Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Täällä väsymys vain jatkuu, toki on hieman jo pahin helpannut. Joulusiivoustakin olen lykännyt jo varmaan viikolla. Onneksi viikonloppuna ja alkuviikosta on aikaa hoitaa jouluhommat loppuun ja en kyllä aio stressata. Ihanaa, kun on muutama päivä töistä vapaata ja saa levätä :D

Täällä on -20 astetta pakkasta ja lenkille ainakin pitäis ahtaa toppahousut päälle. Ei kyllä löydy yhtään sellaiasia mitkä sais kiinni :| Joulun aleista sit vähän lisää mamma-vaatteita!
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja sykkeistä kaikille :flower:

Posti toi minullekin vihdoin ultra-ajan. Odotettu päivä olisi nyt sitten 29.12., huh että osaakin jännittää. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Mua vähän stressaa, kun tuntuu, että on ruvennut supistelemaan :/ . Eilen illallakin tuntui monta supistusta. Viime raskaudessa supistelut alkoivat puolessa välissä raskautta (kipeitäkin supistuksia siis), mutta ne eivät onneksi tehneet kohdunsuulle mitään, vaan raskaus meni viikon yliaikaiseksi. Mutta nyt ei kyllä olla vielä lähelläkään edes raskauden puoltaväliä ja huoli on taas kova :'( .

Paha olo on hieman helpottanut, ainoastaan yleensä iltaisin tulee vielä ihan kunnon oksuolo. Väsymyskin on hieman helpottanut. Toivottavasti tää pahoinvointi loppuis pian, edellisessä raskaudessahan se kesti melkein viikolle 20.

Nyt kuopukselle murkinaa...

Sherine + muru 9+6
 
Pikainen moikka kaikille! :wave:

Joku kyseli pahoinvoinnin helpottamisesta, mulla tapahtui sen suhteen aivan selvä muutos viime viikonloppuna eli 11 viikon poksuessa. Enää ei okseta kuin iltaisin jos ei ole muistanut syödä mitään pariin tuntiin. Rinnatkaan ei ole oikeastaan yhtään kipeet enää, turvonneet kylläkin, pitäisikin hommata C-kupin liivit. Väsymys on kyllä vielä kovaa, mutta kyllä nukkuminen oksentamisen voittaa :)

Uskomattoman nopsaa lopulta mennyt tämä alkuraskaus kaikesta jännityksestä ja pelosta huolimatta, enää 2 päivää maagiseen 12 viikon poksumiseen :heart: :)

Pikakommentointina vielä, että oon ehkä omituinen, mutta mä meen ehkä jopa mieluummin mies- kuin naisgynelle, johtuu varmaan huonoista kokemuksista kovakouraisista naisgyneistä. Tästä tulikin mieleen, että mulla ei ole mitään tietoa mistään ekasta lääkärineuvolasta, pitänee kysellä että koska pääsisi tongittavaksi!? No saa tuo oma mies tehdä epävirallisen perustutkimuksen ensin vaikkei gyne olekaan.

Onnittelut vielä kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :heart:

Nuu 11+5
 
Huh huh.. Turhaan pelkäsin että kun pahoinvointi loppu pariks päiväks.. Äsken nimittäin oksensin ekaa kertaa :x
Arvelin vielä kun aamupalaa söin et kylläpä hyvin taas tänään maistuu :)

Mullekkin tulee tänään se kotidoppleri, pääsee testailemaan vaikka sillä nyt tuskin mitään vielä kuuluu :)

Laura rv 9+1
 
Hei täälläkin on tää 11.viikko menny suht hyvin pahoinvoinnin suhteen. Ei oo pahemmin kuvottanut, vaikka nälkäkin ehtinyt tulemaan. Väsymys sensijaan iskee kun vähänkin enemmän touhuilee jotain esim. työpäivän jälkeen. Mutta väsymys varmasti osittain liittyy myös tähän pirun vuodenaikaan.
Nyt on kuvaan tullu öisin heräily, viimekin yönä ensimmäistä kertaa hereillä joskus puolelta öin, eikä meinannu uni tulla, sama homma kahdelta ja kolmelta. Ärsyttävää.
Mut onneks on viikonloppu ! Vaikka onkin melkonen tohinaviikonloppu tiedossa, kun kaikki piti näköjään taas jättää viimetinkaan.
 
Pai80 täälläkin on tämä vko kukutti pitkin yötä. Aamuyöstä herään ja helposti menee tunti ja ylikin ennen kuin uni taas tulee. Ja jos yhtään helpottaa, niin mä kävin eilen itkemään ns. kehityskeskustelussa, jossa mietittiin mun töiden jatkoja. Työt kyllä jatkuu toukokuun loppuun, mutta olen ollut tosi turhautunut työtilanteeseen koko syksyn ja nyt kun asiasta tuli puhe, niin tunteet vaan ryöpsähti yli. Onneksi isoa pomoa lukuun ottanmatta muut tietää tästä raskaudesta, niin osaavat varmaan laittaa hormoonien piikkiin :) Mulla ei ainakaan ole töissä näkynyt, että suhtauduttaisiin nyt eri lailla. Mun työ on tosin sellaista, että ei siinä paljoa ole merkitystä olenko raskaana vai en. Toivottavasti sulla työpannutus helpottaa :flower:
 
Täällä toinen neuvola takana ja kuunneltiin sydänäänetkin... sielä se höyryveturi jumpsutti menemään 160 krt minuutissa.. hurjaa :heart: :heart: :heart:
Sitten kysäsin että onko meillä se kusipää mies tekemässä rakenneultrankin, niin ilokseni täti sanoi että ei kun vuoden vaihteessa kaikki ultrat siirtyy tampereen terveystalolle jossa on kaksi kätilöä ultraamassa.. JEJ :D B) =) :whistle: :p
Paino oli tippunut taas, mutta eipä kai se ihme ole kun ruokakaan ei alas mene. Neuvoi syömään kaikkea nestemmäistä ja mitä ikinä mieli tekee.

Ihanaa.. huomenna lähetään miehen ja koirien kanssa mökille. Muu perhe tulee sitten maanantaina joulun viettoon.
Saa nähä miten pahasti jäädytään ku mökki on ilman mitään lämmistystä nyt ja tulipesillä lämmitykseen menee kuitenkin aina oma hirmupitkä aikansa.. ja nyt on tuo 20 asteen pakkanen ei yhtään helpota asiaa.. hrrr...

Hyvää joulua kaikille jos en enää ennen joulua pääse tänne..
 
Heips kaikille!
Mullakin on nyt ollu vähän helpompi aamu, eilenkin oli ehkä hitusen. Toiveet jo nousee (ja samalla huoli.. onko jotain vialla) että tämä olisi helpottamaan päin. Saikkua on maanantaihin ja tällaisena aamuvuorot kyllä menisivät. Illat ovat olleet edelleen yhtä hankalia. Mutta siis olo on nyt aivan ihana. Pienoista etomista nyt tällä hetkellä. Jossain vaiheessa oli pahempaakin, mutta siis tämä, että ei ole enää koko ajan aivan oksettava olo!!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista monille ja isot voimahalit sitä tarviville!

Täällä on paino tippunut noin 3,5kg nyt raskauden aikana mutta jos tässä tulisi nyt käännekohta ja tippuminen ainakin hidastuisi. Pitää lähteä kokeilemaan josko saisi syötyä vähän kanaa ja riisiä. Meillä on seuraava aika 14.1 neuvolaan ja se onkin lääkärille.

Nyt heräsi nuorempi!

Punaposket ja Tuhina 9+5
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja dana88:lle paljon tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Toivottavasti on jo helpottanut, eikä tarvitse uusia päivystysreissua.

Mitäs mieltä, armaat kanssaodottajat, olette pihvien kypsyysasteesta näin raskauden aikana? Neuvolan ohjeissa oli, että kaikki liha pitäisi syödä kypsänä. Ohje sinänsä on hyvin yksiselitteinen, mutta eikö siis OIKEESTI saa syödä medium pihviä enää?!? Ollaan menossa illalla ravintolaan ja kauhee himo ois oikein hyvään pihviin...

Onko muilla ollut kovasti vihlontakipua vatsassa? Mulla on ollut tällä viikolla vaikka millaista nippailua ja neuvolalääkärin mukaan saattaa olla tosi kipeäkin tässä vaiheessa kun kohdun kiinnikkeet antaa kunnolla periksi. Esim yskiminen vihloo alavatsaa sivuilta. Jotkut joutuu näihin kipuihin kuulemma syömään ihan kipulääkettä. Onneksi mistään sellaisesta ei ole kyse mun kohdalla. Mutta tälläinenhän saattais kunnolla säikäyttää, jos ei tietäis, mistä on kyse.

Onneksi on viikonloppu edessä, niin saa nukkua kunnolla... Väsymys on jotain ihan järkyttävää.

Olivia & Vauveli 10+5

P.S. Eilisten pikkujoulujen saldo oli 4 tunnustusta lähimmille työkavereille ("No joojoo, oikeesti juon tätä vettä kun olen raskaana), 20 valhetta ("Niin vettä siksi, että join jo yhden lasin viiniä ja autolla aamuisen palaverin takia") ja ainakin 70 epäilevää katsetta kanssajuhlijoilta. :D Siis kaikki jotka mua yhtään tuntee tietää, että mä en koskaan ole selvinpäin työpippaloissa...
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Siitä onkin tovi vierähtänyt, kun viimeksi ehdin (lue: sain aikaiseksi) kirjoittaa tänne. Onneksi te muut jaksatte olla ahkeria. Kovasti jaksamista huonoja uutisia saaneille ja onnea myös hyvistä uutisista!

Me kävimme lomailemassa etelän auringossa muutama viikko sitten. Loma tuli selvästikin tarpeeseen - nukuttiin 10-12 h yöunia ja päikkärit ja lököttely rannalla vielä siihen päälle. Nähtävyyksiä ei siis suoritettu. Mielenkiintoinen ilmiö oli pahoinvointi, joka loisti poissaolollaan Madeiran auringon alla, mutta palasi saman tien, kun pääsin pimeään ja vesisateiseen Suomeen. Nyt pahoinvointi alkaa (kop kop kop) olla toivottavasti taaksejäänyttä elämää, väsymys sen sijaan jatkuu.

Np-ultrassa käytiin keskiviikkona ja sieltä löytyi sofistikoituneesti nilkat ristissä joraileva kaveri, jonka pituus oli 51,9 mm ja niskaturvotus 1,3. Laskettu aika aikaistui yhdellä päivällä ja on nyt 2.7. Mieltä jäi kaihertamaan kiireinen kätilö, jolla ei tuntunut olevaan aikaa pysähtyä hetkeksikään tutkimusta tehdessään ja senkin jälkeen meidät häädettiin tutkimushuoneesta kiireesti sillä syyllä, että labra menee kohta kiinni. Meille tuo hetki oli kuitenkin ainutlaatuinen. Ei siis jäänyt aikaa kysyä mitään, eikä kätilö edes vaivautunut kertomaan tuota niskaturvotusta, vaan itse sen onnistuin lukemaan jostain seulapaperista, joka jäi sitten sinne labraan. Muutenkin kätilön tekorempseä asenne ja miesten väheksyminen ääneen ärsytti todella paljon. Onneksi meidän ihana neuvolantäti vastaili s-postilla mun kysymyksiin ja lupaili jopa ylimääräistä neuvolaaikaa tammikuulle, jos siltä tuntuu, koska seuraava olisi vasta rakenneultran jälkeen raskausviikolla 22. Eläköön meidän neuvolantäti!

Joulusiivous ja kaikki jouluhommat ovat aivan vaiheessa, kun on pitänyt ottaa kiinni duunihommien pahasti venyneitä aikatauluja. Joulua vietetään miehen äidin luona, mikä onneksi vähän helpottaa stressiä siivouksen suhteen.. Yritän ehdottaa kaikille jo monivuotista diiliä, etteivät aikuiset hankkisi toisilleen lahjoja, mutta valitettavan usein näistä sopimuksista livetään ja sitten itse tuntee jäävänsä "velkaa". Ehkä tässä vielä ehtii keksiä jotain edullisia ja hyviä lahjoja perheenjäsenille. Tai sitten kaikki saavat itsetehdyn kynttilän, joita tehdään yhden ystävän kanssa maanantaina.

Jos en enää ennen joulua kirjoita, niin kaikille lämmintä ja valoisaa joulua! Paljon hyvää mieltä ja aikaa rakkaiden seurassa. Tuoksuja, makuja ja maisemia!

Solnushka sekä sofistikoitunut joraaja 12+0
 
Ultrassa käyneille onnea :heart:

Huomentapäivää :) Heräsin just päikkäreiltä ja kauppaan pitäisi lähteä.. Työviikko vain vei taas voimat, ettei jaksais tehä yhtään mitään! Kukahan meillä siivoais jouluksi ja tekis kaikki jouluruuat?? Pipareita pitäis tehä uudestaan, kun meijän pikkuihmiset ovat syöneet kaikki ;)

Viikonloppu alkoi jes.. Huomenna saa nukkua ja toivottavasti univelkojakin hieman pois. Nyt pitäis oikeesti nousta sohvalta ja mennä laittaa puhdasta pyykkiä kaappiin ja likaista pesuun..:) Pahoinvointia on edelleen aaltoilevasti!

Hyvää viikonloppua kaikille!:)
 
aattelin kirjoittaa pitkästä aikaa..

onnittelut ihanista ultrakuulumisista :flower:
ja voimia ja jaksamista vaikeiden asioiden kanssa pähkäileville.. :hug:

mulla vointi aika samanlaista kuin ennen.. tuntuu että kun siitä alkuraskauden ultrasta on jo aikaa lähes kaksi viikkoa niin raskaus ei tunnu enää niin konkreettiselta.. ja tulee mietittyä että onkohan masussa kaikki hyvin tai onko alkio enää edes elossa.. eilen illalla mulla tuli ihan vähän punertavaa vuotoa mutta sen jälkeen ei ole tullut.. ja välillä on ollut todella kovaa vatsakipua.. niin että ei ole kyennyt liikkumaan..

mä ainakin kokoajan pohdin ja pelkään et vauva ei olis terve.. ja sen takia en oikein uskalla täysin rinnoin iloita raskaudesta vaikka pitäisi ja se myös vaikuttaa siihen et oon alkanut pelkämään raskaudesta kertomista.. että jos heti kun ollaan kerrottu vanhemmillemme, niin seuraavalla viikolla np-ultrassa kaikki ei oiskaan hyvin.. jotenkin musta vaan tuntuu et kaikki ei oo hyvin vaik järki sanoo et ei.. pelkään ilmeisesti niin paljon että meidän kohdallemme tulee juuri sairas lapsi tai että vauva kuolee..

mies jaksaa kannustaa mua kyllä todella hyvin ja tukea mua odotuksen tässä vaiheessa ainakin :)

toivon vaan että aika kuluis nopeesti ja 12viikkoo tulis täyteen.. mutta vielä on matkaa

Bebek ja :heart: 10+4 (mut oikeesti 9+3 vasta :| )
 
Täällä ollaan ihan väsyjä työpäivän jälkeen ja tuli tässä vähän tehtyä jonkunlaista joulusiivoustakin töiden päälle |O

Välillä kyl tosiaan vihloo mahaa ja kylkiä mut mulla menee kyllä ohi ku vaihtaa asentoa tai sitten nousee esim. sängystä ylös. Tuntuu et masu alkaa muutenkin pullistumaan, tosin ei voi kyllä kehua et ruokailutkaan ois ollu sitä mitä pitäis, mut minkäs sille voi että on "aina" nälkä :LOL:
 
Moi taas!

Kiitos kaikille haleista:) Ootte ihania =) Teidän sanat auttavat kyllä jaksamaan. On tää hyvä paikka:)

Tänään tuli sit kutsu tayssiin.. Tiistaina olis heti klo 9.00 aika.. Kolme tuntia menee siellä ja saan saikku lapun sille päivälle.. hvvä vaan niin pääsee kotiin lepään. Ihmettelin kovasti kutsua kun oli jo tiistaille aika ilman että kysyvät kumpaan tutkimukseen me halutaan. Mutta soitin sitten tayssiin että onko varmasti oikein kun np- ultrasta mukaan saaduissa papereissa oli että istukkanäyte voidaan ottaa 12 viikolla ja mulla ei vielä menkoista laskettuna ole tuolloin 22.12 se täynnä niin täti sanoi että ultran mukaan mennään ku se näyttäis tuolle päivälle vain muutaman päivän vajaa 12 viikkoo.. Hyvä niin, saadaan asia hoidettua. Jännittää vaan ihan pirusti!:(


Olen samaa mieltä että jokainen tekee oman päätöksensä tälläisissä asioissa mutta kyllä toisten kommentin sitlti pistävät miettimään. Vaikka en mieltäni tule enään muuttamaan asian suhteen eli jos jotain pioikkeavaa löytyy niin raskaus keskeytetään. Me olemme yhdessä näin päättäneet jo ennen raskauden alkamista.

Enkeliäiti Kiitos kun kerroit vaikeasta ja arasta asiasta. Ei päätös tule olemaan minullekkaan helppo.. että tuosta noin vaan.. mutta oma ja miehen jaksaminen on kuitenkin tärkeintä..
Miten sulla nyt tässä raskaudessa että onko tarkemmin seurattu raskautta nyt? Kun mietin että kuinka suuri todennäköisyys on että seuraavallakin lapsella olisi sama sairaus?
Anteeksi arka kysymys, voit jättää vastaamatta jos haluat mutta miten sulla keskeytys tapahtu? Siis synnytitkö vai miten? Anteeksi vielä jos on liian arka asia jutella.. ymmärrän kyllä.

Taas vain vuodatin omaa napaa, sori!
Ajatukset vain hieman muualla niin tälläin vain päivitys meidän tilateeseen..

- Chili ja toukka 11+2 tai (11+4)
 
pakkastervehdys taas kaikille pitkästä aikaa!!

chilille iso :hug: ja tsemppiä!!! toivotaan, että huolenne olisi turhaa ja kaikki olisikin hyvin!!

Duudlarille myös voima :hug: !

ja onnittelut hyvistä neuvola-/ultrakokemuksista kaikille, jotka hyviä uutisia ovat saaneet!

muutama kysymys...homejuustoahan ei periaatteessa saisi syödä, onko joku kuitenkin syönyt? listeriaahan suomessa on ollut viimeksi vuonna kivi ja miekka...entäpä valkohomejuusto, onko yhtä paha? kun tuo valkohomejuusto olis näin joulun aikaan suurta herkkua... :p

ja toiseksi, mitkä viikot+päivät teillä on ollu, kun olette olleet np-ultrassa? kun nyt alko tuntumaan, että meillä se olis "hirmu" myöhään (8.1), kun viikkoja olis sillon 12+4 / 13+0. tätä ne kuitenkin sieltä äippäpolilta tarjosivat, niin en silloin osannut alkaa päiviä ja viikkoja miettimään. onko siinä joku takaraja???
 
Heissan kaikille =)

Täällä pakkanen senkun lauhtuu..suurinpiirtein -10 astetta, ihanaa :)

Pientä joulusiivousta ja hirmusta pakkailua kuuluu miule tähän päivään ku huomenna aamusta lähetään joulun viettoon miun kotipaikalle. Ihanaa päästä kotio, näkee vanhoja kavereita ja saa muutenkin vain olla :heart:

ON sen verran, että kivut jatkuu edelleen suhteellisen kovina,vaikka mitään selvitystä niille ei oikein ole, joten kait ne on niitä kohdun kasvukipuja yms. Raskausoireet täällä rupeaa pikkuhiljaa vähenemään, näillä viikoilla ja näillä kivuilla ne tiedä pitäisikö siitä hirveesti riemuita vai mitä....Huoli on aivan hireä pienestä masuasukista, mutta nyt ei auta kuin uskoa ja toivoa, että kaikki on hyvin.

np-ultrasta sen verran,että oma kohtaista kokemusta ei ole ku esikko kyseessä, mutta olen kuullut, että kyseistä ultraa olis tehty vielä viikoilla 14...MUTTA se tosiaan kuulopuhetta, varmaksi en tiedä:D

Voimia vaan kaikille ja jos en ennää tänne ennen joulua kirjottele niin Hyvää ja rauhallista joulua :heart:

Rae ja ihme 9+2
 
Huomenta kaikille!

Tuli nukuttua 12h unet, ja nyt on pitkästä aikaa tosi virkeä olo :D Jos vaikka tekisi karjalanpiirakoita ja maustekakkuja jouluksi niin kauan kun tätä energiaa riittää.

Piti taas kommentoida montaakin asiaa, en varmaan muista puoliakaan mutta jotain ainakin :) Ensinnäkin Chilille iso hali ja voimia teille molemmille. Teillä on kuitenkin aivan älyttömän iso mahdollisuus, että kaikki on hyvin! Tiedän yhdenkin tapauksen, jossa yli 4mm niskaturvotuksesta huolimatta täysin terve vauveli syntyi, ja vastaavasti minimaalinenkaan nt ei takaa mitään. Itse en ole kauheasti etukäteen miettinyt, mitä tehtäisiin, jos kaikki ei olisikaan hyvin. Vaikeita asioita, jokainen pari päätyy omaan ratkaisuunsa enkä halua tuomita ketään oli päätös mikä tahansa. Voimia sinne, todennäköisyydet ovat teidän puolella :hug:

Olivialle piti kommentoida tuosta raa´an lihan syömisestä, että itsekin himoitsin ravintolassa medium-pihviä, mutta mies oli tiukkana joten päädyin kanaan kun en kengänpohjapihviäkään halua syödä. Miehen mukaan (se on siis lääkäri) mitään lihaa, joka ei ole täysin kypsennetty, ei pidä syödä jos haluaa minimoida riskit. Ja joku muu kyseli noista home- ja briejuustoista ym., niitä voi kyllä syödä huoletta kunhan kypsentää hyvin (listeria kuolee suunnilleen 70 asteessa). Esim. pizzan päälle laitan edelleen homejuustoa kuten ennenkin.

Bambina Me oltiin nt-ultrassa viikolla 11+1, täällä siellä käydään 11-13+0 välillä. Näissä aikaväleissä on ilmeisesti kuitenkin paikkakuntakohtaisia eroja, mutta jos menee ainakin paljon yli ton 13 vkoa, se nt:n mittaus ei ole käsittääkseni enää luotettava.

Kivuista vielä sen verran, että mulla ei tähän mennessä ole ollut kuin pieniä nippailuja alavatsalla, erityisesti oikeelle puolella jostain syystä. Eilen sitten kun nousini sohvalta niin piti ihan kivusta kiljasta ja mennä kyykkyyn, kun kirjaimellisesti oikein repäisi oikeelta. Ilmeisesti juuri niitä kohdun kasvukipuja, vai mitä sanoo kokeneemmat?

Nyt pitää mennä leipomishommiin ennen kuin rojahdan tähän sohvalle yhtään enempää :)

Ihanaa ja rauhallista Joulua meille kaikille! jos en enää ennen sitä ehdi täällä vierailla.

Nuu ja lilliputti 11+6
 
Huhheijaa, tekstiä taas tullut paljon. Olen kyllä lukenut kaiken mutta en varmasti muista kommentoida kaikille, anteeksi. Voimia kuitenkin teille, joilla on ikäviä uutisia ultrasta tai muuten huonovointisuutta. Vaikeita päätöksiä varmasti edessä joillakin meillä muillakin jahka olemme kaikki päässeet käymään np-ultrassa, kauhulla odotan sitä itsekin....

Valkohome- tai muitakaan pehmeitä juustoja ei saa syödä ellei se ole kypsennetty 70 asteessa, kuten Nuu kertoikin. Parmesanjuustoa voi syödä kypsentämättä, sen vesipitoisuus on niin pieni, että listerian vaaraa siinä ei ole. Listeria on tosiaan harvinainen harmi Suomessa mutta silloin tällöin niitäkin tapauksia kuulemma ilmenee ja sehän on vakava asia sikiölle. Itse olen pizzan päällä syönyt aurajuustoa mutta en ole syönyt valkohomejuustoa. Se onkin ihan hirveä asia, sillä rakastan valkohomejuustoja. Hirveästi himottaisi edes Valion brietä maistaa....

Nuun kuvailemat kivut kuulostavat minusta ainakin kohdunkannattimien löystymisestä aiheutuvista kivuista ja minulla niitä on ainakin ollut joka raskaudessa. Aivan normaali ilmiö siis vaikkakin inhottava.

ON: Meillä on tänään kavereiden luona pikkujoulut ja mun pitää keksiä millä verukkeella voin ajaa omalla autolla kotiin, ilman että "jään kiinni" tästä raskaudesta. Asuvat syrjäkylillä, joten linja-autot eivät kulje ja taksikin maksaisi niin pirusti. En millään viitsisi paljastaa tätä tilannetta vielä...huoh, toivottavasti kaikki menee hyvin...
 
Chilille kertoisin minäkin vielä rohkaisuksi, että meidän neuvolantäti kertoi tapauksesta, jossa 5,7 mm niskaturvotuksesta huolimatta oli syntynyt kromosomeiltaan ja muutenkin aivan terve vauva. Voimia siis kovasti!
Joku kyseli juustoista (namnam..). Itse olen syönyt hyvällä halulla ainakin Aurajuustoa. Kerran maistoin myös palasen brietä, mutta se ei maistunutkaan hyvältä - yllättävää kyllä. Uskon, että keho kertoo näin, mitä on hyvä syödä ja mitä ei. Kahvi on sen sijaan ruvennut taas maistumaan, mutta olen jo aikoja sitten vähentänyt kahvinjuontini pelkkään aamukahviin, joten kofeiinia tuskin ehdin saamaan liikaa näillä määrillä.

Nyt takaisin joulusiivouksen pariin, huoh..
 
Moikka kaikki!

Chilille hali :hug:

Onnea kaikille np-ultrassa ja hyviä uutisia saaneille! :flower:

Meikäläisen np-ultra kutsu kolahti postista torstaina ja on 12.01.2010 eli rv:lla 12+1.

Täällä oli paripäivää ihan oireeton odottaja ja heti olin huolesta soikeana... mutta eilen vaavi sitten ilmoitteli ittestään nipistelyillä :) Tänään huomasin joulusiivoja tehdesssäni, että jos istun tuolilla ja kumarrun siitä suoraan alas lattiaa kohti niin kohdusta vihlasee pahasti, joten ei taida tykätä masu enää tollasista taivutuksista :LOL:

Eilen oltiin sitten miehen joukkueen pikkujouluissa ja mulla oli kaksi "siideriä" mukana joihin olin laittanut omenamehu-tiivitettä lantrattuna vichyllä :p Sihahti aina kun avas pullon :xmas: ja kerroin että en voi juoda paljoa kun on koiran kanssa puolenpäivän aikaan näyttelytreenit :LOL: ja kaikki usko...

Mulla esimies jo tietää raskaudesta ja on tosi ihana mua kohtaan, kyselee miten voi ja suunnittelee tulevaisuuden hommia ja koulutuksia, vaikka mullakin on määräaikainen sopimus toukokuun loppuun, mutta silti ei mitenkään jätä mua sivulle muista. Mun pomo on kyllä nainen, joten taitaa ymmärtää hieman paremmin =)

Ihanaa joulunodotusta kaikille!! :heart:

PikkuMyy & Kaiffari 8+5 :heart:

*Ihanaa sataa lunta* :xmas:
 

Yhteistyössä