Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

POKSISTA 37+0!
Sisälläni on täysiaikainen vauva, uskomatonta. Oikein muuta en keksi tähän hätään jauhettavaksi. Ootan iskää ja vaimokettaan kylään, ja toivon että ne vie lounaalle ja pian :D

Mainiota viikkoa kaikille!

Ja katsotaanpa pitkästä aikaa, miltä toi tickeri näyttikään..
 
Onkos muita joille iskee välillä totaalinen väsymys??? :|
Semmonen olo kuin ois juossut maratoonin, mitään ei jaksa, lihakset tuntuu ihan väsyneiltä ja saattaa pyörryttääkin???
Toi olo menee kyllä suht äkkiä ohi, eikä mulla ainakaan ole jokapäiväistä... mutta silti kun se tulee niin vetää ihan mehut pois...

Eilen oltiin Turussa siskon tytön 3v synttäreillä: oli kivaa mutta kamalan raskas päivä. Autossa yksi suunta pari tuntia melkein ja koko päivä vaan istumista... Nyt olen niin päikkärien tarpeessa... syön ja painun pienille nokosille...

Muffin ja Pömppis 36+5
(Onneksi tämä hirmu raskausviikko on kohta paketissa... )
 
Täällä on yks jolle iskee toi totaalinen väsymys aina välillä. Vois vaan nukkua ja sitten tulee hetkellisesti sellasii kunnon tarmonpuuskia.

Eipä tarvi kauheasti supistuksia houkutella. Kävin lähikaupassa ihan tossa vieressä. Ostoskorissa 1,5 l maito ja 1 l mehu + jotain pientä ja kevyttä. Voi elämä ku alko kassalla supistaa kunnolla. Noh, jospa nää puuhastelut ja supistelut kypsyttäis paikkoja ja vauva tulis sit helpommin maailmaan ja jopa ehkä aikanaan.
 
Mulla on ihan hassu olo... Masu painaa ihan kauheesti, sitä kiristää ja vauva liikkuu kauheen kovakouraisesti. Lisäksi oksettaa tosi raskaasti ja alas vihloo ilkeesti. Verenpaineet on onneksi ok tänään. Kai nämä on ihan normaaleja loppuraskauden juttuja?

Lähden tuonne sohvalle makaan jalat ristisssä. Meillä on vauvan kans sopimus, ettei ulos tulla vielä ainakaan 2 viikkoon! Mielellään sais olla vaikka sen 3 viikkoa vielä masussa...
 
Neuvola kuulumisia:

Terkka 4. uus, tää viimeks vaihtunut oli varmaan nyt sit saikulla, Jes..Sf-mitta pompsahti yläkäyrältä alakäyrälle kun kaikki mittaa erilailla!

RV 34+3

Verenpaine 122/75(116/70)
Paino 72,1(70,8) +827
SF 28(31) :kieh:
Syke +140(+140)
Liikkeet ++(++)
Tarjonta rt(rt)

Lääkäri ens tiistaina ja vasta-aineverikoe myös...eipä tuosta neuvola käynnistä mitään käteen jäänyt, terkka kokeili mahan päältä ja totes et varmaan aika siro vauva...tiedä häntä.
Suurin osa ajasta meni siihen kun se oli ihan pihalla sen koneen kanssa, huh huh...

Luin taas kerran et ois hyvä jos napanuoran annettais sykkiä loppuun ennen kuin kiirehditään leikkaan se poikki, vaikuttaa kuulemma loppuiän veriarvoihin vauvalla!

2 tuttua sai nyt sit vauvat toinen rv38 3200kg ja vedet meni to-pe yönä klo 01.00 ja vauva syntyi vasta la aamuna klo 06.57 ja joutui teholle antibiooteille ainakin 5 päiväks kun oli niin kauan ilman vettä...toivottavasti ei käy noin, en halua et heti annetaan antibiootteja kun syntyy
:( vaikka pakko tietty tuossa tapauksessa!

Toisen vauva syntyi pe klo 12 kun menivät sairaalaan 05.00, kaikki meni hyvin ja äiti synnytti 3.kerran ilman kivunlievitystä!

Meilläkin on vaan 55,5m2 kaksio, mut sattui olemaan makkarissa sopiva kolo hoitopöydälle, kiikkustuolin olisin halunnut mut se ei kyllä makkariin mahdu! Piti kans yhes vaihees ostaa isompi kämppä, mut alettiin sit pelkään koron nousua ja lisälainan ottoa...ja päädyttiin siihen et ollaan onnellisempia pienellä lainalla kaksiossa ja vaihdetaan sit vasta kun palaan töihin...

Kamala kiire täällä töissä, tietty heti kun jäämässä 2 päivän päästä pois

:/ No ei sen välii....

Vaavi möyrii kovasti ja ei ime ainakaan äitiänsä kuiviin kun mun paino oli noussut, mutta oon silti aika hoikassa kunnossa joten ei paniikkia!

Päivän jatkoja....kaikille!

Fiinukka ja käpy
 
Olivia81 Mulla vatsan kans samat tuntemukset :/ Vatsa kireä ja vauva liikkuu kovakouraisesti :/ Täällä taas oksennettu päivä :( Viikonlopun aikana harrastettu kahta mukavinta ässää ihan ylikieroksilla, supistuksia tuli aikaiseksi mutta nekin loppu lyhyeen. Kun pesukone on pysähtynyt aattelin lähtä taapertaan lähikauppaan hakeen ruoka-aineksia, alko tekeen mieli tulista tomaattipasta :p en oo syönyt sitten viime marraskuun. Jospa noilla sais supistelee kunnolla, alan oleen jo niin valmis luopuun tästä masusta ja saamaan poitsun syliin. Ja ennen kaikkea syödä ihan normaalista ilman oksentamista!

Dana88 & Pikkune 36+3
 
muffin Täällä tulee just tuollasia siun kuvaamia "kohtauksia"... Ei todellakaan mitenkään kivoja, mutta onneksi meneevät suht nopeesti ohite :D

Mikähän täällä on ku harrastettiin sitä "kivointa" ässää tuossa viime ke... Ei "maistunut" miule ollenkaan.. Teki kipeetä ja sitten sain miehenkin vähän nöksähtämään ku pyysin lopettamaan vähän kesken kaiken..mutta oli NIIN epämukava olla :kieh: Ainoo mitä aiheutti ni oli sit seuraavan päivän iltana supistuksia..pikkasella viiveellä...
Mie haluun kans tästä mahasta pikkuhiljaa eroon ni sais taas nauttia petipuuhista :|

Imuri otti ja sano sopimuksen irti, V*TTU!!! Uutta imuria olen kyllä jo useemman tovin halunnut, mutta ei tällä hetkellä oikein olis varaa imurii ostaa ja muutenkin olisin tehnyt tuosta vanhasta yläkerran imurin....

Kyllä on aikas pylly päivä..tästä puuttuu enää, että sokerit on iltamittauksessa päin persettä ni siitähän se riemu ratkeis...

Jos sitä lähtis ukolle soittelemaan ja kysymään mistä löytyy ruohonleikkuriin bensaa...
 
Niin paljon tullu tekstiä tuon torstain jälkeen että en o jaksanu lukee ku 2 viimesintä... :ashamed: Nopea vilkaisu muille sivuille lähinnä mitä tummennuksilla lukenut,mutta siis edelleen taitaapi olla vain ja ainoastaan meistä kaikista vain yksi pikkuinen jo putkahtanut ulkomaailmaan:)

Täällä sitä ollana Pudasjärvellä tällä hetkellä ja vkoloppu oltiin Puhoksella miehen enon mökillä,mukana oli myös miehen sisko miehensä ja niiden lapsen kanssa,miehen veli, ja äiti ja sen uusi mies. Eli ei siellä mökillä kahdestaan oltu..:D Tullut saunottua ja nukuttua ikävä kyllä huonosti..:( Pe-la yönä huonosti koska sauna rakennuksessa nukuttiin ja se "sänky" oli NIIN kamala että siinä nukkumisesta ei meinannut tulla mitään..:D Kamala nitinä ja natina kun yritti kylkeä kääntää ja toisen asennon vaihtamiseen heräsi taatusti molemmat:D Yön jälkeen oli sitten koko selkä ihan ylhäältä alas asti aivan jumissa,onneks mies hiero hieman ni autto ees vähäsen..:p No toinen yö sitten nukuttiin isossa mökissä koko konkkaronkka mutta koska lauantaina tuli niin kamala myräkkä niin meni mökkeily fiilikset ihan täysin..:/ Tuuli niin paljon että ketolla pellit kolisi ihan ku siellä olis joku tanssinu puukengät jalassa... :eek:
Yläkertaan oli hirsien välistä tuulenut niin paljon että hieman oli vesikin läpi tullut.. :headwall:
Itse sitten heräsin yöllä siihen ku hiiret sängyn alla rapisteli jotain pussukkaa ja kuulu ku pienen pienet kynnet naputtaa puulattiaa vasten ku ne siellä kipitti.. :LOL: Ei sillon yöllä tosin naurattanut ollenkaan kun alko raivostuttamaan ajatus siitä ettäkö hiirulaiset siellä sängyssä päällä pomppis ja paskois ku yrittää nukkua... :kieh: Kyllä se uni sitten vihdoin tuli viellä takaisin..:)

Neuvolassa tosiaan oli tullut torstaina yli 2kg painoa lisää edelliseltä käynniltä joka oli 2 vkoa sitten,mutta se on ollut kyllä isosti turvotuksesta kun tänään aamulla kävin vaa´alla niin se näytti 1,5kg vähemmän! Eli ihan huolella nuo nesteet saa tota painoa isommaksi..
Torstaina tosiaan oli sokerit taas plussaa joten tuli kielto/vähennys määräys ylimääräsiin sokereihin ja herkkuihin ja hyvin on selkäranka pitänyt,ainuttakaan karkkia,jäätelöä,muuta makeeta en ole suuhuni laittanut sen jälkeen ja aion olla myös sinne ensi viikon tiistaille asti samoilla linjoilla niin näkee sitten ne paastoarvot uusiksi,ja luulis et löytyy siihen mennessä jo syy sille sokerin plussaamiselle.. hyvä minä siis... :D

Eilen oltiin miehen kaverin luona ja sen vaimoke on myös raskaana ja niillä on 2 vkoa meidän jälkeen LA joten juttua riitti hyvin meillä naisilla kun miehet oli harrastamassa ulkosalla 3 tuntia..:D Tosi pyöreä ja suloinen raskaus maha sillä toisella oli,kun vertaa omaan röllöön...:D
Mutta silti oli sf mitta 1cm pienempi ku itellä oli viikolla 31,mutta ehkäpä tuo vaikuttaa siihen mahan ulos kasvuun että se oli mua reilu 5cm lyhyempi muutenkin että jos o lyhkäsempi selkä ni kai se masu alkaa nopeammin ulos tunkea tjt..:D

Jaksamisia teille ketä sitä tarvii,en nimimerkkejä sen enempi muista tai edes jaksa nyt alkaa kaivelemaan..

Hyvää viikonalkua kaikille:)

Millanen & Pippuri 33+4
 
Nyt olen kyllä oikein ylpeä itsestäni. Viime viikolla sain leivottua pullaa ja mustikka- ja omenapiirakkaa pakasteeseen. Nyt eilen tein ison satsin makaroonilaatikkoa ja tänään lihapullia ja täytettyä lihamureketta. Helppoa sitten kun vaavi tulee ottaa vaan pakasteesta ruokaa ja myös pullanpuolta jos tulee vieraita! Jotakin ajatelin tässä tällä tai ens viikolla tuonne pakkaseen väsätä, kun keksis vain, että mitä.

Viime yönä supisteli oikein kunnolla välillä ja oli kovia menkkajomotuksia..mutta niin ne vain ovat hävinneet.. Täällä varmasti saa vielä ootella ja kärvistellä melkeen heinäkuun puolessa välissäkin! :/ blaah..

sairaalakassia olen nyt saanut melkosta hyvin pakkailtua. En kyllä oikein käsitä, mitkä ihmeen sisäkengät sinne sairaalaan sitten muka ottaisin.. hmm..pitää miettiä!

No mutta taas vain oikein mukavaa viikon alkua...tällä viikolla poksuu jo 38! On kyllä tosiaan kumma jos joku ei ala jo jakautumaan tässä ihan kohta, kun meissä heinäkuisissa on muutenkin ollut melko paljon "vaivaisia" ja supistelijoita ja saikulla jo pitkään porukkaa. Tosiaan itseni mukaan lukien. Voisin kyllä oikein mielellään olla seuraava, joka vauvauutisia tänne laittelee, mutta tuskinpa!! :LOL:

Zeenah ja pikkuneiti 37+4
 
Tölväseekö muut vatsaa päivittäin johonkin? Itelle on ilmennyt, että en aina muista varoa vatsaa tuossa eessä: tänään törmäsin oven karmiin ja jääkaapin ovi osu vastsaan, kun avasi sitä. En oikeen osaa hahmottaa mun uutta kokoa :D Kuvittelen ehkä yhä, että on pieni ja kapea :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mekkala:
Olisko kellään kokemusta tai suositella muita hyviä/parempia kuorivaippamerkkejä? Sain just valmiiksi sellaiset merinovillaiset vaippapöksyt vauvalle myös, teen toiset joskus myöhemmin, mutta niiden kanssa tarvis sitten sellaisen sisä- tai sisätäyttövaipan, löytyiskö kokemusta, mikä merkki olis hyvä? Sitten kolmen kuukauden kieppeillä katsotaan niitä tasku- ja aio-vaippoja, jos näillä eväillä hyvää kokemusta. Miltä kuulostaa? Kepsukka ja Rva Saga? Ja minkä kokoisia vaippoja kannattaa ihan alkuun tilata netistä? Olen myös ymmärtänyt, että nepparikiinnitys olisi paras?
Hyvältä kuulostaa. Villakuoret on aina pop ;) Keinokuituisista merkkiä vaikea suositella, mut ite oon tykänny Bummis SWW -kuorista ("pomminvarmat" ollu meillä) ja ImseVimsen kuoret oli kans mukavat. Tarrallisia molemmat ja haittapuolena IV:ssä oli tarrojen kuluminen, Muumi-kuoret olis ollu hyvät, mut niissä nuo tarrat kärsi nopsaa (tosin on nytkin odottamassa vauvaa, että kyllä ne käytettyä tulee). Sisävaipoista.. Öh, meillä kokemusta tosi vähän merkkivaipoista, mut muutaman kerran (sisäänottopesujen ajan, kun en raaskinu puhtaina koneeseen laittaa) käytin kuopuksen päällä mm. Cute Tooshies, Igu*lee, Muumi, Bambinex ja Nupsukka -merkkisiä sisävaippoja. Noista suosikkeja oli CT, Bambinex ja Nupsukka. Jos olisin omaan käyttöön nyt ostamassa, ostaisin varmaan noita kolmea. Eka oli bambuvelouria, tosi pehmonen ja nepillinen, Bambinex oli kans bambua mut tarrallinen ja nupsukan vaipassa ihanaa oli läppä mutta tuokin tarrallinen. Nepilliset siinä mielessä parempia, et neppejä ei ihan heti riko/kuluta, kun taas tarrat kärsii helpommin pesuissa. Jos on tarrallinen, pitää muistaa ehdottomasti laittaa pesujen ajaks tarrat kiinni.. Nyt työn alla on nepillisiä sisätäyttövaippoja, mut niiden lisäks suositaan harsoja ja Disanan nauhavaippoja, noita kun löytyy kasa jo entuudestaan.
Koko: no osassa löytyy one size, mut jos pitää yhtä kokoa olla, ni sit hankkisin s-kokoa. Nb on tosi nopeaa pieni ja jos vauva on n 3,5kg ei mee kovin kauaa et s:kin on nafti.. Aika moni saa siirtyä 3-kuisena M-kokoon. Onneks jälleenmyyntiarvo on suht hyvä, eli pieniksi jääneistä vaipoista pääsee eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Ois oikein mukava treffailla kestovaippojen merkeissä, jos sulla löytyy aikaa. :) Mullahan ei muuta olekaan kuin aikaa nyt kun ei ole lapsiakaan ennestään. Voisin vähän opiskellla näitä juttuja - kysymyksiä kertyy varmasti siinä matkalla. Laitan sulle yv:tä aiheesta jossain vaiheessa! Ja muutkin pk-seudun mammat on tietty tervetulleita mukaan. :)
Tuossa olis ideaa. olisko kiinnostuneita muita?? Mulla tosin kulkee pojat mukana, joten jonnekin asukaspuistoon vois tehdä treffit isommallakin porukalla?

Danalle tsemppiä oksennusten keskelle! Inhaa tuollainen jatkuva pahoinvointi!

Pai täällä myös nukuttaa enempivähempi päivälläkin.. Loppuraskauden ihanuutta?

Rae voi imuria. Meillä meni pahimpaan kura-aikaan ja sitä hiekan määrää.. Ketutti sillon ja paljon. Vaan korjautin tuon ja nyt pelittää taas. Tosin olis sillä hinnalla saanu melkein jo jonkun halpisimurin, mut tuosta en haluu luopua ni korjattavaks vein.

Piti ihan kaivaa tickeri, kun tuossa muutamalla muullakin se oli viestiin liitettynä. Hoh, johan mennään pitkällä, kohta loppuu mittatikun tila..

 
Dana juu tönin mahalla millon mitäkin: ovia, pöydän reunaan, miestä, tuota isompaa (pää on reppanalla samalla korkeudella ku äipän maha) että ei tota todellakaan muista aina varoa ja laskea liikkumatilaa mahalle :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsukka:
Dana juu tönin mahalla millon mitäkin: ovia, pöydän reunaan, miestä, tuota isompaa (pää on reppanalla samalla korkeudella ku äipän maha) että ei tota todellakaan muista aina varoa ja laskea liikkumatilaa mahalle :LOL:
Mies sanoi eilen sängyssä: "sun vatsas painaa vähän ikävästi" En pystynyt lopettaa nauramista, joten se siittä S:n harjoittamisesta :D
 
:wave:

Muffin Luin sun tekstin ja mietin, mitä kommentoin. Mutta ajatus karkaa koko ajan, kun dagensmuffin- sivuston triplasuklaamuffinssin kuva kummittelee pään sisällä :LOL: Siun nimimmerkki sai taas muffinssihimon valloilleen! Ja joo, täällä on myös noita väsykohtauksia! Joinakin päivinä oon taas ihan supertarmokas touhuaja!

Olivia81 Mytty on myös liikuskellut kovin isosti. Parina iltana ollaan miehen kanssa naurettu, kun vatsa on kuin jostain tieteisjännäristä. Tai vähän niinkuin Matrixissa se yks kohta, kun sen navan kohdalla möyrii se jokin otus :LOL: Siis oikeasti yksi ilta masu tuli yhdestä kohdasta varmaan kolme senttiä ylösppäin: oli nyrkki tai kantapää. Joka tapauksessa häijyltä tuntui. Ja mie oon ihan varma, et meidän Mytyllä on kunnon latinopeppu tyyliin J.Lo. Hitto kun se tunkee sitä tohon oikean kyljen alle ja pyörittelee ees takasin! :LOL:

Tää tahtois myös kivointa ässää, mut mies on töissä ja sit mökkitalkoissa. Onneks vkonloppuna sillä on neljän päivän vapaat. Ehkä sitten.... Mahtava tuo sen uusi työ- tai ainakin nyt tuntuu siltä. Saattaa olla kaksi 12 tunnin vuoroa putkeen, jolloin se on siis yötäkin töissä ja sit vapaa. Sit taas pari pitkää vuoroa ja just joku kolme tai neljä vapaata. Mie tykkään! Vähän vaan totuttelua vaatii, kun ei oo mitään vakiorytmiä, mut luulen et tää sopii meille mainiosti.

Kirppiksellä oli eilen tosi vähän myyjiä, mut löysin sieltä PikkuPiian imetystyynyn! En oo raaskinut sellasta ostaa ja nyt oli pakko, kun osui kohdalle. Ei kyllä ollut ihan halpa, mut eiköhän tuon saa taas myytyä eteenpäin.

Ainiin...Mulla ois nyt sit juhannuksen jälkeen mökkireissu tiedossa kaverin/kavereiden kanssa. Sieltä on kahden tunnin ajomatka KYSille ja reissu ois puolitoista vkoa ennen laskettua aikaa :D Oon ehkä pimee, mut aattelin kyllä mennä, Miun tuurilla aiheutan kavereille mitä ikimuistoisimman mökkireissun :kieh: Kun eikös se niin mee,että kun rentoutuu, niin helpommin käynnistyy synnytyskin.

Minuu vähän jännittää keskiviikon ultra. Kun jos Myttynen ei ookaan kasvanut :/ Puuh. Toivottavasti ois. Ettei tartteis mitään lisää tutkia. Ainakin se liikkuu ihan villinä etenkin iltaisin! Ihanaa :) Josko menis taas lenkille ja sit vähän gradua. Pakko nostaa hattua itselleni: oon tehnyt tänään 2, 5 tuntia gradua. Eihän se nyt huikeesti oo, mut paljon parempi kuin ei ollenkaan. Aattelin vielä tän ja ehkä ens vkon ahkeroida ja sit pistän koko paskan kesäunille B) Tällä hetkellä suollan aivan karseeta tekstiä siihen, mut pääasia on, et saa jotenkin ajatuksia/tuloksia paperille. Pitää sit syksyllä niitä hioa.

Nyt ylös, ulos ja lenkille! Ihanaa alkanutta vkoa kaikille!

A + M 36+2
 
Kilometrin lenkiin sai kulumaan aikaa yli puoli tuntia :D on tainut vauhti vähän hiastua. Yritin kävellä ripeästi lantiokivusta huolimatta loppu tuloksena sain aikaan yhden kipeän kestosupistuksen. Taidan olla kokonaisena vielä heinäkuun puolessa välissä :|
 
Tridian Ai että, mullakin oli noita hetkiä gradun kans kun ihan innoissani kirjoittelin parikin tuntia putkeen ja sitten yhtäkkiä tuli sellainen tunne, että "ihan käsittämätöntä paskaa tuli taas kirjoitettua..." :LOL: Siinä vaiheessä on aina hyvä pistää kone kiinni!
 
Helou B) !

Joku pohdiskeli masun videoimista... Mä yritin aika surkein tuloksin. Kyllä siitä jotenkin myllerryksen näkee, mut aikamoista suttua se on :/ .

Miä kolaroin mahaani kans koko ajan johonkin. Pöydän reunaan, oven väliin... ja mul on paita koko ajan mahan kohdalta likainen! Ihme kohellusta... :LOL: Ei tuohon mahaan varmasti ehdi kunnolla tottua, ennenkuin huomaa sen olevan jo poissa...

Aurinkoista päivää, mammat!

Odotan & Emppu 34+0 POKS! :heart:
 
Termiitti82
Terve pitkästä aikaa.

joka päivä ahkerasti luen teen kirjotuksia mutta harvemmin saan aikaseks ite kirjotettua. tuntuu että monet teistä tunnen jo hyvinkin :LOL:

nyt oli pakko alkaa kirjottaa omaa napaa, jos jollakin ois sama tilanne alakerrassa niin vois kertoo mitä teille on sanottu.

viime torstaina lääkäri neuvolassa lääkäri laitto lähetteen ultraan kun sf-käyrä huitelee huippuja. (35+4 oli 34.5cm) teki samalla sisätutkimuksen ja sanoi että uskoo vauvan tulevan ennen aikojaan, mulle jäi epäselväks mihin uskomuksen perusti :eek:
korttiin kirjoitti että kanavaa 2,5cm ulkosuu yhdelle sormelle, sisäsuu kiinni.

no tänään pääsin heti ultraan jossa tän hetkinen paino arvio 3,3kg :eek:
viekkas pikkasen yli nelikiloiseksi jos menee täysiaikaiseksi. esikoinen mulla 3410g ja nyt sokerit olleet tosi hyvät, eli jotenkin vaan kasvanut pikkasen isommaksi. teki myös sisätutkimuksen ja tsekkas lantion ja sanoi että varmasti mahtuu, mutta sanoi että hyvin kypsältä vaikuttaa, kanavaa 2cm, ulkosuu sormelle ja SAMOIN sisäsuu. pää hyvin laskeutumassa lantioon. KÄÄK oli silti kovin vähäsananainen siitä että tarkoittaako tuo nyt mitään... kipeitä suppareita ei juurikaan ole tullut, ja olen ollut hyvä vointinen mutta melkein koko ajan harjoitussupistelee.
pelottaa että tuollainen muutos jo 3:ssa päivässä

onko jollakin muulla alakerran tilanne sama ja onko arvioitu sitä että tulisi aikaisemmin?
pitäisi vielä juhannuksena (vko38) lähteä 200km päähän pariksi päiväksi ja mietin että uskaltaako sitä... esikoisesta tämä alakerran tilanne ollut vasta 40+ viikolla. (syntyi 40+5)

kiitos jos joku viittii kommentoida.

ja täytyy vielä loppuun sanoa että kardemumman lääkäri käynti pelasti munkin päivän, se nauratti vielä yölläkin vessareissuilla :LOL:

-termiitti 36+1- :eek:
 
Mulle Termiitti kanssa tulossa samoja kokoluokkia oleva vauveli.

Esikoinen oli 3390 g ja syntyi 41+0. Nyt sitten viime perjantaina rv 37+1 kokoarvio oli 3584 g, eli täysiaikaisea sitten olis yli nelikilonen... eka tuli perätilassa, siihenpä ne sitten varmaan perustavat oletuksen että kyllä sieltä isompikin jytky mahtuu tuleen. Mulla kanvaa oli nyt 2,7 cm, ulkosuu sormelle auki, sisäsuu vielä suljettu, paikat hiukka pehmenneet ja lääkäri puheli että tällä viikolla olis vauvan noin kokonsa puolesta hyvä syntyä. Sitä en sitten tiedä mihin varsinaisesti perusti sen arvionsa. Neuvolassa ovat kuitenkin jo muutaman viikon puhuneet että vauva on hyvin alhaalla ja saattaa tulla etuajassa, mutta oma olo ei kyllä siihen suuntaan mitenkään viittaa... Mulle sanottiin jo viikko sitten ettei mihinkään pidemmälle kannata enää matkata.

Noilla sun tiedoilla en varmaan enää tossa vaiheessa uskaltaisi kovin kauas matkustaa. Toisaalta taas, jos et mihinkään korpeen ole menossa niin kait sitä toisellakin paikkakunnalla voi tarpeen vaatiessa synnyttää =).
 
Termiitti82
pakka lueskelinkin niin huomasin että sulla hepuli oli kyllä koko arviot ihan samaa luokkaa kun aattelee sitä 200gramman viikko kasvu tahtia.
tieto siitä että lantio ja kaikki maailman jutskat mitä siellä onkaan, tuntu ihan hyviltä ja "tilavilta", oli kyllä helpottavia. repesin tuosta esikoisestakin ihan kiitettävästi vaikka oli 3410g.
no ei se silti kovin pelota, mutta mietitttää tuo juhannus nyt kun haluisin sitten ajoissa ilmottaa kavereille jos ei tulla niin eivät jää jussiksi keskenään.
mulle vaan ei kumpikaan lääkäri oo sanonu mitään matkustamisesta tai uimisesta tai mistään.

onko joku jolla jo pitkään ollut paikat näin auki tai vielä enemmän?muistelin että teitä oli, sillä voihan se olla että tämä tilanne onkin sitten loppuun asti, mistä sitä tietää, itse toivoisin että juhannuksen jälkeen saisi syntyä, noin kaksiviikkoa etuajassa, olisi vielä alle nelikiloinen toivottavasti.
mikähän Nelan alakerran tilanne on, jos saa udella? :D
 
Termiitti Täällä oltu kolmisen viikkoa kahdelle sormelle auki ja viimenen viikko kolmelle sormelle auki, mutta mitään ei ole tapahtunut, ehkä sit heinäkuun lopulla :kieh: Lisäksi kohta viikon tullut epämääräistä limaa. Luulin sitä limatulpaksi, mutta kai sen herranjumala pitäis jo loppua. Joka päivä tulee pyyhkiessä sellaista tosi paksua ja sinkuvaa tavaraa :x

Minä alkasin olla valmis jo tonne Oysiin, mutta eivät taida nämä kaverit olla vielä valmiit. Minä odotan kauhuissani perjantain äitipolia: viimeksi kahdessa viikossa oli tullut vauvoille painoa kilo ja toiselle 600g. Mitähän nyt, kun on tuo herkkukin maistunut melkolailla kiitettävästi. Apua. En haluais kahta nelikiloista alkaa synnyttämään.

Täälläkin nukuttaa kokoajan :eek:
 
:wave:

nelalle ja susannalle kovasti tsemppiä!!! toivottavasti vauvelit tulisivat jo!!! :D on meinaa menny kyllä aika pitkälle jo tämä kesäkuu, eikä ole vielä uusia vauvauutisia saatu...on aika jännä juttu, kun tosiaan muissa pinoissa niitä syntyy jo tosi aikasin. mutta ehkä hyvä näin. :) mutta osalle toivoisi jo jakautumista!! :hug:

kyllä tuota mahaa tulee tönittyä millon mihinkin... :LOL: ei tosiaan osaa hahmottaa omia rajojaan... :D

tänään käyty katsastamassa tre:n uusi ikea sekä pikainen pysähdys ideaparkissa. nyt alkaa olla kaikki tarvikkeet vauvaa varten... :heart: :D itkuhälytin on ainoa mikä näin äkkiseltään tulee mieleen, mikä vielä pitäisi hankkia. voi olla, että on ollut aikaisemminkin puhetta, mutta osaako joku suositella hyvää itkuhälytintä???

35+1 :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä