Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

kkhlllöäöäö¨öäöäkjöäökjöjöäöj¨öjjööjjöjöjjöjöjöäjöäjkäj¨jöäökököäkö'.öä.k..-, ,--................kklkklkkggkgokgokgkokokokklkpkkggkogkkgokggok0gkok0kookokogkgkogkgkogkogk0ko0kgkgkg0..............ånöplhgolggljjhogjgkgjoovglggjpgögppklmj kmkmmmmmkmmn+fy+0u0u+ou+
 
Von Lin Lin: super paljon jaksamisia sinne!!! :hug:

Dana kuten tuolla ennullekin kommentoin aikaisemmin, niin minä ainakin kävin viimeraskauteni aikana hierojalla. Vatsalla makaaminen olis ollu epämukavaa, joten hieroja hieroi niin, että makasin kyljelläni. Eikä siitä mitään haittaa olee masukille tai sulle, jos sitä mietit! Hierojat on ammattilaisia, ja kannattaa kertoa, että on raskaana, niin osaavat huomioida sen! Rentouttavia hierontahetkiä! =)

Ennu kyllä sun jutut näkyy! Aina ei vaan huomaa kommentoida kaikkea! :D Siis sulla ultraaja oli kattovinaan jossain vaiheessa, et siellä olis kaks, mut sit päätyikin yhteen? Seuraavassa ultrassa toivottavasti selvinnee viimeistään, että kuinka monta matkustajaa siellä oikein asustaa! :heart:

JP-78: Sulle ja vaimolle paljon jaksamisia! Kylläpäs kuulostaa raskaalta teidän raskauden alkutaipaleet. Toivottavasti helpottaa pian!

Tervetuloa uusille!!!

Omasta navasta ei mitää kertoilemista, kun olossakaan ei ole mitään ihmeellistä.

Star86 & Hope 9+1
 
Moikka, lueskelin näitä juttuja täällä ja ajattelin että pääsiskö tähän mukaan :) Mulla ikää vasta 18v, ja kattelin myös että te muut olette kyllä vähän vanhemipa kaikki... Mutta olis kiva vaihtaa juttusia silti. Esikoinen siis kyseessä, nyt menossa rv 9+1 ja laskettuaika olis viimesistä menkoista laskien 8.7. Ekassa neuvolassa kävin pari viikkoa sitten (7+0) ja nyt tulossa NP-ulta 21.12 :) Seuraava neuvola viikon päästä ja sielä olis tarkotus kuunnella sydänäänet. Jännittää kamalasti. Koko ajan pelko ettei kaikki ole hyvin :/ No toivottavasti on, vielä saa muutaman viikon odotella ennen kun ultraan pääsee.. plaah.. Noh, mutta kiva jos huolitte vielä yhden tänne mukaan! :D
 
Noniin :) Kiva juttu kun pääsee johonkin juttelemaan tästä odotuksesta kun ei mulla ole oikeen ketään kenen kanssa näistä jutella... Niin nuori kun olen vielä, niin ei ole kavereistakaan kukaan samassa tilanteessa eikä koskaan ole ollutkaan. Niin ja synnytykssairaala mulla tulee olemaan Kättäri jos tässä nyt kaikki menee hyvin ja pikkunen pysyy matkassa :)
 
Hei! Saakos liittyä mukaan? Olen 30 vuotias ja esikoista odotan, laskettu aika on 14.7.2010 <3 Eilen käytiin neuvolan lääkärin juttusilla ja kuvattavana ja pieni sydän siellä pomppi :) Nyt tämän alkaa pian uskoa todeksikin, ihanaa <3
 
Von Lin Lin Voimia sinulle :hug:

Itselläni eka neuvola varattu ja se onkin vasta 29.12
Ja äsken sitten varasin yksityiseltä sen alkuraskauden ultran ja se olis 10.12.. Hintaa tulee semmonen 125e, mutta oman mielenrauhan takia maksan vaikka 1000e.
On nimittäin ollut muutaman päivän erittäin makoisia kipuja...Toisaalta taas raskausoireet pysyneet kyllä mukana. Pelottaa ihan mielettömästi ja mietityttää että miten tässä käy. Kaikkein eniten pelottaa, että ne sydänäänet ei siellä kuulukkaan. Se riski vain on otettava. Neukkutäti yritti rauhoitella,että ne saattaisi ne kivut olla vain "menkkakipuja" sillä elimistö ei tätä uutta tilaa vielä ymmärrä tai sitten kohdun kasvua tms... Tietty antoi ohjeeksi että päivystykseen jos tila muuttuu pahemmaksi. Miksi tässä elämässä mikään ei voi olla suht helppoa. Koulussa vielä kauhea kiire ja kovasti mietityttää se, että jos siellä ultrassa ei näykkään mitään, seuraavana päivänä koulussa kaksi tenttiä....Pakko kait se on vaan eteenpäin mentävä. Tapahtui mitä tapahtui....

Rae ja ihme 7+1
 
Mä hypin kans seinille kun en oo saanu vielä mitään näkyviä todisteita masussa asustelijasta. Mitä nyt testitulokset. Mut yritän olla menemättä ultraan ennen kun sitten välipäivinä.

Missäs kaupungissa muuten pääsee alkuraskauden lääkärikäynnille ? Vantaalla ainakin sanottiin ettei oo alkuraskaudessa lääkärikäyntiä ku ei oo äidillä mitään ihmeitä. Ja neuvolastakin puhuttiin et kerran kuussa, niin nyt tilanne et tällä viikolla kävin ja seuraava on sittten tammikuun lopussa. :eek: Mun laskujen mukaan tossa on väliä kuitenkin melkein kaksi kuukautta :kieh:

jendde Juu tää on kyllä hyvä kun saa purkaa ajatuksiaan muille samassa tilanteessa oleville. Itselläni ei ole tällähetkellä ketään, joka odottaisi samaan aikaan (tai en ainakaan tiedä että olisi). Monet on kyllä saaneet lapsia, mutta vähemmän heidän kanssaan tulee oltua tekemisissä. Jotenkin tuntuu kovin yksinäiseltä välillä... :(
 
Von lin lin: paljon voimia ja :hug:

jendde: tervetuloa mukaan!

Pai80: Miten ihmeessä sul noin pitkä tauko tulee? Ja mites se np-ultra, etkö sä jo tammikuun lopulla ole jo aika pitkällä???
Mulla oli eka neuvola sillon viikko sitten np ultra on 16.päivä ja vielä neuvola 21.12..
Tosi ihmeelliseltä kuulostaa kyllä, missä päin vantaata asut? (jos haluat kertoa? siis itä/länsi vaik).

Täällä on ollu taas aivan kauhea aamupäivä, just nyt ekaa kertaa ylhäällä olen, aijemmin ei ollut toivoakaan että ois päässy ylös huonon olon ja pyörrytyksen takia.
Töistäkin soitettiin ja kysyttiin maanantaista, sanoin että en todellakaan tiedä ku eilen vielä oli sellanen olo että kyllä mä töihin maanantaina jo menen kokeilee ja tänään ei taas sängystä ylös päässy.. :(

Meillä on huomenna tuparit/kihlajaiset ja kiinnostus on kyllä ihan 10! On siis ihan kiva että molempien sisaret ja parit kaverit tulee, mutta voin vaan kuvitella sen lemun joka näistä kaikista 10 tyypistä jotka jää yöks tulee sitten su aamuna... :$ yök.. meikä varmaan halaa pönttöä koko aamun ku pahaa tekee jo ku mies juo pari lonkeroa saunan päälle.. :p

Susanna ja papu 10+0 POOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOKS
 
Pai80 Niin kyllähän tämä on välillä vähän yksinäisen tuntusta... Ja stressaavaa. Mä en ainakaan saa mielenrauhaa hetkeksikään kun kokoajan miettii että onkohan kaikki hyvin tai että onko sielä masussa ylipäätänsä edes mitään. Ja sitten vielä siihen kaupan päälle se kun ei näistä oikeen osaa/voi kenelleekään puhua :/ Oon yrittäny lueskella kaikkia juttuja ja telkkarista kattonu sitä "Vauva tulossa" -ohjelmaa aina välillä, mutta eipä sekään paljoa lohduta kun siinä on oikeestaan pelkkää synnytykseen liittyvää asiaa ja synnytys kun ei vielä vähään aikaan ole mikään ajankohtainen juttu :) Ei olleenkaan malttais odottaa sinne ekaan ulrtaan saakka... Oletko sinä Pai80 käynyt jo ultrassa? Mä en ihan kaikkia teidän kirjotuksia ole kerenny lukemaan niin ajattelinpa kysyä.

Mites onko mitään konsteja olemassa millä vois pahoinvointia vähentää? Mulla ihan kamala pahoinvointi ihan 24/7 ollut jo sielä rv 4-5 lähtien... :/ Mikään ei oikeen pysy sisällä eikä kyllä sen kummemin mikään ruoka edes maistu. Ärsyttää vaan nyt kun pitäis syödä niin hyvin ja monipuolisesti mutta kun ei vaan mikään mene alas. Pelkkä ruoan ajattelu saa mut kakomaan :D En kyllä rehellisesti sanoen edes muista millon viimeksi olisin syöny "kunnon ruokaa", on tässä muutamat viikot eletty pelkkien mandariinien ja kuivan leivän avulla. Niin ja jäätelön. Leivän päällä mikään muu ei mene alas paitsi margariini. Onko muilla tällästä näin pahaa yökötystä ruokia kohtaan/pahoinvointia? No tulipahan valitettua :LOL:
 
Voimia von lin linille En osaa kuvitella miltä tuo tuntuu.

Ja tervetuloa kaikille uusille hyvin vielä mukaan mahtuu! Ja jendde ei haittaa vaikka nuori oletkin. ! Hyvä saada eri näkökulmia raskaana olemiseen!

Ja pahoinvointiin mulla ainakin auttaa säännöllinen syöminen, raikkaat ruoat, esim salaatit ja nyt viimesin himo on suolaisiin asioihin,,

salmiakista on puhuttu, että sitähän saisi syödä vain sen 50g päivässä kun se saattaa nostaa verenpainetta. Tänään osti yhden pienen askinsalmiakki kun oltiin kävelyllä ja pahoinvoniti iski aika kovasti ja se helpotti kummasti kun imeskelin niitä koko kotimatkan.

ON: täällä ei edelleenkäöän mitään kovin kummoista, Pahaolo vaivaa, se tulee aalloittain eli aamut ja illat on kyl pahinpia ja tytön ruoka ajat varsinkin jos antaa purkkiruokia kun ne haisee niin pahalle. Puntarilla en ees uskalla käydä. Ajattelin säästää viikon kuluttua olevaan ekaan neuvolaan. Tavoite ois että ei kauheasti noita kiloja tulisi siksi yritän kovin terveellisesti syödä. Mitä nyt himoitsen kebabbia... :p
Väsymys on taas palannut, olen ihan poikki koko ajan, tuntuu että mikään uni ei riitä. No onneksi on viikonloppu ja mä saan ensi yön nukkua kun mies heräilee tytön kanssa.

britaxin sisarusrattaat mä klatselin samoja mutta me ollaan päädytty että ei niitä osteta, mä en vaan osaa kuvitella että esim se vauva ois siellä maanrajassa.- JA kun mulla on tuo sektio taustalla, niin voi olla että nytkin se edessä niin ei tuo oikein sovi siihen tarkoitukseen kun tuo kyykkiminene oli viimeksi ihan kamalaa.. Tuntuu vaan kovin vaikealta miettiä mitkä oistaa, kun käyttöikä ei tule olemaan kovin pitkä ehkä vähän yli vuoden ja ihan kalliita mutta en niitä halvimpiakaan tiedä uskaltaako ostaa.. Vaikeaa..

Nyt ois hetki aikaa itselleen taidan mennä sängylle lukemaan.

Emmy ja pirpana 7+2
 
tervetuloa jendde
von lin lin sulle paljon jaksamista ja paljon toivon että tärppää uudelleen heti kun vaan sitä toivotte

onko kellään muulla niin että kun on syönyt tulee paha olo.. mulle nimittäin tulee, varsinkin jos on kulunut pitkä aika edellisestä syömisestä.. just tulin kotiin ja nyt olisin jo valmis menemään nukkumaan.. kaunkohan tätä väsymystä kestää?

täällä oli puhetta siitä et ei oo kavereita jotka olis samassa tilanteessa eli raskaana tai ihan pienen vauva äiti.. ei ole mullakaan ketää kaveria raskaana tietääkseni. mulla on kyllä yksi kaveri jolla on jo lapsia mutta ne on jo kolme tai enemmän kun meidän vauva syntyy.. toivoisin kyllä et olis joku jonka kanssa voisi jakaa kokemuksia ja olis niin ihana siitten vauvan syntymän jälkeen aina käydä kaverin kanssa lenkillä yms..

sitten vielä neuvola-ajoista.. mulla on seuraava neuvola vasta 16-18 viikolla ja siis helsingin puolella asustelen.. ja laskin et sellanen 2-2,5kk tulee siis näiden kahden ekan käynnin välille, mutta siinä välissä on kuitenkin onneksi se np-ultra ja labrakokeiden otot..

Bebek ja :heart: 8+4
 
Bebek: Mullekin tulee pahaolo yleensä heti syömisen jälkeen. Varsinkin jos on jotain oikein mausteista syötävää niin alkaa närästää, ja iskee ihan kummallinen ällötys olo. Sillon harvoin kun jotain lämmintä ruokaa pystyn syömään niin ne tulee kyllä samatein ylös melkeimpä aina. Ainut että pizza ja kebab menee aika ajoin alas :) (Hyvin harvoin kyllä nekin...) Mandariinit on mun parhaita kavereita tällä hetkellä, se auttaa vähäsen pahaan oloon... :)
 
Hipskukkuu!

Mullakin väsymys on aika hurjaa nytten: eilen nukahdin kotona sohvalle kesken kaiken ja nukuin melkein 3tuntia, jonka jälkee könysin sänkyy ja uni jatkui sitten siellä :LOL:

Maha oireilee yhä kamalasti. Hurjan kipeä ja ihan ripulia... Kurjaa.

Tekisi mieli leipoa joulupipareita, mutta en tiedä jaksanko olla hereillä ja pystyssä niin kauan. Ehkä jos ihan vähän vaan tekisin :)
Ajattelin kokeilla semmosia ikkuna-pipareita, mihin tulee karkki keskelle ja se sitten sulaa siihen.

Mua pelottaa niin kamalasti kohdun ulkoinen. Tyhmää tyhmää tyhmää. Np-ultraan vielä reilu viikko, joten ei tässä yksityisellä kantsi mennä, eikä kyllä ois varaakaa..

Tämmöisen tosi tsemppaavin terkuin
helise ja 10+0 (pokspoks!!)
 
moikka,

Susanna ja Pai80: olen myös Vantaalta ja mulla oli siis maanantaina eka neuvola, pe 18.12. tuli kutsu ultraan ja eka lääkäri sitten heti joulun jälkeen 28.12. mulle tulee siis kuukauden sisään 3 käyntiä..

mukavaa viikoloppua ja lepoa kaikille. ja tervetuloa uusille.
 
Tervetuloa mukaan uudet =) ja isot isot onnittelut :heart: äänistä !!!. Von lin lin Paljon voimia :hug:
Täällä on ollut noin viikon verran ihan kamalan pahaa oloa, tuntuu että mikään ei maistu eikä pysy sisällä. kiva lukea teidän vinkkejä pahoinvoinnin helpottamiseen, salmiakkia en ole kokeillut mut pitää ehdottomasti kokeilla. Edellisessä raskaudessa oli pahaa oloa mutta en kyllä muista että olis läheskään näin paha, no kai se jossain vaiheessa helpottaa . tuntuu vaan pahalta kun tyttömme katsoo sivulta eikä ymmärrä mistä oikeen on kyse. Hyvää Viikonloppua kaikille !!!
 
Juu eli mä oon LänsiVantaalta, eikä ole siis mitään perussairauksia itsellä. Sillä sitten perustelivat sen ettei oo alkuraskauden lääkärikäyntiä ollenkaan. Ja kaipa se ultrakäynti lasketaan yhdeksi käynniksi. Seuraavalla neuvolakäynnillä mennään jo viikoilla 16+0 (jonkun laskurin mukaan).

Ihan jotain törkeen hirveetä tuli tehtyä kotimatkalla. Bussissa ensin pahaolo, sit viereen tuli joku viinalta haiseva känninen ukko selittämään jotain... Sitten alko tekee mieli pizzaa, niin tämä tyttöhän marssi viereiseen pizzeriaan ja haki pizzan. Ja ku mä NIIN olin päättänyt etten moiseen sorru vaan yritän syödä terveellisesti ja pitää vähän tuota painonnousua kurissa jne, mutta ei ! Veemäinen ja raskas viikko takana, niin ei mitään itsekuria. :headwall:

Mä oon nyt parina päivänä huomannut sellaisen jutun että jos illalla / töiden jälkeen syön oikeaa ruokaa niin ei oo seuraavana aamuna pahaolo ja muutenkin seuraava päivä menee paremmin pahoinvoinnin osalta. En oo vieläkään joutunu oksentamaan, vaikka oloja on ollu ihan riittämiin. Hirvittää vaan että miten isoks tässä turpoaa jos pitää kaks lämmintä ruokaa syödä joka päivä :kieh:
 
Mä oon ainaki katellu paljon niitä masukuvia :) Ja samalla haaveilee ja yrittää kuvitella itelleen semmosta ja sitä että miltä sitten näyttää sellasen pallomahan kanssa. Mulla itelläni on aika paljon turvotusta ilmaantunut tässä viimesen viikon sisällä ja masu näyttääkin nyt tältä :) :eek:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5372835.jpg

Tänään nappasin kuvan siitä kun peilistä jäin kattelmaan että jopas se näkyy jo :D
 
Mullakin kauhee toi väsymys, nukuin viime yönä 12 h ja koko päivän on väsyttäny..

Pai80 Mie oon aina syöny 2 lämmintä ruokaa päivässä enkä mikään norsu kyllä oo :) Ehkä se on parempi syödä ne kaks ruokaa kuitenkin pysyy sit energia tasasemmin..

Mie oon käyny katsomassa noita vauvamasu kuvia jo ennen kun tulin raskaaks :D Kivahan niitä on katella :)

Laura rv 7+1
 
Heipähei tänne ja hauskaa viikonloppua!

Oltiin aamulla ultrassa ja siellä kelluskeli sellainen sentin kokoinen tyyppi. Ja sydän sykki kovasti. Kaikki oli oikealla paikallaan, la vain siirtyi 23.7. eli tänään poksahti, kun Pulla on ollut uunissa 7+0!

Kaksi kuvaakin saatiin mukaan, ja todistus neuvolaan vietäväksi. Sinne siis menossa tasan viikon päästä. Nyt ei jaksaisi odottaa sinne asti...

Moni valittaa täällä pahaa oloa, olin keskiviikkoiltana vyöhyketerapiassa, ensimmäsitä kertaa elämässäni. Oli ihan miellyttävää, ja eilen ja tänään ei ole yhtään ollut huono olo! Eli tehosi juuri siihen mihin toivoinkin! Kannattaa kokeilla.


mekkala ja pulla
 
Pai80: Juu, kyllä jos tämä kasvu tätä menoa jatkuu niin ei taida kauaa pysyä salassa. Tarkotus olisi pitää mahdollisimman omana tietona koko raskaus ainakin sinne 12. viikolle asti ettei sitten tartte selitellä kaikille jos meneekin kesken... Mites muut, ootteko jo sukulaisille/kavereille kertonut? Mulla vanhemmat tietää, tai itseasissa saivat ihan "vahingossa" tietää. Ja sitten miesystävän äiti tietää nyt myös. Ja mun pari kaveria tietää. Oli kyllä tarkotus olla kertomatta kenellekään, mutta eihän sitä malta! :D

Ja sitten vielä se kun tämä raskaus tuli aivan täytenä yllätyksenä meille. Käytin e-pillereitä koko ajan mutta kuitenkin tulin raskaaksi :whistle: Eli ei ollut mitenkään suunniteltua, mutta ollaan päätetty että antaa lapsen tulla. Ja sillon järkyttyneenä tuli muutamalle kaverille kerrottua... Nyt tässä muutaman viikon asiaa sulatelleena yritän ajatella posiitivisesti. Tottakai ikäni ja kokemattomuus huolettaa vähän kaikkia, mutta pitää nyt vaan yrittää asennoitua siihen että lapsi tulee ja elämä muuttuu. Paljonhan se lapsi varmasti vaatii, mutta.... Noooh, kaippa se siitä aikanaan tasottuu :)

Onko teillä muilla sellasia menkkamaisia jomotuksia alavatsalla? Mulla tulee aina välillä alamahaan ihan semmonen tunne kun menkat alkais. Välillä pistelee ja vihloo aika kovaakin. Mutta mitään vuotoja ei ole ollut. Nää on varmaan sitten vaan niitä ihan asiaan kuuluvia kohdunkasvukipuja? Hitsi, kun kaikesta saa stressata.. Mä olen ainakin itsestäni huomannut että stressaan itteni ihan puhki. Luen kaikkia tarnoita keskenmenoista ja muista ikävistä jutuista ja takerrun niihin ja alan pelkäämään ja stresaamaan... Pitäis vaan ottaa rennosti mutta sen nyt on helpommin sanottu kun tehty! :eek:
 
Jotenkin kyllä hirvittää kun meinataan viikonloppuna kertoa tuleville isovanhemmille uutiset...
Ultra on vasta sitten joulun jälkeen. Entäs jos ultrassa selviääkin jotain ei-mukavaa ? Sitten ollaan ihan turhaan hehkutettu et vauva on tulossa ? Argh, näitä ajatuksia taas. Ei kestä :(
 

Yhteistyössä