Alkoholista vielä sen verran, että haluan tarkentaa, että en juo sitä jouluaaton odotettua viinilasillistani sen takia, ettenkö voisi olla ilman yhtä lasillista vaan juuri sen takia, että VOIN juoda sen yhden lasillisen. Siitä kun ei ole yhtikäs mitään haittaa lapselle. Pienellä matematiikalla ja maalaisjärjellä voi laskea, minkälaiset promillet yhdestä lasillisesta menee sikiön verenkiertoon sen jälkeen kun se vinetto on kiertänyt minun maksani läpi. Ja tässä tulee faktaa: ne jotka antavat lapsellensa D-vitamiinin vesipohjaista Jekovitia käyttäen, saavat huomata (mikäli lukevat pullon kyljen huolellisesti) antavansa lapsellensa suoraan suuhun joka päivä 5 tippaa 96%:sta etanolia (=puhdasta alkoholia). Tämä alkoholimäärä on enemmän, kuin mitä raskaana olevan äidin verenkierrosta suodattuu sikiön verenkiertoon silloin kun puhutaan yhdestä viinilasillisesta. Asia on tarkistettu ravitsemusalan ammattilaiselta, kuten myös seuraava
juustofakta :
Pastörointi ei tarkoita sitä, että tuotteessa ei ole listeriaa. Listeria voi tulla juustoon aivan yhtä hyvin myös pastöroinnin jälkeen mutta suurempi todennäköisyys on kuitenkin, että se pesii pastöroimattomassa tuotteessa. Se, miksi puhutaan Valion tuotteista turvallisempina (ja yhtä hyvin myös Arlan) on siksi, että näissä isoissa meijereissä laadunvalvonta on aivan huippuluokkaa.
Ja jotta nyt vielä järkyttäisin ihmisiä, niin kerronpa, että olen nauttinut lauantaina Valion Brie-juustoa, ja oli kyllä hyvää.
Minusta jokainen voi tehdä ratkaisunsa mitä syö ja juo, mutta en pidä kommenteista, että "en ymmärrä miksi pitää juoda yksi lasillinen" jne. Minä taas en ymmärrä niitä, jotka eivät voi sitä tehdä
Apuva, nyt varmaan potkitte mut pihalle täältä ketjusta mutta pakko oli kommentoida hiukan kun tuntuu että joskus menee kummalliseksi jeesusteluksi ja syyllistäväksi vihjailuksi....(koska usein samat ihmiset, jotka vahtivat syömisiään ja juomisia pilkulleen, syövät kyllä pikku päänsärkyihin Buranaa, värjäävät kampaajalla hiuksiaan, ovat samassa tilassa tupakoivien kanssa jne. Enkä nyt tarkoita että kukaan teistä mutta siis yleisesti...)
Ok, minä vetäydyn enkä enää kommentoi tätä alko-juustokeskustelua yhtään...