Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Rae89: Itse kuulun myös isompiin mammoihin ja etenkin tuo housupuoli on mietityttänyt mutta H&M myy MYÖS isompia housuja (vaikka suurin osa niistä kivoista olikin niin pikkuruista mitotusta että...) Käyppä kurkkaamassa! =)

Hankinnoista: Meillä ei ole uskallettu/haluttu ostaa mitään uutta. Meillä on periaatteessa kaikki valmiina odottamassa, eli vain Pömppiksen syntymää odotellaan. Toki mieli tekisi kaikkea uutta mutta...

Sokerirasituksesta... olen myös menossa... pitäisi varata aika ensi viikolla. Suositus olisi 26-28 viikko meillä, ja mulla alkaa keskiviikkona juuri tuo 26.

Dana88 hae ihmeessä saikkua. Tottakai sen sulle kirjoittavat. Yleensä raskaanaolian ei paljon tarvii sanoa kun lappu kirjoitetaan. Eivät uskalla ottaa riskejä.
Mullakin koko huhtikuu saikkua (En vaan jaksa yksinkertaisesti seistä 8h/ päivässä plus muu seisominen... sitten on liitoskipua ym...) siitä sitten kesäloma ja sitten mammaloma.
Nyt on paljon tärkeämpää meillä jokaisella meneillään kuin opiskelu tai työ... =)

Onko muita joita närästys on alkanut vaivaamaan??? mulla korventaa välillä oikein urakalla ja rennietä saisi vetää ihan sarjassa...

Entä suonikohjuja??? :| Mulla ei ole koskaan ollut ja nyt on sitten pamahtanut toinen jalka ihan täyteen värimuutosta ja osittain siis ihan turpeaa kohjua... :/
Johtuu varmaan tuosta seisomatyöstä... Tukisukkia en vaan osaa käyttää...
Tietääkö joku mistä saisi "stay up" mallisia tukisukkia??? Ne polven alle jäävät ovat ihan hirveitä ja sukkahousuja en pysty käyttämään...

Mukavaa palmusunnuntaita!!! =)
Muffin ja Pömppis 25+4
 
Muffin Mulla on Instrusta ostetut lentosukat, jotka on stay up malliset eli tuohon yläreiteen. Ne on vaan ihan todella napakat, joten saattaa tulla kuuma kun ilmat lämpenee. Ja tais olla aika kalliitkin. Mutta Instrusta kannattaa kysäistä tukisukkia. :)

Poks 25+0. :) Vauva on sen kunniaksi ollut ihan rauhassa eilisen ja mulle meinas taas iskee paniikki. Aamulla se tuntui taas pyörivän masussa, eli eiköhän kaikki ole ok.
 
Särkylääkkeistä Kuinka paljon parasetamolia ootte vetäneet raskauden aikana? Mä jouduin ottamaan toissayönä ja viime yönä kumpanakin yhen tabun, vasta tän koko tiineyden ekat särkylääkkeet. Kumpanakaan yönä en ois muuten saanut nukuttua inhalta niskasäryltä. Parasetamol lienee täysin turvallista, mutta mulle tuli heti olo, et oon tuhonnut lapseni tai jotain :( Mä oon kyllä idiootti.. Ja toki keksin, että mulla on joku aivokasvain, eikä niskasärky mitenkään voi olla jotain viatonta hartiaseudun vaivaa. Huolestuttaa ja pelottaa jo valmiiksi ensi yö.

Sokerirasitus
No nyt muakin alkaa jännittää se, kun te hermoilette :eek: Mun lappusessa lukee, että kello 22 jälkeen ei saa syödä, enkä mä sen jälkeen muutenkaan koskaan syö. Ja sit testi alkaa jo kasilta, enkä todellakaan koskaan myöskään syö ennen klo kasia. Joten en ajatellut, että siinä ehtis tuleen mitenkään poikkeuksellisen heikko olo. Mutta mistä sitä tietää. No, ainakin on ensiapu lähellä jos pökrää.

Juokaa nyt sitä viinaa, kettu vieköön!
:D Jos te haaveilette siitä yhdestä pikkusiideristä tai -oluesta, niin kiskaskaa se pullo nyt napaanne, hyvät rouvat! Siis öö ei Pohjanmaan kautta, mutta vaikka puolessatoista tunnissa. Enemmän se lapsi kärsii siitä, jos kiukuttelette, kun ette saa sitä juoda :) Luetaanpa taas yhteen ääneen neuvolan lappusesta: Odottava äiti voi huoletta nauttia 1-2 alkoholiannosta viikossa. Mä latkin torstaina meidän vuosipäivän kunniaksi lasillisen samppanjaa ja ihanalta maistui. Tosin toleranssi on selvästi laskenut: perusvahva viini maistui aluksi suussa täysin joltain tolulta :p Mutta toka kulaus oli jo nautintoa. Perjantaina lähdetään pääsiäisen viettoon Barcelonaan ja aion todellakin joka aterialla ottaa suullisen viiniä. Ja vaklaan paikallisten odottajien tapoja ja raportoin tänne :LOL: Voimme paheksua yhdessä.

Olen tylsistynyt! En jaksa tätä koneella istumista! Lähden ettimään jotain virikkeitä muualta ny! Nauttikaa te onnistuneemmin sunnundaista!

kardemummmma & sulo 25+6
 
kardemummma Kyllä tuota parasetamolia voi käsittääkseni käyttää aika huoletta. Itse sain äippäpolin sisätautilääkäriltä ohjeet ottaa migreenikohtaukseen 2x500mg Panadolia ja yhden 600mg Buranan (kaikki siis kerralla). Toivottavasti kipuilut helpottaa!

Täälläkään ei oo hyvä sunnuntai. Jokin ihme masis ja vetämättömyys taas vaivannut päiväkausia. Ei oikeesti huvittais tehdä mitään muuta kuin maata sohvalla. Eikä vauvakaan potki. :|
 
Migreeni on onneksi ollut aika rauhassa, muutaman kerran vaan tullut kunnon kohtaus raskauden aikana. Mutta tuota Panadolia oon ottanut tabletin ehkä kerta viikkoon millon mihinkin kolotukseen. Jostain migreenikeskustelupalstalta luin odottavien äitien juttuja - jotkut joutuu syömään päivittäin koko raskauden ajan buranaa, panacodia tms. Aika hurjaa.

Ja älä huoli, ei sulla mitään aivokasvainta ole. :) Kasvava masuhan muuttaa kropan asentoo aika radikaalisti, joten jospa se edesauttaa sun niskajumin syntymistä?
 
Maksettiin 660 vaunuista. Ihan siis uusista Dua edgeistä..ei ollu tosin sporttirungolla kun sen säädettävyys ei riittänyt mulle kun oon niin lyhyt. Sporttirungolla ois ollu 710! :) Ja saatiin kemistä halvemmalla kuin ois ollu haaparannalla..käytiin jala ja se barnets hus kyllä kattoon ja jäi kalliimmaksi!!
 
äsh...karkasi.. Siis Duo Edge ja väri oli se Offroad!!

Eilen jouduin taas suppareiden takia sairaalareissulle..tällä kertaa Rovaniemellä, missä oltiin kyläilemässä. Kaikki kai suunnilleen ok..supistelee vaan vähän liikaa. Kohdunkaula vähän lyhentynyt ja kohdunsuu vähän pehmentynyt. Mutta ei suurempaa huolta.. rauhallinen odottelu jatkuu!!

Sunnuntain jatkoja!! =)
 
Muffin Mulla oli aika pahaa närästystä mikä teki tosi pahaa oloa siihen närästyksen päälle. Kävin lääkärissä ja sain semmosen lääkkeen vatsan liikahappoisuuden hoitoon, nimeltänsä omeprazol. Tuo toimii ja eipähän enää närästä tai oo paha olo. Kannattaa käydä lääkärissä! Voisin kuvitella et pahempi pitempiaikanen närästys ei tee ruokatorvelle kovin hyvää kun polttelee.

Alkoholista Minäkin olin oikein hurja ja yks perjantai vetäisin saunan päälle 0,33 rekorderligin mansikka-limen ja voi että kun oli hyvää! Tosin killitin sitä lähemmäs kolme tuntia, mut tulipahan nautittua ihan kunnolla sitte :D

Tänään tuli käytyy uimahallissa ja huomasin ekaa kertaa suojelevani mahaa aika paljon jos tuli esim lapsia lähelle kun ei sitä koskaan tiiä jos vaikka jalka osuukin ohi uidessa..
Oli tosi paljon porukkaa et sen puolesta ei ollu niin hauska reissu, mut uudestaan pitää kyllä käydä :)


Laura ja vauveli rv 23+3
 
Sateista sunnuntaita kaikille :wave: !

hurjasti oli tullut tekstiä, en oikein meinaa perässä pysyä =) . Viimeviikolla kävin neuvolassa huomaamassa että kaikki on hyvin :heart: . Emppu nyrkkeili dopplerilla ja muutenkin kasvanut hyvin. Kuten myös minä... :ashamed: :D .

Uusperheessä elellään täälläkin. miehelläni on kolme lasta, joista kaksi asuu meillä. Nuorimmainen on ainakin joka toinen viikonloppu. meillä on arki sujunut hienosti, ja lapset odottavat uutta sisarusta innolla :). tietty tietyissä asioissa on enmmän haastetta, mutta kaikkeen tottuu :).

Viinapiru riivaa minuakin, mut toistaiseksi oon saanut sen tökittyä kauemmas. Röökiä sen sijaan valitettavasti kuluu vieläkin... :x .

Vettä tulee joo ku esterin p******tä, mutta lähteepähän lumet, jes! Nyt maistelemaan minkä makuista omenapiirakkaa tuli leivottua :p

22+6
 
Huoh,en tykkää tosta kellojen siirrosta,mulla menee yleensä ainakin vajaa viikko että saan rytmin korjattua ja sitten onkin jo pääsiäinen ja taas hommat menee sekaisin. :D Muutenkin tuo ulkona oleva harmaus on harmittanut koko päivän ja jotenkin ei huvita tehdä edes mitään..Huomenna pitäisi taas jaksaa töihin..

Särkylääkkeestä,otan itse päänsäärkyyn yleensä aina sen 1g panadolin,meillä ei taida tällä hetkellä edes olla 500mg.Harvemmin tulee kuitenkin tarvetta,ei edes joka viikko välttämättä.

Alkoholista,ei tee yhtään mieli,mulla oli plussatessa yksi siideri jääkaapissa ja annoin sen kaverille,ajatuskin juomisesta ällötti ja ällöttää edelleen.
 
punaposket, mä kuulun myrkytyksen kohdalla ns. riskiryhmään. Esikoista odottaessa mulle tuli se saakelin myrkytys ja pötköttelin kuukauden sairaalassa. Menihän se joulu ja uusi vuosi sielläkin, mutta mieluiten oisin ollut kotona :/

Nyt en sitten oikein tiedä, kun ihan aamusta asti taas jalat sen näköisinä, että mieskin niitä jo kauhistelee. Verenpaine on välillä koholla. Mitään muita oireita ei vielä onneksi ole.

Mietin juuri, että mitäköhän ensi viikon koulumatkoista tulee. Kävelin 200 m ja alkoi sellainen puristaminen ja kiristäminen vatsan seudulla, että vauhtia (=köpöttelyä) oli hidastettava entisestään. Linja-autopysäkille on kuitenkin 2,5km matkaa :/
Varmaan pari tuntia aikaa ja eväät mukaan

Ja mitäs sen mun saunaoluthaaveen kanssa kävi- join sitten tuoremehua. Mä tiedän oikeasti osaavani olla niuho. Ei mua niin hetkauta oluen "puute", että sen vuoksi tarvitsisi kiukutella ;)

Nyt tarttee saada kahvia. Rupean tässä delegoimaan siihen liittyviä hommia :)

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 23+0 POKS!
 
Muffin: Mulla myös aika paha närästys melkeen päivittäin mutta onneks rennie auttaa tosi hyvin, esikoisen kanssa oli ihan sama juttu ja alko kans joskus puolen välin jälkeen mutt loppu heti synnärillä =)
Täällä muuten kaikki hyvin, maha on aika iso jo ja tavalliset paidat ei kyllä oikeen riitä koko mahan yli =) Ens viikolla neuvola, jänskättää jo vähän kun neuvolatäti varoitti jo viimeksi että ottaa verta, mulla on nimittäin 0- verta. Mulla on joka kerta sen pistämisen kanssa sama "ongelma", en ole ikinä pyörtynyt tai mitään eikä se edes oikestaan tunnu mut silti pitää jännittää =)
 
Hellow vaan pitkästä aikaa paremmin!

Tuo on kyllä neuvolakohtaista tuo alkoholiasia, koska meillä on ainakin sanottu että 0-linja. Kun ei sen vaikutuksia vielä oikeasti tiedetä tai ainakin uskon niin ettei ainakaan niin hyvin kuin jonkun Panadol 500mg. Olen siis huoletta kyllä napsinu yhden särkylääkkeen keskimäärin viikossa, mutta alkoa ei halua :) No se on ainakin varmaa, että mitään FAS- juttuja ei saa aikaiseksi 1-2annoksella viikossa, joten mitään suuren suurta haittaa ei pitäisi tulla.

Täällä mietitään sokerirasitusta taas seuraavassa neuvolassa. Kerran oli sokerit plussalla ja sen jälkeen jo kävin. Nythän alkaa olla viikkoja niin, että sokerinsieto heikkenee ja luultavasti taas mennäään, mutta eipä siinä. Neuvola on vieressä ja haen sieltä 10 vauvalehteä kaveriksi niin kyllä se 2 tuntia menee aika lepposasti. Ihan mielellään käy niin kuin edellisistäkin. Edelliset kun oli reilu 4 kilosia molemmat :)

Närästys on ollu edellisistä vaivana mutta tästä ei ainakaan vielä. Rennietä tuolta löytyy edellisistä raskauksista sitten kun sen aika tulee. Mutta sitten päästään siihen vaivaan..
MULLA ON HIIVA! Eikä halua parantua, eikä ole ennen raskausaikana ollut. On lähes oireeto, mutta kun tarttui tuohon mieheen niin piti alkaa hoidattaan. Ensin Canestenia 3 pv, oireet hieman paheni vaan. Sitte Gyno-Daktarin ja kahden puikon jälkeen piti lopettaa kun sitä raastavaa kutinaa kesti puikosta aamuyö 2-3 ja sitä sitte valvottiin ja välillä kävin suihkutteleen.. olisinko ollu sitte allerginen? Jos ois ollu gefilus piimää niin oisin oikeasti käyny antaan vähän ulkoista hoitoa helpotuksen toivossa. No nyt on maitohappo emätinkapselit käytössä ja ne on rauhoittanu alapään siihen ennen lääkitystä tilaan eli jotain pikku häikkää tiedän että on mutta ei voi sanoa, että mitenkään selvästi häiritsisi.

Siinäpä ne tärkeimmät omasta navasta. Hakekaa ihmeessä saikkua jos on paha olla ja töissä/koulussa vaikea käydä. Tämä on loppusissaan lyhyt aika.. Tämä mamma nostaa nyt kytkintä töihin. Saa nähdä pystyykö niin tekemään äippäloman alkuun asti
:p
 
Hankinnoista vaatteista tehtiin eilen tsekkaus ja johonkin on hävinnyt kaikki pienet housut ainakin. Kokoa 68 oli kyllä yllin kyllin bodyissa (oisko ollu joku 14 kpl :D ). Vielä voi ihan hyvin omantunnoin ostella 56 ja 62 vaatteita :whistle: Huomasin taas kerran Lindexissä, että on vauvojen vaatteissakin koko eroa. 62 ja 56 housuissa ei ollut paljon yhtään pituuseroa, joten otin ne isommat. Lindexillä oli muuten Triumphin imetysliivejä (ainakin täällä ) 15 eurolla :attn:

Lodger Shelter -kantopussista mainitsi joku...mäkin aluks ajattelin, että hankin kaukaloon sellaisen. Sitten rupesin miettimään, että se on tosi paksua fleeceä ja vauva on talvella niin iso jo, ettei välttämättä kovin pitkään kaukaloon mahdu. Muutenhan tuo olisi talvella kätevä, mutta taidan ostaa sellaisen mallin, mikä menee vain kaukalon päälle. Näköjään shelteristäkin on tullut kyllä puuvillainen versio, mutten sitä ole vielä nähnyt missään.

Musta tuntuu, että mun maha on oudon pieni |O Ostin eilen ihan "normaalin" paidan, joka oli vielä ehkä kokoa pienempi kuin normaalisti ja silti se menee ihan hyvin. On tarpeeksi pitkä malli. Kyllä mä tiiän, että paino on laskenut raskauden aikana, mut silti...Kyllä olo on kuitenkin kuin valaalla, joten ei varmasti hätiä mitiä :)

 
Maanantai-huomenta!

Iltavuoroa olisi tämä viikko, onneksi vain 4päivää :D Mukava köllötellä kotona näin päivät, vaikka eskarilaista pitää viedä, niin herätä pitää kuiteski seiskan maissa.. Kyllä väsytti aamulla kun kello soi |O |O

Täällä masu tuntuu välillä valtavalta, mutta sitten ajottain taas aika pikkuruiselta.. Riippuu paljon paidasta millanen on päällä.. Mutta kävelemään pääsen normaalisti! Eilen kävinkin 2kertaa reippaalla kävelyllä, mutta kauheen pitkää ei pysty tekemään, kun pissahätä iskee aina kesken lenkin :whistle:

Uimaan piti eilen mennä, mutta se olikin kiinni, jonkun kroolausjutun takia :ashamed:

Nyt pitäis mennä laittamaan poikien pienet vaatteet nippuun.. Eilen siivoilin kaapeista pienet vaatteet pois ja kyllähän niitä oli paljon :whistle:

Mukavaa pääsiäisviikkoa mammat ja masut :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 25+3 :heart:
 
Apua, me hukutaan lumeen tai ainakin veteen siinä vaiheessa kun nämä alkaa sulaa. Siis koko piha on täynnä kamalia kasoja. Nyt oltiin viikonloppu mökillä ja sillä välin oli satanut niin paljon, ettei autolla päässyt pihaan. Onneksi naapurin isäntä lupasi käydä tänään traktorilla avittamassa :flower:

Minulla on huomenna sokerirasitus ja ainahan se pikkasen jännittää. Ajattelen kyllä niin, että jos jotain löytyy, niin sitten se hoidetaan. Parempi mitä aikasemmin löytyy. Keskiviikkona on sitten ä-polille meno. Kiva nähdä pieniä taas =)

Pääsiäiseksi suuntaamme pohjoiseen. Toivottavasti olis kelejä että pääsis käymään kävelyllä ja ulkoilemaan. Minulla on jäänyt tosi vähiin liikkuminen ja vähän olen kateellinen teille, jotka vielä jumppaatte/käytte spinningissä tms. Itsellä jäänyt liikkuminen noin kilometrin kävelyyn päivittäin. Sekin on jo lyllertämistä. Tänään huomasin, että oikea jalka toimi huonosti, ihan kuin käskyt ei menis perille. Miten sitä kohta mennään mihinkään.

Joku kirjoitti turvotuksesta. Minullakin taitaa iltaisin olla jalat jo hiukan turvonneet. Nilkat tuntuvat oudoilta. Sormukset mahtuvat vielä enkä oikeastaan muualla ole huomannut turvotusta kuin jaloissa, siis jos tuota mahaa ei lasketa :D

Kai se olis raahauduttava autoon ja haettava kaupasta viikon ruuat. Meilläkin on veroilmoitusten täyttöä ohjelmassa tällä viikolla. Se on niin inhaa hommaa.
 
Tuun poksuilemaan 26+0. Jokainen päivä tuntuu merkitykselliseltä, kun tietää, että vauvan ennenaikainen syntymä olis joka päivä entistä pienempi fiasko. En siis tiedä, miksi sellaista edes pelkään, mutta edes hypoteettisesti. On kiva tietää, että aika kuluu ja poikanen vahvistuu tuolla masussa.

Eilen pidettiin banaanibileet :LOL: eli söin varta vasten banaanin, jotta päästiin miehen kanssa tsiigailemaan, kun lapsonen ilostuu hedelmäsokerista. Makasin sohvalla ja paljas masu hytkyi joka puolelle. Kun on vielä vähän ekstraihraa tossa pötsissä, niin potkun jälkeen lihat väreilee homersimpsonmaisesti :D Voi viehättävyys! Oon kyllä niin leidilaik..

Kahden kauhistuttavan niskasärky-yön jälkeen nukuin kuin tukki 10 tuntia. Ehkä se särky johtuikin vieraan viikonloppupaikan ylipehmeästä tyynystä, joka ei soveltunut pääkopalleni.. Olo on kuin uudestisyntynyt kun oli kivuton ja katkoton yö eikä ees raskauden mukana tuomia aamuyövalvomisia.

:flower: Kaunista kevätviikkoa kaikille, mua ainakin ilostuttaa lumien sulaminen, kävely ei tunnu niin raskaalta kun ei oo liukasta. Ja kohta saa ottaa pyörän esiin! Aijai, luksusta!
kardemummma & Sulo 26+0
 
Mä tarvin oikeesti jonkin katetrin! Käyn vessassa ja menee max. 10 minsaa, niin pitäis mennä taas. :eek:

Vauveli on ihan selkeesti ottanut hyvän asennon mun virtsarakon päällä ("aah, pehmeää" ) ja hoksannut vielä, että keinun saa liikkumaan (lue äidin liikkeelle) kun vähän polkaisee alustaa... Huoh. Nooh, pääasia, että vauva liikkuu masussa. :)

Liplatus Kilometrin lyllertäminen on sun tilassa jo tosi hyvä päivittäinen saavutus. :) Voin vaan kuvitella, miltä tuntuu kantaa kahta vauvaa masussa kun tässä yhdessäkin on tekemistä.

kardemummma Ai teidän vauva on banaanifani? Meillä innostuu kun syön luonnonjogurttia muromyslin kanssa. Ja eilisen pitsan jälkeen alkoi ihan hyvät pippalot masussa myös. ;)

Hus pois työn pariin (motivaatio = 0)

Olivia & Vauveli 25+1

P.S. Laitoin kuin laitoinkin tänään vauvalle sairausvakuutushakemuksen menemään. Tajusin, että sehän pitää laittaa ennen rv 27 joten kiirusta pitää.



 
Moi!

Sokerirasitus ja neuvola takana :) sokerirasituksen tuloksista en vielä tiedä, mutta terkkari aiko soittaa jos arvot on koholla.. Neuvolatarkastuksessa kaikki oli hyvin. verenpainekin on laskenut niistä lukemista mitä oli alkuraskaudessa, nyt oli n.120/60. painoa tullut n.500g/viikossa, mikä on kuulema vielä normaalin rajoissa. sykkeet oli 140 ja sf-mitta 25cm. Sf-mitta on laskenu keskikäyrän tuntumaan,kiva! Ens viikon pe mulla onkin Oysissa taas ultra

Täälläkin on vaivana närästys. oon jättäny kahvin juonnin aamukahviin ja sitäkään ei mee sitä 2desiä alas asti. Ruisleipää en oo kanssa syönyt. Näillä olo pysyny ihan hyvänä. Millanenhan peikko-poika sieltä masusta tulee heinäkuussa, kun närästää näin paljo. Tyttöjen aikaan ei närästys juurikaan vaivannu ja heillä oli paljo hiuksia syntyessään ja tummia. Näin viime yönä unta,että vauvalla oli paljon tummaa hiusta ja etuhiukset oli tosi pitkät :D

kiva, kun on lämpöasteita,jospa se kesä sieltä tulis :)

pauliina ja Ville rv26+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
P.S. Laitoin kuin laitoinkin tänään vauvalle sairausvakuutushakemuksen menemään. Tajusin, että sehän pitää laittaa ennen rv 27 joten kiirusta pitää.
What?! Jaa, just, voi apua! No, onhan tässä vielä KOLME KOKONAISTA ARKIPÄIVÄÄ ennen pääsiäistä ja ton rajan poksumista. Voi persus. No niin, tää päivä meni vakuutushommiks sitte
:eek:
 
kardemummma Pohjolassa pitää ainakin olla ennen rv 27 haettu. En osaa sanoa muista vakuutusyhtiöistä. Mutta vielä ehtii. :) Yllättävän nopsa oli täyttää tuo hakulappu - liitteeksi tarvi vaan äitiyskortin kaikki sivut kopsattuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
kardemummma Pohjolassa pitää ainakin olla ennen rv 27 haettu. En osaa sanoa muista vakuutusyhtiöistä. Mutta vielä ehtii. :) Yllättävän nopsa oli täyttää tuo hakulappu - liitteeksi tarvi vaan äitiyskortin kaikki sivut kopsattuna.
Me otetaan Pohjantähdestä, kun sukulaisukkeli on siellä töissä, mutta niilläkin vaaditaan rv 28 loppuun mennessä, joten hyvä että muistutit. Tänks!
 
Heippa ihanat mammat koneidensa äärellä!

Vähän ajattelin tulla taas kommentoimaan kun en vähään aikaan ole täällä käynyt.. =)

dana Nyt tsemppiä lepäilyyn, otat ihan rauhassa vaan.. :hug:

Synnytyksen ajankohdasta : Meillä mies sano joku aika sitten että luulee että syntyy enne aikojaan, noin kesäkuun puolivälissä... Parin päivän kuluttua kun juttelin äidin kanssa niin hän sanoi että luulee että meil on paketti jo juhannuksena..
Voi kun olisikin.. sit ois 38 viikkoa täynnä. Mulla itellä kylläkin sellanen tutina että yliaikaseks mennään ja rytinällä...

Rinnoista Mulla palaa käpy ku odotin ihan sikana että tissit kasvais, mutta ei, täällä ne on varmaan pienentyny.. Vieläkin siis huima a-kuppi. Sillon joskus viikolla 12 oli pari viikkoo rinnat tosi turvonneet, täydelliset melonit, mutta sitten sekin turvotus laski.. :kieh:
Mies yrittää lohdutella että kyllä ne vielä kasvaa... :D

hankinnat: Meillä on nyt ostettuna emmaljungan city crossit.. aivan ihanat on, tuolla ne on makkarissa odottamassa täytettä. Ostettiin uudet (tai vuoden 09 oikeastaan) ratasosat, mutta city kopan huusin huuto netistä. 95 euroa tuli maksamaan tuo koppa ja on kylläkin vm 07 ja kahella lapsella yhteensä 4 kk ollut, mutta on täysin uuden veroinen. Ei mitää käytön jälkiä näy. Ja kopan väristäkin tykättiin paljon enempi kuin vm-10 väreistä..
Pinnasänky tulee ensi kuussa, kun vaan jaksetaan ajella vantaalle hakemaan. Äiti on luvannut ikeasta sen meille ostaa.
Kaukalo me ostettiin jo uutena vuotena.
Eli isot hankinnat alkaa täällä olee hyvällä mallilla..
mies osti mulle viime viikolla turvavyön alentimen ja odotan innolla että pääsen johki autolla että saan sitä testata.. Eipähän ainakaan tartte pelkää että äkkijarrutuksessa muserran beibin.. :heart:

Äitiyspakkaus saatiin perjantaina, se -09 malli. Mua ihmetyttää kun musta monien niiden vaatteiden pää aukko on hirmu pieni... :eek:

Sokerirasitus: Oli mulla päälle viikko sitten ja oli aivan kauheeta.. Ei siis muuten, mutta mulla ei meinannut se toinen lasillinen upota millään, ja sitten ku meillä joutu vielä istuu noissa odotusaulan erittäin epämiellyttävissä tuoleissa ni meikähän meinas jo puolen tunnin kuluttua pökrää.. Siinä eka yrittelin hengittää ja maata puoliksi siinä tuolissa ja sitten kun piikkitäti tuli hakeen seuraavaa ni sanoin vaa että mä pökrään just kohta ni se vaan että "oho.. hetki vaan" ja haki toisen hoitsun ja ne sitten mut melkeempä kanto verhon taa.. olin kuulemma ihan valkonen..
Tulokset saan kuulla kunnolla huomenna neuvolassa, soitin niistä jo aiemmin ja jotain häikkää kuulemma oli, mut ei paljoa..
Multa otettiin samalla kilpirauhas arvot ku ne oli ollu alkuraskaudessa vähän matalat (mut kuitenkin rajojen sisällä), niin ne on nyt tippunut alle viite arvojen.. Huomenna selviää sitten jatko siihenkin..

Tatuoinneista: Mulla ei ole yhtään, mutta aion ottaa vähän myöhemmin... Oon jo suunnitellutkin yhden joka kuvastaa mua äitinä ja sitten joka lapsellekin paikka.., mutta se nyt saa odottaa että on ainakin 2 lasta..
Mieskin haluaa tatskan, on siitä jo pitkään haaveillut, mutta mulla on ongelma sen asian suhteen.. Tiedän että oon tosi tyhmä ja lapsellinen, mutta kun mä en nää tatuointia mun miehessä... :headwall: Jotenkin tuntuu hassulta..
Ja joo.. pääsen kyllä tästä yli ja hänhän sen tatuoinnin saa jos haluaa, en edes ole hänelle sanonut että en itse oikeen nää hällä tatuointia.
Oli kuulemma nähnyt yks yö unta että oli ihan täpinöissään menny ottaa tatskaa.. ja sit ku se oli valmis ni oli ihastellu sitä peilin kautta.. Se oli ottanu lapaluun päälle pavun.. :LOL: Siis kun me sanotaan tätä mein lasta papuks ni se oli ottanu sellasen kahvinpapu tatuoinnin, ilman mitään värejä tms, vaan soikion ääriviivat.. :D

Särkylääkkeistä: Mun täytyy myöntää että mä syön aika paljon särkylääkkeitä, melkeen voi sanoa että 3-5 menee viikossa.. Mulla särkee päätä tosi paljon, särki jo ennen raskauttakin. Nyt pääsäryn rinnalle on vielä tullut TULIKÄRPÄSET, tiedä sitten mistä johtuu, siis näkökentässä lentelee miltei kokoajan pieniä tulikärpäsiä.. Eka noi oli yhteydessä paineen tunteeseen päässä, mutta nyt niitä lepattelee miltei jatkuvasti.
Jännä juttu kun toihan vois melkeen viitata migreenikohtaukseen, mutta mulla on todettu migreeni jo monta vuotta sitten ja se on auraton, mulla ei ole koskaan ollut mitään silmäoireita migreenin aikana.
Noh.. huomenna neuvolassa otan asian puheeksi..

Sairausvakuutus: Mitäh täh? oliko se jo ennen viikkoa 27? Meille tulee hirvee kiire ku perjantaina jo poksuu!!!!! Kyl meil on yks tarjous pohjantähestä jo tullu, ja siihen vissiinki sitten päädytään.. on kyllä aika kova hinta.

Omaa napaa... Täällä huonovointisuus jatkuu, siihen alkaa melkeen jo tottua, vaikka joinakin päivinä meinaa epätoivo iskeä. Harmittaa kun ennen tuota umpparileikkausta oli ihan hyvät olot jo useimpina päivinä, niin nyt leikkauksen jälken joka ikinen päivä on paska,. Pyörryttää ja oksettaa (en kylläkään oksenna kuin tosi harvoin).
Vaikeinta kaikista on, kuten punaposkella Jatkuva hiiva.. Mulla on nyt ollut 4 kertaa peräkkäin ja siis koko raskauden ajan, tai siis alkuraskaudesa oli vaan pientä muutosta, mutta nyt ollut neljä kertaa kunnon hiiva. Mulle ei sovi mitkään nuo käsikauppa lääkkeet ja aina joudun lääkäristä hakea kuurin.. Ja aina sielä katotaan nenän vartta pitkin kun sanon että käsikaupan tuotteet ei kerta kaikkiaan auta.. Canesten pahentaa oireita/ei auta mitään ja gyno dactarin pahentaa hiivan niin pahaksi etten pääse kävelemään ja limakalvot alkaa vuotaa verta.. 4 kertaa olen sitten saanut 10 päivän flagyl comp kuurin jonka jälkeen viidentenä päivänä oireet palaa.. Nyt viimesimmän kuurin sain viime ti ja perjantaina olin jo niin väsynyt kun en v5 päivään ollut saanut nukuttua että menin terveyskeskukseen ja pillahdin ihan täyteen itkuun kun lääkäri kysy mikäs mua vaivaa..
Oon niin kurkkuani myöten täynnä tätä... Haluisin niin olla miehen lähellä ja kaikkea, mutta kun tuntuu että jo pelkkä silitys sattuu, iho on kauttaaltaan ihan arkana (vaik siis hiiva onki vaa alapäässä).. Nyt oon sitten niin haavoilla että joka vessakäynnin yhteydessä haavat aukeaa uudestaan. Vähän onneks tuntuu tuo perjantaina saatu kuuri auttavan nyt.. Testeissä näkyy vaan kohtalaisesti hiivaa, mutta aiheuttajaa ei tiedetä vieläkään (viljelevät tulosta), ei ole sama aiheuttaja kun yleensä hiivassa. Oon niin poikki ku tuntuu että vaik se nyt lähtiski ni taas se kuitenki palaa.. Viime viikon lopussa mulla alko sitten kunnolla supisteleekin, ihan tuli 10 minuutin välein yli tunnin suppareita, mutta ei onneks ole aiheuttanut mitään kohdunsuulla..

Mitäs muuta.. juuh.. mun pinna on yli tiukalla, voi koira parat.. ne kun täällä on mun kanssa päivät pitkät ni saa kuunnella mun äksyilyä.. Ja tietty sitten myös olen yli herkkänä, mies mulle viime viikonloppuna ärähti vähäsen (ihan syystä) ni mulle tuli hirvee ahistus ja itkukohtaus kuinka se nyt voooooooooooooooi mulle äksyillä niiiiiiiiiiin pahasti :D
Mulla kylläkin on sellanen taustakine että tosi huonosti kestän äksyilyä ku edellinen suhde ei muuta ollutkaan, niin nyt tuntuu että maailma kaatuu kun vähän tulee riitaa.. Tai ei niinkää riitaa, sitä kyllä tulee kaikissa suhteissä ymmärrän sen, mutta jos vähänkin ääntä korotetaan ni joudun ihan lukkoon..

Pitäs jaksaa lähtee tonne ulos vähän edes kävelylle, ei toi mun lenkki ole kuin joku ehkä 500 metriä-kilsa, mutta enempään en pysty ku heti tulee kusi hätä.. :headwall:
Pitäs tehä pieni lastenvaate inventaariokin ja laittaa äippäpakkauksen kuteet tonne lipastoon ja mietiskellä vähän että mitä tässä pitää ostaa.. Äitiyspakkauksen vaatteet on kyllä kaikki niin isoja että varmasti pitää ostaa lisää pikkuruisia bodyja ja potkareita..

Huomenna ois sitten neuvola vihdoin ja viimein, sitä on 4 kertaa siirretty 2 viikon aikana kun on ollu oma hoitsu ja varatätikin kipeenä... Eka siis neuvolaan 11.00 ja sitten siihen kauan odotettuun 4D ultraan hämeenlinnaan.. JEEEEE... Voi kun se meijän pikkunen ees vähän naamaansa ja jalkoväliään vilauttas.. Ois niin ihanaa saada edes se yksi kasvokuva kun rakenneultrassakaan ei yhtään kuvaa mukaan saatu.. :(
Mutta tärkeintähän tietty on että beibi on terve..

Papu jaksaa meitä joka ilta ihmetyttää potkuillaan ja volteillaan.. nyt jo näkee masun päällä kun jalka tai käsi tai jokin pyyhkäsee koko mahan halki.. Ja nyt parina iltana muru on vissiin maannut peppu pystyssä kun toisella puolella mahaa on iso patti, jos en tietäs et odotan ni epäilisin isoa maha kasvainta.. :D

Hyvää viikkoa kaikille kanssa odottaille perheineen! :hug:

susanna + papu rv 26+3 (aika rientä)
 

Yhteistyössä