Hankinnoista Eilen esikoinen oli kaverin luona leikkimässä ja tuli siinä kaverin vanhempien kans puhetta, et meiltä puuttuu vielä turvakaukalo. Heillä taas oli pari vuotta vanha Britax römer baby safe plus kaukalo jäämässä tarpeettomaksi, kun nuorimmainen kasvaa siitä kohta ulos. Sovittiin sit heidän kans kaupat siitä. Edullisesti saadaan se ja kesäkuussa haetaan, kun heillä vielä sitä tarvitaan sinne saakka. Isofix alustaa siinä ei ole, mut olkoon nyt sitten - saahan sen turvavöillä kii =) . Ihana, et tääki asia saatiin järjestykseen. Nyt ei ole enää kuin noita pikku kamoja - vaippoja, vanupuikkoja jne., radiopuhelin-itkuhälyttimen kerkeää myöhemminkin, voi tosin olla, et miehen kans shoppaillaan se vielä ennen vauvan syntymää jostain liikkeestä.
Raha-asioista Tosi ikävää Rae89, että teillä tulee kinaa rahasta. Toivottavasti saatte raha-asiat sovittua :hug: . Meillä ei ole koskaan rahasta ollut kinaa. Miehen tililtä tällä hetkellä maksetaan kaikki kauppaostokset, molempien tileiltä laskuja ja jos miehen saldo ei riitä, siirretään mun tililtä miehen tilille rahaa... Mies meillä kuiteski tienaa ainaki 2 kertaa niin paljo ku minä... Mun tilille on koetettu säästää rahaa isompia hankintoja varten ja pahan päivän rahaa sekä yllättäviä menoja varten. On kyllä miehen kans suunniteltu, et yhdistetään tilit, kun kuitenkin meillä kaikki on yhteistä - koskaan ei ole rahasta tai muustakaan tarvinnut tapella. Me ollaan varmaan aika outo pari miehen kans, kun me ollaan oltu 11 vuotta yhdessä, eikä koskaan olla tapeltu - puhumalla selvitetään asiat :heart: . Olemme mieheni kanssa toistemme parhaat ystävät, rakastamme toisiamme yli kaiken, en koskaan voisi ajatellakaan millään tavalla loukkaavani rakasta miestäni. Arvostan, rakastan ja kunnioitan miestäni yli kaiken.
Hammaslääkäri Kävin tänään neuvolalääkärillä ja samalla kysäsin aikaa hammaslääkärille (on siinä samassa tilassa neuvolan kans hammaslääkäriki) - sattui sopivasti peruutusaika, joten sain ajan samantien
. Hampaat laitettiin kuntoon ja tarkastusaikajonoon, aika joskus kesällä synnytyksen jälkeen (jolloin voi sit ottaa röntgenkuvatki), laitoin myös miehen tarkastusaikajonoon. Sit vielä sattuikin niin hyvä tuuri jälleen, et hammas joka paikattiin, oli paikattu alkuvuodesta - meni sit takuuseen ja sain ilmasen hammaslääkärikäynnin
. Hammaslääkäri vaan totes, et nyt ei muuta ku lottoomaan, ku sulla on noin hyvä tuuri
.
kummeista Meidän lapsilla on kaikilla 6 kummia ja niin tulee tällekin. Ketään ei olla vielä kysytty, mutta valmiiksi mietittynä on jo kummit.
rintareppu Meillä ei ole koskaan ollut rintareppua, joten siitä ei ole kokemusta. Kantoliinalla olen kahta aikaisempaa lasta kuljetellut ja niin aion kuljetella tätäkin - minulla on aiempien lasten ajoilta säästössä babu ja haikarankehto - kantoliinat.
Fiinukka Just tätä minäkin tarkoitin, kun kehotin lasketuttaan verokortin. Itselläkin vero-% nousi 5,5 % isommaksi kuin mitä palkasta menis... et kyllä meitä äitejä rangaistaan :kieh: , jotka koetetaan tehdä maailmaan lisää veronmaksajia. Menot vaan kasvaa, mut tulot tippuu vaan ku lehmän häntä :kieh: . Vaa ei auta itku markkinoilla, pitää tulla toimeen sillä mitä saa...
Zeenah Enpä ole koskaan kuullut, ettei sais selällään nukkua??? Kahdessa aiemmassa raskaudessa en ole edes pystynyt nukkuun muuta kuin selällään. Kyljellään nukkuminen on tuntunut pahalle ja masullaanhan ei nukkuun tässä tilassa pystykkään. Selällään nukun tässäkin raskaudessa enimmäkseen, joskus kyljellään, jos paikat tuntuu puutuvan. Mies meinaski yks päivä, et olin kuorsannu lahjakkaasti - en tunnustanut, sanoin vaan et en usko kun en oo kuullu kuorsaavani
.
ensisänky Meillä kans on äitiyspakkauksen laatikko verhoiltu (siskolta olen saanut valmiin verhoilujutun lainaksi) ja siinä pikkuinen on nukkunut kunnes on siirrytty pinnasänkyyn. Tosin toi äippäpakkauksen laatikkokin on meillä ollut sijoitettuna pinnasänkyyn.
ON: Neuvolakuulumisia
Vauva on ilmeisesti perätilassa (kuten on ollut sisarensakin melko loppumetreille asti...) näin ainakin lääkäri ja kätilö meinas, mut eivät ihan varmoja kuitenkaan olleet ja siksi eivät tarjontaa merkanneet neuvolakorttiinkaan.
*MUOKS* Rakenneultrassahan pikkunen oli raivotarjonnassa... mut pikkuisellahan on vielä tilaa pyöriä masussa miten päin vaan, joten on muuttanut asentoaan ja istuu nyt ilmeisesti pyllyllään tuolla masun pohjalla
.
rv 28+3 (27+0)
paino +630 g (+670 g)
RR 120/67 p. 72 (118/75 p. 85)
Sf-mitta 27 (25)
sydämen syke 140-145 (138-155)
Liikkeet ++ (++)
Pissa puhdas ja kaikki kaikinpuolin ok. 10.5 seuraava neukkuaika. Synnytyssairaalan esitietolomakekin on nyt palautettu ja nimiehdotuksetkin sinne laitettu. Eli meillä on nimet valmiina sekä tytölle että pojalle ja ne ois tarkotus lapselle ristiäisissä antaa - ei ole vielä koskaan tarvinnut valmiiksi mietittyä nimeä muuttaa..
SMSM ja Hippu rv 28+3