Nämä kromosomihäiriöt ja raskaudenkeskeytykset ovat kyllä vaikea asia ja jokainen tekee oman ratkaisunsa, johon muilla ei ole sanomista. Olen kuullut niin monta juttua, joissa on tutkimuksissa selvinnyt kromosomihäiriö ja on suositeltua abortoimista ja sitten onkin syntynyt terve lapsi... Ainakin yksi näistä jutuista on tosi, eikä urbaanilegenda.
Itselläni on kehitysvammainen sisko ja tiedän erittäin hyvin, kuinka raskasta elämä voi olla kehitysvammaisen lapsen kanssa. Toisaalta rakastan siskoani hyvin paljon ja ajatus, ettei häntä olisi tuntuu pahalta. Eli en itse tosiaan tietäisi, mitä tehdä, jos saisin uutisia että vauvalla on jokin vakava häiriö. Mutta ymmärrän täysin, jos jotkut päätyvät abortiin, koska eivät koe jaksavansa kehitysvammaisen lapsen kanssa - se ei todallakaan ole aina helppoa.
Toivottavasti meistä kukaan ei joudu miettimään näitä juttuja raskausaikana.
Itselläni on kehitysvammainen sisko ja tiedän erittäin hyvin, kuinka raskasta elämä voi olla kehitysvammaisen lapsen kanssa. Toisaalta rakastan siskoani hyvin paljon ja ajatus, ettei häntä olisi tuntuu pahalta. Eli en itse tosiaan tietäisi, mitä tehdä, jos saisin uutisia että vauvalla on jokin vakava häiriö. Mutta ymmärrän täysin, jos jotkut päätyvät abortiin, koska eivät koe jaksavansa kehitysvammaisen lapsen kanssa - se ei todallakaan ole aina helppoa.
Toivottavasti meistä kukaan ei joudu miettimään näitä juttuja raskausaikana.