Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

susanna85 Ehkä sulla on raskaus altistanut auralliselle migreenille? Mullakin on pääosin auraton migreeni, mutta vuosien varrella on tullut ehkä yhteensä 3 aurallista kohtausta. Mulle tulee aurat niin, että näkökentästä häviää osia. Esim jos katsoo telkkua, niin yhtäkkiä häviää osa teksteistä tms. Ja sitten 1-2 tunnin päästä alkaa jumalaton kipu. Migreeni on kyllä sellainen vaiva, että jos kipu alkaa niin siitä ei selviä ilman lääkettä.
 
Heippa!

Onneksi ei minulla nyt ole ollu migreeniä, se on yks viheliäinen tauti...
Toivottavasti muutkin säästyisitte siltä :hug:

Kävin tänään väliaika ultrassa kasvua tarkistamassa sokereiden takia ja siellähän se öttiäinen potkiskeli =) muoks. poikittain :D
Paino arvio oli 905g.
Tällä kertaa istukka oli vähän kohdunsuun päällä :eek: taitaa olla aika siirtyilevä kun nt-ultrassa oli etuseinässä, rakenne-ultrassa taka seinässä ja nyt osin ks.n päällä... höh!
Uuden ultra/lääkäri ajan sain neljän viikon päähän, mutta nyt torstaina joudun käymään sisätauti polilla diabeteshoitajalla keskustelemassa noista sokeriarvoista jotka on silloin tällöin ollu koholla.
Tänä aamuna oli ensimmäistä kertaa paastoarvo pikkusen koholla :eek:




a ja öttiäinen rv26 poksis! :wave:
 
Susanna: sen pienen kaula-aukon takia mä olenkin hehkuttanut niitä kietaisubodyja :attn: Mä ainakin aluksi koin niin vaikeaksi tunkea (ainakin meidän lapsen) valtavan pään siitä pienestä aukosta ja vielä varoa sitä niskaa. Siinä pakkauksessa pienimmät koot mahtaakin olla kietaisumalleja? Mimmoset värit tänä vuonna tuli? Nyt säästän omia hermojani ja ostan suosiolla kaupasta tarpeeksi helppoja vaatteita pukea. Toki suurin osa äideistä ei varmaan koe tätä mitenkään ongelmalliseksi..vaan tää yks hermoheikko täällä :D
 
Voihan pyhä lehmä... Soitin äsken Kelalle, että onkohan mun äitiyspäivärahahakemus jo tullut sinne meidän palkkahallinnosta ja eipäs ollut tullut. Soitin sitten palkkahallintoon, että onkohan se lappu juuttunut jonnekin kun kolme viikkoo sitten lähetin niin vastaus oli kiukkuinen "meillä on niin paljon juttuja nyt jonossa tässä, ei ainakaan missään nimessä tällä viikolla lähde". Eli hyvä tietää, että menee palkkahallinnossa yli kk ennen kuin homma menee edes Kelalle. :x

Toivottavasti ei oo lapuissa mitään korjattavaa...
 
Heippa mammat!

Enpä ole hetkeen saanut aikaiseksi kirjoittaa, vaikka lukemassa olen kyllä käynyt. No nyt en sitten tietenkään muista, mihin piti kommentoida.

Tuosta sokerirasituksesta tulin kirjoittelemaan. Mulla se oli perjantaina. Ensimmäistä kertaa olin rasituksessa eikä mielestäni ollut yhtään paha. Helposti siis meni. Kuopuskin oli mukana, kun en hoitajaa saanut ja hyvin saatiin aika kulumaan. Se juoma kannattaa vaan kiskaista nopeasti alas, ei sitä sen enempää maistelemaan kannata jäädä. Tuloksetkin soitin tänään neuvolasta ja kirkkaasti meni alle rajojen =) . Ihanaa, mä niin sitä stressasin. Hemoglobiinikin otettiin samalla ja se oli jotain 130 tienoilla eli oli jopa hieman parantunut alkuraskaudesta. Ei ainakaan sitten siitä johdu tämä mun väsymys ja helposti hengästyminen. Ehkäpä kohtu vaan painaa jo keuhkoja tai jotain, sf-mittahan mulla huiteli viimeksi jossain yläkäyrän yläpuolella eli kohtu on jo melkoisen iso.

amati hyvä, että pienellä oli ultrassa kaikki hyvin. Ja eiköhän tuo istukkakin vielä siirry oikeaan paikkaan.

Särkylääkkeet mä oon tosi huono ottamaan muutenkaan mitään lääkkeitä, saati sitten raskausaikana. Muutaman kerran olen Panadolin ottanut päänsärkyyn tässä raskaudessa. Mutta en kyllä usko, että noista mitään haittaa sikiölle on. Ennemmin miettisin sitä alkoholinkäyttöä raskausaikana kuin parasetamolin. Absolutistin on helppo puhua ;)

Tsemppiä sairaslomalaisille! Keskitytte nyt vaan omaan ja vauvan hyvinvointiin. Sinne töihin/koulunpenkille ehtii tosiaan myöhemminkin.

Liplatus kiva, kun jaksat tänne kirjoitella. On niin kiva kuulla, miten kaksosraskaus sujuu :flower:

Hankinnat meillä ei juuri hankintoja ole jäljellä, kun kuopuksen jäljiltä on melkein kaikki tallella. Kaukalo taitaa olla ainoa isompi hankinta, mikä puuttuu. En tiedä uskaltaisko ostaa käytettynä ja merkkiäkään en osaa päättää. Brion Primo taitaa olla tällä hetkellä voitolla. Nyt on se uusi autokin hankittuna, kun saatiin tutulta edullisesti. Tosin mies vielä miettii pitäisikö sittenkin ostaa 7-paikkainen. Harvoin me kyllä koko porukalla ollaan liikenteessä, kun nuo isoimmillakin on jo noita omia menoja aika tavalla.

Rintaliiveistä mä oon käyttänyt koko raskauden ajan imetysliivejä. Mähän lopetin kuopuksen imetyksen vasta tämän raskauden aikana. Muut liivit ei kyllä mahtuiskaan. Tosin pitäis varmaan mennä uusia hakemaan, kun alkaa olla aika kulahtaneita ja osa pieniäkin.

Nukkuminen alkaa täällä olla jo vaikeata. Maha tuntuu niin isolta ja kaikissa asennoissa alkaa sattua johonkin. Heräilen sitten pitkin yötä sen takia. Kuopuskin on nyt heräillyt paljon sairastelujen myötä, joten ei ihme jos "äitiä vähän väsyttää" :/ . Yleensä kyllä suht äkkiä saan uudelleen unenpäästä kiinni, mutta nää vaivat mulla yleensä on ollut vasta loppuraskaudesta.

Synnytyksen ajankohdasta mä luulen, että täällä paukutaan taas lasketun yli, kuten kaikki aiemmatkin raskaudet (42+3, 40+1 ja 41+0). Täytyy varmaan jo ruveta asennoitumaan siihen. Tosin ei se asennoituminenkaan oikein auta, ne ylipäivät ja -viikot on kyllä sellaista kituuttamista.

Sherine + muru (rv 24+3)
 
Olivia muakin riepoo, kun pomo varoitteli, että meidän palkkiksessa on kans hirveä ruuhka ja ei tiedä, koska pistävät hakemuksen eteenpäin. Kuopuksenkin kanssa sain perään soitella, kun ei vaan näkynyt hakemusta saapuneeksi Kelan sivuilla. Onneks en ole pakkausta ottamassa, muuten riepois vielä enemmän.
 
Sherine Aivan, tuo pakkaus tässä nyt ärsyttääkin kun sitä odottelen. Haluaisin vähän nähdä, mitä siellä on, että tiedän ostaa puuttuvia juttuja hyvissä ajoin. Tosin voinhan olettaa, että tulee vielä 2009 pakkaus ja käydä tsekkaamassa Kelan sivuilta, mitä siellä on mukana.
 

Olivia 81 Niin.. voipi olla että nyt sitä mennään aurallisella.. :headwall: Ei kyllä kovin kivaa varsinkin kun nyt sit tuntuu että kokoajan on migreeniä.. Onneks päänsäryt on pysyny suht siedettävinä, vaan kaks kertaa oon raskausaikana käyny sairaalassa piikillä.

amati Hieno homma että masuasukki voi hyvin. Toi istukka liikkuu kyl sul aika hienosti..
Paljon sulla oli paastoarvo?
Mä en edes tie paljon noitten sokerien pitäs olla..

Ennu Ei tainnu olla kietasumallia jos nyt en ihan vääri muista.. Nepit kyllä oli kaula-aukon vieressä. Mua ahistaa sen beibin puolesta ku ite oon sellanen ottä kaulassa pitää olla tilaa tai tunnen kuristuvani :D Pooloa en ikinä vois laittaa päälleni.
Värit oli ihan ok.. Oli neutraalia ja pari sitten sellasta värikkäämpää.. Ainut mistä en tykänny oli puvun väri.. Oli jotenkin öklö, mutta eiköhän me osteta uusi sit ens talveks varsinkin jos tyttö tule..
Tossa viel linkki kuviin http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH

Olivia Juuri ton takia mä laitoin paperit menee heti ku ne sain.. Ku eka mietin että vois venytttää jos vaik sais sen -10 pakkauksen.. Mutta sitten tuli järki päähän että heti vaan laitetaan menee, kelan kanssa tulee kuitenkin aina jotain ongelmia.. :ashamed:

Rintaliiveistä Mistä ihmeestä sitä tietää minkä kokoset pitäs ostaa sinne laitokselle? Kun se mölö nousee vasta sielä sitten ni ootteko sit vasta laitokselta päästyänne menny rinde kauppaan?

Nukkuminen Oon kyl kans huomannu ton ettei kovin hyvin enää nukuta.. Mahalla ei tod voi nukkua, selällä loppuu happi ja kyljellä en oikee osaa nukkua. Jos kyljellä nukun ni toinen polvi pitäs nostaa "rintaa vasten", mutta sitten papu alkaa potkia nii ettei nukkumisesta tule mitään. Nyt mä viime yönä tajusin ottaa ylimääräsen tyynyn ja meni nukkuminen ihan kohtalaisesti . Tyyny siis jalkoväliin ku nukun kyljellä.. :D
 
susanna mä viimeksi ostin kahdet suht halvat liivit (oisko ollu Anttilasta). Arvioiden ostin kahta eri kokoa. Mulla tietysti on noita lapsia ennestään, että vähän senkin mukaan pystyin arvioimaan. Mutta jos siis jotain kalliimpia liivejä on ostamassa, niin niiden hankinta kannattaa varmaan jättää siihen, että maidontulo on jo tasaantunut. Mä itse asiassa pärjäsin ihan hyvin noilla halpisliiveilläkin, vaikka tarkoituksena oli satsata myöhemmin parempiin liiveihin. Ihan hyvin siis ajoivat asiansa.
 
hyvää alknautta viikkoa mammoille!!! :wave:

susanna mä niin tiedän mistä puhut, kun sanot ettet nää miehelläs tatuoinita!!!! :LOL: mulla itselläni on yksi ja mies on halunnut ottaa tatskan jo vuosikausia, mutten oo koskaan oikein tukenu häntä siinä, kun ei hän oikeen edes tiiä mihin ottais ja minkälaisen... nyt luulen, että kun lapsi tulee, niin en voi enää sitä estää ottamasta, koska veikkaan että se ottais jonkin tähän vauvaan liittyvän... mutta siis joo, kuulosti vaan NIIIIIN tutulta, että alkoi ihan naurattaan! :LOL:

ja oon myös miettiny tota liivi-asiaa, koska mullakaan nyt vielä ei ole kauheesti tissit paisunu, mutta uskon että sit paisuu kun maitoo tulee... joten ajattelin että käyn sitten vielä ihan viime päivinä ostamassa jotkut vähän isommat (tai jos olis sillon jo tulleet sen kokoisiksi miksi tulevatkin...). tai sitten täytyy vaan jättää asia odottamaan kotiin pääsyä...

amati jos on ne sokeriarvot koholla, niin seurataanko sikiöö automaattisesti ylimääräisillä ultrakäynneillä? oon nimittäin jotenkin ihan 100-varma, että mulla noi arvot tulee olemaan koholla... :ashamed: sokerirasitus on vasta 2,5vkon päästä. oliko sulla jotain syitä epäillä arvojen olevan koholla? sun omassa olossa, tai vauvan mitoissa? meillä kun on KAIKKI mitat menneet ihan yläkäyrien yläpuolella... :ashamed:

sherine onpa "kiva" kuulla, että jollain muullakin huitelee sf-mitta yläkäyrien yläpuolella... meilläkin meni ihan selvästi sinne johonkin omiin sfääreihin, ja oon ollu ihan huolissani, että mistä se kertoo, kun kaikki mitat on ihan jotain muuta kun mitä pitäis näillä viikoilla olla. siksi ehkä pelkään tuota sokerirasitusta... oliko teillä kuitenkin rakenne-ultrassa koko ihan viikkojen mukainen? tai oliko neuvolatäti mitenkään huolissaan tai muuta tuosta sf-mitasta? kun meillä oli vähän sen oloinen... :'(

vakuutuksista olipa hyvä tietää, että siihen on olemassa joku viikkoraja, mitä ennen se pitää olla tehtynä!!!!! :eek: en ollu kuullukaan, ja meilläkin ne paperit vaan lojunu tuossa... ei vielä mikään kiirekään, mutta silti...!!! :whistle:

ON: tänään on vatsaa kivistäny jostain syystä ihan koko päivän! käytiin lasten kanssa kävelemässä pääsiäiskirkkoon (siis töissä päiväkodissa), niin se matka edestakasin sai vatsan jotenkin tosi kipeäksi. :ashamed: tuskin on mikään supistuskaan, koska on kestäny melkein koko päivän! liikkeitä kuitenkin tuntuu, eli ei sillee huolta, mutta ehkä parempi ottaa tänään ihan levon kannalta. :/

on muuten ihan mahtavaa, että täällä ei - ainakaan vielä - ole kukaan joutunut ennenaikaiseen synnytykseen!!! *koputtaa puuta* ja toivottavasti ei ihan vielä lähiaikoina kukaan sellaiseen joudukaan!!! :heart:

niin, ja eilen poksui se yksi riskiraja!!! :D

24+1 :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ennu:
Lodger Shelter -kantopussista mainitsi joku...mäkin aluks ajattelin, että hankin kaukaloon sellaisen. Sitten rupesin miettimään, että se on tosi paksua fleeceä ja vauva on talvella niin iso jo, ettei välttämättä kovin pitkään kaukaloon mahdu. Muutenhan tuo olisi talvella kätevä, mutta taidan ostaa sellaisen mallin, mikä menee vain kaukalon päälle. Näköjään shelteristäkin on tullut kyllä puuvillainen versio, mutten sitä ole vielä nähnyt missään.
Sen puuvillaisen nimenomaan meinasin hankkia,Lastentarvikkeessa ainakin oli sitä molempina versioina.Ajattelin että se suurin käyttöikä on kuitenkin siinä heti kesällä ja alkusyksystä. :)

25+0 Vau,enää 15 viikkoa la:han. :D



Vakuutus,kävin juuri tekemässä viime perjantaina Tapiolassa vauvalle vakuutushakemuksen ja vaikka pelkäsin että mun bmi olisi liian iso,ei se ollut.Ainakin ymmärsin niin että homma on jo hoidossa,nyt vaan odottamaan laskua kotio. :D

Mulla olisi neuvola huomenna,peräti toinen ihan ns normaali neuvola. :LOL: pitäisi viedä lausunto rakenneultrasta ja se on suorittanut piiloon menon..Jos olisit valkoinen kirjekuori jossain päin täyttä tietokone pöytää,niin missähänpäin se mahtaisi olla? :D

Vähän jännittää,kotimittausten mukaan mulla on paino sama kuin raskauden alussa,toivottavasti ei neuvolassa pomppaa vauhdilla vaaka..

 
susanna85 Paastoarvo oli tänä aamuna poikkeukselliset 5.7. Aina ollu allle 5.
Kotimittauksessa paaston raja on 5.5 ja 1h aterian jälkeen 7.8

bambinaKyllä meillä ainakin seurataan ylimääräisillä ultra käynneillä vauvan kasvua. Eli nyt ylimääräiset käynnit ä.polilla rv26 ja seuraava rv30... Ja varmasti joutuu ennen normi rv37-38 tarkastustakin käymään ja vielä laskettuna aikana, ettei vaan kasva liian isoksi. Viimeksi käynnistettiin 40+3 kun painoarvio oli 3.8-3.9kg ja syntyi 4240g poika
Seurantaan ( sokerirasitus ) olen joutunu vasta neljännestä raskaudesta lähtien ihan vaan siksi että edellisistä kaksi oli yli 4kg syntyessään.
4. ja 5. raskaudessa kävin rasituskokeessa mutta kutosen ja tämän sesikan kohdalla ei "ollu tarvis" kun on niin toden näköistä että Rd toistuu :ashamed: Eli suoraan koti mittaukseen.
SF-mitta huitelee reippaasti yli käyrän;
rv8 oli jo 13cm
rv14 20cm
rv18 26cm
rv24 30cm!:LOL:
Enkä ole normaalistikkaan mikään pullukka, BMI oli 21 ku aloin odottaa.
Olo on kyllä aika kehno välillä jos sokerit on koholla, tai sekin riippuu siitä mitä on syöny...


Minä en taida ottaa äitiyspakettia tällä kertaa vaan otan sen rahana. Noita pakettien vaatteita kun on kertyny kuudesta jo aika monta, no onhan osa jo menny huonoksi, mutta rahalla saa sitten mitä tarvitsee...
Liivejä on aika turhaa haaveilla saavasa oikeaa kokoa kun koko on 80F-G, ei ainakaan imetysliiveinä ihan helposti löydy :(
 
amati toivottavasti löytyy liivesitä kokoja,kaverillani on ainakin 80F imetysliivejä 2kpl.
itse tulen tarvimaan varmasti isommat kun nyt jo 75G ja kupit jäänyt pieneks.. eli tarvetta olis luultavasti H-I kupille kun maidot nousee...


Tänään sain haettua tukivyön,tuntuu jo heti olo hieman tukevammalta lantion seudulta,jos sitä pystyis viel töissä käymään sen pakolliset 14 päivää ennen ku voi jäädä sairaslomalle ja kokonaan pois ennen lomia.. ei kerkeä tippua kelan rahoille.. :D

Tänään jos vaan jaksaa viellä ni menis ehkä kiertelee kirppareita ja ostamaan lisää vaatteita pikkuselle(jos noi on ees auki viel tätä aikaa.. :eek:

Viikon alkuja mammat!:)
 
Nopeasti kurkkaan. Meille rantautui sitten jostain RS-virus. Kakkonen on ollut koko vkonlopun kipeä ja nyt taitaa olla mun vuoro. Palelee ja on kehno olo. Supistellutkin on taas inhottavasti, keskiviikkona olis taaaaas äpolikäynti. Jokohan alkais saamaan kanta-asiakasalennusta?? On tietysti hyvä käydä näytillä 2 vkon välein, ettei sitten tule ikäviä yllätyksiä. Nyt käperryn sohvalle peiton alle. :snotty:

omenaruusu 26+4
 
Heihei pitkästä aikaa! :D

FB:n puolella olen käynyt väliin kommentoimassa, mutta täällä en ole tainnut kuin piipahtaa.

TÄNÄÄN POKSUI rv 26 ? Eikö? Vai olenko mä viikkovillissä :LOL:
Ei olis muutan ihme jos oisin väärässä viikossakin.
Äippärahahakemuksesta oli puuttunut mulla kuulkaa tilinumero :eek: :p Jesh. Hyvä minä. No kiikutin tänään tilinumeroita IBAN muodossa kelalle. Jospa ne osais tehdä jotain sitten.

Hankintoja ei ole tullut suurempia. Odottelen nyt sitä rahaa ensin ja ostan sitten sillä kaikki. Pitää nyt listata. Kiitos vaan naamakirjalaisille jotka sinne ovat laittaneet hyviä vinkkejä :heart:

Meidän vanhempi poika odottaa kovasti tyttövauvaa. Sen nimi olisi kuulemma Emilia. Voi rakasta.. Tulee varmaan pettymään JA raakasti. Ollaan toki vihjailtu että hyvin todennäköisesti sieltä tulee pikkuveli, mutta hän on sitä mieltä ettei hän halua enää pikkuveljeä. Siitä kuitenkin tulee samanlainen kuin olemassaoleva :LOL: (jep, totta, pikkuveli on äidinkin mielestä hivenen rasittavan kekseliäs ja puuhakas nuori mies....) :whistle:

Sokerirasitus on muuten tekemättä. Hups. Tällä viikolla se pitäis ottaa, kuten pieni verenkuva, pissanäyte, ja se verikoe, kun toi veri on sitä miinusta.


Vakuutuksista: En ole ottamassa. Koska ne on kalliita, mikään ei oikein kuitenkaan korvaa mitään, ja yksi yhtiö taisi korvata maitoallergiatkin. Ja saisinko minä sitten edes sitä.. siinäkin on tekemistä.

Muuten täällä tavallista arkea. Mahaa kasvatetaan. Se on iso, muttei turhan iso. Mutta sisältö tuntuu jo olevan voimakas. Ja ylettyy siirtelemään jo äidin kylkiluita! :flower:
 
Tänään poksutaan... rv 25+0

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
SMSM Mullakin on hakusessa tuo Brion Primo telakalla. Löysin yhden nettisivun, jossa sitä myytiin 189?, mutta enempää en oo ehtinyt etsiskellä vielä.
Tuo taitaa olla ihan normi hinta brion primo paketille telakan kans. Mut käytettynä sitä näyttäis saavan alle 100 eken. En tosiaan enää viitsi ostaa uutta, kun meidän viimeinen lapsi kyseessä.. Ja käytettynähän saa ihan hyväkuntoisia, niitä kun ei kovin pitkään lapsella käytetä... taitaa olla max vuosi ehkä rapiat päälle, jos vielä mahtuu olemaan kaukalossa.

Välillä iskee täälläkin paniikki, kun ei tunne vauvan liikkeitä pitempään aikaan, mutta uskon sen johtuvan siitä, et silloin on ollut itellä sen verta vauhti ja touhu päällä ja ei ole edes huomannut tarkkailla vauvan liikkeitä. Mut sit kun rauhottuu paikoilleen, niin johan alkaa potkuja sadella... Nytkin kun olen tässä koneella istuskelen potkiskelee tuolla alavatsalla...

Mullakin tuota turvotusta näyttää hiukan jalkoihin tulleen - iltaisin huomaa.. Mut sormukset ei vielä sormia purista. Loppuraskaudessa on yleensä saanut heittää sormukset pois.. vihkisormus on ollut ainoa, jota on voinut käyttää läpi raskauden - se kun on mulle hieman väljä normaalisti ja pidänkin sitä kihlasormuksen takana ettei tipu.

Monkki Täällä ei tällä hetkellä asuta pahemman remontin keskellä - pientä remppaa kuitenkin aina meneillään. Mutta tiedän tunteen kyllä... on asuttu välillä ilman keittiötä, välillä oli meidän makuukamari remontissa ja nukuttiin miehen kans toisen lapsen kamarin lattialla ja kaikki tavarat ym. oli pitkin huusholliaa... tuntu et hulluksi tulee sen sekamelskan, työkalujen ja sahanpurujen yms. keskellä.. Vanhassa talossa kun on aina rempattavaa, niin tulee varmasti jatkossakin näitä tilanteita... Tarkotus ois myös laajentaa taloa hamassa tulevaisuudessa.

Suonikohjuista Muita suonikohjuja en ole huomannut, mutta tuonne nivuseen mulle tulee aina raskauden aikana valtava suonikohju, mikä onneksi lähtee synnytyksen jälkeen pois... kaippa vauva painaa johonkin kohtaan sen verta sopivasti, et toi suoni pullistuu :LOL: .

särkylääkkeistä olen sen verta helpolla yleensä raskauksissa päässyt ja muulloinkin, että hyvin harvoin napsin särkylääkkeitä. En ole tainnut tän raskauden aikana napsia kuin yhden panadolin kuumeeseen marraskuussa - tais olla sillon se possuflunssa. Olen sitä tyyppiä, et koetan viimeiseen asti välttää lääkkeiden syöntiä, mut tuskinpa niitä kukaan huvikseen nappailee... :LOL: Ja relaahan kardemumma, ihan sallittujen listalla parasetamolit on, tuskin niillä mitään vahinkoa pystyy vauvalle aiheuttamaan. Enemmän vahinkoa voi olla sillä, että kestät kovia niskasärkyjä...
Nii ja hyvää & rentouttavaa Barcelonan matkaa kardemumma =) .

Odotan Nam... omenapiirakkaa ja sen päälle vielä vaniljakastiketta - herahtipa vesi kielelle... Pitääköhän ostaa omenoita ja ruveta itekki leipomaan... :LOL: , rupes niin tekeen mieli...

Punaposket82 Täällä kans kiusana hiiva.. ja tartutin sen ilmeisesti myös miehelle. Hoidin sitä jo yhdellä 3 pv:n kuurilla, mutta ei näytä lähteneen tai no oireet helpotti joksikin aikaa... Nyt hain vaihteeksi voidetta.. Yritän häätää sen pirulaisen!!! :kieh: . Muistaakseni hiiva on mua vaivannut kaikissa raskauksissa jossain vaiheessa, mutta nyt tuntuu olevan sitkeämpi kuin aiemmin...

Ennu Kiitos vinkistä, pitääpä käydä kattoon täällä Lindexillä imetysliivejä. Samaa hintaluokkaa oli H&M:llä, mutta en ole niihin oikein tyytyväinen, Triumphilla luulis olevan parempia.

Kävelystä kävely sujuu suht hyvin vielä, mitä nyt vähän alapää kipuilee, mut ei silleen pahasti kuitenkaan. Eilen oltiin lasten kans hiihtokilpailuissa - olin itse mukana järjestäjäporukassa. Minä sit siellä lähdin muka oikaseen kaffinkeittopaikalta hiihtopaikalle... jonne näytti menevän ihan hyvä polku - täällä kun tuli paljon lunta taas viikonloppuna. No tuo polku olikin jonkun matkaa hyvä ja loppumatkasta ei ollu ku kenkien reiät, mut meikällähän ei sisu antanu periksi kääntyä takas, vaan lähin tarpoon melkein umpihankea ja upposin aina reisiä myöten hankeen :LOL: . Järjestäjäystävykseni kattoi kauhulla hommaani ja tuli mua vastaan ja yritti samalla "aukasta mulle polkua" ja komensi toisen miespuolisen järjestäjänkin kaveriksi, joka tulikin kuin tiejyrä ja teki kunnon polun - ihania ystäviä :heart: . Ystävä meinas, kun pääsin kilpailupaikalle, et nyt varmasti ainaki supistelee, mut ei - ei supistellu =), puuskututti ainoastaan - raskasta tarpoa umpihangessa... Mulla ei yleensä supistele (tai en ainakaan niistä mitään tiedä), vasta kun lähtö laitokselle tulee...

Itellä kestää n. tunnin lenkin tehdä ja sit alkaa olla jo melkolailla rakko täys... mut ennen lenkille lähtöä pitää käydä monta kertaa pissalla, et kestää lenkin sit tehdä :LOL: .

Liplatus Täällä kans hukutaan lumeen ja viikonloppuna sitä tuli vaan lisää... Meidän tieki oli niin lumessa, et hyvä, kun ei autolla kiinni jäänyt.. illalla kävi vasta aura auraamassa ja mies kolas hiki hatussa pihaa.. raskasta toi suvikelin lumi.
Sulla se on varmasti jo rankkaa toi liikkuminen, kun on se jo yhtä oottavillakin hankalaa massun kans.. Zemppiä ja ota liikunta siltä kannalta, et hyvä kun jaksat kilometrinkin - se on aina parempi kuin ei mitään.

vakuutus Meillä ois treffit vakuutusedustajan kans mummulassa 200 km: päässä lankalauantaina eli Tapiolassa lapsivakuutus pitää ottaa 3 kk ennen la:ta tai 2 kk lapsen syntymän jälkeen. Ollaan otettu aimminkin vakuutukset tältä samalta vakuutusedustajalta ja hänen kanssaan asiat on sujuneet niin hyvin, joten otetaan nytkin häneltä... Erehdyttiin pyytään tässä lähempänä meidän kotia olevaa edustajaa käymään meillä kotona viime syksynä ja oli niin inha tyyppi, et sai mulla karvat nouseen niin pystyyn niskavilloja myöten - hyvä kun en nakannut koko ukkoa ulos... mut oon varmaan liian hyvä luontoinen siihen... muutoin oisin nakannu - onneksi saatiin se lopulta kuiteski ulos talosta, ku otettiin yks pikku vakuutus ja vannoin miehelle, et toista kertaa tuo edustaja ei meidän taloon tuu :kieh: .
Ois siis tarkotus kirjoittaa lauantaina vakuutuspaperit, kun alkaa olla jo meilläkin viimeiset hetket siihen... la kun on 12.7., niin vakuutus otettava viimeistään 12.4:ttä.

Migreenistä mulla ei sitä ole raskausaikana ollut, eikä oikeestaan muulloinkaan. Eka kerran oli ilmeisesti migreenin oiretta kolmisen vuotta sitten miehen siskon tytön rippijuhlissa. Oltiin ulkona kirkkaassa auringonpaisteessa, kun silmät sumeni ja tuli sahalaita silmän reunoille sekä pyörrytti... yhen kerran sen jälkeen tää on toistunut, mutta muuten se ei ole oireillut. Itse sen ainakin tulkitsin migreenin oireeksi.

Olivia81 tuntuupa vähän oudolta, ettei ole palkanlaskennassa kerenneet kuukaudessa äippärahalappua täyttää??? Eihän siellä nyt kokoajan voi niin kiire olla. Itsekin olen palkanlaskennassa töissä ollut ja yleensä kiireempi aika on tietenkin lähellä palkanmaksuaikoja ja muulloin tehdään sit mm. näitä kelan lappuja yms. Toivottavasti kuitenkin pian saavat laput kelaan lähtemään.

susanna85 ainakin aiemmin äippäpakkauksessa on ollut 1-2 kietaisubodya. Ne on kyllä pienen kans ehdottomasti parhaita, kun pitää päätä varoa. Itse en muita suostu alkuun edes yrittään käyttää, kun tuntuu hankalalta yrittää laittaa pää siitä pikku kaula-aukosta läpi. Sit ku vauva alkaa itse kannatteleen päätä, eikä tarvi enään niin varoa, voi jo aatella käyttävänsä muitakin puseroita kuin kietasubodeja. Makukysymys varmaan tämäkin - mut itellä ainakin toimivampi vaihtoehto.
Pitäs näköjään kuvien mukaan tässäkin äippäpakkuksessa olla 2 kietasubodya 56 cm ja 60 cm - molemmat täysin valkoisia.
Minulla ainakin on rinnat laitokselle mennessä jo kasvaneet siihen mittaan kun ovat kasvaneet eli en ole juurikaan laitokselta pääsyn jälkeen rintsikoita ostanut. Paitti jos muutoin eivät ole riittäneet. Ei ole maidonnousu enää kasvattanut rintoja...

Pitäs oikeestaan täälläkin ruveta kattoon noi aikasemmat vaatteet läpi, niin näkis et tarviiko miten paljo vielä ostaa pienintä kokoa. Aiemmin kun mulla on ollut siskolta lainassa myös vaatteita ja ne oon jo palauttanu pois..., joten kaikkein pienimpiä kokoja ei välttämättä paljon ole.

Nyt pitää lähtä kotihommien pariin ja kohta iltatouhuihin. Hyvää illan jatkoa mammat.


 
bambina On ollut ihan viikkojen mukainen molemmissa ultrissa. Eikä neuvolantätikään tuntunut sf-mitasta kovin huolissaan olevan. Ehkä sen takia kuitenkin lähetti sinne sokerirasitukseen varmuuden vuoksi. Mutta en mä erityisen huolissani tuosta sf-mitasta ole, ei se aina suoraan merkkaa sitä, että vauva olisi iso. Meillä ainakin nuo muksut ovat olleet syntyessään niin saman mittaisia, että saman kokoista toivon nytkin (2 x 3660g ja 3580g). Ehkä ihan näin huikeita sf-mittoja ei kyllä muistaakseni aiemmin ole ollut.
 
Tervehdys mammat!

Tämä päivä ei alkanut kovin hyvin. Miun jalka oli niiin turvoksissa, että mies kauhistui palattuaan yövuorosta kotiin. Eli jalka oli tosi turvoksissa aamusta alkaen. Pieni varoitus: profiilissa on kuva räpylästä ja herkimpien ei kannata kurkata :/
Terveyskeskuksen kautta sairaalaan ja siellä onneksi todettiin, ettei ole tulppa jalassa. Pieni kohonnut riski oli kuitenkin verikokeiden mukaan saada se pirulainen, joten sain jatkoa ajatellen tarkat ohjeet. Kaikki on nyt kuitenkin hyvin ja itkut on itketty :)

Kyllä oli inhottavaa saada itkukohtaus pienessä terveyskeskuksessa, jossa kaikki tuijottivat...ja ne ei olleet mitään sellaisia elokuvien nyyhky-kyyneleitä :/ vaan ihan itkua, räkää ja sitä rataa... :ashamed:

Huomenna on varmaan parempi päivä :)

Nyt pitää mennä lepäämään tätä päänsärkyä pois. Varmaan päivän koetukset saivat päänsärynkin esille.

T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 23+1
 
Susanna85:
Oletko kokeillut maitohappokapseleita. Mulla on nyt Gyno-caps mitä laitan aamua iltaa ja vaikka se ei hiivaa oo parantanu niin oireita on tosi vähän kun vertaa siihen kun sitä "hoiti". Vai pahensi sullakin lääkkeet. Mulla oli aivan hirveät yöt kun laitoin niitä gyno-daktarineja..

Vakuutus:
Meillä on varattu Tapiolasta. Kahdella ekalla on ja kun on ollu korvien kanssa ongelmaa niin ollaan kyllä oltu tosi onnellisia vakuutuksiin. Yksityisellä on kaikki hoidettu. On muutenkin raskasta sairaiden lasten kanssa.. onneksi ei tarvi istua yleispäivystyksessä. Ihana käydä yksityisellä vaikka meilläkin on matkaa yli 100km...

Hankinnat meillä onneksi on. Vauinuina menee 20e:n huutonetistä ostetut vaunut. Kun ei niitä oikeasti niin hirveästi tarvi... Tai me ei ainakaan oo tarvittu. Rattaat on sitte asia erikseen, samoin kuin niiden käyttöikä. Ostettiin esikolle brion kombit ja paskamaku jäi. Maksaa hirveästi vaunuista ja kun pistät sen reilu puol vuotiaan istuun niihin ratasosaan niin liukuu miten vaan ja valjaat on halvan oloiset, heikot. Rattaat ostettiin siis erikseen huutamalla ja kombit myytiin.. sekä ostettiin nuo "halvahkot" :LOL: vaunut kakkoselle. Ne on emmaljungat ja keinuu ihanasti suuntaan jos toiseen :)

Kietasubodeille liputetaan täälläkin, vastenmielistä repiä kaula-aukkoja pienen pään yli.

Huutonetistä tilattu hug-a-bub saapui ja olen nyt sitte kannellu täällä ensin nukkea ja sitte tuota vajaa 2-v pikkukakkosta. Hienosti tuntuu toimivan ja oon tosi tyytyväinen. Toivottavasti vaavi tykkää :) Viimeksi hankin odotusaikana rengasliinan enkä oppinu sitä oikein kunnolla koskaan käyttään ja se jäikin sitte... nyt on ihan eri fiilis!!

Punaposket ja vaavi 24+1
 
Heippa Leidit ja terkkuja täältä Jenkkilästä!

Onkin viime kerrasta vierähtänyt tovi... teidän juttuja olen kyllä käynyt lukemassa ihan kiitettävän ahkerasti. Juttujen lueskelu on oikein mukavaa ajanvietettä tylsän työpäivän ratoksi ja näin öisin, kun uni ei meinaa tulla silmään. Pahimman kirjoitusintoni saan tyydytettyä parin suomalaisen raskaana olevan ystäväni kanssa.

Raskaus on mennyt ihan kivasti, vaikkakaan ei aivan oireitta: on närästystä, unettomutta öisin ja väsyä päivisin, alaselkäkipua, supistelua kävellessä, makeanhimoa, etc., etc.

Yksi ystäväni antoi eilen muuten närästykseen sellaisen vinkin (jonka hän oli saanut lääkäri-ystävältään), että juoda lasillinen appelsiinituoremehua aina aterian päälle - jotain laadukkaampaa, kuten Tropicanaa. Itse en ole vielä ehtinyt tätä testaamaan, mutta oli kuulemma tepsinyt heillä molemmilla. Hassua, kun itse olen aina ajatellut tuoremehun pikemminkin aiheuttavan närästystä...

Pystyykö muut kävellessä supistelusta kärsivät liikkumaan/urheilemaan muutoin? Itse käyn salilla aika normaalisti ja kuntopyörä tai punttien nosto ei niitä aiheuta. Kuntopyörällä pystyn polkemaan normaalisti siten, että syke nousee johonkin 130 tienoille.

Meillä on vielä kaikki suuret hankinnat tekemättä. Katseltu ollaan, mut kun meillä ei ole juurikaan säilytystilaa, niin ei viitsi vielä ostaa. Vaatteita ole kyllä ostanut pojalle läjäpäin! Sanoinkin miehelle, että ostan kaikki vaatteet jätkälle ainakin 3-vuotiaaksi asti ennen Suomeen takaisinmuuttoa, kun ovat täällä niin pirkuleen edullisia!

Vaunuiksi olen valinnut Teutonian Spirit S3 -mallin. Tulevat maksamaan kovalla kopalla, ratasosalla, turvaistuimella sekä sade- ja hyttyssuojalla n. 810 euroa, mitähän maksaa Suomessa?

Nyt tuntuu, että vois uni jo vähitellen tulla. Jatkan kirjoittelua myöhemmin. Hauskaa päivää kaikille!

Nennulainen + jäbä, 25+1
 
Huomenta,

Täällä on taas ihan karsee olo :headwall: Välillä tuntuu, että mennään siinä rajoilla töissä jaksamisen kanssa. Kädet on kun löysät makaronit ja voimaa ei ole yhtään. Yksi positiivinen puoli on, että aamulla nousee "pirteenä" tai ainakin nopeasti ylös, kun ei saa unta :) Meidän perheessä alkaa uusi vaihe, kun esikoinen menee tarhaan. Sitäkin melkeen yöllä sitten itkeskelin, kun mietin miten se menee. Ihanat hormoonit :D Onko muilla tietoa, mitä tarhaan pitää pakata mukaan...vaihtovaatteet ja vaippoja varmaankin ainakin?

Teutoniat on kans hienoja. Mä en enää luota 3-pyöräsiin vaan, kun esikoisen kanssa kerran melkeen kippas (vaikka oli seisontajarru päällä ) :( Joku puhui käytetyn kaukalon ostamisesta. Niin mekin ostettiin esikoisen kanssa, mutta aika äkkiä se meni vaihtoon uuteen. Jotenkin mä en luota, että kaikki on niin tarkkoja ettei myy kolaroituja tms. kaukaloita. Kuitenkin pienikin kolhasu voi aiheuttaa vaurioita kaukaloon, vaikkei niitä silmällä näkisi. Ehkä 3 kolarissa olleena on alkanut olemaan hieman vainoharhainen. Kaupungissakin saa aikaan pahaa jälkeä (nimimerkillä rattijuoppo ajoi ison volvon kanssa perään ja 3 kuukautta niskatuki kaulassa).
 
omenaruusu paranemisia teille :hug: . Mäkin olen täällä kuopuksen kanssa flunssan kourissa. Kauheesti kyllä tullut sairasteltua tämän raskauden aikana.

vatsakasilmanvauvaa hui! On tosiaan komeasti turvonnut jalka, toivottavasti helpottaa!

Ennu juu vaihtovaatteet ja vaipat, ja lisäisin tuohon vielä kumisaappaat ja kuravaatteet. Meillä oli ainakin aina tarhassa nuo varalta, jos sää sattuisi muuttumaan. Toki niitä voi kuljetella edestakaisinkin tarpeen mukaan.

Facebookista Toivottavasti ette ihan kokonaan sinne katoa, vaan pysyttelette myös täällä. Mä en ole facebookissa, enkä ihan hetken meinannut liittyäkään. Tuntuu, että muutenkin liian kanssa tulee koneella välillä istuttua :ashamed:

Olettekos vielä tunteneet vauvan hikkaa? Mä olen nyt muutaman kerran ollut tuntevinani. Voikohan se olla mahdollista?

Sherine + muru (rv 24+4)
 

Yhteistyössä