Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Sf-mitta on mulla ollut tähän asti tasaisesti keskikäyrän alapuolella ja th sitä viimeksi jo ihmettelikin, että kumman tasainen käyrä vaikka useampi mittaaja. Tänään oli sitten taas eri lääkäri mittaamassa ja varoitti jo ennen mittausta, etten hermostu, jos käyrä nyt hyppää suuntaan tai toiseen - on kuulemma niin kiinni mittaajasta. :) Meillä nousi sitten ekaa kertaa keskikäyrän yläpuolelle. Ja samalla vauva on kuitenkin tosi matalalla, joten mähän oon nyt ihan vakuuttunut, että sieltä syntyy pieni jättiläinen. :heart: Onneksi on levee lantio...

Ehkäisy tulee meillä tosiaan olemaan kumit vauvan syntymän jälkeen niin kuin oli ennen raskauttakin. Kierukoihin en oikein luota, kun kuulee niin paljon tarinaa niiden epäluotettavuudesta. Itsehän olen kierukan pettämisen tulos. :D Äiti oli jo 4. kuulla raskaana ennen kuin tajus odottavansa. Tosin kai nuo kierukatkin on kehittyneet niistä ajoista...

kardemummma Mun hyvällä ystävällä on kans kilpirauhasen vajaatoiminta ja sillä kävi niin, että se lääkittiin niin tehokkaasti raskausaikana (mikä on tietenkin ihan oikein), että kilpirauhasen oma toiminta loppui sitten kokonaan. Eli kun se raskauden jälkeen palaili normaaleihin lääkeannoksiin, niin ne ei riittäneetkään enää. Ja tietenkään se siinä hässäkässä ei jaksanut käydä mittauttamassa arvoja ja oli ihan järjettömän huonovointinen ennen kuin keksi, mistä on kyse. Eli kannattaa raskauden jälkeenkin olla tarkkana niiden arvojen kanssa!

Mulla ei nyt aivot toimi ollenkaan... Ei tunnu edes tulevan ymmärrettävää tekstiä ulos. Parempi mennä katsoon jalkapalloa... Huvittavaa muuten, että mm-finaali on meidän laskettuna aikana - miehelle tulee kova paikka jos vauva syntyy 40+0 eikä pääse telkkarin ääreen. :p
 
Täsä mietin pitäiskö varmuuden vuoksi käyä tänään reissu sairaalassa, lantio polte ja kipu on koko ajan pahempi :/ Pissalla käymisestä ei tule mitään. Selkään polttaa kans. Supistelee, mutta ei säännöllisesti. Pitänee ootella mies töistä ja kattoa sitten mikä on tilanne, ei huvittais turhan takia siel käyä.
 
Hei!

Tänään kävin Oysissa, ja yllätys, yllätys vauveli olikin raivotarjonnassa! todella mukavaa, eipä tarvi miettiä enää mahdollista perätilasynnytystä tai sectiota ja toivotaan,että vauva pysyy sitten raivotarjonnassa syntymään asti. Painoarvioksi annettiin tällä hetkellä noin 3kg, laskettuna aikana 3,7-3,8kg. että ihan hyvänkokonen vauveli siellä masussa kasvaa. Eipä tänne sitten kummempia. Seuraava neuvola on ens viikon to, naapurikunnassa.

danalle tsemppiä,jos pääset synnyttämään :)

pauliina ja veikko rv37+2
 
dana siulahan on jännät paikat, ilmottelehan itestäsi sitten :)

Miks kaikki muut käy niin ahkeraan neukussa ja lääkärissä??? :eek: Tuntuu, että ikuisuus sitten oli viime neukku, nyt to iltapäivällä vasta seuraava... Ja lääkäri sitten vasta sillon 37+... se oliskin sitten toinen virallinen neukkulääkäri tämän odotuksen aikana....
 
dana88:Onnea matkaan,jospas se vaavi sieltä jo tulisi,saatas niitä vaaveja tännekki :heart: =)

Kepsukka:me ostettiin oulun prismasta sellanen akta graco turvakaukalo,missä on mukana jalusta ja kaukalo,hyvä oli ja edullinen,siihen nähden,mitä ne maksaa esim.lastentarvikeliikkeissä.

smsm:meidän lapset kävi kempeleessä zimmarissa uimakoulun.niin ja kiitos vinkeistä,suurin osa menee meilläkin samallalailla.

Tänään kävikin se sosiaaliavustaja vai mikä sen virallinen titteli sitten olikaan,niin kotona katsomassa villiä poikaamme,oli todella kiva se henkilö ja jäi siitä käynnistä hyvä fiilis.toi tuliaisia kaikille lapsille ja kirjoja mukana myös,kyseli hieman miten on pärjätty ja päivän tekemisistä,sitten ne meni kahden isomman muksun kans heidän huoneeseen ja alkoi laittaa paikkoja uuteen uskoon,lajitteli kaikki lelut omiin koppiinsa(jota äiti ei aina jaksa suorittaa siivouksen yhteydessä)lapsista se olikin yllätys yllätys kivaa.niin ne tomerana siivosi huoneen ja tulihan siistiä,siihen ei minun tarvinnut osallistua vaan sain olla pienimmän tyttären kanssa.sovittiin seuraava käynti ensi viikolle jolloin minä ja poika saadaan tehdä kaksin jotain kivaa ja tyttäret ja tämä sosiaali työntekijä jää meille kotiin.ihan kiva,nyt mietinnässä että mitähän kivaa sitä voisi pojan kanssa kehitellä....täällä kylä pahasessa,kun ei oikeen ole aktiviteettejä,onko esim.tyhmää käydä vaikka vain kirjastossa tms?harmi kun täällä ei ole omaa uimahallia.otan vinkkejä vastaan.

mummo otti lapset iltapäivällä niille ja saatiin miehen kanssa lähtä kahdestaan kauppaan,ostettiin sitten vaippoja,liivin suojia,puhd.pyyhkeitä jne...vaaville valmiiksi.eihän sitä koskaan tiiä milloin se lähtö tulee.

perjantaina lähdetään perheen voimin kuusamoon mökille.toivottavasti menee reissu hyvin.eikä synnytys ala siellä.sieltä 4t matka ouluun,jossa on lähin synnäri.jaiks.

torstaina mullakin neuvola,vihdoinkin,edellisestä käynnistä on jo 3-4 viikkoa,viikkoja tänään poks poks 34+0...milloinka ne käynnit oikeen tihenee,kun niin harvoin niitä itellä on.

yöt on ihan kamalia nykyään,kun on tämä flunssa päällä ja muutenkin.heräilen siis vähintään tunnin välein ja joka kerta saa käydä vessassa,suuta kuivaa sikana ja hikoilen niin että yökkäri on aina märkänä....ei kiva,verottaa sitten päivän jaksamisessa.

jaahas,muksut tuli kotiin,heippa!

virpi ja kullannuppu 34+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
dana siulahan on jännät paikat, ilmottelehan itestäsi sitten :)

Miks kaikki muut käy niin ahkeraan neukussa ja lääkärissä??? :eek: Tuntuu, että ikuisuus sitten oli viime neukku, nyt to iltapäivällä vasta seuraava... Ja lääkäri sitten vasta sillon 37+... se oliskin sitten toinen virallinen neukkulääkäri tämän odotuksen aikana....

täällä sama nuitten käyntien suhteen,niinku just aiemmin kirjotin.mullakaan ei oo ollu kuin alussa lääkäri ja nyt toinen on joskus loppupuolella.

 
Dana peukkuja ettei olisi "turha" käynti :flower: .

Mä nimittäin kävin tänään sairaalassa turhalla käynnillä. Oli meinaa niin tylsä synnytysvalmennus ettei ois uskonu. Käytiin osasto tsekkaamassa, mikä olikin ainoa mielenkiintoinen asia. Ei tullut minulle mitään muuta uutta.

Mulla on toi unirytmi alkanu venymään liiankin myöhäiseksi, eilen menin puol 2 nukkumaan. Heräsin joskus 10 aikoihin ja koko päivän ollu kamala "krapula". Pakko oli vetää pienet päikkäritkin.

Rakas myllää ihanasti masussa, välillä vähän vähemmän ihanasti mutta myllää kuitenkin. ARGH! mun tekee koko ajan miel jotai hyvää, ärrrrsyttäväää :kieh: !

34+1 :heart:
 
Mie olen jostain saanut unen lahjani takas..viime yönä menin kyllä nukkuun jotain puolen yön maita, heräsin kuuden aikoihin vessaan ja vähän ennen kymmentä sitten nousin ylös, liekkö viikonlopun reissu väsyttänyt niin paljon, että veronsa vaatii vieläkin :p

Aamulla oli vielä ihan nätti sää vaan nyttempä sitten taas satelee vettä ku esterin takamuksesta ja tuulee niin, että kaikki puskat ja puut meinaa lähtee juurineen irti... Eipähän ainakaan tarttee kasvimaalle ja kukkapenkeille kantaa vettä kun sitä tulee ihan luonnon puolesta :LOL:

odotan Mie koin melkein kaikki valmennus kerrat melko turhiksi... 3 kertaa oli tuossa naapurikaupungin neuvolassa, sieltä en oikein mitään uutta saanut irti ja yksi kerta olis synnytyssairaalassa, siellä oli 2h luento sairaalaan lähdöstä ja sairaalan käytänteistä ja videa synnytyksesta...ja saatiin peräti nähdä KUVA synnytyssalista, mitään mahkuja ei ole päästä tutustumaan :( Joten aika randomilla sitten sinne mennään...
 
Huhuu mäki jänskään danan puolesta täällä! Voiku pääsis iteki tositoimiin jo :)

Mut nyt yritän tehdä oikein kunnon lupauksen - yritän unohtaa koko raskauden ja synnytyksen ja ihan rennosti vaan vetelen loppuviikot, josko vauva päättäis syntyä kun äippä ottaa rennosti. Eli ei enää stressiä, joo niin varmaa tää taas onnistuu, katotaa kuka on parin tunnin päästä täällä uikuttamassa ettei enää kestä :LOL:

Kohta uusi perunoita ja silliä iltapalaksi :p
 
Danalle ja muille, joilla h-hetki vähitellen lähenee niin paljon tsemppiä!:) Jos tosiaan kohta olisi jo toinen heinäkuun hurmuri syntynyt:)


Neuvola+lääkärikäynnit.
Täällä ei tosiaan ole lääkärikäyntiä enää ollenkaan, eli koko raskauden aikana kuului vain se yksi normi käynti.. Neuvolakäyntejä siis enää. Kovasti olisin tahtonut päästä vielä ultraankin vauvaa näkemään, mutta eipä voi muuta nyt kuin odottaa..:)

Miten aiotte ilmoittaa vauvan syntymästä läheisille, ystäville yms? :) Soitteletteko, vai aiotteko laittaa jonkun kivan viestin tms? :)

Onko kellään kokemuksia seisomalaudoista? esim. brio. Oletteko kokeneet nuo seisomalaudat käteviksi? millaisella ikäerolla teillä lapset silloin olleet?

En muista mitä kaikkea piti kommentoida, joten seuraavalla kerralla lisää:)
 
Danalle tsemppiä!

Itsellä tänään neuvola
viikkoja 37+1
sf mitta 33 (viimeviikolla sama)
verenpaineet 127/75
hb 117
viikossa painoa tasan +300g
turvotukset ++
liikkeet ++ , syke 150 tienoilla

Kaikki ok. Kuulemma ensiviikolla olisi hyvä synnyttää jotta olisi neuvolantätejä sitten paikalla kun kotiudun. Täällä jäädään lomalle heinäkuussa, ei ole sitten lastennlaa ja äippäneuvolakin on toisen kunnan kanssa yhteistyössä.

Nla/lääkärikäynnit Mulla on jäänyt takaraivoon kummittelemaan että lääkärikäyntejä PITÄIS olla kolme raskausaikana. Siis pakollista.


Ja tosiaan täällä ei kovin kiireisiä vauveleita tunnu olevan.. Minustakin kaikki kesäkuiset syntyi jo toukokuussa ja sitärataa :LOL: No onhan tässä vielä kesäkuuta.. PUOLET jäljellä. Ja heinäkuuhun on aikaa vielä. Ollaan vaan hätäsiä ite.
 
Hei taas!

Yritän tasapainoilla läppäriä mahan päällä, niin eikös tuo yksi tyyppi alkanut potkia niin, että koko kone heilui.

Mitäs mulla olikaan kommentoitavaa, joku kyseli, että kelle tulee suunniteltu sektio. Meille tulee, ja leikataan kuulemma viikolla 39, ei aikaisemmin. Ellei tietenkin vauva päätä alkaa tulemaan, sitten leikataan aikaisemmin.

Tänään oli neuvola, kaikki mitat oli hyviä, paitsi painoa tullut 800g, mutta samoin turvotus lisääntynyt silmin nähden, joten johtuisi varmaan siitä. Seuraava neuvolakäynti alle kahden viikon päästä, samana päivänä synnytystapa-arvio, sen jälkeen neuvolaa joka viikko, myös yksi neuvolalääkäri. Täällä ilmesesti neuvolan puolesta kolme lääkärikäyntiä: siinä vkolla 10, 28 ja 37.

Mä en kyllä hirveästi törmäile tuon mahan kanssa mihinkään, en tiedä mistä johtuu, kun moni teistä törmäilee. Jotenkin sen vaan hahmottaa ja ottaa koko ajan huomioon liikkeissään, en kuitenkaan tietoisesti ajattele asiaa.

Vauvan syntymästä ilmoitellaan varmaan tekstareilla ystäville ja läheisimmille sukulaisille. Ei taida kyllä tällä kaverilla olla kiire minnekään, en ole mielestäni pian kahteen kuukauteen tuntenut mitään supistukseen viittaavaakaan.

Danalle tsemppiä!
 
Pikapäivitys: Ulkokohdunsuu ja sisäsuu auki, paikat pehmeät. Sektio tehdään huomenna, nyt oon osastolla. Oltaisiin leikattu jo tänään, mutta pitää olla syömättä 6h ennen leikkausta.

Synnytysosatolla sektio sovittu ja paperit pistetty menemään, mutta kun tultiin osastolle, niin ilkeä yöhoitsu ilmoitti, että mitään ei ole sovittu ja lääkäri kattoo huomenna. Sais todellaki syntyä jo! Toivottavasti päätöstä ei pyörretä.

Dana88 & Pikkune 36+4
 
dana IHAN MAHTAVIA UUTISIA!!! 2. HURMAAJA SIIS TULOSSA!!! :D :heart: pääset vihdoin näkemään pikkuisen ihanaisen vauvasi, joka sua on "piinannut" ja saanut voimaan pahoin jo 8,5 kuukautta...iik, miten ihanaa! :D toivotaan tosiaan että kaikki menee nyt niin kun on sovittu eikä mitään aleta enää muuttamaan!!! heti sitten kertomaan kuulumisia... ;)
tsemppiä huomiselle!!!!!!!!!! :hug: :hug:
 
Hei nyt mua oikeesti jänskättää dana sun puolesta ja paljon jänskättääkin! Meni mulla pasmat ihan sekasin! Toivon ja pidän peukkuja, että päätöstä ei muuteta enää ja tosiaan huomenna ois sulla sitten se the day. Hurjasti voimia ja tsemppiä ja koitahan yö nukkua nyt kunnolla, ties vaikka ois vika yö ilman pientä vierellä :) :heart:

Me varmaan ilmotetaan ihan tekstarilla kun vauva on syntynyt. Mut mitää ilmotusta ei laiteta menee sillon kun lähtää synnyttää, musta ois kamalaa kun tiedän että mun äiti ainakin saattais sit koko aika pistää tekstareita "joko tuli" ja "miten menee" enkä usko, että ne mun oloa ainakaa synnytystuskissa parantais :) Joten sitten kun vauva syntynyt niin viestiä menemään vasta. Ajateltiin myös laittaa viestiin huomautus "äiti on hieman väsynyt synnytyksen jäljiltä, ilmoitamme kun saa tulla tuoretta perheenjäsentä moikkaamaan" tms. Ehkä sitten säästyttäis epätoivotuilta sairaalavierailta..


Psssst. Mäki haluun jo vauvan! Haluun jo että synnytys on takana!
 
Dana hurjasti onnea huomiselle :heart:

Mä täällä "napostelen" kaurahiutaleita, kun iltapala meinaa taas suunnata vastoin painovoimanlakeja ylös päin :|

Hyvää yötä kaikille, kenelle uni on tullakseen. Mua ei nukuta ollenkaan, enkä tällä voinnilla uskalla sulkea silmiä, että ehdin nopeasti vessaan :x

Joku kirjoitti miehen uudesta työstä, kun on vapaapäiviä kesken viikkoa etc. Onnea uudesta työpaikasta! Meillä systeemi toimii hyvin. On 4 aamua-1 vapaa-4 iltaa- 1 vapaa-4 yötä- 6vapaata.
Ainoa, että rajottaa harrastuksia ja jotkut juhlapyhät joutuu olemaan vuorossa. Samoin monesti sukulaisten & ystävien juhlat (tai meidän niihin pääseminen) saattavat jäädä välistä työvuorojen vuoksi.

Sf-mitta laskee loppua kohti- vauva laskeutuu ja asettuu asemiin :)
Lopussa myös painon nouseminen saattaa pysähtyä tai jopa laskea hieman. Mulla on ainakin käynyt niin.

Huomenna alkais mammari :)

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 34+2
 
Jihaa, tiedossa siis uutisia! Danalle kovasti tsemppiä! :hug: Ihanaa, kun viitsit tulla päivittämään, vaikka osastolla oletkin. Koita saada nukuttua, vaikka kuinka jännittäis.. Ja ei, helppoa se ei välttämättä ole. Siis tuo nukkuminen, ajatukset pyörii huomisessa ja vauvan syntymässä. Toivotaan, että aamu tulee pikaisesti ja että kaikki menee suunnitelmien mukaan!

Vauvan syntymästä ilmotetaan tekstiviestillä. Mun vanhemmat on tienneet joka kerta, koska on vauvaa lähdetty hakemaan jo ihan senkin takia, että mun isä on mut sairaalaan kuskannu (miehellä ei oo korttia). Ja tän kohdalla tietävät kanssa, koska saavat toimia lastenvahteina, kun mennään.
Suunnitellusta sektiosta joku kyseli. Itselle sellanen uhattu tehdä, varmuus tulee ens maanantaina ja sillon varmaan tietää sit leikkauspäivänkin. Ei malttais odottaa millään..

Kepsukka joka ei malttanut taaskaan mennä ajoissa nukkumaan (ompelukoneella huristelin reilu tunnin tuossa vielä äsken) sekä masukki, jolla taas vaihteeks hikka (viikkoja 35+5 ku on jo keskiviikko)
 
Danalle tsemppiä ja onnea :heart: :heart:

joku mainitsi tuosta sf mitasta ja painosta niin mulla paino ollu viimiset 7 viikkoa sama, välissä putos 2kg mutta nyt oli se sama tullu takasin (niinkuin turvotuskin).
Täytyy kyllä sanoo että oon melkein kateellinen danalle mä oon niin kypsä tähän aamusta iltaan kipuun ettei tosikaan |O |O eilen jo itkin kun niin paha olla eikä mitään voi itse tehdä....
mulla tuo seksi aiheutti aika kovat supistukset ja nyt päätin että jos tää olo ei loppuviikosta oo helpottunu niin senkin uhalla että itken kivusta tulemme harrastamaan seksiä |O :LOL: (ajattelin ilmoittaa teillekin näinkin tärkeen asian :D )
niin se aika vaan menee eteenpäin vaikka tämänkin vauvan epäiltiin syntyvän ennenaikojaan niin näin sitä vaan ollaan "täysiaikaisia".... mikään ei oo niin varmaan kuin epävarma :headwall:

meidän koiruus etsii nyt sitten uutta kotia itselleen kun ei meidän rahkeet riitä, kärsii niin pahasta eroahdistuksesta että ei edes häkki pidättele kun jää yksin. ja kun tulee häkistä ulos tai siis läpi niin sitten taas kämppä remontissa :kieh: ei auta kunnon lenkit ja riehumiset toisen koiran kanssa kun hel**tti on valloillaan jos jättää yksin, karkaa pihalta heti kun pihalle pääsee, ei kuuntele mitää, ja pihalla ei voi kiinni pitää kun huutaa niin kovaa, siis tuo koira huutaa heti ku syötävä kun jättää yksin tai laittaa pihalle kiinni.... mä oon aikast väsy nyt henkisesti näiden kipujen ja koiran takii mut pakko jaksaa kun noi isommat lapsetkin pakko hoitaa...

NeLa ja lassi 37+1
 

Yhteistyössä