Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Alkuperäinen kirjoittaja Solnushka:
Uskon, että keho kertoo näin, mitä on hyvä syödä ja mitä ei.

:LOL: Mites kun mun keho kertoo, että pitäis saada tänään pullo punaviiniä pikkujouluissa? Mun keho ei myöskään hylji mitään juustoja. Meikäläinen ainakin taitaa luottaa mieluummin asiantuntijasuosituksiin kuin omaan kehoonsa ;)

Tervehdys pitkästä aikaa!

Ihanan aktiivisia kirjoittelijoita olette. Itse olen kyllä lueskellut taroinoitanne, mutta oma kommentointi jää vähän vähemmälle. Halauksia ja onnitteluja kaikille tasapuolisisesti, etenkin teille hyviä/huonompia uutisia saaneille.

ON: Meillä oli eilen ensimmäinen ultra, ja otettiin takapakkia viikolta 12+5 noin viikolle 9+0. Olin kyllä arvannutkin, että LA tulee siirtymään (jonnekin lähemmäs heinäkuun loppua), mutta jotenkin sitä oli jo tuudittautunut ajatukseen, että 1/4 on pian ohi ja helpottaa. Kätilö oli hyvin kiireisen oloinen ja kun huomasi, että kaveri on vielä noin pieni alkoi melkein meitä syyttelemään, että ootte täällä ihan turhaan näin aikaisin ja mitenköhän teille nyt saadaan uusi aika oikeaan aikaan, kun kaikki ajat on niin varattuja maaliskuulle asti.. Hyvinä uutisina kuitenkin tulipa tarkistettua, että matkalainen on kyydissä ja sydän sykkii. :) NYt ei muuta kun odotellaan uutta aikaa siihen NP-ultraan ja ei kerrotakaan kavereille ihan vielä.

Meillä ei vielä tiedä muut kun oma pomoni. Varsinaista lojaaliuitta työnantajaa kohtaa. ;) Molempien vanhemmille kerrotaan jouluna. Muuten joutuisi niille kuitenkin selittämään, miksi en juo ja kannan omia kypsennettyjä kaloja mukanani. :)

Lumista joulun aikaa kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
Uskon, että keho kertoo näin, mitä on hyvä syödä ja mitä ei.

:LOL: Mites kun mun keho kertoo, että pitäis saada tänään pullo punaviiniä pikkujouluissa? Mun keho ei myöskään hylji mitään juustoja. Meikäläinen ainakin taitaa luottaa mieluummin asiantuntijasuosituksiin kuin omaan kehoonsa ;)
heh, itse asiassa punkku olis mullekin eilen maistunut - tyydyin kahteen kulaukseen. ehkä voit leikkiä olevasi ranskalainen - siellä vissiin nuo raskaana olevien viinirajoitukset on vähän erilaiset kuin täällä.. vai liekö urbaani legenda..

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy-82:
Eilen oltiin sitten miehen joukkueen pikkujouluissa ja mulla oli kaksi "siideriä" mukana joihin olin laittanut omenamehu-tiivitettä lantrattuna vichyllä :p Sihahti aina kun avas pullon :xmas: ja kerroin että en voi juoda paljoa kun on koiran kanssa puolenpäivän aikaan näyttelytreenit :LOL: ja kaikki usko...
Tää on kyllä hyvä! :LOL: Aivan loistava suunnitelma ja hyvin toteutettu! Voi meitä.... :)

Täällä tänään taas kuvottaa aika runsaasti - koitan koko ajan miettiä, ettei tää ole enää mitään parin viikon takaiseen verrattuna. Mun pitäis olla koko ajan liikkeessä, että kuvotus helpottais. Sohvalla makaaminen on ihan myrkkyä.

Sain muuten neuvolalääkäriltä ohjeen käyttää nenäkortisonia tähän poskiontelotulehdukseen, mutta kun ostin tuotteen, niin purkissa lukee, ettei suositella raskauden tai imetyksen aikana... Siis niin rasittavaa! Kai neuvolalääkäri tietää, mitä suosittelee?

Taidanpa raahata itseni punttisalille ja sitten saunaan. Mies on pikkujouluissa ja tylsistyn yksin kotona. Onneksi on digiboksilla monen tunnin edestä Kumman Kaa -jaksoja. :)

Mukavaa lauantaita kaikille!

Olivia & Vauveli 10+6

Alkuperäinen kirjoittaja bambina:
muutama kysymys...homejuustoahan ei periaatteessa saisi syödä, onko joku kuitenkin syönyt? listeriaahan suomessa on ollut viimeksi vuonna kivi ja miekka...entäpä valkohomejuusto, onko yhtä paha? kun tuo valkohomejuusto olis näin joulun aikaan suurta herkkua... :p

ja toiseksi, mitkä viikot+päivät teillä on ollu, kun olette olleet np-ultrassa? kun nyt alko tuntumaan, että meillä se olis "hirmu" myöhään (8.1), kun viikkoja olis sillon 12+4 / 13+0. tätä ne kuitenkin sieltä äippäpolilta tarjosivat, niin en silloin osannut alkaa päiviä ja viikkoja miettimään. onko siinä joku takaraja???

Noista juustoista kommentoin samaa kuin muutkin, että ei kannata syödä ilman hyvää kuumennusta. Yhellä sukulaisella kuoli yksi lapsi kohtuu jotain rv 20 ja syy oli listeria. Tämä tapahtui 2000-luvulla, joten on niitä tapauksia nykyäänkin. En suosittele syömään ilman kunnon kuumennusta.

OYS:in ohjeissa on, että NP-ultra tehdään rv 10 - 14, joten sulla on ultra ihan oikeissa rajoissa. itselläkin tulee olemaan rv 13+1 kun on np-ultra.

Chilille iso :hug: , toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja varmaan suurimmaksi osaksi huoli onkin turha - toivotaan parasta.

Pikaisesti vaan kommentoin tällä kertaa, olen täällä tehnyt joululaatikoita ja leiponut pipareita, vielä on paljon tehtävää ja lenkillekin pitäs kaverin kans kohta lähtä käymään.
Onnittelut vielä hyvistä ultrakuulumisista ultrissa käyneille ja :hug: sitä tarvitseville.

Pikkumyy Minä oon tehny tuon saman jipon esikoista oottaessa v. 2003 ja hyvin uppos =D. Nyt aion turvautua samaan jippoon, kun on taas kaveriporukan joulunvietto joulupäivän iltana - perinteisesti. Lapsetkin menevät silloin mummolaan. Mies jo osti siideripulloja, jotka tyhjentää tänä iltana, et voin niihin laittaa sit mehua ja vichyä =). Hyvä vaan, ettei tarvi juhlia, kun on sit seuraavana päivänä anoppilassa joulupäivällinen ja sinne tulee kaikki miehen sisarukset perheineen ja ehkä jotain muutakin lähisukua. Onpahan ajokunnossa ainaki toinen =), vaikka eipä tuo mieskään aikon paljoo ottaa...

SMSM ja hippu rv 9+5 ja huomenna poksuu

heh, itse asiassa punkku olis mullekin eilen maistunut - tyydyin kahteen kulaukseen. ehkä voit leikkiä olevasi ranskalainen - siellä vissiin nuo raskaana olevien viinirajoitukset on vähän erilaiset kuin täällä.. vai liekö urbaani legenda..
Ei se ihan urbaani legenda oo, juttelin äskettäin ranskalaisen ja kolumbialaisen ystävän kanssa, jotka on just saanut kotimaissaan vauvat. Kummassakin maassa suositus on että kahvia ei pisaraakaan, mutta viiniä ruuan kanssa kohtuudella (tuskin nyt joka päivä, mutta siis ei se millään superkielletyt-listalla siis ainakaan ole) :LOL:

Tiedän herättäväni suurta pahennusta ja varmaan lentäväni palstalta saman tien pihalle, mutta mun raskausfilosofia on alkoholiannos per viikko - - se ei tarkoita, että mun nyt ois AIVAN PAKKO juoda joka viikko se yks annos, mutta lauantaikaljaoptio on. Esim. tänään alkaa 35 hengen synttärikutsujen emännöinti - uuuuu - kahenkyt minsan päästä ja aion juoda yhden tarkasti mitatu 12 cl skumppalasin, jota kittaan koko yön, varmaan kaheksan tuntia :D

Heis! Joulusiivoukset vihdoin hoidettu :) Nyt joka paikka jumissa

Mulla on np-ultra 12+3, 28.12 :) Sitä oottellessa. Nyt vois siirtyä kirjojen pariin, kävin ostaan pari lässyromaania ja herkkuja, kun miehellä on saunailta..

Dana88 & Pikkune 11+1

kardemummma Tais jossain neuvolan lappusissa olla, että 1-2 alkoholiannoksen juomisen viikossa ei ole havaittu aiheuttavan mitään ongelmia. Eli yksi annos viikossa on varmaan varsin turvallinen määrä. :)

Aion itse jouluna ruuan kanssa juoda pienen lasin jotain hyvää valkkaria - ihanaa!

dana88 Voi hitsi kun mainitsit nuo herkut... Alkoi kauheesti tekeen mieli Hyvää Makumaasta -karkkeja! :p Pitääkö tästä nyt lähtee vielä ostamaan namuja jostain...

Heii,

aattelin että tänää kirjottelin tänne kaikkea pitkät pätkät, mutta kuinkas sitten kävikään: Aamun hyvinvoinnin jälkee rupesin muutama tunti sitten ihan tosisssan voimaan huonosti. Oireet on kuin mahataudissa, mutta toivon että tää on jotain muuta!
Ihan kamala fiilis, inhoon oksentamista niin yli kaiken ja vielä enemmän oksennuksen siivoomista huonovointisena. Se haju... :x

Nyt meen lepää, ja toivoo että helpottaa.

Täydet sympatiat huonovointisille ja onnea muille! :hug:

Mä sain to sen possupiikin,ja oon voinu tosi huonosti siitä asti..käsi on kipee ja kuume päällä :'( Maha on arka koko ajan,mutta on kyllä olut koko raskauden,kai se vaan johtuu siitä kun maha venyy...luulis tuon jo venyneen noitten kolmen ekan jäljiltä niin ettei enää ois kipuja :ashamed: Jouluvalmistelut on ihan jäissä,kun vaan sängyn pohjalla oo kivuissa ja kuume harhoissa pyörinyt..mies vaan lohduttaa että ei se sun olo tuosta ennen heinäkuuta tokene :attn:
Pakko lähtee ostamaan mammahousuja joulun jälkeen,jospa saisi alesta halvalla :)
hipsu ja möykky 8+5

Olivia81 toi vatsa voisi ihan hyvin olla minun. Tänään on viikkoja tasan 9! Sillä musta tuntuu ihan hurjalle, ettei viimeksi katsottu ultralla montako on tulossa. Terkkahan näki sellaisen toisen vauvapalleron (näin kyllä itsekin), mutta asukasta siellä ei nähnyt kumpikaan. Kuulemma voi olla vielä jossain uumenissa kasvamassa.

Pakko oli käydä ostamassa ekat mammavaatteet. Henkkamaukassa oli kivoja, eikä hintakaan ollut paha 9-15 ? (löytyi alesta). Mistäs muut ootte tehneet hyviä löytöjä?
Vointi on ollut tosi huono koko viikon. No jospa se tästä kohenisi.

Itkuherkkyyttä on ollut ihan älyttömästi. Ollaan tänä iltana menossa kuuntelemaan kauneimmat joululaulut. Siellä kyyneleet virtaavat ilman raskauttakin, saati sitten nyt.

"Kivoja" uniakin on tullut nähtyä: Perheeseen syntyi kolmoset, joista yksi oli kaivolla, yksi rannassa ja yhden vei pihasta susi! ...tai Mies osti lastenvaunut, kevyet ja edulliset, kaikki kangasosat oli pressukankaasta (unessa vielä hehkutin, miten hyvä ratkaisu)
:LOL:

Näillä mennään...Iloista sunnuntaita kaikille!

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 9+0

Chilille :hug:

Joulusiivousta olen tehnyt vähän silloin ja vähän tuolloin. En mitään suurta, meillä on niin paljon sotkijoita että oon huomannut että kauhee siivoominen on ihan turhaa kun hetken päästä on taas sen näköistä kuin olisi räjähdys käynyt... :LOL:

En olekkaan nyt vähään aikaan käynyt täällä kun jotenkin en uskalla ajatella koko asiaa (no joo, oikeesti vauva on mielessä Koko Ajan, mutta esitän että ei.. :D ) ennenkuin olen käynyt np-ultrassa varmistamassa että pikkuinen tosiaan on mahassa kasvamassa ja kaikki ok.. :heart: Ultra on 23.12 eli vielä muutama päivä pitää sinnitellä.

Mä herään välillä öisin siihen että vatsaa särkee. :/ Inhottavaa...

Kohta se on jo joulu. tänään pitää vielä mennä viimeisille jouluostoksille. Lapsille on onneksi kaikki jo hommattu ajoissa kun luin että nyt jo suosikkijuttuja lähes mahdoton saada kun kaikki loppu.. Mutta miehelle ja omalle isälle vielä hommaamatta. Toivottavasti ei ole ihan mahdoton ryysis. :xmas:

sadee80 & rusina 11+1 :heart:

vatsakasilmanvauvaa Sulla on pakko olla siellä enemmän kuin yksi vauva. :D Olikos sulla ennestään lapsia? Eikös se mene niin, että ensimmäisen kanssa maha pullahtaa myöhemmin?

Poks 11+0 tänään ja juhlistin tapahtumaan oksentamalla ekan kerran... Hmmph. Oli varsin mieltä lämmittävää. Heräsin aamulla niskakipuun ja koitin lieventää sitä lämpimällä kaurapussilla ja sen kaurapussin haju pisti mut oksentaan.

Ulkona tuulee ja sataa lunta kirjaimellisesti vaakatasossa ja pitäis lähtee koirien kans pitkälle lenkille. Ja sitten jouluostoksille... Sinne ruuhkaan täytyis varmaan ottaa muutama Valium, ettei menettäis hermojaan... :xmas:

Mitäs mammat on mieltä, siirrytäänkö kerhoon rytinällä? Ei oikein tiedä minne kirjoittelisi :)

POKS 10+0 tänä harmaana joulukuisena päivänä!

Täällä on pahoinvointi edelleen sellaista vähäisempää, mutta sitä kuiten vielä on. Tämän kanssa kyllä jo elää aivan ok. Hampaitten pesu on jotain aivan hirveää ja siihen kuuluu holtiton yökkiminen ja oksentaminen.. vaikka harja on kokoa 2-3-vuotiaille... :whistle:

Joulusiivoukset sanoi mies tekevänsä. Mennään me näiden pienten riiviöiden kanssa sotkemaan siksi aikaa mummilaan :)
Töihin menen taas ylihuomenna, kun yökötys on kuosillaan.. saapahan joulun ajan lisät talteen vaikka ei kyllä aattona tekisi mieli olla yhtään töissä, ei tippaakaan.
Listeriasta vielä että tietääkseni se ei ole ihmiselle muuta kuin pikkuflunssa, joten siitä ei tiedä kuinka monta kertaa sen on kerennyt elämänsä aikana sairastaa. Masu-asukille se on sitten paljon muutakin, joten ollaan heinäkuuhun asti varovaisia ;)
Tänään vuorossa kauneimmat joululaulut!! Ihanaa :heart:

Punaposket ja Tuhina 10+0

Moi vaan kaikille kanssaodottajille :)

Olen jo pidemmän aikaa seurannut tätä ketjua, mutta jostain syystä nyt vasta uskaltaudun mukaan. Kai se on se pettymyksen pelko joka vielä kovasti kolkuttelee ja ei anna nauttia tästä raskaudesta.

Taustalla on yksi keskenmeno tammikuussa -09 (tuulimuna) ja menikin sitten jonkun aikaa ennenkuin tärppäsi hieman avustetusti (Clomit, Metut ja Terot). Nyt raskausviikkoja menkoista 10+3, mutta ovis oli testien mukaan aikaisintaan kp17.

Ultrassa ollaan käyty jo kahdesti, kun varhaisraskauden ultrassa löytyi kaksi alkiota ja sykettä, toinen oli vain aika paljon pienempi ja syke harvempi. Lääkäri epäili että pienempi alkio saattaa "kuihtua" pois ja antoi sitten kahden viikon päähän uuden ultra-ajan. Siellä löytyikin sitten enää yksi vahva syke, vaikkakin se toinen alkio vielä ihan selvästi näkyi.
Lääkäri ja hoitaja olivat hyvin positiivisia raskauden jatkumisen suhteen, vaikka siellä elossa olevan alkion vieressä onkin nyt kuollutta kudosta.

Np-ultra ois meillä 4.1. ja silloin alkion koon mukaan 11+5 (menkoista 12+4).
Sinne asti pitäs jännitellä.
:eek: On vaan sellanen paha aavistus edelleen, että meitä ei onni seuraa, vaikka tähän asti ollaan kuitenkin jo päästy. Toivottavasti olen väärässä.

Raskautta tullaan jatkossa seuraamaan tiiviisti, koska olen 1-tyypin diabeetikko ja nivelreuma on myös. Niistä asioista olen enemmän kirjoitellut blogiini, http://deenkanssaraskaana.blogspot.com/ jos jota kuta kiinnostaa käydä lukemassa =)

Tämmöistä näin alkuun!

Kipinäkenkä ja Toukka 9+4 (miehen antama nimi, joten sehän se sitten on :heart: )

Sunnuntai-päivää!

Metsälenkiltä saavuttiin juuri kotiin.. Haettiin pojille oma pikkukuusi, jonka saavat koristella huoneeseensa! Koira nautti täysin rinnoin metsässä juoksemisesta :)

Pipareita pitäisi alkaa leipomaan, jo toistamiseen, kun ekat on jo syöty. Piparkakkutalokin olis tarkoitus väkertää.

Tänään on koko päivän ollu väsy ja huono olo.. Ulkoilu ei piristä yhtään, pitää kuitenkin illalla vielä käydä lenkillä.

Nt-ultraan olis vielä reilu viikko.. samana päivänä on myös lääkärinneuvola! Toivottavasti kaikki hyvin! Maha on alkanu selkeesti pullottamaan, kaveri sanoi etten kauaa voi enää piilotella, kun oon muuten hoikka. Mies yritti napsasta eilen kuvaa.. :whistle: Tokan aikana muistaisin että masu näky rv14 selkeästi, ekan aikana vasta rv20.. Mammahousuja sais alkaa kattelemaan, jos vaikka lähtis vaasaan alennusmyynneille, siellä on hennesillä hyviä mammavaatteita.. kävis samalla lillumassa kylpylässä :D

Päivänjatkoja :wave: :wave:

Maamin ja TOIVO 11+0/11+2 :heart:
PoksPOKS!

kiitos SMSM vastauksista, ja kaikki muutkin! :) joo, eli parempi sitten vaan olla herkuttelematta nuilla homejuustoilla, pitää keksiä vaan jotain muuta tilalle... ;)

juu, ja ilmeisesti meillä se niskapoimukin on sitten ihan oikeeseen aikaan, ajattelinkin että tuskin ne sieltä mitenkään vois väärää aikaa antaakaan...hyvä näin!

ON: nyt vähän pelottaa kyllä, ajattelinkin että pitäiskö soittaa vielä huomenna neuvolaan aikaa...tietääkö kukaan onko neuvolat vielä joulunalusviikolla auki??? kun ne vähäisetkin oireet katosivat todella yllättäen, ja mahassa on ollut kipuja nyt parin päivän ajan. ei ole sitä kohdun kasvukipua (kun niitäkin on tässä ollut), tämä on jotain muuta...pelottaa... meillä kun oli vielä tarkoituksena jouluna kertoa muutamille sukulaisille, niin ennen kuin mitään kertoisi, niin olisi vielä kiva varmistella asioita. vaikka se np onkin vasta tammikuussa, mutta ylipäätään että onko kaveri edes elossa enää... :ashamed:

miten muiden oireet, vieläkö jatkuvat, vai onko jollain kadonnut oireet yhtäkkiä, esim. rintojen kipu??

tänään ainakin virallisesti menkkojen mukaan POKS* 10+0 (tai 10+2)

oireista Mulla pahoinvointi vähentynyt, mutta esim nyt saa kyllä nieleskellä kun on niin huono olo, pitäis syödä, mutta mikään eri oikeasti yhtään houkuttele.. pakko vetää suolakeksejä, kun ruokaa ei tee mieli ollenkaan.. JA no rinnat tuntuu lähinnä aika painavilta, ei kipeät ole enää, ja mahassa mulla ei ole liiemmin mitään erityisiä kipuja ole ollutkaan.

mitäs muuta olette keskustelleetkaan.. einytmiklään erityinen jäänyt päähän.. Ja no hormoonit mulla heittelee aika paljon,hermo kireällä aika usein nykyisin.. Ehkä tämä taas tästä, jouluhan on jo kohta..

np- ultraan ois vielä9 päivä'ä... pitää vielä ikuisuus odottaa!!!

Nyt mene sohvallen pötköttää jos tuo tyttö antais mun rauhassa potea tyhmää oloa...

emmy ja pirpana 9+5

Terve vaan kaikille, taas kerran tullu ihan kauheesti juttua tänne :D Mulla on huomenna aamusta np-ultra :eek: Pelottaa aivan hirveesti, taitaa mennä yö unet tältä yöltä kokonaan. Oon yrittäny ottaa rennosti sen asian kanssa mutta eipä se onnistu kun kokoajan pyörii mielessä... En ymmärrä miten tällänen asia voi pelottaa ja stressata näin paljon. Loppuukohan tää koskaan?

Onnea muuten kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!! :heart:

Mulla on lantiossa joku ihmeellinen tunnoton kohta. Se tuntuu ihan puutuneelta aika isolta alueelta eikä siihen satu ollekaan vaikka sitä hakkais, mutta jos yöllä kääntyy sille puolelle niin sattuu iha perkeleesti. Mikäköhän mahtaa olla :eek: Se on nyt varmaan viikon jo tossa ollu. Vähän tuntuis että se olis pikkusen turvonnukkin...

bambina: Mulla on pikkusen rintojen kipu hävinnyt, tai että ne ei oo enää niin arat kuin ennen. Nyt pystyy jo mahallaan nukkumaankin. Pahoinvointi sen kun jatkuu, mutta tuntuis sekin jo iha vähäsen helpottaneen. Eipä kyllä ruoka oikeen vieläkään maistu, mutta se jatkuva yökötys ja kuvotus on lakannut melkeen kokonaan. Nyt on tullut sitten kuvoihin mukaan yöheräily. Herään monesti yöllä pari kertaa ja luulen että on jo aamu. Ja sitten kun aamulla herään niin luulen että on vielä yö. :kieh:

Joku tais mainita tosta hampaiden pesusta, että ei iha onnistu yökkimisen takia, niin mulla on aivan sama juttu. Ei se muuten, paitsi jos noita ihan takahampaita koittaa pestä niin on aika lähellä ettei oksu lennä... :snotty:

Hyvää sunnuntaita, mahtimamat!

Keskityn omaan napaan, kuten aina.. Eilen vietettiin tosiaan mun synttäribileitä, ja meillä kävi illan aikana varmaan 40 vierasta. Kittasin pullollisen alkoholitonta kuoharia ja puolikkaan keskioluen ja nyt on todistettu, että selvinpäinkin voi emännöidä juhlia :LOL: Juhlia ennen kokkasin hiki hatussa miltei viis tuntia, kun oon aika tarjoiluperfektionisti. Mies hoiti onneks siivoushommat. Mutta kokkausmaraton ja sitten klo 19:00-02:30 hirveetä sosiaalista kaaosta, kännisten pulinaa kovalla volyymilla, vieraiden vastaanottamista ja "hoivaamista" oli kyllä aikamoinen koetus. Nyt tuntuu kuin ois juossut maratonin. Ehkä pitäis ottaa vähän rauhallisemmin.. No, ei oo jättibileitä kyllä nyt tiedossakaan.

Huomenna poksuu maaginen 12+0, voi luoja se olis ihanaa. Bileissä sain ekat mahantaputtelut ja kaikki tuntuu olevan aivan fiilareissa tästä meidän pienokaisesta (suurin osa kaveripiiristä on lapsettomia opiskelijabailaajia ja tää on niille aivan eksoottista). Monilla oli ihan tippa linssissä ja sain synttärilahjaks joitain "vauvalahjojakin", ihan mielettömän liikuttavaa että tää meidän juttu ikään kuin levittää onnellisuutta lähiympäristöönkin :'( Lapsella tulee ainakin riittämään elämässä rakastavia aikuisia. Ooh, lähden sohvalle nyyhkimään onnesta.. :LOL:

Äh puh! Onko teitä vaivannut päänsärky raskausaikana?

Mua ei säre juuri koskaan päähän, ja nyt pari päivää ollu sellaista toispuoleista särkyä. Kävin perjantaina ottamassa sikapiikin, joten kuvittelisin sen aiheuttamaksi. Ikävää vaan ku ei Panadolitkaa auta.

Miä kampeen nukkumaan! Hyvää yötä |O !

Pikaisesti kommentoin vain enne kuin sohva kutsuu...

kardemummma: Minä en ainakaan paheksu "vapaamielistä" ajateluasi alkoholista, itse aion juoda jouluaattona kunnon lasillisen (mutta vain yhden ;) ) hyvää Chiantia jouluaterialla. Niin tein myös viime jouluna kun odotin tuota kakkosta ja ihan terve vauva syntyi, mitä nyt hiukan villi ja temperamenttinen vain :LOL:

Juhlin eilen pikkujouluja puol kolmeen asti oikein antaumuksella ja täytyy todeta samaa kuin kardemummma, että olo on kuin olisi maratonin juossut. Selvistä päin oli hauskaa mutta unet jäivät viime yönä vähän liian lyhyiksi ja muutenkin otti hiukan kunnon päälle :/ Noh, toivotaan että huomenna jaksaa paremmin.

Mukavaa viikon alkua kaikille jo valmiiksi ;)

Huomenta kaikille!

Olivia Tuossakin kuvassa on toinen lapsi jo tulossa ja itse ainakin uskon, että sillä on merkitystä kuinka äkkiä tulee raskaaksi uudestaan. Itsellä on tosi huonot vatsalihakset ja lyhyt aika synnytyksestä, viimeeksi näytin ehkä puolessa välissä raskautta tältä mitä nyt :D

Juustoista ja alkoholista Tämä on sitten ihan mun oma henkilökohtainen mielipide, joten ei saa loukkaantua :) Mä oon sitä mieltä, että pitää 9 kk pystyä olemaan ilman alkoholia ja juustoja. Kyllä juustoa mieli tekis jos jonkinlaista, mutta oon päättänyt pysyä lujana. Mä en halua omalle tunnolleni mitään sellaista, jos jokin olisikin pielessä. Mäkin normaalisti oon aika kaukana absolutistista, mutta en näe sen yhden viinilasillisen hyötyä raskaana ollessa.

Odotan jossain raskauslaskurissa oli, että jokin hormooni (en nyt muista nimeä ) voi aiheuttaa päänsärkyä ja neuvona oli juoda riittävästi. Tänäkin aamuna mulla oli oikeen mukava päänsärky, mikä voi kyllä johtua siitä et on hengitystiet aika tukossa :(

(.) Huomenna ois se ultra ja mitä lähempänä se on, sitä enemmän mullekin alkaa tulla ihan järjettömiä ajatuksia niskaturvotuksesta ja kohtukuolemista. Tähän asti mä oon ollut niin rauhallinen, mutta saa nähdä tuleeko lainkaan uni yöllä. Sitten vielä jännitän, että onko siellä kaksoset vai ei. Ois se lääkäri viimeeks sen voinut sit tarkistaa, jos sitä epäili :headwall:

Ennu 11+3

Yhteistyössä