Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Chili25 täältäkin lähetän jaksamista ja uskoa vauvan hyvinvointiin. Ymmärrettävää tietenkin on, että vaikka prosentit on teidän puolella, niin jo pienikin riski tuntuu kamalalle, kun toisen terveys on niin tärkeä asia.

Pai80 työongelma sympatiaa tulee täältä paljon!!! Olen itse aivan kypsä omaan työhöni ja huomenna pitäisi sitten keskustella jatkoista. Yritäpä siinä olla positiivinen ja antaa ymmärtää, että tottakai mielelläni jatkan jos vaan mahdollista, kun tosiasiassa ei kiinnosta yhtään. Työttömyys ei oikein nappaa, koska liitosta ei tule rahaa, kun olen koulun kirjoilla. Eipä sillä, perustyöni on ihan jees, mutta systeemi hermostuttaa ja työn vähyys. Turhauttaa, kun ei ole kunnon tekemistä. Mutta sitten taas toisaalta...20.5 alkaa äippäloma, niin kai sitä 4,5 kk vaikka seisoo päällään. Ja mistä sitä tietää, voiko edes olla siihen asti töissä. Siksi niiden jatkuminen olisi niin tärkeää, että saisi edes jotain rahaa jos joutuu vaikka ennenaikaisuuden riskin takia saikulle. Yritetään jaksaa :flower:
 
...lääkäri arvuutteli meikäläisen suurehkoa kohdunkokoa viikkoihin nähden! WHAT? Siis tosiaan, meinasin tippua penkiltä, kun tutkimuksen jälkeen alkoi vielä kuuntelemaan sydänääniä, koska kohdun koko oli suurempi, kuin mitä viikot. Kuulin sydänäänet selvästi oikealta ja vasemmalta ja siinä kuunnellessa lääkäri sitten kysäisi, että onko suvussamme kaksosia? :eek: No eihän niitä ole, ainakaan ihan lähipiirissä!!! Mun mummun siskot on kaksoset. Lääkäri vaan hymyili ja tutkimuksen loputtua sanoi, että voihan olla, että raskaus on luultua pidemmällä ja sydänäänet kuuluivat laajalta alueelta, koska edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa (vajaa 2-vuotta). Siis epäreilua jättää mut tän tiedon kanssa nyt viikoksi, ettei kertonut mistä epäili tämän johtuvan! Kääk! Mä en usko, että raskaus voi ainakaan paljon pidemmällä olla. Ehkä viikolla heittää, mut jos raskaus on viikon edenpänä kuin kuvitellaan, niin kasvaako siinä ajassa kohtu paljon? Siis sekavissa tunnelmissa täällä ollaan, mutta TODELLA TODELLA ONNELLISENA, koska KUULINHAN MINÄ NE SYDÄNÄÄNET, voi juku! :heart: :heart: :heart:

Anteeksi tämä vuodatus, mutta kun ei ole kokemusta tälläisistä epäilyistä... :ashamed:
Jos joku haluaa analysoida lääkärin puheita, KERTOKAA IHMEESSÄ, PLEASE!

duudlarille :hug:

chili25: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, mun serkulla oli odotusaikana myös liikaa niskaturvotusta, tais olla sen 3. Ja hänelle synty reipas tyttö! Ei nuokaan tutkimukset aina oikeessa ole. Ymmärrän toki, et huolettaa, mutta halusin vaan jakaa tämän hyvän tarinan tsempityksesi sinulle! Voimia! :hug:

Kiva, et JP-78 vaimon kaameaan pahoinvointiin löytyi parantava ratkaisu! :)

Eipä tässä muuta, kun taas pähkäilemään vaan lääkärin juttuja. Hui, kun jännittää ens viikon NP-ultra.... :D

Star86 & Hope 10+6
 
Star86 Mä oisin varmasti vaatinu lääkärin kertomaan et onks siel kaks vai ei ? Vaik eipä kai se sitä voi tietää ilman ultrausta ? Onko sulla jo ultrattu ? Tärkeintähän nyt kuitenkin on että sydänäänet kuulu, oli sitten yks tai kaks tulossa.
:hug:
 
Chili25 Kurja juttu, että löytyi niskaturvotusta. Positiivista kuitenkin, että riski on todella pieni - koita keskittyä siihen yli 90% todennäköisyyteen, että kaikki on hyvin. Ja hyvä, että tutkivat tarkemmin. Toivotaan, ettei sieltä löydy mitään erikoista. Kaikki muu oli kuitenkin kunnossa, joten se on tosi hyvä. Paljon tsemppiä teille ja koittakaa kuitenkin nauttia joulusta ja odotuksesta normaalisti. Sovitaan, että kaikki on hyvin kunnes toisin aukottomasti todistetaan :)

Star86 Ei houkuttais yhtään mennä ykstyiselle ultraan? ;) Onnittelut sydänäänistä!
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville :heart:

Täällä voidaan vähän vaihtelevasti ja kun noista raskausoireiden hiipumisesta oli puhe niin se taitaa olla ihan yleinen miettimisen aihe..itseänikin pelottaa heti jos vähänkään vaikuttaa siltä, että oireet olisivat vähenemässä...Pelko keskenmenosta on NIIN suuri. Neuvolaan ajattelin soitella, kohan se soittoaika alkaa...Ei nimittäin nuo vatsa- ja selkäkivut helpota, ajattelin pyytää pissanäytteeseen lähetettä, että josko se olisi vain siitä...Ollaan lähdössä jouluksi reissuun kotiseudulle, eikä näiden kipujen kanssa olisi sinne kiva mennä..kun neuvolaankin vielä se 2 viikkoa... Tiedän että meidän pikkuinen on oikeassa paikassa ja viikko sitten nähty myös sydämensyke, mutta silti pelottaa aivan hillittomasti :ashamed:

No näin oman navan ympärillä pyörimisen jälkeen toivotan erittäin hyvää päivää meille kaikille :D

Rae ja ihme 8+5
 
Huomenta!

chili Toivotaan nyt parasta että kaikki selviäisi parhain päin.. :hug:

Star Vitsi mä nostan sulle hattua jos maltat tämän viikon menemättä yksityiselle ;)

Omaa napaa.. Tänään olisi sitten se kauan odotettu ja pelätty np-ultra... kauhistuttaa ja pyörryttää ja oksetuttaa.. Ja vielä pitäs käydä tyvi värjäämässä tossa kampaajalla kun ois kiva jouluna olla ilman tätä ihanaa rajaa.. Jännittää että selviinköhän ilman oksua.. Noh, pussin otan mukaan, mutta kyllä nolottas jos laataat joutus vääntää. :whistle:

Mulla on tänään sitten illalla edessä työnantajalle soittokin, jännittää kovasti sekin, mutta olo on helpottunut kuitenkin kun sai asioita selvitettyä
Liitosta sanottiin eilen että parasta mun kannalta on että ei purettas koska niillä ei raskauden takia ole oikeutta sitä purkaa, mutta jos haluun olla kiva niin sitten mun puolelta seuraavaks paras ois että työsuhde päättyis 31.12, ei aikasemmin.. Saa nähä mitä työnantaja sanoo, varmaan koittaa saada sen loppuu jo ennen joulua.

Isot :hug: kaikille
 
susanna85 Eli nyt vaan pysyt lujana, etkä suostu siihen että työsuhde päätetään sillä perusteella et oot raskauden takia sairaslomalla. Etkä siis suostu itekkään päättämään sitä.
Eikä nyt oo kyse siitä et oot hankala työntekijä vaan siitä et pidät oikeuksistasi kiinni. Eiköhän siinä kuitenkin ole enemmänkin työnantajan maine vaakalaudalla jos irtisanovat raskaanaolevan ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
susanna85 Eli nyt vaan pysyt lujana, etkä suostu siihen että työsuhde päätetään sillä perusteella et oot raskauden takia sairaslomalla. Etkä siis suostu itekkään päättämään sitä.
Eikä nyt oo kyse siitä et oot hankala työntekijä vaan siitä et pidät oikeuksistasi kiinni. Eiköhän siinä kuitenkin ole enemmänkin työnantajan maine vaakalaudalla jos irtisanovat raskaanaolevan ?
Komppaan Paita! Pidä vaan kiinni siitä työsuhteesta nyt niin palkka juoksee... :)

Mäkin aina kehottelen muita pysymään lujana ja pitämään kiinni oikeuksistaan ja itse oon ihan nössö kun tulee tositilanne. :p
 
Duudlarille iso :hug: !!
Myöskin Chili25 hurjasti voimia odotukseen, kaikki varmasti järjestyy..


Omasta ultrauksesta piti tulla kertomaan, kävin siis eilen varmistamassa asiaa ja siellähän se sydän jo pompotteli, rv nyt 8+0 joten laskettu aika muuttui hurjasti eli kun menkoista se piti olla 15.7 niin nyt siirtyi 27.7. Mutta siis iloisia ollaan, kaikki toistaiseksi hyvin. Ja siis edelleen ei oireen oiretta joten näinkin voi mennä. Tämä siis lohdutukseksi niille joilta oireita ei löydy :wave:
 
Pai Taisin olla niin häkellyksissäni kaikesta, etten tajunnut edes kysyä, että mitä vaihtoehtoa lääkäri pitää todennäköisimpänä. Ehkä lääkäri ei tosiaan uskaltanut sanoa mitään varmaa, koska ultrattu vielä ei tosiaan ole. Mulla se NP-ultra 23.12. =)

Olivia81 No todellakin houkuttais mennä yksityiselle. :D Täällä on vaan niin kalliita ne ja mulla on mennyt niin paljon rahaa joululahjoihin, laskuihin ja mätkyihin, et täytyy vaan sinnitellä sinne ensviikon keskiviikkoon jotenkin! :LOL:

susanna85 se taitaa olla juuri rahanpuute, mikä pakottaa odottamaan ensiviikkoa. Vitsit, et oon täpinöissä, kun ei yhtään tiedä, mitä siellä sitten mulle sanotaan! :D Tsemppiä sulle NP-ultraan ja keskusteluun pomon kanssa! Tosiaan, sun ei tarvitse työsuhdetta purkaa raskauden takia, joten kannattaa miettiä omaa etua tässä, vaikka kuinka tuntisit myötätuntoa pomoasi kohtaan. Ei se firma tähän tilanteeseen varmaankaan kaadu! :hug:
 
duudlrille syvä osanottoni. ei tässä ole mitään sanoja jotka oloanne voisi helpottaa.kuten joku sanoi niin minullakin olo edes vähän helpotti sen tyhjennyksen jälkeen kun ei tarvinnut kantaa kuolleita vauvaja mukanani. paljon voimia teille ja toivottavasti tulevaisuudessa käy paremmin. jos käyt vielä näitä sivuja lukemassa. minä en ole pystynyt menemään enää tammikuisten sivulle keskenmenon jälkeen,tekee liian kipeää.

chili en voi edes kuvitella huolenne määrää. mutta teillä on niin iso mahdollisuuus että kaikki onkin hyvin,niin älä vielä luovu toivosta. koettakaa edes vähän nauttia tulevasta joulusta vaikka vaikeaa se varmasti on. helppohan se on tietysti sanoa että älä huolehdi kaikki on luultavasti kunnossa kun itse ei ole tuossa tilanteessa. toivottavasti pääsette nyt nopeasti niihin jatkotutkimuksiin.

star86
kyllä nostan hattua sulle jos maltat odottaa viikon.itse olisin varmasti jo mennyt yksityiselle.mutta tärkein että sydänäänet kuului =) tuli sitten yksi tai kaksi.

omaa napaa, pientä tuhruvuotoa,rusehtavaa tulee edelleen aina välillä. kovasti se huolestuttaa ja pelottaa että muuttuu vereksi. mutta yritän nyt uskoa että vauvalla ois kaikki hyvin kun maanantaina kuulu ne sydänäänet ja sunnuntaina ultrassa kaikki oli ok. tulis vaan se kotidobbleri niin pääsis kuuntelemaan.

te jotka olette jo pidemmällä niin onko teillä loppunut jo pahoinvointi ja rintojen arkuus?
minulla on edelleen pahoinvointia ja oksenteluja ja rinnat hieman arat.tai nännit enemmänkin. tulis nyt se kutsu sinne np-ultraan, sit mä alan tietty sitä pelkäämään.loppuukohan nää huolet ja pelot koskaan.. :/

pai ymmärrän täysin pettymyksesi kun et päässytkään ulos syömään.on nuo ukot sellaisia putkiaivoja välillä ettei oo tosikaan. tulee mieleen eräskin kerta kun olin hommannut lapsille hoitajat ja tarkotus oli mennä mökille kahdestaan viettämään laatuaikaa no minä vietin laatuaikaa ihan yksin iltakymmeneen asti kun herra päätti jäädä ylitöihin vaikka tiesi sunnitelmista. sitten kun tuli mökille ihmetteli että miksi minä mökötän ja pilaan loppuillankin :headwall: :headwall: mykkäkoululla, ei ne vaan tajua.

mukavia pakkaspäiviä kaikille

tiuhti ja toukka 10+0 poks POKS
 
chili25 kurja tilanne, mutta tuossa tilanteessa ei ole varmaan muuta vaihtoehtoa kuin miettiä sitä suurta todennäköisyyttä, että terve lapsi tulee.

star86 -toi on se mitä mä pelkään.. että kun mun maha tuntuu jo nyt niin isolle, että sieltä löytyykin kaksi sykettä.. Ei m uuten mitään, mutta kun esikoinen vasta niinpieni.. Mies sillä pelotteleekin, että kun ne vauvat yms syntyy..

Noista lasketuista ajoista, mulla eiskoisesta muuttui np- ultrassa viikolla taaksepäin eli menkoista La oli 12.1 mutta la siirtyi ultrassa sitten 4.1 ja tyttö syntyi sitten vasta 14. 1.

Täällä olo huomattavasti parempi kuin eilen, ainakin henkisesti, fyysisesti ei sitten niin hyvä olo, aamulla meinas tulla ylös kaikki useampaankin kertaan, mutta söin sitten kaksi aamupalaa, että vasta tossa 12 aikaan alkoi helpottamaan.

Mulla ois ultra vasta 29.12 sinne on ikuisuus.. Odotan sitä varmaan enemmän kuin joulua! Tosin tytön ensimmäinen joulu, että se tekee kyllä tästä joulusta ihan ainutlaatuisen...

Nyt pitäis alkaa tekee iltaruokaa.. peruna-bataattisose laatikkoa.

Emmy ja pirpana 9+1
 
Tilasin sitten AngelSounds kotidobblerin, vaikka ensin en aikonut eikä mies innostunut laitteesta lainkaan. Noh taitaa olla joululahja ihan itelleni, mieshän aiko ostaa itelleen uuden tietokoneen, joten tuo olkoot mun lahja. Pitääpä kertoa sitten, kun se laite postista ilmaantuu, että mitä tilasin.
 
Tiuhti-81 Mulla tänään 10+3 ja pahoinvointi alkaa hiljalleen helpottamaan. Se ei ole enää jatkuvaa etomista niinkun viikoilla 7-9 oli, vaan enemmän aaltoilevaa. Välillä saattaa mennä neljäkin tuntia niin, että olo on ihan ok. :) Ja sitten yhtäkkiä oksettaa taas... Mutta vähitellen paranemaan päin.

Rintojen kipuilua mäkin olen miettinyt... Loppuukohan se mulla missään vaiheessa raskautta? Jouduin jo vaihtamaan B-kupin rintsikat C:hen ja nyt nekin alkaa olla pienet. Rinnat ja etenkin nännit ovat todella arat. Eilen jumpassa jäi hypyt hyppimättä tämän takia... Täytyy ens kerralla rullata ilmastointiteippiä ympärille. :D
 
Duudlarille iso :hug: ja kovasti voimia uuteen yritykseen. Tiedän tunteen, kaksi keskenmenoa takana ennen tätä raskautta.

Chili kovasti voimia sinullekin ja niin kuin monet ovat sanoneet, koita olla liikoja stressaamatta. Tosiaan useimmiten lapsi on kuitenkin terve. Mulla kolmosen raskauden aikana epäiltiin rakenneultran löydösten perusteella kromosomihäiriötä, mutta terve lapsi syntyi kuitenkin. Ja down-lapsetkin saattavat olla todella terveitä ja ns. normaaleja itsenäiseen elämään kykeneviä ihmisiä. Itse en kyllä ensimmäisenä olisi aborttia harkitsemassa, jos down-lapsi olisi tulossa. Joku voi sanoa, että helppohan se on sanoa, mutta olen nämä kromosomihäiriöepäilyt käynyt läpi ja ensi shokin jälkeen, abortti ei käynyt mielessäkään. Ja tavallaanhan on hyvä, jos poikkeavuudesta saa tietää jo etukäteen, niin siihen voi yrittää henkisesti valmistautua raskausaikana. No, tämä on vaan minun mielipide, jokainen tietenkin tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Starilla onkin jännät paikat! Kärsivällisyyttä ultran odotteluun. Mä oon täällä ihan kärsimättömänä odottamassa omaa ultra-aikaani. Meillä aika tulee postitse kotiin ja kuumeisesti odottelen joka päivä postia tulevaksi. Ja joka päivä saa pettyä, ei näy ei kuulu |O .

Jahas, kuopus tuhoaa koko kämpän, kun oon koneella, joten palaillaan :wave:

Sherine + muru 9+4
 
Moi! Olen 18 vuotias ja odotan ensimmäistä lastani. LA on 6.7 ja synnytys saaila on TAYS. Liityin tähän koska haluan jutella ihmisten kanssa jotka ovat samassa tilanteessa,koska kaveripiiristäni ei kovin montaa raskaana olevaa löydy. :)
 
jenu Tervetuloa mukaan :flower:

susanna85 Älä tosiaankaan suostu purkamaan työsopimusta sairaslomien perusteella. Jos työnantanja sen haluaa tehdä niin tekee, mutta se saattaa työnantajan "hieman" outoon valoon. Sulla ei oo mitään hätää, oli kuin pieni paikkakunta tahansa.

 
Tervetuloa mukaan jenu =)

susanna85 Pidä kiinni oikeuksistasi, vaikka asia stressaakin, naisia ja eritysesti raskaana olevia sorretaan jo tarpeeksi. Itsellä jää harjoittelut tekemättä tältä keväältä, koska kukaan työnantaja ei halua raskaana olevaa harjoittelijaa.

Chili25 :hug: :hug:

Dana88 & Pikkune 10+5
 
Noista oireista sen verran, että pahoinvointi alkaa kyllä helpottaa. Tai ehkä se on sitä, että ruoka taas maistuu, niin pysyy poissa, kun syö. Edelleenkään ei kyllä 2-3 tuntia pidempään voi olla syömättä ja tänäkin aamuna (samoin maanantaina) piti kyllä vähän oksentaa. Mutta se kokoaikainen kuvotus onneksi on helpottanut. Rinnat ei ole enää kovinkaan kipeät, nännit on. Rinnat kuitenkin on ihan turvoksissa ja painavat, tosin siinäkin huomaa, että illalla enemmän kuin aamulla. Sama juttu mahan kanssa.

emmy mullakin on omat epäilyni sen suhteen, että kyllä mahtaa heinäkuulle mennä synnytys, vaikka se la aikaistuikin.

Ja kun nyt sitten tätä uutta laskutapaa seurataan, niin tänään sitten poksun eli rv 13 täynnä. Vastahan niitä oli 6!
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville!

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Oma neuvolatäti joutui lähtemään johonkin palaveriin, niinpä lastenneuvolan täti paikkasi tilannetta.

Viimeksi oma neuvolatäti oli näkevinään ultrassa toisenkin vauvapalleron ja tänään olisi sitä pitänyt ultrata; toisin kävi :/ . Ultralaite oli jossain muualla ja taas pitää vaan odottaa tässä epätietoisuudessa.

Tuntuu, että raskausoireet vaan pahenevat päivä päivältä. Pahoinvointi on ihan 24/7. Tänä vuonna joku muu paistaa meidän joulukinkun :x . Jouluostoksilla väenpaljoudessa meinaa taju lähteä :/ .

Sydänääniä ei vielä saatu kuulumaan ja kohtu on niin takana, että senkin koko jäi arvoitukseksi-eipä noita viikkojakaan vielä paljoa ole.

Verenpaine olikin sitten melko huima-alapaine aluksi 105, myöhemmin 100. Onnistun jostain kehittämään paniikin ko. mittausta kohtaan. Onneksi kotona on uusi toimiva mittari ja lukemat on paljon parempia täällä kuin vieraassa ympäristössä.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 8+3

 
Pakko oli vielä lisätä tiedote kalatiskien kaloista:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/79100-s-marketin-%E2%80%9Dmaan-tapa%E2%80%9D-kalat-tuoretiskille-vakuumista

Kun sitä vakuumipakattua kalaa ei suositella raskaana oleville.
 
Ja down-lapsetkin saattavat olla todella terveitä ja ns. normaaleja itsenäiseen elämään kykeneviä ihmisiä. Itse en kyllä ensimmäisenä olisi aborttia harkitsemassa, jos down-lapsi olisi tulossa. Joku voi sanoa, että helppohan se on sanoa, mutta olen nämä kromosomihäiriöepäilyt käynyt läpi ja ensi shokin jälkeen, abortti ei käynyt mielessäkään. Ja tavallaanhan on hyvä, jos poikkeavuudesta saa tietää jo etukäteen, niin siihen voi yrittää henkisesti valmistautua raskausaikana. No, tämä on vaan minun mielipide, jokainen tietenkin tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Yritin lainata [/b] Sherinen tekstiä, mutta enpä onnistunut, siksi vähän hassusti tuli näytölle tuo pätkä.. Halusin kuitenkin tuoda myös toisen näkökulman tuohon asiaan, kun itse olen keskeyttänyt down-raskauden. ( Ei siis kyse enää mistään epäilystä vaan vahvistettu kromosomitestein) Päätös ei tosiaan ollut helppo, vaan erittäin tuskallinen ja sitä kannan loppuelämäni mukanani. Tosiasia on kuitenkin se, että vaikka näennäisesti ehkä maallikon silmään ds-lapset näyttävät aurinkoisilta ja helpoilta, on se ihan toista monessa perheessä. Riskit muihin liitännäissairauksiin on suuret, jopa leukemiariski monisatakertainen "normaaliin" verrattuna. Kun tiedon siitä saa, että lapsi on varmuudella vammainen ja vamman laatu todennäköisesti paha, on PAKKO MIETTIÄ REALISTISESTI, jaksaako muu perhe ,jaksaako äiti!

En nyt ala tän enempää paasaamaan, mutta aihe on itelleni niin herkkä, että halusin sanoa myös sen puolen, että elämässä on otettava huomioon moni muukin asia, esim. juuri isommat lapset, omat voimavarat, elämäntilanne muuten jne. Se että on keskeyttänyt toivotun raskauden, ei tarkoita sitä että ei ole rakastanut tai välittänyt vauvasta, vaan joskus suurempaa rakkautta on osata luopua. Kukin tekee kohdallaan oman päätöksensä tietenkin. :heart:

Ugh, olen puhunut. :ashamed:
Tästä raskaudesta: mulla kans huomenna ultra-aika iltapäivällä, liekö tulee työnteosta mitään päivällä kun hermoilen jo valmiiksi... :whistle: Ihmeellisen aisoissa on pahoinvointi pysynyt vaikka sitä onkin. Mut vain pari kertaa ihan oikeesti tarvinnu yrjöillä. Täytyy ihan olla kiitollinen siitä, vaikkakin sitä sit juuri miettii et onko siellä ketään. Ehkä kumminkin sen verran on jatkuvaa etomista,et tietää hcg:n kohonneen. Ja nukkua voisin aamusta iltaan, ei oikein nää kuuden herätykset toimi tällä hetkellä.

Eä+ lapanen 8+1
 

Yhteistyössä