Mitä ihmeen
vitkuttelijavauvoja me on menty tekemään! Kuu puolivälissä ja yksi hurmuri syntynyt!
Tuntuu, että kesäkuun vauvoista jotain puolet syntyi jo toukokuussa ja toiset puolet on syntynyt nyt ja enää muutama tuskissaan odottelee.. No, toi nyt oli kärjistys, mutta silti: sitkeetä sakkia nää meidän beibet. Vaikka hyvä kai se niin.
Pitää koittaa aatella että näitäkin päiviä tulee ikävä, ja tätä mahaa, ja tätä "rauhaa": siis meillä esikoisen oottajilla, joilla
life as we know it vetelee viimeisiään..
Meille sanottiin valmennuksessa jotain sellasta, että jos lapsivedet menee eikä oo vihreet, mutta ei oo supistuksia, niin ei mitään soittoa eikä siirtymistä sairaalaan. Pitää oottaa suppareita ja niitä kunnon suppareita, joiden kaa ei pärjää kotona -- vaikka ne alkais viiskyt vuotta vesien jälkeen, tosin se lienee aika epätodennäköistä, heh. Musta tuntuu, että tuolla TYKSissä tehdään mitä vaan, ettei ihmiset tulis sinne synnyttämään
Joten luottakoon kukin omiin ohjeisiinsa, ei kannata kuunnella näitä mun saamia.
Ja jos nyt joku herkullisen yksityiskohdan haluaa, niin mulla on tullut tän raskauden aikana niin vetistä valkovuotoa, että se on juossut sääreen asti jalkaa pitkin.. :x Mutta varmaan yleisesti ottaen toi Olivian saama vinkki on ihan hyvä! Koska eihän valkkari kyllä yleensä juokse miten sattuu. Ja tää mun sääriversiokin (hyi helvetti oikeasti) oli kyllä valkoista, joten en sitä lapsivedeksi oo luullut. Äkkiä aiheen vaihto ennen kuin mä tai joku muu yrjöää!
Äitini saapuu kohta kaupunkiin, jipijaijee. Kerroin, että sen pitää ostaa meidän vauvalle kotiutumisvaatteet
ja sen mielestä koko konsepti oli älyttömintä, mitä se on kuullut. ("Mikä vika niissä kaikissa olemassaolevissa vaatteissa on?" "No kun niiden täytyy olla SPECIAL-HIENOT, mamaaaa!" ) Mutta kuulemma mennään jotain shoppaileen silti.
Mulla ei oo tällä viikolla ollenkaan neuvolaa, vaikka loppuraskaudessa niitä piti olla viikottain? No, ensi maanantaina on. "Riittääkö sulle vartin aika?" kysyi terkkari, kun varailin käyntiä äsken puhelimessa. Öööö no kaipppppa. Tää oli muuten sit taas eri terkkari, järjestyksessään nyt sitten viides. Kattelin neuvolakortista, että tapasin sen mun alkuperäisen neuvolatädin viimeks raskausviikolla 22. Suoraan sanoen hieman ärsyttää.
Kysyin aikaa varatessa puhelimessa myös kilpirauhasarvojani, jotka kävin testauttaan viime perjantaina, ja ne oli aika huonot. Kaiken järjen mukaan mulla pitäis olla aivan voimaton ja karsee olo. Ehkä mulla onkin enkä oo vaan tunnustanut sitä itelleni.. Voi olla, että annostusta nostetaan vielä kolmannen kerran tän raskauden aikana. Hmph.
Nyt naputtelen kolumnin suomalaisesta ruisleipäkulttuurista på engelska, ja sit äitiä vastaan.
Tsemppii kaikille, alkakaahan synnytellä, odottelen innolla vavvauutisia!
kardemummma & Sulo 37+1