Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Iso :hug: kaikille kipuilijoille!

Ollaan me kyllä sitkeetä sakki täytyy sanoa! Joka aamu odottaa, että olis vauvauutisia, mutta ei :whistle: .

NeLa mulla vetää suonta takareisistä ja useimmiten tulee yöllä kääntyessä. Sattuu ihan hemmetisti! Mulla alkoi tää sama vaiva viimekin raskaudessa näihin aikoihin.

Arvista mä oon tainnut säästyä uusilta arvilta. Ennestään niitä on reisissä ja rinnoissa ekan raskauden jäljiltä.

Pojalle aamupalaa :wave:

Sherine + muru rv 36+0 POKS POKS
 
Huomenta taas.

Meni eilinen ilta taas jotenkin ohi ku oikeastaan vaan lepäilin ja lueskelin ku ei telkkaristakaan oikein tullu mitään. Tylsää siis.

Joku kysy maksa-arvoista. Mulla ne oli ok ja tosiaan sappiarvot oli raskaanaolevien viitearvoissa mut jos en ois raskaana niin ois kohollaan, siks uudet kokeet maanantaina. Et ehkä mä ihan turhaan tässä stressailen noista, mut kyl se taas säikytti :'(
Pitäisköhän tässä taas ottaa jotenkin enemmän rauhassa ku on noi arvot kohollaan vai voiko elää niin normaalia elämää ku näiden muiden "oireiden" kans voi ?

Unta ois tänään riittäny vaik kuin, mut heräsinpä tossa ihan hirveeseen painajaiseen niin ei juurikaan huvita enää nukkua lisää, ettei vaan uni jatku. Mä en yhtään muista et kävinkö ennen aamua vessassa :LOL: Alkaa vissiin menemään rutiinilla noi yöhyppäämiset meikäläisellä. Mitenköhän sitten ku vauvan yöhommista tulee rutiinia ? Aamulla sitten vaan miettii et heräsköhän se yöllä ollenkaan. :LOL:

Toivottavasti te, joilla on jo selkeet merkit synnytyksen alkamisesta, pääsis jo tositoimiin. Mulla itellä on taas sellanen fiilis ettei tää mihinkään tuu suosiolla, et joko leikataan tai käynnistetään. Vaikka merkit onkin olleet jo yli 2 kuukautta.

Tahtoo jo nyytin syliin !
 
:heart: POKS 37+0 :heart:

HUOMENIA |O |O

Täälläkin huonosti nukuttu yö takana... Heräsin taas virkeänä keskellä yötä, enkä meinannu saaha unta millään uudestaan ja pienokaisella oli menossa kunnon jumpat... Viime yönä taas heräilin kun masussa oli niin hiljasta :whistle: Jospa ens yö menis balanssissa, PLEASE!!!

PROVINSSIROCK alkaa tänään ja miestä yritin saaha sunnuntaina lähtemään mun kanssa rokkaamaan, mutta eihän tuo innostunut, mähän oon niin HEHKEE :LOL: Niin miksei?! Ehkä sitten ens kesänä :whistle: Mä oon ihan festarifiiliksissä!!!

ELOKUISET menivät tosiaan edelle.. No mä oon edelleen elokuussa täällä :LOL:

JOs laittais huushollin kuntoon ja kävis hakees maitoa kaupasta!!! ;)

Eilen tarttui H&Mltä parit puolipotkarit jälleen käteen, mutta toiset oli täynnä sydämmiä, niin oli aivan pakko ostaa, munhan ei siis pitänyt ostaa enää yhtään mitään.. Lipasto tursuaa muutenkin vaatteista! Ja alennusmyynnitkin oli alkaneet, notta ens viikolla TÄYTYY käydä tsekkaamassa kunnolla aleet :D :D

Perjantaita mammat ja masut :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 37+0 :heart:
Ps. Vauvani on täysiaikainen :D
 
Huomenta huomenta :)

Tainnut monella olla tuskainen yö, :hug:

Miehellä piti tänään olla vapaapäivä, mutta kun aamulla vielä vähän ennen kymmentä köllöteltiin sängyssä ni eikös miehen työnantaja soittanut ja pyytänyt tulemaan kolmeksi töihin ku alottaavat rehun teon... että se siitä miehen vapaapäivästä...

Ai niin alet ovat alkaneet..pitäsköhän sitä itekkii jaksaa raahaantua tässä vielä joku päivä kaupoille katselemaan mitä kivaa sieltä löytyis :D

Josko sitä itse yrittäs tänään taas vähän siivoilla, tiskikone on jo pyörimässä, vielä ku imurois (vielä ku se imuri taas toistaiseksi toimii) ja pyöräyttäs vaikka koneellisen pyykkiä...supistuksia on täälläkin suunnalla ruennut tulemaan, mutta ei säännöllisiä tai ylettömän kipeitä...

Rae ja Nyytti 35+1
 
Siis ei vieläkään vauvoja! Voih! Me heinäkuiset ollaan vauvojemme kanssa aika kestävyysurheilijoita näköjään..

Nukuin yön ihmeen hyvin, nukahdin joskus pikkusen ennen puoltayötä ja heräsin vähän ennen kymmentä. Välissä kävin kolmesti veskissä, mulla tuntuu olevan tää kolme käyntiä per yö aika vakio nyt. Olin ihan ihmeissäni kun heräsin ja katoin että kello lähenee kymppiä :) Vissii eilinen ilta kumminki verotti voimia.

Tänään jo kerkesin vetästä zumban :) Tein tosin vaan sen 20min kestävän ohjelman, enempää en ois jaksanutkaa. Mut oli kivaa pitkästä aikaa. Siitä sain kiitokseksi supistuksia, mutta neki jo tais rauhottua.. Höh :/
Mennään tänään miehen kanssa kattoo sille ale t-paitoja,ehkä mullekin tai vauvalle löytyis viel jotain kivaa.

Tsemppiä kipujen kanssa kärvisteleville! :hug:
 
Mattila: Ilmottaudun kyllä heti mukaan kerhoon jos tätä painoa tästä joskus sattuu vahingossa tippumaan/katoamaan johonkin! :D lähtöpainokin jo aikamoinen ni hirvittää kaik kilot mitä täs nyt kertyy! esikoisest tuli 10 ja lähti 16kg toivottavasti nyt kävis samoin..enemmän kiloi kyl tulee ihan varmast ku viikkoi viel niin pal jälel! :/
Huomenna sit alkasi äitiysloma, oon ollu kyl hoitovapaal jo huhtikuun alust et eipä tuo arki tästä mihinkään muuutu. nyt vaan ootellaan et ä-pvrahaa alkais tulemaan, alkaa jo ottaa aikalailla pannuun tämä pa:na oleminen

kantsii hei ottaa magnesium+Bvitamiinia niihin suonenvetoihin! ja juoda pal vettä+ tukisukat! mul auttaa ne, ei oo yhtään tullu täs raskaudes!
 
Poli takana, kaikki ok. Ensi keskiviikkona käynnistetään, jos haluan. Nyt pitää tosissaan alkaa pohtimaan tuollaista asiaa. En siis osannut nyt vielä sanoa mitään. Tämä flunssa on kyllä vienyt voimat viime päivinä, että jospa tämä edes ehtis parantua ennen synnytystä.

Nyt ei järki juokse muuhun. Mukavaa päivää.
 
Jaahas...neuvolassa käyty ja kaikki taas ok. Paino ei oo noussut, eli kokonaissaldona toistaiseksi rv 38+1 se vähän alle 9 kg! Paineet ok ja pikkunen vahvasti rt ja on kuulemma tosi alhaalla ja pää kiinnittynyt, kun ei enää saanut päätä heilumaan. Seuraava neukku vasta jussin jälkeen....toivotaan, että sinne ei tarttis mennä enää! =) kamalasti pikkunen liikku, kun kuunneltiin ääniä ja niin teki muuten viime yönäkin. En käsitä mikä ihme myllerrys sillä oli yöllä käynnissä, kun ei yleensä liikkumisellansa yöllä häiritse laisinkaan. Noh, jospa sekin alkais olla jo yhtä tympääntynyt masussa olemiseen ja päättäis vaikka tulla lähipäivinä maailmaan! =) toivossa on hyvä elää....

Zeenah ja pikkunen 38+1 :heart:
 
Ja tosiaan. Liplatus...täällä voitais ottaa tuo sun käynnistysaika enemmän kuin mielellään! :LOL: On toki kiva, jos pikkunen lähtis tulemaan itsestään, mutta kun on tämmönen pilkunviilaaja ja aikataulujen rakastaja, niin käynnistys ja sektio sopis silleen paremmin munlaiselle ihmiselle! Noh, jospas tämä neiti ois sitten vaikka oikein säntillinen ja tulis maailmaan juuri laskettuna päivänä!
 
Heissan kaikki,

Musta on vaan kivaa, että heinäkuiset vauvelit haluaa syntyä täysaikaisina. Parempi niin päin! Kyllä me mammat jaksetaan sinnitellä, kun tiedetään, että vauvoille jokainen päivä masussa on plussaa ainakin tuonne rv 37 asti. Eikös? :)

Liplatus Hurjaa! Pikkaiset alkaisivat sitten olla valmiita tulemaan. Jänskättääkö? Katsoin just Vauva tulossa ja siellä nainen synnytti kaksoset. Sieltä ne ihan nätisti tulla tupsahtivat. :)

Nukuin itse yllättävän hyvin viime yön, tosin näin taas outoa unta. Olin synnytyslaitoksella ja tajusin yhtäkkiä synnyttäneeni, mutta en muistanut siitä mitään. Epäilin sitten, että mulle ois tehty sektio, mutta mitään haavaa ei ollut enkä ollut yhtään kipeä. Ja mulla oli ihanat vatsalihakset yhtäkkiä. :D Hoitaja sanoi mulle, että mies ja vauva odottavat kahviossa ja siellä mies istuikin ISON vauvan kanssa. Vauva näytti ihan taaperolta, istui syöttötuolissa ja söi itse lusikalla puuroa. Mies kertoi, että olin synnyttänyt sen just ja se painoi 5kg. Jotenkin se vauva oli tosi ärsyttävä - sellainen näsäviisas. Sitten mun hyvä ystävä soitti mulle ja sanoi, että se on kans synnärillä (ei siis oikeesti ole tietääkseni edes raskaana) ja että sille on tehty just sektio. Se itki, että on kauheen kipee ja pyysi mua tuomaan sille pari Buranaa ja siideriä, jotka sitten hain hoitajalta ja vein heräämöön... Ja sitten heräsin. Oli kiva huomata, että vauva on vielä masussa. :)

Hyvästä yöstä huolimatta kipuilut jatkuu täällä. Ja eilen supisti käytännössä koko illan. Mulle tulee harjoitussupistuksia, jotka ei laukea ollenkaan ellen mene makuulle. Ja ihan kuin ne pikkuhiljaa alkais sattuunkin enemmän. :eek:

Mitäs vielä? maamin82:lle onnea täysiaikaisuuden johdosta. :flower:

Olivia & Vauveli (toivottavasti alle 5kg!) 36+5
 
Hyviä unia Olivialla :LOL:

Täällä vaan jotenkin tylsistyttää ja väsyttää ihan hirveesti. Ei vittis kuitenkaan koko päivää nukkua, ku ei sitten taas yöllä saa unta. Oon tässä aamupäivän kattonu Sinkkuelämää 4.kautta, tuntuu ettei siihenkään oikein pysty keskittymään.
 
Heii! Oon taas meinannu unohtaa koko pinon :ashamed:

36+2 menossa ja välillä kovastikin supistelee etenkin iltaisin, kohdunkaula viikko sitten lääkärissä lyhentynyt 3cm->2cm ja ulkosuu sormelle auki, rt ollut jo useamman viikon ja pää kiinnittynyt että kyllä tulossa on hän :heart:

Mites teidän äitilomapäivät kuluu? Mulla pyykkiä pestessä, netissä surffaillessa, telkkaria töllöttäessä ja kissoja viihdyttäessä :)
 
Olivia 81 Toi uni :D Mäkin oon huomannut että unista on tullut ennenkuulumattoman tapahtumarikkaita ja värikkäitä.. Jotkut liittyy vauvaan ja synnytykseen ja jotkut ei mutta yhtä outo tunnelma ja meininki niissä on aina :snotty:
 
Tervetuloa vaan takasin Lumo! :wave:

Mulla taas ihan selkeesti jokin pesänrakennusvietti nostaa päätään. Kauheen vaikee lopettaa siivoomista. :D Voin rehellisesti sanoa, ettei KOSKAAN ole ollut tälläistä ongelmaa! Tai sitten se johtuu ihan vaan siitä, että en ole koskaan aikaisemmin viettänyt päiviä näin tiiviisti kotosalla ja nyt on sitten valitettavasti aikaa katsella kaikkia likaisia nurkkia...

Mutta nyt ehkä jännittävän päivän kohokohta eli päikkäreille. ;)
 
Päivää!

Täällä synnytyssuunnittelu, eli synnytystapa-arvio takana. Ja HELVETIN masentunut olen.
Paikat ei oo muuttunu yhtään tuolta viikolta 33 vaikka kipuja ja juilinoita on ihan riittämiin (ei kuitenkaan mitenkää älyttömän kipeitä, eli sormelle auki ja n.2 cm kanavaa jälellä.
Ja kaiken kukkuraksi paino arvio oli 3.5kg.. Että näin... tää vauva ei sitten varmaan koskaan ulostaudu vaik niin piti ennen aikojaan tulla, hyvä siis ettei tullut, mutta nyt voisi jo tulla!!!!
Mä siis synnytän varmaan viikolla 42 sellasen 5.5 kilosen norsun! Voi perkeleen perkele!
Toisaalta on helpottunut olo, kun nyt ei edes tartte aatella että syntys enne LA, mutta potuttaa niin paljon että vielä lykyssä 4 viikkoa siihen että käynnistetään, ja sitten pusketaankin norsuvauvaa ulos..

Anteeks nyt pelkkä oma napa, mutta ei kyllä päässä liiku mitään muuta ku suunnaton ärtymys, tuun kommentoimaan teidän juttuja päikkäreiden jälkeen.. Jos nyt edes jaksan niiltä herätä.. Voisin nukkuu sinne synnytykseen saakka itse asiassa.. :kieh:

susanna ja papu POOOOOOOOOOOOOKS 38
 
Täällä ollut myös pientä supistelua,mutta joudun toivomaan ettei lähtö vielä tulisi (etisen istukan takia)...tiistaina viimeinen ultra ja sovitaan sektio päivä. Jos ei tässä jo aikaisemmin näytille joudu menemään...koko suku hälytysvalmiudessa :D

äiti -79- ja vauva 35+6
 
Huhuu... en minä saa teitä kiinni millään :LOL: :LOL: , nyt luen vasta sivua 21, en siis tiedä yhtään mitä ootta sen jälkeen kirjoittaneet...

NeLa sulla on kyllä jännät paikat, toivottavasti kohta saisit vauvelin, ettei tartteis kovin kauaa enää kärvistellä. Ei oo kyllä yhtään hauskoja noi kivuliaat supparit :( .

Fiinukalla on kyllä tosi nätti vauvanhoitonurkkaus ja kaikki kivasti valmiina - oispa itelläkin... Meille ei enää vaan mahdu tollasia laittaan, esikoisen ja toisen lapsen aikaan oli enemmän tilaa, kun oli 2 makkaria tyhjänä vielä.. mut nyt ne on noilla isommilla lapsilla, joten hoitopöytää meille ei tule, vaan laitan ton hoitoalustan tohon makuukamarissa olevalle pöydälle, jonka vieressä kaapissa on vauvan vaatteet yms.

Hoitolaukku Ne on kyllä hirveen hintasia ja halvemmallakin mielestäni pärjää. Meillä on toi Vauva-lehden hoitolaukku ja se just pestiin - pitäs vielä siistiä siitä pois noi kisun karvat - se on miinusta laukussa, et kerää kaikki karvat itteensä... milläkähän ne sais pois nii ettei keräis niitä enää - ideoita?
Sit ostin jossain vaiheessa kirpparilta 4 ekellä Brion kovan hoitolaukun ja se on ollut mulla beuti boxina - tosi hyvä. Sen vois tietty tyhjätä noista meikeistä ym. joita pidän siinä matkoilla ja ottaa vauvan käyttöön. Senkin olen vasta pessyt.
Esikoiselle aikoinaan ostin vaunujen oston yhteydessä hoitolaukun, joka nyt nakattiin roskiin - sisusosa oli mennyt niin surkeaan kuntoon. Hinta - laatusuhde ei kyllä siinä laukussa ollut ollenkaan kohillaan - surkee esitys hoitolaukusta :kieh: .

Pai Minäki mittasin sun innoittamana vyötärön ympäryksen ja sain 114,5 cm - hurjaa... ja viikkoja on nyt 36+4. Jatkuvasti saan kommetteja masun isosta koosta... viimeksi tänään optikolta, kun kävin näköä tarkastuttaan. Optikko muuten tuumas, et raskaushormoonit vaikuttaa näköönkin ja raskauden aikana ei kannata laseja mennä uusimaan - kannattaa uusia sit joskus synnytyksen jälkeen, kun hormoonit on tasoittuneet... Muuten saattaa olla myöhemmin laseissa liikaa miinusta...

Turvotus sitä on täälläkin aivan järkysti...

Sairaalakassi Ei ole pakattu vieläkään.. jokohan tuo kohta pitäs aloittaa?

Juhannus ollaan näillä näkymin Vaasassa kesälomareissulla.. Neuvolan täti tuumas, et onhan niitä sairaaloita sielläkin jos lähtö tulee, mut uimaan ei enää kehottanu, kun ollaan tropiclandiaan menossa.. Kaulakanavaa vielä jäljellä, sisäsuu sormen kärjelle auki..

Liikeet tai oikeestaan niiden väheneminen huolestuttaa täälläkin. Pikkuinen on aika vähäsen liikkunut nykyään aikaisempaa verrattuna ja eilen neuvolassa oli sydänäänet eka luokkaa 118, mutta onneksi sitten saatiin parempia lukemia ja neuvolakorttiin on merkinnyt 118-150. Meinas, et saatto johtuu siitä alhanen syke, et vauvalla ei ollu energiaa, kun oli syönnistä pitempi aika ja banaani, jonka söin ootosaulassa ei ollu vielä kerenny vaikuttaa... sain noottia siis syömisestä eli pitää syödä tiuhempaan... ja seurata eilinen päivä liikkeitä. Pikkasen on pistänyt nyt enemmän huolestuttaan, mut sain kuiteski liikelaskennassa yli 10 liikettä puolessa tunnissa... Mutta silti huolettaa...

Muut neuvolakuulumiset:
painoa oli tullut + 817 g, rr 120/73 p. 86, sf 33, Rt (tarkistettiin ultralla), sydämen syke 118-150 +, liikkeet laittoi kuitenkin ++.
Masu on aika kova kokoajan, mut kovettuu entisestään supparin tullessa.

Pitäs ruveta pakkaileen, kun lähtään mummolaan viikonlopuksi. Mies jatkaa sieltä huomeaamuna aikasten linja-autokyydityksellä Hyvinkäälle Jukolaan suunnistaan. Enpä taida jaksaa miehen suunnistusosuutta kattoo, kun lähtee joskun yöllä 2 aikaan suunnistaan - riippuu, millon edellinen tulee maaliin... Minä siis jään lasten kans mummolaan odottaan, et mies tulee joskus sunnuntai-iltana takas mummolaan ja päästään sit jatkaan matkaa kotia. Että tämmönen viikonloppu meillä - mites muilla?

SMSM ja Hippu rv 36+4
 
Jopas, alkaa olla jo monilla enteileviä oireita! Niin myös täällä. Koko viime yö oli oikeastaan ihan outo, toi esikoinenkin valvoskeli lähes koko yön! Oliko joku täyskuu tai jotain? Eli joskus puoli kahden aikaan alkoi supistella ja jatkui aamuun asti. Yllättäin aamulla ei enää mitään. Mutta toi esikoinen! Taapero jutella mölötti mulle sängystään melkein koko yön, olinkin ihan varma, että näinkö tästä tulee hyvä lähtö synnärille, kun ei tarttis toista herättää! :LOL: Mutta ei vielä.
Ai niin, heinäkuu on kuulemma sen takia ruuhkaista aikaa, kun ne perheet, ketkä voivat suunnitella, suunnittelevat lapsen syntymän kesäloman ajalle! En tiedä onko totta vai urbaani legenda. :D
 
Kuinka moni oikeesti suunnittelee vauvan saantia, siis nuin tarkasti, että kesälomalle synnytyksen ajottas??? Tietty varmaan ne uraihmiset, joilla on normaali kierto ja ovuloivat joka kierrossa :LOL:

Tällä meikäläisen penskalla on ollut ihan järkyttävä hikkamaratooni eilisestä lähtien...loppu kyllä yöksi, mutta taasen aamusta alotti miun herättyä :LOL:

Jaa, sinne se mies töihin lähti ja lupas ilmotella jos ei tule kotiin nukkumaan. Eli yksinäinen ilta tiedossa, jos jonnii leffan pistäs pyörimään ja söis loput karkit pois...
 
Mä en nyt oikein tiiä taas vaihteeks et mitä tekisin. Tää tapahtu jo eilen illalla. Olin ihan normaalisti pissalla ja samalla tietty supisti. Luulin et on tarpeet tehty, mutta lorina jatku vielä hetken.
Voikohan se olla lapsivettä ? Paperiin ei jääny mitään ihmeellisiä värejä, enkä oo mitään limatulppaakaan pongannu, ainoastaan sen oon huomannu ettei tuu enää sellasta samanlaista valkkaria ku aikasemmin...
Anteeks. Tää on tosi ällöjuttua, mut jotenkin pyörii mielessä et pitäiskö tähän jotenkin reagoida tai ainakin soittaa sairaalaan ?
 
Toi mun aiksempi pohdinta ratkes sillä ku soitin Jorviin (taas vaihteeks :D ).
Sano et tuskin oli lapsivettä jos ei oo tullu uudestaan ja housut pysyy kuivina ilman sidettä.
Hitsi jos nää mun kaikki puhelut ja kyselyt kirjattais siel johonkin niin oishan melkonen lista...
 
Pai Sama meininkin täälläkin. Luulet olevas "valmis", mut vähän ku itseään heilauttaa ni huomaa ettei ollukkaan. Omituista tää maha pystyssä elminen. Mitenköhän mä osaan enää sit elää ilman kaikkia omituisuuksia? :D
 

Yhteistyössä