Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Mulla on ruokiin ja juomiin sama suhtautuminen kun Ennulla :hug:
En yleensäkkään juo ikinä yhtä juomaa,vaan silloin kun juon lähden sitten juhlimaan kunnolla,mutta tämä nyt ei sitten todellakaan tapahdu edes joka kuukausi :saint:
Nyt siis ilman alkoholia raskaus,ja ehkä sitten taas joskus vielä juhlitaankin kun pikkuinen kasvaa =)
 
bambina mulla kuunneltiin viimeneuvolassa, kun viikoja oli kasassa kuukautisten mukaan 10+5. Riippuu toki laitteista vissiin, mut niin oon käsittäny, ettei ole varmaa kuulla sydänääniä, jos koittaa ennen 10 raskausviikkoa! =)

Täälläkään ei juoda raskauden aikana, kuten ajattelee Ennu ja hipsukin. Oon ehdoton sen suhteen. Kuten myös tupakoinnin suhteen ja muutenkin "vaarallisten" ruokien suhteen. Perustelen sen myös sillä, että jos jotain olisi vialla, en haluaisi lopun ikääni miettiä, että johtuiko se jostakin, mitä olen syönyt tai juonut. Toki ääriesimerkkeinä esim. alkoholistien tai narkomaanienkin lapsi on voinut syntyä terveenä, mutta... Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee.

Olipa muuten kiva käydä ravintolassa viimeviikolla, kun tilasin kypsän pihvin ja ensimmäinen oli selvä medium, ei muuta kuin annos takaisin keittiölle ja kun uusi pihvi saapui, se oli medium+. Että otti päähän ja pihvi jäi lautaselle, kun en kertakaikkiaan uskaltanut sitä syödä. Sain ruokailun ilmatteeksi ja syytä olikin, kun kokki ei kerran osannut asiakkaan mukaista toivetta täyttää. Kypsän pihvin paistaminen ei luulisi olevan kovin vaikeeta, kuten myös totesi kokki-äitini.

Mua jännittää ihan hirveesti keskiviikon np-ultra. En millään malttais odottaa sitä. HUI!!! :eek:

Mukavaa päivää kaikille!! :wave:

Star86 & Hope 11+4 :heart:
 
Heippa täältäkin!

Mulla oli aamusta toka neuvola. Kaikki arvot oli oikein hyviä, paino oli tippunu vajaa pari kiloa, mutta pahoinvoinnin piikkii se menee. Verenpaine oli 58/108, mut pelkäsin et ois ollu tosi tosi korkee ku oon syöny niin hirveesti salmiakkia :D ei näköjää oo vaikuttanut. Viimeks noi lukemat oli muistaakseni 60/112.

Ja sitten vihdoin ja viimein kuunneltii sydänäänet! Tosiaa ultrassa tuli takapakkia muutama päivä ja tänää viikkoi 11+6, eikä 12+3. Silti heti kun anturin pisti vatsan päälle nii kuulu ihan selkeä höyryveturi :heart: Neuvolan täti tuumas, että jaa tää onki meidän laitteilla harvinaista, että näin heti kuuluu syke niin vahvana ja selkeenä :) oli vanhat laitteet. Pikkusella syke oli 162 eli ihan hyvä ilmeisesti. Mutta oli se jännä tunne, kuulla ne äänet, oi juku :heart: Oispa mies vaan päässyt mukaan, haluisin niin että sekin kuulis sydänäänet..

Seuraava neuvola onki sitten neljän viikon pääst, tammikuun puolivälissä.

Jendde: Mulla auttaa hampaiden pesussa se, että käyttää vähän normaalia viileämpää vettä. Lämpimäl vedel jos pesee nii sitten kyllä saa lavuaaria siivoilla...

Odotan: Mulla ei myöskää normaalisti juuri koskaa oo pää kipeä, mutta nyt odotusaikana se on ollu ihan perusvaiva. Mutta juominen auttaa tosiaa. Mitää särkylääkkeitä en ole halunnut ottaa, kun on noi omatki tabletit mitä pitää napsia joka tapauksessa.

Nyt meen tekee joulupipareita ja mansikkakeittoa ison kattillallisen! :)

Mukavaa päivän jatkoa toverit :)
 
Nyt on käyty np-ultrassa! Kaikki näytti tosi hyvältä, ultrattiin alakautta ja mahan päältä ja kumpaakin kautta näkyi hyvin. Syke näkyi selvästi ja oli kallonrakenteet ja sun muut jutut hyvän näköset. Niskaturvotus 1mm mikä on kuulemma tosi hyvä. CRL-mitta oli 5.08 cm ja reisiluun mitta 1.75cm =) Laskettu aika muuttui yhdellä päivällä, eli listaan voisi mut siirtää 7.7 kohdalle. Viikkoja nyt siis ultran mukaan 11+5, menkoista laskien 11+4, eli aika tarkka se oli kun vaan yhdellä päivällä heitti. Oli kyllä tosi uskomaton ja ihana kokemus toi ultra kun ekaa kertaa näki pikkusen. Piti vähän herätellä vauvaa että sai katottua ne kallonrakenteet, niin se oli tosi sulonen kun alkoi käsiä huitomaan ja pyörimään siellä :heart: Kätilö sanoi että mulla on toi kohtu ihan tosi edessä tossa, se kuulosti ihan siltä kun ei koskaan ennen semmosta nähnykkään :D Sanoi että käy sääliksi mua kun varmaan pissalla joutuu juoksemaan tosi usein. Ja niin kyllä joudunkin. Eilen illalla kyllä tunsin tosi selvästi kohdun tosta mahan päältä. Ihan parin päivän sisällä siihen on semmonen selvä möykky ilmestyny. Unohtumaton kokemus oli tuo ultra! Pikkunen laittoi peukunkin suuhun yhessä vaiheessa ja siitä napattiin kuvakin :D Kätilö sanoi siinä vielä että on ihan täydellinen vauva. Nyt vaan odottelemaan niitä verikokeiden tuloksia. Toivottavati kaikki on hyvin siltäkin osalta. Voin laittaa ultrakuvaa jossain vaiheessa, jos vaikka jotain sattuu kiinnostamaan ja kirjottelen lisää myöhemmin, tää nyt oli tällänen omanapa-tarina, anteeksi :kieh: :)
 
Kävin itse vime viikolla neuvolalääkärissa (silloin 10+2) ja sydänääniä ei edes yritetty kuunnella vielä. Lääkäri sanoi, että "ei ole realististi olettaa, että kuuluis". Taisi enemmänkin suojella meitä pettymykseltä, jos ei vielä kuuluiskaan...
 
Huomenta taas pitkästä aikaa. Täällä itsekseni naureskelen, kun ihmisten oirekuvaukset on kuin omasta elämästä :) Paha olo jatkuu taas, rinnat on isot, muttei kipeät ja toi hampaiden pesu on kauhistus. Tosin mulla se on se hammastahna, mikä yököttää. Kaikki asiat itkettää ja yöheräilyt alkaa kiristää hermoa ihan tosissaan.

Alkoholista olen aika nollatoleranssilinjalla, mutta saatan jouluna sen pienen lasin ottaa. Ruokasuositukset mua ottaa päähän, kun ei voida vaan suoraan sanoa, että tätä saa syödä ja tätä ei. Mitään ei vaan suositella ja sitten jossain sanotaan, ettei saa syödä homejuustoja ja jossain taas, että hyvin voi syödä jos on tehty pastöroidusta maidosta. Ja jossain sanotaan, että ei graavilohta tms. ja sitten taas voikin syödä jos on itse tehty. En siis tällä tarkoita, että keskustelu tässä pinossa ärsyttäisi vaan eikä voida tehdä selviä ja yksiselitteisiä ohjeita. Rajoitukset itsessään ei ärsytä, kyllähän sitä eläisi vaikka perunalla ja lihakastikkeella jos se olisi ainoa sallittu, mutta ehkä ymmärrätte, mitä ajan takaa.

Onneksi ei ole enää montaa päivää jouluun ja jouluruokiin! Luoja, että voi ihminen himoita kinkkua ja lanttulaatikkoa! Ja nyt uutena himon kohteena on tuore ananas. Söisin sitä vaikka kuinka jos vain suun limakalvot kestäisivät. Nam nam!!
 
täällä on käynyt taas oikea kuhina :LOL:

mä oon kanssa ennun, hipsun ja star86 kanssa samaa mieltä tosta alkoholista ja ruoka-asioista, mutta kukin tehköön munkin puolesta niin kuin haluaa ja parhaaksi katsoo.. mutta itse en aio ottaa yhtään alkoholia enkä syödä kiellettyjä ruokia.

käytiin tossa yksi päivä mun äidillä kylässä ja paljastettiin meidän vauvauutinen.. kyllä se sen tuntui ihan hyvin ottavan.. ihmeen hyvin.. mutta kyllä jännitti kertoa..

mä löysin tänään aamulla hm:n alennusmyynnistä ihania vauvanvaatteita, oli ihan pakko ostaa pari :D

viel viikko ois np-ulraan.. odottavan aika on pitkä!

Bebek ja :heart: 11+0 (mut oikeesti kai 9+6) :heart: :heart:
 
Oon käyny taas lueskelemassa, mut en oo saanu tekstiä aikaseks...
Täällä vatsa ja kyljet kipuilee välillä tosi ilkeesti, mutta kipu on hetkellistä ja menee sitten aina itekseen ohi. Ultraan vielä aikaa viikko ja ehkä hypin kohta seinille jos ei viikko mee nopeesti !
Jotenkin on mieli ollu maassa tässä vähän pidemmän aikaa... Mitään ei oikein jaksais, eikä mikään muu ku nukkuminen huvittais. Ja yöheräämiset tulleet täälläkin kuvaan. Tympii ku ei saa öitänsä edes nukuttua kunnolla, saatika ilman päättömiä unia. Aamuisin sitten ihan kiukkunen ja väsynyt.
:kieh:
 
Moips!

Töissä on sen verran hiljaista, että täällähän minä surffailen :whistle:

Hassua kun meillä sydänäänet kuunneltiin ja kuultiin jo ekalla neuvolakäynnillä rv 9+1. Me ei itse asiassa oltais haluttu sitä, koska tiedän miten paljon oisin ressaantunut jos ne ei ois kuulunut, mutta se rempseä täti vaan pisti mut siihen pöydälle ja dopplerin masun päälle. Se sanoi, että jos ei ole paljon vatsanpeitteitä (läskiä kauniiisti ilmaistuna:)) eikä kohtu ole taaksepäin kallellaan, niin se kuulee yleensä jo 8+3 alkaen! Mutta varmasti tää riippuu laitteestakin. Ihan fiksua kuitenkin mustakin, ettei liian aikaisin yritetä kuunnella ettei sitten turhaan murehdi.

Itsekin olen aivan ehdoton ton alkoholin kanssa, kuulun niihin jotka ei ymmärrä yhden lasillisen iloja joten oon mieluummin ilman :) Ja musta tuntuu että sen maku alkais kyllä oksettamaankin. En kuitenkaan myöskään tuomitse yhden pienen lasillisen ottamista silloin tällöin joten kukin tyylillään :)

Eilen tuli väännettyä joululaatikot ja tänään olisi vuorossa ainakin joululimput, namnam! Jouluhäsääminen on kyllä ihanaa, varsinkin kun pahoinvointi on helpottanut! :heart: Aamulla tuli taas tosin oksennettua hampaiden pesun jälkeen (se tuntuu olevan monella vaikeaa!!) mutta ei niitä oikein viittis pesemättäkään jättää :)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja tsempitykset np-ultra-jännäilijöille ja kaikille muillekin! :wave:

Nuu ja lilliputti 12+1
 
siksi kyselin sydänäänistä, kun nyt vahvasti epäilen, että jotain olisi pielessä ja soitin neuvolaan ja ne sieltä aika nihkeesti olivat halukkaita tekemään yhtään mitään. ultrata eivät voi kun ei ole ollut vuotoja ja sydänääniä menen huomenna yrittämään, mutta niistäkin sanoi, että ei varmaan kuulu. eli epätietoisuudessa eletään... :ashamed: ja muutenkin on ollut jotenkin rankkaa tässä nyt muutamat päivät, vaikka kai se on tämä huoli ja juuri edellä mainittu epätietoisuus. ja vielä kun tuntuu että tulen ihan jälkijunassa kun monella on ne np-ultratkin jo takana... tuntuu että aika matelee eikä mitään tapahdu! aaaarrgghh! vaikka kuitenkin ollaan jo 10+1, mutta silti...odottavan aika on pitkä, tällä kertaa kirjaimellisesti!!! :LOL:

itse olen samoilla linjoilla tuon alkoholin suhteen, mutta täytyy myöntää että kun oltiin sukuloimassa, niin siellä oli tarjolla tällaista homejuustodippiä minkäköhän kanssa, enkä voinut jättää ottamatta kun se kuului oleellisesti tarjottaviin niin olishan siitä nyt ihmetys syntynyt...yritin kyllä jättää homejuustonokareet syömättä ja syödä sitä muuta osuutta... siskoni ja työkaverini ainakin sanoivat, että he ovat syöneet raskausaikoinaan kaikkea, eikä mitään tullut. en nyt varmaan ihan samanlaiselle linjalle lähde, mutta voi olla, että jouluna saatan maistaa vähän tuota valkohomejuustoa... :ashamed: Martan kanssa siinä samaa mieltä, että kunnon rajoitukset pöytään, eikä mitään suosituksia!!! niitä voi tulkita monella tapaa... mutta juu, kyllä itsekin varmasti yritän kaikkea välttää, mitä ei suositella, mutta en jotenkin jaksa uskoa, että yhdestä jouluisesta juustomaistiaisestani voisi koitua jotain todella vakavaa...ehkä olen väärässä... :/
 
bambina sehän tässä onkin paskamaista, että mahdollisuus saada listeria tartunta on ihan häviävän pieni, mutta käsittääkseni jos sen saa, niin keskenmeno/kohtukuolema on sitten varma juttu.Eli se vauva ei ymmärtääkseni kestä listeriaa yhtään.

Sain juuri uuden työlistan esimieheltä ja ilokseni huomasin, että joululoma on huomisesta 10.1 asti!!! Oli oikesti yllätys, kun en yhtään tiennyt, mikä mun ylityötuntitilanne on ja nyt kun ne kaikki ottaa pois, niin saa nauttia joulusta ihan rauhassa. Elän toivossa, että myös pahoinvointi olisi silloin jo helpottanut, kun johan siellä menee 16 vko rikki heti tammikuun alussa.
 
bambina No tosi kurjaa et suhtautuvat neuvolassa noin äidin pelkoihin... :( Mutta lähdetään siitä että kaikki on kunnossa. Ja kerrotte uutisen jouluna ihmsille, joille kertoisitten myös siitä jos kaikki ei ole kunnossa.
Mulla on eka ultra vasta viikon päästä, eikä tässä ole muuta todisteita kun raskaustestin tulokset + oireet (vähenemään päin nekin). Ja kuitenkin mennään viikoilla 11+1.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuu82:
Hassua kun meillä sydänäänet kuunneltiin ja kuultiin jo ekalla neuvolakäynnillä rv 9+1. Me ei itse asiassa oltais haluttu sitä, koska tiedän miten paljon oisin ressaantunut jos ne ei ois kuulunut, mutta se rempseä täti vaan pisti mut siihen pöydälle ja dopplerin masun päälle. Se sanoi, että jos ei ole paljon vatsanpeitteitä (läskiä kauniiisti ilmaistuna:)) eikä kohtu ole taaksepäin kallellaan, niin se kuulee yleensä jo 8+3 alkaen! Mutta varmasti tää riippuu laitteestakin. Ihan fiksua kuitenkin mustakin, ettei liian aikaisin yritetä kuunnella ettei sitten turhaan murehdi.
Ou nou... Pitääkös tää nyt tulkita niin, että neuvolalääkäri pitää mua pullukkana? :D

Noo ei sentään, aika vähän täälläkin on rasvapeitettä vatsan päällä (tai itse asiassa koko ajan kyllä lisääntyvissä määrin), mutta kohtu taitaa olla tosiaan vähän taaksepäin kallellaan, joten ihan hyvä ettei kuunneltu. Pahoinvointi ja muut oireilut kyllä muistuttelee, että vauveli on olemassa. :)

Mutta hassua tosiaan, että lääkäri sanoi mulle, että on ihan epärealistista olettaa, että kuuluis 10+2... Se oli muutenkin vähän kummallinen tohtori.

Viikon päästä täälläkin np-ulta... Mä sanon muuten koko ajan vahingossa, että "niska-perse ultra" :D. Äiti oli vähän ihmeissään kun kerroin, että ollaan menossa sinne..
 
moi kaikille :)

kävin tänään lisää sairaslomaa.sain loppiaiseen asti. np-ultra kutsu tuli viime viikolla ois 4.1.
pahoinvointi ei ole hellittänyt ehkä uuden vuoden jälkeen sitten. mua oksettaa jo etukäteen kun pitää haistella kinkun paistosta tulevaa hajua :x ei mun tee edes mieli mitään jouluruokia.onneks tulee vähän sukua syömään aattona,kun on tuo vaivainen 10 kilon kinkkukin odottamassa. jätän suosiolla kaikki "raa´at" kalat koskematta vaikka kylmäsavu lohi ois kyllä suurta herkkua. kävin ostaa alkosta itselleni alkoholittoman punaviinin.saa nähdä minkä makuista on vai meneeko viemäristä alas. alkoholin kanssa mulla on raskauden aikana nolla linja. edellisissä raskauksissa olen ottanut hörpyn miehen saunakaljasta tai siideristä. mutta kun on nyt ollut vastoinkäymisiä ihan tarpeeks en riskeeraa mitään,ja juustotkin jätän nyt tältä joululta ostamatta.neuvolatäti kyllä sanoi että kotimaisen valmistajan esim valio homejuustoja saa syödä.kun ne on tehty kuulemma kuumennetusta maidosta. mut eipä noita nyt edes tee mieli. mulla on tullut himo punaisiin omenoihin joita nyt joulun aikaan on tarjolla.

bambina mulla kuulu edellisissä raskauksissa sydänäänet viikon 8-9 välissä ja tässä nykyisessä reilu 9vko. epäilin kyllä itse että ei välttämättä kuulu kun minulla on kertynyt vatsanpeitteitä vyötärölle suom.läskiä.. eiköhän ne sinullakin huomenna jo kuulu voit sitten olla hyvin mielin joulun =)
minut lähettivät kesällä päivystyspotilaana ultraan kun ei kuulunut viikolla 9 sydänääniä ja sit ne toteskin sen keskenmenneeks. että täälläpäin ainakin lähettäävät sairaalaan tarkastuskäynnille jos ei kuulu äänet.

minulle tuli se kotidobbleri.ensin en saanut millään ääniä kuulumaan,mutta toisella yrittämällä kuului heti. eilen aamulla taas sain etsiä aika kauan ennenkuin löysin äänet.ihan kuin pieni höyryveturi :heart: ajattelin että en nyt ihan heti kuuntele kun on niin tuurista kiinni löydänkö itse ja sit alan heti ajattelemaan kauheita.

ahistaa lähtee kauppaan ettimään jouluruokia,tänäänkin kun kävin oksetti kaikki mitä siellä katselin. lapsilla alkaa tänään joululoma hoitopaikasta. eilen meillä kävi tonttu koputtamassa ikkunan takana kun nämä meidän pienet ihmiset olivat riehuneet ja tapelleet kokopäivän. menivätpä edes sen jälkeen suht kiltisti nukkumaan :D on ne ihania ja niin höynäytettäviä vielä. nautin tästä täysin rinnoin vielä ennenkun kasvavat ja lopettavat uskomisen pukkiin ja tonttuihin.

Viikon päästä täälläkin np-ulta... Mä sanon muuten koko ajan vahingossa, että "niska-perse ultra" :D. Äiti oli vähän ihmeissään kun kerroin, että ollaan menossa sinne..
:D :D

ottaahan ne sen mitan päästä pyllyyn et vähän sinnepäin =)

mukavaa joulun odotusta teille kaikille
tiuhti ja toukka 10+5
 
huoh, kiitos kaikille myötäelämisestä... niin mäkin olen ajatellut, että ehkä se sitten antaa selviä merkkejä (kuten vuotoa) jos kaikki ei ole kunnossa...vai? ja ehkä viikoja on sitten jo (?) sen verran, että oireet voisivat vähentyä...? noh, huomenaamulla kasin jälkeen tiedetään taas enemmän, ehkä. siis jos ne sydänäänet saadaan kuulumaan *pitää sormet, varpaat ja kaikki mahdolliset ristissä...*

hmm, ehkä joudun siis kuitenkin jättämään tuon valkohomejuustomaistiaisen jouluna sitten väliin...jos sitä ei kerran voi sitten tietää... höh, harmi. mutta ehkä mä selviän... :D

haha, niska-perse-ultra... :LOL: ihan huippu!!!!!
 
Bambina Heinäkuisten liberaalisiiven edustajana nyt kuitenkin muistuttaisin, että jos todella syöt raskautesi aikana yhden kerran (eli jouluna) Valion valkohomejuustoa, listerian saamisen todennäköisyys on sama, kuin että joku Al-Qaida -terroristi kääntäisi vahingossa kaappaamansa lentokoneen New Yorkista Suomen suuntaan, lentäisi sen Suomeen ja sun kotikaupungin ylle ja putoaisi juuri ja ainoastaan vain sun kotitalosi päälle :eek: Jos terveydenhuollon ammattilaiset on sitä mieltä, että niitä voi syödä aivan rauhassa, niin yksi siivu ei tee sun lapselle yh-tään mi-tään muuta kuin tuottaa iloa, kun sun endorfiinit alkaa hyrrätä! :heart: Eli relaa!
 
Hei!

Meillä kuuneltiin sydänäänet neuvolassa eka kerran 10+3, laite oli vanha ja neuvolan tätssykkä varotteli, että välttämättä mitään ei kuulu. Heti onneksi löytyi selvä syke...
Itellä on kans nollatoleranssi alkoholin ja "kielettyjen" ruoka-aineiden kanssa. Alkoholin suhteen olen muutenkin aikalailla absolutisti (saan kamalan krapen pienestäkin määrästä alkoholia, siksi en juo paljon lainkaan), joten alkoholista luopuminen ei ole ongelma. Graavilohesta tai homejuustoista en välitä :D joten ei tuota ongelmaa niistäkään "luopominen". Ainoastaan maksalaatikkosta luopuminen harmittaa, se mun yks jouluherkuista :p

Onko täälä muita laktoosi-intoleranssista kärsiviä? Ootteko huomanneen onko raskaus vaikuttanut teän laktoosi herkyyteen? Ite en voi syödä laktoosipitoisia ruokia enää lainkaan, tai olo on ihan kamala. Aikaisemmin jäätelö tai suklaapatukka eivät aiheuttaneet mitään, nyt vatsan turvotusta, röyhtäilyä, oksentamista ja ilmavaivoja.. Tänään tuli havaittua tuo laktoosijuttu. Muuten kait pikku hiljaa pahoivointi on alkanut vähenemään paitsi jos syönyt vahingossa jotain laktoosi ruoka :( Tänään on pää asunut pöntössä oksentelun takia, tuli syötyä miehen normi (laktoosipitoinen) jugurtti aamulla

Dana88 & Pikkune 11+3

p.s tasan viikkon np-ultraan :)
 
Hei kaikki!

Toivottavasti minäkin mahdun vielä mukaan. Olen seuraillut tätä alusta asti, mutten ole uskaltanut kirjoittaa. Mutta tänään oli NP-ultra ja kaikki näytti oleva hyvin =)

Elikkäs olen 22-vuotias ja ensimmäistä odotetaan, takana km elokuulta. Toivottu vauva on! :heart: :heart: Raskaus on sujunut hyvin, pahoivointikin on jo toivottavasti selätetty!

Dana88 mullakin on laktoosi-intoleranssi, mutta en oo huomannu sen "pahentuvan".. Onneksi. Koita kestää sen kanssa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Hei!

Ainoastaan maksalaatikkosta luopuminen harmittaa, se mun yks jouluherkuista :p

Onko täälä muita laktoosi-intoleranssista kärsiviä? Ootteko huomanneen onko raskaus vaikuttanut teän laktoosi herkyyteen? Ite en voi syödä laktoosipitoisia ruokia enää lainkaan, tai olo on ihan kamala. Aikaisemmin jäätelö tai suklaapatukka eivät aiheuttaneet mitään, nyt vatsan turvotusta, röyhtäilyä, oksentamista ja ilmavaivoja.. Tänään tuli havaittua tuo laktoosijuttu. Muuten kait pikku hiljaa pahoivointi on alkanut vähenemään paitsi jos syönyt vahingossa jotain laktoosi ruoka :( Tänään on pää asunut pöntössä oksentelun takia, tuli syötyä miehen normi (laktoosipitoinen) jugurtti aamulla

Dana88 & Pikkune 11+3

p.s tasan viikkon np-ultraan :)
Dana88 mulla sama homma, et harmittaa kun ei voi syödä herkkuani maksalaatikkoa jouluna, mutta kuten moni muukin kirjoitti niin olen ehdoton omalla kohdallani kiellettyihin ruoka-aineisiin sekä alkoholiin (tupakoi en muutoinkaan). Joten täysin nolla linja täällä myös, mutta muut tehköön kuten parhaaksi nähkööt - en tuomitse ketään.

Tuosta laktoosi-intoleranssista, minulla on myöskin se ja en ole huomannut mitään muutosta aiemmissa enkä myöskään tässä raskaudessa maitotuotteiden suhteen. Edelleen käytän samalla lailla hyla/into- ja laktoosittomia maitotuotteita kuten ennenkin.

Paljon oli tänäänkin tekstiä tullut ja en muista enää puoliakaan. Tiuhti-81, tuo olikin hyvä idea käydä hakeen alkoholitonta viiniä... niin minäkin taidan tehdä.

Niin ja tervetuloa kaikille uusille.
 
Laktoosi-intoleranssista Mulla on se, mutta en ole huomannut mitään eroa. Toisinaan kaikki turvottaa, oli laktoosia tai ei. En tajua, oon alkanu syömään suklaata kamalia määriä. Naama on ku kukkaketo :ashamed: . Miks mä en voinu saada jotain ihanaa "Kamala himo appelsiiniin!"-oiretta :D?

Ihan turhaan skitsoilin tuosta päänsärystä aiemmin. Hävisi jo ;).

Kyllä huomaa et alkais jo joululoma olemaan paikallaan. Työmotivaatio aikas nolla, eikä oikein riitä enää ymmärrys levottomiin hoitolapsiin :D. Enää pari päivää ja pääsee valmiiseen pöytään :p !

Hyvää joulua kaikille, ja erityisesti niille masuasukeille! :heart:

Odotan 9+0 *poks!*
 
kardemummma :LOL: :LOL: kiitos, huojensi oloani kummasti... ;) saas nyt nähdä mihin päädyn, kuitenkin oon sen verran panikoivaa luonnetta, että tulee turhastakin omantunnontuskia...mutta kyllä tiiän itekin ettei se todennäköisyys suuri ole. ekaa kun odottaa, niin on varmaan jotenkin aivan ylistressaava ja kyttäilevä. mutta voiko olla mahdollista, että valion olympia-sulatejuustoa ei ole tehty pastöroidusta maidosta??? katsoin tänään, eikä ainakaan ollut mainintaa...sama oli oltermanni-sulatejuuston kohdalla. ihmeellistä, kun käsitin että valion tuotteet tehdään aina ko. maidosta. no juu, lisää näitä mun skitsoiluja, koittakaa jaksaa! :ashamed: :D
 
Paljon olette kirjoittaneet ja minä luen tekstit kyllä säännöllisesti, mutta omat kommentit ovat tosi harvassa. Aika menee teidän tekstien lukemiseen :D

Minulla on myös nollalinja alkoholin ja muiden kiellettyjen aineiden suhteen raskaana ollessa ja samoin imettäessä. Lopetin kuopuksen imettämisen heinäkuussa ja ehdin juoda yhden alkopitoisen siiderin (kasvimaan perkkauksen päätteeksi) ennen tätä raskautta, joten melko vähän meikällä kuluu tuota alkoa noin normitilassakaan. Graavikalat eivät ole herkkuani, joten ei haittaa ollenkaan. Homejuustoa joskus syön, mutta nyt raskaana en sitten sitäkään nauti.

Minulla on huomenna lääkärineuvola ja illalla ultra. Jännittää niin PALJON. Meillehän varhaisultran mukaan olisi tulossa kaksoset, mutta se ihmetyttää, kun pahaa oloa on ollut vähempi kuin edellisessä raskaudessa, vaikka oppaiden mukaan se vaiva voi tuplaantua kaksosia odottaessa. Maha kyllä tuntuu kasvaneen. Jos makaan selällään niin kohdun pohja on melkein navassa eli sen mukaan siellä olisi kaikki ok. Ei auta kuin odottaa....

Meille ei ole tehty vielä mitään hankintoja eikä varmaan tehdäkään ennen kuin ollaan turvallisilla viikoilla (yli 30). Ja toisekseen, jos tulokkaat olisivat tyttöjä, vaatetta yms löytyy ihan riittävästi. Luin jostain, että kaksosista saa kolme äitiyspakkausta! Kertokaas mulle mikä logiikka tuossa on.

Nyt pehkuun ja odotteleen unta.
Tuli pelkkää omaa napaa, anteeksi.
 
Alkoholista vielä sen verran, että haluan tarkentaa, että en juo sitä jouluaaton odotettua viinilasillistani sen takia, ettenkö voisi olla ilman yhtä lasillista vaan juuri sen takia, että VOIN juoda sen yhden lasillisen. Siitä kun ei ole yhtikäs mitään haittaa lapselle. Pienellä matematiikalla ja maalaisjärjellä voi laskea, minkälaiset promillet yhdestä lasillisesta menee sikiön verenkiertoon sen jälkeen kun se vinetto on kiertänyt minun maksani läpi. Ja tässä tulee faktaa: ne jotka antavat lapsellensa D-vitamiinin vesipohjaista Jekovitia käyttäen, saavat huomata (mikäli lukevat pullon kyljen huolellisesti) antavansa lapsellensa suoraan suuhun joka päivä 5 tippaa 96%:sta etanolia (=puhdasta alkoholia). Tämä alkoholimäärä on enemmän, kuin mitä raskaana olevan äidin verenkierrosta suodattuu sikiön verenkiertoon silloin kun puhutaan yhdestä viinilasillisesta. Asia on tarkistettu ravitsemusalan ammattilaiselta, kuten myös seuraava juustofakta ;) :

Pastörointi ei tarkoita sitä, että tuotteessa ei ole listeriaa. Listeria voi tulla juustoon aivan yhtä hyvin myös pastöroinnin jälkeen mutta suurempi todennäköisyys on kuitenkin, että se pesii pastöroimattomassa tuotteessa. Se, miksi puhutaan Valion tuotteista turvallisempina (ja yhtä hyvin myös Arlan) on siksi, että näissä isoissa meijereissä laadunvalvonta on aivan huippuluokkaa.

Ja jotta nyt vielä järkyttäisin ihmisiä, niin kerronpa, että olen nauttinut lauantaina Valion Brie-juustoa, ja oli kyllä hyvää. Minusta jokainen voi tehdä ratkaisunsa mitä syö ja juo, mutta en pidä kommenteista, että "en ymmärrä miksi pitää juoda yksi lasillinen" jne. Minä taas en ymmärrä niitä, jotka eivät voi sitä tehdä ;) Apuva, nyt varmaan potkitte mut pihalle täältä ketjusta mutta pakko oli kommentoida hiukan kun tuntuu että joskus menee kummalliseksi jeesusteluksi ja syyllistäväksi vihjailuksi....(koska usein samat ihmiset, jotka vahtivat syömisiään ja juomisia pilkulleen, syövät kyllä pikku päänsärkyihin Buranaa, värjäävät kampaajalla hiuksiaan, ovat samassa tilassa tupakoivien kanssa jne. Enkä nyt tarkoita että kukaan teistä mutta siis yleisesti...)

Ok, minä vetäydyn enkä enää kommentoi tätä alko-juustokeskustelua yhtään...
 
sydänääniä ei siis saatu kuulumaan terveysaseman dopplerilla vai mikä lieneekään... :ashamed: terkkari sanoi, ettei kannata olla huolissaan, kohtu on vain taaksepäin kallellaan, ja yleensä niitä kuullaan vasta 11+ viikon jälkeen. noh, vaikea sitä on olla huolestumatta siltikään. sanoi, että vaikka niitä ei kuultu, niin se kone näytti kyllä sykkeitä, esim. 158, 129... ja sanoi että nuo ei kyllä voi minunkaan olla. hmm, tiedä nyt sitten. ehkä varaan kuitenkin ajan gynelle, jolla kävin varhaisultrassakin. ei se 60-70e sitten omasta mielenrauhasta kai paljoa ole, että saisi viettää joulunpyhät rauhassa. ottaa kyllä päähän reippaalla kädellä! :(

10+2
 
Voi bambina, olipas ikävää. Jos rahaa löytyy, niin käy gynellä, saat viettää joulua rauhassa. Minulla on neuvola päivällä ja samansuuntaisia etukäteispelkoja on vaikka kuin. Meillä onneksi ultra illalla, joten siellä sit viimeistään selviää, missä mennään.

Minä täällä vedän jätskiä aamupalaksi :eek:
 

Yhteistyössä