Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

voihan helvetti sentään! eihän se gyne tietenkään ole enää ennen joulua töissä, joten asia jää nyt sit kuitenkin vaivaamaan pyhien ajaksi... :'( :ashamed: nyt ei kiinnosta enää mitkään joulusiivoukset tai ylipäätään koko asia, meni fiilikset aivan täysin! :(
 
Mullakin tökkiny kaikki taas, en oo edelleenkään saanu aikaa ä-polille vaikka sinne lähete meni. Pompoteltiin paikasta toiseen, lähete oli muka hukassa ja lopulta kukaan ei ees vastannu puhelimeen |O Kyse ainoostaan siitä,et pitäs saada lähete ja maksusitoumus Helsinkiin i.biopsiaa varten. Tän päivän aikana lupasivat vihdoin hoitaa,toivottavasti hoituisi, alkaa tulla kiire varata sitä aikaa jo...


ärrieri Minäkin vähän samoilla linjoilla sun kanssa tossa juusto-alkoholiasiassa. Jokainen tehköön miten parhaaksi näkee. Itse meinaan syödä itetehtyä graavilohta, Auran sinihometta pizzassa ja puoli lasia viiniä jouluna/ uutena vuotena ;)

Vipo duunipäivä enne lomaa ja motivaatio on hmmmm... :xmas: mutta pian saa laskeutua joulun viettoon ihan oikeasti. Kun vielä hieman pahoinvointi helpottas, ni olisin niiiin kiitollinen.

Eä + lapanen 9+0/ 8+5
 
Huomenta vaan!

Neuvolassa terkka sanoi ainakin, että maksalaatikkoa voi jouluaterialla aivan hyvin syödä, kunhan ei liiallisuuksiin mene. Eihän se kuitenkaan oo pelkkää maksaa.. Mä ainakin söin töissä pienen kauhallisen jouluaterialla. :)

Flunssa meinaa pukata ja viime yönä meinasin paleltua. Nytkin on hiukan kylmä, mutta kuumetta ei ainakaan äsken ollut. Kiva kiva, jos joulun oon kipeenä, kun kerrankin on 4vapaapäivää!

Onnea taas ultrassa käyneille :heart: Bambinalle :hug: Kaikki on varmasti hyvin, yritä nauttia joulusta!

Maamin ja TOIVO 11+2/11+4 :heart:
 
Voi bambina, pitipäs sinunkin joutua kärsimään epätietoisuudesta, vielä näin joulun alla. :hug: Itselläni meni toissapäivänä myös joulufiilikset ihan täysin, kun aloin vuotaa rusehtavaa vuotoa ja eilen se muuttui sitten jo ihan veriseksi ja mukana pieniä riekaleita. Soitin neuvolat ja naistentautienpolit läpi, mutta katsella vaan pitää. Jos yltyy menkkamaiseksi niin sitten vois mennä käymään näytillä.

Itse olen ihan rikki, mutta mies jaksaa uskoa, että tämä on nyt vaan sitä mistä meitä jo "varoiteltiin". Kaksosista se kuollut alkio se vaan vuotaa nyt pois. Niin kai... En vaan pysty olemaan siitä mitenkään varma. Jos vuoto nyt rauhottuisi, mielikin rauhottuisi kyllä kummasti ja pystyisin EHKÄ odottamaan sen 2 viikkoa np-ultraan. Mutta jos vuoto vaan jatkuu ja yltyy, aiomme mennä yksityiselle jos kunnallisella eivät ota vastaan. Katselin jo eilen naapurikaupungin tarjonnan läpi, hyvä etten jo aikaa varannut.

Miekin mietin että josko ois neuvolaan yrittänyt päästä kuuntelemaan sydänääniä. Tänään ois kyllä vasta 9+6, että tiedä sitten kuuluisko ne edes. Vaikeeta. Ehkä olis selvintä käydä siellä yksityisellä, kävi vuodon kanssa miten tahansa. Saispahan mielenrauhan, oli asiat sitten hyvin tai huonosti.

Kipinäkenkä ja toivottavasti pikkuinen Toukka :heart: 9+6
 
kipinäkenkä :hug: Itse menisin varmaan yksityiselle, niin ei tarvitse miettiä asiaa joulunpyhinä.

Liplatus Se, että kaksosia odottaessa saa 3 äitiyspakkausta, perustuu siihen, että niitä alkuhankintoja joutuu tekemään enemmän kuin jos tulokkaita olisi yksi. En tiedä ketään kaksosten äitiä, joka olisi ottanut 3 äippäpakkausta-yleensä 2 riittää ja sen kolmannen voi ottaa rahana :)

Mulla on jo ihan hirvittävän iso massu. Eilen lasten kaverin äiti kyseli, milloin perheeseen tulee vauva ja oli pökertyä kun sanoin: "heinäkuun loppupuolella". :LOL:

Nyt on onneksi ruoka alkanut vähän maistua. Koko viime viikot onkin olleet sellaista kituuttamista.

Mitä tulee kiellettyihin ruoka-aineisiin. Itse meinaan hankkia jouluksi alkoholitonta viiniä. Lohi on taas tosissaan suurta herkkua. Lähellä toimii savustamo, niin saan sieltä varmaan kylmäsavulohta ilman vakuumia :)
Eilen join lasillisen light-limua enkä ajatellut asiaa sen kummemmin, kunnes luin neuvolan kirjasesta "meille tulee vauva", että makeutusaineista syklamaattia ei suositella raskauden aikana :ashamed:
Periaatteessa, jos alkoholista haluaa täysin kieltäytyä, niin silloin ei pitäisi nauttia mitään etikkalitkujakaan.
Itse en ainakaan tietoisesti nauti alkoholia, mutta etikkasuolakurkut etc. etikkalitkuihin säilötyt on niin namia, että enpä aio niistä kieltäytyä. Jokainen taaplaa tyylillään
:)
Kissanhiekkoja en aio vaihtaa raskauden aikana ollenkaan. Siitä saavat nyt huolehtia kotijoukot.

Täytyy lähteä ulkosaunaa siivoamaan joulukuntoon. Siellä on vaan niin ihanat - ihan parhaat- löylyt ja tunnelma :heart:

vatsakasilmanvauvaa & rakkauslapsi 9+2
 
Tuli oikein joulufiilis! :xmas:

Mulla ei oo laktoosi-intoleranssia, mutta olen huomannut vatsani muutoin reagoivan herkemmin, esim. sipseihin. Oon kaksi kertaa raskauden aikana dippaillut sipsejä, ja kummankin kerran jälkeen, maha menee kiveksi ja heittää kuperkeikkaa. Ehkä näistä kahdesta kerrasta opittuna, tämä mamma jättää sipsejen syönnin tästä eteenpäin muille... :ashamed: Muutenkaan vatsan toiminta ei oo mitenkään säännöllistä. Välillä toimii paremmin kuin hyvin ja välillä saa odotella, että toimiiko lainkaan. Heh. Kivat aiheet meikäläisellä.. :D

Huomenna on se paljon odotettu ja jännitetty np-ultra klo 9.00 aamulla! :eek: Sittenpä selviää, onko siellä mahassa yksi hyvin kasvanut yksilö vai kenties kaksi ihmisenalkua. Todella jännät paikat on ja vaikeaa ollut tämä viikko odotella huomista aamua. Oli uutiset mitä tahansa, niin toivottavasti kaikki on hyvin, sehän on tärkeintä! :heart:

Täytyy varmaan alkaa siivoilemaan, kun kohta se joulupukki jo ovella kolkuttelee, ja tälläiseen kämppään ei kehtaisi kyllä sisälle päästää! :LOL:

Ai niin, oireista vielä sen verran, että mulla on mennyt niin, että alkuraskaus oli ihan oireeton, sitten tuli parisen viikkoa kestänyt kokopäivä pahoinvointi, samassa aloin nukkumaan päiväunia. Sit jäi toi päiväunen tarve, mut pahoinvointi lähti. Nyt on taas ollu pahoinvointia kuvioissa ja hiukan päänsärkyä myös, joten aikamoista vuoristorataa oireet täällä kulkevat. Toivottavasti kohta nekin alkaa tasaantumaan ja helpottamaan. :)

:wave:

Star86 & Hope 11+5
 
Kipinäkenkä Mulla on yksi kaksosraskauskokemus,jossa toinen meni kesken. Silloin kyllä oli ihan reilua kirkkaanpunaista vuotoa runsaasti ja kovat aaltomaiset supistelut ,jotka tuntu selkäsärkyinä, ei pystyny seisomaan tms. Mutta kovasti jaksamista, toivotaan että sulla ei vuoto ylly, toivoahan on vielä :hug:
 
Soitin yksityiset läpi, tänään ois toisessa gyne paikalla mutta mies ja auto on töissä iltaan asti, eli ei onnistu. Kysyn vielä seuraavasta lähimpänä olevasta kaupungista, pääsiskö vielä ennen joulua.

Vuoto on kyllä onneksi vähentynyt. *koputtaa puuta*

enkelinäiti: Toinen siis selvisi? Miulla ei oo supistellut eikä muutenkaan kipuja, pelkkä vuoto. Eilen jonkun verran ihan kirkasta verta, mutta ei kuitenkaan vuotanut niin paljoa, että olisi siteeseen asti ehtinyt. Kuinka pitkään siulla kesti se vuoto?

Star86: Peukkuja ultraan!

"ruokarajoituksista" sen verran, että miule on ihan sama mitä kukakin syö, jokainen tietää parhaiten ja muilla ei pitäs olla siihen nokankoputtamista. Itse juon light-limuja, mutta aspartaamilla makeutettuja ja kofeiinin määrää koitan pitää silmällä, kun Zeroa juon. Monia puhututtaneet juustot ei sinällään ole miule "hankala" juttu, kun en syö muutenkaan, mutta jos söisin, niin varmaan maistelisin silloin tällöin raskausaikanakin.

Alkoholin suhteen itsellä on tähän asti ollut nollatoleranssi, en juonut tosin ennen raskauttakaan juurikaan. En kyllä tuomitse niitäkään, jotka sen viinilasillisen ottavat, en usko että siihen maailma kaatuu.
 
kipinäkengälle en tietenkään voi varmaksi sanoa että tää pitäis paikkaa. mutta kun tulee keskenmeno niin sitä verta tulee PALJON eikä se loppunut ennenkuin kohtu oli tyhjä.
ja kun mulla meni kaksoset kesken se veren määrä ja kipu oli ihan hirveää,sanoivat että kaksoset vuotavat enemmän.
että jospa sulla nyt tuli "vain" toinen pois. jos kerta vuotokin on vähentynyt. toivottavasti saat sen ajan ultraan niin saat mielenrauhan jouluksi.

bambina jos se vaan on siellä nyt niin piilossa ja takana. toivottavasti voit edes vähän nauttia joulusta. ja jos saisit ajan vaikka heti joulun jälkeen ultraan.korkeita nuo syke lukemat.jos ne kuitenkin ois sen vauvan. oisit aika lenkin saanu itse juosta et tollasiin lukemiin omat sykkeet nousis.jaksamista sulle :hug: kaikki me naiset ollaan erimuotosia ja rakenteisia. netistä oon lukenu et jollain alkaa kuuluu sydänäänet jopa viikon 15 jälkeen.

eilen ratkesin kuuntelemaan illalla miehen kaa sydänääniä.hyvin jumpsutti.karkuun vaan meinaa lähteä aina anturin alta.
tänään pitää lähteä lasten kanssa pulkkamäkeen ja ostamaan jouluruuat,jos sais nuo ipanat tyrkättyä johonkin kauppareissun ajaks sais tehdä ostokset rauhassa.huono olo on edelleen ja päänsärky on tullut kuvioihin.olenkin ihmeen vähällä päässyt tässä raskaudessa.vain yhden panadolin olen joutunut ottamaan mutta kohta otan toisen.

tiuhti ja toukka 10+6 :heart:
 
kipinäkenkä toivotaan, että molemmilla huoli olisi turhaa... :ashamed: mies oli sitä mieltä että yritän saada jostain - ihan mistä vaan - ajan ultraan, että saataisiin mielenrauha ennen joulua. joten lähdenpä soittelemaan eri paikkoihin, toivottavasti jostain tärppää!
 
Tiuhti-81: Samaa miekin mietin, että ei tää vuoto vielä varsinaisesta keskenmenosta kieli. Takana yksi tm ja lääkkeellinen tyhjennys ja se vuoto oli 100Xtämä. Mutta pelkään, että jos tää vuoto alkaakin tästä yltymään. Sinällään tämänhetkinen tilanne ei nyt enää niin huolestuta. Tuntuu, että vuoto on vähentynyt joka vessareissulla.

Ultraa ei taida yksityiseltä saada ennen joulua. Kaksi lähintä kaupunkia kyselty. Sitä sydänäänteen kuuntelua neuvolassa mietin vielä...
 
juu, ultraan en saanu minäkään aikaa, vaikka kaikki puljut yritin soittaa läpi... se on sitten vaan hermoiltava, ja ehkä luotettava siihen mitä terkkari sano; että kyllä se sitten selviä merkkejä antaa, jos jotain käy. se puhui rusehtavasta, sellaisesta "vanhasta" vuodosta.. joten ehkä tähänkin sovelletaan sanontaa: raskaana kunnes toisin todistetaan. :)


*muoks. nyt on heti ens maanantaille sitten tuo ultra varattuna. haluan saada selvää asiasta niin pian kun mahdollista.
 

Mulla ei tuosta kakkosesta kuulunut sydänäänet vko 11...neuvolantäti silloin sanoi että ei ne kaikilla kuulu ja yritti lohduttaa,mutta oli kyllä mieli matala niin kauan että pääsin ultraan :ashamed: Toivotaan että sulla sama juttu :hug:
Täällä ei edes yritetä kuunnella noita sydänääniä ennen vko 14..ettei tule pettymyksiä :)
 
bambina: mulla ei kakkosen sydänäänet kuuluneet vielä tuossa vaiheessa mahan päältä. Syynä tämä pieni vararengas ;) sekä taaksepäin kallistunut kohtu. Jos doppler näyttää kuitenkin sykkeen lukemana, sehän on selvää että vauvan pumppu se siellä jumpsuttaa. Jos sinun sykkeesi olisi 150 hujakoilla, voisi olla aika huono olo :whistle:

kipinäkenkä: :hug: Koita kestää, kauheaa tuollainen epätietoisuus mutta maanantaina onneksi saat selvyyden asiaan.
 
Bambina ja kipinäkenkä :hug: Toivotaan, että kaikki on kunnossa.

Minulla neuvolareissu takana. Verenpaineet oli taas mahtavissa lukemissa, muuten kaikki ok. Terkka sai yhdet selvät sydänäänet kuuluviin ja toiset heikommat, jotka hänen mielestä tulivat taempaa eli ehkä siellä on kaksi vaavia. Illalla sit ultraan tarkempaan tarkastukseen. Kohtukin oli kuulemma niin iso, että eiköhän siellä kaksi ole, kohdunpohja tosiaan on navassa nyt.

Tuo verenpaine vaan vähän meinaa huolestuttaa. Nyt siis neuvolassa aina luokkaa 140-150/90-100 ja kotimittauksissa 119-136/69-82. Voiko sitä immeinen noin paljon jännittää, vaikka ei edes tunnu sellaiselta jännittävältä olo. Mitähän ne paineet on jossain esitelmän pitotilanteessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liplatus:
Tuo verenpaine vaan vähän meinaa huolestuttaa. Nyt siis neuvolassa aina luokkaa 140-150/90-100 ja kotimittauksissa 119-136/69-82. Voiko sitä immeinen noin paljon jännittää, vaikka ei edes tunnu sellaiselta jännittävältä olo. Mitähän ne paineet on jossain esitelmän pitotilanteessa.
Mulla on ihan samanlaiset verenpainelukemat kuin sulla (kotona ja neuvolassa). En usko, että sitä mittaamista jännittää, mutta ehkä neuvolakäyntiä? :) Laitettiinko sut jatkotutkimuksiin? Kävin itse pe sydänfilmissä ja saan kutsun sisätautilääkärille, joka sitten päättää, tarviiko siirtää raskauden seuranta kokonaan neuvolasta äippäpolille.

Kipinäkengälle ja bambinalle paljon tsemppiä ja :hug: !

Olivia & Vauveli 10+3

 
Kiitos haleista, tää nyt vaan tais olla tässä. :'( :'( :'( Äsken pönttöön tippui pieni vauvanalku. :'( Joko se on meiän Toukka tai sitten pienenpieni papunen joka hiipui jo alkuvaiheessa pois. En tosin jaksa uskoa, että Toukkaakaan enää olisi...

Tuntuu niin pahalle, miehen puolesta varsinkin. Hän oli niin innoissaan pienestä ja jaksoi pitää toivoa yllä että kaikki menee hyvin. Ehdittiin jo jutella sen verran, että nyt me hylätään nämä raskautumiset, 2 keskenmenoa on ihan liikaa.
 
Kipinäkenkä :hug: , toivottavasti ei koko raskaus olisi kuitenkaan mennyt kesken - toivon todella, että edes toinen vauvan alku olisi voimissaan. Voimahali sinulle ja miehellesi. Bambinalle myös :hug: hali, toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa ja siltä ainakin kuulostaa, kun syke on näkynyt noinkin korkeana. Omasi se ei todellakaan ole voinut olla.

Toivotan kaikille hyvää joulua. Lähdemme iltasella ajelemaan mummolaa kohti ja olen sitten nettipimennossa sunnuntaihin asti. Mahtaa olla paljon luettavaa sitten, kun päivässäkin tulee aina valtavasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
Alkoholista vielä sen verran, että haluan tarkentaa, että en juo sitä jouluaaton odotettua viinilasillistani sen takia, ettenkö voisi olla ilman yhtä lasillista vaan juuri sen takia, että VOIN juoda sen yhden lasillisen. Siitä kun ei ole yhtikäs mitään haittaa lapselle.
Apua ärrieri, sä lietsot muakin jatkamaan suurta viinakeskustelua :kieh: Niin, siis, muakin ärsyttää pateettinen taivastelu "kun ei pystytä olemaan ilman sitä yhtä viinilasillista" tms. Ei kyse ole siitä, ettei joku pystyisi olemaan ilman yhtä piskuista olutta/viinilasillista, mutta kun sitä ilman ei tarvitse olla, niin miksi olisi? (Ihmiset, jotka ei "pysty" olemaan ilman alkoholia, ei todellakaan tyydy yhteen lasilliseen..) Vähän sama kuin tänään yhtäkkiä päättäisi, että "rakastan appelsiinimehua yli kaiken, mutta minä nyt päätin että appelsiinimehua ei saa juoda pisaraakaan koko raskauden aikana". Appelsiinimehulasillisen ja yhden vikottaisen alkoholiannoksen haitallisuudesta sikiölle on tasan yhtä paljon näyttöä, eli pyöreät nolla tutkimusta. Mulla on onneksi lähimpien ystävien piirissä kaksi lääkäriä, joilta oon saanut perspektiiviä ja maalasjärjellisiä kommentteja tähän asiaan. Jos joku pystyy vahingoittamaan lastaan yhdellä viikoittaisella alkoholiannoksella, kyseessä on lääketieteellinen ihme, näin joulun kunniaksi verrattakoon vaikkapa Marian neitseelliseen hedelmöittymiseen (johon en myöskään usko).

Mun neuvolatäti ainakin kirjoitti mun neuvolakorttiinkin raskauden aikana alkoholiannoksia viikossa 1 kpl (siis ihan oma-aloitteisesti), ja luulis että ne nyt ei kauheasti yrittäis vaarantaa syntymättömien lasten terveyttä. Suomi nyt vaan on näiden watun juoppojen luvattu maa, niin kaikesta on puhuttava hysterisoiden ja liioitellen. Raskaana olevien naisten alkoholin kohtuukäytön raja on Suomessa 10 annosta. Tällä palstallahan kukaan ei siis ole liputtanut yli 1 annoksen puolesta, tuskin liputtaakaan. (Vaikka noissa neuvolan lappusissahan puhutaan kyllä jopa kahdesta viikkoannoksesta. Itelle se tuntuis jo liialta.)

Ja juustoissa ihan sama virsi, mutta en edes lähde siihen aiheeseen..

Mutta siis kaikki todellakin tehköön miten haluaa, seisköön vaikka päällään yhdeksän kuukautta jos tahtoo! :saint:

Mutta nää on toisarvoisia juttuja kun muilla on oikeita huolia, Kipinäkengälle valoa ja voimia! Älä menetä toivoa. Ja Bambinan vavva möyrii siellä jossain kohdun suojissa ihan turvallisesti. Ällös huoli!
 
Mie taidan olla jotenkin niin lamaantunut kun en osaa ajatella tätä keskenmenoa nyt oikein mitenkään. Shokissa kai tai jotain. Pelottaa vaan eniten kun mies tulee kotiin. Miten hajalla oleva mies sieltä tulee... :'( Miten mie osaan lohduttaa ja olla tukena.

Kivut on helpottaneet (ilmeisesti särkylääkkeen takia) ja vuoto on tällä hetkellä verta.

Toivo on nyt jossain miun ulottumattomissa mutta katsotaan löytäisikö se vielä tiensä miun luo...
 
Pai80: Tässä meiän kaupungissa ei tunnu olevan ainakaan ultralaitteita ollenkaan, eilen jo kyselin. Joten kai se on odotettava huomiseen, mennään sitten tuonne PKKS:aan. Tällä hetkellä ei tee pahaa ajatella että pitää odottaa sinne asti. Ihan outo olo. Tyhjä. Ei jaksa olla edes surullinen. En tiedä johtuuko sitten siitä, että mie alitajunnassa vielä pien toivoa yllä siitä, että aiemmin menehtynyt tuli nyt vaan näin rajusti pois ja Toukka on vielä matkassa.
 
kipinäkenkä :hug:

bambina Tämä kolmas raskaus on ensimmäinen jossa mulla on saatu sydänäänet viikolla 10,kahdessa aikaisemmassa on ultra ollut "ensikosketus" vauvaan,koita siis olla huoleti.

Tajusin tänään seistessä,että mullahan tuntuu pieni kova möykky alavatsassa. :D
 

Yhteistyössä