin.
Niin ja OYS:ssa synnytän minäkin, ihan kiva kun tulee lisää OYS:ssa synnyttäviä, kun ei meitä tainnu enää olla ku minä ja virpi1980. Mulla alkuperäinen LA oli 18.7., mutta np-ultrassa muuttivat sen 12.7. Luultavasti kuiteski toi alkuperäin on oikeampi.
Laittelinkin sinut jo listoille mukaan.

vatsakasilmanvauvaa sehän sattuikin mukavasti, kun on sama hääpäivä meillä - onko vielä sama vuosikin 2002? Ei noista nykynuorista tosiaan tiedä, ei tää meillä ainakaan tota ekaa toivetta kuunnellu eli 100710 :LOL: - ei taida kuunnella toistakaan...

Jahas ja sit nukkumaan |O
 
SMSM, me on oltu vuodesta 1996 alkaen. Toivottavasti kuitenkin tulisi edes heinäkuun puolella.

Meillä on mies kanssa kotitöissä mukana. Siinä sivussa on kyllä kaikki muutkin perheen jäsenet. Hommia vaihdellaan ja jokainen saa/joutuu tekemään jotain. Luulen, että se on näinkin isosssa perheessä pakollista ja tulee jotenkin ihan luonnostaan tuo työnjako.

T: vatsakas ja rakkauslapsi

 
Noista hääpäivistä: meillä on tänään hääpäivä, ja itseasiassa täällä toivottiin niin päin, ettei vauva synny tänään, että saadaan pitää tää "meidän päivänä" :LOL: ...Vaikka toki ihana lahja olisikin :heart:
 

Yhteistyössä