Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Mullakin turpoaa nyt sormet, et alkaa sormukset kiristään...maha on onneksi alkanut toimia jotenkin :) Meillä ei tuota seksiä olla harrastettu koko aikana, jotenkin on vaan jäänyt ja ei oo tehnyt niin paljon mieli, miestä hirvittää ajatus kun vauva on tuolla, mutta ei se meidän suhteeseen oo vaikuttanut, kyllä me silti toisiamme hellitään ja puristellaan :LOL:
Musta on tyhmää kun lehdet ja oppaat tuputtaa sitä seksi asiaa, kai jokainen itse tietää kestääkö suhde seksittömiä kausia vai ei...ollaan me puhuttu asiasta eikä kumpaakaan haittaa.

On kyllä upea ilma, kohta pääsee kotiin käpöttelemään onneksi! Töissä on niin hiljaista turhauttaa istua täällä...

Mun verenpaine oli nyt ekaa kertaa 125/71 kai se johtuu tästä ummetuksesta ja liikkumattomuudesta, no nyt asia korjaantuu kun flunssa on ohi! On se kumma juttu kun töissä alkaa heti aivasteleen, meillä on varmaan niin paljon pölyä täällä ja huono ilma!

Oon syönyt monivitamiinivalmistetta, omega3, satunnaisesti magnesiumia ja foolihappoa ja aikaisemmin D-vitamiinia

Vointeja huono-oloisille

:flower:

fiinukka ja käpy
 
Tänään käyty neuvolassa ja seuraavanlaista siellä:

Paino + 200g/vko, yhteensä paino noussut raskauden aikana 2,7 kg
Paineet 124/72
Hb 142
Kohdun pohjan korkeus 23 cm, meni yli käyrän.. et et tässä ootellessa miten iso maha tulee :D
Sydänäänet jumpsutti mukavasti, vähän karkuun yritti doppleria juosta ja nuiji sitä :heart:

Sokerirasitustestiin pääsen jo vähän aikasemmin kun piti, kerroin huonovointisuudestani.. Eli se ois sit heti pääsiäisen jälkeen tiistaina ja tän raskauden eka lääkäriaikakin nyt varattiin, se oli joskus oliko 21.4.

Terkkatäti veikkas osasyyks huonoon oloon ja närästykseen sitä, että kun on reippaasti tuo kohtu kasvanut että painaa jo mahalaukkua ja sit puhu kans jotain mahaportin löystymisestä..

Mulla on kans tuota pienestä hengästymistä ja hirmu uupunut oon jo pienestäkin tekemisestä, hemoglobiinista se ei ainakaa oo kyllä kiinni kun se on kuitenki sen 142.. Et taas taitaa tukee tuota verensokerihommaa sekin.. :/

Mutta, näillä mennään :)

Laura ja vauveli rv 22+5
 
Heips pitkästä aikaa!:)

Nyt on jo toivuttu mahataudista, olikin aika rajuna, onneksi kesti vain päivän sitä oksentelua.. mut seuraavina päivinä siitä oli tosi voimaton olo.. :/ Toivottavasti ei nyt uudestaan tuo tauti tulisikaan..

Liikkeet.. Jotain liikkeitä vielä tuntuu, mutta eivät ole vielä kovinkaan vahvoja.. Onkohan se vieläkin näillä viikoilla ihan normaalia (rv22+)? Istukka tosin on etuseinämässä, et hieman varmaan vaimentaa..

Neuvolassa tuli käytyä, kaikki oli ihan ok.. Pikkuisen sydänäänet kuului ihan hyvin:) Hb oli 113, joten rautakuurille.. :( Ja paino oli hieman tippunut, johtuen varmaan tuosta mahataudista.. Mut sinänsä ei haittaa, kun esikoisen odotuksesta jäänyt noita kiloja...:)

Sukupuoliarviot.. Tekis kauheasti mieli ostaa jotain ihania tyttöjen vaatteita, kun tuli silloin rakenneultrassa se tyttöveikkaus..:) Mietin vain, et uskaltaiskohan sitä sit kuitenkaan.. Miten te muut, joille on annettu tyttölupaus?:) Uskallatteko ostaa jo kaikkia ihania tyttöjen vaatteita yms, vai?:) Kun itse olen vaan kuullut niin monelta, et saattaa nuo tyttöveikkaukset mennä aika usein väärin.. tosin sehän riippuu ihan ultraajasta..

Nyt on taas vaihteeksi sellainen olo, et mikään ei ole hyvin.. tai ärsyttää niiin pari asiaa, pitäis jonnekin päästä "valittamaan".. Pitää katsoa jos sitä "uskaltais" vaikka tuonne kerhon puolelle tulla avautumaan... tai jonnekin..

Onko facebook kuinka kovassa käytössä?:) Että joko kaikki on siirtyneet sinne juttelemaan??:) Osaisko joku neuvoa "tyhmälle", et miten löytäisin sieltä tämän oikean ryhmän...
 
Taasen huomenia :D Meitsi on tällanen aamuvirkku kirjuuttelija :D

Laura , täällä myöskin oli SF mitta 22 cm rv 22+1 :D Lääkäri sen mittas ja oli siihen tyytyväinen, kotona vasta kattelin taulukoita ni eihän tuohan ihan keskelle käyrää menny, heh. Mulla on se sokerirasitus heti pääsiäisen jälkeen. Työkaverin ohjeen mukaan otan mukaan hyvää lukemista, että sais ajan kulumaan siel...

Heidi , mulla on vasta viikon- parin sisään alkanu vahvistuu selvästi nuo liikkeet. Mutta nekin vaihtelee vielä päivittäin, esim. toissa päivänä oli vain himpun verran liikkeitä (tietty olin liikkeessä ite paljon), kun taas eilen illalla oli kauhiat jumppailut päällä. Kysyin viime viikolla lääkäriltä, että tartteeko viel huolestua noista liikkeistä jos ei joka päivä kunnolla tunne, niin sano että ei. Kun vauva on vielä niin pieni kummiski. Ja facebook on ollu ihan mukavasti käytössä, tuu vaan rohkeesti mukaan :D Ryhmän nimi on heinäkuiset 2010, ettimällä haun kautta löydät kyllä sen. Siellä tais olla toinenkin saman niminen ryhmä, mutta tässä "meidän" taitaa olla 25 jäsentä ja kyl siel esittelyssä lukee, että kaks+ sivustolla tutuiksi tulleille. Ja sitte vaan hyväksymispyyntöö eteenpäin :D

Jee, enää 2 työpäivää :D Tänä iltana onkin tiedossa auton pakkaamista ja kamojen kasaamista... Torstaina sitten työpäivän jälkeen pitkähkö ajomatka kullan luo, reippaat 400 kilsaa. Mutta onneksi tykkään tuosta autolla ajelusta niin ei oo onkkelma.

Retuli ja Önni-poika 23+0
 
Huomenta! Lääkärineuvola oli sitten eilen ja nyt kädessä neljän viikon saikkulappu. Kun kerroin tohtorille, miltä tuntuu, niin ei se edes kysellyt, että josko jäisin vaan sanoi, että jäät. Miehen kanssa saatiin eilen puhuttua ja kai sitä vähän herätteli tämä saikku. Avasi silmät silläkin, että olen oikeasti tosi uupunut. Keväät on aina olleet mulle hankalia ja lieviä masennuskausia on ollut ajoittain jo vuosia, mutta en ole koskaan kunnolla niihin hakenut apua. Nyt on sitten korkea aika, että olen itse kunnossa, kun vauva syntyy.

Fyysisesti kaikki oli ok. Mitä nyt paino oli kuukauden aikana noussut hurjat 135g, mikä kertonee omaa kieltään siitä, miten hyvin olen jaksanut pitää huolta itsestäni ja syömisestä. Tähän mennessä se on kuitenkin noussit sen kilon per kuukausi ja vähän ylikin.

päpsyn kirjoituksesta naisystävistä ja niiden tärkeydestä tuli mieleen, että siinä on varmasti yksi syy siihen, miksi mun tilanne on niin kärjistynyt nyt. Mun kaikki ystävät asuu jossain muualla kuin täällä, missä itse (muutin vajaa kaksi vuotta sitten takaisin kotipaikkakunnalle) ja olen ollut tosi yksinäinen siitä asti. En ole myöskään enää jaksanut pitää yhteyttä ystäviin, saati, että täällä olisin jaksanut viritellä uusia kontakteja. Luonnollisestihan siitä on seurannut se, että mies on joutunut kestämään aika paljon sellaista, mitä sen ei tarvitsisi, jos mulla olisi muutakin elämää tällä kuin työ ja koti. Siinä onkin yksi tavoite tälle saikulle ja sitten myös mammalomalle, että jaksaisin taas olla yhteyksissä ystäviin ja pikkuhiljaa saisin tosiaan sitä elämää kodin ulkopuolellekin.

Mutta nyt lähden toimittamaan saikkulappuja töihin ja sitten alan nauttia auringosta ja miettiä, kuinka itseäni hoidan. Tajusin juuri, että mulla on tänään tasan kolme kk laskettuun aikaan :). Mukavaa päivää kaikille :flower:

Marta ja myyrä 26+6.
 
Huomenta heinämammat :heart:

Täällä yks sairaslomalainen,eilen luulin töissä että mahatauti tai jotain kun mahaa sattu hassusti ja se oli koko pv ihan kivikova. Oksennusta ei kuitenkaan tullut ja menin päivystykseen. Sielä todettiin kivut ja kovettuminen supisteluiksi ( eihän tää esikoistaan odottava edes tajunnu miltä supistukset tuntuu.. ) Nooh tää viikko lepoa. Kohdunkaula/suu oli ok,onneksi. Pissassa oli valkuaiset plussalla,lääkäri ei kertonut mitä tarkoittaa?? osaako joku kertoa?

Ärsyttää kun on yrittäny olla töissä ja tehdä työni normaaliin tapaan mutta eihän se oikein enää onnistu..nostelua/kyykistelyä paljon. En osaa rauhoittua ja kuunnella kehoani ja stressaan kun joudun olemaan töistä pois. Kaikki ei ymmärrä että raskauden tässä vaiheessa ei pysty tekee töitä.. :kieh:

Poika on joka päivä potkinut enemmän ja vähemmän..nyt on oikeestaan taas se hiljaisempi kausi menossa. Pari potkua sillon tällön vaan. Mutta en huolestu,eihän ne vielä koko paljon tunnukkaan.

Ostettiin sitten vaunut.. Kaikenlaisia testailtiin ja kaverin suosituksesta päädyttiin sitten vähän halvempiin vaunuihin. ABC-Desing vaunuihin. Niissä oli kaikki ominaisuudet mitä tarvii,2 vuoden takuu ja puolentoista tunnin koeräpläämisen jälkeen ne oli kaiken lisäks helppo käyttöiset. Värinä on ruskea/vaaleen turkoosi. Nyt on kaikki isot hankinnat tehty,sänky vaunut ja kaukalo. Muiden hankintojen kanssa oon ihan pihalla,mitä tarvis ostaa kaikkea.. on tää vaikeeta ja kaikella sitä itseää stressaakin :ashamed:

SEKSI se ihana asia mistä puhutaan paljon ja mikä pitäisi olla ihanaa raskauden tässä vaiheessa...nooh eipä nyt niin meillä. Hellyyttä on muta seksiä ei juurikaan. Tunnen itseni jo niin norsuksi ettei se itseäkään kamalasti innosta,ja miehellä takoo varmasti se vauva sielä päässä.

Neuvolassa oli painosta puhetta,yleensä on tullut sellaiset 300g viikko mutta nyt viime käynnillä oli tullut 600g viikko. Lähtöpaino oli 50.9 kg ja nyt paino on 56.4 kg.. Toisaalta täti ei ollut huolissaa kun lähtöpaino ei ollut paha mutta kehoitti silti katsomaan mitä syö. :ashamed: :ashamed:

Jokos kaikki on käynyt rakenneultrassa? aika poikavoittoinen ryhmä meillä :p

NO voikaahan hyvin ja nauttikaa auringosta! Muistakaa kuunnella itseänne/jaksamistanne (minäkin yritän...) ja rentoutukaa olemaan raskaana :heart:

:heart: Taatu & Elmeri 22+6
 
Taatu Normaalejahan nuo harjoitussupparit on, kuhan ei oo kivuliaita :) Mun tyhmä lääkäri ei päästäis ikinä saikulle siitä (välillä aamusin väsyttää niin, että oikein toivois muutaman päivän lepotaukoa).

Me koko eilisen päivän pengottiin yläkertaa ja tuli kyllä varmaan 3 viikon kirppiskamat kerättyä kasaan :D Kaikkea turhaa sitä kanssa kertyy kämppään. Laitoin jo 2 mamma-housutkin myyntiin, kun kiristi niin kovasti. Loput mitä ei mee aattelin raa'asti heittää Punaselle Ristille tms.

Eilen saatiin kaukalo ja oli se hiano :heart: Mä en ollut kovin innostunut, kun ei ostettukaan sitä Britaxia mitä alunperin suunnitletiin, vaan "tyydyttiin" Brioon. Laatu oli kuitenkin loistava ainakin ensi vaikutelmana. Ainoo huono puoli on, että siinä on vähän liiankin raju tämä keinuominaisuus ja voi kaatua ellei laita sitä kahvaa alas.

Kirppikseltä löydettiin myös ihan upouusi (tai siis käyttämätön) Aventin tuttipullon steriloija viidellä eurolla. Siinä on muuten sellanen vehje mitä voin suositella! Mä olen ainakin niin monet tuttisopat polttanut pohjaan :D Tietenkin siihen tuttopullikauteen menee muutama kuukausi ainakin, mutta onpahan sekin valmiina.

Mulla oli vaikka mitä, mitä piti kommentoida...kai ne tästä taas muistii mieleen. Josko sitä mittailis aamuverensokereita :p

Muistaako joku uimisesta mihin viikoille asti voi "huoletta" käydä? Yritin netistä katsoa, mutta oiskohan muuttunut suositukset. Helistimessä joku lääkäri vastasi, että ihan vaikka loppuun asti. Esikoista odottaessa oli joku viikkomäärä, minkä jälkeen ei enää suositeltu.
 
Heips mammat!

Ensinnäkin voimia kaikille ikävien asioiden kanssa painiville :hug:

Millaista kokoluokkaa teidän sf-mitat on? Siis millaisilla käyrillä huitelevat? Mie rupesin katselemaan äitiyskortista omaa mittaa, kun terkkari ei sitä piirtänyt: viikolla 17+3 18 cm ja viikolla 21+4 24 cm! Eli mitat kulkevat ihan omalla raiteellaan. Ilmankos vatsa tuntuukin niin isolta!

Sokerirasitus meni ihan hyvin, vaikka se liemi olikin jotain tosi pahaa :x . Tuloksetkin sain melkein saman tien- kaikki oli kunnossa :)

Täällä on koko perheellä ant.b.kuuri päällä. Lääkettä pitäisi käyttää 2 viikkoa ja mun vatsa on ihan sekaisin. Tässä olenkin koittanut miettiä, voisiko tämä johtua tuosta lääkkeestä, vai onko tämä nyt jotain pöpöä :/

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 22+3

Lisätty: uida saa ihan loppuun asti. Jos limatulppa on mennyt, uimista ei suositella. Samoin uiminen kylmässä vedessä saattaa aiheuttaa suppareita. Juuri ostin itsellekin mammauikkarin ja ajattelin kyllä kesällä tuossa järvessä polskia- mihinkäs valas elementistään pääsisi :D
 
Huomenia kaikki,

Martalle kovasti tsemppiä - hyvä kun sait saikkua ja kiva, että saitte miehen kanssa juteltua asioita selväksi. Nuo äijät on välillä niin kovapäisiä. :x Nyt kannattaa tosiaan vaan keskittyä pitämään huolta itsestään ja sitä kautta vauvasta. Raskausaika on niin lyhyt verrattuna koko työuraan, joten ihan surutta ja huoletta voi olla saikulla vaikka kuinka pitkään.

Täällä on jo moni ostanut vaunut. Me mennään ehkä torstaina katseleen. Mulla on kiikarissa Emmaljungan Duo Edget. Ehkä Lastentarvike on paras paikka käydä katsoon näitä?

Mulle meinaa tulla flunssa. :( Ärsyttävää.

Olivia & Vauveli 24+3
 
Sf-mitta tais olla 19 viikolla 22.

Emmaljungat on ainakin hyvät vaunut :) Mä vieläkin kattelen kaikkii vaunui, vaikka on jo hyvät (useammatkin) kotona. Vaunufriikki ku vaunufriikki :whistle:

Uimissuositukset on sitten muuttunut tai mun terveydenhoitajan silloiset suositukset oli 70-luvulta eli tänään uimaan koko perhe :) Ajattelin sinnitellä kyllä bikineissä, jos ei uikkarit mene päälle...
 
Nou hätä mulla on yhet biksut, mitkä on vähän "rintavemmilta" ajoilta, jäljellä. Ehkä se äitiysuikkari ois turvallisin, mutta käyn ehkä kerran viikos uimassa (jos aina sitäkään). 19,90 on aika paljon laittaa muutamaan uimiskertaan :D
 
Mua muuten ottaa pattiin ostella isompia rintsikoita ja urheiluliivejä, kun tietää että imetyksen jälkeen ne on liian suuret... Ja vielä enemmän risoo se, että rinnat vaan paisuu edelleen eli kohta nämä uudetkin rintsikat on liian pienet!

Käyttääkö joku muuten jo kunnon imetysliivejä tms? Jostain neuvolan lapusta muistan lukeneeni, että jo rv 20 jälkeen suositeltais käytettäväksi.
 
vatsakasilmanvauvaa mistä ostit uikkarit? Mammaliikkeestä vai tavallisesta liikkeestä? Harrastan uimista ja nyt tarttisin uudet uikkarit.
Mitäs sanotte saunomisesta raskausaikana? Mitä lääkärit/terveydenhoitajat ovat teille sanoneet?

Ihanaa keskiviikkoa!

Päpsy ja pikkunöösi 22+6
 
Huh, pääsen jopa lääkärille tänään jatkuvasta närästyksestä ja pahasta olosta, pitää toivoo et sais kunnon närästyslääkettä kun ei rennie enää oikein toimi..

Rintsikoista, mulla on edelleen vanhat liivit käytössä, on vähän rinnat kasvaneet, mutta ei niin älyttömästi et vielä tarviis ostaa uusia.. Tosin mies vaan kauhistelee joka kerta saunassa et kun on tissit ihan mustat :LOL:

Jahas jos meni pötkölleen kirjaa lukemaan lääkäriaikaa ootellessa...

Laura ja vauveli rv 22+6
 
Moro!
Neuvolassa ja lääkärissä käyty ja masu oli kasvanut kahdessa viikossa huimat 5 cm nyt sf-mitta 24 cm. Vauvan sydänäänet ok, 130-140/min poika oli meno päällä ja karkas anturin alta koko ajan ja potkiskeli anturia :LOL: Pissa puhdas. Paino noussut +200g/viikko. Hb 119 ( aiemmin 127 ). Alatutkimuksessa kohdunsuu oli kiinni, mutta pehmentynyt :( Supistelut oli tehneet tuhoja. Sairaslomaa jatketiin kahdella viikolla seuraavaan neuvolaan asti pahoivoinnin ja supistelujen takia. Sain lähetteen Oysiin äitiyspoliklinkalle synntypelon, ahtaanlantion, lääkityksen ja reumaepäilyjen takia.

Täällä kans kasvava rintavarustus aiheuttaa harmia, rinnat on kasvaneet pienestä A:sta isoon C:hen. Uimapuku vielä menee ainakin tovin päälle, mutta kaikki bikiinien yläosat on pieniä. Nyt ei ole kovinkaan hyvä valikoima kaupoissa bikiineissä, ainoastaan niitä ärsyttäviä niskalenkki bikiineitä tai naruviritelmiä löytyy. Oon alennuspuolelta ostanut aina isompia rintsikoita, niin ei sitten harmita liikaa, kun menevät hukkaan, kun eivät enää ole sopivia.

Ai niin, molemmat mun poskiontelot on tulehtuneet niihin tuli ns. "hevos"antiobioottikuuri ja kortisonikuuri :headwall: liian paljon mömmöjä joudun syömään päivässä :headwall:

Kuinka moni on saanut äitiyspakkauksen jo? Oottelen täällä sitä kuumeisesti :D en ole utelias :)

Dana88 & Pikkune 24+5
 
Mä tilasin mammauikkarin H&M:ltä ja se on kyllä hyvä. Kaksiin uusiin rintsikoihin olen investoinut uuden rintavarustuksen myötä ja muutama vko sitten ostin kahden imetysliivit, kun olivat niin nätit. Ei tarvi sitten imettäessäkään käyttää mitään maksamakkaran värisiä kammotuksia.

Sf-mitasta mulla oli rv 22+jotain 20cm ja eilen eli 26+5 oli 24cm. Keskikäyrällä siis.

Nyt pitää lähteä käymään tk:ssa, kun aamulla piti viedä pissanäyte ja teinkin sen, mutta unohdin ottaa mukaan, kun lähdin kaupunkiin! Lahopää. Pitää nyt käydä hakemassa uusi setti ja viedä huomenna.
 
dana88 Sua ei kuitenkaan ilmeisesti ole punkteerattu noiden poskionteloiden takia? Muthan punkteerattiin alkuraskaudessa 5 kertaa... Oli ihanaa. ;) Säästyin sillä kuitenkin antibioottikuurin syönniltä (tosin oon allerginen penisiliinille, eli eipä ois ollut paljon vaihtoehtojakaan).

Marta Et todellakaan ole ainoa lahopää täällä. :) Mäkin ajelin aamulla töihin mennessä motarin liittymän ohi aivan autuaasti - parin minsan päästä vasta tajusin ihmetellä, että minnehän olen menossa...

Niin ja äitiyspakkausta odotellaan kovasti, mitään ei oo vielä kuulunut. Paperit laitoin palkkahallintoon 2 viikkoa sitten.
 
päpsy, mä ostin/tilasin uikkarit henkkamaukasta. On ihan siistit mustat perusuikkarit, mihin vatsa mahtuu ja kokojakin oli ihan kivasti tarjolla. Hintaa oli juuri tuo ~20? .

Mä oon käyttänyt jo parin viikon ajan imetysliivejä. Ostin parit alkuunsa. Kunhan vauva on maisemissa, pitää ostaa vielä muutamat lisää. Näihin tottuu tosi nopeesti. Itse valitsin sellaiset, missä kaaritukia ei ole, kun ne ei oikein aiempien lasten kohdalla ole toimineet käytännössä :) On nämä huomattavasti siistimmät, kun minun alkuraskauden "viritelmät". Etuvarustus on kuitenkin kasvanut ihan reippaasti :D

Kyllä tää taitaa jonkinsortin vatsatautia kuitenkin olla :/ Purjotauti tästä vielä puuttuisi :x

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 22+3

lisätty: Mä oon ainakin käynyt ihan voinnin mukaan saunassa. Jos on jotain tulehduksia tai suppareita, niin sillon ei saunomista suositella. Kait sitä saa saunoa ihan vaikka raskauden loppuun asti saunahan on yksi niistä synnytyksen käynnistävistä ässistä :D



 
Olivia81 ei ole punkteerattu kertaakaan, lääkärin mukaan ei olis mitään vaikutusta. Astma limottaa keuhkoja ja poskionteloita flunssa vaiheessa ihan kiitettävästi, on tehokkaampi hoitaa anbioteilla tai muuten saa olla vähän väliä imessä limaa veks.

Taidankin tilata uimapuvun tuolta H&Mltä. Otitteko normaalin koon, mitä yleensä käytätte uimapuvussa?

dana88 & Pikkune 24+5
 
DANA

Mä kyllä miettisin syönkö antibiootteja, mee sinne punkteeraukseen tai ainakin syö maitohappobakteereita samalla jos syöt antibiootteja! Suosittelen myös apteekista tai luontaistuotekaupasta nenäkannua, sen minä sain lääkäriltä määräykseksi viimeksi kun oli flunssa ja kamala nuha, koska poskiontelontulehdus on lääkärin mukaan jälkitauti ja vaatii n. viikon nuhan ennen kuin tulee.

Antibiootit: Kun nuhan jälkeen poskiontelot tulehtuvat, kannattaa mieluummin odottaa hetki kuin painella oitis lääkärin pakeille. Poskiontelotulehduksista kun neljä viidestä paranee itsestään parissa viikossa ilman antibiootteja.

Cochrane Database of Systematic Reviews -lehdessä julkaistun katsauksen mukaan poskiontelotulehdusten hoitokäytäntö vaatisi uudistuksia. Edelleen antibiootteja pidetään ensisijaisena hoitona, vaikka sen tarve ja vaikuttavuus eivät kaksisia olekaan.
 
Neuvolakuulumisia

Paino +550g
RR 117/68
Pissa puhdas
Hb 115
Kohdunpohjan korkeus 26
Vauvan syke 144
Liikkeet ++

Mulla ei tuota neuvolalääkäriä olekaan, kun käyn kahden viikon välein äpolilla kontrollissa.

Voi kun voiskin mennä uimaan tai edes saunaan. Molemmat on multa kielletty niin kuin siivoaminen ja se kolmaskin "ässä"

Huomenna taidetaan mennä varaamaan meille vaunut Lastentarvikkeesta. Emmaljungan Classic Sportit on nyt olleet kiikarissa. Olisivat meidän tarpeisiin just hyvät.

Liivikauppaankin pitäisi kai suunnistaa, mä en vaan tykkää yhtään sovittamisesta.

Oletteko saaneet neuvolasta mielialakyselylomakkeen? Terkkari antoi tänään mulle sellasen täytettäväksi. Muistan, että sellainen piti täyttää myös viime raskaudessa.

Martalle erityis :hug: ja muillekin voimarutistus :hug:

omenaruusu+pikkuveli 25+6
 
oli tuo sf-mitta eilen 22+2 20cm ja siinä keskikäyrällä..kai ne kilot on sitten muualla kun mahassa :(
Mä oon sinnikkäästi tunkenut itseni vanhoihin bikineihin ja on aika härskit :LOL:
Mutta en jaksa välittää,jos joku haluaa kauhistella niin siitä vaan :LOL:
Muutenkaan en noita mammavaatteita oo ostanut yhtään..tungen itseni perusvaatteisiin ja kesälle ostan sitten jonkun ihanan löysän mekon mitä voin käyttää myöhemminkin,nyt on kesämuoti aika väljää muutenkin..kunhan vauva syntyy,niin voin taas ostella ihanuus vaatteita itselle =) Kaikki liivit ei mene päälle,mutta on parit löysemmät joilla pärjään,kuopuksen jäljiltä on parit imetysliivitkin ja niitä voin yhdet lisää hommata jos imetys onnistuu..en ole myöskään imetyspaitoja omistanut ikinä ja hyvin meni 10kk kuopuksen kanssa imetys normipaidoilla =)
Meillä tuo mielialakysely piti palauttaa nyt eilen,minua on masentanut,mutta sellaiset asiat mille neuvola eikä kukaan muukaan voi mitään..juttelin kuitenkin asiasta neuvolassa ja jos olo tästä pahenee menen psykologille purkautumaan =)
Oonko mä ainut joka joutuu täyttää tollasta perheen liikunta/ravitsemuskirjasta..eilen piti hoitaja saarnan kun mies ei kuulema syö tarpeeksi vihannesta,sanoin etten aikuista miesta ala vahtimaan lapsissa on tarpeeksi =) Mies saa syödä mitä haluaa :LOL: Ja mies vois kuulema jumpata töissä kun liikkuukin liian vähän :LOL: huokaus
hipsu 22+3
 
huih, paljon tullut asiaa parissa päivässä, kun ei ole ehtinyt koneella istumaan! :eek: :D

ihan ensiksi martalle iso voima :hug: !! nyt todellakin mietit vain itseäs ja niitä parhaita keinoja, miten saat itses kuntoon! :heart: :saint:

saunomisesta ei ole mitään sanottu, joten uskallan sitä vielä "harrastaa"... ystävältäni se kiellettiin odotusaikana, kun oli kovasti supisteluja (sauna vaan pahensi niitä).

dana kylläpä sulla nyt on kaikenlaista!!! :eek: toivottavasti jossain vaiheessa häviää sitten kaikki vaivat! ehkäpä sulla sitten se synnytys olisi helppo...? ;) ja olen kuullut, että mitä vaikeampi raskaus, sen viisaampi lapsi. tiedä sitten... :p meille tulee varmaan sitten tyhmä kun saapas, sillä näin helpolla en usko että olisi kukaan päässyt! :LOL:

neuvolakuulumisia:

pissa puhdas
hg: 114 (2 vkoa olen syönyt rautaa, viimeksi oli vain 108...eli noususuhdanne!)
paino: +600g/vko, mutta viimeksi oli paino pudonnut, eli alusta asti tullut vain 3kg. siis ok.
paineet 124/79 , kuulemma ok...?
sykkeet 140-170 , oli jumppatuokio meneillään! :heart: :D
liikkeet: ++
sf-mitta: 26 ! :eek: tämä mitta meni siis yläkäyrän yläpuolelle... :ashamed: niin kuin meni meillä kaikki muutkin mitat rakenneultrassa. masentavaa. joku jättiläinen tulossa... :'(

ja kelan paperit saatiin täytettäväksi. siitä se sitten lähtee... =)

23+3 :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä