Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Termisointi on pastörointia lievempi lämpökäsittely, jossa maito kuumennetaan vähintään 15 sekunnin ajaksi +57 - +68 asteeseen. Termisointia käytetään Suomessa vain emmentaljuuston raaka-ainemaidon käsittelyyn.

vs.

Pastörointi on lievä lämpökäsittely, jolla maidosta tuhotaan mahdolliset
tautia aiheuttavat bakteerit. Pastöroinnissa maito kuumennetaan vähintään
+72 asteeseen 15 sekunniksi

Löyty se muutaman kikan jälkeen :)
 
Ennu Me ostettiin Emmaljungan Duo Edget silver check värisinä. Haaveilin ensin sellasesta kerman vaaleesta, mutta sitä kuuntelin järjen (miehen) ääntä ja päädyttiin tummempaan. Otettiin sillä sporttirungolla.

Zeenah Argh! Älä kerro kuinka paljon halvemmalla saitte vaunut Kemistä! Iskee hirvee kateus. Mä ajattelin ensin, että katsellaan vaunuja pääsiäisen aikaan Oulusta, mutta päättelin sitten, että siellä on varmaan ihan saman hintaista kuin täällä pk-seudulla.

SMSM Matka oli oikein kiva ja rentouttava. :) Oli ihanaa päästä vielä miehen kans kahdestaan reissuun ennen vauvan tuloa.

dana88 Nyt rakas ystävä lopetat kouluhommista huolehtimisen ihan kokonaan! (Tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty). Raskausaika on kuitenkin loppujen lopuksi tosi lyhyt ja vuodenkaan tauolla opiskeluissa ei ole suurempaa merkitystä sitten kun on työelämässä. Vuodet vierii niin vauhdilla, ettei muista onko raatanut 3 vai 5 vuottta. :) Sulla on ollut niin älyttömän raskas raskaus, että voit hyvällä omatunnolla keskittyä itses ja vauvan hoitamiseen. Toivottavasti saikku ja raha-asiat järjestyy ok!

päpsy79 Punaleima Emmental on kovaa juustoo ja ihan turvallista syödä raskausaikana. :)

Olettekos armaat kanssaodottajat huomanneet, että joulukuisilla on jo oma pino?! Miten tämä aika menee niin nopeesti? Musta tuntuu, että oltiin ihan just marraskuussa ja tuorein pino koko sivustolla. :)

Olivia & Rakas-vauveli 24+5
 
Olivia oon katkera teille, kun saitte noi silver checkit sport-rungolla :ashamed: Meijän lastentarvikkeesta ei saanut, ihmettelin kyllä, kun emmaljungan sivuilla kuiteskin mainostetaan kaikkia värejä sport-rungollakin...

Zeenah mua kyllä kiinnostaa kovastikin minkälaisia hintaeroja on... Eli mitä maksoitte?? Me maksettiin omistamme tingittynä 820? ja nyt huomasin paikallislehdestä, että emmaljunga duo edget -10% viikonlopun... Niin meijän tuuria :kieh:

Danalle voimia ja tsemiä lääkäriin.. Eiköhän sieltä sairasloma irtoa äitiysloman alkuun ja sulla on oikeasti kyllä monta hyvää syytä jäädä kotiin! :hug:

Mä oon kans tosi kiukkunen töiden takia.. Oon kertonut pomolleni, joka tekee päiväkohtaiset työlistat, raskaudestani ja pyytänyt kevyempiin hommiin ja sanoi siihen malliin, että onnistuu, mutta muistihan se oikein 2päivää ja tänään ollaan taas oltu sellasessa rääkissä, selkä huutaa hoosiannnaa, kun pitää jännittää sitä ja tehä kiertoliikettä :ashamed: Vitutuskäyrä nousi oikeesti siihen malliin, että en aio itteäni siellä rääkätä vaan jään kotia, kun on neuvolalääkäri viikon päästä.. Sanon lääkärille tilanteeni ja uskon, että ymmärtää.. Eihän tässä olis enää töitäkään kun 5vkoa! Ja tämä vuorotyökin alkaa käymään voimille!

Onneksi on viikonloppu ja saa huilata ja nukkua aamulla niin pitkään kun vaan sielu sietää.. (kun pojat herättää) :D

Mukavaa viikonloppua :wave:

POKS POKS POKS
Maamin ja Toivo-Justiina 25+0 :heart:
 
maamin82 Onpas outoa... Mekin ostettiin Lastentarvikkeesta ja ne tilas meille tuon värin kun ei ollut varastossa. Sovittiin, että tullaan hakeen toukokuussa. Meidän vaunut maksoi muistaakseni noin 850?. Sporttirunko nosti hintaa 50?. Hetken mielijohteesta ostin siihen päälle vielä samanvärisen laukun.

Kokeiltiin vaunut autoon ja meidän farkun takakonttiin runko mahtui just ja just (siellä on jo koirien häkki). Koppa pitää laittaa sitten takapenkille... Tai joudutaan ostamaan paku. :p
 
Voi aaaaaaarrrrgggggh tätä valvomista... taas menny jo tuntitolkulla pystyssä! Kärsiikö muut unettomuudesta öisin? Aamulla kyllä nukuttas vaikka kuinka,mutta ei oikein työrytmiin sovi. Parin viikon saikku ohi ja ma pitäs töihin mennä. Saas nähdä miten pitkään siellä taas jaksaa... flunssankin metsästin,kuopus meillä sairastanutkin koko viikon.

Jaksuja!

Kääkkis ja lapanen rv 22+4
 
Dana88: Jep mulle kävi sama pari viikkoa sitten ja siitä asti on vuotanu tasaisesti :D En ole vieläkää hankkinut liivinsuojia, mutta ehdottomasti on ostoslistalla kun rahaa saadaan ens viikolla, aika hämmentävää kun välillä on ihan paidassa asti läntit, heh :)
 
Helise: mulla alko rinnat vuotaa joskus rv 14, pikku tippoja vaan. Nyt väillä vuotaa kuin seulat, joskus menee rinnat ihan kivikoviksi, niitä on pakko pikkusen puristaa, niin paine häviää eikä oo niin kipeänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heidik86:
Oliko täällä muuten paljon "uusperheellisiä? Tuli vain mieleen.. =)
Minä olen,tämä meidän kolmas yhteinen on isännän neljäs lapsi. =)

Huoh,oma olo alkaa olemaan vähän tukala,maha on kasvanut ihan yhtäkkiä tuohon eteen pömpöttämään,töissä alkaa tehdä vähän tiukkaa jo selän kestämisen kanssa. :/
 
Testit lähestyy... ei yhtään kiva :headwall: ja sinne pitää mennä vaikka ainoa syy on 29v. ikä... joo vanhuuus.... :ashamed:
Miten kestän 12h paaston? Olen tottunut olemaan pääsääntöisesti yöt töissä joten ruokailutkin sijoittuvat enemmän iltaan kuin aamuun. Onneksi sain testiä edeltävän yön vaihdettua vapaapäiväksi, muuten kyllä tuloksetkin olisivat varmaan päin prinkkalaa.
Miten kestän sen odottelun siellä?
 
No johan oli tekstiä taas tullut..hyvä että perässä pysyy :LOL:

Virpi Ällös huoli, täällä on kans yksi tuhti odottaja...ja vaatteita ei tod löydy oikein mistään ja tekis mieli mennä vaan nurkkaan häpeämään, mutta näillä eväillä sitä on vain eteenpäin mentävä...

dana No johan sinuu nyt koetellaan tässä raskausaikana, mutta mie olen muiden kanssa samaa mieltä, että sie ja vauva ootte nyt ne tärkeimmät ja opiskella ennättää vielä monneen kertaan..Varsinkin jos ne eläkeikää rupee hirveesti nostamaan :LOL:

Mittees muuta miun piti kommentoida...

Rupeeko kaikilla olemaan jo hankinnat tehty? Mie en nimittäin vielä ole saanut edes kelaan vietyä niitä lappusia että saisin äippäpakkauksen saati sitten, että mitään muuta olis hankittu :| Eilen tosin sain ison laatikon vauvanvaatteita miehen siskolta, että vaaterintamalla rupeaa olemaan hyvät näkymät, mutta nämä isommat hankinnat..ne on vielä tekemättä :|

Kait se pitäs jaksaa lähtee nuista koulujuttuja tekemään...Ei kyllä kiinnosta yhtään ja odotan INNOLLA millon koulu loppuu...Minuu ei kyllä ole luotu opiskelijaksi!!!!!
Pittää sitten kirjotella lisää kohan muistan mitä piti kommentoida:)

Rae ja nyytti 23+2

MUOKS!! Miekii ihan kauhulla odottelen tuota sokerirasitusta..pitäs ensin vaan saada se lähete sinne, että vois aikaa varailla..pelottaa ihan hirveesti että testeistä selvii jotain ei niin kivaa :|
 
Hankinnoista: Meillä on suurimmat hankinnat jo valmiina olleet, kun on toinen tulossa. Turvakaukalo meillä oli ennestään sellainen auton turvavöillä kiinnitettävä ja ajattelin että pitää hommata sellainen jalustallinen ettei tarvi kynsiä aina katkoa kun vääntää turvavöillä kaukaloa kiinni. Mutta eipäs tarvikaan ostaa kun saatiin se ystäväperheeltä lainaan. Vaunuihin tarvii ostaa esikoiselle seisomalauta, hän kun ehtii täyttää 3 vuotta juuri ennen vauvan syntymää. Eli me ei tarvita kaksostenrattaita.

Kohta pitäs lähteä kaymään kaupassa ja saunoa. Sit pitäs lähteä toiseks viimiseen yövuoroon töihin, tajusin et tää on tunnin lyhyempi yövuoro kun kelloja siirretään ens yönä jippii. Jee kohta ei enää tarvi tehdä yövuoroja ollenkaan. Viiminen yövuoro on sit muutaman viikon päästä, jos tää yö menee viel hyvin.

äippä-77+möhis 22+0 siis poks
 
Lauanataita mamskut!

Täällä on koko päivä mennyt töissä. Ipanoiden sairastelut ja omatkin vei niin mehut, että nyt on rästissä hommia stressattavaksi asti.

SMSM oli kiva lukea, että suunnittelet opiskeluja. Kyllä se meiltä mammoiltakin onnistuu :). Itse opiskelen amk:ssa ihan loppusuoralla. Keväältä en vielä kuitenkaan ehdi valmistua, jokunen kurssi on vielä jäljellä.

Mä sain sen sikapiikin joskus rv 21 + jotain. En halunnut sitä aiemmin ottaa.

Mulla on jalat ruvenneet turpoamaan aika hirveän näköisiksi :x . Juon vettä, vältän suolaa, liikun, minkä turvotus kivuilta sallii, nostan koipia säännöllisesti ylös. Mikäpä auttaisi tähän vaivaan? Tuntuu, että kohta varpaat räjähtää irti jalkoterästä :/ . Turvotusta on tasaisesti aamusta iltaan. Kyselin neuvolastakin vinkkejä, mutta sain noita kokeilemiani ohjeita.

Ihan nolottaa, mutta himottaisi yksi 0,33l saunaolut. Toisaalta mä varmaan kuitenkin nappaan ison mukin tuoremehu-kivennäisvesi(suolatonta)juomaa... tai jos kuitenkin...

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 22+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja millanen:
Tuossa tuo kirjotukseni asiasta silloin. Onhan tuo aika mutkia suoristellen kirjoitettu.Varmasti tällä hetkellä vaikuttaa suuresti irtisanomiset työpaikkoihin en epäile hetkeäkään,on meillä töissäkin ollut yt neuvotteluja tosin ne eivät ole olleet meidän puolella vaan muita puolia koskeneet.
Mutta pahoittelut jos itseesi otit asiasta, sanon ensin ja mietin vasta sen jälkeen.. :whistle:
Eihän sitä tosiaan aina tule aateltua miten asiat ilmaisee, vaan tulee sanottua mutkia suoristellen. Itelläkin paha tapa sanoa ensin ja aatella vasta sitten... :LOL:

rinnoista Itellä ainakin oli imetyksen jälkeen jonkun aikaa rinnat kuin kaksi kärpäslätkää... :LOL: , mutta onneksi ne kuiteski palautu entiselleen myöhemmin. Nyt on kasvaneet ainakin 2 kuppikokoa normaalista... Aiemmissa raskauksissa ei ole tainneet ihan näin paljon kasvaa...
Kannattaa varautua kyllä liivinsuojilla, kun maitoa/esimaitoa jo tulee - itellä ainakin on sen verta rasvasen sorttista toi maito, ettei tahtonut kaikista paidoista länttiä pois saada millään... Fairyssä lopulta liotin ja se auttoi.

Tatuoinnista Itseänikin kiinnostaisi ottaa tatuointi. En vain ole saanut aikaseksi sitä vieläkään laittaa, vaikka olen vuosikausia siitä haaveillut. Miehestä en tiedä tykkääkö, että tatskan laitan, mutta eipä tuo hirveesti ole mun tekemiä vastaan ollu ennenkään. Ainut minkä tiedän, mistä mies ei tykkää on et rupeisin polttaan tupakkia.
Pitää kattua kunhan pulla on pullautettu uunista ja imetys lopetettu, et jos sitten repäsis ja kävis laittaan tatskan - jonkun pienen ja sievän joko nilkkaan tai lapaan tms. Vai joko sitä on liian vanha...?

Niin se aika rientää... joulukuisillakin jo oma pino =).

Unettomuudesta Ei ole vielä tarvinnut kärsiä, mutta eiköhän tuota loppuraskaudessa sekin "vaiva" tule... Pikemminkin unisuudesta kärsin :LOL: , illalla ei taho nähdä kymppiuutisia loppuun, kun olen jo sohvalla unten mailla - siitä sit jossain vaiheessa herään ja käpyttelen rakkaan viereen jatkaan unia. Ja seuraava herätys aamulla, jos ei muksut yöllä herätä...

sokerirasituksesta Mulla se on kans ohjelmassa kahden viikon päästä... ja kyllähän se tiukkaa tekee, kun ei illalla enää saa mitään suuhunsa ottaa - vain vähän vettä. Mutta eiköhän siitä hengissä selvitä, onhan tuo jo kerran aiemmin tullut toista lasta oottaessa koettua.
Mulla ei esikoista odottaessa v. 2003 sokerirasitusta tehty vaikka ikää oli 32 v, mut nyt on ilmeisesti "säännöt" muuttuneet.

Rae89 Edelleen on hankinnat tekemättä - siis ne mitkä meiltä puuttuu eli sitteri, turvakaukalo ja itkuhälytin (radiopuhelin). Tiedän kyllä millaiset halutaan, mutta käytettynä ei sopivia ole vielä löytynyt lähiseudulta ja uusia en enää viitsi tälle iltatähdelle ostaa... Tai sitterin olen jo huutanut huuto.netistä ja kaupat on sovittu, mut myyjä lähti sit reissuun, eikä hänestä ole sen jälkeen kuulunut... tämän vkon lopulla piti ilmoitella kotoutumisestaan... no odotellaan, ehkä on lomaväsymys vielä päällänsä...
Radiopuhelimeen päädyttiin - siis sellaiseen, jossa myös itkuhälytin toiminto - koska sillä on jälkikäyttöä miehen metsästys harrastuksessa. Aiemmin meillä oli Philipsin kallein malli itkuhälyttimistä ja se myytiin pois... siinä hapettu lähetinlaitteen patterikotelo, eikä sitä pystynyt enää pattereilla käyttämään... Vaunujen piti siis olla aina sellaisessa paikassa, missä on verkkovirtaa saatavana itkuhälyttimelle. Takuukaan ei tuota vikaa korvannut :kieh: . Tuo radiopuhelin me ostetaan varmaan kuitenkin uutena. Turvakaukaloa haeskelen täältä Oulun seudulta, mut ei vielä ole ollut myynnissä Brion Primoa isofix alustalla täälläpäin. Etelässä ois kyllä... mut en rupea postin kautta osteleen.. on vähän huonoja kokemuksia niistä huudoista. Kajaanissa olis myynnissä, mut sinnekin tulee yli 200 km matkaa..., joten katellaan edelleen...
Nii ja puuttuuhan noita pienempiä hankintoja, mut uskon, että ne kerkeää kyllä lähempänäkin... kuten vanulaput vauvan silmien pyhkimiseen, vanupuikot, vaipat, kynsisakset jne. Tai sit saa mies lähtä kauppaan - tosin tahtoo olla, et laita mies asialle ja mene ite perässä... :LOL: - ainakin joissain asioissa..

vatsakasilmanvauvaa kiitos kannustuksesta opintojen suhteen
=) , kyllähän se vähän hirvittää näin "vanhoilla päivillä" lähtä opiskeleen, mutta sain siitä jo ensimakua, kun opiskelin työn ohessa pe iltasin ja lauantaisin amk:ssa vuoden 07-08.. ja nyt olisin sit kokonaan päiväopiskelija niin uskon sen olevan "helpompaa" kuin työn ohessa opiskelun (päivät kun oot töissä, illat teet kotihommia ja hoidat perhettä - yöt teet kouluhommia :ashamed: ja nukut ???? millon????). Mut onneksi on tuo puoliso, joka tekee kympillä kotitöitä... vois olla muuten aika tuskasta hoitaa kaikki yksin. Mutta asennoidun niin, et siitähän selvitään... on muutkin selvinneet niin miksen sitten minäkin :LOL: .
Ja tiiäkkö... niin minuakin himottas sidukkaa :ashamed: , mut eikös se mene niin, et sitä tekis mieli mitä ei voi saada...

Oon täällä värkännyt aamun yrittäjän veroilmoitusta ARGGGHHH - aina sama kiusa vuodesta toiseen, vaikka teen vain pienimuotoista jälleenmyyntityötä päätyön ohessa :headwall: :headwall: . Sit pitäs vielä toi oma verolappu tarkastaa... ja miehen tarkastaa omansa ja tehdä metsäverolanketti kans... sen onneksi tekee mies myös. 6.4. on viimeinen jättöpäivä näillä, joten ei jäänyt tänä vuonna ihan viimetinkaan... Mut eiköhän pitänyt tietty musteen loppua tulostimestakin just sopivasti :kieh: , pitää laittaa liitteet sähköpostin liitteenä miehelle töihin, et tulostaa ne siellä, kun en tähän hätään kerkee uutta mustekasettia osteleen...
Sit pitäs värkätä noista kahvipusseista muksuille pääsiäiskorit, kun lähtevät trulleiksi lankalauantaina. Poika halus presidentti -paketeista ja tyttö juhla mokista :LOL: tehdyn korin. Toista alotin eilen jo värkkään ja siinähän meni yli kello 1.00 ku lähin nukkuun ja homma taas jatkuu...

Joten heippa mammat...

SMSM ja Hippu rv 24+5 (maanantaina poksutaan taas =) )
 
Heis, tänään kaupungilta tarttu mukaan uudet bikiinit ja kiva äippätoppi :) Mukavaa oli käydä kavereiden kans pitkästä aikaa kaupungilla. Ei tarvinnut homehtua neljän seinän sisällä koko viikonloppua :)

Dana88 & Pikkune 25+1
 
Olivia Tosi outoa kyllä... Esitteissä kuitenkin ja emmaljungan sivuilla saa kaikki värit myös sport-rungolla...

Vatsakasilmanvauvaa mä join yhtenä iltana alkoholittoman holstedin tölkin ja hyvää oli.. :p

[/b]Tatuoinneista mä kävin tokan jälkeen ottamassa tatuoinnin ja sen jälkeen oon himoinnu toista, että jospa sitten kun imetys loppuu niin kävis jälleen ottamassa tatskan :D Meillä mies tykkää vaan, itellänsä sillä on jo kolme.. ja lisää mielii.. Mäkin oon kieltämättä hulluina miehiin joilla on vaikka toinen käsi tatuoitu :whistle:

Tänään on tullut hieman herkuteltua.. :ashamed: 2kertaa oon käyny jo lenkillä! Ja huomenna
uimaan, jospa ei jenkkakahvat enää levenis... :whistle:

Lauantai-iltaa kaikille!


Maamin ja Toivo-Justiina 25+1 :heart:
 
Hankinnoista: Meillä on kaikki alkuun tarpeellinen isompi jo olemassa,oli tosiaan vaunut,hoitopöytä ja pinnasänky valmiina,kaukalo on hommattu ja vaatettakin on.Tutti,pullo,vaippa yms tilanne pitää vielä päivittää ajan tasalle,mutta sen nyt kerkeää.Kaukaloon sopivat rattaat vielä hankitaan,samaten sitteri puuttuu ja haluan vielä sellaisen Lodger Shelter kantopussukan vaaville. =)
 
dalailama Mulle tuli saman verran ikää mittariin alkuviikosta, mutta sokerirasitukseen en ilmeisesti joudu. Kauhee ikäkriisi meinas pukata päälle kun tajusin, että 30 vee on vuoden päässä! Justhan mä olin 20... :p Mutta ei kannata stressata sitä testiä, mulle tehtiin joskus aikanaan enkä kyllä kokenut sitä mitenkään hurjan epämiellyttäväksi. Tosin tuo 12h paasto on tosi ikävä nyt raskaana ollessa.

Hankinnat on täällä edelleen ihan vaiheessa. Pitäis ostaa vielä iso pino vaatteita, sitteri, turvakaukalo ja kaikkee pientä sälää. Lisäksi pitäis alkaa laitteleen vauvan huonetta vähitellen kuntoon. Haluan maalata yhden seinän sellaisen raikkaan keltaiseksi. Ja jos päästäis itsensä irti Ikealla ja ostelis vähän uusia kalusteita (ja myis nämä vanhat keräilyerät pois vaikka netissä...).

SMSM Mullakin on hakusessa tuo Brion Primo telakalla. Löysin yhden nettisivun, jossa sitä myytiin 189?, mutta enempää en oo ehtinyt etsiskellä vielä.

vatsakasilmanvauvaa Täällä kans tekee mieli siideriä - mulla oli hyvä vaihe tuossa varmaan 8 viikkoa, ettei tehnyt ollenkaan mieli, mutta nyt se alkoi taas. Oon sitten pakottanut miehen ottaa Fizzin kuivan omppusidukan saunaan, että oon saanut pari hörppyä siitä. ;) Ja en usko, että yksi 0,33l olutkaan pahaa tekis vaikka jois kokonaan.

Tatuointeja ei mulla ole eikä taida tullakaan. Joskus oon leikitellyt ajatuksella ottaa jokin pieni tatska, mutta en oo koskaan innostunut tarpeeksi. Ottaisin ehdottomasta mustan tatskan jos lähtisin sille tielle, jostain syystä en ollenkaan innostuis värillisestä...

Siirretäänkö kelloja tosiaan ens yönä? Menetänkö mä tunnin yöunia?! Mrr... Ajattelin pakottaa itseni klo 09 spinningiin, mutta tämähän muuttaa tilanteen ihan kokonaan. I need my sleep!

Olivia & Vauveli 24+6



 
Nopeesti tämän verran:

Vatsakasilmanvauvaa: Joskus turvotus voi olla merkki raskausmyrkytyksestä, joten ainakin jos sulla on pääkipua, näköhäiriöitä ym (en muista mitä) niin ole yhteydessä neuvolaan. Voisitpa muutenkin rimpauttaa, jos tuntuu, että on nyt alkanu jo kovasti turvottamaan :) Luultavasti ei mitään, mutta kannattaa tarkistaa :)
 
Tulin poksumaan rv 26! :) tuntuu,että alkaa olla turvallisilla vesillä..

Tosin näin viime yönä unta,että vauva oli kuollut mahaan :( hiestä märkänä sitten heräsin. onneks huomenna on se sokerirasitus ja neuvola. Mua ei se sokerirasitus mitenkään jännitä tai pelota, kävin siellä rv17 tässä raskaudessa.. ja edelleen uskon että arvot on normaalit. Se ärsyttää kun ei saa aamulla syyä mitään ja varmaan tulee sitten pääkipee loppupäiväksi :/ onneks mulla on aika sinne jo 7.30 ja 9.30 ottavat sen kolmannen verikokeen ja sitten saa jo syödäkkin. Ompahan sitten se sokerirasitus takana.

pauliina ja ville-veikko rv26 tasan
 
Huomenta!

En olekaan vähään aikaan kirjoittanut, mutta lukenut kyllä melkein päivittäin. :) Tänään poksuu rv 25+0, JEE!! :heart: Ja vähän samat fiilikset kun pauliinalla, alkaa olla suht turvallinen olo. Ite ku oon syntyny rv 28 melkein 23 vuotta sitten ja kyllä mustakin ihan hyvä tuli :D No, sais se vauveli kesäkuuhun asti mahassa pötketellä. On kyllä nyt jo rankkaa pukea sukkia ja kenkiä yms. :kieh:

Hankinnoista Meillä on turvakaukalo tulossa (brio primo), saadaan se kans vauva-lehden tilaajalahjaks, tai ainakin toivottavasti. Sitten Emmaljungan viime vuoden vaunuista on varausmaksu maksettu, ne odottaa kevättä liikkeessä, meillä on remontti kesken, ni tänne ei nyt oikein mahdu :) Sitten vaatteita on jonkin verran ja yks tuttipullo. Jotain pitäis siis viel hankkia (kuten sänky), mut suht hyvällä mallilla. Kelan lappuja en oo vielä lähettäny, aattelin odottaa viel hetken, jos vaikka saisi sen uuden äippäpakkauksen.

Mullakin sokerirasitus parin viikon päästä, kun pikkuveljelläni on diabetes. Mutta mä koitan asennoitua siihen niin, että mun ja vauvan parhaaksi se vaan on. Ja jos sokereissa on jotain, ni hyvä sitten että se selviää mahd. pian. Parin viikon päästä on myös 4d-ultra!!!! Meidän ei pitänyt ensin mennä sinne ollenkaan, mutta mun äiti ja miehen työkaveri suositteli, ni....... =) Onhan se ihanaa nähdä vauva vielä ennen synnytystä! :heart:

Rinnoista. Mulla ei ole oikeastaan kasvanut yhtään, vaikka sitä eniten odotin
:LOL:
Kait ne siitä vielä ehtii....

Onko muita, jotka joutuu asumaan remontin keskellä?? Mulla niin menee hermot tähän. Olohuone on siis ollut remontin alla jo elokuusta asti. Eikä loppua näy :kieh: Ärsyttää niin kovin, kun kaikki tavarat on nyt sullottu keittiöön ja makuuhuoneeseen ja joka puolella on työkaluja ja sahanpuruja ja nauloja. Argh.

Ihanaa kun tulee pääsiäinen. Siitä alkaa mulla aina kevät! :flower:

Monkki ja Tenho 25+0 :heart:
 

Yhteistyössä