Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Heippa!
Mulla on aina kovin omanapaista tämä kirjoittelu... (anteeksi) mutta kun tuntuu että aina on jonkunlainen hoppu ja ei ehdi kuin lukaista muiden kirjotukset ja mahdollisesti laittaa jotain pientä... :whistle:
Olin aamulla ylimääräisessä ultrassa (taustastani johtuen) ja kaikki oli hyvin. Pömppis pötkötti poikkitilassa ja painoarvioksi saatiin reilut 850g...
Saikkua sain ja nyt vaan otetaan rennon rauhallisesti... =)
Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!!! :heart:
Muffin ja Pömppis 25+0
 
Fiinukka Syön jo maitohappobakteerikapseleita päivittäin ja nenäkannu myös ahkerassa käytössä. En kevein perustein syö lääkkeitä, kumminkin on vakituinen lääkitys astman takia. En haluis syödä yhtään lisään, mutta antibioottilääkitys on pienempi paha kuin kestää pitkittynyt tulehdus ja yskä, jotka aiheuttavat kipeitä supistuksia ja pistä paikat pehmemeään. Monet poskiontelotulehdukset paranevat itsestään, mutta tulehdukselle annettiin pari viikkoa parantua itsestään, mutta tilane vain paheni. Joten lääkitys piti aloittaa. Poskiontelotulehdus lisää liman erittämistä, joka johtaa hengityksen vaikeutumiseen mikä taas johtaa astman pahenemiseen ja se lisää lääkitystä. Vauvan kannalta on turvallisinta hoitaa pöpö pois, jotta pääsen paranemaan.
 
Ensi alkuun kiitos tatuointeja ja masua kehuneille! :)

Takana 2 työpäivää ja taas sairaslomaa,lonkkakivut meni tiistaisen päivän jälkeen niin pahaksi että nyt on jo koko alaselkä jumissa ja todella kipeä. Seuraavat 5 päivää saikkua. Ma päiväl pitää kattoo mikä vointi että jos sitä kykenis olemaan ens viikolla edes sen ti-to töissä. Millään ei viittis jäädä jo nyt töistä kokonaan sairaslomalle koska tulis tippumaan Kelan rahoille 4viikkoa samasta syystä putkeen jatkuneen saikun takia. Eli pitää viel ainaki se 4viikkoa sinnitellä.. :/
Yritin tänään soittaa neuvolaan jos sieltä sais sen tukivyön että jos helpottais eloa sen verran että pystyis siel töissä olemaan viel tarvittava aika. Ei vastattu tänään joten huomenna uusi yritys oikeaan soitto aikaan. :)

Saunasta Itse olen kyllä saunonut kyllä vähintään sen 1 x vko. Ei nykyään pysty vaan olemaan läheskään niin pitkään löylyssä kun ennen,nyt alkaa pyörryttää ja pakko olla vesituoppi mukana aina saunoessa :)

Joku taisi kysäistä vauvan liikkumisesta herätyskellon aikaan tms
täällä ainakin tällä viikolla tuntunut että jo 2päivän aikana tuo pikkunen olis tiennyt että nyt olis aika nousta,eipä tuo varmaan viel 2 aamun perusteella oikeesti osais tietää,kait..:D
Normaalisti heräilee itestään suurinppiirtein samoja aikoja ja masussa ollaan kyl sillon jo aamu jumpalla..:p :heart:

Tissi keskusteluun nää vaan kasvaa,kasvaa,kasvaa ja KASVAA!!!!
Joulukuussa ostetut 2 liivit olivat kokoa 75G ( edelliset oli luultavamminkin kokoa E-F ) ja nää on jo nyt niin pienet että rintoihin jää puristus jäljet päivän käytön jälkeen. Eli ihan näinä päivinä pakko ostaa uudet ja isommat liivit. Ympärysmittakin on pakko ottaa isompi koska en oikeesti yksinkertaisesti meinaa mahtua näihin mitenkään päin. :ashamed:
Suurin ärsytys asiasta on se etten oikeen tiedä miten isot pitäis ostaa,jos otan seuraavan koon ne on melko varmasti pienet jo ennen synnytystä. Tän kokosia liivejä kun ei oikeen löydy mistään kukkarolle mieleiseen hintaan ja jos löytyy halvemmalla ne on sitten myös väriä beige/puuteri. Täytyy olla tukevat liivit kuitenkin koska nää painaa ihan mielettömästi. :(

Mutta nyt syömään eilen tekemää pastaa joka on super namia.. :p
Tuoreita herkkusieniä,sipulia ja maustamattomia lohifile suikaleita pannulla kypsäksi. Päälle ruokakermaa,tilliä ja katkarapuja + pastaa :whistle: MAISTUUU B)

ps. Ootte tosiaan muutamassa päivässä kirjottanu tosiaan niin paljon tekstiä että puolet unohtu jo viimesiä lukiessa.. (raskausajan dementia.. ;) )

Millanen ja pikkupippuri 21+6 <3
 
Ostin muuten reissuta Pregnancy & Newborn lehden ja siellä mainostettiin sellaista leveää vyötä, jota käytetään lantiolla 8 viikkoa synnytyksen jälkeen. Palauttaa kuulemma lantiota lähemmäksi raskautta edeltävää mittaa kun se raskauden aikana ja synnytyksessa levenee nivelien antaessa periksi. Alkoi heti kiinnostaan. ;)

Samoin silmiin osui mainos raskausajalle tarkoitetusta yöllisestä rintatuesta - laitetaan rintojen väliin kyljellä nukkessa. :D USAlaisilla on kauheena kaikkia ihme jippoja..

Nyt koirien kans ulos, hophop!
 
olivia :LOL: :LOL: tänne tosiaan tulossa vielä sellanen 7-kilonen jättiläinen, josta luetaan sitten iltasanomien lööpeistä, ja siihen kun lisää vielä tuon, niin voi lapsraukkaa... :LOL: hehe, no toivotaan että tuo taas joku typerä myytti...! ;)

en tiedä mikä siinä on, kun tuntuu että maha kasvaa, mutta painoa ei ole tullut tosiaan kun se 3kg ja tissit eivät ole kasvaneet yhtään! :eek: eli vauva ottaa siis kaiken siitä välistä...siis varmaan ihan syytä mennä siihen sokerirasitukseen... :ashamed:
 
Huomenta vaan kaikille.

Täällä alkoi talviloma. Töihin takaisin vasta pääsiäisen jälkeen.

Kauheasti tullut tekstiä, en oo nyt ehtinyt / jaksanut pahemmin kommentoida.

Kiva että jollain mullakin tunne et on tulossa joku jättivauva. Mulla on kans maha pullahtanut ihan kiitettävästi ja painokin noussut. Ei uskalla edes ajatella et mitä se on sitten pääsiäisen jälkeen neuvolakäynnillä. Sf-mitta meni yläkäyrän tuntumassa viimeks. Mutta lohduttaudun sillä että olihan vauva rakenneultrassa isompi ku viikot.

Tääl on kans ollut ilmeisesti jonkunlaista supistelua, harjoittelua varmasti ku ei oo juurikaan sattunut. Maha menny vaan ihan kivikovaks ja puristanut tuolta sisältä. Mut kaipa nää harjotuksetkin jotain voi saada aikaseks jos niitä ihan jatkuvasti on ? Nyt loman yritän ottaa rauhallisesti.

Me tehtiin ensimmäinen isompi hankinta tällä viikolla. Ostettiin TrippTrapp-tuoli. Se oli yhdellä työkaverilla myynnissä 80 eurolla (ovh jotain 180 eur). Siinä tosin ei ollut sitä kaarta mukana, mutta senpä saa sitten erikseen hankittua kun tarvii. Hyvähän se on tärkeimmästä ja ajankohtasimmasta alottaa :LOL: Mut oli niin hyvä hinta ja tosi siistissä kunnossa, niin ei tollasta voi enää ohittaa.

Marta Hyvä että sait sairaslomaa ja miehesi silmät auki tilanteen suhten. :hug:

Täytyy kait tässä alkaa suunnitelemaan jotain rästihommien tekemistä.
 
:heart: :heart: Piti tulla poksumaan! =) niin se aika rientää. Kovasti masussa jumppaillaan niin päivisin kuin öisin. Välillä potkii jopa melko kipeästi jonnekin tuonne kylkiin!! Tarmokas tyttö!

Miekkosella alkaa hmna loma ja saadaan yli kaksi viikkoa lomailla nyt yhdessä ja käydä vähän kyläilemässä, jos mulla vain olo antaa sen verran periksi. =) B) Tätä on kyllä odotetettu, kun olen kotosalla ollut jo reilusti yli 2 kk yksikseni. Noh, onneksi viime aikoina on voinut päiväsellä vähän liikkua esim. kauppoihin tai kyläileen, helpottanut henkisesti oloa kummasti!

Onko kukaan sanut rauta-arvoja nousemaan pelkällä luontaistuotekaupan rautajuomalla? itselle ei sovi ne apteekin lääkkeet ollenkaan, kun vatsa alkaa temppuileen. Nyt ole yrittänyt sitten juoda tuota juomaa, että saisi sen hb:n nousemaan siitä 110:sta. Vaikka toisaalta siinähän se on kyllä koko mun aikuiselämän pyörinyt 110-115 tienoilla, että en sitten tiedä kuinka huolissaan tuosta kannattaa olla.

Rinnoista..kumma kyllä ei ole kamalasti kasvanut. Tosi tietty kokoa on ihan kivasti jo omaa takaa, kun kokona 70E!! :LOL: toivotaan, että ei kamalasti enää kasva tuosta, tuntuu nääs että ois noissakin ihan tarpeeksi!!

Huomenna ois neuvola, saas nähä mennäänkö vielä kaiken suhteen "ihanteellisesti" keskikäyrällä vai onkohan pompsahtanu paino tai muut mitat =)

Aurinkoista viikonloppua ja pääsiäisen odotusta!! =) :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Pääsin just äippäpolilta (aika oli 8:30 sinne) eli ei ollut kovin montaa tuntia myöhässä. Kiva kuitenkin tietää, ettei viime päivinä ilmestyneet supistukset ole tehneet tuhojaan ja painoarviossa mennään keskikäyrällä. Lääkäri kommentoi esikoisen kokoa, että vaan 4,1 kg...kuitenkin ihan normaali. Mä en kyllä synnärillä ollut ihan samaa mieltä :D Niin joo ja oma paino oli taas laskenut?!?! Nyt herää sama mieleen, että vauva vetää kaiken välistä mitä saa ja mä vaan laihdun.

Mä oon juonut apteekista ostettavaa luontaistuotetta tms. rautajuomaa (oli kyllä järkyn makusta) ja kyllä sillä hb vähän nousi. Itsekin taidan tänään aloittaa jotain rautaa syömään, kun niin kovasti väsyttää.
 
Heippa kaikki!

Kiitokset kaikille uikkari- ja saunomisasioihin vastanneille!

Mä alotan viikon päästä työt. Palaan siis vakituiseen työpaikkaani ja ehdin olla töissä kaksi ja puoli kuukautta ennen äippälomaa :) Innoissani oon menossa, kivaa vaihtelua, ku oon kuitenki ollu kohta neljä vuotta kotona yhteen putkeen. Mun äiti tulee hoitaan muksuja. Ihanaa, ku ei tartte laittaa niitä hoitoon kodin ulkopuolelle.

Jaahas ekaluokkalainen tulee koulusta, meen ottaan pojan vastaan! Heipat!

Päpsy ja pikkunöösi 23 *POKS*

 
Mä en kestä tätä tylsyyttä, meillä on töissä nyt NIIN hiljaista että oon tehnyt työt jo aamulla klo 10 ja sit pitäis 6h surffailla netissä, tänään pyyhin jo pölyt mun huoneesta, siivoilin kahvihuonetta olin ruokkiksella 45min ei mä en kestä!

Nyt tuntuu siltä et onneks alkaa äitiysloma, ihmettelen jos tää pulju on pystyssä vielä ens vuonna :whistle:

Vauveli potkii ihan kiitettävästi ja oma olo on ihan jees, nyt kun taas pääsi liikkuun niin tekee hyvää :)

Kuinka monella on sikarokote ja moniko sen aikoo vielä ottaa? Mä en aio ottaa.

Fiinukka ja käpy
 
Rokote Joo, otin sen joskus rv7+jotain.

Tissit
Epistä, mulla on A-kuppi nyt ja aina. Ei oo tarttenut uusia liivejä hankkia eikä oo komeita meijereitä. Musta toi maha näyttäis paljon hienommalta rehevien rintojen kaa. Nyt näyttää vain superläskiltä, kun tissit on yhä tennispallokokoa, jos sitäkään. Toivottavasti se maito nyt niihin sit joskus nousee, edes vavvan synnyttyä..

Täytin eilen pitkäaikaisen unelmani ja palkkasin siivoojan. Se alkaa ensi kuusta lähtien käydä meillä kerran kahessa viikossa pistämässä huushollin kuntoon. Muhun ei vain ole koodattu yhtäkään siivousgeeniä, ja silti kärsin kaaoksesta ja rakastaisin puhdasta, avaraa kotia. Nyt saan sellasen :heart: Kotitalousvähennyksen ansiosta toi tulee sairaan halvaksikin. Suosittelen, jos ei ite saa mitään aikaan, kuten minä+mieheni. Ja uskon, että lapsen myötäkin tota osaa arvostaa.

Nyt töihin, perkele!
Kardemummma + Sulo 25+3
 
fiinukka
Mä en ole ottanu sitä rokotetta enkä aio ottaakkaan. Alusta asti ollu koko hommaa vastaan ja samoilla linjoilla edelleen. Eipä kyllä ole tainnut flunssaa olla edes koko härdellin aikana,vähän nokka vuotanu ja jouluna oli ihan pientä lämpöä mutta siinä kaikki. Riittävä käsien pesu ja desifiointi riittäny ja maalaisjärjen käyttö on varmaankin kaikista parhaita apuja tohonkin infuenssaan... Yleisillä paikoilla olon jälkeen pesen kyllä kädet pikemmiten kotiin päästyä, autossa on käsidesi purkki ja toisinaan oon kauppareissujen jälkeen jo autossa sillä lutrannu ja kotona pessy kädet vasta.
Mutta nuo rokotus asiat on jokaisen henkilökohtasia päätöksiä ja en rupea siksi muita tuomitsemaan omien päätöksien takia. :D

Niin ja koita nyt jaksella siellä töissä loppu päivä ehkä huomenna on jo enemmän oikeeta tekemistä..;)

päpsy79 Mukava kuulla että odotat töihin pääsyä innolla,varmasti mukavaa vaihtelua jos on ollut kotona kaikki päivät jo jonkin aikaa..:) Isovanhemmat on suuri apu..:)

Eilen illalla heittäydyttiin vallan villiksi saunan jälkeen ton mun miehen kanssa ja voi kiesus mikä ralli tuolla masussa laitettiin sen jälkeen pystyyn! :LOL: Meinas unen tulo jäädä sikseen kun ei meinannu millään rauhottua takas unille..:D Vaihtoehtona on myös se että siellä laitettiin protesti pystyyn.. B)

äitiyspakkauksesta mieleni muuttui sittenkin..:D Alunperin oltiin sitä ottamassa mutta nyt mun kummipojan äiti sano että ottakaa ennemmin se raha,että häneltä saadaan kaikki vaatteet ja patja + petivaatteet ja lakanat mitä siihen kuuluukin ilmaiseksi.
Sen 150e voi laittaa sivuun ja jättää säästöön jos ja kun sitten joskus tulee tarvetta ostaa muksulle jotain:)


Tänään taas uusi viikko täynnä! rv 22+0 :heart:

Aika menee niin nopeasti..:)
 
Hienoa Laura-vm86 =) Närästys on kyllä niin ilkeä vaiva.

SikarokotteestaMinä otin sen heti kun sain tietää olevani raskaana. Olisko viikkoja ollut 5. tai 6. menossa.

TisseistäMinulla on aina ollut isot tissit, nuorempana ne aiheuttivat jopa kiusaantumista. Sit ton kolmannen pitkä imetys kutisti niitä. Siis löppänäksihän ne meni, mut oli ihana, kun painoa lähti pois. Nyt kun raskauduin, olin ihan kipeä rintalihaksista, kun ilmeisesti ne taas vähän turposivat. Nyt ne on varmaan suht samanlaiset kuin ennenkin enkä ole vielä joutunut suurentamaan liivejä vaan onhan tuossa D-kupissa ihan riittävästi omiksi tarpeiksi.

Täälläkin on alkanut vauvatavarat kiinnostaa ja kovasti tekis mieli kaikkea hankkia, mutta meillä menee autokin vaihtoon, joten malttia pitää olla hankinnoissa. Vaunut saadaan käytettynä sukulaiselta kohtuu edullisesti. Nyt vaan pitäis laittaa omat Emmaljungat myyntiin. Onkohan huutonet paras kanava myydä ne. Mutta siis, olen minä jo jotain ostanutkin, pikkuisille sukat ja bodyt =)

Minulla tämä masu alkaa olla jo raskas ja olokin ajoittain melko tukala. Olen saanut paljon kommenttia masun koosta ja monet epäilevät, että tämän kanssa vois selvitä heinäkuulle asti. Kutkuttava ajatus, että jos vauvat saisikin syliin jo kesäkuussa. Joskin kaikki meidän aikaisemmatkin ovat menneet yli lasketun ajan, joten sen varaan ei kannata paljon laskea. Onko teillä tuntemuksia, milloin vauvanne syntyvät.
 
Mulla on semmonen olo, että joko vavva syntyy ihan liian myöhään 41+jotain tai 42+jotain tai sitten ihan liian aikaisin, huhti- tai toukokuussa. Kivointa oisi jos syntyis vaikka kesäkuun puolessavälissä ja olisi koko kesä edessä, mutta en jotenkin usko tohon kivoimpaan vaihtoehtoon, vaikken pessimistiluonne olekaan :/
 
POKS POKS 23+0 :heart:

Rokote En ole ottanut enkä ota, koska en ikinä aikaisemminkaan ole ottanut mitään kausi-influenssa rokotteita...

Tissit Miula on melko saman kokosena pysynyt, huomasin tuossa pari päivää sitten, että liivikauppa kutsuu!!!

Tuntemuksista En ole kyllä yhtään tietoinen tahi mittään tuntemuksia ei ole siitä millon tämä ipana halluis tulla pihalle...toivotaan, että heinäkuun tietämillä tulis pihalle...

Miula oli eilen hirmu huono-olo, päänsärky ja vatsakivut.... Ja olin nukkumassa puol 10 maita...Aamulla oli ihan ok ja lähdin sitten harjoitteluun...Puolen päivän aikoihin sitten ohjaaja käski lähteä kotiin ku olin niin kipeän oloinen....Kotiin tulin sitten lepäilemään ja nyt vointi taas parempi...Yltiö positiivisenä immeisenä mie jo ajattelin kaikki raskausmyrkytykset, sokerin heittelyt ja vaikka mitkä ja tänään jo paineita mittailin töissä ja ne oli ok...kuumetta ei ole....Seuraava neuvola parin viikon päästä..sinne asti jos selviis ni tietäs tarkmmin onko sitten hemppa laskenut tahi tullut mitä raskausmyrkytyksen oireita...hieman pelottaa tosiaan onko tulossa mitä vakavaa...
Toivottavasti tämä olo menee ohitse eikä ole mitään vakavaa...
 
Heippa!

Täällä voidaan mainiosti,kun ei oo mitään yskää päällänsä :) toivottavasti ei enää tulis loppuraskauden ainana mitään ylimääräisiä tauteja.

En oo ottanu sikapiikkiä,eikä kukaan muukaan meidän perheessä.

Tissit: Mulla ne kasvo heti plussatestin tehtyäni. ennen raskautta oli C ja nyt alkaa jo D:t käymään ahtaiksi. ja rinnat oli ekat kuukaudet tosi kipeet, ei voinu pitää mitään topattuja rintsikoita, silloin ostin jo ekat imetysliivit ja pidin niitä. Nyt voi pitää jo topattuja liivejä :) kiva.

tuntemuksista: kolme aiempaa on syntyneet rv41+ ja toivon totisesti että tää syntys aikasemmin,mutta varautunu oon siihen että heinäkuun puolessa välissä vasta syntyy. Mutta toivon,että kun tää on eri sukupuolta niin syntys sitten ajoissa,vaikka juhannuksen aikaan. Olen myös siihen varautunu että poika on reilu 4kilonen niinkuin tämä meidän 3vuotias oli syntyessään.

Kävin tänään vajaan tunnin kävelylenkillä yksin. Isäntä otti kuopuksen mukaan Ouluun niin sai rauhassa olla kotona ja hommata kaikenlaista :) ja ei ees tehny lenkki pahaa tai tullu suppareita. Raskasta on tuota 3vuotiasta vetää pulkassa tai kelkkailla sen kanssa. ja kaikki kyykistelyt ei oo enää mun juttu, varsinkaan rakko täynnä.

maanantaina sokerirasitustesti kutsuu ja neuvolakäynti.

pauliina ja ville-veikko 25+4
 
millanen kiva saada ymmärtävää ja kannustavaa palautetta töihinpaluun suhteen, ku jotkut tutut ja miehen äiti ovat ihmetelleet miksi menen juuri nyt raskaana töihin :| eivät taida oikein uskoa, että pärjään töissä :/ Oma äiti ymmärtää mua hyvin, häneltä olen saanut pelkkää positiivista palautetta. Ja kaksi ja puoli kuukautta on loppujen lopuksi lyhyt aika. Kyllä sitä sitten taas ehtii olla kotona, kun vauva syntyy:) Enkä halua ihan tippua kärryiltä oman työpaikan asioista.
 

Yhteistyössä