Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Ensinnäkin onnitelut uusille äideille ja tervetuloa uusille heinäkuisille.

Voi tuska tätä hellettä ! Mä en enää oikeasti taida kestää. Istun paikallani ja hiki vaan virtaa. Ois tukalaa varmasti ilman tätä mahaakin, mutta sillon vois viilentyä uimalla ja muutenkin olla jossain pakosalla ja ehkä jopa nauttia tästä kelistä. Mutta nyt ei !

Tänäänkin on supistellut muutaman kerran jopa kipeästi, mutta aina lopahtaa siihen. Vähä alkaa hirvittää et mitä tuhoja nää harmittomat supistukset saa aikaseks ja mitä sitten tapahtuu jos lapsivedet menee kotona. Sitten voi ollakkin jopa kiirus sairaalaan.

Onneks tiistaina neuvola, vaikka eipä se varmasti mitenkään tätä odotustilannetta pääse muuttamaan. Odotellaan nyt vaan sitten... :(
 
Huomenta mammat!

Vielä yhdessä kasassa täällä ja rv 40+0 POKS - täällä siirrtytään kans 40+ kerhoon :LOL: - vaan tää oli oikeestaan odotettavissakin.
Neuvola ois tänään kans iltapäivällä, viimeksi neuvolan täti jo sano, et ei tarvi ilmotella jos lähtö tulee. Eli ei tainnut enää uskoa minua näkevänsä :LOL:.

vatsakasilmanvauvaa Kyllähän se niin on, et isossa perheessä saa/joutuu kaikki osallistua kotitöihin. Ei mamma yksin jaksa millään. Meillä nyt ei vielä kovin iso perhe ole 3. tulossa. Mutta kyllä nuo 5v. ja 6,5 v. saavat kykyjensä ja kehitystasonsa mukaan jo osallistua kotitöihin mm. keräämällä omat lelunsa pois. Yleensä kyllä haluavat myös imuroida ja pestä lattioita - on annettu tehdä niin, kun kerran ite haluavat.

digestive Oikein hyvää hääpäivää teille :flower: .

Täällä on oikein hyvin nukuttu yö takana - vois sanoa, et oon nukkunu ku tukki -uppotukki :LOL: . Vaa mitään merkkejä yksiön vuokralaisen häipymiseksi ei ole olemassa :( . Joka vessareissulla sitä yrittää limatulppaa bongata vaa ei. Aikaisemmissa raskauksissa kun on eka tullu limatulppa ja kohta sen jälkeen tullu lähtöki... anteeksi ällötys.
Aikaisemmissa raskauksissa oon suojannu sängyn lapsiveden menon varalta, mutta nyt en kun ei se ole mennyt aikaisemminkaan - niin ei kait se mene nytkään. Sairaalassa on molemmilla kerroilla kalvot puhkasseet.

Mulla onki öisin aina "kolme patteria" - masu, mies ja poika, joka joka aamuyö kömpii meidän keskelle nukkuun ja liimautuu muhun kiinni :LOL:. Se on sellanen rakas äiidn esikoispoika :heart: .

Ite oon noista lapsista huomannu ja kun olen puhunut toisten äitien kans niin he on huomanneet saman. Eli sen, et esikoinen on rauhallinen ja huomattavasti helpompi tapaus isompana kuin toinen tai kolmas jne. Ja ollaan arveltu sen johtuvan siitä, et esikoinen on kuitenkin se ensimmäinen lapsi ja hänessä heijastuu kaikki äidin epävarmuus vauva-aikana... käsittelyotteet jne. Toisen kohdalla taas kaikki sujuu jo rutiinilla, joten se onkin jo aikamoinen menijä. Meillä tää esikoinen on ollut tosi helppo tapaus ja on edelleen - on ehkä vähän arkakin, mut tää typykkä taas... voi härregood mikä menijä - eikä pelkää mitään :ashamed:. Ja on kaikenlisäksi vielä niiiiiin omapäinen - keneen lie tullu, ei tunnusteta miehen kans kumpikaan :LOL: :LOL: .

Mies lähti pitkästä aikaa autolla töihin, et tulee iltapäivällä aikasemmin kotia katsoon muksuja, kun minä lähden sit neuvolaan. Muksut vielä nukkuu... ihanan rauhallista. Menisköhän ite vielä tohon pojan viereen pötkölleen vai lähtiskö aamupalalle.

*MUOKS* moni on täällä jo todennutkin, kuin ihana sitä on katsoa nukkuvaa vauvaa... ja voin todeta, et se on ihanaa ja niin on ihana katsoa vielä vuosienkin päästä. Tuossa se mun esikoinen - kouluun lähtevä poika - nukkuu suloista lapsen unta. Ja vielä vois poikaa tuijottaa vaikka kuinka kauan - kuten vastasyntynyttä :heart: :heart: . On ne niin sulosia nuo lapset.
 
Tervetuloa uusille ja onnea vauvan saaneille!

Hei, te muut vaipanvaihtajat :wave: Kuinka monta vaippaa teillä menee vauvalla päivässä? Kestovaippailijat voivat nyt kauhistua, mut meillä menee reilut 20 vaippaa päivässä ja kertiksillä mennään. Tuo poika lykkää sinappia jatkuvalla tahdilla. Tänäänkin meni ekalla syötöllä 4 vaippaa. Yhtään ei tykkää olla likaisessa vaipassa vaan vaatii kovaan ääneen pyllynpesua. No kukapa sitä itsekään haluaisi peet housuissa makailla. Välillä vaipasta löytyy vaan pieni turaus, mutta useimmiten tavaraa on aika reilusti. Ihmettelen miten tuolla kakkaamismäärällä voi kasvaa niin hurjaa vauhtia. Tuo ihana vastasyntynyt on jo ihan ison pojan näköinen.

Meillä on iltaisin alkanut olla vatsanväänteitä. Onneksi kipuilu ei kestä kuin kolme varttia, sitten nukkuu yönsä kyllä tosi hyvin. Meinattiin tänään hakea apteekista Rela-tippoja, jospa niistä olisi apua.

Tsemppiä kaikille vatsakkaille helteiseen päivään!

omenaruusu ja pikkuveikka 11pv (ja taas turahti, vaipan vaihtoon siis)
 
Huomenta mammelit =)

äiti kävi eilen kylässä,nään sitä viikottain,niin tokaisi sekin,että on sun masu nyt laskeutunut,ja niin,sitähän se oli omasta mielestänikin,selvästi sen huomasi.jospa se mahan sisältä kuuluva hassu lotina oli juuri sitä sitten.vauvan liikkeet on vähentyneet kans selvästi,mutta ilmoittelee kuitenkin että hengissä on.

mulla ei tällä viikolla olekkaan poikkeuksellisesti neuvola aikaa,koska ke on se oysin äippäpoli aika.jänskättää niin perskuleesti että minkäkokonen möllykkä täällä masussa asuukaan.

mulla näköjään supistelee tässä koneella istuessa,ihan silleen jo napakasti,tohon navan kohdalle suunnilleen.voihan jummi,mitenhän sen synnytyksen taas jaksaa käydä läpi,mulla on 2 ihan kamalaa ja 1 helpohko synnytys takana.kunpa siellä oysissa ei olis kamalaa ruuhkaa ja sais heti kaiken avun ja lievitykset kun niitä on vailla.ärsyttää se sellanen jos kätilöt juoksee huoneesta huoneeseen eikä keskity yhteen synnyttäjään.plaah.kaikkea sitä alkaa jo stressaamaan,kun synnytys lähenee.vaikka mieki jo neljättä menen tekemään niin kyl se pelko aina hiipii tonne takaraivoon kummasti.

SMSM kyl mie ehin jo eilen päivällä/illalla miettiä et joko se lähti synnärille kun oli niin hiljaista.oli taas kiva aamulla palata koneelle kun näki että olit tänne kirjoitellu.sitä ihan tosissaan oottaa että oltas siellä yhtaikaa,vaikka se niin epätodennäköstä onkin,mutta silti.eihän tässä muutakaan voi kun odotella ja toivoa kaikenlaista.saatiin me onneksi joukkoon mukaan digestive tervetuloa muuten! joka menee oysiin kans.

niin kattelin sun kuvaa facebookissa mutta siitä ei saa oikeen selvää minkä näköinen olet,ihan sen varalta,että jos todellakin satuttas sinne sairaalaan yhtaikaa,et sitte vois jopa sut sieltä tunnistaa.vaikka sielläki on kyl 2 eri vierihoito osastoa,olen muuten ollu kaikilta kolmelta siinä,kanttiinista päin kun tullaan,niin heti siinä oikeella puolen käytävää,onks se ny se 13/1 osasto sitten.kuulemma parempi niistä,mukavammat kätilöt jne.....kunpa pääsisin nyttenki sinne.en muistanu sitä laittaakkaan siihen sairaalaan lähetettävään toive lappuun.

voi jukra että mua huvittaa miten meillä menee ajatukset ja tavat yksiin sun kans,nyttenki luin tota sun kommenttia että esikon kans kaikki opettelua ja kuinka se on herkempi/ujompi jne...samma här,meillä kans toi vanhin(tyttö)on just sellanen,arka ja ujo ja hiljainen...ainaski kun vertaa keskimmäiseen(poika)joilla ei muuten ole ikäeroa kuin 11kk,niin se on kamalan vilkas,puhelias ja todellakin oikee rämäpää....villi kuin mikä,ihan kuin vaahteramäen eemeli.naurettiin äitin kans eilen,kun poika valitsi itselleen kaupasta lippiksen,joka oli ihan samanlainen kuin sen eemelin lakki,että on siinä poika kuin vaahteramäen eemeli!!! :LOL: :LOL: :LOL:

mitähän sitä vielä piti kommentoida,nyt ei jaksa muistaa,aamupala syömättä,jos kävisin välissä syömässä ja sitten tulen takaisin.....

virpi ja mussu 37+6
 
virpi1980 Mulla on oikeestaan molemmat synnytykset olleet helppoja. Mitä nyt kipeenä suppareista oon ollut toista vuorokautta, mutta ite synnytys kuitenkin ihan ok.

Me nii eilen nautiskeltiin tuolla ulkona olosta, etten kerenny kirjoittelemaan. Välillä kävin lukaseen uusia tekstejä, mutten malttanu jäädä vastaileen =) .

Saatko sinä avattua sitä mun kuvaa isommaksi siel facebookissa. Sit näkee paremmin. Siinä kuvassa olen minä ja lapset Waasalandiassa viime kesänä. Ja jos et saa sitä isommaksi niin oisko ideaa, et kututtas toisemme omiin facebookeihin - sit ainaki näkisit kuvan paremmin?
Mulla on punertavat (tosin nyt auringon vaalentamat) hiukset päältä ja tummanruskeat alta - oisko jotku puolipitkät pituudeltaan ja suorat - mitä nyt vähän luonnonkiharaa tullut raskauksien myötä.

Minä oon ollut taas molemmista lapsista siinä kanttiinista katottuna vasemmalla puolella käytävää olevalla osastolla molemmista lapsista. On siellä joku kärttynen kätilö ollut, mutta suurimmaksi osaksi ihan kivoja kätilöitä sielläkin.
Nyt siellä tuntu ruuhkaa olevan, kun meinasivat mulle, et yleensä tekevät sterilisaatiot synnytystä seuraavana päivänä. Mutta nyt ei ilmeisesti kerkee ruuhkan ja työntekijöiden lomien takia tekemään. Saa nähdä sitten millon tekevät... Me kun päädyttiin tähän ratkaisuun - ikää on jo sen verta ja lapsiluku täynnä.

Meillä kans on tuo nuorempi - tyttö sellanen rämäpää :LOL: , poika tulee aina kertoon onneksi ku se rupee tekeen vaarallisia tempauksia, et kerkee hätiin... :LOL:. Ne on kyllä luonteiltaan ku yö ja päivä :LOL:. Sen totes päiväkodin täditki...

Saapas nähdä kuin moni nyt on lähtenyt nyyttiä hakemaan.
Jaha ja millekähän sitä sitten alkais.
 
no niin,ihanaa kun kerrankin on vähän viileempi päivä,täällä satoi nyt aamusta ja raikastaa ilmaa kummasti.vähän päälle 20 on asteita.oli kiva nukkua yökin kun oli viileempää.se on vaan jännä että heräilen yöllä joka tunti...kamalan katkonaista tuo uni,kyllähän se univaje tulee kostautumaan pitemmän päälle,kun puolet raskausajasta menee huonosti nukkuessa ja sitten sama rumba jatkuu kun vauva syntyy,meillä vauvat ollu sellasia yökukkujia,masu vaivat silloin vaivaa.saa kanniskelle ja syötellä tämän tästä.plaah.

joinpas aamukahveet ja söin parit korput,on mullakin aamupala....

pitäsköhän se mennä takaisin sängyn pohjalle kun niin silmiä vielä luppasee.nyt hyvä kölliä kun isi on kotona lomalla.jee.lapsetki niin tomeria,poika laittaa pyykkejä ja vanhempi tytöistä imuroi.
 
Huomenta |O :)

Tsiisus mitkä poltot viime yönä :kieh: vaan yhtenä kappaleena edelleen.. :kieh:

digestive tervetuloa joukkoon :flower:

SMSM JEEEEE säkin tulit 40+kerhoon :D

Siis täällä rupee toden teolla nyppimään nuo viestit, että etkö vieläkään oo poksahtanut! Sellasetkin ihmiset laittelee nyt viestiä, jotka ei normaalisti laita juurikaan mitään... Eihän tässä olla yliajalla vasta kun 3päivää!! Ens viikolla ehkä ymmärrän, jos menee yli viikon... :ashamed:

Tänään ajattelin pestä pari mattoa ;) Huomenna olisi kaverin muksujen synttärit, johon on koko perhe kutsuttu ;) Aurinkoinen päivä näyttäisi olevan, mutta tuuleekin jonnin verran, ihan kiva!

Heliselle tsemppivä neuvolaan! Tuuhan kertoo kuulumisia ;)

JOs vaikka aamukaffetta lähtis keittelemään :D


Maamin ja Toivo-Justiina 40+3 :heart:
 
äkkiä vielä kommentoimaan ennen sänkyyn menoa.....

SMSM laitan sulle facebookissa ystävyys pyyntöö tulemaan,johan tässä on niin "tutustuttu"että ihan hyvin voidaan laittaa.näkeehän sieltä kaikki henkilökohtaset jutut ja enempi kuvia,mutta mitäs sitten.mulla siellä niitä kuvia riittääkin.olen kyl aika ronskilla kädellä niitä poistellutkin,kun oli monen kesän kuvat ja konsertti ja loma kuvia jne.....

hitsi kun törmättäs siellä oysissa.täytyy laittaa tänne heti jos lähtö tulee,et nyt se on menoa ja toinen alkaa vaikka saunaa peseen et kerkee mukaan :LOL: :LOL: :LOL: voi kun se olis niin helppoo :whistle:

olis silleen ollu kiva et kun saadaan nää muksut synnytettyä,niin jos vaikka joskus tutustuttas vaikka luonnossaki,niin niistä tulis kavereita,ja sitten oltas vaikka voitu tehä toisetki muksut yhtaikaa ;) mut kun sää siihen sterilisaatioon päädyt niin eipä se onnistu ainaskaan.tosin paljo mahollista et tää jää meilläki viimeseks muksuks kun johan niitä sitten jo 4 on.jos en sitte 40v halua vielä tehä sitä iltatähtee.mut tuskin.sitten alkas jo arki helpottaan nuista lapsista,pääsis reissaileen jne....meil on sitten varmaan sun kans se 10v ikäeroa,mie täytän loppu vuodesta 30v.sorry,mul saattaa olla aika pomppivaa tää teksti kun meinaa niin vätystää ja ajatukset pyörii päässä...ei ehi niin joutuin kirjoittaan....
 
Meilläkin mies meni aikaisin töihin,että pääsen neuvolaan.Masentaa kyllä nämä päivät lasten kanssa kotosalla,mies tekee töitä niin kauan kun vauva synytyy..ja on hyvin tukalaa 3lasta+iso maha :'( Mutta päivä kerrallaan..kohta lähdetään pyöräretkelle uimarannalle =)
Yöt on ihan kamalia,aina joku 2-3h unta..eli ei ihme etten päivällä jakasa,ja lapset hyppii seinille jos kotona vaan ollaan ja sitten mulla hajoo pää,joten pakko lähteä vaan liikkeelle vaikka kuinka ois väsy :ashamed:
Kardemumma:Itse antaisin tuon vauvan imeä vaikka koko ajan,jos vaan jaksat imettää,se oikeesti käynnistää maidon tuotannon hyvin ja sitten aikakin lyhynee..kuopuksen kanssa asuin tissi suussa petissä kuukauden,ja sama varmaan nytkin edessä :)
Nuo cuplatonit/relat/gefilukset pahensi meillä vauvan vatsaoireita,joten jos ne ei tuo helpotusta,kannattaa kokeilla olla ilman mitään ylimääräistä..nimittäin nekin voi sitä vatsaa ärsyttää =)
Vaipoista:Meillä kuopuksella meni pahimmillaan 4vaippaa per vaipanvaihto,kun aina kun sai vaipan paikalleen,niin tuli jo uus satsi sinne :LOL: Jaksan aina naureskella,kun mies aina yöllä vaihtoi vaippoja ja huusi apua,kun siinä kakassa oli koko mies,pesukone,lattiat yms yms :LOL:
hipsu 38+1
 
Virpi1980 Laitahan kutsua tuleen niin hyväksyn sen =) . Onhan niitä kuvia tosiaan jonnin verran itekki tullut laitettua ja muuta, mut eipä siinä - kyllä kaveriksi aina mahtuu. Ja ois tosiaan kiva tavata livenäkin. Kymmenen vuottahan meillä ikäeroa on, mutta eipä sillä iällä niin taida merkitystä olla - mulla on kaveripiirissä kavereita vauvasta vaariin :LOL: eli tosi laajalla skaalalla. Ei se ikä vaan se nuorekkuus :LOL:. Mullaki on loppuvuodesta synttärit, kuten miehellänikin. Mies mulla on 3 vuotta nuorempi.

Ois se tosiaan mahtava juttu, ku oltas yhtäaikaa OYS:ssa - eiku peukut pystyyn. Yritän kyllä vielä siinä lähdön kiireessäkin laittaa tänne viestiä et se on menoa nyt :LOL:. Ja eiku sit jynssään vaikka pesuhuoneen kaakeleiden saumojen välejä - et lähtö tulis kans :LOL: :LOL:.
Minkä ikäisiä sulla ne isommat oli - oisko niissä samanikäsiä ku noi meitin 6,5 v. poika ja 5 v. tyttö? Oishan se kiva tosiaan, ku tulis lapsistaki kavereita - kavereita kun ei ole koskaan liikaa :D .
 
hipsu79 :hug: - eipä se helppoa ole näiden isompien lasten ja masun kans enää. Mut oon minä sulle kade, ku pystyt vielä pyöräileen. Mulla siitä ei ole tullut aikoihin mitään... Ja säälin kyllä pyöräraasuakin.. ei se taitas jaksaa tän mun 90 kg painon alla - eikä ois kovin kevyttä ajaa rattaat lintassa :LOL: . Eilen käytiin käveleen tai minä lyllersin perässä ja lapset pyöräili. Mies oli juoksulenkillä ja mentiin miestä vastaan.

Täällä minä koetan kotona olla kahden tappelevan muksun kans... onneksi ne ei kuitenkaan kokoaikaa tappele :ashamed: . Uimarannallekaan en tohi niiden kans lähtä, kun en ite voi veteen mennä jos jotain sattuu. Koko perheen kans on kyllä sit käyty ja mies on ollu lasten kans vedessä ja minä lekotellut rannalla, korkeintaan kahlaamassa käynyt.

Eilen ku oltiin rannalla (mies ja lapset kalasteli lähettyvillä ja ite otin hiekalla aurinkoa) jäi siellä 2 nuorta poikaa autolla kiinni hiekkaan. Kattelin ku aikansa yrittivät autoa sieltä pois, eikä näyttänyt onnistuvan. Ja äly hoi älä jätä, toinen poika vaan istu autossa eikä elettäkään et ois menny työntään autoa, välillä kävi kyydistä pois et ois keveempi auto... mutta auto vaan uppos syvemmälle hiekkaan. Aikani katoin touhua ja huusin miehen apuun. Miehen kans sit työnnettiin auto pois hiekasta ja molemmat pojat istu vaan kyytissä - voi elämän kevät :eek: . Mies kyllä yritti estellä et minä en tulis työntään vaan nii me masun kans vaan mentiin :LOL: , ei ehkä kaikkein järkevämpiä tekoja tässä tilassa... :whistle:
 
Huomenta

Tää kuumuus on niin tuskaa ! Heti aamusta tääl sisällä on lämmintä se 29 astetta ! Eikä ilma liiku mihinkään ! Mä en hei oikeesti nyt enää jaksa :headwall: Eikä tuo 10 päivän ennuste näytä yhtään paremmalta. Täytyy varmaan jossain vaiheessa raahata ittensä tohon kerrostalon pihalle penkille istumaan, josko siinä ois vähä viileempää.
Yö oli taas ihan kauhee ku hikoilin ku pieni porsas. Eli väsyttää tähän kuumuuden lisäks vielä. :headwall:

Juu ja tänhän ei pitäny mitenkään mennä laskettuunaikaan asti ?!? Kanava ollu kateissa jo vaik kuin kauan ja aukikin, mutta missä kunnon supistukset ja miksei ne vedet vaan menis ? :headwall:

Kiva et neuvolas sanotaan et vältä suolaa ja juo paljon, mutta sit ku juo paljon niin seuraavaks on huono-olo ku tulee joku suolavaje. Eli teet niin tai näin niin aina menee pieleen.

Argh. Voikin ärsyttää heti herätessä näin paljon.


 
Termiitti82
neuvolassa taasen käyty, vaikka en minä, eikä terkkakaan uskottu tätä käyntiä tulevan :headwall:
kaikki hyvin, mitä nyt nilkkoja turvottaa megana.
ei siis minkäänlaisia supistuksia vaikka viime torstaina se sisä tutkimuskin tehtiin, terkkakin ihmetteli että yleensä sellaset kevyetkin tutkimukset aiheuttaa jonkinnäköistä supistusta, ei vaan mulla. eipä kyllä seksikään, ei minkäänmoista.
limatulppaa tossa äsken pongasin, mutta voihan siitäkin mennä vielä vaikka se viikko, joten ei hirmusesti lohduta.
viikon päästä taas aika jollon vasta saan yliaikaslähetteen. kuulemma jos olo alkaa oleen niin mahoton tän kuumuuden takia ja muutenkin alkaa käymään pääkopalle niin sitten vaan polille valittamaan. kun sitä kanavaa ei enää ole, niin sen kummempaa käynnistystä ei edes tarvittas vaan sitten vaan puhkottas kalvot ja annettas luonnon hoitaa loput.

ällövaroitus! oliko täällä puhetta pukamista... bongasin nyt jonkun oudon näppylän, ja nyt oon ihan vauhkona mikä se on!! eli viitsiskö joku valasta tyhmää että mistä p-ukaman tunnistaa, ja minkälainen taasen on sellainen "laskeuma"? ja jos tää on pukama, pitääkö mun tehä sille jotain tai sanoa siitä synnytyksessä, voiko sille tapahtua jotain? tää on kyllä suht pieni ja ei kova...
ällöä, mutta kiitos jos joku viitsii valaista. :LOL:

täälläkin noi kyselijät risoo kun ne kyselee vielä tyyliin että " eiks se nyt tullukka?" siis miten niin tullukka, joo se jäikin sinne, muutti mielensä.

hoh. onneks meillä on sisällä viilee kun on ilmalämpöpumppu ja makkarissa ilmastointilaite, kivat sähkölaskut vaan tiedossa tältä kesältä, niinkuin viime talvenkin jäljiltä.


-termiitti 40+1-
 
Huomenta huomenta

Täällä on peräti nukuttu yö hyvin, vain 3 vessakäynnillä.. Tuossa 11 maita kömmin sängystä ylös :LOL: Kerrankin oli vähän viileempi makkari ni hyvin sain koisittua :D

Muutama supistus ja menkkajomotusta seka alamahalle että selälle oli eilen illalla havaittavissa vaan nepäs sitten loppui kun nukahdin :/ Josko sitä tänään jotain koluis tuolla lattiatasossa ni josko tulis jotain supistuksia tms... Haluisin niin jo lähtee synnyttämään (ja synnytyksen hetki kun tulee huudan, EN HALUU SYNNYTTÄÄ!!! :D )

Hetken jo luulin, että tästä päivästä olis tulossa viileempi ku aikasemmista mutta taisin olla väärässä..sisällä edelleen sen +29-30 lämmintä...

Rae ja Nyytti 38+3
 
SMSM: mua taas huvitti kun näki sun synttäripäivän,meillä on 3pv vaille 10 vuotta ikäeroa :LOL: :LOL: että ei kamalasti ole eroa synttäreillä :D juu ja iällähän ei ole väliä jos ystävyyttä punnitaan,mullaki on laaja skaala ystäviä,nuorista ikä ihmisiin ;)

mulla lapset on syntynyt 04/02 tyttö,03/03 poika ja 05/07 tyttö.eiks meil noi pojat oo saman ikäsiä,jos en väärin muista?vanhin menee syksyllä toka luokalle ja keskimmäinen ekalle.sitten ollaan vauvan ja nuorimman kans kotosalla.kumpi se sulle olikaan tulossa vai olitko kysynytkään?mullehan ne sitä tyttöä povasivat.
 
HUH! vihdoinkin neiti nukahti!! Valvonu melkeen koko aamun 08 lähtien. (tosin yön nukku taas kyllä tosi hyvin) Ihan hyvällä tuulellakin oli, mutta aina kun vein pinnasänkyyn, alkoi huuto ja kätinä. Nyt sain sen tuohon turvakaukaloon keinutettua uneen..saas nähä kauanko kestää!! =) ...toki ei oo mikään paras unipaikka, mutta kyllä se hetken menee siinäkin päikkäreitä ottaa...

Vielä tää viikko pitäis kestää yksin kotona..ja sit mies jää onneks kotia. Sitten kun lähtee takas töihin, pikkunen alkaa olla jo 2 kk..hurjaa!!

Kiitti imetysasento vinkistä..(kukahan se nyt oli)..masun päällä itse vähän takakenossa toimi meillä ihan kivasti kyllä.. Ilmaa silti kuulostaa pienen masussa olevan, mutta kiva löytää uusia imetyasentoja.

Jos laittas vähän itseä johonkin kuntoon sillä välin, kun pieni koisii!! =)
 
Hola!

Onnea vauvansaaneille! :flower:

Maikkarin uutisissa oli oikein ihana info "missä on tänään kuuminta?" http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/07/1154733 No eipä siinä, Kouvola ilmoittautuu :wave: ja hiki virtaa :D Aamulla meillä oli ysiltä ulkona +29, nyt +33 ja sisällä kans se +31. Huhhh, mutta tykkään silti :)

maamin82: Mulle tänään neuvolan täti veikkas käsikopelolla vauvan kooksi 3,7kg. Eli aika normi kuulemma :) Ja tosiaan yliaikakontrolliin annettiin aika, se on sit nyt perjantaina ja käynnistys ens viikon alussa ellei itekseen tuu. Tulispa! Eli neuvolaan ei enää tartte mennä, ainoostaa sinne polille loppuun asti.

tridian: Oliko kivaa kesäteatterissa? Että mäki haluisin! Pitää vähän tutkia meneekö täälläpäin nyt mitään.. :)

vatsakas: Oi aivan mainio! :LOL: Joo mä oon niin tehotäti että kun vedet menee niin lenkki jatkuu :D

Omia napoja:
Oli tänään tosiaan neuvola. Oli eri terkkari kun aikasemmin, mutta aivan ihana! Paljon kivempi kuin aikasempi on ollut :heart:
Mulla kaikki ok, samoin vaikutti olevan vauvalla. Turvotukset merkittiin nyt ekaa kertaa, painoa oli tullut yli kilo alle viikossa, mutta turvotuksiin menee se kuulemma. Vauva ei vieläkään kiinnittynyt..

Yliaikakontrolliin on aika nyt perjantaille,silloin on 10pv ohi La.n ja käynnistys ens viikolla ellei itekseen tule. Terkka meinasi,että ainakin perjantaina käydään polilla koska vauva ei osoita mitään merkkejä syntymästä. Mutta sanoi myös, että voihan nää välillä yllättää iloisesti :) No ei siinä, nyt sit vaan odotellaan.

Vaikka haluisin, että tää syntyis jo, niin oon ehkä silti ihan iloinen että näillä helteillä vauva on mahassa eikä mahan ulkopuolella. Eli tsemppiä teille vauvallisille helteiden keskelle! :hug: Oisin ite varmaan ihan hermoheikko onko vauvalla liian kuuma, nestehukkaa...

Mitähän kivaa tälle päivälle keksisi. Oon tehnyt jo kaksi pyörälenkkiäki taas.
Ainaki jätskille vois mennä :)


helise ja pötsihirmu 40+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Termiitti82:
täälläkin noi kyselijät risoo kun ne kyselee vielä tyyliin että " eiks se nyt tullukka?" siis miten niin tullukka, joo se jäikin sinne, muutti mielensä.
:LOL: :LOL: , vitsit että mää repesin... vauva muutti mielensä :LOL: :LOL: sorry.

Mulla kans neuvola tänään, mut vasta iltapäivällä. Mulla toi limatulppa on kyllä merkannu.. lähtö lähellä, mut eipä se tosiaan kaikilla sitä merkkaa. Toivotaan kuiteski, et sulla merkkais :hug: . Limatulppaa täällä koetan itekki bongailla niin tietäs, et kohta se ois lähtö - vaa ku ei nii ei.
Mulla on ihan pienet pukamat tullu ja tossa ulkopuolella tuntuu sellanen pikkunen "näppylä" ja joskus saatta pikkasen vertaki vuotaa - mut kun menin tota näppylää lääkärille näyttään niin melkeen nauro mut ulos, et ei sulla mitään pukamia ole :LOL:. Et jos sullon samanlainen niin ei siitä kannata huolestua, ei se mulla ainakaan ole synnytyksissäkään siitä muuksi muuttunu. Jos se häirihtee, niin apteekista saa sellasta pukamiin tarkotettua voidetta - tosin ei se sitä pukamaa poista, mut helpottaa oloa.

Kyselijöistä tämän aamun saldo: anoppi ja 2 kaveria :LOL:. Anoppi soitteli, et tohtiiko pappa lähtä miehen siskon kesämökin kattokökkään vai tuntuuko et lähtö on lähellä... Sanon, et ei mitään merkkejä et voi sanoo papalle et menee vaan kökkään...

Virpi1980 Minä kans katoin samaa :LOL:, jousimiehiä siis molemmat. Poika on tosiaan samana vuonna syntyny eli 12/03 ja tyttö 06/05. Kouluun se lähtee toi meitin esikoinen kuukauden päästä.
Tyttöähän se kätilö Oulun terveystalolla meille povas, mut ei maha mittää ku oma mututuntuma on poika. Ja tää mututuntuma on aiemmin pitänyt paikkansa niin jännä nyt nähä, et kumpi on oikeessa kätilö vai minä :LOL: .

Zeenah Minä ruukasin aina aamusin laittaa syötön jälkeen vauvan sitteriin keittiöön, kun itekki rupesin syömään ja siihen ne on molemmat vauvana nukahtaneet pienen rupattelutuokion jälkeen. Sitterissä oli hyvä keinuttaa vauvaa jalalla samalla ku ite söi. Monesti myös tiskikone hurisi lähellä ja seki varmaan pientä unetti.
 
mullaki oli poikaolo siihen asti kun sitten kävin ultrassa ja sanovat että tyttö on....siskolla taas kävi toisin päin että oli niin tyttö olo ja kaikki povas tyttöä,ultrassa sanottiin et poika on.

meillä kans on sellanen "vanhan mallin sitteri"jollasessa itse olen vauvana köllötelly,niin se on aivan huippu,siinä ne tykkää kölliä ja saa itekki huilata vähän kantamiselta.se on hyvä kun sitä tosiaan pystyy hyppyyttään/kiikuttaan siinä,rauhottuu kummasti.meillä kans vauveli viimeksi siinä oli,yleensä keittiön pöydällä tai lattialla,äiti siinä sitten sai siivota/syyä/laittaa ruokaa tai vaikka lukea lehteä...suosittelen sitä kaikille...eikä paljoa maksa uutena,riippuu tosin merkistä sekin.

ite täällä hypin vieläkin yö paidassa,jotenkin sellanen ihnottavan hiostava ilma sisälläkin,veihteeksi.väsyttäny koko päivän vaan,ei oo mun päikkäreistä tullu oikeen mitään,lapset ravaa ulko-oven välissä kokoajan tai jos ne ei mua hereillä pidä nii äsken tuli nokkosperhonen ikkunan väliin eikä päässy siitä pois,räpytteli siipiään ihan hemenä...aattelin että mikä ihme siinä räpättää,melkeen kun olis lintu räpytelly.

vaan nythän nää viime päivät on sama ottaakki vähän iisimmin.

poltin taas eilen omat olkapääni,alkuviikosta sain poltettua käteni,jolloin t-paita jätti ikävät rajat hihojen kohdalle,eilen sitte laitoin topin,niin johan palo sitte muualta kädet,on se kumma,vaikka laitoin aurinkorasvaakin.nyt meinaa olla vähän kipeenä tuo toinen olkapää,niinku olis joku piikki siihen pistetty.

vaan jos lähtis tästä katteleen missä ne muut luuraa,kun tuli NIIN hiljaista.....harvinaista.
 
EN osannut sitten toisen antaa siinä kaukalossa nukkua, kun tuntuu, että ei ole kovin hyvä asento pienelle. sain nyt vaavin sänkyyn, mutta katsotaans vaan, niin menee max. 15 min ja se taas huutaa sieltä pois. En käsitä, mikä sitä päivällä vaivaa, kun yöt nukkuu siellä ihan tyytyväisenä!! :/ oisko ne sitten ne vatsavaivat, jotka toisen aina herättää... raasu! :(
 
Heipä hei.

Vähän parempi päivä luultavasti tulossa kun eilen. Muutamat lauseet vaihdettu ja kyllä tuo pusut tuli antaa ennen ku töihin lähti. Lauantaista ei ole ollut mitään puhetta sanallakaan.

No anyway,selvis tänään että perjantaina on talon kuntotarkastus aamulla klo 9.
Ja kyllä mä sinne nyt ite aion mukaan mennä vaikka kestääkin monta tuntia,mutta helpompi kysellä ja suunnitella paikan päällä kun että papereita kattoisin ja kirjottaisin lapun mukaan mitä pitää kysyä.
Huomenna on neuvola,saa nähdä onkos tuo pikku myllertäjä vielläkään laskeutunut mainitsemisen verran saati sitten kiinnittynyt. En usko koska eilen illalla aika messevästi tota pikku pyllyään pyöritteli koko ylämahan alueella..:D Välillä oikeen punkes jalkaa oikeeseen kylkeen ja venytti pyllyllä mun mahaa vasemmalle yläviistoon,oli aika metkan näkönen toi maha sen kampeemisen seurauksena..:)
Keskiviikkona on aika OP:hen kysymään myöntääkö ne sieltä meille lainaa kun ennemmin ottais omast pankist lainaa ku eripankist,mut katsotaan nyt mitä ne siel sanoo. Toisaalta ei pitäis olla kyl mitään estettä lainan myöntämiselle. Molemmat vakkari töissä ollu jo useamman vuoden ja muita lainoja ei mulla ole ja miehellä yhteensä alle 4tonnia. Katsotaan millasta marginaalia ne tarjois:) Sampon tarjous oli hyvin kilpailu kykynen,ja vaikka maksuaikaa oli vaan 25.v kun OP:lla on mahd. ottaa 30.v maksuaika.

Mutta nyt kauppaan...

Mukavat päivän jatkoa muut mammat..:)
 
Ällövarotus heti alkuun ! :LOL:
Voiko se limatulppa tai sen palaset olla ihan täysin väritöntä ja venyvää ? :x
Tääl on kyl kans harrastettu tota vessareissuilla tutkailua koko odotusaika, alussa ettei menkat ala ja jatkossa sitten ihan vaan siks ettei vaan pääse tapahtumaan mitään huomaamatta :LOL:
Aattelin jo et synnytyksen jälkeenhän se loppuu, mut jatkuuhan se vielä senkin jälkeen ku oottelee et vuodot loppuis jne. :LOL:
Ei oo helppoo ! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Ällövarotus heti alkuun ! :LOL:
Voiko se limatulppa tai sen palaset olla ihan täysin väritöntä ja venyvää ? :x
Tääl on kyl kans harrastettu tota vessareissuilla tutkailua koko odotusaika, alussa ettei menkat ala ja jatkossa sitten ihan vaan siks ettei vaan pääse tapahtumaan mitään huomaamatta :LOL:
Aattelin jo et synnytyksen jälkeenhän se loppuu, mut jatkuuhan se vielä senkin jälkeen ku oottelee et vuodot loppuis jne. :LOL:
Ei oo helppoo ! :D
Sellasta väritöntä ja venyväähän se on ja siinä on monesti myös veriviiruja mukana.
 
Puuuhhhh pihalla on tukalan kuuma... Aurinko ei ees mollota ja silti ilma on kun "lehmän henkäys"!

Nuon vaan tuli matot pestyä ;)

[/b]Helise kuullostaa hyvältä ;) Toivottavasti vauva lähtis kuitenkin luonnostaan syntymään! Ite kun oon kokenu molemmat käynnistyksen ja luonnollisen, niin toivon itelleni luonnollisesti lähtenyttä, mutta tokikin pakkohan se on käynnistää, jos ei vauva tajua syntyä... :whistle:

Pai ja Termiitti teillähän kuullostaa kans lupaavalta ;) Tsempit sinne, toivottavasti vauvat alkaa syntymään! Itelläki tuli sellasta kellertävää limaa eilen, että oisko sekin ollu limatulppaa?? Vähän niinku räkää, vai oliko vaan valkovuotoa?! VIISAAMMAT HOI! :D Kuopuksen aikana tuli veriviiruja mukana niin ei voinu erehtyä...

Mitähän sitä sitten keksis :headwall: :headwall:
 
Tervehdys kaikille :D Tänne olen partsille linnottautunut kannettavan kanssa, iltaa kohden tähän alkaa tosin arska paistaa sen verran että ei voi oleskella ollenkaan. Mut nyt on viilein paikka oleskella tässä hot hot asunnossa. Yöt on kyl menny tosi heikosti unen kannalta kun on niin saakelin kuumat oltavat et sekin jo väsyttää ja hidastaa menoa tän pallovatsan kanssa. Eli siinä se tulikin, yhdessä kasassa ollaan eikä sen kummempia oireita ole, että olis ihan heti tulossa... :headwall: Kyllä, olen jo ihan kympillä kypsynyt tähän olotilaan :kieh:

Eilen oltiin miehen kummitytön rippijuhlissa, ihmeen hyvin jaksoin kirkonkin mennä läpi... istumapaikat oli vaan niin perskuleen kovat, että tuntu aika mellevältä istua siel perse puuduksissa ja sitten kun poika innostui vielä jumppailee siellä... todella hekumallista :LOL:

Millanen , jaksuja miehen kanssa :hug: Ymmärrän kyllä kiehuvia tunteisia, entisessä parisuhteessa koin paljon sitä, että kaverit, baarit ym. vei aina voiton yhteisestä ajasta ja lupaukset unohtui kerta toisensa jälkeen... Yrittäkää puhua asioista mahdollisimman avoimesti, vaikka joskus tuntuukin että se puhuminen voi olla yllättävän vaikeaa. Omalle miehelleni minun täytyy kyllä antaa täydet kympit ton alkon suhteen, ollut lähes tulkoon alkottomalla linjalla koko tän ajan kun muutin tänne hänen luokseen toukokuussa. Ja kaikki tuo ihan hänen omasta tahdostaan, ei ole kertaakaan tarvinnu asiaa edes puheeksi ottaa =)

Termiitti82 , pukamat on kyllä todella yleisiä raskauden aikana. Mullakin tuntuu olevan pieni nappula tuolla alhaalla, pyyhkiessä saattaa joskus olla pikkasen kipeä mutta muuten onneksi oireeton. Jos pukama rupee kovin verta vuotaan, kasvaa isoksi ja kipeytyy, niin silloin toki kannattaa näyttää lääkärille, mutta muuten antasin vaan olla. Ja tietty apteekin voiteilla voi pikkasen oireita helpottaa, jos niikseen tulee. Mutta ne ei poista niitä, niinku joku jo kirjoittikin...

Minä ostin kaikkee mahdollista "lääkitystä" vauvelille, kun jäin töistä pois. Olen siis apoteekissa töissä, niin pitihän se henkilökunta-alennukset viel hyödyntää... ei voi sitten enään siellä töissä käydä varta vasten ostoksilla, kun muutin tänne toiselle paikkakunnalle... välimatkaa reippaat 400 kilsaa. Mut mukaan tosiaan lähti cuplatonit, relat, jekovitit, bepanthenit, talkit, kipu- ja kuumelääkkeet... kaikkeen varauduttu :LOL:

Nyt täytynee hipsiä vessaan ja ehkä jotain hyvää syötävää... jääkaapista löytyykin kaikkea herkkusyötävää, kun saatiin äsken ruokalähetys miehen siskolta, jäi sieltä rippijuhlista evästä sen verran jäljelle. Mutta ei hätää, tää kyllä jaksaa syödä :LOL:

retuli ja Önni-poika 38+5

ps. Onko kellään ollu muuten näköhäiriöitä ? Mulle tuli lauantai yöllä sellanen noin 20-30 min kestävä "kohtaus", vasemmasta silmästä se alkoi pienenä sokeana pisteenä. Ja paheni lopulta niin, että tuli sellaista sahalaitaa ja värinää, meinas ihan taju karata, kun tuntui niin pahalle. Mutta sitten se meni ohi, ja sen jälkeen ei oo ollu mitään. Verenpaineet oli OK, niitä seurailen muutenkin päivittäin. Ja reilu vko tuosta niin kävin verikokeissa, jossa katottiin ettei oo raskausmyrkytystä mut nekin tulokset ok. Pissa ollu aina puhdas. Netistä kattelin keskustelupalstoilta, niin aika monella ollu myös tollasia samanlaisia "kohtauksia", ja suurin osa jääny ilman mitään syytä tai et olis joku migreeni... tiiä sitten, ihmeellinen oli kyllä tuo ja säikäytti. Oltas lähetty lääkäriin sillon yöllä, kello oli jotain 1-2, mutta se meni sitten ohi ja olo parani. Katsellaan nyt tilannetta, torstaina kuiteskin neukku.
 

Yhteistyössä