Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Nuo ötökät kyllä on tänä vuonna harvinaisen ärhäköitä..itte en virallisesti ole niille edes allerginen ja tuntuu, että puremakohdat saa raapia verille ku kutittaa niiin paljon :kieh:

Äsken pyöritin viimesen koneellisen vauvapyykkiä, nyt sitten (ihme kyllä ) olis kaikkia vaatteet yms pesty..enää olis patjan sovittamista pinnasänkyyn, lakanoitten laitto sitten aikanaan ja toisen pinniksen hiomis/petsaus/lakkaus-toimenpide vielä kesken...Tietty sairaalakassia ja tavaroitten järjestelyä..mutta melkein kaikki edellämainittu (paitsi pinnisrojekti) tulee kyllä tehtyä melkoisen nopeesti, ihanaa :D

Vielä kun keksis missä vuatetuksissa sitä muksun sitten kotia tois...en osaa todellakaan ajatella miten paljon/riittävästi vauvalle pitäs vaatettä laittaa, että pieni tarkenee..tietty riippuu ihan ilmoista mutta olin miettinyt; lyhyt hihainen body, housut, takki, sukat, tumput, hattu/pipo... Pittää kait ottoo ihan urakalla vuatetta mukkaan ja sitten miettiä paikan päällä mikä on riittävästi :LOL: Saisin vaan vielä miehen innostumaan nuista vaatevalinnoista..se vaan puhuu koko aika, että haalari päälle ni hyvä tulee..voi vaan ehkä olla liian kuuma haalari jos lämmintä olis vaikka +25

No joo..melkoisen turhaa kirjoittelua taasen, mutta muutakaan tekemistä ei oikein ole kun odottelen tuon ruuan valmistumista...juustojauhelihamureke ja perunoita, nam :p

Rae ja Nyytti 34+5 (huomenna alkaa äippäloma :D )
 
Heips, teille kymysys jotka ootte jo synnyttäny.. Laskeeko toi sf- mitta kun alkaa oleen synnytys lähellä.. Se on mulla ollu koko ajan alakäyrällä ( sama lääkäri mitannu tarkkaan koko raskausajan) mutta tänään se tipahti kyllä viime viikosta aika reippaasti.. Viime viikolla oli 31 senttiä ja tänään 28, sanoi että tuntuu pienemmältä koko maha.. Vauvan pää on lantiossa muttei oo vielä kiinnittyny.. Syntymäpainoks sanottiin 2600-2800 g jos pysyy laskettuun aikaa asti...


Huomenna poks 37 =)
 
Pitikin mennä valittamaan, ettei oo supistuksia näkynyt. Eilen sitten kärvistelin 6 tuntia putkeen kunnon suppareissa, välit oli 7-10 minuuttia ja kesto jo minuutin luokkaa. Vauvan peppu on tipahtanut suppareiden ansiosta puoleen väliin vatsaa ja pääkin tuntuu puskevan ulospäin aika hyvin. Jospa vihdoin tapahtuis edistystä.

Tasan 11v sitten olin synnärillä :heart: Yrittivät käynnistää synnytystä pahan raskausmyrkytyksen takia. Käynnistelyt ei tuottaneet kuitenkaan tulosta ja 16.6 klo 0.20 meille syntyi ihana pieni esikoinen hätäsektiolla.

omenaruusu 37+5
 
Mites se nyt on jos lapsivedet menee kotona... Voiko lähtee omalla kyydillä vai pitääkö tilata ambulanssi ? Just serkun kans juttelin ja se totes et jos kotona menee vedet niin pitäis ottaa ambulanssikyyti...
 
Pai80 Omakohtaista kokemusta vesienmenosta kotona mulla ei ole, mutta olin esikoisen kummin synnytyksessä mukana. Vedet meni kotona, kävi suihkussa ja sitten ajeltiin sairaalaan. Meillä oli matkaa reilusti yli 30 km. Kannattaa tietty soittaa synnärille, kun vedet menee, sieltä antavat kyllä ohjeet. Me tosin ehditään varmasti ennemmin sairaalaan omalla kyydillä kuin että soitettaisiin ambulanssi.
 
Juups...
Tämmöstä tietoa mä löysin:
http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:23
Et jos ne vedet lorahtaa kotona niin varmempaa varmaan soittaa se ambulanssi jos ei satavarmasti tiiä vauvan pään paikkaa...

Mä olen kyllä NIIN avuton ! Taas yks stressin aihe lisää.
Mistä tietää et vuotaa lapsivettä, eikä se ole valkovuotoa ?
 
Pai80 Miulakaan ei kokemusta ole itselläni, mutta synnytysvalmennuksessa sanottiin,että jos rv 37+ menee veet, vesi on kirkasta ja vauva rt:ssä ni kohan vesien menosta noin 6-12h päästä on sairaalassa..eli saa mennä omalla kyydillä.. Mutta jos vauva pt, vedet menee ennen rv 37, vedessä verta tai se on vihreää ni sitten kylkiasennossa odotellaan ambulanssia...

Tälläset ohjeet meille annettiin, mutta synnärille soittamallahan sitä ainaa saa ne kaikkein parhaimmat ja sille sairaanhoitopiirille ominaisimmat ohjeet :)
 
Ötökät saa mussakin aikaan tosi kovat kutinat! Täällä ei kyllä vielä ihan kamalasti ole itikoita, iltaisin kyllä ja metsässä, mutta muuten on vielä saanut olla suht rauhassa. Paarman puremat on mulla kaikkein pahimpia: Niistä mulla turpoo tolkuttomasti se purema kohta ja paristi on pitäny käydä päivystyksessä hakemassa piikki, että turvotus ja kipu helpottaa. Ei onneksi vielä tänä kesänä :)

Pai80: mä oon käsittänyt niin, että jos menee normisti vedet eli ei ole verta seassa niin sitten soitto ja omalla kyydillä. Mutta jos on verta/veristä se lapsivesi niin sitten ampparilla, mutta saatan olla kyllä ihan väärässä! Mä soittaisin ekana synnärille, että kuinkas tehdään. Tavallaan toivon, että synnytys käynnistyis vesien menolla kun se ois ainakin semmonen selkeä merkki..

Tänään taas tullut kipeitä puristuksia ja menkkajomotusta. Tuntuu tosiaan, että kipujen voimakkuus kasvaa koko ajan, ei näitä voi millään verrata niihin supistuksiin mitä oli joskus rv30 tienoilla. Mut ehkä jotain tapahtuu.. :)
 
Pai80 Mä kans olen miettinyt, miten toimia kun/jos lapsivedet menee. Varmaan soittaisin eka synnärille ja toimisin niiden ohjeiden mukaan. Mulla ei ole mitään tietoa, onko meän poitsun pää kiinnittynyt, taita vieläkin huilia misä asennossa miten sattuu koko vauva.

Helise Täällä on sääskiä ja muita ötököitä on ihan pirusti :kieh: eikä ees asuta minkään metsän keskellä. Itekki toivon, että jos alkaa syntyyn ennen sektioaikaa, niin lähtis synnytys käyntiin lapsivesien menolla, ainakin on selvä merkki.

Supitelut on kadonneet täältä vain tyhmiä kestosupistuksia jäljellä, vatsa on tuntikausia ihan kova. Pitääpä neuvolan täti suostulella kokeileen alakerran tilannetta neuvolassa perjantaina, kait sen osaa tehdä, kun koulutukseltaan on alunperin kätilö. Mulla tosiaan vaihtu taas neuvolantäti, nyt tuli takas se, joka oli ihan alussa.

 
Heips taas!

Mun piti kommentoida kaikkien hyviä uutisia jotenkin, mutta nyt en sitten muista ollenkaan eli yhteisesti kaikille :flower:

NeLa, nyt vaan kaikki ässät kehiin :)

Mun vatsa tuntuu olevan kun "kypsä hedelmä". Täällä yks kesämökkiläinen jo totesi, että tekis mieli kannatella tätä irtopalloa. Laitoin äsken lapsen räppäsemään kuvan tästä möhköstä ja profiilissa pitäisi kimpaleen näkyä :D

Lapsivesien menosta. Jos sairaalaan on lyhyt matka, vesi on kirkasta, eikä suppaile, niin menisin omalla autolla (paitsi jos sitä tulisi koko ajan holisemalla, niin mies saattaisi soittaa lanssin hakemaan...pyyhkeitä vaan paljon mukaan-auton verhoilu saattaa muuten kärsiä). Jos taas vesi on vihertävää tai veristä tai jos supistelee kovasti, niin silloin kutsuisin lanssin välittömästi tai jos tiedossa, että vauva on perätilassa....

Itsellä on yksi synnytys käynnistynyt verenvuodolla ja luojalle kiitos, että olin jo osastolla valmiina. Nyt pelkään, että jos täällä korvessa käynnistyy samoin :| .
Onneksi kaikki meni hyvin- istukka oli vaan reunalta vähän irronnut. Kyllä tuli henkilökuntaankin vauhtia silloin.
Kahdelta on taas kalvot puhkaistu synnytyksessä.
Kuopusta odottaessa kätilö ei meinannut uskoa suppareiden voimakkuutta ja ois laittanut miehen ja minun käveleksimään sairaalan käytäville, kun vedetkään ei olleet menneet. Siinä samalla kuului naps, ja vedet menivät :)

Eilen soitin äitipolille, kun vauva oli tosi huonossa asennossa- monotti ihan täysillä kylkiluihin ja joku hermo jäi pahasti puristuksiin yli puoleksi tunniksi. Tuntui, ettei kunnolla pystynyt hengittämäänkään. Oneksi kääntyi parempaan asentoon ja monottaa nyt ystävällisempiin kohteisiin maksaan, virtsarakkoon jne.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 34+2

 
Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Heips taas!



NeLa, nyt vaan kaikki ässät kehiin :)


T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 34+2

täälä voi vaan kokeilla siivousta ja saunaa, seksistä tulee niin järkyttävät kivut mulle etten halua, kun ei ne sitä synnytystä käynnistä kuitenkaan niin ei tämän 24h/7 kivun halua pahentuvan yhtään... meillä mies haluis mutta mulla pelkkä ajatuskin saa niin hyvät supistukset aikaan et itku tulee...
 
Neuvolasta taas kotiuduttu...

Rv 36+2
Paino +350g/vko
Hb 105
Rr 143/107
Sf 33,5 cm
Pissa - -
Turvotus -
Vauvan syke 140
Liikkeet ++
Tarjonta RT

Kohdunkaulaa oli edelleen jäljellä se 2cm. Kohdunsuu oli pehmeä, mutta onneksi vielä kiinni. Lääkäri tuumas, ettei enää kannata lähteä kovin kauas synnytyssairaalasta kun meillä on suvussa vauvoilla ollut tapana putkahdella maailmaan liian aikaisin. Sanoi myös, ettei vauvalla ole enää mitään hätää vaikka nyt syntyisikin, mutta on paljon parempi jos kuitenkin masussa kehittää keuhkoja ja saa lihaa luiden ympärille vielä ainakin pari viikkoa. Eli supistusten kanssa pitää lepäillä sitten.

Lapsivedestä lääkäri sanoi, että jollain gynekologeilla on ohjenuorana, että jos vuotoa on paljon, mutta se jää reisille, niin kyseessä on valkovuoto. Ja jos taas valuu nilkkoihin asti, niin todennäköisesti kyseessä on lapsivesi. :LOL: Ota siitä sitten selvää... Niin ja mullakin on se käsitys, että lapsiveden menosta voi kotosalla odotella supistuksia vielä 12 tuntia ja sitten pitää mennä näytille (olettaen että lapsivesi on kirkasta tai vaaleanpunaista - jos muun väristä niin pitää mennä heti sairaalaan). Jorvin ohjeistuksen mukaan, sairaalaan on hyvä soittaa aina kun vedet menee, niin ne neuvoo sitten tarkemmin.

omenaruusullakin kuulostaa siltä, että pian alkaa tosissaan tapahtuun. Jännittävää! :)

Mä oon ihan kauheen väsynyt. Viime yöt menneet ihan ihme painajaisia nähden... Eli päikkäreille suuntaan tästä.

Kivaa päivää mammoille!

Olivia & Vauveli 36+2
 
Mitä ihmeen vitkuttelijavauvoja me on menty tekemään! Kuu puolivälissä ja yksi hurmuri syntynyt! :D Tuntuu, että kesäkuun vauvoista jotain puolet syntyi jo toukokuussa ja toiset puolet on syntynyt nyt ja enää muutama tuskissaan odottelee.. No, toi nyt oli kärjistys, mutta silti: sitkeetä sakkia nää meidän beibet. Vaikka hyvä kai se niin.
Pitää koittaa aatella että näitäkin päiviä tulee ikävä, ja tätä mahaa, ja tätä "rauhaa": siis meillä esikoisen oottajilla, joilla life as we know it vetelee viimeisiään..

Meille sanottiin valmennuksessa jotain sellasta, että jos lapsivedet menee eikä oo vihreet, mutta ei oo supistuksia, niin ei mitään soittoa eikä siirtymistä sairaalaan. Pitää oottaa suppareita ja niitä kunnon suppareita, joiden kaa ei pärjää kotona -- vaikka ne alkais viiskyt vuotta vesien jälkeen, tosin se lienee aika epätodennäköistä, heh. Musta tuntuu, että tuolla TYKSissä tehdään mitä vaan, ettei ihmiset tulis sinne synnyttämään :LOL: Joten luottakoon kukin omiin ohjeisiinsa, ei kannata kuunnella näitä mun saamia.

Ja jos nyt joku herkullisen yksityiskohdan haluaa, niin mulla on tullut tän raskauden aikana niin vetistä valkovuotoa, että se on juossut sääreen asti jalkaa pitkin.. :x Mutta varmaan yleisesti ottaen toi Olivian saama vinkki on ihan hyvä! Koska eihän valkkari kyllä yleensä juokse miten sattuu. Ja tää mun sääriversiokin (hyi helvetti oikeasti) oli kyllä valkoista, joten en sitä lapsivedeksi oo luullut. Äkkiä aiheen vaihto ennen kuin mä tai joku muu yrjöää!

Äitini saapuu kohta kaupunkiin, jipijaijee. Kerroin, että sen pitää ostaa meidän vauvalle kotiutumisvaatteet :D ja sen mielestä koko konsepti oli älyttömintä, mitä se on kuullut. ("Mikä vika niissä kaikissa olemassaolevissa vaatteissa on?" "No kun niiden täytyy olla SPECIAL-HIENOT, mamaaaa!" ) Mutta kuulemma mennään jotain shoppaileen silti.

Mulla ei oo tällä viikolla ollenkaan neuvolaa, vaikka loppuraskaudessa niitä piti olla viikottain? No, ensi maanantaina on. "Riittääkö sulle vartin aika?" kysyi terkkari, kun varailin käyntiä äsken puhelimessa. Öööö no kaipppppa. Tää oli muuten sit taas eri terkkari, järjestyksessään nyt sitten viides. Kattelin neuvolakortista, että tapasin sen mun alkuperäisen neuvolatädin viimeks raskausviikolla 22. Suoraan sanoen hieman ärsyttää.

Kysyin aikaa varatessa puhelimessa myös kilpirauhasarvojani, jotka kävin testauttaan viime perjantaina, ja ne oli aika huonot. Kaiken järjen mukaan mulla pitäis olla aivan voimaton ja karsee olo. Ehkä mulla onkin enkä oo vaan tunnustanut sitä itelleni.. Voi olla, että annostusta nostetaan vielä kolmannen kerran tän raskauden aikana. Hmph.

Nyt naputtelen kolumnin suomalaisesta ruisleipäkulttuurista på engelska, ja sit äitiä vastaan.

Tsemppii kaikille, alkakaahan synnytellä, odottelen innolla vavvauutisia!
kardemummma & Sulo 37+1
 
meni lapsivesi,ja oltiin käyty aiemmin tutustumassa sairaalaan,koska oli uusi sairaala ja paikkakunta.Niin sanottiin että side housuun ja nukkumaan ja sairaalaan kun kunnolla supistelee.Ja lapsivesi voi olla haalean vaalean punaista ja se ihan normaalia.Jos vauva perätilassa,tai lapsivesi veristä/vihreää niin sitten ambulanssilla.Itsellä ainakin meni kunnolla vedet kotona sänkyyn,ja siteellä pärjäsin sitten sairaalaan autossa =)
 
Ambulanssista, mullahan esikoinen oli suunniteltu perätilasynnytys. Vedet meni kotona (synnytin vasta seuraavana aamuna) ja kun soitin synnärille käskivät tulla omin kyydein mahdollisimman pian. Näin tehtiin, mutta myöhemmin olen lukenut tutkimuksen perätilasynnytyksistä, jossa sanottiin jotta makuuasennossa äkkiä synnärille jos vedet menee, ettei napanuora pääse kiertymään kaulan ympärille. Eli lähinnä se ambulanssi voi kai tulla kyseeseen jos on perätila, en tiedä lähettävätkö sitä kovin helposti muissa tapauksissa pelkän vesien menon takia tai jos asennosta ei ole tietoa. Mut varmaan kannattaa vesien mentyä soittaa synnärille niin kyllähän ne neuvovat mitä tehdä. Hyvin meillä siis asiat meni tuon esikoisen kanssa, vaikkei vissiin ihan oppikirjan mukaisesti...

Ja siitä lapsiveden määrästä: mulla ainakin tuli sitä vettä aluksi desikaupalla, ei voinut muuksi erehtyä luulemaan. Sitä myös muodostuu kokoajan lisää, joten valumista riittää, kuten mun tapauksessa oikeen vuorokaudeksi.

Kävin tänään 37+5 neuvolassa, eipä siellä mitään uutta. Vauva on alhaalla, tuuraava terkka sai fundukseksi 31 cm, 3 senttiä vähemmän kuin lääkäri viimeksi. Tulee mielenkiitoiset käyrät :LOL: . Verenpaine oli laskenut 115/73, paino noussut viikossa n. 800g. Vitkuttelijavauva taitaa olla täälläkin, ei mitenkään tunnu että synnytys olis yhtään lähempänä... vaikka eiköhän se silti päivä päivältä lähene, sitä on vaan tässä lopussa niiiin kärsimätön :)

Hepuli 37+5
 
kymmeneltä tänään oli tapaaminen lääkärin ja anestesian kanssa kun keisarinleikkaus on meillä edessä..synnytyspolille pissanäytettä antamaan ja sitten lääkärin eteen :) mittaili kaverin mahan ympäryksen, sääriluun pituuden ja pään läpimitan..painoarvio oli 3300g viikolla 37+3..sitten neljänteen kerrokseen anestesian luokse :) tiedusteli allergiat, muut sairaudet..kerto hieman tulevasta tapahtumasta..iloinen yllätys oli se että pissakatetri laitetaan vasta silloin kun spinaali on annettu..esikoisen kun sain niin se laitettiin osastolla ja tuntu todella ikävältä..iskä saa olla paikalla jo silloin kun spinaali laitetaan ja katetri :eek: sanoin kyllä ukolle että tulisi vasta sen jälkeen kun ovat laittaneet koska kammoaa kaikkea piikitystä :| 29.6 olisi lähtö sairaalaan klo 7.15..voi tätä odotusten aikaa :heart: ei millään jaksaisi :) onko muilla suunniteltu sektiota?
 
Kepsukka:
"Mä oon pyöritelly nyt useamman viikon mielessä ehkäsyjuttuja. Että mitä sitä sit käytetään, kun tämä kaveri ittensä on ulkoistanu? Sterilisaatiokin on tullu tutkailtua, mut se on jotenki niin kovin lopullista. Sektion yhteydessähän se olis kait helppo tehdä, mutta pelkään että saan siitä jonkun masennuksen tms. kun tajuaa, ettei enää ikinä enempää lapsia.
Kierukka on toisaalta huoleton, ei tartte muistaa ku viiden vuoden välein. Vaan sopiiko kuparinen, entä jos aiheuttaakin kovin menkkakipuja ja ja ja... Hormoneja en halua käyttää monestakin syystä. Ja kumit on sanonki mistä.. Pessaria ikinä miettinykään, vaikuttaa hankalalta (ja missä on se kaikki spontaanisuus sen jälkeen?)
Äh, turhan vaikeeta. Antaa olla, kai se jotenki hoidettua tulee tuokin asia?"

Veit Kepsukka sanat suustani.. En halua hormoneja. Kierukka mietityttää siis kupari ja kondomi on ärsyttävä/tylsä, sterilisaatio tuntuu liaan lopulliselta vaikka luultavasti lapsiluku on täynnä. Viimeistään 4-5 vuoden päästä se voisi olla sopiva jos siltä tuntuu.

Huolestuttaa kovasti kun sijainen sai eilen sf-mitaksi 1,5 senttiä vähemmän kuin 2 viikkoa aiemmin lukemat olivat (3 senttiä jäi uupumaan siitä tähän astisesta käyrästä ) . Onkohan se vauva nyt kasvanut kuitenkin hyvin? Ensin meinasin saada siltä lähetteen äippäpolille, jonne soittelin ja käskivät hankkimaan lähetteen, jotta voivat siellä tehdä kasvuarvion. No sijainen oli sitä mieltä, että on oikeastaan hyväkin että menee noin kun aiemmat ovat olleet isoja. NO MUA EI HAITTAISI ollenkaan se iso koko, mutta jos se jostain syystä lopettelee kasvamista tuolla massussa niin se kyllä haittaa.. Laskeutunut ei ole vielä vauva, joten kyse ei ole oikein siitäkään. Nyt sitten odottelen kiltisti 2 viikkoa seuraavaa neuvolalääkäriaikaa. Tekis mieli kirota oikein kunnolla! Ja niinhän mä teenkin mutta en täällä.. :)

Punaposket ja Tuhina 35+2
 
Ehkäisystä vielä. Olin aivan sairaan yllättynyt, kun perhevalmennuksessa kerrottiin, että yks Turun aborttiklinikoiden (no ok, sellaisia ei varmaan oo, mutta mitä ne onkaan, anyway!) pääasiakasryhmistä ovat tuoreet äidit, jotka ei oo osanneet tulevansa synnytyksen jälkeen uudelleen raskaaksi. Oon aina jotenkin luullut, että jos tollanen vahinko käy, niin laitetaan "samaan konkurssiin" ja pidetään lapsi, kun niitä on jo valmiiksi.. No, tuolla anekdootilla nyt yritettiin tietty ravistella pitämään huolta raskauden jälkeisestä ehkäisystä ja miettimään sitä ajoissa.

Mä oon päätynyt siihen, että luultavasti otan hormonikierukan. Mulle e-pillerit ei oo ikinä aiheuttanut sivuvaikutuksia, ja lääkealan yrityksessä (joka valmistaa ko. kierukoita) työskentelevä ystäväni on saanut mut vakuutetuksi, että tolla kierukalla on vielä vähemmän kuin pillereillä: vaikutus on niin paikallinen. Mutta ymmärrän siis, että tää ei oo paras vaihtoehto, jos on huonoja kokemuksia hormoneista. Mä taas oon kuullut kuparikierukasta paljon kielteistä: hurjat vuodot ja kovat kktiskivut. Toki ihan yksilöllistä tuokin, joten vaikea näistä on oikeastaan mitään yksiselitteistä konsensusta luoda. Oon melko varma, että voisin saada tolta mun ystävältä sellaisen kierukan ilmaiseksi :D joten se ei sitten edes haittaa, jos sen haluaa parin vuoden sisällä vaikka pois, jos toinen lapsi alkaa kiinnostaa.

Meillä taas kumpikaan ei voi sietää kortsuja yhtääääääään :p

Mutta jokaisella on siis ihan omat näkemyksensä näistä, enkä kritisoi muiden valintoja.

Vai päädytäänköhän me sitten lopulta jatkamaan "varmat päivät" -linjalla, jonka seurausta tääkin lapsukainen on.. Ou mai kaaaad :LOL:
 
Ehkäisy Mieki kyllä olen miettinyt sitä, että ei oteta mitään ehkäsyä käyttöön synnytyksen jälkeen..melkein 2v tätäkin yritettiin ni miun puolesta toinen saa tulla kun on valmis...tosin meidän seksielämä on niin hiljasta muutenkin, että varmaan sitten kumeilla aluksi, ihan siltä varalta JOS sattus tuleen raskaaksi uudelleen..en kumminkaan ihan heti toista halua..siis tyyliin 1v ikäerolla.. Ja muutenkin nuo hormonivalmisteet ei sovi miule ja kierukka ajatuksena jo puistattaa..en tiijä miksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
tyhmäblondi73 Meille tulee suunniteltu sektio, ens viikolla sovitaan aika. Toivottavasti aika ois tosi nopeesti, eikä menis heinäkuun puolelle.
meille ehdotettiin ekaksi ens viikon maanantaita, silloin ois ollut 38+2 ja se oli lääkärin mielestä liian aikaisin..29.6 aikoihin ollaan jo 39+3..sitä vaan sano koko ajan että viikolla 39 tehdään leikkaukset.
 

Yhteistyössä