Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Heips ja poks 35 :heart:

Täällä on jo monella jännät paikat! Itse eilen saunareissun jälkeen sain tuntea KIPEITÄ supistuksia koko yön,alaselkä ja peppukin oli ihan tulessa. Aamulla neuvolantäti aikaisti lääkäriä ens viikolle, oikeesti olis ollu vasta rv 37 ja jotain.. Sanoi vaan että sauna ja uima kielto,ja jos vauva alkaa syntyy se sitte syntyy.. Jotenkin heräs että ei jestas..ihan kohta siis.

Jännittää,me ollaan lähdössä mökille huomena viikoks,josta tosin alkuviikko ollaan kotona kun mies pari pv töissä ja mulla se neuvola+lääkäri..mutta sielä on ulkovessa jonne yöllä könyän sen sata kertaa ja vain rantasauna jossa pesulle pääsee. Vähä yli 100 km sairaalaa joten se ei hirvitä..mies on kyllä ihan paniikissa :heart: hassu ukko :heart:

Sairaakassi on yhä pakkaamatta,ja mikäli itseni tunnen se jääkin pakkaamatta kun tulee äkkilähtö.. ja jos sen pakkaan,poika menee ihan varmaa yli lasketun ajan vaikka kuinka supistais.

Alapää kans ihan tulessa,tuntuu että jalat irtoo ja musta tulee torso :LOL:

Jännittävää vauvanodotusta kaikille,saas nähdä kuka suraavan hurmaajan maailmaan tuo :heart:

Yritän tiistaina tulla kertomaan lääkärikuulumisia,jos en poksahda ennen sitä.. kun nyt pääsis edes viikolle 37 :ashamed:

Taatu&Elmeri 35+

No niin nyt sitten pienoisesta sydänpysähdyksestä toivuttu. :D
Terkkari soitti niistä eilisistä maksa- ja sappikokeista.
Sappiarvoissa jotain häikkää silleen et jos en ois raskaana ne ois kohollaan, mut raskaanaolevilla ne saa olla korkeemmat. Ei muuta ku maanantaina uudestaan kokeisiin ja katotaan alkaako ne nousemaan lisää...
Mitäköhän siitä seuraa jos alkaa nousemaan lisää ? Ainakin jos maksa-arvoissa häikkää niin sitten annetaan vauvalle vauhtia etuajassa...

Olivia81 Kai se musiikki sitten auttaa myös äitiä rentoutumaan. Mä kyllä mehun lisäks otin vielä jotain oikein sokerista syötävää suuhun (jollei ollu muuta niin sokeripalan) niin johan alko tehoamaan. Ja kyllä mullakin viime viikol kävi niin et vasta toisen tunnin aikana tuli tarpeeks liikkeitä.

heissan :headwall:
täällä ollaan kasassa ja ei ees koske normaalia enempää :kieh:
päätä särkeny nyt eilisestä saakka mut paineet oli ok...
nyt syömää ja pienet torkut...
NeLa ja lassi 37+2

Huomenta! Tehän ootte aamusta asti ahkerasti kirjotelleet :) Itsehän oon nukkunut 23-11.30, muutama vessareissu oli yönaikana, ihan kivat unet, mutta silti väsyttää |O

Viia on tosi kaunis tytön nimi :) Tosiaan tytölle on ainakin mun mielestä helpompi keksiä nimi kuin pojalle, varmaan johtunee siittää, kun viime aikoina syntyneet lapset suvussa/tuttavapiirissä on olleet poikia, ja ne on useimmiten saaneet jo kaikki "kivat" nimet. Tytön varalta meillä on hirveän pitkälista eri nimivaihtoehtoja, kun poika kerran on tulossa, niin nimilista lens roskiin. Esim. Vivia, Iina, Else, Asta, Viola, Ava, Minea, Irene, Irina, Lyydia, Lydia ja Sylvia olivat mun suosikki nimivaihtoehtoja :)

Odotan Mäkin pongasin meän pojan nimen koirankopista :headwall: Kaverin naapurin koira omaa saman nimen kuin mahdollisesti meän poika.

Meillä poika tuntuu liikkuvan koko ajan, sairaalassa kun otettiin sydän ja supistuskäyrää, niin poitsu potki anturit koko ajan pois. Lopulta kätilön piti painaa antureita mun vatsaan vasten, että sai ees jonkinlaista käyrää se laite piirrettyä. Totes meän pojan olevan villipeto :LOL:

Täällä yhä supistelee melkeimpä koko ajan, mutta ei kipeästi kovinkaan usein. Lantio yhä kuin tulessa :/ Istuminen ja seisominen tuntuu tosi ilkeältä, ehkäpä poitsu raivaa itelleen tilaa tulla ulos :whistle: Vois vaikka kalvot pistää poika rikki, niin eipähän enää käännytettäisi pois synnäriltä. Täsä just suunnittelen kämpän siivousta, pitäis imuroida, pyyhkiä pölyt ja pessä vessa, niin ja hoitaa tiskit, ei oikeen inspaa :kieh: Nyt ois niin mukavaa röhnöttää sohvalla ja kattoon digipoksin sisältöä. Illalla tulee vieraita ja samoin huomenna, ois kiva jos kämppä ois kunnolla siisti, eikä vaan ihan ok. Takapihan ruohokin kaipais ajajaa.

Arvista, Tällä hetkellä mun vatsa on täysin arveton :D ei yhtään ainutta jälkeä, mutta rinnoissa ja pepussa senkin puolesta. Kumpa vatsa pysyis ihan arvettomana, ihan jossei muuten niin yks tuttava (hyvin raivostuttava tuttava, joka aina jaksaa, joka kerta kun sen näkee, muistutttaa kuinka raskaus tuhos sen vartalon ja mulle käy samalla lailla :kieh: ) Viime kerralla se just kertoili, kuinka se iho oli täynä raskausarpia, niin paljon, että se on oma mieskin kuulemma katto kieroon sen vatsaa. Kuulemma kun mulla on niin vaalea iho, niin mulle käy samalla lailla, alko kyseleen kuinka paljon mulle on tullut arpia vatsaan. Sanoin, että ei ainutttakaan, se ei uskonut, niin näytin mun vatsan sille :D Sen ilmeestä näki kuinka sitä kyrsi kuin oravaa jolla on käpy jäässä :D Ärsyttää kun tuo on aina pätemässä ja neuvomassa, vaikka ei se oikeasti tiiä mistään mitään, saimpahan sen hiljaiseksi kerralla :whistle:

virpi1980 Oon käyttänyt koko raskausajan nenäsuihketta päivittäin lääkärin määräyksestä, eri merkkistä kuin tuo mutta kuitenkin. Nuitten suihkeiden vaikutus alue on paikallinen, eli on olematon todennäköisyys, että suihke olisi vaikuttanut vauvan kehitykseen. Allergioihin ja muihinkin suositellaan paikallislääkkeitä mielummin raskausaikana kuin suunkautta otettavia.

Dana88 & Pikkune 36+6

p.s Ihania masukuvia olitte laittaneet FB:hen :) pitäis itekki saaha aikaiseksi ja ottaa kuvia masusta

Tsemppiä Omenaruusulle!
ehkäpä sä pääset pian nyytin haku reissulle :)

dana88:kiitos,helpotti oloa kivasti.tänään kyllä kysäsen vielä neuvolassa tuosta nasoliinista,varmuuden vuoksi.enhän minä voinu kuvitellakkaan,että nenäsuihkeesta voisi olla vauvaan vaikuttavia aineita jne....jospa ei tosiaan liiemmälti ainaskaan.

Nenäsuihkeista: Mä oon käyttäny allergiseen nuhaan Nasonexiä. Ja ku tossa olin pari kertaa peräkkäin ihan kauheessa räkätaudissa laitoin välillä Otrivinia et pysty hengittämään (vaikka ei sais ohjeiden mukaan käyttää).

Vetää vähä mietteliääks noi sappiarvot... Mä vaan haluan tän vauvan elävänä ja terveenä ulos. Lähen vaikka samantien synnyttämään jos tarvis.

:wave:

äitiyspolilla käyty ja melkoisesti uutta tulikin sitten kertaheitolla... lapsivesipunktioon varattiin aika ens viikon keskiviikolle, sillä selvitetään vauvan keuhkojen valmius. jos olo muuttuu kovasti tässä ennen sitä, voipi olla että synnytys käynnistetään jo silloin!!! :eek: ja sitten riippuen punktion tuloksista, voi ollä että käynnistetään heti juhannuksen jälkeen... eli saattaa hyvinkin olla, että meille tulee vauva vielä kesäkuun puolella!!!! :heart: :D alkoi vähän mietityttämään ja jännittämään... tähän asti on ollut tylsää oleskella vaan kotona ja yhtäkkiä tuntui siltä, että kiirehän tässä tulee, viimeiset viikot vietiin pois! hah, mikä kiire, mihin??? :LOL: mutta joo, paljon ajatuksia pyörii päässä...
onko kenellekään tehty tuota lapsivesipunktiota, mitä on odotettavissa????? :whistle:

ja samalla lääkäri teki tuon synnytystapa-arvion, sitä ei oltu suunniteltu tälle päivälle, eli en tiedä oliko se nyt ihan täydellinen tutkimus, mutta samalta kuulosti kun aikasempikin kuvaus, eli sormet siään ja pyöritteli niitä taakse (häntäluuta tutkiakseen) sekä molemmille sivuille ja eteen. arvioi koko "aukkoa" ja tosiaan sitten nyrkillä vielä siitä jalkovälistä, mutta ei työntänyt nyrkkiä sisään. ;) ei varsinaisesti sattunut, mutta sanoikin että ei mukavaltakaan tunnu, eikä tuntunut, mutta ei mulla ainakaan tehnyt pahaa. ja sanoi että melko isokin mahtuu tulemaan, se oli helpotus! :D sitä isoa kun täällä kuitenkin odotellaan... :p

näin danasta unta viime yönä, olin mukana sairaalassa jossain maksakokeissa, joita danalle tehtiin... heh... :D ai miten niin tää palsta pyörii mielessä???!!! :LOL:

nyt taas sitten odotellaan..............

35+4 :heart: :heart: :heart:

tervehdys! eipä ole tullu kirjoteltua tänne sitten maaliskuun jälkeen.. :ashamed: fb:hen jonkin verran kyllä. tänään olis 34+4 ja neuvolas kaik ihan ok. sf 31cm, painoo tullu n.8 kiloo kaikenkaikkiaan. rautaa joudun alkaa popsimaan muutamana päivänä viikos kun ei oikeen tunnu kunnol nousevan, raskaus multivitan kans:( laskeutunu ei oo viel, mut kyl tosi alas jo pikkunen painaa. alavatsa muutenkin ihan älyttömän kipee, en tiiä revähtikö sielt jotain viime viikonloppuna kun olin kyykyssä ja otin askeleen sivulle ni vihlas/repäs ihan hulluntaval alavattast ja siit lähtien ollut tosi kipee. nyt pelottaa pikkasen et mahtokohan sektiohaavan/arven kohdal käydä jotain...kahen viikon pääst olis synnytystapa ultra just ton vuos sitten tehdyn sektion takia, et saas nähä onko siinä hantis et vois alateitse synnyttää...toivottavasti!
muuten supistelee koko ajan mut ei oo selänpuolelle meneviä eikä menkkamaisia, joita oli viikol 25 hujakoilla, ja sillon olikin kohdunsuu pehmentynyt ja kohdunkaula lyhentyny, mut eipä nämäkään kivoilta tunnu. kävely lenkit saapi unohtaa ainakin pariks viikoks. jos kans sen 37 viikkoo sais täyteen ni sit saa syntyä:)

arpia on tullu aikalailla, aika tylsännäkösiä mutta olkoon, kaks lasta kohta tähän maailmaan tuonu ni saa sitä siltä näyttääkin;)

nimistä niin me tai mies ehdotti että Heta Maaria ja itekki tykkäsin ni se hänestä nyt sitten tulee :heart:

Pai80: mulla oli esikoista odottaessa maksa ja sappiarvot koholla eli oli se raskauden aikainen hepatoosi/hepatokineesi. käynnistettiin viikkoa ennen LA:ta. oireina siin on mahan, jalkapohjien, kämmenien kutina ja maksaläiskiä voi tulla. onneks häviävät synnytyksen jälkeen! lääkekuurin silloin sain ja ultrattiin ja sisätutkimus joka viikko ja yritettiin saada ronkkimal käynnistymään. sanoivat et joko käynnistyy itse ennen LA:ta tai jos joudutaan käynnistämään ni ei meinaa käynnistyä millään. itellä yritettiin käynnistää kolme päivää ja sit piti jo leikata ku ekana päivänä meni kuitenkin jo lapsivedet. kauheet supparit tuli mut vaan 3cm aukesin...tosi tylsää oli. nyt ei onneks viel kutia paikat ehkä täl kertaa sitä ei tulis vaik yleensä tulee myös seuraavissa raskauksissa...mut ei siit vauval mitään ihmeempää vaaraa ole, seurataan kuitenkin tosi tarkkaan jos arvot alkaa nousemaan, et nou hätä!:)

Tsemppiä kaikille jotka jo lähtöä tekevät, aika monta tuntuu olevan! jotenki tuntuu et itel on viel iäisyys jälel kun on vast ens kuun lopus LA, mut kyl se siitä äkkiä menee ku touhuaa 1 -vuotiaan esikoisen kans (joka just oppi kiipeemään sohvalle eikä muista joka kerta et miten sieltä alas tullaan! :headwall: )

kuulostellaan taas..ehkä nyt tulee seurattuakin enemmän kun alkaa olla jo niin monella H-hetki käsillä! =) Voikaahan hyvin ja paksusti :wave:

ephs ja pikku kakkonen

Neuvolakuulumisia taasen :) :

rv 35+0 (33+1)
paino +400 g/vko (450g/vko) (nyt tullu yhteensä 300 grammaa vaille 10 kg :/
RR 130/81 ja 127/78 (119/73)
pissa ok (ok)
SF 32,5 (32,5)
tarjonta RT (RT)
sydämensyke + ei sanonu monesti löi/min (+ n.140)
liikkeet ++

Pää on kuulemma todella syvällä lantiossa että ei saa edes kokeiltua missä on. Jotain puhu et eihän sitä tiiä vaikka ennen synnytystapaarviota syntys mikä on viikoilla 36+6.

Joku tais kysellä et sattuuko mahaan kun nukkuu selällään? Mulla sattuu aamulla jos yritän selälläni nukkuu, illasta ei vielä satu, et en tiiä mikä siinä on.

Nyt on ollu mukavasti n. viikon muutaman kerran päivässä menkkamaisia kipuja ja kaippa se on jo aikakin rueta jotain edes tapahtumaan pikkuhiljaa.

Saatiin ei niin kivoja uutisia tuossa... Meidän vuokranantaja myy tän talon ja irtisanoo meidän vuokrasopimuksen, et kohta pääsee sit taas kämppää ehtimään ja muuttopuuhiin :$

Jahas, jos rupeis lepäilemään...

Laura ja vauveli rv 35+0 poks!

Niin ne vain viikot menee, vaikka tuntuukin, että aika MATELEE!!

Olen täällä hehkuttanut teille hyviä unenlahjojani...noh, ne on nyt muisto enää vain. Viime yönä nukahdin joskus 03 jälkeen ja kahtena edeltävänä 02 ja 04. Eniten ottaa päähän, kun ei oo mitään ongelmaa, siis ei koske mihinkään yms., mutta uni ei vain siltikään millään tule. No sitten on pakko nukkua melkein puolille päivin, että ei olis ihan zombie...ja kierrehän siitä sitten tulee. :/ noh, toivotaan, että ei menis enää kovin montaa päivää tai viikkoa, että pienen sais syliin ja ois oudolle unirytmille sitten joku rytmittäjä ja syy olla ylhäällä!

Kertokaapas kokeneemmat/viisaammat, että mihin joka paikkaa vaavin syntymästä sitten täytyy ilmottaa? Kela? Vakuutusyhtiö...niin ja mihin mennessä? Oletteko muuten varailleet ristiäisiin pappia jo nyt etukäteen vai vasta vaavin synnyttyä?

Huomenna olis neuvola...nyt ootan sitä ihan innolla, kun tuntuu, että pikkunen on kääntynyt mahassa jotenkin eri tavalla :/ toivotaan, että ei kovin radikaalisti, mutta maha ihan erinäkönen ja liikket tuntuu erilaisina ja eri paikoissa.

Mukavaa loppiviikkoa kaikille mammoille!

Zeenah ja pikkunen 38+0 :heart:

Mitäh!? Milloin elokuiset on meistä menneet ohi?! :eek: Täytyy heti mennä lueskelemaan. Kommentoin myöhemmin teidän kirjoituksia lisää. Ai niin, tän päivän toisilta päikkäreiltä herätty: monetkohan ehdin vielä ottaa |O Aivan karsea väsymys toisin sanoen!!!

A + M 36 + 5

Muoks: "menneet ohi" kuulostaa joltain kilpajuoksulta :LOL:

kelaan ei muistaakseni tarvi erikseen ilmottaa, sielt paukahtaa postis jossain vaihees pikkusen kelakortti. Papin ehtii kyl, 2kk ikäsenä vasta ristiäiset ni siin on hyvin aikaa varailla syntymän jälkeen;) vakuutusyhtiöön voi ilmottaa ku ehtii ja muistaa, meki ilmotettiin joskus kuukausi tytön syntymän jälkeen vast ku ei vaan muistettu...eipä sitä oikeestaan tarvi mihinkää erityisemmi ilmottaa..sairaalast menee tieto väestörekisteriin, kelaan yms yms..ainoo just se vakuutusyhtiö ja kirkostakin tuli meille kirje ennenku oltiin edes pappia varaamassa=)

Juu, ei tuon papin kanssa muuten kiirettä toki, mutta kun meidän on viim elokuun puolessa välissä pakko pitää ristiäiset, että kummit pääsee tulemaan :) kai on ok kastaa jo 1kk tai 1,5kk ikäisenä? en ole oikein näihin käytäntöihin perehtyny... :ashamed:

Raskausarvista...hitto, että ottaa päähän. Vatsani oli täysin merkitön viikolle 36 asti KUNNES ihan puun takaa alavatsalle on tullut arpia oikein kunnolla ja oikein räväkän punertavia!! :'( masentaa vaikka lapsellisen vähäpätöinen asia periaatteessa onkin! Mutta minkäs teet..saas nähä kuinka paljon noita tulee vielä lisää ja millainen hämähäkinseitti tämä maha lopulta on. Ois voinu luulla, että kun painoa ei oo IHAN hirmuisesti tullu (rv38 ja alle 9kg), että ois nuo merkitkin pysyneet poissa, mutta nähtävästi mun ihon venymiskyky vaan ei enää riittänyt! Äsh, kuinka omanapaista ja turhaa..mutta avauduinpas aiheesta kuitenkin...

Torstaipäivää vaan kaikille :wave:

Hetken kerkes aurinkoa palvomaan, kun se jo taas meni pilveen.. :whistle:

vauvauutinen ilmoitetaan muutamalle kaverille viestinä ja isovanhemmille on yleensä soitettu! :D

kastepappi on varattu vasta kun vauva syntynyt.. viimeksi n. 2vkoa synnytyksestä. Esikoisen aikana piti odottaa isyyden tunnustamista, niin sen takia pappi varattiin myöhemmin, nyt kun ollaan naimisissa ei tarvi tunnustaa mitään :LOL:

Täällä on rytmit kans ihan sekasin.. Puolen yön jälkeen maate ja 10-10.30 ylös ja pojat vetelee unia kans tohon 10.30, tänäänkin ne heräs viimesenä ja mä ekana, ihan kiva, kun sai rauhassa juoda aamukaffit :D

Viime yön nukuin muutenkin huonosti.. Yleensä vauva liikkuu illalla ja yöllä tosi paljon ja viime yönä olikin hiljanen, oon sit kokoajan tarkkaillu liikkeitä, enkä sillä saanut oikeen kunnolla nukuttua.. Nyt onkin sitte väsy ja tekis pikkupäikkärit mieli ottaa! |O ;)

Jospa ensin imurointia ja pyykkien viikkausta... :whistle:

nimistä kauniita nimivaihtoehtoja teillä ;) VIIA on erittäin kaunis nimi ja varmasti harvinainen, ite tiiän yhen reilun 1-vuotiaan Viia-tyttelin ;) Mä tykkään kans HETASTA.. Nimee pitää meillä pohtia tarkemmin, kunhan saahaan Toivo-Justiina maailmaan!! :heart:

Maamin ja Toivo-Justiina 36+6 :heart:

Jälleen kerran muutama tyhmä kysymys:

Monta paria liivinsuojia otatte sairaalaan mukaan ?

Entä pesettekö tuttipullot käsin vai koneessa ?
Kovin työläältä tuntuu toi pullojen käsinpesu ku vauva tulee. Ja toi keittelykin tuntuu olevan vaarallista puuhaa, onnistuin läikyttämään päälleni tulikuumaa vettä vähä vatsalle ja reidelle. Argh. :headwall:

Itse mietin tuota tuttipullo hommaa myös..eilen kun ne pesin ekaa kertaa pesin kyllä käsin ja sitten keittelin ne ja tutit plus rintapumpun osat. Mietin kans, että olis helpompaa laittaa koneeseen ja ei kai siihen käsittääkseni pitäis olla mitään estettä?!? Ja itse kans mietin tuota liivinsuoja asiaa joku päivä...saako niitä sairaalasta ollenkaan, vai pitääkö olla omat? kun tuntuu, että kaikkea niillä siellä yleensä on...

Voooi elämäää.

Siis lähettääs nyt niitä supistuksia tännekkin. Tää maha vaan "harjottelee" eli kovettuu aika ajoin, mutta muutapa ei tapahdu.

Voi elämä, että mä olenkin teitä ihan jäljessä. Mulla ei oo tuttipulloja, ei liivinsuojia, eikä edelleenkään sitä pakattua sairaalakassia...
Mutta luotan siihen että yli mennään, ettei tässä mikään kiire olekkaan. Kun ei voi harjoittaa kolmea ässääkään. Ei saa, sauna ei kiinnosta ja siivouskin on lähes mahdotonta tässä remppaläävässä, niin mitäpä tässä sitten..
:)

Nyt hakemaan poikia hoidosta. Veli tuli tuonne yläkertaamme ja se yrittää nyt vähän auttaa meitä. Pistää levyjä seiniin, että saadaan huoneita valmiimmaksi.

Mulla aina iskee jonkunlainen paniikki ku tulee jotain ylimäärästä "ongelmaa" mikä voi vaikuttaa siihen millon vauva syntyy. Sit touhuilen ja hoitelen kaikkia asioita.
Ilman näitä säikytyksiä mulla ois varmaan vielä vaatteetkin pesemättä.

Huhheijaa. Tosiaan. Oli aika dramaattinen eilisilta.

Kirjottelin tosiaan päiväkirjaan syntyjä syviä ylivaloisassa olkkarissamme, kun vähitellen aloin tajuta, etten oikein nää jokaisen kirjoittamani sanan jokaista kirjainta. Katsetta liikuttamalla kyllä sain kaiken näkyviin, mutta silloin joku toinen kirjain katosi. Sitten tämä alkoi muuttua reunoiltaan väreileväksi, sahalaitaiseksi palluraksi kummankin silmän näkökentän sivuvasemmalla. Pallo laajeni ja vilkkui reunoiltaan, ja lopuksi oli ihan näkökentän reunoilla.

Menin makkariin makaamaan ja soitin pari paniikkipuhelua. Äitini ja tätini vakuuttivat, että kyseessä on suvullemme täysin ominainen auramigreeni. Siinä vaiheessa tuntui vähitellen, kuin olo olisikin mennyt ohi. No, nousin, menin takaisin olkkariin ja aloin katsoa jalkapalloa. Tajusin, että värepallo väreilee yhä.

Soitin äitiyspolille, että mitä hittoa teen, ja ne sanoivat että voin tulla käymään, jos haluan ja asun lähellä. Mentiin. Sikiöltä otettiin sydänkäyrää yli tunnin, multa raskausmyrkytysverikokeet ja virtsanäytteet (puhtaat), ultrattiin (poitsu painoi tasan 3000g) ja lääkäri epäili auralliseksi migreeniksi. Sinänsä vaan jännä, että minkäänlaista kipua ei ilmennyt auran jälkeen. Eikä pahoinvointia tai semmosta. Vauvalla kuitenkin oli kaikki tosi hyvin ja päästiin kotiin.

Oltiin sairaalassa klo 22-00. Tulipa nähtyä synnytysosasto, kun ei sinne pääse enää kierrokselle.

Mutta toi kokemus vaan pelotti ihan helvetisti ja nyt ootan vaan lihakset kireinä joka sekunti sitä vilkkuelämystä palaavaksi. Oon ihan hiessä, hermona, ahdistunut ja paskana. Mulle jäi sellanen kuva, että mulla on joku aivokasvain tai vähintäänkin MS-tauti, koska päänsärytön migreeni tuntuu niin oudolta ajatukselta.. Näin koko yönkin pelkkiä painajaisia.

Oli yksi pelottavimpia kokemuksia se, kun se näköhäiriö vaan oli ja pysyi. Mä oon nyt ihan maani myynyt. Arvasinkin, että tää diibadaaba-helppo raskaus kostautuu ja tuun kokemaan jotain hirveää viimeisinä viikkoina.

En osaa kommentoida nyt kellekään mitään, sori, oon itkuisa ja toivoton nyyti!

surku-kardemummma & siroksi vauvaksi luokiteltu Sulo
37+3

No niih, sitä olis neukussa käyty ja seuraava aika meneekin jo sitten heinäkuulle...piiitttkkkäään tuntunen väli tulee...

rv 35+0 (32+5)
Paino +634g (-204g)
RR 116/77 (106/67)
Pissa ok (ok)
Hb 132 (ei mitattu, mutta sitä edellisellä kerralla 124, eli nyt noussut, jee :p )
sf 33cm (31cm) mut tällä kertaa oli eri mittaaja...
tarjonta RT (RT)
Syke + 140-160 (+140)
Liikkeet ++ (++)

Elikkäs kaikki näyttäis olevan hyvin :heart: Seuraavaksi onkin sitten 2.7 se synnytystapa-arvio ja sitten 6.7 seuraava neukku...niitä odotellessa... Ja mies tuli kuin tulikin mukaan neuvolaan, eipä paljoa mitään sanonut, mutta kuulema ihan mukava oli olla mukana ja nähdä mitä siellä tekeevät :heart:

Pai Eiköhän kaikki pienellä ole kunnossa, mutta ymmärrän kyllä huolesi asian suhteen :hug:

Mattila PUUH PUUH PUUH PUUH :whistle: Mie yritän täältä puhku siule suppareita :D Mukava, että ootte remppa-apua saaneet

laura-vm86 Voi ei miten inhottavia uutisia teille, itelläänkin pelko persiissä että millon lähtee talo alta ku tämä on vuokralla kuolinpesältä...saadaan ainakin siihen asti asua kunnes perinnönjako selvä, mutta sen jälkeen ei tiijä mitä tapahtuu

bambina Onnea sinne punktioon ja mukava kuulla, että pienoinen on käsivarsilla jo mahdollisesti tän kuun puolella :heart:

kastehommista Miellä edelleen se kädenvääntö menossa, että missä ylipäätään kastetaan koko lapsi ni mitään en olekkaan sitten vielä jaksanut miettiä mut viim. sen 2kk rajoissa ristiäiset järjestetään...mahdollisimman nopeella aikataululla ku nimi pidetään siihen asti salassa ni mitä aikasemmin se tulee julki sen parempi, muuten voi suustani nimi karata :LOL:

Miekään en edelleen ole sairaalakassia pakannut, eilen katottiin pienen kotiutumisvaatteet miehen kanssa yhdessä (mie valitsin ja mies myötäili ku pakotettuna sain sen edes niitä kattelemaan), mut tuttipulloja ja tutteja ei olla kyllä vielä keitetty...kait sekin homma tässä jossain välissä pittäis tehhä...

liivinsuojista mie ajattelin (jos nyt joskus saan sen kassin pakattua) ni änkää sinne useemman kappaleet nuita suojia mukaan..kaveri joka synnyttänyt kysissä sanoi et hällä oli omat mukana..joten en tiijä että tarjoovatko edes "talon puolesta"

Joo vaan jokohan sitä nytten olis kommentoitu taasen muutamiin asioihin :D

Kardemummma, en usko, että sun tarvitsee olla noin huolissas tilanteesta. Mulla ei varsinaisesti ole diagnosoitu koskaan migreeniä, mutta on kyllä sen luonteisia päänsärkyjä ja muita oireita ollut. Noita näköhäiriöitä ilman päänsärkyä mulla on kaikkiaan ollut 3 eri kertaa. Tosi pelottaviltahan ne tuntuu, ja kylmää hikeä meinaa pukata, mutta varmasti ei ole mitään hälyyttävää, kun ei synnärilläkään niihin enempää reagoitu. Tsemppiä sulle ja yritä nyt vaan ottaa rennosti kuitenkin.

Saga

kardemummma Voin vaan kuvitella miten inhottavalta susta tuntuu edelleenkin. Koita jotenkin saada ittes vähän rennommaks. Koska seuraavaks on päänsärky pelkästään jännityksestä.

Mulla oli eilen illalla paineet ihan pilvissä ja päätä särkeny jotain 2 päivää. Sitten mies mittaili kans paineita ja sai vaikka mitä ihme lukemia (normaalisti sillä ihan hyvät), tultiin siihen tulokseen et vien mittarin kalibroitavaksi, josko sitten vois taas luottaa vähä paremmin.
Nyt sitten vielä tänään tuli toi sappiarvo-tieto. Nyt pelottaa et jos nousee lisää. Argh.
Ja voi piru, varpaan lyöminen tuoliin sai aikaan supistuksen !

Kardemumma, mietin tässä vaan, että eikös sulla ollut kilppariarvot jotenkin pielessä? Mä sain aivan samanlaisen elämäni ensimmäisen aurallisen migreenikohtauksen joskus ennen joulua, kun sorkkivat kilpirauhastani (tai sen jäljellä olevaa puolikasta) sairaalassa. Aurallinen migreenikohtaus tuli samana iltana, ja ihan sama homma: ei pahoinvointia tai päänsärkyä. Meni ohi pelkällä levolla, eikä ole uusiutunut sen jälkeen. Kysyin lääkäriltä, että olisiko voinut johtua sen rauhasen kokeilemisesta. Lääkäri ei oikein uskonut siihen, mutta itse en poissulkisi sitä vaihtoehtoa. Migreeneillä on käsittääkseni selkeä yhteys hormoneihin ja niitähän se kilpparikin tuottaa.

Tsemppiä siis täältä! Kaikki on varmasti hyvin ja toivotaan, että ei uusiudu. Mulle ei ainakaan käynyt niin.

Muille voimia ja terveisiä ikuisesti jatkuvasta muuttohelvetistä (Marta, miten te selvisitte niin nopeasti?)

Solnushka

Neuvola kuulumisia myös täältä.

Viikot 34+2
Painoa per viikko+300g(kaikkiaan tullut tasan 5kg)
RR 124/80
Pissa puhdas
Sf mitta 33
Sykkeet 133-140
Kaikki ok,eikä tarttenu huolestua siitä nasolinin käytöstä,sanoi,että ei saisi ensimmäisellä kolmanneksella käyttää,sen jälkeen ei oo niin nuukaa,ei vaan suositella sen käyttöä.Huih,Kivi tippu sydämmeltä.Pikkasen jäi huolettaan se neukku tätin arvio vauvan asennosta,meinasi,että vois olla poikittain.Kunpa olis rt kun menen sinne lääkäriin.

Seuraava kerta on jo maanantaina 28.6,joka on se kauan odotettu lääkäri neuvola.jippii,ei tartte kauaa aikaa ootella.

et tämmöttii nyt =)

Kiitos älyttömästi kommenteista, ne helpottaa tosi paljon tällasta hysteerikkoa :hug: Mä hermostun aina aivan ylipaljon kaikesta terveydellisestä häikästä, kun harvoin on mitään. Ja diagnosoin itelleni aina kaikki kauheimmat jutut ja vaivun itkupaniikkiin. Onneksi mies osaa rauhoitella mitä parhaiten, mutta kun sekään ei oo nyt kotona..

Sinänsä ihan klassikko-osuvaa, että toi eilinen "kohtaus" alkoi juuri, kun olin kirjoittanut päiväkirjaan, että NYT alkaa äitiysloma, olin lähettänyt kaikki viimeisetkin rästihommat matkaan ja laskut perään, mietin tulevaa suurta elämänmuutosta ja alkoi jännittää. Lisäksi alkuviikko oli hullua hulinaa ja vieraiden emännöimistä, joten voi olla että ton "jutun" (mikä olikaan) laukaisi psyykkiset tekijätkin..

Mutta kilppariteoriassakin voi olla perää, viimeisimmässä kontrollissa arvot oli aika huonot, ja vaikkei rauhasta oo fyysisesti sorkittu, niin onhan niillä silti yhteys.

Anteeks tää itsekeskeisyys, on tässä kaikilla muillakin omat vaivansa! :p

Yhteistyössä