Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Alkuperäinen kirjoittaja päpsy79:
dana88 kurja juttu mutta nyt saat tilaisuuden keskittyä itseesi ja vauvaasi, koska raskautesi kuitenkin on ollut tavallista vaikeampi ja raskaampi sinulle. Jatkat opintoja sitten, kun sille on hyvä aika. :hug:
Taloudelliset jutut vaan mietityttää, opintojen keskeytys tarkoittaa opintotukien menetystä ja menee hukkaan aikaa opinnoista. Pitää olla neuvolaan yhteyksissä, jos vaikka kirjotettais sairaslomaa äitiysloman alkuu asti muuten ei taida kelalta tippua sairaspäivärahaa.
 
Dana88: Mulla sama siinä mielessä, ettei opintotukea tipu toukokuussa enää. Vielä huhtikuussa onneksi tulee, mutta sitten mennää miehen 700e/kk palkalla ja ihan ihmettelen, että miten se tulee onnistumaan. Vuokra meillä on 500e/kk ja siihen laskut ja ruuat + muut pakolliset menot nii tiukoilla ollaan kyllä.
Toivottavasti saisit vaikka ton sairasloman tms. Mulla meni niin että periaattessa oisin koulukuntoinen, mutta koska on rankat harjottelut niin en ite koe että jaksaisin niitä. Lääkäri kannusti jäämään pois, neuvola oli vähän vastahakoinen. Ja en sitten saanut saikkua enkä mitää.
Onnistun saamaan vaadittavat pisteet yhden kuun opintotukeen, se raja on 4,8/kk ja mulla tulee vissii 6 pikkukurssien ansiosta, heh.

Mitäs muuta.

Eka oma napa :)
Oon voinut aika huonosti, huono olo ja vatsa kipeä kovasti, semmonen inhottava juiliva kipu. Ja koska koskee niin tietty kiukuttaa. Tänää oon ollut ihan hirveä kaikille, etenki miehelle. Äksyillyt vaan ja kironnut :ashamed:

Liikkua olen tällä viikolla yrittänyt silti, se vähän ehkä helpottaa oloa hetkeksi. Oon mm. sauvakävellyt ja jumpannut pallon avulla. Eilen kävin 45minuutin bodypumpissa kokeilemassa vieläkö menee. Menihän se, mutta täytyy sanoa, että kyllä mulla maha on edessä osassa liikkeissä. Ajattelin, että ehkä voisin koittaa silloin tällöin käydä pumpissa ja muuten ihan vaan jumpata kotona voinnin mukaan.
Äidiltä lainasin gymstickin ja sitä vähän kanssa testailen, aika hauska on. Joskus vuosia sitten, kun toi oli suht uusi juttu, niin jumppasin aika paljon sen avulla, mutta omaa mulla ei ole, joten piti käydä äiskän kaapeilla, heh.

Mietin tässä, että kuinkahan monta pakettia kannattaa hankkia siteitä jälkivuotoja ajatellen? Vois pikkuhiljaa ostella paketin silloin tällöin ettei kerralla tartte montaa ostaa. Mies on aika hukassa aina sideostosten kanssa niin voi olla hyvä etukäteen ne hankkia :)

Ihan ihme juttu muuten: Mun vatsa ei normisti kestä ollenkaan maitotuotteita, mulla ei siis ole maitoallergiaa, mutta ärtynyt paksusuoli ja se reagoi rajusti mm. maitoon. Nyt raskaana oon voinut syödä esimerkiksi tavallista jäätelöä eikä ole tullut mitään oireita siitä! Outoa!
Ei sitä usein tule syötyä mutta joskus kun on kiva päivä :) Onko muilla ollut tämmöisiä myönnytyksiä kehon puolesta?

Synnytysajankohdasta: Musta tuntuu, että tää kaveri meinaa asua rauhassa sisätiloissa ihan reilusti yliaikaa. Se ois jotenki niin mun tuuria, veikkaan että heinäkuussa on hullut helteet ja maha hikoaa. Mutta toki toinen ääripää ois se, että syntyiskin jo vaikka toukokuussa. Hui, se se oiskin..

Rokote: Mulle on kans pistetty piikki aika pian plussan jälkee, joskus rv6 paikkeilla ehkää.

Nyt rupeen kattelee leffaa, jos olo helpottais. Tai sitten vaan meen nukkumaan.
Oon jotenkin tosi vähän nyt kirjottanut tänne, vaikka lukemassa olen kyllä juttuja käynyt. Ehkä tästä vielä piristyy ja innostuu uudelleen :)
 
Voi olla mahollista, että saan sairaslomaa. Pahoinvointi ollut aika vaikeaa, supistelut ja nyt paikkojen pehnememinen. Hirveä stressi koko ajan päällä kaikista koulujutuista, tuntuu että pää hajoaa. Toivottavasti saan, ei stressi pahemmin auta lepäilee. Koko ajan kaikki jutut pyörii päässä, vähän pelkään, että mun syömishäiriö alkaa taas pian oireileen. Jos stressaannun vaikeasti, mulla voi alkaa vanha tauti oireileen, vaikka kuinka yritän, että se ei alkais.

Onko kellään Kela/sairaslomakonkarilla mitää tietoa mistä kannattais aloittaa tän asian selvittäminen? Mulla on seuraava neuvola 9.4, johon asti mulla kestää sairasloma. Pitäiskö ottaa aikaisemmin yhteyttä jo neuvolaan asian tiimoilta?

Taidan lähtä lepäilee, vatsa meni taas kovaksi ja kipeäksi, selkää polttelee :(

Dana88 & Pikkune 24+6
 
voi dana... :hug: kyllä sua nyt jotenkin koetellaan...mut jos on huonoo oloa edelleen, niin ehkä hyvä tosiaan että keskityt nyt itseesti ja vauvaan. ehtiihän sen muun sitten, kun itse voi paremmin...? noissa kela/ sairaspäiväraha-asioissa en valitettavasti osaa auttaa... :(

täällä ainakaan tietoisia kokemuksia noista supistuksista ei ole...mutta mikä aiheuttaa sen paikkojen pehmenemisen? *kyselee tyhmiä* :whistle: onko se juuri ne supistukset? kun mulla on kyllä tuo itse "kanava" ollut useana päivänä tosi kipee, mutta en tiedä mistä se sitten johtuu...mut mitenkään se ei ole liittynyt mihinkään mahan kovettumiseen tms.

23+4 :heart: :heart: :heart:
 
Hellou mammat,

Kauheeta kun ei oo voinut koko päivänä lukea/kirjoitella tänne kun oon kouluttanut mun seuraajaa töissä. Ääni käheenä jo muutenkin flunssan takia, niin siihen vielä 8h äänessä oloa päälle. Ja sama huomenna.

Possurokotteen sain joskus rv 5-6, mikä oli kyllä tosi hyvä. Meidän kerroksessa töissä sairastui paljon porukkaa ja saivat aika hurjia jälkitauteja. Toivotaan, ettei tulis enää toista aaltoa.

Synnytyksen ajankohdasta ei ole kyllä mitään tuntumaa. Äiti ja isosisko ovat saaneet kaikki lapset etuajassa, mutta neuvolasta sanottiin, ettei se tarkoita mun kohdalla mitään. Eli tähtäillään nyt sitten heinäkuun 11. päivän tienoille. ;)

helise Mäkin huomasin tällä viikolla salilla, että maha alkaa olla edessä askelkyykkyjä tehdessä. Pitänee vaihtaa kyykkytyyliä. :) Ehdottelin miehelle, että mentäis pelaan vaikka sulkista, että sais vähän vaihtelua punttitreeniin. Mulle on tullut kauhee inho nyt yhtäkkiä spinningiä kohtaan... On varmaan aika kiva sitten vauvan syntymän jälkeen taas päästä täysillä treenaileen tämän hissukseen oleilun jälkeen.

kardemummma Ystävällismielisesti voin luovuttaa sulle yhden kuppikoon näistä mun hinkeistä. :D Tää kroppa on niin outo - ei tunnu ollenkaan kuuluvan mulle! Edelleenkään en varsinkaan noita selkäläskejä tunnusta omakseni. :whistle:

Me käytiin pari tuntia sitten ostaa vaunut! Jei! Tilaukseen meni Emmaljungan Duo Edget ja köyhdyttiin niin raskaasti, ettei varmaan tarvi laisinkaan syödä seuraavaan kuukauteen. Mutta hienot vaunut tulee. Tosin pitää varmaan vaihtaa auto farkusta johonkin pakuun, että saadaan itsemme lisäksi koirat, vauva ja kaikkien kamat liikkumaan paikasta A paikkaan B.

Ihana vauveli on ollut tänään ihan villinä ja äsken pyöri masussa niin, että se vaan aaltoili edestakaisin. Nyt se taas tuntuu nukkuvan. :heart:

Olivia & Vauveli 24+4
 
dana Kelan kuvioissa en osaa valitettavasti auttaa, mutta suuri myötätuntohalaus lähtee täältä sinne. :hug: . Toi sun fyysinen olotila ei varmasti edesauta rentoutumista ja mistä sitä tietää, miten paljon stressi ruokkii huonoa oloa. Mä kuvittelisin kyllä, että saikkua saat äippäloman alkuun, ja voihan sitä jäädä varhennetulle. Silloin ei ainakaan tarvi siltä ajalta niiden sairaspäivärahojen kanssa pelata. Ja tuosta pelosta, että syömishäiriö aktivoituu taas, niin siitäkin mainitsisin neuvolassa ja kävisin ehkä jossain puhumassakin. Kuitenkin sitten jos esim. haluaa imettää, niin ruokailu on tosi tärkeää ja muutenkin jaksamisen takia tietenkin. Mulla oli vuosia myös tuo tilannet, että stressi aiheutti vakavia syömisongelmia. Ei mitään diagnosoitavaa, mutta anorektista ja bulimista oireilua kuitenkin. Itse sain maksusitoumuksen yksityiselle terapeutille nyt alan tehdä töitä sen kanssa, että osaan olla itselleni armollisempi, pyytää apua ja uskoa myös siihen, että mun arvokkuus ei liity suorittamiseen. Toivottavasti asiat lähtevät selviämään!

Synnytysajankohdasta
mullahan on LA jo 24.6 ja toiveissa olisi, että olisin jo juhannuksena nyytin kanssa kotona. Mutta todellisuudessa taitaa mennä yli. Tosin eikös se ole 14 vrk, mitä saa mennä yli ja sitten käynnistetään, eli kyllähän se aika alussa heinäkuuta kuitenkin myyrä ulkoistuu haluaa tai ei. FB:n yksi testi antoi tuloksen, että haikara vierailee meillä 6.6, saa nähdä pitääkö paikkaansa :).

Ulkoiluista on tullut täällä vähän haasteellista, kun reipas kävely saa mahan ihan kivikovaksi ja kivistäväksi. Ja mulle kun sellainen rauhallinen kävely on erittäin luonnon vastaista.

Paille mukavaa talvilomaa!!

 
Emmaljunga Duo Edget on kyl ihanat vaunut ja niin kiva työntää :heart: Minkä värisinä otitte?

Mä oon ihmetellyt kun ei oo rinnat muuttunut suuntaan tai toiseen, mutta niin se viimeeksikin tais olla.

Eilen tuli kyllä NIIN kauhee olo yhtäkkiä kaupassa. Meinas silmissä vaan pimetä ja kauhee tuskahiki valu pisin selkää ja niskaa. Roikuin kassaa vasten, et sain maksettua ja äkkiä pois. Tiiä mitä noikin sit on |O

Danalle voimia, kyllä se paha olo siitä sit jossain vaihees loppuu ja lepoon vaan, jos paikat on alkanut pehmetä. Mä en joutunut supistuksista huolimatta saikulle, mikä sinäänsä on hyvä. Mietityttää vaan, että mitä nää pitemmän päälle tekee, vaikkei muutamasa päivässä ole mitään saanut aikaseksi. Ehkä tää sit syntyy kesäkuun lopulla, niin kuin mä olen tilannut.


Kela-asioista on paras käydä paikan päällä kyselemässä tai soittaa niihin neuvontanumeroihin. 020 692 206 on lapsiperheiden numero :) Tietenkin huonolla tuurilla voi saada jonkun elämäänsä kyllästyneen virkailijan, mutta useimmiten he auttavat vaikka kädestä pitäen täyttämään lomakkeita.
 
Tämä poksuu täällä tänään :heart: Lähden kohta lääkäriin sillä epäilen että olen saanut flunssan jälkitautina keuhkoputkentulehduksen, juuri kun iloitsin lenkkeilystä taas :kieh:

DANA: Kannattaa pitää huoli ettei sairasloma katkea välissä ja hae ihmeessä sitä sairaspäivärahaa, kyllä sun täytyy tossa tilanteessa sairaslomaa saada ehdottamasti, pysy vaan kovana ja vaadi!

Tisseistä: Mä oon tosi pienirintainen ja on todella omituista kun tissit on kasvanut, välillä oikein pelästyn aamulla kun katson rintojani :LOL:

Mulla on jotenkin sellainen tunne et vauva syntyy etuajassa, mut sit toisaalta ihan varmaan menee ainakin viikolla yli ;)

Siteitä mulla on ainakin jo ennestään kauhee varasto kun oon aikamoinen hamsteri joten niitä ainakin löytyy.

Kaikille hyvää viikonloppua!!!

Fiinukka ja käpy 23 tänään
 
Dana Hurjalta kuulostaa jos et sais sairaslomaa kerta paikat on lähteneet pehmentymään supistusten seurauksena. Eiköhän sen lääkärin oo vähä pakko kirjottaa saikkua ja tosiaan niinku joku muu jo kirjottikin niin jää äitiyslomalle aikaistetusti (oliks se 50 pv ennen laskettua aikaa).
Tsemppiä ja jaksamista täältäkin :hug:
 
Emmaljungista..me ostettiin Duo Edgestä väri Offroad. Olipas muuten tosi paljon halvemmat Kemissä, entä mitä olisi ollut Oulussa. KÄytiin ohikulkumatkalla sitten hakemassa sieltä. Voi kun pääsis jo pukkaileen noita! =)

Danalle... ole tosiaan kovana sen saikun kanssa. Itse en saanut neuvolan tylyltä naiselta sairaslomaa ja sitten menin yksityiselle, jossa sanoivat, että ehdottomasti täytyy saada lepäillä. Alkuun sain siis äippäpolilta sitä saikkua mutta kun potkivat mut sieltä pihalle, alkoi neuvolan lekuri pistään vastaan. Mutta just tänään ajattelinkin neuvolassa tuosta sanoa, että yksityisellä laittoivat minut aivan ehdottomasti saikulle..ja olo on kyllä tosiaan sitä vaatinutkin. Ja samoin 4D lääkäri, joka mulle aivan outo, jatkoa sairaslomaa ja oikein itse vielä sitä kysyi, että jatkaako hän. Edellinen lääkäri siis semmonen, joka hoitanut mua ongelmineni jo vuosikaudet.

Itsekin mietin tuota äippälomaa aikaistetusti, jos saikun kans olisi ollut onegelmia mutta kun se sitten lyhentää toisesta päästä sitä äippälomaa.. Kannattaa siis vaatia sitä saikkua!!

Inhottava ilma.. lunta tulee taivaan täydeltä.. ja kohta alkaa huhtikuu!!! :kieh:

Noh, mutta mukavaa viikonloppua!

Kohta neuvolaan... =)
 
Niin joo, ja pidä huoli tosiaan siitä vielä Dana, että ei tule katkosta siihen sairaslomaan, parempi niin! Ja takautuvastihan lääkärit ei mun käsittääkseni edes muutamaa päivää voi sairauslomaa kirjoittaa.

Itse olen käynyt lekurilla aina joitain päiviä ennen saikun loppumista. Tokihan tuo yksityisellö käyminen maksaa sen noin 60 euroa kerta, mutta kirjottavat aina kuitenkin väh. 2 vkoa tai kuukauden. Toki jos saa vain opintotuen verran sp-rahaa, niin on tavallaan suhteessa aika kallista. Itse valmituin vasta mutta ehdin olla töissä sen verran, että myönsivät tuen tulojen mukaan. Mutta anyway..ei mielestäni ole kyse edes pelkästään rahasta, vaan mielenrauhasta ja siitä henkisestäkin hyvinvoinnista mistä on ollut puhetta. Jos ei ole työ/opiskelukykyinen, kannattaa olla itselle armollinen, niin mie aloin ajatteleen, vaikka aluksi koville ottikin, kun olisin saanut tehdä itselle tulavaisuuden kannalta tärkeää sijaisuutta ihan äippälomaan asti.

Mutta tosiaan oma napa ja vauva ykköseksi!! =) :heart:
 
Huomentapäivää:)

Onpas vaihteeksi kurja ilma.. :/ Todella keväinen ilma, kun lunta sataa ihan kunnolla...

retuli82: Kiitos paljon fb-neuvoista:) ja huojentavaa kuulla, että ei vielä tartte noista liikkeistä huolestua.. Eiköhän ne sieltä pikkuhiljaa ala tuntua paremmin ja paremmin..:)

Löysin fb-ryhmän ja sain jopa laitettua liittymispyynnön..:) Pitäis vissiin vaan jaksaa laittaa joku kuvakin tuohon profiiliin, ettei olis ihan "kasvoton":)

Dana: Todella kurja juttu.. :( Mutta kuten muutkin jo sanoivat, niin saatpahan nyt sitten keskittyä pelkästään itseesi ja vauvaan.. Ja nehän on tärkeimmät asiat tällä hetkellä! Sulla on muutenkin tainnut olla aika rankka tämä odotus, niin ei varmasti tee yhtään huonoa, että on vähemmän stressattavaa (ehkä ) nyt.. Toivottavasti saat sairaslomat yms asiat järjestymään! :)

Eilen sitten "hurahdin" ostamaan söpön punaisen mekon neidille:) <3 Vaikka kovasti sanoin,että en uskalla ostaa vielä mitään, kun en ihan täysin luota siihen sukupuoliarvioon..:) Mut en malttanut olla ostamatta.. Toivottavasti sieltä nyt pikkuneiti tulisi:D

-heidi ja pikkuinen 23+0 Poks:) (jos oon laskenut oikein :D)
 
Moips mammat!

IIk, huomsin just, että Valion emmental punaleimassa lukee terminoitu maito :eek: Osaako joku sanoa mitä se tarkoittaa? googletin, mutta en löytänyt selkeää vastausta.

Uusperheistä meillä on uusperhe. Mulla on ennestään kaksi poikaa, miehellä ennestään tyttö ja sitten meillä on yksi yhteinen poika ja toista yhteistä nyt siis odotetaan. Alku oli vaikea, mutta vaikeudet voitettiin ja naimisiin mentiin viime syksynä. Eiköhän niitä vaikeuksia tulevaisuudessakin tule olemaan mutta meillä on vahva usko, että yhdessä niistä selvitään. Puhuminen on tärkeää. Kaikesta huolimatta elämme onnellista elämää :heart:

Päpsy ja pikkunöösi 23+1
 
Helou mammat! :) Ole taas ahkerasti käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta en oo ite yhtää ehtiny kirjotteleen..koulujutut huohottaa jatkuvasti niskaan!! :kieh: Ihanaa kuitenkin kun on nyt pitkästä aikaa ylimääräinen vapaa päivä..

Kurjaa, että joillakin on kovasti huolia ja murheita mutta voimia ja jaksamisia paljon kaikille ja muistakaa huolehtia itsestänne ja masuasukeistanne!! Olen hengessä mukana.. :hug:

Liikkeistä sen verran että nyt on alkanut vähitellen tuntumaan enemmän ja enemmän potkuja ja myllerryksiä.. Eilen söin illalla ihanan vanilja vanukkaan niin johan alkoi myllerrys..mies sanoi et tais vaavi tykätä herkuista (joo, varmaan äitiinsä tulee)!! =)

Ja tisseistä..Kröhöm..mun ihanaiset AA:t on nyt ainakin ehkäpä C tai jotain..liivit jää koko ajan pieneksi..apua,en tiedä mitä näiden kans teen.. Ja nyt niihin on tullut hienosti jo raskausarpiakin.. Mä haluun mun taskuunkin sopivat pienet tissit takaisin!!! |O

Mutta nyt tämä mamma lyllertää siivouskomerolle ja ottaa imurin kauniiseen käteensä.. Pärjäilkää!!

Ai niin :heart: POKS 22+0 :heart:
 
Hyvää perjantai huomenta mammat! :)

Päätin pyhittää tämän päivän siivouspäiväksi,joten heti sängystä noustua laitoin pyykkikoneen pyörimään:) Sitten olis viel imuroimista ja lattianpesua ja tietty tiskit. :whistle:
Äsken söin aamupalaa ja nyt pitäis alkaa lähtee koiran kanssa aamu lenkille,jos sitä löytäis vaikka jostain suht kuivia tien pätkiä ni ei tarvis koko koiraa pestä sisään tultua..:D

Taidanpa tänään puhua ton miekkosen mukaan että saan ikeasta lipaston vauvan vaatteille,ei sillä ettäkö olisin ajoissa liikenteessä mutta kiukuttaa kun makkarissa lojuu nyt 3 muovipussillista niitä vaatteita vain keräämässä pölyä.. :kieh:
Vaunuja olen huuto.netistä kyttäillyt taas eilisen,ja yhdet mahd. löytyi mutta ei ole tullut viel vastausta paljon niissä on hintavaraus kun nyt on vähän alle 300 huudettu niistä ja hintavarausta ei ole viel ylitetty.
Tosin Mäntsälässä on 12.4 (ymmärtääkseni MLL:n järjestämä) lastenvaate ja -tarvike kirppis
ja kun ne vanhemmat siel asuu muutenkin ja ollaan sinä vkoloppuna sinne menossa muutenkin yökyläilemään koko pikkuperhe minä ja pikkunen,mies ja koiruus niin käydään siel katsomassa jos löytyis ne "nelipyöräihmeetjoitailmankaaneitaidatoimeentulla"..:D

Tänä vkoloppuna olis helsingissä tatskamessut ja houkuttais kovasti mennä kattoo mitäs siel on tarjolla..:) Mies lähtis takuulla mukaan mutta saa nyt nähdä mitä tehdään..:)

paljon voimia kaikille ketkä niitä kaipaa,elämä on ylä ja alamäkiä täynnä ja toisinaan pitää kaatua persiilleen että näkee uuden kulman asioihin..:) Eli kaikesta pääsee yli,jos ei yksin niin sitten perheen/lähimmäisten avulla. :flower: :hug:

Mukavaa viikonloppua kaikille!:)

Millanen ja pippuri 22+1
 
Heippa pitkästä aikaa heinämammat. Kirjoittelin toista viikkoo sitten pitkän kirjoituksen ja se lens bittimaailmaan, enkä ole sen jälkeen kerennyt kirjoittelemaan. Lukemassa olen kyllä käynyt täällä melkein päivittäin kuulumiset.

Nyt sitten taitaa tulla oikein maraton kirjoitus...

Moni on käynyt rakenneultrissa ja kaikki on ollut hyvin - hienoa ja onnittelut kaikille ultrissa käyneille :flower: sekä tyttö/poikalupauksista.

Viikko sitten vein Kelalle paperit ja päätöstä odotellaan... pakettia en ottanut, koska tuolla on kaksi edellistä pakettia, joten vaatetta ym. riittää kyllä. Jotain uuttakin tietty pitää pienelle ostaa, mutta koska sukupuoli ei vielä ole "varma" niin en tohdi vielä hankintoja tehdä. Kerkeää niitä ostaa sit vauvan syntymän jälkeenkin, kun on kuitenkin ensihätään reippaasti vaatetta.

Hippu on masussa melskannut kovasti ja nyt näkyy jo päällepäinkin potkut ym. Hipun hikkakin on kivasti heilutellut masua - hassun näköistä
:LOL: . Ei ole nää kaks aiempaa lasta olleet kyllä näin kovia potkimaan ja möyrimään...

Olivia81 Toivottavasti rentouduit Miamin matkalla ja oli muutenkin onnistunut matka =) .

edi10 Tervetuloa mukaan joukkoon :hug: .

Mattila Täällä kans on välillä tullut olo, et kyllä sitä on hullu, kun vielä kolmannen haluaa... siis niinä päivinä kun on ollut suurinpiirtein "sota" noiden kahden välillä ja itellä hermot riekaleina... Mut sit on paljon niitä ihania hetkiä, jolloin tuntuu, et miten sitä on tommosia ajatuksia koskaan ajatellutkaan... :ashamed: .

millainen pisti jotenkin "silmään" huomautuksesi, ettei kaikille työt kelpaa. Oletko ottanut huomioon, että kaikista ei ole kaikkiin ammatteihin - siis niihin paskaduuneihin. Itse en esim. voi ottaa siivoojan/keittiöihmisen töitä vastaan allergiani takia, eikä keittiöihin edes pääse, kun ei ole hygieniapassia. Ja kaikilla ei ole mahdollisuutta muuttaa työn perässä. Kannattaa miettiä suhtautumista tähän asiaan - ei kaikki ole aina niin mustavalkoista. Ja kaikkien ei edes kannata ottaa kovin pienipalkkaista työtä vastaan, jos aiemmin on ollut parempi palkka. Ottaisitko itse vastaan työn, jossa tienaisit vähemmän kuin päivärahalla? Ja tällä hetkellä niin monesta paikasta sanotaan ihmisiä irti ja uusia työpaikkoja on vähän, joten ei ole itsestään selvää, että töitä löytyy...!!! Itse olen elämäni varrella tehnyt monenlaista työtä, myös niitä paskahommia. On toki niitäkin ihmisiä, joita työnteko ei kiinnosta - mutta ei kannata yleistää. Suurin osa ihmisistä kuitenkin töitä etsii ja ottaa varmasti töitä vastaan jos niitä saa, mutta nyt aika on huono... ja työttömiä paljon. Joten itse ainakin olisin häpeissäni työmotivaation puutteesta tänä työttömyyden aikana, kuten moni täällä on ollutkin... Teen itse tällä hetkellä osapäivätyötä ja työmotivaatiota kyllä riittää. Mutta ymmärrän toki, että monella vakituisessa työssä olevalla työmotivaatio on näin raskausaikana hukassa... ajatukset on aikalailla jo muualla kuin työkuvioissa.
Ja jotenkin pisti silmään, et olet ollut pitkään työttömänä vaikka mielestäsi tasan tarkkaan töitä löytyy? Miksi olit pitkään työttömänä, jos kerran töitä löytyy? Kyllä tällä hetkellä työpaikat on aika hakusalla. Jos olet yhtään uutisia seurannut, huomaat varmaan miten usein uutisoidaan irtisanomisista? Ja paljon on niitäkin irtisanomisia, mistä ei uutisoida ollenkaan. EI MILLÄÄN PAHALLA, MUTTA KIRJOITUKSESTASI TULI NIIN PAHA OLO MONIEN IHMISTEN PUOLESTA!!!

Ja tein tässä joku aika sitten ratkaisevan askeleen tulevaisuuden suhteen - hain uudelleen kouluun - ammattikorkeaan ja mikäli pääsen kouluun ikää onkin jo melkein 41 kun aloitan opinnot!!!! Alan vaihto kyseessä, koska nykyisellä koulutuksella näyttää olevan huonot työllistymisnäkymät. Valintakoe on kesäkuussa - siihen uskoisin pääseväni ja jos opiskelupaikan saan, niin syksyllä en sitä pysty vastaanottamaan, joten lykkään aloitusta vuodella.

susanna85 Täällä masu on pysynyt kaljuja :LOL: , kuulun varmaan niihin onnellisiin, jotka ei raskausaikana saa masuun karvoja. Mutta jaloissa niitä on senkin edestä ja oikein mustia tietenkin...
Ole kuitenkin onnellinen, että ne karvat on vain masussa... yhdellä kaverilla niitä tuli kasvoihinkin... oli parta sit hänellä kuin miehillä, mut onneksi lähti kuiteski pois, eikä jäänyt loppuelämäksi :LOL: .

Pai80 En minä ainakaan ole painonnousua saanut hillittyä millään. Painoa on tullut joka raskaudessa n. 20 kg, vaikka olen loppujen lopuksi aika vähän syönyt. Painoa oli tullut viime neuvolassakin melkein kilo per viikko, eikä neukkutäti ollut milläsäkkään... Olen normaalisti normipainon rajoissa, onneksi raskauskilot on kuiteski lähteneet synnytyksessä ja loput imetyksellä. En tiedä miksi mulla paino nousee aivan hirveesti raskausaikana, kun ei mulla ole ollut sokereissakaan mitään ongelmaa...??

Lääkärissä käynneistä Mulla oli rv 14+3 lääkäri ja eilen oli ylimääräinen lääkärikäynti omasta pyynnöstäni. Rv 28+4 mulla on seuraava normi lääkärintarkastus. Kaksi lääkärikäyntiä on meidän paikkakunnalla normi raskausaikana. Eilen lääkärissä tutkittiin, et onko tullut mitään tulehduksia, kun on toi alapää kipeenä... tänään vein vielä pissanäytteet labraan ja ens viikolla voi kysellä tuloksia. Lääkäri kyllä meinas, et ei näyttäis ainakaan siltä, et ois tulehduksia - siistit limakalvot jne.

vatsakasilmanvauvaa :hug: ja voimia, läheisen sairastelu on aina raskasta aikaa. Toivotaan, että kaikki menee kuitenkin parhainpäin.
Minä olen kans miettinyt, et miten suojata vaunut eläimiltä - lähinnä ajattelen naapureiden kissoja. Aiemmin ei ole tätä tarvinnut miettiä, kun esikoisen ja toisen lapsen aikaan ei noita kissoja ollut (muuta kuin toi oma kisu, joka ei kertaakaan ole vauvan sänkyyn/vaunuihin mennyt vauvan siellä ollessa, muina aikoina kyllä saattaa mennä nukkumaan). Niitä on ilmeisesti jotain metalli ritilöitä, joita saa vaunujen päälle tms. Jotain pitää kehitellä, et tohtii vauvaa ulkona nukuttaa. Nytkin piti laittaa appelsiininkuoria kuistille, kun haisi niin kissanpissalle - on naapureiden kissat käyneet reviireitään merkkaamassa, oma kissa on talvet sisäkissa ja kesäisin ulkona pitkässä juoksunarussa - mut ei tietenkään koko aikaa, silloin kun kisu ite haluaa olla ulkona. Nii ja umpimaallajan mekin asutaan. Mut pöllöjä ei vielä ole näkynyt tms. elikoita - oravia ja käpytikkoja kylläkin. Mut niistä ei vaunujen kans ole koskaan ollut mitään ongelmaa.
Huhui.. ja teillä vielä ilveksiäkin pihalla liikkuu... Huhhuh, uskallatko lasta nukuttaa ollenkaan ulkona? Tai ainakin saa varmaan olla ikkunavartiossa käsityön kera, kuten olikohan Liplatus, joka niin kirjoitti.

Pai80 Sua lohduttaakseni sanon, et mulle on tullut jo melkein 14 kg lähtöpainosta ennen raskautta. Eka neuvolastakin jo n. 12 kg eli sulla ei ole vielä mitään hätää :hug: . Saa nähdä tuleeko tässä raskaudessa kiloja enemmän kuin aikaisemmissa, joissa on tosiaan tullut se n. 20 kg. Yhelle kaverille just kerroin miten paljon mulle on raskauksissa tullut kiloja niin se meinas, ettei hän oo huomannu, et oisin niin paljon turvonnut... Oisko se 20 kg tullut kaikki sit tohon mahaan :LOL: .
Täällä kans vauva heräilee samaan aikaan kuin minäkin ja antaa merkkejä itsestään. Samaten illalla nukkumaan mennessä on kauheet zembalot menossa.

Fiinukka uskoisin, että jaksottavat palkan 17.6 - 16.9. Ja äippäloman jälkeen en usko, että jaksottavat enää palkkaasi liitossa, mutta karenssin 7 arkipäivää kyllä ilmeisesti ottavat. Mut jos asia vaivaa, niin kannattaa ottaa yhteyttä liittoon, minä en kuitenkaan ole tässä asiassa asiantuntija =) . Voi olla, että kannattais olla yhteydessä työkkäriin jo ennen äippälomaa ja selvittää kuviot valmiiksi, ettei tule mitään yllätyksiä..

Sokerirasituksesta Mulla se on 9.4.

Ninzuliini Suosittelen tuplarattaita. Kyllä ne meillä koettiin tosi hyviksi kun esikoisella ja toisella lapsella ikäeroa 1,5 v. Ei ois esikoinen jaksanut kävellä kovinkaan pitkiä matkoja tuolloin ja en tiedä oisko oikein tuolla laudallakaan pysynyt. Meillä on peräkkäin istuttavat rattaat, joissa nojat saa laskettua ihan makuuasentoon, niin pienempikin pystyi rattaissa olemaan vauvasta asti.

Vatsatauti Aika monella tuntuu olleen ja kai se minullakin oli ihan lievänä. Voimia kaikille sairastaville... Eilen luin lehdestä, että ois noroviruksen pahin aalto vasta tulollaan.. ja meillehän se kantautuu tasan tarkkaan muksujen välityksellä päiväkodista... että sitä odotellessa... :kieh: .

helise Sama homma täällä noiden takkien suhteen - alkavat olla pieniä. Kaverilta sain pari takkia lainaan, mut ne ei ole oikein minun tyylisiä. Mutta en kehtaa enää tämän loppuajan takia ruveta takkeja ostaan. Tulis äkkiä kesäkelit, ettei tarttis takkia enää pitää...
Olo on kans kömpelö täällä ja jo kenkien jalkaanlaitto tuskasta. Mitenkähän se onnistuu loppuraskaudessa? Taidan hommata jotkut pistokkaat, jotka sitten vaan tuppaa peilin avustuksella jalkaan - ai mihin tarvii peiliä - no siihen, et näkee pistää ne jalat kenkiin, kun ei vatsalta näe enää jalkoja :LOL: :LOL: .
Valmennuksista en tiedä täällä meillä, kun ei ne meille tois- ja useampi kertaisille synnyttäjille sitä enää tarjoile. Tosin enpä muista sieltä hirveesti uutta tietoo saaneeni, miehelle saattoi tulla enemmänkin tietoa...

Marta :hug: ja toivottavasti saatte ristiriidat selvitettyä miehesi kanssa.

Napa Mulla se ei ole koskaan noussut masun päälle, aina on kolo ollut ja edellisessä raskaudessa siitä neuvolassa kysyinkin, kun näkee aina kuvia, jossa napa pullottaa masun päällä... Neukkutäti meinas jotain navan solmimisen erilaisuudesta vauvana tms. tiiä sitten mistä johtuu, mut mulla tosiaan aina ollut kuoppa navan kohdalla - tai sit mulla on niin paljo vararavintoa, ettei se pullahda ulos :LOL: . Tai sit se on jollain kiinni tuolla sisäelimissä eikä pääse pullahtaan ulos - heheheee...

Seksistä Esikoista oottaessa meillä meinas seksi jäädä kokonaan - mies siis rupes selibaattiin, kun luuli satuttavansa vauvaa... :LOL: , mulla kun taas halut oli kympissä... joten otin asian puheeksi yhellä neuvolakäynnillä (mun puheita kun mies ei noteerannu) ja täti kun kertoi miehelle, ettei se voi vauvaa satuttaa mitenkään, niin sen jälkeen seksiä piisas.. ja piisaa edelleen :whistle: . Jos seksiä haluatte, niin kannattaa puhua miehen kans, ehkä on sama pelko kuin meilläkin esikoista oottaessa, eipä sitä kannata selibaatissa elää jos on haluja =) .

pauliina82 Tuli noista putkien pesuainejäämistä mieleen, että käytätkö pyykkipulveria, jossa on zeoliittia vedenpehmentimenä? Zeoliittihan on kuin savea ja ajan kanssa tukkii pyykkikoneen ja putket. Kannattaa siirtyä siinä tapauksessa fosfaattia sisältävään pulveriin tai nestemäisiin pesuaineisiin. Zeoliitti jää myös vaatteisiin, näkyy mm. mustissa vaatteissa valkoisena jauheena, se myös aiheuttaa allergiaa herkkäihoisille. Tietoa lisää löytyy varmaan, kun googlettaa zeoliitti. Ainakin Ajankohtainen kakkonen on siitä jossain vaiheessa ohjelmankin tv:ssä näyttänyt.

[bOlivia81[/b] Meillä kans Hippu on ruvennut hirveesti potkimaan ja tuntuu välillä, että tulee mahasta läpi :LOL: . Potkut, hikka ym. näkyy jo päällekin päin - maha hytkyy... Ja meilläkin näkyy viihtyvän oikeella puolella paremmin, sinne myös asettuu yöksi nukkumaan. Myös aiemmat lapset ovat tuolla oikealla puolen enemmän viihtyneet...

heidik86 Meille annettiin ultrassa tyttölupaus, mutta koska mulla itellä on poika tunne - ja kahdessa aiemmassa raskaudessa mun mutu tuntuma on pitänyt paikkansa - en uskalla ostella mitään tytön vaatteita. Tosin on niitä ennestäänkin kun on aiemmista raskauksista poika ja tyttö.

Marta :hug: ja voimia sinulle paljon. Onneksi hait saikkua, hoida nyt itsesi kuntoon, niin sitten on mukava vauvaa hoidella ja viettää ihanaa aikaa vauvan kans äippälomalla.
14 vrk lasketun ajan jälkeen on ilmeisesti vielä ihan normaali aika. Sen jälkeen tutkitaan äippäpolilla, et annetaanko raskauden vielä jatkua vai ruvetaanko käynnistelemään. Käynnistäminenkään ei välttämättä tarkoita, et vauva alkaa heti syntymään... Voidaan joutua useampaan otteeseen käynnistämään ja se tarkoittaa et voi mennä 3-4 viikkoakin lasketusta ajasta "yli" ennenkuin vauva syntyy... En halua pelotella tällä ketään kuitenkaan. Vauvahan syntyy, kun on siihen valmis. Itellä oli toista lasta odottaessa rv 42+0, kun syntyi. Seuvaavalle päivälle oli jo sovittu äippäpolikäynti, mutta ei sitä onneksi sitten tarvittukaan =).

Taatu Voi olla, että kaikki ei siksi ymmärrä, että kaikki ei ole raskaana ollessa elämänsä kunnossa ja ei välttämättä pysty tekeen töitä. Toiset voi koko raskausajan hyvin ja voi tehdä fyysisestikin raskasta työtä (kyykkiä, nostella raskaita taakkoja esim. rosteriosalaatikoita) jne. raskausajan loppuun asti ja jopa tehdä ylitöitäkin 12-14 h päiviä ja viikonloput päälle - kuten minä esikoista oottaessa ja pystyisin edelleen. Minulla ei raskauksissa ole tosiaan ollut mitään ongelmaa, mutta työkaverini taas oli paljon pois odotusaikanaan mm. pahoinvoinnin ym. takia. Se on niin yksilöllistä millainen raskaus on ja miten pystyy töitä tekemään ja kaikki ei sitä ymmärrä. Varsinkin jos työt lankeaa toisten tehtäväksi, niin eivät tahdo tykätä, mutta älä siitä välitä. Vauva on nyt tärkein juttusi ja pidät siitä huolta, ei ne lääkärit turhaan saikkulappuja kirjoittele.

Ennu Viikkomäärää en muista mihin asti voi uida, mut varmaan ainakin siihen asti, kun ei ole alkanut paikat aukeamaan - silloinhan on vaara, et voi jotain pöpöjä päästä menemään...

sf-mitta rv 22+3 se oli 18 cm eli keskikäyrän alapuolella mennään hivenen. Vatsa mulla on kyllä tosi iso, moni on jo kysellytkin, et oonko ihan varma, etten odota kaksosia :LOL: . Siis oikeesti mulla on omastakin mielestä valtava pysty maha :LOL: .

Olivia81 Minä en viittinyt enää ostaa raskausaikana isontuneille rinnoille tavallisia rintsikoita, joten ostin imetysliivit jo ja niitä olen nyt käyttänyt. Aattelin, etten viitti muutaman kuukauden takia satsata enää kalliisiin tavallisiin rintsikoihin, jotka on isot imetyksen jälkeen... Mulle kun ei taho passata kuin EveLacen rintsikat ja ne maksaa hunajaa... Muissa tahtoo kaarituet painaa tai laidat hankaa kainalot rikki tms. Rinnat on nyt kasvaneet B:stä D:hen ja kohta sais vieläki isommat rintsikat olla... pitää varmaan metsästää jostain erikoisliikkeestä.

Päpsy79 Mun mielestä saunomiselle ei ole mitään estettä, jos sitä ei erikseen kielletä. Itse olen saunonut synnärille lähtöön saakka kaikissa raskauksissa ja niin aion saunoa nytkin. Loppuraskauden tukalassa tilassa kun odotellaan jo lähtöä synnärille, niin sitähän oikein sanotaan, et pitäs harrastaa 3 ässää eli saunominen, seksi ja siivous, jotta synnytys lähtis käyntiin... tosin mulla ei ole tepsinyt nääkään :LOL:, vaan esikoinen syntyi rv 41+3 ja toinen rv 42+0.

Mielialakysely -lomaketta en ainakaan vielä ole saanut, enkä muista olenko sitä aikaisemmissakaan raskauksissa täyttänyt.
Liikunta/ravitsemuspäiväkirjaa ei myöskään olla saatu täytettäväksi. Tosin meillä täti vois kattoa pitkään, kun miehellä ois juoksua joka työpäivä 24 km - juoksee aamulla töihin 12 km ja illalla takas, että äipällä on auto käytössä :LOL: . No okei, siinä tulee hänen päivän treeni samalla, kun mies on nuoruudessaan juossut kilpaa ja juoksee edelleenkin jonkun verran kilpaa sekä myös suunnistaa ja kilpailee myös siinä lajissa jonkun verran.

Pai80 Toi TrippTrapp -tuoli on ihan oikeesti hyvä - lapsi ei saa sitä kaatumaan, vaikka kuinka potkis jaloilla pöytää jne. Meillä oli eka jotain muita malleja ja aina piti jalalla pitää tuolia pystyssä ettei kaadu, kun lapsi potki pöytää.. Eikä uskaltanut tuolin luota juuri mihinkään lähtä ettei kaadu sillä aikaa. Sit ostettiin uutena TrippTrapp -tuoli, jossa voi istua myös aikuinen (myyjä kertoi satakiloisen isänsäkin siinä istuneen) siis silloin, kun siinä ei ole turvakaarta ja siinähän voi korkeutta yms. säädellä. Tosi hyvä tuoli on ollut ja edelleen on meillä lapsilla käytössä (4- ja 6 -vuotiaat), tykkäävät siinä istua, kun pääsee korkeammalle istuun kuin normi tuoleissa. Meillä tuoli maksoi turvakaaren ja pehmusteen kera jotain 225 ekeä. SUOSITTELEN! On kyllä hintansa väärti ja myyntiarvokin hyvä, jos raskii pois myydä. Vielähän se ei ole tosin aikoihin ajankohtainen, mutta jos tosiaan halvalla nyt saa niin kannattaa ehdottomasti ostaa pois.

Fiinukka Minä ainakin otin sikarokotteen jossain rv 6-7 paikkeilla, joten se asia on kunnossa. Tosin taidettiin, kyllä possutauti sairastaa ennen rokotteen saantia - kun oltiin koko perhe n. viikon korkeassa kuumeessa yms., oireet passas tautiin, mutta varmaksihan sitä ei voi sanoa, kun ei ole testattu.
Tosta käsidesistä tuumas meitin terkka, et ei niistä ole hyötyä. Paljon parempi on normaali käsien pesu saippualla ja vedellä! Lotrattiinhan sitä meilläkin käsienpesulla ja käsidesillä, mut silti tais tauti tulla - sehän saattaa tulla pärskeistäkin. Ja kun se päiväkodissa kävi kaikki läpi niin eipä siltä meillä kotonakaan sitten vältytty, kun eka siihen sairastu eskarilainen ja sit iskä, nuorempi lapsi ja lopuksi minäkin... Jos lapsia ei taloudessa ole voi paremmin säästyä taudeilta, mut kylläpä ne tahtoo viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi aloittaa päiväkodin tupata väkisinkin kotiinkin. Itse kyllä yleensä olen taudeilta säästynyt - kait sitä on parempi vastustuskyky, mutta tällä kertaa tuli mullekin toi tauti - oli sen verta ärhäkkä. Tosin lievempänä sairastin sen kuin muut meillä.
Eka vuonna kun lapset meillä aloitti päivähoidossa ei tainnut olla yhtään kuukautta ettei jompi kumpi olis ollut sairaana... tai sitten itse. Sinä vuonna kyllä hävetti ihan, kun kerran kuukaudessa olin suurinpiirtein viikon pois!!!! Mut onneksi oli ymmärtäväinen esimies - siis vieläpä mies ja hän sanoi, et heilläkin lapset sairasti paljon, kun lähtivät hoitoon.

dana88 :hug: toivottavasti saat saikkua tai jotenkin asiat järjestymään, että jostain kuitenkin rahaa tulisi. Kannattaa varmaan olla nyt heti yhteydessä neuvolaan ja myös Kelaan. Ja Oulun kelalla itse olen ainakin saanut vain hyvää palvelua. On kuitenkin tärkeää nyt, että pidät itsestäsi ja masusta huolta.

helise Toi on varmaan aika yksilöllistä kuinka monta pakettia siteitä tarvii. Itse en ole kovin kauaa vuotanut, muutenkin on aina ollut niukat kuukautiset. Mutta siihen saa varautua, että vuoto on yleensä runsaampaa - ainakin alussa - kuin kuukautisissa, joten kannattaa varata imukykyisiä siteitä.
Synnytyksissä en ole revennyt, eikä ole tarvinnut tikkailla - paitsi esikoista saadessa yksi tikki laitettiin, kun kätilö leikkas vähän välilihaa, kun mulla alko voimat hiipuun ja vauvalla sydänäänet heikkeneen... Mutta istuun olen pystynyt aina omalla kankulla - ei ole tarvinnut uimarenkaita, synnytyssalista olen omin jaloin kipittänyt osastolle eli tosi hyvävoipainen olen ollut synnytysten jälkeen. Ja puudutukset mulla on ollut molemmilla kerroilla - ekalla kerralla epiduraali ja toisella kohdunkaulan puudute. Täytyy kyllä sanoa, että tosi vähällä olen päässyt raskauksissa ja synnytyksen jälkeenkin. Toivotaan, että kaikilla muillakin heinämasuilla olis yhtä helppoa =) . Ja me kun ollaan aika aktiivisia miehen kans ton seksin suhteen, niin ei olla maltettu olla edes sitä säädettyä aikaa synnytyksen jälkeen ilman seksiä :whistle: .

Olipa orpo olo alkuviikosta, kun oltiin ilman autoa. Mies vei auton huoltoon jakopään remmin vaihtoon, kun alko lähetä 120000 km, jolloin remeli pitäs vaihtaa... Tiistaina kävelin sit pojun koulunaloitus infoon 4,5 km ja takas. Tuli mukava reippailulenkki. Eilen sit kävelin 4,5 km linja-autolle, et pääsin hakeen auton pois huollosta. Onneksi varattiin viikonloppuna ruokaa ym. jotta pärjätään autoton aika ilman kaupassa käyntiä. Eskarilainenkin oli pois eskarista, kun ei ollut millä viedä häntä sinne. Kyllä sitä on niin tottunut tuohon menopeliin...
Olo on kohtalaisen ok. Öisin tahtoo välillä selkä kipeytyä ja pitää asentoa vaihtaa. Masu tieten niin painaa jo ja ehkä on liian pehmeä patja tälle painolle...
Mutta tuli jo sen verta pitkä kirjotus, että lopetan tältä erää ja toivottelen kaikille hyvää viikonloppua ja palmusunnuntaita - varokaahan trullit on liikenteessä =DD - ainakin täällä pohjanmaalla...

SMSM ja Hippu rv 24+4
 
25+0 *poks*

Iso kiitos kaikille kannustuksesta ja tuesta :hug: lämmittää mieltä :)

Miehen kans juteltiinki, että parempi jos jäisin pois kokonaan koulusta jo nyt. Raskaus kumminkin ollut keskimääräistä rankempi. Ja mies on nähnyt kuinka heikkoon kuntoon pahoinvointi, stressi ja väsymys vetää mutt. Mulla on ilmeisesti neuvolalääkäri ens kuun alkupuolella ja loppupuolella ultralääkäri. Aattelin antaa ajatusten kypsyä ainakin pääsiäiseen asti, että mitä teen. Ärsyttävää kun suunnitelmat valmikksi tehdystä opinnäytetyöstä ja aikomuksenani oli tehä kursseja varastoon niin paljon kuin mahdollista, kaatuu siihen kun oma kroppa pettää totaallisesti :(

Onneks Pikkusella on kaikki hyvin, vauvan hyvinvointi on kaikista tärkein :) Tänään aloitti aamusta kunnon potkut, kun isukin käsi siirtyi pois masun päältä kun herätyskello soi. Ilmeisesti pisti protestin pystyy, että "isi ei mihinkään" :D

Zeenah
Kävittekö kattoon vaunuja Haparandalta? Siellä Barnes Hussissa, oli vaunut vielä halvemmat kuin Kemissä. Oltais sieltä ostettu vaunut, ellei ois löytynyt käytettynä niin siistejä ja edullisia Duo Edgejä.

edi10 Mä haluun kans mun pikkutissit takas, olo ei ole luonteva näitten c-kupin melooneiden kanssa. Ihan normit t-paidatkin näyttää vähän irstaalta näitten turbojen kanssa, mutta onneks vauvamasu tasapainottaa. Täälläkin rintoihin ollut kunnon tiikerin raidoitus, rinnat alko kasvamaan varmaan saman tien kun raskaus lähti aluille.Saa nähä miten rinnat voi ens syksynä, muistuttavatkohan tyhjiä ilmapalloja :whistle:
Onneks vatsaan ei ole tullut yhtään raskausarpea *koputtaa puuta*

Dana88 & Pikkune 25+0
 
SMSM
En muista tarkalleen mitä olen kirjottanut sillon aiemmin ku tuo työttömyys juttu oli puheena. Eriasiahan se on jos allergian takia ei voi jotain töitä tehdä kuin se etteikö kelpaisi mikään työ. Rahallisesti en menisi itsekkään sellaisiin töihin mistä tulisi vähemmän palkkaa kuin mitä saisin tukia kelasta ja sossusta. Jos olet ymmärtänyt kirjoituksistani että kaikki työttömät ovat nirsoja työpaikkojen suhteen olen luultavasti kirjoittanut tekstin tarkoituksettomasti niin että sen voi ymmärtää kukin miten tahtoo.
Kun kysyit miksi olin itse työtön pitkään,se johtui siitä että minulla ei ollut koulutusta mihinkään ja Lahdessa ei sillä hetkellä ollut sellasia töitä tarjolla joihin olisin päässyt. Siivoojan töitä hain usein ja kävin muutamissa haastatteluissa mutta paikat meni sellaisille joilla oli kokemusta työstä. Henkilökohtaisenavustajan töitä hain,muutamassa haastattelussa kävin ja taas nekin meni niille joilla on aiempaa kokemusta. Kaupan kassat ja muut asiakaspalvelu työt haettu myös läpi ja kun ei kokemusta ole tietenkin työt menee jo alalla olleille. Puhelin myyjän paikkoja en hakenut kertaakaan koska sitä työtä olen aiemmin tehnyt ja se ei toiminut alkuunkaan minun kohdalla. Korttia en silloin omistanut joten mitän auto/kuljetus töitä en voinut edes hakea. Joten siinä syy miksi minä olin työtön silloin. Tuskin kannattaa omaa mieltää kuitenkaan pahoittaa toisten mielipiteistä:) MIELIPITEENI eivät kuitenkaan mitenkää henkilökohtaisest kohdistuneet keneenkään,vaan olivat vain yleisiä "heittoja" asiasta. :)

" työmotivaatiosta en ainakaan itse aio sillä mieltäni madaltaa että miettisin sitä että kun toisilla ei ole välttämättä töitä ollenkaan,itsekkin aikoinaan pitkään työttömänä olleena voin sanoa suoraan mielipiteeni siitä että tasan tarkkaan työpaikkoja löytyy,mutta kaikille ei ehkä paskaduuni maistu... Onhan se turhauttavaa varmasti hyvällä koulutuksella tehdä jotain ihan muita töitä kuin omaa alaa,mutta eipä täällä muutenkaan mene kaikki aina ihan sen mukaan kuin haluis. "

Tuossa tuo kirjotukseni asiasta silloin. Onhan tuo aika mutkia suoristellen kirjoitettu.Varmasti tällä hetkellä vaikuttaa suuresti irtisanomiset työpaikkoihin en epäile hetkeäkään,on meillä töissäkin ollut yt neuvotteluja tosin ne eivät ole olleet meidän puolella vaan muita puolia koskeneet.
Mutta pahoittelut jos itseesi otit asiasta, sanon ensin ja mietin vasta sen jälkeen.. :whistle:
 
dana88 Mulla on ihan samat fiilikset ku sullakin näiden tissien kans.. Olo ei oo ollenkaa luonteva ja tuntuu että nää on joka paikassa "tiellä".. Vaikea suhtautua näin isoihin kun on aina ollut niin pienet!! :eek: Mulla kans rinnat alkoi heti kasvamaan ja sitä tahtia ne nyt jatkaakin.. Oon kans miettiny et onkohan nämä sitten imetyksen jälkeen semmoiset kärpäslätkät/patalappuset kun luonnostaan ovat niin pienen moiset!? Sitä odotellessa.. :LOL:
Ja raskausarpia mulla ei ole vatsassa mutta reisissä ja takapuolessa kylläkin!! Niitä sitten vähän harmittelin yksi ilta niin mies sanoi ihanasti että : "Ei ne mitään haittaa..oo kuule ylpeä niistä ku ne on terveisiä vaavilta"!! :heart: Ja nyt mä ajattelen ja suhtaudun erilailla arpiini.. =)
 
Hei kaikille =)

Täällä sitä ollaan nyt vkl saikulla,ääntä ei lähde juuri ollenkaan,ja sitä jos jotaki,tarvitaan mun työssä.Elikkäs vkl menee nyt sitten lepäilyn merkeissä ja minun osalta hiljaisuuden.Plaah.Yskä inhottavana lisänä tässä ja nuha. :snotty:

Sikapiikkiä en ole ottanut enkä otakkaan

Olen lueskellut teidän juttuja ja tullut siihen tulokseen että laihaa sakkia täällä on,en edes kehtaa tunnustaa omaa painoani...mulla on kilot jääneet joka raskaudesta,koskaan en ole kiloakaan pois saanut vaikka lapsi on ulkona.tietenkin asiaan vaikuttaa se että syön liikaa herkkuja ja en koskaan liiku juuri kuin autolla(kesäisin kyllä pyöräilen ja liikun vaunujen kans)mutta painoa löytyy ihan liikaa.ihan hirvittää että kuinka paljon painoa tulee tämän raskauden aikana,voitte kuvitella että jos jokaiselta mun lapselta on tullut sellaset 10-12kg(joita on nyt 3kpl)mun painoni lisäksi niin että aika tukeva lyyli täällä on.

ihan hirvittää kun kaupasta ei enää löydy mulle sopivia vaatteita,tietenkin niitä karseita big lady yms....löytyy,mutta kuka nuori ihminen niitä haluaa pitää?vielä menee muutamat omat housut jalkaan,mutta entäs sitten kun on kuuma kesä,mistäs sitten mulle vaatteet.kamalaa stressiä sitä ihminen joutuu vaatteistaan kokemaan.

valitusvirsi tuli taas tästäkin viestistä :'(

jotain kivaakin,elikkäs kävin ostamassa pikkuiselle heti,kun sain kuulla että tyttö tulossa,niin sellaisen bamse sarjan farkkumekon ja siihen sopivan bamse bodyn(lyhyt hihainen)olihan se sitten suloinen.olispa jymy paukku kun saisinkin sitten pojan(poikaolo)

vaan eipäs tänne kummempia,meen vällyihin lämpimään.

heips vaan ja viikonloppuja kaikille :heart:
 
Heippa kaikille!

Täällä alkoi viikko 24 eilen. Ensi viikolla mennään 4d:hen. Ihanaa nähdä miten vauveli on kehittynyt ja saada vahvistus sukupuoliarviolle.

Kelalta tuli tieto eilen, että saan äitiysavustuksen 140 ? tilille 1.4.10.

Virpi, täällä toinen tukeva lyyli :) . Harmittaa, kun vielä toista imettäessäni olin kyllä tukeva, mutta silloin paino oli sentään jonkinlaisessa kurissa. Vaan kun imetys loppui ja ruokailutavat säilyi, niin sitten niitä kiloja tuli, enkä ole saanut pois. Täytyy pitää huoli tällä kertaa, että imetyksen loputtua ei kilot kavalasti nouse. Söin kun hevonen imetyksen aikana ja paino pysyi kurissa, mutta en laihtunut niin kuin moni muu, juuri syömisestä johtuen.

Kävin eilen kättärillä keskustelemassa ekasta synnytyksestä ja aikaa oli niin vähän, että taidan mennä vielä uudestaan. Tosin tällä kertaa naistenklinikalle, jossa olisi tarkoitus synnyttää, jos ei ole sulkua päällä. Lapussa luki, että keskusteluun olisi aikaa kaksi tuntia, mutta todellisuudessa olikin vain tunti. Kätilö, jonka kanssa keskustelin, oli sama, joka oli synnytyksen loppuvaiheessa mukana. Hän muisti tapaukseni, vaikka siitä on 2,5 vuotta. Kun ei synnytys edennyt ihan normaalisti, niin oli jäänyt hänenkin mieleen. Hän kyllä vakuutti, ettei olisi mitään syytä siihen, että toisessa synnytyksessä olisi automaattisesti samoja tilanteita. Ja terve lapsi me ensimmäiselläkin kerralla saatiin, joten sen puolesta kaikki on hyvin.

Täällä alkaa olla jo ähky olo ja iltaisin vatsa on ihan turvoksissa ja kova. Verenpainetta olen kotona seuraillut ja se on ollut kuitenkin ihan hyvä. Pelottaa vaan, että minkälainen valas mahdan olla kesällä, kun minusta ekassa raskaudessa mulla oli vasta loppuraskaudessa näin ähky olo. Huoh!

Tatuoinneista on ollut täällä puhetta. Ekan lapsen syntymän jälkeen päätin, että otan jonkun häntä kuvastavan jutun. En ole vielä ehtinyt sitä hankkimaan, mutta kun tämä toinenkin on onnellisesti syntynyt, niin käyn ottamassa molemmista tatskat. Mies innostui asiasta myös ja haluaa matkia minua. Mulla on myös yksi nuoruudessa hankittu tatska, jonka päälle olen joskus miettinyt jotain laittavani (en ole täysin tyytyväinen siihen), mutta on jäänyt tuo, kun ei ole niin näkyvällä paikalla.

Ihanaa, viikonloppu edessä. Pitäisi käydä ostamassa pääsiäiskoristeita ja varmaan jotain virpojiakin varten.

Tsemppiä kaikille ja nautitaan keväästä!
 
Tsemppiä virpille :hug: Mä joskus nuorena olin tosi laiha, vaikken tehnyt mitään ja silloin (typerästi) ajattelin, että on jotenkin helppoa pysyä laihana. Sitten tuli diabetekset ja kilpirauhasen vajaatoiminnat ja iski todellisuus (ja ehkä ikäkin toi jotain "viisautta" ) . Nyt olen vähän saanut painoa alas, mutta edellyttää ettei syö yhtään karkkia ja liikkuu paljon, että se siellä pysyy. Vieläkin silti saisi 10 kiloa lähteä :) Pointti oli kai se, ettei se aina ole niin helppoa :flower:
 

Yhteistyössä