Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Näin viime yönä ihan sairasta unta... Synnytin unessa vauvan nyt rv 26. Oltiin miehen kans sairaalassa, mutta kukaan ei auttanut meitä synnytyksessä vaan hoideltiin se ihan kahdestaan. Kaikki meni ihan hyvin ja vauva oli täysin ok. Tuumattiin siinä sitten, että lähdetään kotiin kun ei täällä ole henkilökuntaakaan. Laitoin vauvan pärekoriin kaappiin yöksi ja vasta aamulle muistelin, että "ai niin, sitähän pitä kai imettää". Sitten aloin imettää vauvaa ja se rupes kasvaa ihan järjettömällä vauhdilla! Parin päivän sisällä se oli jo sellasen 3 vuotiaan kokoinen ja alkoi jutteleen kokonaisilla lauseilla. Ja koko ajan yritin kauheesti tulla kertomaan tänne KaksPlussaan, että meille syntyi jo vauva, mutta pyykkiteline oli jatkuvasti mun edessä - koitin kirjoittaa siihen viestiä milloin pyykillä ja milloin kuulakärkikynällä ja mietin samalla, että "kyllä tää tsättäilly oli ennen jotenkin helpompaa". Lopuksi menin sitten jonnekin kouluun kysymään, miksi meidän vauva kasvaa niin nopeesti ja joku mies sanoi mulle siellä, että "ei se oikeesti ole sun lapsi vaan poliittinen juoni - etkö sä nyt huomaa, että oot vielä raskaana".

Kirjaanko itseni parantolaan nyt vai heti? :D

Sekopää-Olivia & Vauveli 25+2
 
Heipskukkuu!

Lunta vaan sataa, äsken tuli sellaisia nyrkin kokoisia hiutaleita, ajattelin et ei voi olla totta!
Täällä vauva potkii ihan hulluna eilenkin oikein maha heilui sivulle kun käpy pisti parastaan, huh :)

Mitähän sitä tekis pääsiäisenä, normaalisti sitä olis varmaan bilettänyt nyt pitäis keksiä jotain raskaanaolevalle sopivaa tekemistä....

Ajattelin venyttää sen kelan hakemuksen ens kuun loppuun jos vaikka sais sen tän vuoden pakkauksen sitten. Pitäis varmaan parturiinkin mennä ja kasvohoitokin tekis terää ennen kesää. Mä en tiedä närästikö mua yöllä ihan hulluna vai näinkö unta, kiva kun ei enää tiedä onko hereillä vai unessa!

Vielä kaksi päivää töitä :p

fiinukka ja käpy 23+4
 
Olivia81 :LOL: :LOL: aivan huippu uni!! Mä näin yks yö unta, että synnytin pikkunöösin ja oli rv 22+jotain. Synnytin vain siksi, että lääkäri voisi katsoa onko vauvalla kaikki hyvin ja laittaa vauvan sitten takaisin kohtuun :eek: että jos täällä jonkun pitäis mennä parantolaan..... :LOL: Synnytin muuten tytön.

Tais mun uni tulla siitä, ku mietin niin sitä kesäkuisten aikaisin syntynyttä.

Päpsy ja pikkunöösi 23+5
 
Otettiin kans Pohjolasta vakuutus. Eihän tuo kuitenkaan kovin monta satasta vuodessa kustanna ja saa sitten mennä aina yksityiselle, eikä tartte päivystyksissä jonotella. Saahan sen sitten myöhemmin irtisanottua jos ei halua jatkaa, mutta ainakin mitä tuttuja lapsiperheitä on seurannut, niin kaikki on sen ottanut ja kovasti olleet myöhemmin tyytyväisiä!! =) Esim. jos tulee jotain ilmi heti kun lapsi syntyy tai synnytys aiheuttaa jotain, ei niitä myöhemmin enää korvata jos ei ole vakuutusta voimassa jo synnytyshetkellä.

Muuten tänne kuuluu oikein hyvää. Mies on tän ja ens vkon kotona, ja ollut kiva käydä tekeen viimisiä hankintoja ja touhuilla yhessä kotosalla. Luksusta!! :) :heart:

Itsellä meno to yksityiselle tarkistuttaan tilannetta ja sitten ens vkolla tais olla neuvola taas, kun hb oli laskenut 98!! :'( Saas nähä saanko tuota nouseen.. kuulemma vielä ei ole vaaville tuosta haittaa mutta jos laskis vielä alemmas, alkas olla jo pienellekin haitaksi. Nyt kuulemma vain vetää mammasta kaikki energian tosi vähiin! Vaikka ei ole kyllä siltä tuntunut. hmm. No toivotaan et rautajuomat ja poretabletit sekä verilätyt ja ruisleipä tekis tehtävänsä. Tabuja kun en pysty vatsan takia syömään!!

Zeenah ja pikkuneiti 26+5
 
vakuutus vauvalle,mies niitä on just hommannut =)
Mua supistaa kävely..tylsää on kun mahaan sattuu kun vähänkin liikkuu.Huolissaan en supistuksista ole kun niitä ollut aiemmissakin raskauksissa,ja loppuun asti on aina silti menty :)
Lomalla oltiin koko perhe,ja kivaa oli päästä irti arjesta hetkeksi.Väsymys on kyllä loman seurauksena vieläkin suuri,mutta niinhän se aina :LOL: Vitamiinejä,rautaa ja rautaa sisältäviä rukia oon yrittänyt syödä ja jospa saataisiin arvot nousemaan ylöspäin.Kyllä ne sitten viimestään palautuu kun vauva syntyy.
Joku kyseli uusperheestä ja meillä on sellainen =)
Odotan kanssa uuden pakkauksen kuvia ja sitten teen päätöksen otanko vai en sitä..toukokuun lopussa pitää vasta paperit olla kelalla joten ei hätää niillä.
Hipsu 23+2
 
Nyt on risteily taas risteilty ja kyllä väsyttää kovasti, vaikka siis tosiaankin oli rauhallinen reissu. Nukkumassa molempina iltoina hyvissä ajoin ja eilinen päivä meni torkkuessa. :LOL: Tossa just nukuin 4 tunnin torkut... Varmaan tulee uni taas tosi hyvin illalla...

Hirmusesti tullut tekstiä tänne silläaikaa.

Olivia kirosi palkkatoimistoaan täältä tulossa samanmoinen kiroilu. Kattelin Kelan sivuilta et ovat vastaanottaneet hakemuksen jne, mutta sieltä on tulossa lisäselvityspyyntö että olenko äitiys- ja vanhempainrahakaudella töissä... Helvata sitä palkkatoimiston muijaa, ku ei voinu käydä sitä lomaketta siinä mun kans läpi et oisin kysyny jokaisen rastin. :kieh: Noh, odottelen kirjettä ja marssin tohon meidän lähellä olevaan Kelaan sen kans, josko ne sieltä sitten oisais sanoo et joko on kaikki tarvittavat tiedot vai vieläkö joku rasti puuttuu. Prkl että ottaa päähän tollanen. Se palkkatston tyyppi sano vaan mulle et "kyl ne kato sieltä Kelasta lähettää lisäselvityspyyntöjä jos on tarpeen..." Eikö kuitenkin ois kaikkien edun mukasta et hommat hoidettais kerralla kuntoon ? Anteeks nyt vaan, ei kaikki palkanlaskijat varmasti suhtaudu näihinkään juttuihin noin leväperäsesti. Suurinosa varmasti hoitaa asiat pilkulleen ja rastit oikeisiin ruutuihin.

Täällä iskiaskipu jaksaa muistutella ja äsken herätessä sattui taas mahaan. :( Vauva oli jotenkin suht rauhallinen siel laivalla, ehkä sitä sit oli ite vaan senverran enemmän liikkeellä ja hälinässä et tyyppi jäi ihmettelemään et mitä tapahtuu.
Muutenkin tuntuu että masussa ollut rauhallisempia jaksoja, ehkäpä siellä on joku kasvuvaihe menossa niin nukutaan enemmän. Mutta tietty minä tyhmä heti aattelen ettei siellä ole kaikki kunnossa ku ei kokoaika liikuta ja touhuta.

Hankinnoista. Mä sain viikonloppuna siskolta vaippalaatikollisen + muovikassillisen alle 70 cm neutraaleita vaatteita. Ja sitä ennen oon ite hankkinu + saanu kummitytön äidiltä kassillisen. Täytyis ehkä käydä läpi nämä olemassaolevat vaatteet ja sitten tehdä listaa mitä kokoja puuttuu jne. Plus sitten tietty anoppiloissa on vaatteita kans hankittuna. Vaunuja ja hoitopöytää ois tarkotus mennä kattomaan tällä viikolla, riippuu miten miehellä toi kunto antaa perks. Sillä on joku selkä-lonkkakipu, hyvä että kävelemään pääsee. Hyvä ois tietty jotain saada hommattua, ku tää on viimenen yhteinen pidempi vapaa ennen vauvan syntymää.

Vakuutuksista oli taas tarinaa. Meillä on lapsivakuutus varattuna Tapiolasta. Moni työkaveri kehui ja meillä on kaikki muukin Tapiolassa, niin miksei sitten ottaisi lapsivakuutustakin sieltä.

Mulla on tunne et tää vauva tuskin syntyy silleen luomusti että kaikki vaan alkaa tapahtumaan ajallaan. On jotenkin tunne et käynnistetään syystä tai toisesta.

Sokerirasitus on 12.4. ahdistaa jo valmiiks sekin. Sitä ennen on onneks neuvolalääkäri. Saa nähdä paljon paino on noussut. Ku ei vaan voi mitään et makeeta tekee niin perhanasti mieli, ei nyt silleen et tarvis yöllä lähte ostamaan, mutta jos sitä kotona on niin sitten sitä kyllä uppoaakin.

Mites teillä tulevat isät pitävät tämän kesän kesälomat ? Yrittävätkö osuttaa siihen kun vauva syntyy, ennen laskettua aikaa vai vasta sen jälkeen selvästi ?

Jei täälläkin tuo maaginen 25 viikkoa täynnä. Enää 15 viikkoa laskettuun aikaan.


 
dana88 meillä on vakuutus myös haettu jo,tapiolasta kuten kaikki meidän perheen muutkin vakuutukset.Kävin viime perjantaina tekemässä hakemuksen.

Neuvolassa tänään,kaikki ihan ok ja vauvaa piti pitää suorastaan kiinni että sai sydänäänet mitattua,tyyppi yritti parhaansa mukaan karkuun.Pikkuisen oli tullut painoa,alkutilanteesta +2kg,tavoitteena olisi mahdollisimman vähäiset lisäkilot.

Isännän kesäloma (tai osa siitä) alkaa paria päivää ennen laskettua aikaa,sopisi tämän vauvan olla yhtä jämpi kuin aikasempienkin. :D Lisäksi pitää varmaan alkukesästä viikon,voidaan tehdä jotain jos tuntuu että jaksaa/viittii.Lisäksi isäntä meinasi olla kotona kun meidän neiti menee eskariin,saadaa saatella hänet yhdessä "koulu"maailmaan. =)
 
Hohhoi..Onpa taas ollut paska päivä...

Ensinnäkin vettä tulee taivaan täydeltä, tiet on NIIN huonossa kunnossa hyvä ku eteenpäin pääsee, työharjottelussa on ihan hemmetin tylsää ja koko tän päivää juilinut vähän mahaan ja nyt tuonne alaosastoonkin jo vähän koskee..ja kaiken tämän lisäksi miehen mielestä oli kivempi lähtee pilkille tuonne vesisateeseen ku olla miun kanssa :(

Ja se mikä minuu kaikkein eniten v*tuttaa on, että olen äitiysneuvolassa harjoittelussa (samassa missä itse käyn) ja siellä sitten sattui oma lääkärin lausunto nenän eteen..Muuten ihan jees, mutta siinä lääkäri oli luokitellut raskauteni riskiraskaudeksi!!!!!! tiedän, että olen kyllä ylipainoinen ja raskausdiabeteksen vaara on suht suuri, mutta ei kukaan miule ole mitään puhunut...Kaikki vaan toistelee sitä samaa että hyvin menee!!!! Eikö joku kerrankin vois olla ihan rehellinen?

Olivia Melkoisen hauska toi siun unes :LOL: Onneksi mie en hirveesti mittään unia tulevasta pienokaisesta ole nähnyt...paitsi sen, että tulokas olis tyttö ja mies halus antaa tytölle nimeksi Eero :LOL:

Ukon lomista Miehen työnantaja oli jo ehdotellut, että lomaa pitäis heinäkuun loppupuolella..Nyt kun sai tietää, että miula on sillon laskettu, ni oli jo ihan innoissaan ollut ja lähtenyt selvittelemään työssäkäyvän isyysvapaita yms...Eli varmaan vapaata saadaan ihan muutaman päivän varotusajalla ja mies kyllä haluaisi olla kotona aineski ekat pari päivää kun kotiudutaan...

Vakuutus Mie en pahemmin ole sellasia edes katellut, mutta enpä usko että sellasia otettaisiin...Ei jotenkin vain "kuulu meidän tapoihin".....Tiijä sitten mitä pittäis tehhä...

Paino Mie tässä just laskeskelin, että painoa on tullut viime neuvolasta sellanen +1kg/vko mikä nyt ylivoimasesti on liikaa ku kuulema +500g/vko on se normaali painon nousu..mie täällä oon hirveetä hepaloo asiasta vetänyt..enkä pahemmin mitään ylimääräistä ole syönyt..eikä tuonne ulos pääse ku ovesta astuu pihalle ni vettä on polveen asti :( Varmaan neukkutäti vetelee ympäri korvia.....Puhumattakaan sitten sf-mitasta, joka on mennyt varmaan reilusti kaikkien käyrien yläpuolelle..mahu varmaan edes koko korttiin :ashamed:

ON: Eli kuten jo aikaisemmin mainitsin ni melkosesti v*tuttaa ja mahaan koskee...Huono päivä tänään ollut...Sokerirasitukseen yritin tänään saada sitä lähtetettä että pääsisin aikaa varaamaan, mutta eipä sitä tehnyt joten ensi viikolle menee senkin ajan varaaminen...Odotan NIIN innolla että päästäisiin tuonne torstai iltapäivään..sillon alkasi nimittäin 4 päivän vapaat ja ukko kullalla myös vapaata eli ollaan ihan kahdestaan täällä kotosalla, ihanaa :heart:
Vaan nyt tämän valituksen jälkeen tämä mamma lähtee sohvalle pötkötteleen kipujensa kanssa ja toivoo, että nää loppuis

Rae ja Nyytti 23+5
 
Rae89 Täällä on sitten toinen riskiraskaana oleva, paino oli noussut edellisellä kerralla yli kilon / vko ja sokerirasitusta odotellaan. Lähtöpaino oli 76 kg ja nyt oli jo 84 kg.
Pa*kamaista vaan sitten saada tuokin tietää tolleen et ite näkee papereista. :(
Mut älä nyt mieltäsi pahoita, hyvähän se on että asioista on papereissa merkinnät, niin saapa sitten asianmukaista hoitoa.
Mikäköhän siinäkin on et mullakin on tänään vihlonut mahaa ?
:hug:
 
Zeenah Tosi alhainen tuo sun hemoglobiini! Meneekö sulla maha sekaisin rautatableteista? Nyt sulla on hyvä syy syödä hyvä pihvi joka päivä, niin saat rautaa (jos maistuu). ;) Kaurapuurohan on kans hyvä raudanlähde, varsinkin jos syö marjojen tai jonkin mun c-vitamiinipitoisen kanssa, niin imeytyy helpommin.

Rae ja Pai Ehkä nämä mahan vihlailut kuuluu asiaan kun tässä vaiheessa masu alkaa olla jo kookas? Näin ainakin toivon. Itselläkin on ollut vähän ikävän tuntuinen maha nyt. Ja kaiken lisäksi iske mieletön ummetus vaikka syön kuinka kuitua. Tuntuu kuin masu ois yhtäkkiä päättänyt kasvaa kauheesti... Saas nähdä, mikä on sf-mitta ens viikolla neuvolassa. Samalla on myös liitoskivut alkaneet taas vähän tuntua, ei onneksi mitenkään pahasti.

Rae Kurja juttu törmätä tuollaseen kommenttiin omissa papereissa! Sähän voit ens neuvolakäynnillä ottaa asian puheeksi? Oishan se kiva tietää itsekin, jos oma raskaus luokitellaan riskiraskaudeksi!

Pai Toivottavasti sulla oli rentouttava risteily! Ainakin unen määrästä vois päätellä, että oot saanut levättyä? :) Mä jo mietinkin, minne sut on laitettu kun ei moneen päivään kuulunut mitään! Onkos sulla mitään mahdollisuutta saada töistä fysioterapialähetettä tuon selkäkivun kanssa? Vai oliko teillä ihan lahopää työterveyslääkäri? Oon itse käynyt nyt 4 kertaa fysioterapiassa ja kivut on kadonneet oikeestaan kokonaan. Käyn ihan älyttömän hyvällä fysioterapeutilla Espoon Tapiolassa.

Miehen kesäloma koitetaan saada alkamaan suunnilleen laskettuna aikana. Tai vielä parempi, jos voi aloittaa joustavasti, esim. jos raskaus näyttää menevän yli, niin voi aloittaa myöhemmin tms. Mies aikoo pitää 5 viikkoa lomia (älytön TES kun saavat 5 viikkoa kesälomaa... kauhee kateus!) ja muutaman viikon isyyslomaa kaikki putkeen. Eli saadaan aika kauan olla porukalla kotosalla.

Argh, mies tuossa puhelee, että pitäis lähtee koirien kans kunnon lenkille. Sohva vetäis puoleensa kuin magneetti, mutta lähdettävähän se on... Hurtat menee muuten ylikierroksille.
 
Rae89: Anteeksi että nyt puutun, mutta pakko sanoa, vaikka siis varmasti tiedät itekin, että muista silti että sulla ei oikeesti oo mitää asiaa kattoa omia papereita. Siis niitä mitä sulle ei muutenkaa näytetä. Sulla ei kumminkaan ole hoitosuhdetta ittees, niin jos esim koneelta omia tietoja kattosit niin sehän ois sitten rikos. Mutta siis sanoit asian niin, että vahingossa oot nähnyt joten eihän sille mitään mahda mutta kantsii pitää mielessä kumminkin, en toki tiedä mikä tilanne tossa on ollut yms mutta parempi varoa ettei tuu ikäviä seurauksia :) Ehkä sun lääkäri vaan aatteli, ettei halua sua huolestuttaa ja ajatteli puhua asiasta jos siihen ois syytä :)
 
Moikka taas mammat:)
Te ootte kyllä ihan hirmusia kirjottaan :LOL:
Yritän jotain kommentoida, mitä muistan:) raskaus syö aivot:LOL:

Vakuutus meinataan ottaa kyllä. Voi sit mennä suoraan yksityiselle lääkäriin ei tarvi jonotella.

Hankinnoista meillä on jo ihan hirveesti kaikkee :LOL: Vaatteita on montaa kokoa ja kertaa. Ja vie pakkaus olis tulossa. Vaunut, kaukalo, syöttötuoli ja turvaistuin on jo. Ja sänkykin olis hakemista vaille hommattu. Sain aina haluamani stokken sleepin mikikitillä:) Käytettynä löyty muuten olis ihan liian kallis ostos. Nii ja hoitopöytäkin saadaan kavereilta lainaks. Kaikki ollaan ostettu tai saatu käytettynä.

Miehen lomat Meinattiin niin että mies pitää kesäloman heti ku tyttö syntyy. Vie en tiiä onnistuuko niin että ilmottaa vaan et nyt jää lomalle et vauva synty.

Joku kerto hommaavansa teutonian spiritit. Niin meillä on noi vaunut käytettynä ja maksettiin niistä 290? ja on ollu jo useemmalla lapsella käytössä mut ei ne näytä yhtään siltä.

Mitähän muuta... Kaikille sitä tarvitseville iso :hug:

Täällä ollaan flunssassa ja loppu viikko saikulla. Ihan kaamee olo välillä.. :( Tyttö on potkinut koko päivän kovasti. Nukkuukohan se koskaan:) Hyvä vaan niin tietää että sillä on kaikki hyvin.

Anteeks ku en nyt muista kaikkien kirjotuksia kommentoida.

Chili ja tyttö 25+6 :heart:
 
Äh, tiistai-illan dilemma! Auttakee.

Kevät tulee ja miehen suvun kesämökki alkaa vähitellen vetää vastustamattomasti puoleensa. Kysymys kuuluu: mihin asti uskaltaa mökkeillä saaristossa ja luottaa, ettei synnytys ala? Ihan loppuun asti vai ei? Sieltä kestää synnytyssairaalaan maksimissaan 1,5 h. Ja tietty jossain ihan extreme-tilanteessa joku Medi-Helikin sinne liihottaa. Mutta kai se ois superharvinaista, että puolitoista tuntia ei riittäis siirtymiseen?

Mitä sanoo konkarit? Myös noviisien perstuntuma-fiilarit huomioidaan :LOL:

Ei muuta tänään!
kardemummma & Sulo 26+1
 
Rae jaksuja sinne ketutuksen voittamiseen! Ajatus sf-mitasta, joka ei mahdu neuvolakorttiin sai kyllä täällä ison hymyn huulille, vaikkei sua varmasti naurata yhtään. Mutta yritä jaksaa kaikkien kipujen ja kiukutusten kanssa!

kardemummma näin noviisina ja mistään mitään tietämättömänä (synnytykseen liittyen siis) jos olo olisi mulla hyvä, niin olisin kyllä ihan loppuun asti mökkeilemässä. Mutta sitten jos alkaisi olo huononemaan ja tuntuisi, että supistaa, niin en kyllä kovin kauaa kattelisi siellä mökillä oloani, vaan lähtisin varuiksi kaupunkiin. Ja vaikka tiedän, että synnytys voi oikeasti alkaa ihan yhtäkkiä, niin uskoisin, että kyllä jotenkin vaistot kertoo, milloin ei enää kannata kovin kauaksi kotia matkata. Muutenkin olen viime aikoina alkanut entistä enemmän uskoa siihen, että kyllä keho ja mieli kertoo meille paljon jos vain niitä kuuntelee. Helpommin sanottu kuin tehty tosin.

Kelanpaperit aiheuttaa täällä pään vaivaa, kun en osaa päättää aloitanko äitiysloman normiaikaan vai varhennettuna. Mä voisin tämän saikun päätteeksi jäädä suoraan äitiyslomalle ja toisaalta koen, ettei mun ole enää mitään mieltä mennä töihin. Tai jos menen, niin ei siellä enää mitään järkevää tekemistä sitten enää ole, kun kaikki asiakassuhteet on nyt ajettu alas. Toisaalta taas siinä on niin vähän työpäiviä, että sen puoleen se olisi ihan yksi ja sama, vaikka menisinkin.

Vakuutus otettiin Tapiolasta. Jos vauva yhtään perii vanhempiensa ongelmia, niin ei olisi ihme jos tulisi korvatulehduksia tai iho-ongelmia. Ja korvaa sitten myös sairaalamaksuja jos tulee jotain vakavampaa.

Kesäloma on vielä vähän pohdinnassa. Mies pitää neljä vkoa lomaa ja sitten vielä päälle viikon isyyslomaa, mutta ajankohta on avoin. Toisaalta tuntuu tyhmälle jos aloittaa jo juhannukselta ja sitten paukkuu viikot yli reippasti. Ja jos aloittaisi heinäkuun alusta ja vauva syntyy juhannuksena, niin eihän siinä montaa päivää ole väliä, kun sairaalassakin menee varmasti muutama päivä.

Oma olo on kohentunut todella paljon nyt viikon aikana. Muutamana yönä olen jopa nukkunut ihan täydet unet ja vaikka yöllä valvoisin, niin se ei nyt ahdista, kun ei tarvi miettiä milloin kello soi ja pitää nousta. Olen myös saanut nyt aikaiseksi tavata esim. kummilapsia ja se on saanut mieltä pirteämmäksi. Ilmat ei paljon aiheuta hurraahuutoja, mutta olen yrittänyt ulkoilla siitä huolimatta. Eilen antoi maha hyvin periksi tunnin reippaan kävelyn, mutta häpyluu alkoi vihoitella ihan kunnolla. Onko se nyt sitten sitä liitoskipua?

Mutta nyt naama kuntoon ja kauppaan. Mukavaa päivää kaikille!!
 
RAE: Mä olen kyllä sitä mieltä, että totta kai ne neuvolassa yrittää pitää äidin rauhallisena ja riskiraskauksista puhuminen tuskin auttaisi siihen. Musta toi on melkein parempi lähestymistapa kuin hössöttää ja syyllistää kauheasti ylipainosta. Mä olen monesti kuullut, että olen karkkia syövä laiska sohvalla viihtyvä ihminen, koska minulla on ylipainoa noin 10 kiloa. Ei ihan noilla sanoilla, mutta puhutaan ruokavalion tärkeydestä kysymättä edes minkälainen se on jne. Sitä paitsi, vaikka painoindeksini mukaan olen ylipainoinen en sellaiseksi itseäni tunne (aina tietenkin voisi olla vähän laihempi :D ), koska kuitenkin mahtuu normivaatekoot päälle. Ja luulen, että siinä on tietyt syyt, ettei normaalisti pääse lukemaan omia papereitaan ;)

Jaha mä meen keitteleen aamukaffet :flower:
 
Hei!

Onpas täällä tullut taas paljon tekstiä. Miehen lomista: Meillä mies pitää lomat juuri ennen laskettua aikaa- tai loppuloma menee vähän päällekkäin lasketun ajan jälkeenkin. On suunniteltu, että voidaan vielä käydä "pienemmällä porukalla" jossain reissussa. Ja muutenkin mukava ennen isompien lasten koulun alkua ja h-hetkeä viettää lomaa. Täytyy vaan toivoa hyviä säitä :)
Muutenhan mies jää isyyslomalle synnytyksen jälkeen. Töiden puolesta vuorotyöläisenä hänellä kuitenkin on 6 päivän "pitkiä vapaita" yövuorojen jälkeen ja aamu- ja iltavuorojen vaihtuessa aina 1 vapaapäivä välissä. Lisäksi pitämättömiä lomapäiviä on kertynyt varastoon. Eli varmasti ehtii auttamaan kotihommissa ja on aikaa tutustua pienokaiseen.

Vakuutusta meille tuskin myönnetään: ekassa raskaudessa oli se myrkytys ja sen jälkeen tulivat ihme-ehdot vakuutukseen: eli ei korvaa juuri mitään lastentauteja. Mitäpä sellaista silloin edes ottamaan?

Onko kenellekään neuvolassa puhuttu vaikeista asioista, siitä, jos lapsi ei olekaan täysin terve? Eihän kukaan haluaisi sellaista ajatella omalle kohdalle, mutta minusta olisi ihan fiksua, jos neuvolassa asiaa edes jotenkin sivuttaisiin, muutenkin kuin niiden seulalappusten ja ainoastaan downin osalta. Meillä yhdellä lapsella on korjattu rakennepoikkeama. Siksi pääsen noihin rakenneultriin herkemmin. Mietin vaan, kun kyseessä on kuitenkin tosi yleinen vika, mikä ei yleensä paljastu ultrassa. Mie oon ainakin huomannut, että neuvolantäti välttelee asiaa. Mistään vaikeista asioista ei puhuta... Halusin vaan sillä sanoa, että kannattaa neukkutätien kanssa edes jotenkin asioita sivuta allergioita, rakenteellisia pikkupoikkeamia etc., koska jos sellainen omalle kohdalle sattuu, niin alkujärkytys on aivan kamala. Olen jo tälle vauvalle saanut varattua ajat heti syntymän jälkeen erityislääkäreille. Ja en siis halunnut pelotella ketään!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 23+3
 
nyt saanut raudasta hirveet mahaoireet :ashamed: Joten jos jollain vatsaystävällisiä rautavinkkejä otan vastaan!
Meillä mies pitää elokuun kesälomaa ja sitten ne isyyslomat siihen päälle eli 7 viikkoa on kotona =) Jos vauva synty ennen elokuuta niin aloittaa isyysloman sitten heti ennen lomaa ja jatkaa loput loman perään,ei ole aiemmat 3 lasta mennyt yliaikaisiksi joten toivon ettei neljäskään jää mahaan jumiin =)
Oma olo on tuon koko yön vessassa istumisen/oksentamisen/anemian jäljiltä ihan hirvee..mies on reissussa ja iltaan ois yksin selvittävä..ei oo aina helppoa tämä elo :/
 
Heippa,

LOMISTA: Meillä mies jää silloin kesälomalle kun on la eli 23.7 ja pitää siihen perään ainakin 2 vkoa isyyslomaa, ihan kiva kun vauva syntyy kesälomakaudella!

En ole ajatellut ottaa VAKUUTUSTA, eipä sitä koskaan tiedä tarviiko vai ei, mutta toivon että meillä on sit varaa viedä tarvittaessa yksityiselle.

Aamulla oli niin kaunis auringonpaiste kun lähdint öihin käppäilemään, tuli oikein hyvä mieli =)

NÄRÄSTYS vaivaa, purkan jauhaminen töissä auttaa hieman ja sit oon litkinyt silica tonicia aamuin illoin. PALKANLASKENNASTA, on kyllä aika ihme touhua, meinaan itsekin lomitan välillä palkanlaskijaa ja kyllä siinä aikaa on hyvin silloin kun ei oo just palkanmaksut käynnissä, oman palkkatodistukseni sain parissa päivässä ja viimeisen 6kk tulot sairaskassan kelavirkailija pyytää sit mun palkkiksesta.

Mulle ei siis tehdä sitä SOKERIRASITUSTA automaattisesti, tuntuu vaan et tosi monilla tehdään! PAINOSTA, mikäs siinä jos olonsa hyväksi tuntee ja tietää syövänsä terveellisesti ja liikkuu säännöllisesti.

Vielä yksi työpäivä ja sit pääsiäisloma, jee (pitäis vaan keksii jotain raskaanaolevalle sopivaa tekemistä)

Fiinukka ja käpy 23+4 :heart:
 
Yök, mikä olo. Valvottu ja oksennetty yö taas takana. Ei ole virtaa yhtään mihinkään. Alan pikku hiljaa oleen jo ihan loppu, välillä en jaksa kuin itkeä, että pahaolo lähtis pois.
Tuntuu, että joka paikkaa särkee, vatsa on kokoajan kipeänä.

Dana88 & Pikkune 25+5
 
Huomenta!

"pikasesti" tuun kattelee tänne.. kohta pitäs kävästä kirpparilla nyt kun tietää mitä väriä ostaa.. ;)

Omenaruusun perheelle pikaista paranemista!

Vatsakasilmanvauvaa Toi sun jalka on kyl aika "komea".. Toivottavasti saatas turvotus laskeen, on varmaan kovia kipuja.. :hug:

Punaposket Nyt mulla menossa sellanen tehokuuri ku dalacin voidetta (vielä kaks päivää jälellä), sitten syön vagifloreja (suunkautta emättimen ph:hon vaikuttavia maitohappoja) ja sitten kun dalacin loppuu ni alan laittaa vielä, oisko ollut lactal nimistä valmistetta sisuksiin aina seksin jälkeen... Nyt myös mies on itsensä tuolla canesten voiteella hoitanut vaikka ei oireita hällä olekaan.. Katsotaan auttaako..
Ai joo... ja sitten neuvolan täti kehotti ostaa karpalomehua, sekin kuulemma ehkä voisi auttaa..

Vauvan hikka Mä ainakin luulen että olen muutamaan otteeseen hikan tuntenut..

Olivia81 Ihan törkeen hyvä uni.. hihittelen täällä aamu pöhnässä... :LOL:

Vakuutuksesta Meille tulee pohjantähdestä vauvavakuutus.. Ajateltiin että parempi niin kun ei oikein tykätä tosta mein kunnallisen puolesta.
Ja meillä suvussa niin paljon korvatulehdus vauvoja ja niitten kanssa kunnallisella jonotus ei tosiaan mnitään herkkua ole..

zeenah hurjalta kuulostaa tuo sun HB... mula oli 119 ja olin ihan kuitti, varmaan ei mussa henki pihisis jos ois noin matala..
Mitä rautavalmistetta sä syöt? Mä söin alkuun pillereinä, mutta sitten ne ei mitään auttanut (vissiin siks ku lipitän niin paljon maitoa joka estää imeytymistä.. :D ) Ja nyt oon juonu sellata jotain vita jotain juomaa (uus apteekissa, ihan ok hintanenki) 2 viikkoa ja oli jo noussu hb ihan hyvin..

Miehen kesäloma Alkaa ilmeisestikin juhannuksesta (la2.7) ja jatkuu siitä sit kuukuden ja sitten vähän isilomaa päälle.. Ajateltiin että jos jättäs pari viikkoa kuitenki syksylle ku vauva on jo vähän isompi ni vois tehä jotain kivaa.

kardemummmma Me ollaan sit samas tilanteessa ton kesämökki jutun kanssa.. :saint:
Mä olen jo päättänyt että juhannuksesta ollaan mökillä, mä en ala odottaa synnytystä kotona neljän seinän sisällä kun oon varma että muuten se menee ainakin sen 2 viikkoa yli.
Meillä kestää synnärille matka 2 tuntia sitten. Ite oon vähän alustavasti ajatellut niin että siinä on yksi päivystävä sairaala (ei mikään synnäri) matkan varrella (n.40 minuuttia matkaa) niin jos tuntuu siltä että paikat aukeeki nopeesti ni menen siihen tarkistuttaa tilanteen ja he saa päättää pistävätkö eteenpäin lanssilla vaiko voidaanko jatkaa omalla autolla..
TOSI paljon jännittää kylläkin, mutta niin harvoin mitään syöksy synnytyksiä tapahtuu että luulen että on kuitenkin mukavempi lepäillä möksällä ennen h-hetkeä kuin odotella kotona..
Ja meillä on viel sekin että äiti tulee olee sillon kanssa kesälomalla ja me voidaan jättää koirat sitten sinne..ei tartte miettiä ketä käy ruokkimassa ja ulkoiluttamassa koiria.. =)

ON Neuvola oli eilen.. paino oli noussu 530g viikkossa, mutta ei ollut neukkutäti kovin huolissaan koska painoa koko raskauden aikana tullut "vain" 6 kiloa ja alkuraskaudessahan mä laihuinki..
Paineet oli ok ja pissa ja sydänääänet löyty heti, oli kyl helpotus ku viimeks niitä ei löydetty, liikku beibi niin paljon..
Mutta.. sf mitta oli huimat 27, eli yläkäyrien päällä mennään... :whistle: Mikähän jumbo sielt on tulossa ku viimeks viel oli keskikäyrän alla.
Neukkutäti kyl lohdutteli että se voi olla vaa että oli silleen jalat pepun alla että sen takia se sf mitta oli niin kova..

Neuvolan jälkeen oli sitten 4D ultra.... !!! Ja voi mikä ihanuus se oli..
Lääkäri joka sen teki oli AIVAN MAHTAVA ja oli kyllä joka sentin arvosta. Saatiin nättejä kuvia tulokkaasta mikä oli tosi ihanaa kun rakenneultrassa ei saatu yhtään kuvaa kun vauva ei kasvojaan näyttänyt. Nyt myös selvisi että ei ole huulihalkiota mein vauvalla (sitäkään ei voitu tarkistaa rakenneultrassa)..
JA MEILLE TULEE POIKA :heart:
Mähän sen olin jo arvannut, mutta oli mukava saada varmistus asialle..
Mies on ihan täpinöissään ja ultra dvd katottiin jo illalla uudestaan.
Illalla mulle sitten tuli hirvee ahistus.. olenko mä sittenkään valmis, miten osaan kasvattaa pojan (meijän suvussa vaan tyttöjä..) ym todella tyhmää.. itkeä tihrustin siinä sitten koko illan että onnistunko mä pilaamaan tän ihmisen alun heti kättelyssä.
Tosi jännä kun kuitenkin oon tosi itse varmana lastenhoitotaidoistani ja koko ikäni lasten kanssa oon ollu tekemisissä.. Onneks mies ymmärs ja osas lohduttaa.
Mä luulen että olin vähän kuitenki järkyttynyt tosta poika uutisesta.. Tai siis kun nyt musta tuntuu että oikeesti tajusin että ihan hitto oikeasti, meille tulee kohta oma lapsi.. Ja luulen että olin vähän kuitenkin "pettynyt" ku tulee poika kun aina tyttöä olen toivonut, mutta toisaalta oisin varmaan ollu myös "pettynyt" jos olis sanottu että tulee tyttö.. Se on että ku toinen luvataan niin toisen "menettää". Tosi outoja ajatuksia kyllä... ihan nolottaa :ashamed:

Niin.. ja pojan mitat oli 1010g ja 36 cm... iso poika.. Jos kuulemma samaa tahtia ihan kasvais (mikä ei tietty tapahdu) niin syntymäpaino tulis olee noin 3700..

-Susanna ja papu 26+5
 

Yhteistyössä