Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Kiitos teille myötätunnosta! Olen koko yön mietinyt asioita ja tullut siihen tulokseen, että nyt on mun aika alkaa olla terveesti itsekäs. Tilanne miehen kanssa on juuri tällä hetkellä hankala, mutta kokonaisuudessaan meillä on hyvä parisuhde. Mä en kuitenkaan ole tyytyväinen omaan elämääni tällä hetkellä. Mulla on elämä viimeisen vajaan kahden vuoden aikana muuttunut ihan täysin ja nyt alkaa tulla sitten seinä vastaan. Mä olen yksinkertaisesti aivan poikki ja uupunut. Töissä tunnen olevani ihan hukassa enkä jaksa pitää yhteyttä ystäviin. Pienetkin vastoinkäymiset tuntuu vievän pohjan pois ihan kaikelta ja nyt olen alkanut pelätä sitä, etten ehdi äitiysloman aikana palautua tästä uupumustilasta niin, että olisin valmis vastaamaan vauvan tarpeisiin. Huomenna on neuvolalääkäri ja pitää siellä ottaa asia puheeksi.

Nyt sitten perusluonteenomaisesti mietin, että jos jään saikulle, niin mies varmaan pitää sitäkin ihan turhana narinana, mutta siinä olisi se opettelun paikka nro 1, että sillä ei ole mitään väliä ja itse tunnen oman oloni ja jaksamiseni rajat paremmin kuin hän. Tosiasia nimittäin on se, että mä en jaksa pitää huolta itsestäni nyt. Unet on hävinneet, ruokahalu on kadonnut ja kotoa pois lähteminen tuntuu ihan ylivoimaiselle ponnistukselle. Kai tämä viikonloppu jotenkin katkaisi sen kamelin selän, kun tuntuu että jokainen elämän osa-alue vaan vie voimia eikä niitä saa mistään. Tuntuu vain niin vaikealle tunnustaa tämä asia ääneen, kun on niin tottunut suorittamaan ja jaksamaan. Töissäkin aina puhun nuorille siitä, että omista rajoista on osattava pitää kiinni ja on osattava sanoa ei, pidettävä huoli omasta jaksamisesta ja hyvinvoinnista, koska se on sitä itsensä kunnioittamista. Miten se onkaan niin vaikeaa sitten noudattaa omalla kohdalla?
 
Mä olen luullut, että Martan kuvailemat oireet kuuluu elämään. Ei vaiskaan oli tuossa kanssa muutaman vuoden rankka jakso, jolloin myös työssäjaksaminen oli koetuksella. Tällä hetkellä työstä saa melkeen voimaa ja uskon, että kuukauden äitiyslomalla ehtii kuitenkin ihan hyvin palautua. Jokainen tekee juuri parhaimallaan näkemällään tavalla, itse tätä elämää eletään ei muut (varsinkaan aviomiehet :D ). Munkaan ex ei koskaan ymmärtänyt, että masennusta tai uupumusta voi edes olla olemassa...

Sokerimittarin saa ilmaiseksi yleensä myös omalta terveysasemaltaan, pyytää vaan neuvolatädiltä laittamaan lähetteen diabeteshoitajalle. Samoin saa liuskat, mitkä maksavat noin. 15-25 euroa per purkki. Aika moni onkin jo käynyt sokerirasituksessa ja jos siinä ei ole mitään, niin turhaan sokereita mittailee :)

 
Huomenta päivää!

Olin aamulla neuvolassa ja sydänäänet 145+ hemoglobiini 124 verenpaine oli mulle vähän korkea 125/71 yleensä 111-117/62-70 no yläpaineeseen vaikuttaa kuulemma monia asia kuten jännitys ja olihan tuo vielä normaalin rajoissa, painoa mulle on tullut 5 viikon aikana 4,2kg eli 660g/vko mut alussa ei noussut ollenkaan eli painan nyt 64 ja olen kuitenkin 174 pitkä eli en ainakaan tunne itseäni yhtään liiaan painavaksi, ehkä on tullut syötyä enemmän ja liikuttua vähemmän kun oli se kahden viikon flunssa :(

SF-mitta oli 19 eli käyrän tuntumassa, vähän yläpuolella...

Joku kyseli valmennuksista, meillä Tampereella on neuvolassa toukokuussa 3 vauvanhoito,imetys,loppuraskaus/isävalmennus ja sitten synnytysvalmennus keskusäitiysneuvolan auditoriossa, ihan jees!

Meillä ei sitä sokerirasitusta tehdä automaattisesti, rv 26 menen verikokeisiin sen rh- takia ja sit vielä loppuaikana uudestaan.

Meilläkin täällä töissä mahatautia liikkeellä, iik tekisi mieli lähteä karkuun kotiin :hug:

Kaikille voimia ja hyvää alkanutta viikkoa taas kerran!

Fiinukka ja käpy 22+3
 
Siinä olis masukuvia tänään aamulla mieskin totesi että " kylläpä sulla on jo iso maha,siis ihanan iso.." :D Hyvin korjattu.. ;)

Tässä olis edestä:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5947557.jpg

Ja tässä sivulta:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5947583.jpg

ja raskausviikkoja on tänään kertynyt 21+4 :)
 
Hipsansaa mamat!

Tuun poksumaan 25+0, ihan mahtavaa.

Ja olo ja mielialakin on paljon paremmat tänään, huojentavaa. Toivottavasti muillakin. Martalle tsemppiä, saikkua kehiin ja armoa itelle! Tiedän kyllä, että se on niiin haastavaa vähän hellittää, varsinkin jos on suorittajatyyppiä, kuten itse. Ja parisuhteessa saa todellakin vaatia paljon, ei asioiden ohittamista tartte sulattaa. Yleensä se toinenkin lopulta myöntää, että on ihan hyvä, että joku "pakottaa" puhumaan. Ja tässä tilassa me ansaitaan erityistä huomiota, hellyyttä ja ekstra-annos kommunikaatiota.

Meillä pyyhkii parisuhteessa hyvin, mutta seksiä ei kyllä oo kauheesti kuulunut tai näkynyt, vaikka vauvalehdetkin pursuaa artikkeleita siitä, kuinka keskiraskaus on viriileintä petipuuha-aikaa. En tiedä, kumpikaan ei vaan jotenkin tee aloitteita, vaikka haluja kyllä olis. Ja mies pitää jättimahaani tosi seksynä kyllä, mutta ei jotenkin "uskalla" käydä muhun käsiksi, kai se klassikkojuttu sitten kyseessä, että alitajuisesti pelkää satuttavansa vauvaa tms.

Eilen meillä oli kyllä pieni riita, tai siis minä sain jonkun aikatauluraivarin kun meinattiin myöhästyä kylästä, ja tuli tosi paha olo kun raivosin miehelle. Tuntuu nimittäin, että se hirvee viha-adrenaliini-ryöppy välittyy vahvasti mahaan ja vauvalle, ja pelkään että se jotenkin menee paniikkiin ja saa stressioireita kun äiti kuohuu. Mutta ei kai sitä nyt 9 kuukautta voi ihan viilipyttynäkään olla..

Ihana maha, millanen! Ja aivan törkeen ihanat tatskat sulla muuten. Mulla on vain muutama pieni, joista kaksi on alavatsassa. Muistan kun otin ne, että yks nihkee tuttava sanoi nenänvarttaan pitkin, kuinka tulisin katumaan niitä sitten kun oon raskaana ja vatsanahka venyy. Mai ääss. Ne näyttää nyt entistä hienommilta! =)

Nyt töihin käsiks! Tänään illalla tulee ystävä kylään, joka tuo lainaan kunnon paketin kestovaippoja. Saan jotain kestovaippakoulutustakin, kun en tajua vieläkäään niistä mitään. Kivaa!

kardemummma & Sulo 25+0
 
En mä niinkään millaisen mahaan heti kiinnittänyt huomiota, vaan tatuointiin. Kauhee kuume ottaa lisää, vaikkei omassa työssäni voisi koskaan olla noin näkyvällä paikalla. Onneks paidan alle mahtuu vaikka kuinka :D Ja ei tietenkään raskauden aikana voi ottaa tatuointeja tai näin olen käsittänyt, ettei sitä suositella. Vaikka tais tää Aitolehti ottaa vielä kaiken lisäksi Thaimaassa käteen jonkun kuvan, kun odotti Victoria-vauvaa.



 
24 poksuu,taas viikkoa lähempänä lopputulosta.

Eilinen juhlatilaisuus pienillä koroilla ei ollut selän mielestä yhtään hyvä juttu,tänään on saanut ottaa melko lunkisti,töissäkään ei tehnyt mieli ylimääräisiä rehkiä.

Tyyppi on kovin aktiivinen heti kun vaan laitan itseni hyvään lepoasentoon,aamuyön vessareissunkin jälkeen tulee sellaisia huomenta äiti potkuja. :heart:

 
Poks! 22+0 :heart: !

Marta hae ihmeessä sairaslomaa. Itse "paloin loppuun" n. kk sitten ja olin hetken sairaslomalla. Sinulla on kuitenkin vaativa työ, ja sitä ei oikein voi tehdä "puoliteholla". hankala selittää, mut toimistohommia voi kuitenkin tehdä naama norsunv***lla, mut tuota oikein ei.

Miehellesi voit sanoa et nyt pitää ajatella myös vauvaa, eikä vain itseään. Ite en tod.näk. olisi hakenut saikkua, mutta raskaus pisti asiat uusiksi. Ehkä pian vähän arvojärjestystäkin?

Jaksamisia ja aurinkoisia päiviä! :) *siirtyy sohvalle mahansa viereen*
 
Taitaa taas yhdellä jos toisella olla hieman murheita ja ongelmia, todella paljon jaksamisia:heart:

millanen Ihana massu ja todella upeet tatskat :D Itekkii halluisin uuden, vaan taitaa jäädä hamaan tulevaisuuteen se haave...

Fiinukka Siulahan on ollut sf-mitta vielä viikkoihin nähden pieni..Miula oli rv 20+5 sf-mitta 21cm...En edes haluu ajatella mitä se on muutaman viikon päästä neukussa ku maha tuntuu kasvavan hirveetä vauhtia :ashamed:

Seksistä Meillä on vähän samantyylinen ongelma ku kardemummma:lla....seksiä tekis mieli miula, mutta ei jotenkin uskalla...mies ei niinkään pelkää, mutta mie pelkään että vauva jotenkin kärsii siitä, vaikka eihän se niin ole.....vaikeeta....

Miehen kanssa meilläkin on vähän erimielisyyttä.....Mies ei niin hirveesti ole kiinnostunut miusta eikä miun voinnista ja siitä mielle tulee aina suukopua...mutta suht nopeesti saadaan asiat sovittua...

Muuten on mennyt hyvin....Selkään on koskenut melkoisen paljon, mutta se on pientä...Masuasukki on liikuskellut IHAN hirveesti...Tuntuu jo ihan jo jalkeilla olessaankin...ja tuntu eilen ihan mahan päältäkin jo :heart: :heart:
Ei kait tässä muuta, tällänen pikapäivitys :LOL:

Rae ja Nyytti 22+4
 
heippa kaikille.

käynpäs minäkin pikaiseen päivittään kuulumisia.ultrassa käyty ja kaikki kunnossa sen mukaan,koko vastasi laskettua aikaa ja tyttö olisi tulossa :heart: =) tässä perheessä on sitten kunnolla akkavalta.

eipäs muuta.

virpi1980 ja asukki 21+6
 
Heis!

Täällä ollaan nyt epävirallisesti saikulla, neuvolaan jätin soittopyynön, että joku terkkari soittais tänään, mutta mitään ei kuulunut. Ärsyttävää :headwall: ei ne siel ajanvarauksessakaan tienyt, että toi mun ex-terkkari oli jäänyt vuorottelu vapaalle ens syksyyn saakka, hyvin tieto kulkee :kieh: ehkä sieltä sais jonkun kiinni huomenna, tarttis kouluun poissaolo-todistuksen. Tämän päivän oksennussaldo: 3 kertaa + yön ja illan yökkimiset :x

Selkäsäryt ja muut ihmeelliset nivelsäryt on löytäneet tiensä tänne, kaikki isot nivelet (lonkat, polvet, olkapäät ja jne.. ) ovat kipeät ja jäykät, ei auta vaikka yrittää venytellä. Äitini mielestä nuo kuulostaa ihan reumasäryiltä :$ suvussa paljon reumaa, joillaki puhennut raskausaikana :/ Oon yrittänyt käydä pari kertaa viikossa muutaman tunnin verran uimassa sekä joogata ja venytellä. Yöllä kuulemma kuuluu mun suusta "aih" aika usein, jos satun kääntämään kylkeni, niin ainakin miehen mukaan. Pitänee ottaa lääkärissä puheeksi keskiviikkona. Ois ihan kiva jos selkä ja raajat toimis normisti.

Keskiviikkona ois aika lääkärille puhumaan synnytyspelosta ja muusta aiheeseen liittyvästä, nyt jo hirvee stressi päällä asiasta. Nytkin arvotaan onko lantio liian kapea vai ei. Oysissa kuulemma on tapana ns. "koesynnyttää" eka vaikka olisi ahdas lantio ja siittä sitten sektioon. Eli luodaan turhaa kipua ja pelkoa. Stressaa...

Kuinka monella on napa viel tallessa? mun napa on lähes kadonnut, se on noussut ihan pintaan, ei ole mitään "reikää" vaan pieni kohouma masussa :D miestä aina naurattaa kun se näkee mun olemattoman navan :LOL:

virpi1980 onnea tyttölupauksesta =)


kardemummma
Hyvin pyyhkii täälläkin suhteessa muuten, mutta seksielämä on kuolut. mm. seksi, oliko se jotain syötävää
:p

Viikkasin vauvan vaatteet tänään vaatekaappiin oottamaan pesua ja käytäjää, järjestelin vaatteet koko järjestykseen. Tuli huomattua kuteiden edustavan kaikkia sateenkaaren värejä :) ja meillä on kuus erilaista haalaria, kolme talvi/välikausi haalaria ja muutama syksy/kaukalohaalaria sekä unipussi :) Ootan kyll innolla äippäpakkausta :) Kelan asiointipalvelussa luki, että pakkaus on tilattu ja pitäis tulla kahessa viikossa :) Tulispa jo tällä viikolla!

Dana88 & Pikkune 24+3

muoks.
Kun viikkasin vauvan vaatteita kaappiin, mies tuli katteleen vaatteita. Aikansa pengottuaan vaatteita, se nappas pikkuisen parin sukkia, bodyn ja pipon käsiinsä. Se halus, että ne olisivat vauvan kotiutumisvaatteet laitokselta :heart: Ihanaa, että toinekin on yhtä innoissaan ja haltioissaan meän pikkuisesta pojasta :heart:
 
Aikas tutun kuulosia tilanteita monilla. Mutta eiköhän näistä jotenkin selvitä :hug:
Ja jos tosiaan tuntuu että tulee seinä vastaan jaksamisen suhteen, niin kannattaa hakea sairaslomaa ihan sama mitä muut sanoo / ajattelee. Tärkeintä on kuitenkin vauvan ja tulevan äidin hyvinvointi.

millanen
Ihanat masukuvat.

Rae89
Ai säkin oot päässyt nyt potkiskelujen makuun ? Yrität vaan ottaa rauhassa jos on hiljasempia hetkiä. Tääl on nimittäin yks, joka saa hepulin jos tajuaa ettei vauva ole pitempään hetkeen antanut merkkejä itsestään. Ja se paniikkihan tuskin auttaa asiaa millään tavalla.

virpi1980
Onnea tyttölupauksesta !

dana88
Sulla vaan oksetus jatkuu :( Tosi kurjaa ! Ei taida loppua muuta ku synnyttämällä sun tapauksessa. Vaik ilmeisesti se on vähän helpottanut alusta ? Jaksamista ton olon kanssa.

Seksi-rintamakin niin tutun kuuloista. Kuka lie keksinyt että tässä keskiraskaudessa on sutinaa vaikka muille jakaa ? En ymmärrä :LOL: Palautuukohan mikään enää sitten ennalleen ?

Työrintamalla onneks vähän helpottanut ku oon vaan saanu istua vieressä ja opastaa, oppilas on sellanen et on ollu talossa ikuisuuden niin ei tarvi rautalangasta vääntää.

Iskiassärky vaivaa edelleenkin. Ja tuntuis et on pahenemaan päin. Ei oikein mitenkään oo hyvä olla. :(

Tulin tänään siihen tulokseen että laitan kuntokeskuksen jäsenyyden nyt paussille, ku ei tuu käytyä jumpassa eikä salillakaan. Eikä siis oo järkee maksaa 59 euroa kuussa jostain maximissaan parista kerrasta per viikko. Mites muilla kuntokeskusten jäsenillä ? Joko on jumpat tauolla vai vieläkö jatkatte ? Mä sanoin miehelle et hän joutuu ulkoiluttamaan mua ku jäsenyyden pistän tauolle.

Ahdistaa tuo painon nousu senverran et huh, huh... Maha tuntuu kasvavan ihan silmissä. Yhdessä välissä tuntu et levis sivuille ja eteen, mut nyt on alkanut pullistumaan eteenpäin. Täytyis ihan ottaa kuvia ja laittaa näytille.

Onko muiden vauvat alkaneet heräilemään ja antamaan merkkejä herätyskellon aikoihin ?
Täällä on nyt monena työaamuna tullut ekat potkut samaanaikaan kun herätyskello soi
:LOL: Yön vessareissut pitää hoitaa varoen, ettei vauva huomais et äiti onkin jalkeilla ja et vois alkaa riehumaan ja touhuilemaan.

En yhtään muista mitä kaikkee piti kommentoida, mutta jospa sitten seuraavalla kerralla paremmalla menestyksellä.

Hui kauheeta huomenna jo 24+0. Nopeesti menee aika.


 
Heippati täältäki :wave:

Onnea Virpi tyttölupauksesta :heart:

Millanen ihana masu :heart: ja mageet tatskat :D

Martalle jaksuja :hug:

Tänään käytiin varaamassa ihan kokomustat Emmaljungan duo edget sport-rungolla.. :D Maanantaina pitäisi vaunujen olla täällä, hyvällä tuurilla jopa ennemmin!!! En malta oottaa että saahaan ne... Kiertelin lastentarvikeliikkeessä ja siellä olis ollu vaikka mitä ihanaa :heart: Kaupassa ihailin pienen pientä vaippapakettia :LOL:

sellasta täällä... :wave:

Maamin ja Toivo-Justiina 24+3 :heart:
 
virpi1980 Onnea tyttölupauksesta :)

dana88 Voimia tuohon siun huonoon oloon ja muutenkin. Toivottavasti saat apua pelkoihin yms. Mutta todella mukava kuulla, että siun mies on nuin täysillä mukana odotuksessa :heart:

Pai80 Juu siis viikonloppuna alko kaveri pitämään elämää ihan silleen olan takaa :LOL: Hiljasempiakin hetkiä toki löytyy edelleen, mutta en jaksa stressiä ottaa ku jossain välissä tulee sellanen: Äiti, elä unoha minnuu- potku :heart:

Tänään oli mies työpaikallaan kertonut tästä odotuksesta..oli työnantajan vaimo ollut ihan innoissaan ja kertonut, että rupeaa lukemaan isyysvapaa yms juttuja, että tietää sitten miten toimia. Ja meillä kun luvasssa 4 kertaa perhevalmiennusta ni sanoivat miehelle, että sillon kun niitä on ni pitää itte vaan huolehtia, että ennättää lähtemään töistä ajoillaan. Hyvin positiivisesti suhtautuivat, mikä on todella mukava :)

Miun pitäs vielä jaksaa joku päivä asioida kelassa ja viedä nuo hakemukset sinne..tuntuu vaan niin ylitsepääsemättömältä mennä käymään siellä..onneksi pikku kunta niin sinne pääsee noppeesti ja suht asiantuntevaa porukkaa on...
Vaunu ym hankinnoista ei olla vielä oikein edes puhuttu...hintarajaa mies vähän asetteli mutta muuten kyllä oltiin ominaisuuksista yms samoilla linjoilla ja onneksi mies haluaa kyllä tulla vaunukauppaan mukaan...

Meillä on jonnekkin hävinnyt vedenpaine...tulee tosi liruttamalla vettä ja suihkuun pittäis päästä...voi kökkö...
 
Aurinkoiset huomenet kaikille :D Täällä taas hereillä aivan liian aikaisin, puolitoista tuntia ennen kellonsoittoa... noh, kerkeepähän touhuilla kaikenlaista näin aamutuimaan. Mm. pitäs tehdä vimoset valmistelut, kun olisi tänään iltapäivästä tarkoitus mennä mummoille ja papoille kertoileen sydänlääkkeistä ja lääkekorvausasioista.

Millanen , ihana masu siulla :heart: Ja tykkään kans tatskoista :D Viime kesänä otin ekan tatskani nilkkaan, ja siitähän se hurahdus sitten läks käyntiin!

Virpille onnittelut tytöstä myös täältä :heart: Tyttövahvistusta siis luvassa tähän melko poikamaiseen joukkoon =)

Pai , mie laitoin kans kuntosalijäsenyyden jäähylle ens kuun alusta. Liian harvakseltaan on tullu käytyä ny viime viikkoina ja toukokuussa muutan sinne miehen luo, ni nyt varmaan tulee käytyä vielä vähemmän lähiaikoina... jos sitä vkloppuisin vierailis ennen muuttoo useemmin kavereiden luona ja sit asioiden järkkäily, työt, pakkailu yms. vie aikaa (juu juu, syitä löytyy :whistle: ) . Mut onneksi on tullu ulkoiltua ihan mukavasti tuon koiruuden kanssa.

Kylläpäs se aika tosiaan rientää, huomenna taas poksutaan :D Ja enään 3 työpäivää ja sitte lomille lomps.

Retuli ja Önni-poika 22+6
 
Huomenta vaan kaikille

Kyllä on NIIN paskamainen yö takana..Ja eilinen ilta...Meille ei eilen illalla tullut vettä, joten jäi saunat yms mihin vettä tarvitaan ni pois päiväjärjestyksestä...Siinä ku sitten jo hirmu kiukkusena menin nukkumaan ni mies sitten koko yön käänteli ja väänteli itteensä ja mie sain siinä kyynerpäästä silmäkulmaan koko yön (vahinkohan se tietysti oli, mutta silti!!) ja sit mies herää tuossa puol 5 siihen ku kuuluu, että hana on auki ja vettä tulee..Noh, mies varmaan illalla vielä kokeillut josko sitä vettäs tulis ja kun sitä ei ole tullut ni epähuomiossa unohtanut laittaa hanan kiinni...Miten pitkään lie sitä vettä valunut ku vessa ja eteinen oli ihan veden peitossa...sitä sitten sillon puoli 5 kuivailtiin..
Voitte vain uskoa, miten iloinen auringonpaisteinen meininki täällä on, vituttaa ku pientä oravaa, prkl!!! Ja tänään miula vielä hirmu pitkä päivä..kohan tästä kohta lähden ni varmaan illalla vasta 8 jälestä olen kotona ni olis uni tehnyt ihan poikaa....

Juu anteeks tää oma napa valittelu, mutta kyllä pännii ihan lajin verran..nyt pittäis jaksaa lähtee hyvin pirteenä ja positiivisenä ihmisenä työharjoitteluun..Voi tulla melkoisen pitkä päivä..illalla vielä eka osa perhevalmennuksesta....

Rae ja Nyytti 22+5
 
Kuulostaa normaalilta omakotitaloelämältä...me elettiin kovilla pakkasilla 4 päivää ilman vettä (eli myös vesssa ei vetänyt, jonka jälkeen myös sen putki oli jäässä pari extrapäivää ) :D Mä oon jo oppinut ettei noin pienistä kannata stressata :) Tietenkin, jos asuisin kerrostalossa ja ei tulisi vettä ni jo ois hermot varmasti lopussa.

Meillä oli taas mies, ketä oli aamulla kuin pieni auringonsäde, kunnes sai munkin hermot palamaan jatkuvaan kiukutteluun. Välillä tuntuu, että on 3. lapsi tulossa :kieh:

Eilen tuli taas ostettua yks body (kirppikseltä lisää löytöjä ) ja ei kyl oo mitään hajua kuinka paljon on mitäkin kokoa vaatekaapissa. Pitänee tehdä jonkinlainen inventaario myös omaan vaatekaappiin. Kohta on jotain kokoa 20 ja toista vaan muutama :whistle:

Enää ei puutukaan tarvikkeista paljon mitään...turvakaukalon telakka pitäisi vielä käydä ostamassa, mutta sen nyt ehtii vaikka muutamaa viikkoa ennen. Sitten, jos on koliikkivauva, niin haluan ehdottomasti sellaisen paristokäyttöisen sitterin. Se oli ihan hengenpelastaja :heart: Tutteja ja noita en varmaan etukäteen edes osta, kun eihän sitä ihan vastasyntyneelle edes suositella. Kauhee, kun on unohtanut ihan täysin mitä sellainen pieni vauva tarvitsee :/
 
Huomenia!

Täällä asutaan vanhassa omakotitalossa jossa on aina jotain ongelmaa... :( kaksi kertaa on tässä kuussa jo pitäny kaivotyhjentää ja viemäriputkesta saada pois sinne jääneitä pesuainejäämiä...Viimeksi viime viikolla. ja ei vetäny vessan lattiakaivo vettä yhtään ... oli sitten kiva käydäkumpparit jalassa veskissä. En tiiä mikä tuossa putkessa on kun sinne jää, vissiin jo liian vanha.. Noh, juhannusviikolla meille tulee uus talo ja viimeistään elokuussa päästään sinne asumaan. Siellä varmaan kaikki pelaa paremmin :) ja tänä talvena on monesti ollut kuuma vesipuoli keittiön hanasta jäässä.. :/ ei kovin hyvä talvi. Onneks kesää päin mennään ja nyt on ihana auringon paiste.

Tein pullataikinan ja lähtee leipomaan kuopuksen kanssa korvapuusteja :)

pauliina ja ville-veikko rv25+2
 
Heissan! Täällä ollaan kotiudutta lomareissulta ja pudottu loman aikana keskusteluista ihan täysin. :$ Koitan ottaa kiinni taas. :) Tulin töihin tänään loman jälkeen ja kone pukkaa ekana sata eri päivitystä, joten tässä on hyvää aikaa kirjoitella kuulumisia.

Vauvan potkut on viime päivinä alkaneet näkymään kunnolla ulospäinkin ja meidän pikkuisella on iltaisin tapana pöngätä itsensä tuonne oikealle puolelle nukkumaan. Maha on huvittavan näköinen kun toisella puolella on mahdoton möykky. :D Potkujen paikasta voi sitten päätellä missä kohdin on pää ja missä peppu!

Musta tuntuu, että maha kasvaa todella vaudilla (ja rinnat vielä nopeammin! :eek: ), mutta kaikkien muiden kommentit on "onpa sulla pieni masu" tms. USAssa yhden äitiysvaateliikkeen myyjä kysyi multa, että olenko edes raskaana vielä... Grrr.

Navasta joku kyseli ja mulla alkaa puolet olla tuossa pinnalla jo. Se ei ole mitenkään kipeä, mutta jotenkin aristaa jos koskee tms.

Parisuhde voi meillä todella hyvin. Loma auttaa aina siihenkin. :)

danalle jaksamisia! Aivan kauheeta tuo sun pahoinvointi. :(

Kone haluaa nyt startata itsensä uudelleen, joten myöhemmin lisää!

Olivia & Vauveli 24+2
 
käyty,ja löytyi sitten syykin vetämättömyyteen ja uupumukseen.Verenpaineet tosi alhaalla ja hemoglobiini laskenut vaikka rautaa syönyt :attn: Kai alan vetää suolaa ja rautaa kaksin käsin..ulkonakin kun kävelen tuntuu että hengästyttää enkä pääse mihinkään..
Painoo on tullut hirveesti,en edes halua kertoa paljon koska hävettää niin :ashamed:
Nyt on vaan valivali vali päällä =)
Seuraava kerta on sitten lääkärikäynti =) Luulin jo ettei minulla ole koko lääkäriä,neljättä odottavaa pidetään jo niin konkarina =)
hipsu 22+2
 
Heips naiset!

Ihana ilma ulkona B) Jakso muksujenkin kanssa olla hyvän aikaa ulkoilemassa, ku ei tarvinnu palella.

Marta voimahali sulle :hug: Miehet osaa joskus olla tosi urpoja. Onneksi on tämä palsta ja te naiset täällä :) Muutenkin olen alkanut viihtyä naisporukassa enemmän kuin ennen. Vain nainen voi ymmärtää naisen huolia.

Dana88 kurjaa, että paha olosi jatkuu, vaikka on varmaan helpottanut alusta. Kyllä sitä jokainen varmasti haluaisi ottaa kaiken ilon irti raskausajasta.

Seksistä meillä tuo seksielämä on todella aktiivista. Mulla on välillä ihan mahottomat himot tuota miestäni kohtaan :p

hipsu79 mikä sun hb on? mulla on 118, edellisessä mittauksessa oli 145! Mulla samanlainen olo ku sulla, että kävellessä hengästyy ja muutenkin, ku enempi touhuaa ni ottaa tosissaan voimille. Söin raskauden alussa multivita raskaus ja imetys vitamiineja mutta unohtu sitten niitten syöminen. Olisikon tuolla vaikutusta?

Hauskaa tiistaita kaikille!

Päpsy ja pikkunöösi 22+5
 
Päpsy ja hipsu: Oon käsittänyt, että ainakin D-vitamiinin saanti pitäisi turvata raskauden aikana ja viimeeksi söinkin vain pelkkää D+Kalkki (nyt siis tuota raskaus ja imetys). Varmaan täytyy itsekin raahautua apteekkiin ostamaan jotain rautaa, kun oireet kuullostaa kovasti samalta. Tietenkin kasvava masu vie koko ajan enemmän tilaa, joten voinee johtua hengästyminen siitäkin?

Verenpaineet viime raskaudessa oli niin alhaiset, että pari kertaa meinas silmissä musteta ja onhan sitä samaa vikaa nyttenkin. Tuskin silti sitä suolaa kannattaa ainakaan kaksin käsin kiskoa :D Tulee ikävänä sivuoireena suunnaton turvotus ;)

Jaha, jos taas sinnittelis hetken työmotivaatiota etsien.

 
kyllä D:tä ja vielä raskausvitamiinejä lisäksi =)
Alussa hemoglobiini oli 138..sitten 122 jolloin aloitin raudan ettei laske liian alas,kun raskauksissa on aina niin käynyt..kuukauden olen rautaa syönyt ja nyt hemoglobiini oli 112 eli tippuu vaan..anemiassa ei vielä olla,mutta matkalla sitä kohti :ashamed: Hengästyminen on yksi raudan puutoksen merkki,ja mulla on hirveen mustata silmän ympärykset :ashamed:
Joo ei se suola lisää kun painoa :) Onneksi ei turvotusta ole,tuon kolmosen aikaan ei voinut käyttää sormuksia,mutta nyt ei niissä ongelmia =)
 

Yhteistyössä