Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Paljon onnea pikkuisista Marza ja ärrieri!

Vatsakasilmanvauvaa, toivottavasti vuoto loppuu nopsaan. Eikös se monella ole tavallistakin sen ronkkimisen jälkeen.

Hirmu kiva kyllä lukea noita jo synnyttäneiden tarinoita. Ja kylläpä Marta teillä on poika kasvanut vauhdilla!

Saga 40+4

zeenah Täällä kans vähän samanmoisia mietteitä... Tosin vielä ole synnyttänytkään, mutta kummiskin :D Siis toinen saa tulla niin nopeesti kun on tullakseen MUTTA..... Miten sitä jaksaa JOS toinen päättääkin tulla nopeesti perään.. Ite kummiskin ehkä haluis töissä käydä ja jos koulua mielin jatkaa ni se olis tehtävä heti ens syksynä..muuten lähtee opiskelupaikka alta (siihen mennessä käyttänyt kaiken poissaoloaikani amk:ssa)... MUTTA tämänkin pienoisen alkuun saantiin meillä meni liki 2 vuotta joten odotusaika mahdollisesti pitkä.... kuten huomaa monta on muttaa matkassa :LOL:

Voihan hitsi ku on taas tullu paljon tekstiä, enkä yhtään muista mitä piti kommentoida. Yritetään jotain...

Onnea kaikille uusille vauvautuneille :flower:
Ja tervetuloa uusille mammoille mukaan keskusteluihin.
Kiitos synnytyskertomuksista, tulee vaan entistä enemmän sellanen olo ettei mitenkään malttais odottaa.

Vatsakas Mulle tuli kans yhden sisätutkimuksen jälkeen sellasta ällötysöllötys verensekasta limaa, mut lopahti sitten siihen yhteen kertaan. Mut kannattaa tiettty seurailla.

Tuli tossa käytyy kaupoissa. Ostettiin vihdoinkin tollanen tuuletin, se sentä vähä kierrättää tätä tuskasta ilmaa tääl sisällä. JesperJuniorissa oli hirmusesti vaatteita alennuksessa, Tutan vaatteita -60%. Ainakin siis Myyrmannin Jesperissä oli hyvin vauvanvaatteita alessa, en sitten tiiä muista liikkeistä. Ostin 43 eur vaatteet 17 eurolla ! Pelkkää säästöä.

Nyt meinaa iskee epätoivo tän odotuksen suhteen. Alle viikko enään laskettuun aikaan ja tuntuu et ne vähäsetkin merkit on lopahtaneet tai sitten en enää huomaa niitä ku odottelen kipeämpiä merkkejä.

Yö taas hirvittää ku tääl on nytkin jotain 30 astetta lämmintä...

Mites muuten, ku on paikat auki eikä kanavaa jäljellä, niin voiko tuota mukavinta ässää harrastella ?

huh miten noita vauveleita nyt oikein satelee =) Onnea kovasti nyt viime päivinä synnyttäneille!! :heart: :flower: kyllä täältä hissukseen perästä tullaan:)
pitäis alkaa kirjottaan ylös aina kun lukee jotain ni noi nimimerkit kun en sitten enää tässä kohtaa muista kukas se olikaan kun jostain tietystä asiasta kirjotti :)

Vatsakasilmanvauvalle ainakin tsemppiä, toivotaan ettei mitään vakavaa ole kyseessä ja vuoto loppuisi pian. Onneksi kuitenkin näin pitkällä jo olet ettei sen puolesta ole mitään hätää :hug:

Ehkäisy asiasta niin meillä kesti esikoisen tulo 3,5 vuotta ni ei haluttu alkaa täs välis käyttään mitään ettei venähdä vuosiin tai ei tulis ollenkaan toista...no menkat alko jo ku neiti oli 3kk vanha ja nyt tyttösille tulee ikäeroksi 1v2kk;) et aika pian se sieltä sitten tärppäs. kahet menkat ehtis tuleen! mut melko ihmeellist et edes alko noin pian menkat, imetin kuitenkin koko ajan. nyt oon innnoissani/kauhuissani millanen syksy mahtaa olla kun tuo esikoinen on aikas tasmaaniantuholainen;) :eek:

ihana kuva oli pikkuisesta tuolla aikasemmin, hävettää kun en muista nimimerkkiä :ashamed:
oon tosi huono muistamaan niitä, ja sitten kun seuraa tuota FB:tä niin oon ihan sekasin et kuka oli kukakin...

mitäköhän vielä...JP-78 vai 87 :ashamed: niin tsemppiä pikkuiselle sekä jaksamisia vanhemmille, alkaispa hän pian paranemaan!

Vaatetuksesta niin mulla on koko ajan ä-shortsit/caprit ja toppi pääl, öisin pakko olla toppi pääl kun joutuu esikoisel menee laittaan tuttia suuhun ni pinnasängyn reuna on niin pirskatin kylmä tissejä vastaan ettei voi ilman paitaa mennä;) :LOL: ja helpompi vaihtaa sängys asentoo kun on tiukka toppi pääl, liukuu hyvin :LOL:

huomenna sitten neuvolaan kattoon miten pal sitä painoo on taas tullu...10kiloo nyt tähän mennes:( KÄÄK! onneks lähtevät kyl nopeest pois, toivottavast! toivottavast se HB:ki olis nyt lopultaki noussu ku rautaa oon nyt sit viikon syöny, ja maha ihan sekaisn siit:( onneks maitohappobakteeri vähän auttaa siihe!

kuulumisiin

*rv 37+3*

Meillä meni esikoista "tehdessä" melkeen 3 vuotta ja tää toinen tuli heti melkeen eli ei ehkä kannata luottaa siihen, ettei tule toinen äkkiä jos ekassa on mennyt pitempi aika :)

Rupes jännittämään, että ehdottaako ne käynnistystä huomenna. Tosin eikai ne ihan yhtäkkiä sitä tee?!

mul oli esikoist odottaes ni maksa ja sappiarvot kohol eli oli se hepatoosi, mut ei paha ni olin ihan vaan kontrolli käynnillä ku sanoiki sitten lääkäri et jos vaihdat vaatteet ni laitetaan sulle tippa...niin jollei sulla ole mitään sitä vastaan:) oli aika ylläri pylläri! en ollu kyllä yhtään siihen varautunu, sillo oli viikot 39+1.

Kääks pitääkö sitä varmuuden vuoksi ottaa sairaalakassi mukaan. Toisin kuin monet, ketkä jännittää käynnistysaikaa, niin mä hermoilen siitä etten tiedä. Viimeeksi se oli helppoa, kun tiesi synnyttävänsä :D Kaikesta saa jännitystä aikaseks, kun oikeen yrittää.

Ennu Kannattaahan se kassi ottaa mukaan jos vaikka "hyvä tuuri kävis" ja pääsisit suoraan tositoimiin, tsemppiä :hug:

Voih, miks miula pitää olla vielä sinne laskettuunkin se 2 viikkoa..ja jos 90% ensisynnyttäjistä vielä kerta menee sen 5-10 päivää yli ni mie oon varmaan kasassa vielä elokuullakin, NOoooouuuu :/

Mä kyllä saan jonkun hepulin jos ja kun tää alkaa menemään yliaikaseks.
Nytkin oon taas huolissani ku tuntuu et vauva liikkuu vähemmän, varmaan johtuu tästä kuumuudesta ainakin osittain. Ja ku tossa liikelaskentaa aloin tekemään niin nopeesti tuli 10 täyteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
ja jos koulua mielin jatkaa ni se olis tehtävä heti ens syksynä..muuten lähtee opiskelupaikka alta (siihen mennessä käyttänyt kaiken poissaoloaikani amk:ssa)...
Tiedä sitten, josko säännöt on muuttuneet, mutta ite sain AMK-aikana nuo meen pojat. Esikko oli 1v8kk kun palasin kouluun ja kuopus synty ennen valmistumista. Opinnot loppu 2007 keväällä, 2007syksy-2008 kevät meni töissä ja sit synty tuo kuopus. Valmistuin 2008 jouluna. Ja 3,5v opinnot aloitin muistaakseni syksyllä 2002.. Et ei ihan hirveen nopsaa tahtia tullu koulua käytyä, mut muistelen, ettei äippäloma/vanh.vapaa/hoitovapaa kuluttanu opiskeluoikeutta lainkaan. Summasummarum, selvitäpä tarkkaan omalta kohdalta. En usko, että toinen lapsi kaatais tuota opiskelupuolta..

Ota Ennu suosiolla se sairaalakassi mukaan, jos vaikka käynnistystä ehdottaisivatkin! Tsemppiä huomiselle!

Meillä on kuuma, niin kuuma et mulla palaa pinna nanosekunnissa. Normaalistikin inhoan sitä, että sisällä on liian lämmin ja nyt tuntuu tosi tuskaselta. Meillä menee hassusti, isäntä kulkee talvella edeltä boksereissa&teepaidassa, sulkee ikkunat ja avaa patterit ja minä marssin perässä villasukat päällä (+kaikki muut vermeet) ja kiskon ikkunoita auki ja pattereita kiinni :LOL: Se kaiken kukkuraks tietää, et mua ahdistaa liika lämpö.. Onneks on edes toi tuuletin, vaikka ei se paljoa helpota, ketutuskäyrä on silti korkeella, ku pitää alusvaatteisilla kekkuloida ettei tukehdu.

Nukkumaan, jos se vaan suinkin onnistuu. Jospa kävis suihkussa ekaks?

Ennu Nii meilläkin luultiin, et toinen lapsi tulis nopeammin ku esikoinen, joka meni 10 pv yli... mitä vielä toinen lapsi meni 14 pv yli. Saa nähdä mites tää 3. lapsi päättää ulostautua :LOL:.

vatsakasilmanvauvaa toivotaan, että vuoto ei ole mitään vakavaa ja loppuis pian.

zeenah onpa ihana kuulla, että bilirubiiniarvot on lähtenyt laskuun, jospa se nyt alkais oleen ohi :hug:
Meillä oli esikoisen jälkeen muutaman kuukauden ehkäisynä minipillerit, joita voidaan käyttää imetyksen aikana. Voi olla, että jälkitarkastuksessa neuvolassa ottavat ehkäisyn puheeksi - niin ainaki täällä meillä ottivat. Esikoinen syntyi siis joulukuussa ja aluksi käytettiin kondomia, mut jälkitarkastuksen jälkeen noita pillereitä ja heinäkuussa jätin pillerit pois, koska ruvettiin yrittään toista lasta pienellä ikäerolla elokuussa. Syyskuussa olinkin jo sit raskaana eli tosi nopeaa lähti uusi raskaus alulle.

Olivia81 Oikein paljon onnea kotiutumisesta ja mukava, että vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntii. Kiva kuulla kuulumisia.

Rupesin sit täällä vielä leipomaan pakkaseen tarjottavaa... toinen porkkanapiirakan pohja ois ny uunissa ja vielä aattelin tehdä omena-raparperipiirakan... nyt ku on vähä viileempää... päivällä ei jaksa mitää

Heipsis,

tää päivä on taas ollut kyllä niin kuuma aamun sadetta lukuunottamatta. Huuh! Mies sanoo tätä tämmöstä painostavaa säätä lehmän henkäykseksi, no siltä kyllä tuntuu :D

Oltii illalla grillaamassa miehen veljen ja siskon kanssa. Oli kivaa :) Kaikkia kivoja kasvisjuttuja ja sitten miehille lihaa, nams! Pojat halus viel uimaa nii läksin mukaa rannalle hetkeksi, tekis niin iteki mieli veteen mutta ei niin ei. Ehkä jos hyvin käy niin elokuussa ehtis vielä veteen.

Onnea kaikille vauvaantuneille ja kiitos synnytyskertomuksista! Tosi kiva kuulla myös teidän vauvan saaneiden tuntemuksia ja fiiliksiä :)

omenaruusu: Mun sydän vallan suli, niin ihana kuva ja kuvattava! oi!

Liikelaskenta:
Mulla ei ole muuten kertaakaa sanottu mitään mistään liikkeiden laskennasta tms neuvolassa tai polilla. Ei kertaakaa. No toisaalta tiedän mitä teen jollei liikkeitä tunnu, kun teidän juttuja oon lukenut mutta aika jännä ettei ole sanottu siitä mitää.

Synnytysasu: Hah ehkä tyhmin kysymys ikinä, mutta miten ootte synnyttänyt: joku kaapu päällä vai alasti vai miten se yleensä on? Mä en tosiaan tiedä, heh!

olivia81
: Mua kans jännittää tässä vaiheessa ainoostaa toi suolen tyhjeneminen kesken kaiken. Mulla ollut myös kivat ummetukset viime kuukaudet niin tavaraa varmaa on :LOL: No eipä sille mitää voi ja tosiaa varmasti normaalia, pitää yrittää muistaa se ja olla ajattelematta koko juttua. Voiku se onnistuis. Katetrointiakaa en haluis, mutta saa nähdä joutuuko siihen vai ei..

Eipä muuta, mulla myös pinna kiree tän kuumuuden takia. Ja mua oikein ärsyttää jos mies tulee hipelöimää vaikka mun käsiä tai jalkoja ihan hyvää hyvyyttään, mutta kun olo on nihkeä niin kosketus tuntuu musta inhottavalta :ashamed:

Ja ne jokojoko-kyselyt, päät kiinni pliiis - kyllä me sit infotaa. Miten se onki niin vaikee käsittää... Murr.

Mutta nyt pyykkien ripustukseen, jos sitä sitten koittais nukkua. Inhottaa ajatus hikisestä yöstä, yök!

Tsemppiä sitä tarvitseville! :)

Alkuperäinen kirjoittaja helise:
Synnytysasu: Hah ehkä tyhmin kysymys ikinä, mutta miten ootte synnyttänyt: joku kaapu päällä vai alasti vai miten se yleensä on? Mä en tosiaan tiedä, heh!

Kaapuna on ollut sellanen takaa auki oleva "takki" tai miksi sitä nyt kutsuis... kuiteski sellanen, mitä leikkauspotilaillaki käytetään ja sit sukat, joista saa ottaa kii, ku ponnistaa.

Suolen tyhjentymisestä Mulla on suoli tyhjennetty peräruiskeilla ennen synnytystä, niin ei ole sit enää synnytyksen yhteydessä tullut... mutta jos kiiruusti joutuu synnyttään, niin eipä siinä enää mitään peräruiskeita kerkee antaan...

jendde oikein paljon onnea pikku prinsessasta :flower: :heart:

ON: mulla tuli iltapäivällä toisen kerran tän raskauden aikana auramikreeni. Yleensä sitä ei ole esiintynyt kuin harvemmin kuin kerran vuodessa. Nyt sit tuli sen jälkeen vähä pää kipeeksi ja sit oli outo olo. Piti vielä lähtä autolla ajaan, ku piti viedä tyttö synttäreille ja mennä hakeen mies töistä ja sit pojan uimakouluun. Miehen kyllä laiton heti ajaan, ku hänen työmaalle pääsin. Ei oo tällasta mikreenii vielä ennen ollu. Ja sit ton kohtauksen jälkeen tuli muistamattomuus... miti mennä kauppaan, kielen päällä pyöri, et mitä pitää ostaa ja tiesin kyllä mitä pitää ostaa, mut en muistanut niiden nimiä, ku piti miehelle sanoo mitä tarttee ostaa - hirveetä - täys blackout, et mitkä on esim. banaani nimi??? Ite kyllä tiesi ku kauppaan meni, et minkä näkösiä jne. pitää ostaa, mut nimi oli täysin kadoksissa. Eipä oo ennen tällasta kohtausta tullu. Mut onneksi se meni ohi ja rupes asioiden nimityksetki muistuun :LOL: .

Nyt ottaan viimeinen piirakka uunista ja sit nukkuun... jos uni tulee. Taitaa olla sen verta adrenaliinia veressä touhuilun jäljiltä, et tuleekohan uni. Ja vauvaki pitää taas zembaloita masussa.

:heart: kiitos vielä jokaiselle vauvan saaneelle ja itseni ja vauvan puolesta kiittelen onnitteluista :heart:
Mielettömän ihana tuo neitonen on ja voi kun en osaa kuvaa laittaa tänne oikein harmittaa kyllä pitääkö tota kuvan kohtaa painaa ja jotain muuta???

jendde Onnittelut tytöstä =)

Neuvolaan kävis tieni kohtapuoleen...vitsin kiva käydä suihkussa...15min sit sieltä taisin tulla ja jo nyt ihan hiestä märkä :kieh:

Rae ja Nyytti 38+0 POKS POKS POKS!!!!!

Ihan kauhee yö takana.
Oon hikoillu ihan täysii johonkin puol neljään asti ja vasta sitten saanu nukuttua vähä pidemmän pätkän. Ja joo vessassakin sai taas juosta.
Noh, tänään taas neuvola klo 11.

Rae89: mä alotin amkin työnohella 2008 ja sain esikoisen viime vuonna ja nyt tulee tämä toinen tirriäinen, meil on yks extra vuosi käytettävis ja sit joutuu vaan hakeen lisäaikaa. ei oo opettajien mukaan mikään ihmeellinen juttu kun on kyse äitiyslomista. jos en saa tehtyy ens kesänä puuttuvia harjotteluja ni mä joudun hakeen lisäaikaa ens syksynä kevättä varten n.12 viikkoo. sen kuulemma saa lähes aina jos vaan muuten on koulu menny normisti eikä ole 5 kerta kun sitä hakee ja opintopisteitä olis vaan 40 kasas tmv..=)

onnea Jenddelle pikkuisesta tytöstä! :flower:

Onnittelut viime päivinä vauvan saaneille :flower:

Omenaruusunpoika on aivan hurmaava :heart: ja ihana kuva.

Kiitokset taas synnytyskertomuksista ja kiva kuulla myös pienten kanssa kotiutuneiden kokemuksia. Ensikertalaiselle hyvää ifoa asioista, mitä ei ole tullut ajatelleeksikaan :)

Olivia81kiva on ollut kuulla sun kokemuksia Jorvista, kun itsekkin sinne jossain vaiheessa menossa. Mukavaa että pääsitte jo kotiin pienen kanssa :flower:

Joku kyseli merkkejä synnytyksestä jos laskettu aika loppukuusta, niin täällä ei vielä mitään siihen viittaavaa. Yritetään malttaa odottaa, se lähtöhän voi tulla hyvin nopsastikin ;)

Ironlady 37+1

SMSM: Okei eli ei tarvi ihan alasti siinä sitten olla :) Tuntus aika härskiltä siinä olla ilman mitään päällä, vaikka tuskin se nyt eka ajatus olis mielessä kun synnyttämässä on :)

Onnea jenddelle ja marzalle! :flower:

Yö oli tosiaan täälläkin niin hikinen. Mulla on nyt helteiden aikana aamusin ollut pää joka kerta kipeä, varmaa johtuu helteestä se myös. Niinku raekin sanoi, nii ei tunnu suihku pahemmin auttavan, se on se hetken helpotus ja kun tulee suihkusta pois niin hiki virtaa taas, voih.

Eipä tänne taaskaa muuta, ei tunnu supistuksia, ei jomotuksia, ei mitää muuta kuin pääkipua. Tympeetä!

helise ja pötsihirmu 40+2

Alkuperäinen kirjoittaja helise:
SMSM: Okei eli ei tarvi ihan alasti siinä sitten olla :) Tuntus aika härskiltä siinä olla ilman mitään päällä, vaikka tuskin se nyt eka ajatus olis mielessä kun synnyttämässä on :)

Onnea jenddelle ja marzalle! :flower:

Yö oli tosiaan täälläkin niin hikinen. Mulla on nyt helteiden aikana aamusin ollut pää joka kerta kipeä, varmaa johtuu helteestä se myös. Niinku raekin sanoi, nii ei tunnu suihku pahemmin auttavan, se on se hetken helpotus ja kun tulee suihkusta pois niin hiki virtaa taas, voih.

Eipä tänne taaskaa muuta, ei tunnu supistuksia, ei jomotuksia, ei mitää muuta kuin pääkipua. Tympeetä!

helise ja pötsihirmu 40+2
Veikkaan et jos tämmöset helteet jatkuu ku synnytyksen aika koittaa niin voi se alastiolo tuntua hyvinkin houkuttelevalta vaihtoehdolta :LOL:

Huomenta päivää =)

Mulla on tänään neuvola iltapäivällä,toisaalta kiva käyä,mutta toisaalta ei huvita mennä kattoon yhtään paljonko on painoa tullut lisää jne....eipä siellä enää kummempia varmaan tehdä,odotus kannalla ollaan sielläki jo kuitenki,että joko joko....

voi vidu nuita pentuja,mennee hermot,2 vanhinta meni viemään roskia vissiin ulos ja ite istun tässä koneella yöpaita päällä,pienin karkas sitte sinne ulos kans kun ovet jätetään selälleen,miten tästä lähet niitten perään taas puoli alastomana :headwall: :headwall: :headwall: naapureita on nimittäin joka puolella :kieh: tuntuu että onko nuilla järkee päässä ollenkaan?sorry,mut tässä tilassa ei meinaa jaksaa nuita ja nuitten jokapäiväisiä ja hetkisiä tappeluita ja ilkeilyitä,isommat todellakin tietää että en jaksa niitten kans samallalailla kuin normaalisti ja tasan käyttävät joka ikisen tilanteen hyväkseen.raivostuttaa että tuo 8v tyttöki samanlainen jäärä kuin pienemmät. :ashamed: toisinaan saa huutaa niille naama punasena eikä mee sana perille,itelle siitä seuraa vaan suppareita ja maha tulee kipeeks.pidätte mua kyllä ihan toopena mutta menee hormoonien piikkiin :|

ei kai tänne muuta nyt...

Pai80: Voi olla, että oot hyvinkin oikeessa! :LOL: Hyi että, siinä sit sängyllä maataan hikilammikoissa ja erittäin hikisinä valaina, voi jehna! :LOL:

Nyt ekaa kertaa huomaan, että vauva liikkuu yllättävän vähän. Tuntuu ettei mahassa ois ketään. Mutta tulee sieltä liikehdintää vastaukseksi kun silittelee pikkusen.
No pitää vähän kuulostella menoa, tuntuu hullulta että jos joutuis lähtee näytille kun on tunnin matka sairaalaan. Perillä kuitenki sitte tulis liikkeitä mun tuurilla, mikä siis toki on hyvä asia. Mieluummin liikkeitä kuin hiljaisuus.

Eli nyt suklaata ja appelsiinimehua nassuun ja pötköttään hetkeksi :)

Yhteistyössä