Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
miten mulla tuli sellanen tunne jostain että SMSM pääsis koht puoliin synnärille.ennustajan vikaa?
Voi että ku mä toivon, et sulla ois tota ennustajan vikaa
, kyllä tää olo alkaa tosiaan olla aika tuskanen - oma mummokin tänään tuumas, et ei oo koskaan nähnyt noin isoa mahaa ku mulla... kertonee sit todellakin mun mahan koosta
. Mutta treffataan lauantaina siellä OYS:ssa sit virpi
.
kardemumma tais kysellä vauvan vaatetuksesta helteillä. Mulla on toi typykkä syntyny kesäkuussa 2005 ja sillon oli oikee intiaanikesä - tällaset helteet. Pidin tyttöä sisällä aika paljon vain vaippa yllä ja uloskin pistin lyhythihaista ja -lahkeista podyä tms. ja muuten suojasin harsolla yms. ettei aurinko porota. Ja niskastahan sen tosiaan tuntee, et onko hikinen tms. - jolloin vauvalla on kuuma - kuten monet tässä jo toteskin.
Ja kyllähän se tosi on, et ku esikoinen syntyy niin se mullistaa kyllä totaalisesti arjen ja jonkun aikaa on ihan hukassa... näin kävi myös itellä, mut kyllä se pikkuhiljaa alkaa suttaantumaan. Ja arki pyörii kyllä alussa niin vauvan ja imetyksen ympärillä ettei juuri muuta ehdikään... jopa oma syöminen on välillä unohduksissa... ei taho keretä ite syömään ja unetki jää vähiin. Mutta kyllä se siitä jonkunajan kuluttua tasottuu. Hormonit kyllä myllertää ja oma ajatusmaailma on ihan sekasin, mutta kyllä sitä nyyttiä kuitenkin rakastaa ja kaikki järjestyy kunhan alusta selviää :hug: . Tais olla aika sekavasti kirjotettu, mutta sekava on eukkokin tässä helteessä
, ei oikein järki luista...
helise itse en kans hirveesti tupakanhajusta tykkää, kun meillä ei kumpikaan polta ja kun ei polta, niin senhän haistaa tosi kaukaa. Mummulassaki ku naapurissa poltetaan n. 100 m päässä, niin se haisee avoimesta ikkunasta kuin oisi ikkunan takana polttamassa. En tykkää yhtään... ei kesällä taho pystyä siellä pitään ikkunaa auki vaan on kärvisteltävä kuumuudessa... Ja nyt raskausaikana ainoa, mikä saa mut voimaan pahoin on just tupakin savu.
tutista esikoisen aikaan OYS:ssa sitä tuputtivat vauvalle, mut poika sylkäs tutin aina kaaressa ulos
, oltiin sit ilman tuttia. Tulihan se tutti sit myöhemmin kuvioihin ja olihan siitä sit hankala poika vierottaa... anoppikohan se sit keksi, et piilotti tutin selkänsä taa ja tuumas, et hyi tutti tippu ammun kakkaan ja sen jälkeen poika ei sitä enää huolinu
. Tytölle ei OYS:ssa edes yritetty tuttia, myöhemmin kyllä sit annettiin tutti ja sen vieroitus suju paljo helpommin. Meillä käytössä oli luonnonkumiset nuk-tutit - muita eivät huolineen...
Voi
Pai :hug:, tuo on kyllä tosi inhottavaa, kun pitää näin viime metreillä vielä pääkivusta kärsiä.. niinkuin ei näissä helteissä ym. ois jo tarpeeksi.
Jäi varmaan jotain kommentoimatta... mutta en jaksa enää kahlata kaikkia viestejä taaksepäin. Kuuma, mutta en valita - kyllä sitä saa talvella taas kärvistellä kylmästäki.