Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

HIPSU mulla sama homma kuin sulla imetysten suhteen,esikko ei tissiä huolinu ja 2 seuraavaa huoli senki eestä.kamala stressi oli se imetys esikon kans,äiti ja anoppi painosti imettään vaikka se ei onnistunu ja vauva vaan huusi tissillä.ei sitä väkisin voi imettää.se sujuu jos on sujuakseen.
 
Heippahei,

nyt on tunteita purettu ja harmitusta lievitetty jätskillä, suklaalla ja kaupungilla pyörimisellä :) Kävin myös pyöräilemässä vähäsen, pikkusen viileenpää liikkua niin kuin kävellen.

Kiitos kaikille teille ihanaisille tsemppauksesta ja supparituulista! :)

Onnea vauvaantuneille! :flower:

Sisällä tupakoinnista piti sanoa, että mun mummon entinen miesystävä oli just tommonen sisällä tupakoija ja mä en kestäny sitä. En yksinkertaisesti voinu olla samaan aikaan kylässä ja kyllä se tupakanhaju siellä talossa sitten leijaili vaikkei miestä missään ollukaa. Hyi että! Nytten meidän naapurit välillä tupakoi parvekkeella ja jos meillä on makkarin ikkuna auki tulee savut sisään. Ihan kamalaa :eek: Saiskohan ees parvekkeella polttaa jos hajut voi mennä naapuriin... Mulla ei ole mitään tietoa.

Kardemumma: Kiitos synnytyskertomuksesta, ihanan positiiviselta vaikutti ja myös suhtautuminen synnytykseen tuntuu olleen hirmu luonteva ja avoin. Ihana lukea tommonen juttu :) Voimia uuteen arkeen teille ja samoin kaikkien tunnemyrskyjen keskelle! :hug:

Olikohan muuta kommentoitavaa...

Taidan siirtyä tästä nyt viileemmille vesille, jos vaikka leffaa kattois vielä.

Huomenna mennää ehkä illalla grillaa miehen lapsuuden kotiin kun siellä on talo lähes tyhjillään ja grilli siis vapaa. Vois viettää kivan grilli-illan :)
 
Onnea vauvautuneille!!
Alkuperäinen kirjoittaja kardemummma:
Pelkään koko ajan, että Sulolla on karsean kuuma -- kun itelläkin on, ja se tungetaan koko ajan pitkähihaisiin ja pitkäpunttisiin vaatteisiin. Voisko se olla pienemmissäkin hepenissä?
Onnea vielä ja kiitos kertomuksesta! Sanoisin, että vähennä kaverin vaatetusta. Niskaa kokeilemalla tuntee, onko pienellä kylmä vai kuuma (kädet voi olla yllättävän viileät vaikka muutoin olis lämmin). Ja jos kovin paleltaa, voi joillain iho muuttua verkkokuvioiseksi.. Tosin tuohon kuviointiin ei parane luottaa, meillä kuopuksen lämmöstä olivat sairaalassa huolissaan, kun toisella iho oli kirjava, mut sillä oli niskasta kokeiltuna ihan sopiva olla.
Anna tunteille lupa olla, mutta älä valtaa.. Niitä saa tulla, mut elämään pitää silti pystyä. Jollei pysty, on syytä huoleen. Itellä jo kolmas tulossa ja nyt jo jännitän kotiin katraan kanssa "yksin" jääntiä, kun isäntä palaa töihin. Vaan kyllä sä opit vauvan kanssa elämään, aikaa ja opettelua se varmasti vaatii, mutta antoisaa se on!

Helise
:hug: anna tädin olla mitä mieltä tykkää! Mistäs ne tietää (lääkärit ja terkat) että koska meille lähdöt tulee..

Tutista
tuokin on jännä, miten toisaalla kielletään kokonaan ja toisaalla työnnetään väkisin suuhun. Tää on niin vauva/äiti/perhekohtanen juttu kans, toiset vauvat ei ikinä huoli tuttia, toisten kans ei päräjää millään ilman. Että jos kovasti tuntuu "turhaan" roikkuvan tissillä, miun mielestä tutti on ihan hyvä vaihtoehto. Tosin siinä on aina se pieni riski, et imuote häiriintyy (tosin tutistakin riippuu, että miten pahasti)

Mentävä, yks 2vee sotkee viilillä koko pöydän ja ittensä :LOL: että jotain jäi kommentoimatta, mut nyt ei ennätä..
 
Täällä vaan päänsärky tuntuu jatkuvan :( Välillä helpottaa hetkellisesti alkaakseen uudestaan. Täytyy kait se huomen soittaa terkkarille jos vielä jatkuu, vaikka mulla onkin torstaina neuvola. Turhalta tuntuu soittaa Jorviinkaan, ku sieltä saa taas puhelimeen vastaajasta riippuen ristiriitaisia neuvoja...
Vauvakin on ollu jotenkin hirmusen vähä liikkeinen tänään, joten liikelaskentaa pitäis varmaan tossa kohta alkaa taas tekemään.
En nyt jaksa kommentoida enempiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madrigal:
Ihana poika syntyi 3.7 ja kotia päästiin jo 4.7 :)
3490 ja 49 mitat...
Päivityspyyntöäkin laitoin, mutta eipä ollut "mua päivitetty" ...
Mahottomat helteet, ei paljoaa jaksa pihalla olla, hikiä kun pukkaa ihan ilman helteitäkin :)
Kiloja en oo puntaroinut että paljonko jäi synnärille...puntari sanoi sopimuksensa irti jokunen aika sitten, onneksi ...eipähän tartte ressailla hahaa :kieh:
Onneksi mies jäi heti isyyslomalle joksikin aikaa, niin on enempi sitten isompien lasten kanssa touhuissa mukana!
Oikein paljon onnea Madrigal :flower: :heart:
Ootko laittanyt päivityspyynnön mulle yksärinä? Mulla taas ei hirveesti tule sitä katottua, kuten Martalla. Oon poiminut tiedot täältä kirjoitusten joukosta. Mutta lisään sinut ja pienoisesi pikimmiten listalle :hug: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
miten mulla tuli sellanen tunne jostain että SMSM pääsis koht puoliin synnärille.ennustajan vikaa?
Voi että ku mä toivon, et sulla ois tota ennustajan vikaa :LOL: , kyllä tää olo alkaa tosiaan olla aika tuskanen - oma mummokin tänään tuumas, et ei oo koskaan nähnyt noin isoa mahaa ku mulla... kertonee sit todellakin mun mahan koosta :LOL: . Mutta treffataan lauantaina siellä OYS:ssa sit virpi :LOL: .

kardemumma tais kysellä vauvan vaatetuksesta helteillä. Mulla on toi typykkä syntyny kesäkuussa 2005 ja sillon oli oikee intiaanikesä - tällaset helteet. Pidin tyttöä sisällä aika paljon vain vaippa yllä ja uloskin pistin lyhythihaista ja -lahkeista podyä tms. ja muuten suojasin harsolla yms. ettei aurinko porota. Ja niskastahan sen tosiaan tuntee, et onko hikinen tms. - jolloin vauvalla on kuuma - kuten monet tässä jo toteskin.
Ja kyllähän se tosi on, et ku esikoinen syntyy niin se mullistaa kyllä totaalisesti arjen ja jonkun aikaa on ihan hukassa... näin kävi myös itellä, mut kyllä se pikkuhiljaa alkaa suttaantumaan. Ja arki pyörii kyllä alussa niin vauvan ja imetyksen ympärillä ettei juuri muuta ehdikään... jopa oma syöminen on välillä unohduksissa... ei taho keretä ite syömään ja unetki jää vähiin. Mutta kyllä se siitä jonkunajan kuluttua tasottuu. Hormonit kyllä myllertää ja oma ajatusmaailma on ihan sekasin, mutta kyllä sitä nyyttiä kuitenkin rakastaa ja kaikki järjestyy kunhan alusta selviää :hug: . Tais olla aika sekavasti kirjotettu, mutta sekava on eukkokin tässä helteessä :LOL: , ei oikein järki luista...

helise itse en kans hirveesti tupakanhajusta tykkää, kun meillä ei kumpikaan polta ja kun ei polta, niin senhän haistaa tosi kaukaa. Mummulassaki ku naapurissa poltetaan n. 100 m päässä, niin se haisee avoimesta ikkunasta kuin oisi ikkunan takana polttamassa. En tykkää yhtään... ei kesällä taho pystyä siellä pitään ikkunaa auki vaan on kärvisteltävä kuumuudessa... Ja nyt raskausaikana ainoa, mikä saa mut voimaan pahoin on just tupakin savu.

tutista esikoisen aikaan OYS:ssa sitä tuputtivat vauvalle, mut poika sylkäs tutin aina kaaressa ulos :LOL:, oltiin sit ilman tuttia. Tulihan se tutti sit myöhemmin kuvioihin ja olihan siitä sit hankala poika vierottaa... anoppikohan se sit keksi, et piilotti tutin selkänsä taa ja tuumas, et hyi tutti tippu ammun kakkaan ja sen jälkeen poika ei sitä enää huolinu :LOL: . Tytölle ei OYS:ssa edes yritetty tuttia, myöhemmin kyllä sit annettiin tutti ja sen vieroitus suju paljo helpommin. Meillä käytössä oli luonnonkumiset nuk-tutit - muita eivät huolineen...

Voi Pai :hug:, tuo on kyllä tosi inhottavaa, kun pitää näin viime metreillä vielä pääkivusta kärsiä.. niinkuin ei näissä helteissä ym. ois jo tarpeeksi.

Jäi varmaan jotain kommentoimatta... mutta en jaksa enää kahlata kaikkia viestejä taaksepäin. Kuuma, mutta en valita - kyllä sitä saa talvella taas kärvistellä kylmästäki.
 
Olipa tullut taas paljon tekstiä! Käyn kyllä aktiivisesti lukemassa, ei vaan tahdo ehtiä kirjoittaa. :ashamed:

Onnitteluja uusista vauvoista!! :flower:
Ja kiitos uusista synnytystarinoista. :)

Näihin helteisiin ei kyllä kaipais yhtään lisää tuskaa päänsäryn tai muun muodossa. Onneksi tästä päältä pitäisi huomenissa mennä saderintama, niin täälläkin viilenisi. Viime yö oli ensimmäinen todella tuskainen yö, ja ens yöstä näyttää tulevan samanlainen. Kyllä kesä ja lämmin kiva on, mut silleesti kohtuudella, kiitos...
 
Kardemumma kyllä vain,jaksaa lukea synnytyskertomuksia..;) Kiitos vain omastasikin ja auvoisia päiviä sinne kotiin pikkuisen parissa:) :flower:

Madrigal Onnea myös sinne pikkuisen syntymän johdosta:)

Me käytiin tänään tosiaan talon näytössä ja oli kyllä niin mukava talo ja niin hyvällä paikalla molempien työpaikkoihin nähden että me tehtiin siitä tarjous! :saint: Pitää hoitaa viellä noi pankki asiat ja varmistaa lainan saanti ja sitten vaan odotellaan välittäjän ilmoitusta että mitä myyjä sanoo meidän tarjouksesta. Me ollaan siinä mielessä hyvässä valossa myyjän silmissä sillä meillä ei ole vanhaa asuntoa myytävänä ensin alta pois vaan ollaan valmiita muuttamaan vaikka samantien:) Tosin muutto päivä on myyjän puolelta 2kk kauppojen teosta..

Käytiin myös kavereilla syömässä kun ne oli grillanneet ruokaa ja nam nam että oli hyvää! Perunoita,kanaa, kasvisvartaita,maissia ja täytettyjä herkkusieniä :p

Huomenna on aamulla neuvolalääkäri,jännittää vähän että mitähän siellä kerrotaan..:)

Millanen ja Pippuri 36+5
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille :flower: ! Teitäpä onkin jo monta. Itse saan vielä sitä ihanuutta odottaa, la kun on vasta 31.7.

Huomenna olisi suuntana tuon esikoisen nyt 3v kanssa matkustaa junalla Keski-Suomeen mökille, ihanaa kun pääsee siellä vielä käymään. Mies tulee sitten perässä torstaina työpäivän jälkeen autolla.

Ensi viikolla on sitten ti äitiyspoli aika kun edellis neuvolassa ei ollut mitään tietoa kuinka päin pieni mahassa köllöttelee, joten sitä siis tarkistamaan. Ja jos perätilassa on niin ulkokääntöähän sitten samalla yrittävät :/ .

äippä-77+möhis 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja SMSM:
JP-78 :hug: voi harmi, kylläpä teillä nyt vastustaa pahemman kerran, mutta toivotaan tosiaan, että alkais olla asiat jo parempaan suuntaan, eikä enää tulis takapakkia. Kiitos sinulle, kun jaksoit tarinan kirjoittaa kuitenkin, ei varmasti ole tuoreella isälläkään helppoa teidän tilanteessanne. Päivitin tietosi tuonne 1. sivulle.
Kiitos päivityksestä! Kyllä sitä takapakkia vaan tuli. Menin aamulla sairaalaan ja huomasin ensimmäisenä, että tyttö oli taas kytketty happisaturaatio- ja sykemittariin. Hoitaja kertoi, että tulehdusarvo oli kääntynyt taas nousuun ja lääkäri oli määrännyt happisaturaatioseurannan aloitettavaksi uudelleen. Onneksi happisaturaatio oli sentään ihan hyvällä tasolla, eli sen suhteen ei ollut tullut takapakkia.

Lääkäri sitten tulikin kertomaan, että tytöstä otetaan vielä aamupäivällä selkäydinnäyte, jotta nähdään ettei kyse olisi meningiitistä, eli aivokalvontulehduksesta. Lisäksi antibioottiannostusta nostettaisiin tästä illasta alkaen ja tulehdusarvoa ryhdytään seuraamaan kaksi kertaa päivässä. Bakteeriviljelyjen tulokset ei ole vieläkään tulleet, joten lääkitystä ei aleta vaihtamaan ainakaan ennen niitä tuloksia. Myöhemmin iltapäivällä lääkäri tuli kertomaan, että selkäydinnäyte oli ollut puhdas, joten yksi vakavampi sairaus saatiin suljettua pois. Kysyin tuosta sunnuntaiaamusta asti jatkuneesta unisuudesta, mutta siitä ei kuulemma tarvi vielä olla huolissaan, kun ikää on vasta muutama päivä ja toiset vastasyntyneet vaan nukkuvat lähes koko ajan.

Lähes jatkuva nukkuminen on oikeastaan ainoa näkyvä merkki siitä, että tytöllä voisi olla jokin tulehdus päällä. Ruoka maistuu oikeinkin hyvin, ei ole kosketusarkuutta eikä itkuisuutta. Vähän kyllä mietityttää, että itkeekö tyttö liiankin vähän. Harmitusta ei tule likaisesta vaipasta, pukemisesta, vaipanvaihdosta, pyllypesusta, eikä sylistä toiseen siirtelystä. Itkua ei tullut edes siitä, kun labrahoitaja otti illalla verikokeita kantapäästä. Syömisen jälkeenkään ei näytä olevan mitään harmitusta aiheuttavia masuvaivoja. Tyttö vain nukkuu tyytyväinen ilme kasvoillaan, kunhan ruokahuolto toimii riittävän usein. On kyllä ollut todella pehmeä lasku vauva-arkeen, joten mielenkiintoista nähdä kuinka tytön temperamentti muuttuu, kun tulehdukset on voitettu ja lääkkeiden antaminen lopetetaan. Ehkä tyttö nukkuu nyt muutaman kuukauden unet varastoon. ;)



 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower: !

Tsemppiä myös teille, jotka vielä odotatte pientä sairaalasta kotiin :hug: .

Nyt on pakko myöntää et kyl alkaa helteet käymään kunnon päälle. Hurjan heikko olo, huippaa ja maha sekaisin. Oon turvonnu nyt tosi paljon ja sen takia jalat kipeät. Lisäks noi nivuskivut senku pahenee :/ ...
Tänäänkin kävin uimassa, ihanaa :) ! Ainoa asia mikä hieman viilentää, kunhan saa itsensä rantsuun raahattua. Mieskin kävi tänään ja eilen uimassa, alko ihan lapsettaa vedessä puljatessa :D.
Mä tässä mietin miten voin saada unenpäästä kiinni ku on niin kuuma. Ajattelin laittaa petivehkeet hetkeks pakkaseen jos vaan mahtuvat. On ainakin hetken viileää :D .

Olen lukenut kaikki kirjoitukset ja oikein ajatuksella, mut kai se on niin et mielessä pyörii suurimmaks osaks vaan se ihaninen oma napa ku ei muista mitä piti kommentoida... :ashamed:
 
Kateelliset onnittelut kaikille vauvautuneille ja jaksamisia kaikille joilla vauvojen/raskauden kanssa on ongelmia ollut.

Olipas tullut tekstiä, mie ehin yleensä vaan näin yöllä kirjottaan kunnolla, on kaikkein paras keskittyä kun kaikki muut nukkuu. Osa kommentoitavista asioista ehti jo unohtua autuaasti, mutta jospa jotain muistais..

Ite olin kans esikoisen aikaan aivan hukassa. Kaikki tuntu ihan ylivoimaiselta ja hankalalta. Mulla oli pakko mielle vaihtaa yölläkin vaippa ja röyhtäyttää aina yösyönninkin jälkeen. Kyllähän se poika siihen heräs ja ekat viikot olikin itkuinen ja kärttyinen öisin. Mutta pikku hiljaa kaaos rauhottui ja kuopuksen kanssa otinkin sitten varmaan jo liiankin rauhallisesti. Minä ainakin nukun samalla kun vauvaa imetän, mistä miehen vanha sukulaistäti oli aivan kauhuissaan :) No molemmat lapset on edelleen hengissä tästä pahasta tavasta huolimatta. Kuka muuten pysyy heräillä imettäessään yöllä? Tuo tasi mennä jo vähän ohi aiheen...

Oliko teillä joko ryhmä fb:ssa? Jos oli niin voiko siihenkin vielä liittyä ja miten?

Huh, että osaa olla kuuma. Jalat ja kädet turpoaa aivan älyttömästi. Ja lapset ja huushollikin pitäis hoitaa, elukat ruokkia jne. Eikä millään jaksas. Miksi voi miksi ei voi olla sellasta kivaa paria kymmentä astetta pienellä tuulella hyöstettynä...

Tutista oli jotain kommentoitu. Oulaskankaalla sitä suositellaan aika herkästi. Ja ei siinä mun mielestä pikku vauvalla mitään pahaa ookaan. Meillä molemmat syöneet tuttia noin puoli vuotiaaksi ja sitten jättäneet sen pois aivan itsestään.

Mutta kai se on mentävä nukkumaan, aamulla pitää käyttää koira lenkillä puol kuudelta, että ehtii ennen miehen töihin lähtöä. Tässä helteessä en ala kahden lapsen ja koiran kanssa päivällä lenkkeilemään.
 
Pieni poitsu syntyi tänään 3.15 paino 2,7 ja pituus 47 :D sai pisteiksi 9. Synnytys kesti 10 tuntia supistusten alusta ja ensimmäiset 6 tuntia aika kivuttomia. Saliin mentiin ja aukes kahdesta sentistä kymmeneen tunnissa. Että vauhdilla tultiin. Vauva nukkuu kiltisti viekus <3 ihana
 
|O Nyt jotain säpinää heti!! Alkaa taas kerran nyppiä kaikki niin hiton hauskat kommentit tyyliin "ei sinne mahaan vielä oo kukaan jääny, yli se menee plaa plaa, toi sun mahas on ihan jäätävän kokonen..." :headwall: Öö, kiitti kannustuksesta- mä kyl soitan jos haluun kuulla lisää v*ttuilua :LOL: Ja ärsyttää sekin, miten vaan tuijotetaan sitä kalenteria- eipä vauvatkaan mitään kalenteria ymmärrä, ni miks meidän mammojen pitäis siihen uskoa HITTO!!! Iso tsemppihalitus kaikille kärvistelijöille, antaa muitten puhua vaan kun ei ne kuitenkaan mitään tiedä :)

Mut joo, ei tosiaan kauan enää- thank God!! Odotan niin, et pääsee taas osallistumaan kaikkeen- nyt kun en uskalla edes pyöräilemään lähteä =)

Tuosta TYKSistä tuli mieleen.. Mulla on sieltä nyt kaks erilaista kokemusta. Esikoisen kanssa tunsin olevani hoitajien "hampaissa"- imetys oli utopiaa, enkä muutenkaan osannut mitään kun olin ekakertalainen ja nuori yh-> tippa oli linssissä useampaan otteeseen :'( Kotona jatkui se valtava tunnemyrsky, luojan kiitos oli jo sillon mahtava tukiverkko minkä avulla opin nauttimaan äitiydestä ja opin myöskin luottamaan siihen, et oon omalle lapselleni se kaikkein paras äiti.

Nyt kuopuksen ilmoitellessa tulostaan reilu vuosi sitten lähdin Tyksiin "nyrkit pystyssä"-asenteella (ja mies rinnallani). Päätin sanoa lujasti OMAN sanani, kysyttiin sitä tai ei, enkä aikonut kuunnella tällä kertaa mitään piippausta. Henkilökuntahan on siellä jumankauta meitä varten, auttamassa ja tukemassa- onko se oikein, että siinä tunnemyrskyssä he vielä lisää pökköä pesään ja saa monille äideille todella pahan olon aikaan?? Se on monesti niiiin pienestä kiinni, jo siitä MITEN sen asian esittää. Tuttivastaisuus Tyksissä on ihan omaa luokkaa- en voi muuta ku ihmetellä..Onhan se totta, imetyksen kannalta olis pare välttää aluks jne mut jälleen kerran-> äidin, ja perheen OMA valinta sekin..Ei he voi sitä päättää, ei oo kyse heidän vauvoistaan. Jos teenkin -edelleen- jotkut asiat omalla tavallani, toisin ku kirjoissa neuvotaan, ni omapa on asiani ja mun on lapseni. Hyvin noi kaks on hengissä säilyneet, vaikkei esim kuopus saanut rintaa läheskään niin kauan ku esikoinen jne.. Tokalla Tyksin keikalla huomasin kyllä selvästi, et sain olla aika rauhassa kun samaan kolmen hengen huoneeseen oli osunut kaks ensisynnyttäjää. Mutta mutta, oisittepa vaan nähneet silti niiden hoitsujen ilmeet kun pyysin varhaista kotiutumista- "etkö sä viihdy täällä" :LOL: Se on paha sanoa kenenkään puolesta mitään tai antaa vinkkiä, mut jos jotenkin voin rohkaista Tyksin osalta yhtään ketään niin leuka pystyyn vaan- SINÄ olet kuitenkin vauvallesi se kaikkein PARAS ÄITI, jokainen on vuorollaan ekakertalainen ja tyhmiä kysymyksiä ei ole :heart: Siitä se itseluottamus kasvaa, kun kuuntelee itteään eikä hermostu jos ei heti onnaa :flower:

Huh, mikä saarna :LOL: Vielä ONNITTELUT kaikille vauvaantuneille :heart: :heart: Viikon päähän sain vielä neukkuajan, mut voisin jättää sen käyttämättä... :attn:

Mamcelli ja "Ruttu" 39+5 :heart:
 
:flower: Onnea pauliina82 ja Jennii-88 vauvoista :flower: Pauliinalle :hug: kun vauva joutuu vielä sairaalassa olemaan.

Pai80 mulla oli kans viikonloppuna kovaa päänsärkyä, kesti kolme päivää, välillä helpottaen, iltaisin pahin särky. Panadol ei auttanut, vedenjuonti ja kylmä rätti otsalla auttoivat hieman. Toivottavasti särky lähtee pian pois! Hus hus kurja päänsärky :kieh:

Päpsy ja pikkunöösi 37+6
 
Zeenah Mullakin on jo toinen paketti maksalaatikkoa menossa ja tosiaan viime torstai-iltana vasta tultiin kotio :LOL:

Tänään arvelin olla hurja ja juoda yhden saunasiiderin :)

Nyt sitä maksalaatikkoo syömään :p

Laura ja poju 11 pv
 
Onnea vauvaantuineille!! :hug: :flower:

Taas kohta OYS:iin bilirubiinikontrolliin. Raasulla on molemmat kantapäät ihan rei'itetty, kun on NIIN monesti sitä arvoa seurattu. Toivottavasti vihdoin olis lähtenyt oikeaan suuntaan.

Pitääkö muiden vauvat kaameaa ääntä ja elämää kun nukkuvat? Aina hetken nukkuun ihan hiljakseen, mutta välillä oikein äkisee, karjuu ja kitisee, vaikka onkin unessa. Kai se jotenkin liittyy siihen vauvojen unisykliin, että se syvän unen pätkä on niin lyhyt...vai mistäs moinen? Ihan tyytyväiseltä näyttää ja nukkuu monta tuntia mutta välillä tosiaan mahdotonta ääntelemistä unen lomasta! :LOL: tosi naisellinen tuo meidän pikkuneiti!! :LOL:
 
Pauliinan perheelle Onnea poikavauvasta :heart: Jaksuja :hug: Toivottavasti saatte pian pienokaisen kotiin!

Jenniii-88 Onnea myöskin pojanpallerosta :heart: :heart:

Yö nukuttu taas vähän miten sattuu.. Tuntuu, että kyljet ei kestä kun kyljellään nukkuu... Yöllä tuli kaatamalla vettä ja ukkonenkin jyrähteli! Nyt onkin pilvinen sää, että vettä voi tulla koska vaan! En tykkää kyllä vesisateeskaan... :kieh:

Jos menis aamukaffille :p Heräis tähänkin päivään!


Maamin ja Toivo-Justiina 39+5 :heart:
 
Itellä kans pitäis kiskoa pieni nyt hereille ja syötellä ennen OYSiin menoa.

Hitsit, ennen synnytystä ressasin tuosta painosta, että ei ikinä tipu. Noh, nyt sitten tuntuu, että mitä tahansa teen, niin se vaan TIPPUU. Enää ei oo oikeastaan yhtän jäljellä. Mitäs sitten kun alkaa liikkumaan. Täytyy kai tankata vieläkin enemmän, vaikka tuntuu, että syön oikeasti kuin kaksi hevosta yhteensä. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeenah:
Onnea vauvaantuineille!! :hug: :flower:

Taas kohta OYS:iin bilirubiinikontrolliin. Raasulla on molemmat kantapäät ihan rei'itetty, kun on NIIN monesti sitä arvoa seurattu. Toivottavasti vihdoin olis lähtenyt oikeaan suuntaan.

Pitääkö muiden vauvat kaameaa ääntä ja elämää kun nukkuvat? Aina hetken nukkuun ihan hiljakseen, mutta välillä oikein äkisee, karjuu ja kitisee, vaikka onkin unessa. Kai se jotenkin liittyy siihen vauvojen unisykliin, että se syvän unen pätkä on niin lyhyt...vai mistäs moinen? Ihan tyytyväiseltä näyttää ja nukkuu monta tuntia mutta välillä tosiaan mahdotonta ääntelemistä unen lomasta! :LOL: tosi naisellinen tuo meidän pikkuneiti!! :LOL:
Voi pientä, meillä kans esikoisella sairaalassa seurattiin arvoa ja sen takia oltiin syntymäpäivä + 5 vrk OYS:ssa. Ja miten sydäntäraastavalta tuntu aina se verikokeiden otto - vieläkin muistan sen... ja oikeestaan kaikkein kauhein verikokeen otto oli ku tytöltä piti ottaa päästä - yäh, kun se tuntu pahalta ja verikokeen oton jälkeen norona juoksi veri päästä... tytöllä otettiin siis toi verikoe, kun osallistuttiin rotavirusrokote -tutkimukseen. Tuon jälkeen mies ei enää antanu ottaa yhtään verikoetta tytöstä päästä...

Toivotaan, et arvo alkaa olla teilläkin kunnossa, ettei tarttis enää ottaa verikokeita.

En muista, et meillä ois kumpikaan lapsi unissaan äännellyt vauvana - nykyään kylläkin puhuvat unissaan =D. Ihan sellasia hiljaisia tuhisijoita olivat... Voisko olla masuvaivoja tai lämmin? Ootko antanut gefilusta tai rela-tippoja? Meillä annetaan vieläkin lapsille gefilusta - eivätkä juuri ole sairastelleet - OYS:sta sekä neuvolasta suosittelivat gefilusta (rela on vastaava valmiste Ingmannilla) ja siihen meillä on tytöllä resepti ja rahat saadaan vauvavakuutuksesta sit pois. (siksi resepti, muutenhan sitä saa ihan käsikaupasta).

maamin82 täällä kans alkaa toi kyljellään nukkuminen sattumaan - tuntuu välillä et kyljet ihan puutuu.. ja on pakko sit vaihtaa toiselle kyljelle ja taas toiselle.. siinäpä se yö sit kuluukin.
Täällä tuli aamulla kaatamalla vettä vähä ennenkuin mies lähti töihin. Pääsi sit juoksemalla töihin kastumatta, ku just sen aikaa oli satamatta. Sit taas sato, mut ei ihan kaatamalla kuitenkaan enää. Jyrissyt täällä ei ole nyt.

Pitää varmaan meilläki lähtä puuron syöntiin. Lapset tuolla seuraa innoissan kaivinkonetta, ku sähköyhtiö laittaa kaapelit maan alle. Siinäpä niille on päiväksi puuhaa :LOL: .

Paino Nii se vaan on, et kummasti se rupee hupeneen synnytyksen jälkeen, kyllä se toi synnytys ja imetys on ihmeellinen laihutuskuuri :LOL:. Ja sit ku vielä käy vaunu-lenkeillä niin johan kilot karisee... Mut kylläpä sitä saa syödäkin, et maitoa riittää pienelle. Se pointti vaan sit on, et ku rupee imetystä lopetteleen, niin pitäs muistaa vähentää syömistäkin.. muuten alkaa kilot nopeesti taas kertyyn...

Ja nyt aamupuurolle =)
 

Yhteistyössä