Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Poppins
Kiitos tervetulotoivotuksista =)

Kovin on aktiivisia kirjoittajia täällä, tätä on kiva lukea. Kiitos Rouva Saga ja Virpi kokemusten jaosta. Pari pvää sit musta tuntui just tolta että puskeeko se päänsä jo itse tähän maailmaan täällä kotona :D mutta nyt taas ihan normaali olotila...

Mua hirvittää myös jonkin verran sairaalan kuumuus, Pai kerrotko millaista siellä N6:lla tai N7:llä on/oli? Oletteko jo kotiutuneet?

Entäs onko teillä siitä tietoa, minkäikäisen vauvan kanssa saa lähteä sitten ihmisten ilmoille? Onko joku aika, mikä pitäisi vauvan vastustuskyvyn takia olla kotona?
 
Onnea tuhannesti kaikille vauvaantuneille perheineen :heart: :heart: :heart: :flower: !!!

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, vaikka jo aika lupaavale näytti. Tulppa sanoi hyvästit :).
Yöllä supisteli vielä puoli neljästä aamu kuuteen ja sitten pikkuhiljaa hiipui homma. Satunnaisesti on joku supistus tuntunut, mutta ei mitään eiliseen/yöhön verrattavaa. Oon ollut koko päivän tosi väsynyt ja hermostunut. Oon koittanut nukkua univelkaakin pois, mutta aika huonolla menestyksellä. Toivottavasti pian alkaisi tapahtua. Tai jos ei ala, niin toivottavasti saisin nukuttua kunnolla.
Ruoka ei maistu ja mies koittaa aina välillä patistella mua juomaan sen kesämehusekoituksia :heart: (on muuten älyn hyvää, kun sekottaa fanta-mehutiivisteeseen ½ vichyä, ½ vettä, jääpaloja tai -murskaa ja kurkkusiivuja)

Ihanaa lukea vauva-arjesta, synnytyskertomuksia ja kuulumisia muutenkin!
Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!

T: vatsakasilmanvauvaa ja äitiä härnäävä rakkauslapsi 38+6
 
Kovasti onnea Kääkkänä!

Poppins, meille sanottiin sairaalassa, että periaatteessa voi kesällä mennä vaikka heti ulos, mutta auringossa ei vaunut sais olla hetkeäkään. Yksi kätilö jotain puhui, että vois sitä viikon verran kotonakin majailla.. Mutta tosiaan näillä helteillä ei hirveästi tee mieli vauvaa lähteä ulos viemään. Varjoa täytyis olla matkalla oikeastaan koko ajan. Illalla myöhään vois tietenkin jos ihan vaan ulkoileen haluaa mennä.

Saga ja poika 8 vrk
 
Poppins
Kiitos Maamin82 :)

Rouva Saga, oikeastaan mietin häitä, jotka meillä olisi tiedossa 14.8., että onko mitään rajoitetta ettei niin pientä saa viedä väkijoukon keskelle... Itse olen ollut koko ajan kyllä menossa ellei jotain suurempaa estettä sitten tule, mutta morsian kysyi multa että onko vauvoilla joku aika, mitä pitäisi noudattaa ennen kuin saa viedä ihmisten joukkoon.

Digestivelle tsemppiä, mä olen sun kohtalotoveri, tosin mulla nyt 39+5. Toivotaan, että lähtö tulee yks kaks ;)

Oletteko rajoittaneet jotenkin vieraiden tuloa sairaalaan? Multa on moni moni moni jo kysynyt saako tulla katsomaan, ja naispuolisille ystävilleni jotka tunnen luonnollisesti hyvin olen sanonut että saa, mutta jotenkin en haluis hirveesti miehiä sinne pällistelemään kun voin kuvitella etukäteen että sitä on ihan pihalla kaikesta ja olen kamala itkupilli ja sitten vielä se imetyksen opettelu,siellä sitten tissit esillä vähän väliä, niin vaikka sitä vauvaahan kaikki tulee katsomaan niin jotenkin tuntuisi kivemmalta että kaikki ei niin läheiset tulevat vasta kun tilanne on hieman tasoittunut ja on päästy kotiin.. Miten te olette kokeneet ko. asian? Mulla näitä kysymyksiä riittää! :LOL:
 
Taas vauvoja :D Onnea vauvoista Punaposket , Tridian ja Kääkkänä :heart:

Ja tervetuloa mukaan Poppins =) Riippuu tietysti sairaalasta, että saako siellä miten käydä vierailuilla muut kuin oma perhe. Mutta itse henkilökohtaisesti en ottaisi siellä sairaalassa ketään vieraita vastaan jos siellä saisi sellaisia käydä. Sitten vasta kun kotiutunut nyytin kanssa, voi luvan kanssa tulla käymään... kaikki on sen verran uutta ja hämmentävää, etten haluaisi muita ihmisiä aiheuttamaan enempää stressiä. Kyllä ne halukkaat kerkee sitten nyytin näkemään, kun ensin on itse tutustunut tulokkaaseen ja muuta =)

Käytiin tuossa puistopicnicillä miehen kanssa. Olipas siellä porukkaa ja paljon, oli sellainen ei-järjestetty picnictapahtuma, Botellon =) Sää ainakin helli ja hellii =)
 
:flower: Onnea bambina, nedra, Pai80, Punaposket82, Tridian ja Kääkkänä vauvoista :flower:

millanen
onnea talokaupoista!!

Poppins tervetuloa mukaan =)

Muffin hienoa, että vauva jälleen kotona!

Täällä torstaina jo luulin, että pääsen synnyttämään. Koko päivän supisteli ja Särkänniemessä vain paheni mutta yöllä supparit hiipu pois ja nyt on ollut taas rauhallista :|

Päpsy ja pikkunöösi 39+2
 
Hei kaikille! Kiitos onnitteluista, onnea synnyttäneille ja tsemppiä viimeisiä viikkoja veteleville. On kuulkaas vallan hyvin mielessä tuskaset viimeiset viikot-puuuh! Mahtavaa on, että synnytyksen jälkeen raskausoireet vaan katoaa! =) Eilen yöllä viimeksi tajusin välipalaa mussutellessa ettei oo muuten närästänny yhtään. :p

Peikkopojun syntymä;

Keskiviikkona 14.7.

klo 06.Herään supistuksiin. Sen verran kivuliaita että tuumin etteivät ole enää harjoitussupistuksia. Menkkakipumaisia, mutta monta kertaa kovempia. En saa nukuttua ja alan olla jo aika toiveikas. Supistusten väli aika säännöllisesti 10 min.

Klo14.00. Neuvola-aika. Supistukset on jatkuneet koko päivän tauotta ja neuvolassa tehdään tutkimukset. Mitään avautumista ei ole kuitenkaan tapahtunut ja täti tuumaa ettei tänään tapahdu vielä mitään. Ollaan hieman pettyneitä ja olen sisimmässä eri mieltä. Tuntuu että tuntikausia jatkuneilla supistuksilla on joku merkitys. Lähden ystävän kera rannalle ja uimaan, mies lähtee ystävien kera huitelemaan.

klo 17.00. Rantsussa joudun jokaisen supistuksen tullessa nousemaan ylös tai kontalleni. Kipu alkaa olla huomattavasti kovempi, mutta silti vielä hymyilyttää. Katson supistusten väliä kännykästä ja tuntuu tihentyneen. Silti väli vaihtelee 10-5 min. Naureskellaan ystävän kera että joko se tupsahtais rantaveteen. Tuumin että se vasta ois luomua. Lähden pyöräillen kotiin.

Klo 18.00 Kotona ja supistusväli 5 min. Yritän soittaa ukolle että taidan synnyttää, mutten saa mokomaa kiinni. Supistukset alkaa olla niin kovia etten voi olla paikoillani ja pitää hyräillä ja hengittää keskittyen. Muutaman kerran syöksyn lattialle kontalleni ja joudun vähän ulvomaankin. Mies soittaa. Pyydän soittamaan sairaalaan (en hallitse kieltä vielä kovin hyvin)ja kysymään että millon kannattaa mennä näyttäytymään. Mies soittaa pian takaisin ja sanoo, että ohjeena on tulla kun ei ole epäilystäkään että synnyttää. Tuumin asiaa. Koen että kipu on jo tasoa 8.

Klo 20.00. Mies saapuu ja arvioidaan tilannetta. Yritän katsoa televisiota ja syödä. En pysty, joten päätetään ajella 25 km päähän. Saavutaan laitokselle ja tekevät sisäisen tutkimuksen. En ole auennut yhtään. Melkein itkettää. Aamu kuudesta supistuksia ja ei mitään vaikutusta!? Lähdetään kotiin.

Klo 22.00 Mies nukkuu, minulla supistukset kovenee. Ne tulee 5 minuutin välein yhä vaan ja kivut alkaa olla todella kovat. Kävelen, käyn kontalleni maahan ja halailen tyynyjä. Olen sikiöasennossa sen pari minuuttia kun kipu ei ole huipussaan ja yritän rentoutua. En pysty nukkumaan tai syömään. En ajattele mitään. Olen vain kivussa.

Kivut tulee nyt valtavina aaltoina. Edes supistusten väleissä kipu ei katoa, vain repivin kipu hiipuu. Joudun alkaa käyttämään ääntä kohdun rentouttamiseksi. Keskityn kipuun. Hengitän syvään ja rauhallisesti. Jossain vaiheessa yötä kipu alkaa tuntua enemmän kohti häntäluuta ja takapuolta. Supistusten huipussa tuntuu niinkun lantio hajoaisi siihen paikkaan. Mietin mielessäni että no tämä on varmaan nyt sitä kohdun avautumista! Välillä menen suihkuun joksikin aikaa. Istun lattialla ja otan supistuksia vastaan korkeita ääniä huudellen. Välillä pystyn ottamaan supistukset vastaan syvään hengittäen. Välillä en pysty rentoutumaan yhtä zenimäiseen tyyliin vaan joudun lähtemään liikkeelle ja irvistelemään. Tiedän että se ei auta vaan vain pahentaa kivun kokemista. Silti en aina pysty rentoutumaan. Mies nukkuu sikeästi. Olen aika kateellinen.

15.7. Yön aikana kivut on kasvaneet valtaviksi. Mies herää kun halaan sohvaa ja huudan jo lujaan ääneen. Tulee unenpöppörössä ja kysyy että onko kipeä. Ei edes naurata. Aika vakavaa touhua jo. Helpotuksen hetkiä ei vain tule, valtava kipu on jatkuvaa. Sanon että eiköhän nyt voitaisi lähteä kun heräsit. Supistukset nousee ja laskee tauotta. Olen jo todella väsyny. En ole syönyt tai juonut pitkään aikaan. Pääsen kohti käytävää ja meinaan mennä autoon kun supistus taas lyö maahan kontalleen ja huutamaan. Kun huippu katoaa, juoksen autoon. Automatkan olen kontillani takapenkillä ja lähinnä huudan. Muistan silti yhä hengittää rauhallisesti ja syvään. Ajattelen leuan rentouttamista. Ajattelen kohdun avautumista. En tajua mistään mitään. Mies taluttaa osastolle, tervehdin kätilöä. Pidän suurimman osan aikaa silmät kiinni ja keskityn supistuksiin.

Klo 7.30 Sairaalaan kirjautuminen. Mies sanoo vielä autossa että hän ei usko että olen vieläkään avautunut. Että toivottavasti en odota mitään. En vastaa enkä ajattele mitään. Olen vaan kivussa. Kätilö pyytää nousemaan tutkimuspöydälle. Supistus iskee ja hän vain painaa lämpimät kätensä selkään ja odottaa. Se auttaa. Kun huippu on ohi, tekee sisäisen tutkimuksen. Olen 5 cm auki. Nyt pystyn avaamaan silmät ja hymyilen ja sanon että voi mahtavaa. Mieski hymyilee. Kätilö kysyy tahdonko peräruiskeen ja se onkin ainoa toimenpide minkä olen tuuminut ottaa. Seuraavaksi kätilö kysyy tahdonko suihkuun ja menen sinne mielelläni.

Menen suihkuun ja istun tuolille. Lämmin vesi rentouttaa supistusten välissä. Kipu on silti yhtä kovaa, se ei vie sitä pois. Olen silmät kiinni, heijaan päätä puolelta toiselle, hiukset heiluu ja valitan ääneen. Oijoijoi aijaijaaaaajaijaijai. Jotain semmosta. Kätilö tulee juttusille. Kysyy onko toiveita. Sanon etten tahdo lääkitystä ja tahdon ammeeseen. Hän sanoo että se käy. Sanoo myös että kestän kipua hienosti ja hengittää kanssani hetken.

Klo 08.00 Menen ammeeseen. Sanon ai kun tuntuu ihanalta! kun uppoan kuumaan veteen. Se antaa pienen hyvänolon hetken tuskien tuntien keskelle. Menen makuuasentoon ja pyydän miehen ammeen reunalle auttamaan läpi supistusten. Minusta tullaan ottamaan verikoe ja kätilö tekee sisäisen tutkimuksen. Olen 8 cm auki. Sanoo että etenen nopeasti. Se tuntuu mahtavalta. Mies joutuu ottamaan molemmista käsistä kiinni jokaisen supistuksen aikana. Koko vartalo kouristuu kaarelle kivusta ja roikun miehen käsissä ja huudan pitkiä ja korkeita huutoja. Ne jotenkin auttaa läpi viiltävän kivun. Sanon miehelle joka kerta: breathe with me! Myös kätilö hengittää kanssani ja se auttaa. Mietin jokaisen supistuksen aikana että milloin tämä loppuu! Tajuan ettei ihan heti. Pitää auttaa kohtu avautumaan. Kätilö sanoo vähän väliä että selviän supistuksista hienosti. Ajattelen että oiskohan noin. On vaan pakko kestää. Ajantaju on kadonnut. On vain kipu. Hikoilen kovasti. Mies laittelee kylmiä kääreitä kasvoille ja juottaa mehua. Olen vain silmät kiinni ja keskityn. Kätilö laittaa vartalolle lämpimiä pyyhkeitä.

Klo 09.00. Olen täysin auki. Sopertelen kätilölle supistusten välillä että haluaisin kovasti ponnistaa. Kätilö kertoo että tehdään harjoutusponnistus, jolloin hän samalla kokeilee missä vauva menee. Tutkimuksen jälkeen antaa luvan ponnistaa. Ajattelen että vihdoinkin! Ja että, voi herrajumala miltähän se tuntuu! Muutaman supistuksen ajan yritän ponnistaa vauvaa ulos, mutta se ei tunnu tulevan. Kätilö neuvoo, että en saa päästää ääntäkään ponnistaessa sillä se vie niin paljon ponnistusenergiaa. Yritän ja yritän. Yhtäkkiä tajuan makaavani velttona vedessä. Ymmärrän että menetin tajunnan. Sanon sen, mutta kukaan ei ole sitä huomannut. Ponnistan uudestaan, vajoan jonekkin. Eli meinasin menettää taas tajuntani. Kätilö kannustaa ja sanoo etten menetä tajuntaani ja että kykenen tähän hienosti. Tuntuu kuin olisin unessa. Avaan silmät, mies katsoo ja kannustaa, kätilö puhuu ja neuvoo ottamaan jaloista kiinni ja työntämään todella lujaa seuraavalla supistuksella. Päätän että yritän. Ja niin taas ponnistetaan. Nyt vauvan pää tulee osittain ulos ja jää kiinni. Kätilö kuuntelee joka supistuksen jälkeen sydänäänet. Hyvät ovat. Toinen kätilö tulee apuun. Olen edelleen vain silmät kiinni. Ponnistaminen jatkuu. Pää tulee ulos ja kun supistus heikkenee se menee takaisin pakoilleen. Lopulta kätilö kysyy voiko tehdä pienen viillon sillä ei pysty kuuntelemaan vauvan sydänääntä. Sanon että voi. Tekee viillon-en tunne mitään. Seuraavalla ponnistuksella kaikki kannustavat yhteen ääneen ja kuulen miten mies ähisee kanssani. Kiljahdan korkealle kun vauva molskahtaa veteen.

Avaan silmät ja vauva nostetaan rinnalle. En tajua mistään mitään. Olen edelleen kuin unessa. Mies itkee ja suutelee ja vakuuttelee rakkautta ja katselen kovaan ääneen itkevää otusta. Se on poika. En ymmärrä että kipu on ohi. Olen niin uupunut! Mutta se tuli ulos se tuli ulos.

Kätilö selittää että seuraavaksi minun pitää nousta altaasta jotta voin vielä synnyttää istukan. Tarvitsen 4 tukijaa että pääsen ylös ja sänkyyn. Sanon etten tiedä kantaako jalat.

Sängyllä katsellaan poikaa. Se on virkeä ja katselee minua ja sitten isäänsä tyynesti. Samalla kätilö alkaa ommella tekemäänsä viiltoa. Jutellaan leppoisasti viillosta ja miten hoidan sitä. Viilto ei ole senttiäkään. Sanon että no hyvä. Mies pakkosyöttää jogurttia ja mehua. En tunne janoa tai nälkää. Tunnelma on hilpeä. Poika on alasti alastomalla vartalollani ja se tuntuu hyvälle. Lämpölamppu pitää meidät lämpimänä alastomanakin. Pian poika menee tissille ja alkaa imeä. Mies ottaa valokuvia. Sanon että olen onnellinen. En silti jotenki tajua mitään. En ymmärrä että mistä tuo vauva tuli.

Se on ihan peikko. Sillä on tuuhea musta tukka ja tummat silmät. Ja nöpönenä.

Kadotin ajantajun jo tunteja sitten. Kysyn paljonko kello on. Se on kohta 11.
Kaikkiaan synnytys kesti sairaalassa 3 tuntia, josta ponnistusvaihe 45 min. Poika syntyi klo 10.09.

Parin tunnin kuluttua kätilömme tulee kysymään voisiko tutkia pojan ja se kelpaa hyvin. 3880g ja 55 cm. Pisteet 10. Mies pukee vauvalle vaatteet. Minulle tuodaan ateria. Päätetään että tahdotaan jo kotiin. Lähdetään kotiinpäin muutaman tunnin päästä ja ollaan kotona klo 16.00. Ihmetellään tulokasta. Ollaan rakastuneita.

Tepa0 ja peikkopoika 3 vrk.
 
Onnittelut kaikille uusille vauvoille ja vanhemmille :flower: Kovasti tsemppiä niille jotka vielä viimeisiä hetkiä odottelevat! Kyllä ne sieltä vielä putkahtavat.

Täällä vauva-arki on lähtenyt kivasti käyntiin. Uskon että vietän tähän asti elämäni onnellisinta aikaa :heart: Meillä neiti 10pv ikäinen, syö hyvin rintaa ja nukkuu sikeästi ja paljon. Enää en herätä 3-4 tunnin välein syömään vaan tarjoan rintaa kun siltä näyttää, välkillä tiheämminkin ja välillä pitempi tauko, neiti imuttaa ilmaa ja ihoa kun nälkä on ;)
Neuvolastakin kävi terkkari kotikäynnillä ja painoa oli tullut 6 päivässä 240g joka oli todella hyvin.
D-vitamiineista antoi terkkari ohjeen eli MAINOKSEN... mitä niitä olikaan hyvin herkkävatsaiselle olevia tippoja? Tuntuu, että kaikilla tulee kaikista mahavaivoja ja kun kaikki on lähtenyt niin kivasti käyntiin en mahavaivoista itkevää pakettia kyllä mielellään tahtoisi. Kohtahan niitä pitäisi alkaa antamaan.
Ulkoiltu ollaan nyt muutmana päivänä, käyty 1.5h kävelylenkki vaunuilla ja hyvää on tehnyt ainakin äitille :) on se jotenkin helpompi pukata sitä vauvaa vaunuissa kuin viimäsimmillään masussa :LOL:
Sektiohaava on parantunut niin hyvin, että sitä tuskin edes huomaa. Kookosrasvalla olen sivellyt sitä ja huuhdellut joka vessareissun yhteydessä.En tiedä onko kookosrasvan ansiota vai mitä, mutta ainuttakaan raskausarpea ei tullut... Kipulääkkeitä en ole muutamaan päivään syönyt enää ollenkaan, eli äkkiseltään laskettuna viikko meni niitä syödessä, mutta kipuja ei tuntunut tosiaan edes 3. päivänä leikkauksesta enää.
Paino on lähtenyt hurjaan laskuun, ehkä turhaan olin huolissaan siitä reilusta 25kg mitä massaa tuli. 11 päivää ja 10kg lähtenyt, eli tätä vauhtia ei kauvaa enää mee!!! :whistle: Enkä todellakaan ole laihutellut, mutta kyllä se vissiin totta, että imetys tekee paljon?
Jotain muutakin oli, mutta nyt tuli kyllä ihan päähän tyhä viiva. :|
Tulee luettua tätä palstaa joka päivä, mutta tekstiä niin paljon, ettei muista yhtään mitä piti kommentoida lukemisen jälkeen.. Joku vamma päässä mulla varmaan :eek: sisäinen "blondius"
Ehottomasti siirrytään sitten vauvapuolelle kun kaikki ovat omat ihanat nyyttinsä saaneet. :hug:
Ai niin.. mitenköhän ristiäisjutut... Ollaan ajateltu pitää kirkossa, kummit ollaan jo pyydetty. Mietin miten se kahvipöydän tarjottavat kirkossa tai seurakunnan tiloissa sitten. Pitääkö sinne ite hommata kaikki tarjottavata vai onkohan kirkolla jotain "pitopalvelun" tapaista tms. ääh.. oon tyhmä varmaan. Tilathan sieltä saa kyllä käyttöön, mutta pitääkö se kestitseminen hoitaa ihan omalla talkooporukalla vaiko?
 
Tepa0 Kiitos kertomuksesta ja onnea vielä koko perheelle :heart: !

Minusta Suomessakin pääsee nopeasti kotiutumaan: ns. polikliininen synnytys. Pitää vaan käydä kontrolleissa myöhemmin.

Illalla supisteli taas enemmän, mutta nekin oli vaan sellaisia hiipuvia laadultaan. Sain kuitenkin yöllä nukuttua, yes!!!

SMSM:stä ei oo kuulunut mitään, jokohan siellä on nyytti kainalossa?

Nyt siivoilemaan kotia...on se kumma, että täällä vaan tavarat leviää-kukaan ei niitä "kuulemma" ole ottanut ja unohtanut sijoilleen. Meillä taitaa olla oikeita poltergeist-ilmiöitä täällä :LOL:

Ja katsomaan kohta, kun juniorit on telkkarissa :D

T.vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 39+0 POKS!

dalailama: Seurakunnilla on pitopalvelu myös, mistä voi tilata tarjottavat. Ainakin täällä päin on voinut lainata astiat, pöytäliinat ja tilat käyttöön pientä korvausta vastaan ja viedä omat tarjottavat mukanaan (meillä mummeilla on muutamia must-have-bravuureita) tai sitten hankkia kaiken tarjottavan pitopalvelusta. Kukat pöytiin on aina hankittu itse. Kynttilät on tulleet seurakunnalta.
 
vatsakasilmanvauvaa Ihana kun joku kaipailee =) . Kunpa oiskin nyytti kainalossa - vaan ei. Kyllä täällä vielä kokonaisena ollaan.. oli vaan niin potutuspäivä eilen, ettei jaksanut ees tänne kirjoittaa, lukemassa kyllä kävin ja päivittämässä 1. sivun listan. Lisäksi oltiin perheen kans Vauhtipuistossa eilinen päivä.
Potuttaa jo niin raskaasti tämä oma olotila ja kun mitään merkkiä nyytin hakuun lähdöstä ei ole. Nyt jo rv 40+6. Mulla kun oli niin vahva tunne, ettei tämä yli mene niin kaikkea kanssa. Tosin kuukautisten mukaan tänään ois la ja ultran mukaan 12.7.

millanen onnittelut talokaupoista.

Pai80, Punaposket82, Tridian ja Kääkkänä Oikein paljon onnea teille kaikille vauvautuneille :flower: :heart:

Poppins Tervetuloa joukkoon.
Vieraiden tulosta sairaalaan. Aika monessa sairaalassa on vieraiden tuloa sairaalaan rajoitettu sairaalan taholta jo senkin takia, että äidit saavat levätä. Vaikka itestä tuntuisikin, että on hyvässä kunnossa ottamaan vieraita vastaan, välttämättä muut äidit eivät sitä ole ja haluavat rauhaa. Esim. OYS:ssa, johon itse menen synnyttämään ei saa vierailla synnyttäneiden osastolla muuta kuin isä ja sisarukset. Edes isovanhemmat eivät saisi tulla, mutta täytyy tunnustaa, et kyllä anoppi kävi toisen lapsen saatuani mieheni ja poikamme kanssa minua katsomassa. Eikä häntä pois ajettu. Mutta toisaalta, jossain perheessä saattaa olla vaikka 7 lasta ja ne kaikki tulevat isän kanssa äitiä ja pienokaista katsomaan...
Mutta etupäässä on varmasti se oma jaksaminen - jaksaako ottaa vieraita vastaan kovin paljon. Kyllä niitä vieraita sitten kerkeää kotonakin ottaa vastaan.

Tepa0 Kiittokset kun jaoit kanssamme rankan synnytyskokemuksesi. Olet kyllä todella ollut melkoinen sisupussi kipujesi kanssa :hug: - itse olisin moneen kertaan jo huutanut kivunlievitystä.
Mullakaan ei yhdessä kirjoituksessani näkynyt nickiä ollenkaan, en tiedä mistä johtuu???

vatsakasilmanvauvaa Meillä kans tavarat leviää ympäri taloa itsestään :LOL: tai sitten lapset syyttelevät toisiaan... Paranormaaleja ilmiöitä siis täälläkin...

dalailama Kyllä varmaan seurakunnan tiloja saa pientä korvausta vastaan lainata ja viedä omat tarjottavat myös. Mutta ainakin täällä meilläpäin pitää olla yksi seurakunnan työntekijä myös ja maksaa hänen palkkansa (kuuluu tilavuokraan ilmeisesti). Tämä on ilmeisesti siksi, koska siellä pitää olla jonkun "vahtimassa" tiloja ja kalliiden koneiden käyttöä.

Tänään aateltiin lähteä koko perhe nauttimaan lämmöstä nallikariin meren rannalle. Lapset saavat ottaa hiekkalelunsa mukaan ja sit otetaan eväät jne. Katotaan miten kauan jaksetaan siellä helteessä paistatella.
Eilen yritin häätää asukkia saunomalla - tuloksena muutama kivuton suppari. Olo vaan on jo niin tukala ja turvonnut, että haluttais jo helpotusta - vaa ei, tää nyytti haluaa kiduttaa äitiään :( .
 
Ihan pikasesti kännykällä tässä poikkean kysymässä... Miten hemmetissä muut leikellyt ja tikatut pärjää? Pystyy istumaan, nousee ylös, vaihtamaan sängys asentoa? Ja muutenkin, miten kaikki onnistuu ku paikat rikki? Esim. Vessareissut, nimenomaan isommat hädät? Oikein pelottaa!
 
Moikka mammat pitkästä aikaa!

Helteet vierotti mut koneesta totaalisesti. Viimeks olin lukenu sivulta 18 ja nyt ollaan menossa sivulla 43 :eek: . Tunnustan et jätin lukematta, en siis tiedä mistään mitään :D . Kuulostelen hetken taka-alalla ja koitan saada jutusta kiinni :).

Onnea paljon kaikille vauvautuneille :flower: ! Teitä on jo paljon, vau!

Täällä ollaan tiukasti yhdessä kasassa edelleen :LOL: .

Odotan & Emppu 38+6 :heart:
 
dalailama minäkin olen käyttänyt kookosrasvaa ja vaikka saan herkästi raskausarpia niin nyt niitä ei ole juuri tullut,sit jouduin olemaan viikon käyttämättä kesälomareissulla ja heti tuli pari, mutta nekin vaaleita ja pieniä. nyt kyselisinkin et minkä merkkinen rasva sulla on käytössä? jos ehdit vastailemaan =)
 
Heippa kaikille.

Niin kun sitä vauvan nimiasiaa tuskailtiinkin,niin se sitten solahti ikäänkuin itsestään raiteille.Esitietolomakkeseen heitetty nimi tuntuikin juuri oikealta meidän vauvalle. :D Toiset nimet on vielä mietinnässä,mutta en ajatellut ennen syyskuuta ristiäisiä järjestää,elokuussa on niin paljon menoa ja esikoisen eskarin alku yms,että siihen samaan syssyyn en niitä halua.

Liitokset kiukuttelee vielä,kaipa ne nyt menevät sitten takaisin paikalleen löystyttyään,yöllä ei meinaa päästä kääntämään kylkeä.Muuten oma olo on ihan loistava,hyvä kun muistaa synnyttäneensä. :D Maito on noussut ja se kelpaa pojalle loistavasti.

Meidän vaavi on toistaiseksi aika rauhallinen tapaus,yölläkin ymmärtää nukkua pidemmissä pätkissä ja lähinnä se on sitä että pyöräytän meidän kyljeltä toiselle ja taas jatketaan syöpöttelyn kautta nukkumista vierekkäin. :heart:

nedra ja poju 5 pv
 
Pai, mulla on päälle 10 tikkiä epparin takia.. vauva ei oo vielä kahtakaa viikkoo ja on lähes parantunu jo.. istuminen tekee kipeetä muttei niin kipeetä ettei istuun pystyis. kummallakin hädäl käyminen ei satu jos istuu toisella kankulla xD ja kävin kävelemäs tokana päivänä synnytyksen jälkee. Ne paranee äkkiä ku muistaa vaa suihkutella pitkää jokaisen vessareissun aikana ja muutenkin. Että älä huoli, kyllä niitten kans pärjää :)
 
Mä en edes tiiä et monta tikkiä on, kaipa sekin joskus selviää. Toi hemmetin imetys on kyl vaikeeta meille molemmille, joka kerta yritetään ja sit annetaan lisämaitoa ku ei oikein viel oo lähteny nousemaan maito. Aattelin tänään opetella istuen imetystä, ku makuultaan on niin vaikeeta ku liikkuminen sattuu tonne alas niin kovin.
 
Punaposket82,Tridian ja Kääkkänä Suuret onnittelut pienten syntymästä! :flower:

Tepa, kiitos synnytyskertomuksesta:) :flower:

Ja kiitos talokauppojen onnittuista:)

Eilinen meni liikenteessä ja illalla käytiin siellä elokuvissa,oli ihan hauska elokuva jopa tuo ukkeli tykkäs siitä...;) Uusin Shrek siis..:)

Muutamia kipeitä tökkäisyjä eilen tuntui alapäässä mutta thats it.
Yö meni nukkuen ja oikeestaan nousinkin tänään vasta n. 10.30... :whistle:
Tais toi eilinen reissaaminen alkaa väsyttää oikeen urakalla..:D
Nyt syön aamupalaa ,puuroa ja tuoreita mustikoita+maitoa ja maistuu edelleen hyvälle..:D

Tänään vaikuttais olevan viileämpi päivä tulossa,ja sehän ei haittaa minua lainkaan...:)

Mukavaa sunnuntaita ! :flower:

Millanen ja Pippuri 38+3
 
Pai:Kyllähän sitä paikat on synnytyksen jälkeen niin hellät,että saa miettiä monta kertaa miten pääsee vessaan tai vessasta pois :'( Muta paljon suihkuttelua,niin kyllä ne alkaa paranemaan.Itse olen alussa imettänyt vain kyljelleen,kun istuminen niin tuskaa..vaikka kuopuksesta selvisin ilman tikkejä on se alapää niin hellä ettei pysty mihinkään ja tuntuu että mahasta/selästä lihaksetkin kadonneet..mutta parin päivän päästä pahin takana :ashamed:
mahan uuvuttama hipsu :'(
 

Yhteistyössä