Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

syntyi tänä päivänä,mutta itsestä tuntuu että mitä pitemmälle päivät kuluu,sitä kovemmin vauva vatsassa jumittaa.Pitäs oikeesti levätä ja nauttia viimisistä vauvattomista hetkistä..mutta on kyllä tylsää :headwall: Koko perhe on odotus tilassa,että vauva syntys ja miehuuskin pääsisi lomalle,ja päästäisiin vauva-arkeen :headwall:
Täytys keksiä jotain muuta ajateltavaa,ettei pää räjähdä kun kotona vaan istun ja mietin,että alkaispa synnytys :headwall:
Jospas sitä raahautus ulos lasten kanssa,ja yrittäisi koota viimiset kärsivällisyyden rippeet =)
hipsu 39+1
 
ei jummi,en päässy vieläkään lasta hakemaan :|
oli ilta/alku yö aika hankala,supistelikin kipeesti illalla ja kun menin nukkumaan,mutta siihenpä ne loppui.sain muistoksi vain kipeän perän,sinne painaa ja sattuu nyt yön ja aamun,on niinku tuo häntäluu kipee.en sitten tiiä että nouseeko tisseihin maitoki nyt,niissäki sellanen jomotus tuntunu eilisestä illasta asti.

mulla ei ole sairaalakassissa kuin vauvan vaatteet,muut vielä puuttuu,laitan ne sitten vasta lähdön yhteydessä valmiiksi,pesuaineet ja omat vaatteet,niitä kun oikeastaan on turha aikasemmin pakata.aattelin ottaa oysiin nuo omat ihanat vaaleanpunaiset reinot mukaan,kun kerran siellä oli tossuista puutetta.

kotiin mahan pölliä sieltä niitä iki-ihania verkko alkkareita,voi sitten säälittä heittää ne roskiin kun verenvuoto alkaa hiipumaan.mie löysin prismasta sellasia vastaavia paksuja siteitä mitä on sairaalassakin,mahto olla rainbow merkkisiä,valko-liila pkt,niitä suosittelen sellasille jolla se verentulo on runsaampaa,niinku mulla.

SMSM on tämä kyllä hermoja raastavaa tää meijän loppu odotus,toivoo niin kovasti,etä oltas yhtaikaa siellä osastolla.mulla oli viimesintä tehdessäki siellä melkein naapurissa asuva rouva yhtaikaa,joten oli itellä seuraa ja sai jakaa kokemuksia jne....vaikka lepäilyn merkeissä se aika siellä etupäässä meni ja omaa vauvaa ihastellessa.tosiaan eilen ilta oli poikkeava mulla,kun kipuilin jo hieman,olin siinä aika varma et pääsis jo tositoimiin vaan niin ne hiipu nukkumaan mennessä.mitä sulle siellä neuvolassa sanottiin?ti sopii vallan mainiosti mennä synnyttään,vaikka mielellään jo tänäänkin =) ;)

minäkin olen toipunut nopeesti synnytyksistä,istumaankin olen heti pystynyt,arkahan se alapää on,mutta oysissa oli niitä ihania rengastyynyjä,niin ne oli huippuja,autto siinä istumisessa.muistaa tosiaan vaan suihkutella alapäätä joka vessa käynnin yhteydessä reilusti.

tervetuloa mukaan joukkoon Fanni-Maria :flower: mukava saada tosiaan vielä joukkoon näitä ei posahtaneita.Missä sairaalassa muuten synnytät?

Mulla on edessä vielä korkeintaan 3 viikkoa 1 pv,jollon tulee 42+0 täyteen.ihan hirvittää aatellakki että niin kauan pitäis vielä odottaa,kun sitä laskee jo nuita päiviä,eikä enää viikkoja |O :(

toivottavasti ei tarttis enää torstaiseen neuvolaan mennä.

virpi ja asukki 38+6
 
kyllä me loppukuun odottajat aletaan olla melko kypsyneitä tähän tilanteeseen,kaikilla havaittavissa pientä tylsyyttä jne....mulla oli eilen sellanen vitutus päivä,niitä nyt tuntuu riittävän.suunnilleen joka toinen päivä,eikä niihin auta yhtään se,että joko joko kyselijät on alkanu ahisteleen,yks työkaveri kirjotteli jo to vai pe et joko joko,anoppi kyseli eilen että eikö tunnu missään ja äiti+muut sisarukset soitti eilen,että joko olet synnyttämässä,kun ei näkyny siellä synttäreillä tasan silloin kun ne alkoi.huh huijaa.äitillehän se on pakko ilmottaa heti,kun muksuja kerta tulossa sitten vahtimaan,jos lähtö tulee ennen lauantaita.silloin lähtevät sinne bulgariaan isompien muksujen kans.silläki toivon että lähtö tulis tosiaan ennen sitä.
 
Heh, minä se en muuta kun valitan tänne mut äiti taas osas valita sanansa vähän väärin sitten kun tulivat meille..Erehyin sanomaan et poika söi sillon yöllä 2,5 h (söi tissii yli tunnin ja sit söi pullosta tooosi hitaasti mut halus kuitenki syödä, nukahti välillä hetkeks ja halus taas maitoo jne.) niin äiti tietysti tuohon fiksuna et "no kannattaako sen antaa syödä niin kauan?" Juu-u, pitääpä sanoo tuolle vauvalle et joo kyllä sun nyt pitää nopeemmin syödä kun en jaksa syöttää..

Arvelinkin kyllä et mulla tulee menemään hermo meidän äitin kans kun se on vähän semmonen et se sanoo mitä ajattelee, mut ei ajattele yhtään mitä sanoo..

No joo... Tänään on taas tän kämpän näyttö.. Jee jee.. Sitä odotellessa..
 
Meillä mies aloittaa loman ens maanantaina. Aika hyvin ajotettiin tuo loma, kun ei tää asukki täältä näy ulos tulevan. Mies kun oli ottamassa lomaa jo la päivästä niin minä tuumasin, et ei kannata - tää menee kuitenkin 2 viikkoa yli :LOL:, niinku näyttää menevänki. Ja sisaruksetki on menneet 10 pv ja 14 pv yli, nii kui se tää sit tulis aikasemmin :LOL: .
Meillä kans koko perhe odottaa vauvaa, poikakin 6,5 v, jo kysy, et millon se vauva syntyy, joko se kohta tulee? :heart:

Polttelu jatkuu edelleen pakaroissa, mutta muutapa oiretta ei sitten oikeestaan olekaan. Välillä vauva painattaa aikalailla alaspäin ja neuvolan täti tuumas vauvan laskeutuneen enemmän alaspäin ja meinas, et voi periaatteessa syntyä milloin vaan.

Virpi1980 Kyllähän tässä jo OYS:aan joudettas... jospa sitä tällä viikolla jo sinne päästäs.

Yliaikaiskontrolliajan sain äitipolille perjantaiksi, mikäli ei sitä ennen päätä vauveli maailmaan tulla. Saapa sitten nähdä mitä siellä tuumaavat. Neuvolaan ei enää tarvi mennä.

Neuvolakuulumisia:
rv 41+0 (40+0)
paino -1100 (+2100)
turvotus + (+)
RR 118/73 p. 70 (110/72 p. 78)
pissa puhdas
hb 144 (-)
Sf 35,5 (35,5)
Tarjonta Rt (Rt)
Syke 140-155 (130-150)

Nyt lasten kans ulkoileen =) .
 
SMSM sun neuvola käynnin tuloksen mukaan sulla lähtö tulee ihan näinä päivinä,paljonkin mahollista että se huomenna syntyy,jos ei jo tänään.eiks se nimittäin tuo vähän sitä enteile,kun paino laskee,sun verenpaine noussu ja vauvan syke noussu,niitten perusteella sanoisin että syntyy tuota pikaa.että täällä hieman kateellisena ollaan.harmi kun mulla vasta to se neuvola.ei jaksais oottaa lisä kuulumisia.harmittaa vaan kun nyt on se toope neukka täti joka ei osaa mitään,eikä tee mitään.ois voinu pyytää kattoon vaikka alapään tilanteen vaan mitäpä tuota ku ei se saa mitattua etes sf mittaa. :headwall:
 
Hohhoijaa...

Niin sitä tuli taasen nukuttua yö ILMAN lähtöä... Tosin en tiijä supisteliko yöllä kun näin unta synnytykseen liittyen ja siinä supisteli ni en tiijä supisteliko oikeesti vai leikisti..ja sitten unessa miule oltiin tekemässä sektio koska lapsivesi oli allerginen jollekkin puudutusaineelle :LOL: :LOL: :LOL: Kyllä ihan omituisia unia olen ruennut näkemään tässä ehkä viimesen viikon ajan...

Kyselijöistä: Eilen kun en kärppänä vastannut äiteen viestiin ni se oli kuulema ollut jo ihan paniikissa, että olen synnyttämässä... Voe helevata..ja aikas monesti olen sille sanonut, että ainakin tekstarin suikkaan sinne suuntaan kun synnärille lähdetään ni alottas vasta sitten sen hermoilun!!!!

Lievän lieviä supistuksia on tullut nyttenkin ja hieman jotain limaa tuli enemmän tänä aamuna, mutta enpä juuri usko sen limatulppaa olevan :| Jos sitä imurois ja jotain muuta konttaushommia tänään tekis ni josko se siitä....

Vaavi liikuskeli la-su TODELLA vähän, mut eilen sit taas intoutu enemmän, nyt taasen tänä aamuna ei ole liikkeen liikettä tuntunut!!!

Mies oli suht sulonen, eilen jo kyseli kun supisteli, että nytkö lähdetään???? ja rupes vähän työpäiväänsä suunnittelemaan silleen,että pääsee nopeesti lähtemään. Ja käski heti soittaa kun siltä rupee tuntumaan, ei kuulema ilman häntä saa lähteä :LOL: Ihan enimmäisenähän mie sinne kysiin ite ajelen ja soittelen sitten vaan miehelle, että nyt se vauva tuli :LOL: :LOL: Taitaa mies reppana pikkasen jännittää :heart:

Tulipas taasen sitä kuuluisaa omaa napaa, mutta jonnekkin tätä turhautumistaan pitää purkaa..tulis pieni jo pihalle!!!!

Rae ja Nyytti 39+4
 
Moikka taas!

Täällä on supistukset hävinneet miltei olemattomiin :(

Tää odottaminen on tosi tylsää.

SMSM toi kuulostaa jo lupaavalta. Mullakin on paino pudonnut jo useamman viikon aikana, mutta ei se sitten loppupeleissä olekaan tarkoittanut nähtävästi mitään.

Rae millainen ajomatka teiltä on kys:lle? Meillä menee joku 40-50 min ja mietin, että mitenköhän ennakoisi sen lähdön, kun aika nopsaan on tapahtunut nuo edelliset (4h kestäneet).

Lisäksi näin viime yönä unta, että tiellä oli rekka kaatunut kumoon ja poliisi oli pysäyttänyt koko liikenteen :/ . Unessa pääsin poliisiauton kyydissä sairaalaan :LOL:
Mies taas näki unta, että synnytin 11 lasta ja olin (hupsista!) unohtanut kertoa miehelle- aika paha painajainen :LOL: !!!

Mutta nyt pitää lähteä laittamaan pihalle hiekkalaatikkoa :)

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 39+1
 
kävin just suihkussa ja sieltä pois lähtiessä huomasin että limatulppa oli lattialla,kirkasta sellasta paksua klönttiä,kyl se oli sitä ihan itteään.saapa nähdä ootetaanko tässä se 1 vai 10 pv sitte vielä....jei,jotain sentääs tapahtuu....
 
vatsakas No jos nopeusrajotuksia noudatetaan ihan piirulleen ni kyllä meiltä sellanen 1,5h mennee ajjoissa, mutta tarvittaessa päästään kyllä kovempaakin..... Siitä yhtään tiijä miten sitä pitäs sitten lähteä sinne kun lähtö tulee...mutta esikoista kun odotan ni niinhän ne sanoo, että tilastollisesti ensisynnyttäjät ovat 1-2cm auki kun tuleevat synnärille...mutta jos tosiaan äitini synnytystä voi peilata omaani ni äitillä mennyt 8h koko hommassa, sekä isoveljeni että miun kohdalla.....

virpi Jee jee d :D b Siitä se lähtee!!!! Josko siule oli se la mennyt vai oliko se vasta loppukuusta???? Voih, miekii halluun jo synnyttämmäään!!!!

Nyt suppareita mitä tullut ni tuntuneet tuolla alavatsalla ja pikksen lantiossa...mutta edeleen miun menkkakivutkin on 10000 kertaa pahempia ku nämä supistukset...mutta siis viime Ke asti tainnut supistella epäsäännöllisen säännöllisesti
 
Hellouta mammat! Kirjoittelen tässä puhelimesta kun yksi kappaletta heinäkuun hurmaajia roikkuu tississä kiinni. :heart: Eli pahoitteluut bolbauksien puuttumisesta - liian työlästä väkertää...

Kepsukka - paljon onnea pikku tytöstä! Toivottavasti päänsärky on jo hellittänyt ja pääsette kunnolla nauttiin vauva-arjesta.

Tervetuloa uusille! Mukaan vaan jännittämään syntymät ja sitten kirjoitteleen vauvapuolelle kunhan ollaan kaikki jakauduttu. :)

Virpille onnittelut limatulpan bongauksesta! Kyllä se sieltä tulee - odottavan aika on tosiaan pitkä. Mulla on sellainen hytinä, että myös SMSM:lle tulee lähtö tänään tai viimeistään huomenna. Ja Raellakin kuulostaa jo lupaavalta. =) Ketäs muita meillä on vielä yhdessä kasassa? Ainakin millanen, hipsu ja vatsakas. Kaikille hurrjat supistuspuhurit!

Meillä on tänään pikkuneidin neuvola muutaman tunnin päästä. Vauva voi mainiosti, mutta äiti on valitettavasti tosi kipeä. :( Vatsaan sattuu ja alapäähän tulee kova paine, jos seisoo tai istuu paikallaan pitkään. En tiedä johtuuko tämä nyt ummetuksesta vai mistä... Ja tuntuu, että ois virtsatientulehduskin ehkä. Mutta pääasia, että pieni voi hyvin.

Vauvalle on jo tullut ihan selvä vrk-rytmi. Se nukkuu yöt n. klo 23-08 heräillen melko tasan kahden tunnin välein syömään. Aamupäivän se on sitten tosi virkee, eikä suostu nukkuun omassa sängyssä ollenkaan. Korkeintaan torkahtelee välillä syliin. Sitten joskus alkuiltapäivästä nukutaan maks 2h päikyt ja taas seurustellaan. :)

Mutta nytpä ei enää tissi näyttlis maistuvan, joten röyhtäytyspuuhiin...

Olivia & Tyllerö 2 viikkoa
 
Sherine ONNEA :flower:

Jaahas jaahas, liekkö sitä täälläkin bongattu se suurta mainetta saanut limatulppa?! :p
Jäädääs radioaalloille :LOL:

Nyt pitää äkkii lähtii autoa imuroimaan, josko se sais aikaan jotain ihmeellistä :D
 
odotan miulla samat ongelmat :LOL: tökki joku aika sitte kunnolla tää palsta,vaikka kuinka kirjotin niin välillä ei näkyny tossa,sitte yhtäkkiä ne siinä oliki jne.... :D

nyt sen limatulppa bongaamisen jälkeen joka vessa reissulla on paperiin jääny joko sitä tulppaa tai sitte valkovuotoo,otappa selvää.mut luulenpa eilisen särynkin jälkeen ettei tässä enää kovin kauaa tartteis ootella,i hope so!!!

rae89: hieno homma sullaki siellä,kyl me koht ne vauvat saadaan ;)

onnea sherine vauvelista :flower:

toi peräpää paine on nyt kokoajan yllä,jospa se vauva olis nyt lähtökuopissaan ja sillä se limatulppaki irtaantu.tule vauva tule.vaikka ei oo kyl yhtään ikävä sitä tuskaa mitä synnytys tuo tullessaan,eniten pelkään kuitenkin niitä hemmetin jälki suppareita,ne on ollu mulla ihan kamalia ja tulee kuin puskasta kun imettää.ai jai.

 
onnea vauvasta ja tulipa mieleeni sun spinaalin saannista,että mulla oli sama homma esikoista tehdessä,sain spinaalin,joka epäonnistui.siitä seurasi jumalaton päänsärky/hartiasärky,sitä kesti useamman päivän,mikään särkylääke ei auttanu.ei puhettakaan että olis voinu kävellä/istua/imettää istuallaan.jouduin kestämään sitä tosiaan useamman päivän ennenkö kätilöt reagoi siihen mitenkään,sitten mulle jouduttiin tekeen veripaikkaus elikkä omaa vertani laitettiin samaan kohtaan mihin spinaali pistettiin,ja siihen paikkaan hävisi kivut,olin kuin uusi ihminen sen jälkeen.onkos sulla sama edessä?
 
9.7 klo 8,sairaalaan osastolle. Siinä sitten katseltiin vaatteet ja muut vehkeet valmiiks. Odottelua...

n 10.00 puettiin ne iki-ihanat tukisukat ja laitettiin katetri. Odottelua..

n 10.30 lähettiin sängyllä köröttelemään kohti leikkuria. Sitten tulikin se pelätty ja hankala vaihe, puudutuksen laitto. Ongelmia oli löytää oikea kohta ylipainonvuoksi.. sen kans värkättiin yli puoli tuntia. Lopulta onnistui istuma.asennossa.

Sitten alkoi itse leikkaus. Kun masu oli auki alkoi vauvan vetäminen ulos; jälleen ongelmia. Vauva oli siinä sitten jumissa ja lääkäri joutu kesken kaiken leikkaan lisää tilaa napaan asti. Ja taas vedettiin ja hoitaja työnsi niin että luulin tippuvani pöydältä, sattuikin..

klo 11.28 syntyi viimein ihana poika napanuora vartalon ympärillä.

No kuinka ollakkaan puudutus oli jäänyt siihen navan korkeudelle joten kun kohdun kuivaaminen tuostapallean alta alkoi niin tuntui että älli lähtee. Koko loppu operaatio oli aika tuskainen ja sainkin kaikenmoisia lääkkeitä että selvisin ja pysyin rauhallisena. Muistan jopa nähneeni jonkinlaisia uniatms.

Loppu hyvin kaikki hyvin. Samalla tehtiin sterilisaatio joka osoittautui vielä pöydälläkin oikeaksi ratkaisuksi. Kohtu ja ympäristö oli ihan täynnä arpikudosta ja kiinnikkeitä. Jopa mun virtsarakkokin oli jossain kiinni ja jumissa..

Nyt ollaan kuitenkin onnellisesti kotona ja tänään sain hakaset pois mahasta.

pennonen80+vaavi 10 pvää.
 
Termiitti82
varoitus, avautuminen

ei ne saakelin lääkärit ja terkat tiedä kyllä yhtään mitään mistään!!!!!!!!!!!! :kieh:
- 36 viikolla jo sanottiin että ajoissa tulee, paikat avautuneet
- 39 viikolla sanottiin kanavan hävinneen, syntyvän minä hetkenä tahansa
- 41+1 tänään ja terkka sanoi vauvan olevan vielä kovin ylhäällä, ei kiinnittynyt, pelotteli että sitten kun synnytys alkaa, vauhdilla sairaalaan koska napanuora voi mennä kaulanympäri tms. kun niin ylhäällä.
- 41+1 eli tänään neuvolan jälkeen marssein synnärille itkua pidätellen että nyt riittää!
tuloksena, pää tosi hyvin [/b] kiinnittynyt mutta niin takana kohdunsuu että nippa nappa ylettyy, kanavaa jäljellä noin 1,5-2cm !!! siis WHAT!!!!??
-paikat hyvin epäkypsät, vaikka monta viikkoa mukamas ollu niin kypsää että.
-perjantaille käynnistysaika, ja ihan niillä pillereillä aletaan käynnistelee.
-paino-arvio edelleen 4,3kg
-oon niin saatanan kiukkunen että voisin revetä!!!!
-kaikenkukkuraksi sitten "vaan" leikataan jos ei mahu tuleen!

-termiitti 41+1-
 
Keskiviikkoiltana kävin vyöhyketerapeutilla, jonka jälkeen alapäässä oli painon tunnetta ja välillä kipeääkin oloa. Supistuksia tuli epäsäännöllisesti, mutta eivät olleet kovin tuntuvia. Sanoin miehelle, että kyllä siitä selvästi oli ainakin jotain vaikutusta.
Torstai-aamuna heräsin kolmen aikoihin, kun supisteli 5min välein aika ponnettomasti. Oli kuitenkin vähän hankala nukkua, joten nousin joksikin aikaa. Kävin istumassa koneella ja vähän ennen neljää ajattelin, että jos nyt kuitenkin yrittäisi vielä sänkyyn. Menin makoilemaan ja tuli 3 vähän tujumpaa supistusta saman 5 min välein. Nousin ylös ja soitin synnärille, kun terkkarin ohje oli että säännölliset supistukset ja hankala istua/maata niin sitte lähteä. Sieltä lupailtiin lähteä ja ammesalikin olisi vapaa joten herättelin miehen, joka oli ihan sekaisin, minne? miksi? :D Soitettiin mummi, joka tuli miltei lentämällä.
Puoli viiden aikoihin lähdettiin sairaalaan ja supistukset tuli samalla välillä. Pystyin kuitenkin istumaan matkan vöissä, vasta loppumatkasta nousin kontilleen penkkiä vasten. Aurinko paistoi kauniisti ja tuntui hassulta kahden käynnistetyn jälkeen, että nyt todella lähdettiin näin synnyttämään.
Viiden aikoihin oltiin synnärillä ja ensin käyrälle, jossa supistukset tulivat tuttua tahtia ja olivat melko kipeitä, mutta hengiteltävissä ja suunnilleen siedettäviä vielä. Kätilö laittoi ammeeseen tulemaan vettä sillä välin ja käyrän jälkeen kokeili tilanteen, joka oli 6-7cm auki. Piti kysyä muutaman kerran, että ihan oikeastiko jo? En mielestäni ollut vielä missään nimessä niin kipeä.
Käyriltä sain mennä suoraan ammeeseen, joka oli aivan ihana. Supistukset tulivat 5min välein ja pystyin siinä välillä tosi hyvin aina rentoutumaan, eivätkä ne olleet niin kipeitä etten olisi pystynyt olemaan niiden aikana rentona. Roikuin tangossa aina supistuksen ajan pitkää aa:ta äännellen ja sitten selällään kelluin välin. Jossain vaiheessa pyysin laittamana valot ammeen vierestä pois, tuli vielä rauhallisempi tunnelma.
Neljän tunnin loppu avautumisen aikana synnytys eteni lempeästi ja pehmeästi. Olin koko ajan mukana tilanteessa ja kestin supistukset rentona, vaikka olihan ne melko kipeitä. Kävin kaksi kertaa käyrillä ja muutaman kerran lisäksi pissalla. Mehua meni paljon. Kuivalla maalla täytyi aina todeta "että tää ei oo kivaa" supistukset tiheni ja voimistui huomattavasti.
Ehkä puoli yhdeksän aikoihin kätilö kokeili tilanteen, joka oli 9cm auki. Kalvojen puhkaisusta oli puhuttu jo aiemmin, mutta toivettani luonnollisesta etenemisestä kunnioitettiin tosi ihanasti ja vielä päätettiin odotella. Minnekään ei ollut kiire. Pian paineen tunnetta alkoi tulla enemmän supistusten aikana. Kun kohdun suu oli auki tarpeeksi hyvin ponnistusvaihetta ajatellen, puhkaistiin kalvot ammeeseen. Vesi oli hyvän väristä ja saman tien alkoi jonkin verran ponnistuttamaan. Ponnisteltiin pää ulos, välillä kokeilin paksua hiuspehkoa jalkovälissä. Kykenin vähän rauhoittamaan pään ponnistamista, ähkien ponnistellen, ja kudokset pysyi hyvin mukana. Tämän jälkeen kätilö auttoi napanuoran kaulan ympäriltä ja sitten hartiat, jotka tekivät vähän tiukkaa. Yksi supistus ja 3 ponnistusta niille, jonka jälkeen autettuna tyttö pyörähti veteen. Kätilö nosti lapsen rinnalleni ja siinä sitten oltiin kymmenisen minuuttia ja ihailtiin rinsessaa ennen kuin napanuora katkaistiin. Siinä pääsi itku äidiltä ennen rinsessaa kun oli se niin kaunis siinä sylissä, veteen syntyneet yleensäkin ovat kuulemma tosi rauhallisia.
Tulin kuivalle maalle istukan syntymän ajaksi. Vuotoa oli reiluhkosti ja sen vuoksi jouduin tippaan, mutta tällä kertaa onneksi vasta vauvan syntymän jälkeen.

Neiti syntyi siis luomusti ilman minkäänlaista kiirettä. Kaksi käynnistettyä on takana ja monenlaista puudutusta (epid./spin./kohdunkaulan) ja tämä synnytys oli aivan ehdottomasti lempein ja ihanin.
 
virpi1980 ja odotan Mulla kans aamulla tökki nää sivut. Eka tuli mun kirjotus kahtena ja kun toisen poistin, poistu molemmat. Sain kuitenkin oman kirjotuksen sit näkyyn, mut poistu Lauran-vm86:n kirjotus. Sit myöhemmin kaikki olikin kuitenkin aivan ok. Et taitaa nää sivut tökkiä pahemman kerran - kirjoittajissa ei mitään vikaa :hug:.

Virpi1980, vatsakasilmanvauvaa ja Olivia81 toivottavasti ootta oikeessa tuon lähdön suhteen. Minä oon kyllä niin kyrsiintynyt jo tähän olotilaan :kieh:. Joku lohtu on kuiteski tuo perjantain äitipolikäynti, jos ei muuta tällä viikolla tapahdu, niin ainakin perjantaina tietää millon alkaa tapahtuun. En kuitenkaan käynnistykseen haluais. Jospa tää asukki säikähtäis tuota käynnistystä ja päättäs tulla ite.

vatsakasilmanvauvaa Teillä on kyllä miehesi kans ollu mainioita unia :LOL:. Veti kyllä suupielet ylöspäin väkisinkin :LOL: .

virpi1980 Onnittelut limatulpasta, ainakin sulla kuulostaa lupaavalle. Mulla on limatulpan lähdöstä mennyt ehkä pari kolma vrk, kun on ollu vauva kainalossa d =) b. Oon kuullut paljon noista jälkisuppareista, et eivät ole kivoja, mutta itellä niitä ei ainakaan vielä ole ollut. Saa nähdä miten tän kolmannen synnytyksen jälkeen sitten...

Olivia81 Hienoa, että pikkuneiti voi hyvin ja kasvaa kovasti :heart:. Toivotaan, että äidinkin kivut paranee pian, muista puhua niistä neuvolassa. Toivottavasti ei olisi kuitenkaan mikään tulehdus :hug: .
Hienoa, että on löytynyt vrk-rytmi, se kyllä helpottaa omaakin oloa huomattavasti ja on jatkon kannalta hyvä asia.

Sherine Oikein paljon onnea pikkuneidistä :flower: :heart: . Synnytyskertomusta jäämme innolla odottamaan, kunhan kerkeet kirjoittelemaan.

Minä oisin kans halunnu, et neuvolan täti ois pikkasen ronkkinut tuota alapäätä, että tietäis mikä siellä on tilanne ja jos vaikka ois edistänyt tuota lähtöä. Mut kun on tää kokematon sijainen niin en viittinyt edes kysyä moista.
Jalatki on niin turvoksissa ja välillä meinaa toinen jalka ronklata, ettei taho päästä käveleen. Ei tää oo enää kivaa :ashamed:.

Termiitti82 :hug:, voi ei. Ei voi olla totta. Toivottavasti kuitenkin vauva tulis ennen käynnistystä ja kaikki menis hyvin. Ei kyllä kuulosta oikein päteville noi sun lääkärit ja terkat...

SMSM ja Hippu rv 41+0 (40+1)
 

Yhteistyössä