Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Painoarvioista Mähän sain 37+2 painoarvion 3000g, Sulo syntyi 39+4 ja painoi 3180g. Joten ei pitänyt paikkansa minkään 200g/vko -teorian mukaan. Sieltä voi siis pullahtaa ihan minkä kokoinen vaavi vain! Tietty kaipa ne yleensä jotain osviittaa antavat, tiedossa siis oli että tää on siro tapaus.

Sairaalasta vielä
Tosiaan! Se ruoka oli hirveintä laitospaskaa mitä kuvitella saattaa. En syönyt osastopäivinä oikeastaan mitään, paitsi miehen "salakuljettamia" sipsejä muutaman. Se ei tietty ollut varmaan järkevää oman olon tai maidon nousun kannalta.. Mutta se ruoka oli käsittämättömän ala-arvoista.

Voi hitto toi jätkä tykkää nukkua. Pitäisköhän mun kohta herätellä sitä, kun kolme tuntia on taas vierähtänyt ihan keposeen.. Sairaalassa sanottiin, että neljän tunnin välein pitää herätellä ja ruokkia. Musta se on stressaavaa herättää nukkuvaa.. :(

Ps. Hyvin oli mieheni tosiaan kirjottanut edellisen viestin. Se hymiön kuvailu oli tosiaan hauskaa. Sanoin, että "Laita se hymiö joka nauraa". "Ai tää jolla rouskuu hampaat?" "Ei, kun se HA HA HA".

Pps. Ai niin, ja mäkin oon syönyt kahesti maksalaatikkoa! :heart: En normaalisti ees syö sitä, mutta nyt on niiin himo! Ja tänään aion hakea sushia. Ja eilen join oluen :heart: (ihan vaan maidon nousun nimissä..) Aijaijai!
 
Olivia Nyt rupee oleen sit 1xvko käynnit neukussa..ens to seuraava..tosin itte salaa toivon, että sinne ei tartteis enää mennä.. HALUUN TÄN NYYTIN SYLIIN!!!! Ja tosinaa ollut teillä äksönin täyteinen eka yö kotona :D

Pai Juu kyl mie tiijän, että ne voi heittää aikas lailla..mut mielummin alaspäin ku uyos, en haluu mitään jättimötkikkää synnyttää ekaksi lapsekseni :D

rouva saga Niin niin, siis kyse oli rv 40 jälken.. Juu juu..mut enpä kyllä hirveesti usko, että tää masukki (toivottavasti) sitä enempää kyllä viikkoa kohden kasvaa...ja sitä vaan ajattelin tuon koon kanssa kun jostain luin että "normaali" koko vko 37 ois n. 3kg...siihen verraten isompi... Mutta siis koko aika mielessäni olen kyllä ajatellut, että ei sieltä alta 4kg tule jos ei synny ennen aikojaan..ku mies ja mie ollaan kummatkin oltu isoja syntyessämme...mutta eihän sitä tiijä ennenku syntyy :heart:
 
Aurinkoista torstaipäivää arvon heinämammat!

Ja anteeksi pitkä radiohiljaisuus. Kirjoitan nyt lyhyesti päällimmäiset kuulumiset ja kirjoitan ajan kanssa pidempää selvitystä ja luen teidän jutut.

Tärkein ensiksi: meillä on pieni ihana poika :heart: pieni prinssimme syntyi sunnuntaina 4.7. Kätilöopiston Haikaranpesässä. Mies oli "tilannut" sunnuntailapsen, kun on sellainen itsekin :) Saatiin lupa lähteä Haikaranpesään vähän ennen aamuseitsemää. Saimme maailman ihanimman kätilön. Prinssimme syntyi tähän maailmaan klo 17.19. Pieni mies painoi 3900 g ja oli 53 cm pitkä.

Kotiuduimme eilen ja nyt opetellaan syömistä, imettämistä ja arkea ylipäätään. Pojan paino on laskenut vähän enemmän kuin pitäisi ja iho on hieman kellertävä. Tämä asettaa paineita imettämiselle, joka lupaavasta alusta huolimatta ei ole oikein lähtenyt käyntiin. Yritän pysyä positiivisena, vaikka ihan helppoa se ei ole. Poika nukkuu vaan koko ajan kun on näin kuuma, ja pitäisi ruokkia 2 h välein.

Onnea kaikille tässä välissä äideiksi tulleille ja voimia vielä pikkuisiaan odottaville. Se odotus kyllä palkitaan - sen voin luvata.

Kirjoittelen pidempää synnytyskertomusta lähipäivinä. Kiitos vielä tsemppauksesta kaikille!

Onnesta ja ihmetyksestä ymmyrkäisenä,

Solnushka
 
Tiedotusluontoinen asia: kuuma kahvi ei viilennä oloa :D Huh, hieman on epänaisellinen olo kun hiki virtaa vesiputouksen lailla. Eipä ainakaan palella.

Hirveesti taas tekstiä tullut: ihanata!

Ensinnäkin onnittelut kaikille vauvaantuneille! Ja tsempitykset sekä pitkää pinnaa niille, joilla ah niin ihanat uhmaikäiset jne. kiristää vannetta pään ympärillä. On tää esikoisen odotus oikeesti helppoa, kun ei oo entuudestaan vahdittavia murusia jaloissa pyörimässä.

maamin82Täällä kans käytiin heti aamusta koiran kaa pitkällä lenkillä. Oli aivan ihana ilma ja tuoksui etelälle B) Koira tosin meinasi loppumatkasta väsähtää ja olin kyllä itsekin suht tööt kahden tunnin lenkin jälkeen. Imuri odottaa vielä mun hellää kosketusta ja taitaa jäädä odottamaankin, hirveen hikistä hommaa toi siivoominen. Jos sitä illemmalla...

KelistäEn yleensä tykkää kuumasta, mutta nyt oon kyllä nauttinut keleistä ja vapaista päivistä. Oon yrittänyt ulkoilla ja kehittää kaikkea tekemistä, jottei aika kävis pitkäksi. Toissa päivän kruunasi monen tunnin piknik ja mölkkypelit kavereiden kanssa. Ainuu mikä vähän harmittaa, kun ei uimaan uskalla enää mennä. Onneks kahlaaminenkin helpottaa oloa hieman! Meillä on partsin ovi koko yön auki, mikä helpottaa hieman nukkumista. Ja nyt kun tupakoivat naapuritkin on lomalla, ei tuu inhoja hajujakaan. Oon muuten miettinyt tota partsilla nukuttamista, että mitenköhän on sen kanssa kun se tupakansavu on tosiaan yhtä vahva kuin omalla partsilla polttais. :/ Tai itse asiassa tuo onkin samaa parveketta, välissä vaan on huurrelasinen seinä...

Suolen tyhjentyminen on mietityttänyt täälläkin :LOL: Kiva siinä äheltää ja aatella, et nyt se vauva tulee ja tuloksena onkin jotain aivan muuta :LOL:

Monkki Samoilla viikoilla ja päivillä mennään, eikä täälläkään oo masu mennyt yhtään alemmas tai pääkään kai kiinnittynyt. Viime yönä näin tosin unta, että masu laskeutui. Yhtäkkiä penkillä istuessani huomasin, että kappas, masu valahti roikkumaan tuohon polvien tasolle. Siinä sitä sitten heiluttelin ja ihmettelin, että onpas jännää :LOL:

ephsSamaa vainoharhaisuutta täälläkin! Ja mie luulen, et mitä enemmän odotan vauvaa saapuvaksi, sitä enemmän sen saapuminen kestää :/ Vaikee ottaa vaan rennosti ja olla ajattelematta...

kardemumma Kiva kuulla kuulumisia ja hienoo, et hormonit vähän alkaa jo rauhoittua. Mie oon todennäköisesti aivan kaamea hormonihirviö sitten, kunhan saan tän pienen päkistettyä maailmaan. Säälin miestä jo etukäteen.. :ashamed:

Olivia81 Hyvin kertoo vauvaperheen arjesta tuo teidän aamupala :LOL: Voimia sinne!

Jännä tuo maksalaatikkojuttu monella jo vauvaantuneella. Hellettä +30 ja naiset syö maksalaatikkoa! :D Itse en liiemmin ko. ruoasta perusta, mut voihan se olla, et himo iskee täälläkin...

Viime vkolla puhuttiin miehen kanssa, et milloin mahtaa Mytty tulla. Olin optimistinen ja heitin et 8.7. No tässä ollaan, mut Mytty ei. Eilen vielä tsemppasin sitä ja sanoin, et tänään ois hyvä päivä syntyä.Mut ei se ilmeisesti kuunnellut :/ Miehen veikkaus oli 15.7 eli vkon päästä. Toivotaan kovasti, et viimeistään silloin ois vauveli sylissä.

Jos sitä kuitenkin vähän imurois. Ehkä.

Jaksamisia helteiden keskellä!

A + Mytty 39+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
no niin SMSM jokohan sulla se lähtö tuli?tuo sun migreeniki voi olla merkki että synnyttään olet menossa :D voi,vielä ei ole se 10pv :eek: taitaa jäädä ne meijän synnytys treffit jäädä haaveeksi.on se jännä,että jos jostaki ei vähään aikaan kuulu niin "ikävä" heti tulee :hug:
Ei ole vielä lähtö tullut :LOL:, täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena. Eikä mitään merkkejäkään lähdöstä, jos toi auramigreeni ei sit sitä ollut... Piti vaan aamupäivä noita asioita hoidella, eli käydä ottamassa opiskelupaikka vastaan ja samalla lykätä sitä vuodella, hakea turvakaukalo kaverilta - eipä menny yhtään myöhäseen tääkään asia :LOL: . Poika jäi samalla reissulla leikkiin kaverin luo ja sen hain joku aika sitten jne. Et vielä pidetään treffeistä kii :LOL: :LOL: . Oli tosiaan monenlaista asiaa toimiteltavana tänä aamuna.

Yöuni jäi kyllä vähälle, kun leivoin n. klo 1 yöllä ja sit piti aamulla herätä aikasteen ku sovittiin kaverin kans, et vien pojan 9:ksi sinne leikkiin ja samalla haen turvakaukalon. Tytön kans kävin sit vaan kaupungilla asioilla ja olihan helppoa.. kun ei ollu kahta tappelupukaria raahattavana :LOL: .

Meillä kans on välillä semmosta zembaloa noiden kahden kans, et hiuksia sais päästä repiä - siis iteltä.. Kumma, jos ei ole jo harmaita hiuksia, mut onneksi ne ei värin alta pahemmin näy. Eikä tässä tilassa oikein tosiaan tahdo aina niiden tappeluita jaksaa. Osaavat kyllä oikeesta narusta vetää... mut ku äitillä menee pinna... niin sit ollaan yllättäen maailman parhaat kaverit :LOL: , eli tosissaan vaan koettelevat välillä äidin pinnaa ja kattovat mitä se kestää :kieh: :kieh: . Jaksuja sullekin Virpi muksujen kans :hug: , ei meillä äipillä aina helppoa ole.
Just oli taas semmoset tappelut täällä... ja äippä riemastu... nyt on ihanan hiljasta ja molemmat omissa huoneissaan - huoh...

kardemumma olipa aivan ihana kirjoitus ja niin totta, niin totta :LOL: . Ihana :hug:.

neuvolasta mun kans piti monella neuvolakäyntiä kysyä, et pitikö multa ottaa loppuraskaudessa verikoe, koska mulle on syntyissä tehty verensiirto. No enpä ikää muistanu... nyt sit laitoin viimekäynnille paperille kysyttävät asiat, koska en kuitenkaan niitä ois muuten muistanu. Ja oishan se verikoe pitäny ottaa jo rv 36, mut neuvolan täti oli sen unohtanu. Nyt tää sijainen laitto samantien verikokeisiin ja ei ne tieten sit myöhäsiä ollu vieläkään, mut sen takia tieten ottavat aikasin, et jos lähtö synnyttään tulee aikasin ja tiedot pitäs olla synnärillä jo siinä vaiheessa.

Olivia aivan iiihana kirjoitus :LOL: ja tääkin niin totta.

Ennu Mulla oli toista lasta oottaessa rv 39+5 maha menny yöllä ihan pehmeeksi ja minähän sain paniikin, kun vauvakaan ei liikkunu, et nyt se on kuollu massuun... no pitkän ajan kuluttua sieltä kuiteski jotain liikettäki tuntu, mut ei rauhottanu mua. Käytiin sit äitipolilla reissu ja siellä todettiin, et lapsivettä on vähän, mutta kuitenkin riittävästä - eivät ees puhuneet mistään käynnistyksetä... lapsivettä tuli sit lisää ja tyttö synty vasta tasan 42+0.

Solnushka oikein paljon onnea pikkuprinssistä :flower: :heart: .

 
Hei!

Päivittelenpä minäkin tietoni :) Eli 29.6 meille syntyi poika 3400g ja 50cm pitkä, kiireellisellä sektiolla. Kotosalla ollaan oltu kohta viikko ja hyvin on lähtenyt menemään.
On nämä helteet ehkä helpompia vauvan ollessa masun ulkopuolella (ainaskin äitille) mutta ei ne sairaalankaan vaatteet ja vuoteet ole helteellä mukavia..hiki lentää!!
Jaksamisia odottelijoille.. kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee kun haluavat =)
 
No niin,täällä se turha neuvolakäynti takanapäin.eipä siellä kummempia ilmennyt.

rv 37+2
painoa ei ollu viime kerrasta tullut(huh helpotusta)nyt siis kaikkiaan tullu sen reilu 5kg
rr 122/80
sf 35,viime kerrasta 2cm kasvanut
rt
sykkeet 140-145
liikkeet ++

et tollasta tietoo ja pissa oli puhdas

nyt sitten seuraava käynti ens ke äippäpolilla.

SMSM: heh,toisaalta sitä toivoo jo niitä vauvoja kaikille,mutta nyt koin helpotusta kun et ollu vielä synnärillä :D täällä alkaa nääs olla aikasta hiljasta,kun kaikki saa vauvansa.kiva että etes muutamalla on la loppukuusta.mulla saattaa käyä niin että en ennen oysin reissua synnytä,aika on siis sinne 14.7,jospa ne siellä tekis sen sisätutkimuksen ja se alottas ne oikeet supparit....
 
Ai niin...

helise Kävittekö kokeilemassa sitä frisbeegolfia ja miltä tuntui? Unohdin ihan täysin mieheltä kysyä niistä kiekoista, vaikka lupailin siltä asiasta tiedustella :headwall: Vähän niin kuin ois hajamielisyyttä ilmassa.

Kesäteatteriin halajaa mieli, vielä kun sais kaveriksi jonkun houkuteltua...

A + Mytty 39 + 5
 
solnushka ja samanta onnea pienokaisista :hug:

Siis onhan miula toki muutakin elämää ku tää palsta!!! Just joo varman on... Nyt jos yrittäs lähtee tuonne imurin varteen...rakas karvakorva on taas puotellut ihan urakalla karvojaan :/
 
Täällä iskee taas ihan totaalinen ketutus, näin lievästi ilmastuna.
Mies ollu saikulla tän viikon ja on siis vielä huomisenkin. Täällä vaan kökitään himassa. Tyyppi pelaa tuntikaupalla tietokonetta ja jos yritän sanoo et mentäis johonkin tms, niin vastaus on tyyliin "No mihin sitä menis...?"
Tossa on yrittäny pyytää et siivois kylppärin, mutta eipä oo tapahtunu mitään. Täytynee odottaa vielä viikonlopun yli ja jos ei tapahdu niin pakko kait se on ite siivota. Enkä jaksa olla kokoaika huomauttelemassakaan ku kerran on jo luvannut ja luulis omaakin silmää häiritsevän.
Oon ite tässä aina vähitellen yrittänyt tehdä jotain, niin toinen ei tunnu reagoivan mitenkään et vois tulla auttamaan tai sitten tehdä jotain muuta vastaavaa kodin kohennusta.
Prkl. :headwall:
 
Paljon paljon onnea myös teillekkin vauvoista! :flower:

Sampo pankissa käyty ja he myöntäisivät meille lainan asuntoa varten,odotellaan viellä että osuuspankki ilmoittaa oman kantansa asiaan:) Se kummasta tulis halvemmilla kustannuksilla laina päädytään siihen:) Ja taloon tehdään 2 viikon pääst kuntotarkastus ja sitten jos siinäkään ei ilmaannu mitään niin tadaaaaa meillä olis oma talo!:)

Niin kuuma et oikeen kuvottaa,ihan sama onko tuuletusta vai ei niin hikivaluu.

muoks. Pai80 jaksamista miehen kanssa! :hug: :hug: :hug:
 
Onnea Solnushkalle pikkuisen prinssin johdosta!

Kardemummalle kiitos tyks briiffistä, samaan suuntaan olen kuullut muualtakin palautetta. Sitten pitäis vaan jotenkin valmistautua jaksamaan siellä, mikä ei varmasti ole helppoa, kun itse on siellä haavoittuvana ja apua tarvitsevana. Onneksi pääsit aika nopeasti kotiin sieltä, mulla ei taida olla yhtä hyvää tuuria, kun sektion jälkeen pitävät pidempään. Olin muuten tiistaina just stockalla ja siellä oli niitä avent isis rintapumppuja. Miehen sisko just vaihtoi ainusta isikseen mun suosituksesta, ja on todella tyytyväinen. Kuulemma paljon parempi.

Olivia, kiitos kuvauksesta siitä mitä on luvassa kotona vauvan kanssa. Näitä lisää, jos vain ehditte! Tähän asti 9kk periaatteessa on koko ajan valmistautunut siihen syntymiseen ja sairaalassa oloon, mutta kun pitäis kuvitella mitä kotona sitten tapahtuu niin päässä lyö tyhjää.
 
Solnushkalle ja samantalle paljon onnea pienokaisista! :flower:

Meillekin neuvottiin, ettei nyt helteellä sais imetysvälit venyä 3-4 tuntia pidemmiksi ja kun meidän pienellä vielä tippui sitä painoa aika reilusti syntymästä, niin 2-3 tuntia ois vielä parempi väli. Yritä siinä sitten imettää kun pieni vaan tuhisee unessa tyytyväisenä, välillä venyttelee ja kurtistaa suloista naamaansa ja jatkaa unia. Ihan sama vaikka koirat haukkuu vieressä ja telkkari möykkää. Hassu pieni sikeäuninen otus. :heart:

Nyt itsekin pikku päikkäreille. |O
 
Kardemummma , kiits täältäkin Tyks infosta... hieman jänskättää, että miten siellä oikeesti saa nukuttua kun on tuo kuumuus kaiken muun tunnemylläkän lisäksi. Ja kun ei muutenkaan hirveesti nuo sairaalat nappaa... toivottavasti pääsisi sieltä pikapikaa sitten pois.

Pai80 , jaksu :hug: sinne! Ja myös kaikille muille sitä tarvitseville.

Täällä neuvola kans takana, kaikki OK. Ei ollu poika vielä laskeutunu, eli ei ainaskaan ihan heti ole vielä syntymässä... harmitus, minun puolesta sais tulla jo. Painoa oli tullu 800 g sitten viime käynnin (9 pv sitten), turvotusta on ja paljon. Vkon päästä taas uusi käynti.

Mutta nyt vaaka-asentoon ja pikkasen lepoa!
 
APUA, arvatkaa kuka asuu Lappeenrannan kupeessa :eek: :eek: :eek: ei enää yhtään lisää kuumuutta, tääkin riittäs jo :'(

Missä tollaisia säätiedotteita on ollut? Hui...

käväsin tänään shoppailemassa ja nyt on armoton päänsärky ja huono olo. Ei siis hyvä idea näillä keleillä ja vattalla. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kääkkänä:
APUA, arvatkaa kuka asuu Lappeenrannan kupeessa :eek: :eek: :eek: ei enää yhtään lisää kuumuutta, tääkin riittäs jo :'(

Missä tollaisia säätiedotteita on ollut? Hui...

käväsin tänään shoppailemassa ja nyt on armoton päänsärky ja huono olo. Ei siis hyvä idea näillä keleillä ja vattalla. :ashamed:
Forecalla 10 pv:n ennusteessa ainakin aikasemmin päivällä oli :x

http://www.foreca.fi/Finland/Lappeenranta?tenday
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Alkuperäinen kirjoittaja Kääkkänä:
APUA, arvatkaa kuka asuu Lappeenrannan kupeessa :eek: :eek: :eek: ei enää yhtään lisää kuumuutta, tääkin riittäs jo :'(

Missä tollaisia säätiedotteita on ollut? Hui...

käväsin tänään shoppailemassa ja nyt on armoton päänsärky ja huono olo. Ei siis hyvä idea näillä keleillä ja vattalla. :ashamed:
Forecalla 10 pv:n ennusteessa ainakin aikasemmin päivällä oli :x

http://www.foreca.fi/Finland/Lappeenranta?tenday
OMG, mä kävin lukemassa ton :eek: :eek: :eek:
Mä olen ainaski just sillo maha auki sairaalassa :x ihme jos ei haava tulehdu. K.rpä ainakin kasvaa otsassa jo silloin kun korpee jo niin :LOL: :LOL: :LOL:
*sori kielenkäyttö* mutta alkaa tosiaan jo olla sellanen fiilinki...

Onnea muutes vauvautuneille taasen, kylläpä teitä on jo paljon :heart: :heart:

 
Tänään oli sitten pre-käynti Kokkolan synnärillä. Tapasin anestesialääkärin, leikkaavan lääkärin ja kätilön. Kaikki siis ok huomista sektiota varten. Pistivät verenohennus piikin ja kotiin sain vielä illaks vatsahappoja rauhottavan tabletin. Aamulla 8.00 pitää olla paikalla. Jännittää!! Palaamme asiaan nyyti kainalossa =)

Pennonen80+vaavi 38+6.

 
Solnushka, kovasti onnea pojasta! Oliko muuten kättärillä ruuhkaa, saitteko perhehuoneen?

Onnea myös Samantalle, ja Pennoselle tsemppiä huomiseen!

Mä olen niin ylpee itsestäni. Olen siivonnut vihdoin meidän toisen makuuhuoneen, joka on ollut lähinnä romuhuoneena viime syksystä asti. Enää meillä ei ole romuhuonetta :)

Saga 40+5
 
Apuvaaaa! Mun rinnat räjähtää ihan justiinsa ja vauva vaan koisii! Hinkit on valehtelematta kasvaneet kuppikoon eilisillasta...

Kertokaas konkarimammat, milloin kannattaa pumpata? Järkeilin niin, että syötän ensi vauvan kunnolla ja jos vielä sen jälkeen kiristää rintoja, niin pumppaan loput pakkaseen?

pennonen80 Tsempit vauvanhakureissulle! :)
 
Voi Saga, miten jaksat siivota? Tuu meillekin siivoomaan, mä taas olen itse laiskuus...

Onnea Pennoselle huomiseksi! Tule kertomaan, kun ehdit, miten kaikki meni! Mua kiinnostaa, kun sama edessä 11 päivän päästä. Mulla ei ole kyllä mitään etukäteistapaamista lääkäreiden kanssa. Aamulla mennään seiskaksi tyksiin ja edellisenä päivänä soittavat ohjeet osastolta.
 
Mekkala, en mä oikeesti jaksakaan siivota, ja 5 min välein on pitänyt istua alas helteen takia. Mutta koska olen ollut laiska tähän asti, niin nyt oli pakko tehdä jotain. Meinasin, että stressi mulla siitäki tulee, jos homma olis pitänyt hoitaa sitten vauva toisessa kainalossa. Kyllä oli mieskin mukana, mutta se kun heittäis kaiken tavaran vaan suoraan roskiin, niin ei voinut sillekään pelkästään nakittaa tota. Mutten tosiaan voi väittää etten itse olisi itse laiskuus. Ei mennyt kuin se vajaa vuosi ton homman hoitamiseen :)
 
SMSM En tiedä olisiko ne minullakaan muuten käynnistämään alkanut, mutta kuitenkin "riskiraskaus" diabetesta sairastavana tai siihen ja istukan vanhentumiseen lääkäri vetosi. Vähän itsekin mietin, että jos olisi pyytänyt jatkoaikaa maanantaihin. Sitten ajattelin, että jos ei kuitenkaan lähde ja joutuisi johonkin hätäsektioon (oli ilmeisesti jo TOSI hintsusti vettä) tämän olevan parempi vaihtoehto. Tietenkin vauvan koko jännittää, kun nuo painoarviot on tosiaan vain arvioita. Täytyy toivoa yöksi ihmettä ja syntymää :D

Tsemppiä kaikille ilmojen suhteen! Olisi vähän tehnyt mieli lähteä katsomaan The Baseballsia Yyteriin, mutta ehkä fiksumpi jättää tällä kertaa väliin :whistle:
 

Yhteistyössä