Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Voi ei... :LOL: Onkohan mulla hormoonit mennyt nyt ihan sekaisin kun naurattaa hulluna kaikki? Ensin kikattelin pitkät pätkät hipsun "paino"-ongelmille ja nyt naurattaa kardemummman "tipuhirviraita" -kammo. :D

Hullun maineen saan, kun yksin kikattelen täällä avokonttorissa!
 
Voi huoh! Soitti äsken neuvolasta, kun vein eilen uuden pissanäytteen varmistukseks että se streptokokki ois lähteny pissasta niin eipähän oo ja luultavasti joudun jollekkin estolääkitykselle loppuajaks :/

Huh huh, tänään tullu hurjasti pölyt pyyhittyy, pestyy vessa ja niitattuu tuoliin uudet päälliset ja maha kiittää.. Puristelee puristelee.. Eli loppupäivä meneeki sitten sohvalla maaten...

Olivia81 Mullaki on jotain ihme hysteriaa.. Ei ollu ees yhtään hauska mut mies istu tuolille ja se levy ei ollu kii ja se tietysti lähti irti siitä ja mies putos sit siihen aukkoon ja telo ihtesä ja mie vaan hihittelen vieressä.. Vahingonilo paras ilo vai miten se oli :D

Aijai, nyt kahvikupposen (ainiin kolmas kuppi tänään kun tästä on ollu puhetta, juon 3 kuppii nykysin päivässä, n. 1,5 dl per kuppi) kanssa sohvalle kattomaan telkkaria..

Laura ja vauveli rv 27+6
 
Neuvolakuulumisia:
RV 27+2 (ei siis 26+2 kuten eilen väitin) (edellinen23+1)
Paino 71,2 (68,00)
Turvotus: -
RR 130/70 (118/62)
Pissa ok
HG 115 (140)
Kohdunp.korkeus 25,5 (19)
:heart: 140 (150)

Mulle jäi NIIN paha mieli tosta lääkärireissusta et itku pääs ku pois läksin. oma neuvolatäti oli lomalal, lääkäriajatki melkein tunnin myöhässä. Koko homma meni liukuhihnalta, eikä mielestäni mua edes kuunneltu. Lääkärillä oli niin kova kiire että kaikki kysyttävä jäi kysymättä. Kohdunsuun sanoi olevan "mielestään kiinteä" pituus n. 2,5cm.

kerroin kivuista ja siitä että saan töissä koko ajan nostella ja olla "kyykyssä". Sanoi että eikö lapset osaa itse kävellä, eihän niitä tarvitse nostaa. Sanoin että nuorin hoidokkini on 10kk eikä kävele. "No eihän ne edes paljon paina!" oli vastaus. sanoin että kyllä muuten painaa ja kysyi paljonko. VITUSTAKO MINÄ TIEDÄN!!! Tämä 10-kuinen painaa 10kg, muista en tiedä. Sanoi että se on vaan ergonomiasta kiinni. Ei mulla edes selkä ole kipeä, vatsaan se koskee!

Tuli just sellanen olo et mua ei oteta tosissaan.Mieheni se komensi yhdessä vaiheessa ulos, ja pisti senkin koville: Kun kerran olet tullut mukaan, onko sulla jotain kysyttävää? Oletko auttanut minua? Miten? Miksi? ARGH!!!!!!!!!!

Ihan oikeesti, onko mun valitukset nyt ihan turhia? Sanoi että ennen 30 raskausviikkoa ei voi asialle tehdä mitään. onneksi vauva sentään ilmeisesti voi hyvin...

Odotan & Emppu
 
HUOMENTA KAIKILLE

Sain kivan aamuherätyksen =) meillä kun on tuo koiranpentu ja käytin sitä yöllä ulkona, noh joka kerta kun olin sitä ulos viemässä niin se meni juomaan vettä hurjasti, otin sitte yöllä vesikupit pois.. aamulla kuuden aikaan heräsin ja ihmettelin että mistä toi ääni kuuluu... nousin ylös niin men pentu oli vessassa pää pöntössä juomassa vettä :LOL: :LOL: oli sitte isäntä unohtanu vessan oven auki :LOL:

Tänään olisi neuvola tossa klo 9... tulen sitte kertomaan kuulumiset :wave: :wave: :wave:

NeLa ja äijä 30+2
 
odotan :hug:
Mä oikeasti pelkään kans jotain tuollaista ensi viikon neuvolassa. Yksi siellä harvakseltaan käyvä lääkäri on ainakin täysin sitä mieltä että "raskaus ei ole sairaus". Niin kuin sitä ei tietäisi... Tuo on kyllä niin ärsyttävä ja alentava kommentti. Heti niin kuin sitä olisi joku tyhmä, joka vaan hakee saikkua kun on raskaana |O
Mulla ois tässä pari viikkoa vielä melko helpon näköistä töissä, siis keveitä ja raskaampia vuoroja aika lailla sekaisin ja sopivasti vapaita väliin. Lonkat huutaa kyllä väliin hoosiannaa ja hetkittäin tuntuu, että menee alta, mutta ajattelin että jos vielä sen pari viikkoa pääsis. Sitte alkaa tiukempi rutistus ja tiedän jo että ei, ei onnistu. Ei enää paikat kestä sellaista. Tiedä sitten mitä neuvolalääkäri on mieltä. Ja jos nyt antaisi saikkua niin uskallanko jättää tuonne parin viikon päähän, jos siellä on se "raskaus ei ole sairaus"- hömelö sitten... huoh!
Ja sitte jos alkaa stressaan sitä ettei pian pääsekään saikulle, kun ei enää pysty ja sitte alkaa taas pukkaan migreenejä.

Tammikuisten 2010 pino on jo käynnissä :D

Kohta tenavien kanssa perhekerhoon =)

Punaposket ja Tuhina 28+4
 
Olihan odotan tyly lääkäri sulla.Itse jäin jo loppuajaksi sairaslomalle,kävin viimeviikolla 28+ lääkärissä koska liitoskivut on todella kovat.Mun työssä on kanssa paljon nostamista,seisomista ja kyyryssäkin joutuu olemaan.Ei edes ehdottanut muuta vaihtoehtoa kuin kotiin jäämisen jo loppu raskauden ajaksi.

Ja kyllä se oikeasti oli tarpeeseen,kävely illalla tekee sen,että aamulla sängystä pääseminen on todella vaikeaa.Nyt pitäisi vaan silti tsempata ja pysyä liikkeellä ettei paino lähtisi nousuun. :/
 
ODOTAN :hug:

Itse työssä lasten kanssa,joista nuorin 10kk.. ja tosiaan lääkäri laittoi lomalle äippälomaan saakka,ilman että edes pyysin lomaa. Kuunteli minkälaista töissä on,kerroin että iltasin oon väsynyt ja masu kova kun päivän ollu jalkojen päällä/nostellu/kyykkiny... Totes että ei työt maailmasta lopu,että raskaus tärkeämpi. En tiedä vaikuttiko lääkärin päätökseen tieto 5 vuotta kestäneistä lapsettomuushoidoista vai mikä mutta siis tosiaan LOMAA ehdotan sullekkin!!!!

HIRVEÄ LÄÄKÄRI :kieh: Tiedän yhden kaverin jääneen saikulle loppuajaksi koska yöt meni pyörimiseen ja päivisin väsytti. Lääkäri ainakin painotti että raskaana ollessa täytyy saada nukkua sillon kun väsyttää vaikka sitten valvois yöt,eli stressitöntä raskausaikaa ja paljon unta!!

Kuunnelkaa jaksamistanne ja kehoanne ja vaatikaa lomaa!! Tosiaan ei työt maailmasta lopu ja niitä saa tämän raskauden jälkeen tehdä taas mielin määrin!!

Itsellä yöt menee päin persiitä..pyörin,kädet puutuu..masuu sattuu kun kääntelee koko ajan kylkee. Päivisin oon ku nukkunee rukous ja lenkille jos lähtee niin kivistää mahaa. Synnytys jännittää jo nyt ja TAYSiin ei ilmeisesti pääse edes tutustuun. Huh mitä valitusta...

Poika liikkuu päivittäin paljon,ja kyljellää ollessa eniten :heart: ens maanantaina on neuvola,kuulee sydänäänet taas
:heart:

Hiukan on järjestelty pikkuisen tavaroita,vaatteita ja lakanoita oon vähä pessy ja nyt vuorossa olis äitiyspakkauksen vaatteet ( tuli vanha pakkaus.. )

Rahapäätökset tuli ja ihan hyvältä vaikutti summat,hiukan pienempi ku palkka mutta silti yllätyin että noinkin suuri raha tulossa :)

Voikaahan hyvin ja toivotaan aurinkoa taas taivaalle tuon harmaan sadepilven sijaan B)

:heart: Taatu&Elmeri rv 28+0
 
TAATU ollaankin samassa tilanteessa, saman ikäisiä ja esikoinen, mulla LA 23.7 TAYS :hug:

Mua ärsyttää kans ihmiset sanoo et raskaus ei oo sairaus, aijaa no ei kai olekaan mut onhan se keholle kauhea rasite, nekin ihmiset vois vähän lukea et mitä milloinkin tapahtuu odottavan kehossa niin ehkä niiltä tulis vähän myötätuntoa, mä en ainakaan kenenkään sanomisien takia rupea leikkimään mitään arjen sankaria :LOL: Lapsen hyvinvointi on kuitenkin tärkein ja jos äippä voi huonosti niin tod.näk. lapsikin :ashamed:

Täällä töissä noita kommentteja tulee lähinnä vanhoilta akoilta, jotka muutenkin on aina töissä kipeenä ja sitten valittaa koko ajan huonoa oloonsa...

Harva varmaan kuitenkaan jää turhaan saikulle, ei siellä kotonakaan niin kivaa ole tylsäähän se! Mun kollega eilen sit kysyi et jos lähden aikaisemmin töistä niin otanko omista tunneistani, no en todellakaan. Sanoin et sovin pomomme kanssa että niinä päivinä kun olo on tukala lähden 1-2h aikaisemmin ja näin vältyn saikulta ja se oli sille ok. Niin sit kollega vaan totes ettei ois onnistunut sen edellisessä työpaikassa, no aijaa ihan sama ei tainnut edes ehdottaa, mä en ainakaan tunne syyllisyyttä siitä jos ehdotan tälläistä järjestelyä ja vältän sillä kokonaan poissaolemisen, luulin et tää ois niin kuin hyvä juttu, mut aina joku on ilmeisesti "kateellinen". Mulla on reilu pomo ja mä oon myös reilu työntekijä, nih!

Aamuinen omanapa-tilitys :x

Täällä tampereella sataa ja on harmaata, silti ihan kiva raikas ilma jos vähän katupöly laskisi!

Eilen oli parempi päivä, ei edes närästänyt ja olin töissäkin kokopäivän.

Vointeja kaikille, torstai on kiva päivä kun tietää et enää yks työpäivä JEE!

Fiinukka ja käpy 27+6
 
Huomenta äitylit :) Tosi kurjia lääkäri kokemuksia tähän pinoon onkin sattunut. Mua ottaa tosissaan päähän noi "raskaus ei ole sairaus" kommentit. Tottahan se on, mutta kyllä se raskaus voi tuoda mukanaan aika paljon sellaista, mikä tekee olon hyvinkin sairaaksi. Yhtäaikaa, kun tärähtää päälle liitoskivut, jotka tuntuu siltä, että puukkoa työnnetään joka askeleella tuonne alapäähän ja tulehtuneet pukamat, niin avot. Ei paljon liikkuminen hotsita.

Äitiyspakkaus tuli toissa päivänä ja vanhan sain. Olen kyllä siitä tyytyväinen. Kun katselin tarkemmin tota 2010 pakkausta, niin kyllä se 2009 on enemmän mun näköinen. Ja vihreästä kun tykkään, niin värit on oikein kohdallaan. Eilen annoin miehelle sen isyyspakkauksen ja aika hämillään tuo siitä oli. Olen niin ylpeä itsestäni, että olen saanut asian pysymään salassa monta kuukautta eikä toinen arvannut mitään.

Unista on ollut puhetta ja täällä ne on ihmeesti tulleet takaisin pitkän poissaolon jälkeen. Yöllä herään vessaan noin kaksi tuntia nukkumaan menon jälkeen ja sitten nukun aamuun. Jos vauvalla on syntyessään sama rytmi yöllä, niin tämä äiti on oikein tyytyväinen :) Ja levottomat jalat sekä kädet hävisivät magnesiumilla.

Nyt alan tutkia kestovaippoja netistä. Työaikaa on hyvä käyttää näihin asioihin, kun kalenteri ammottaa tyhjyyttään ja saikun aikana tulleet rästihommatkin on jo tehty. Mukavaa päivää kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marta:
Nyt alan tutkia kestovaippoja netistä. Työaikaa on hyvä käyttää näihin asioihin, kun kalenteri ammottaa tyhjyyttään ja saikun aikana tulleet rästihommatkin on jo tehty. Mukavaa päivää kaikille!
Ahh, ihanaa! En ole ainoa joka käyttää työaikaa tehokkaasti vauvajuttujen surffailuun. ;) Ollut pari niin rauhallista viikkoa töissä, että on hyvin olla aikaa opiskella synnytystä, imetystä sun muuta netin syövereissä.

Kurjia lääkäreitä teille sattunut tosiaan. :( Mulla on ilmeisesti hyvä tuuri kun joka paikassa ollaan oikein tyrkyttämässä saikkua. Työterveyslääkäri sanoi, että hänen periaate on, että raskaana olevat heti saikulle jos on yhtään vaivaa, "töissä ehtii sitten istua myöhemminkin". Samoin neuvolassa kysellään koko ajan, jaksanko töissä. Mukavampi tietty näin päin. :)

NeLa Hauska pikku koiruli teillä. :) Jos pentu juo todella paljon, niin ruoka voi olla liian suolaista. Oon itse huomannut koirien kanssa, että esim Royal Canin ei sovi ollenkaan, eikä suurin osa kaupan merkeistä, esim. Pedigree. Ne on niini suolaisia, että koirat juo valtavasti ja alkaa sitten pissimään sisälle. Nyt syötetään Hillsiä ja siitä on kuulemma vähennetty suolaa reippaasti. On tosin vähän kalliimpi merkki.

Mitähän muuta piti kommentoida? Aivot lyö tyhjää! Pitääpä jatkaa taas tuon mun seuraajan kouluttamista - mitä nopeemmin se oppii kaiken, sitä nopeammin voin itse nostaa jalat kattoon ja laiskotella kaiket päivät. ;)

Olivia & Vauveli 29+4
 
Huomenta!

Odotan: tilaa itsellesi vaikka terveyskeskuslääkäriltä aika tai sitten suoraan äpolilta. Siellä ainakin ottavat tilanteesi vakavasti. Kyllä meillä jokaisella on kyydissä maailman arvokkain lasti tällä hetkellä, jonka vuoksi ei kannata ottaa mitään ylimääräisiä riskejä. Äpolin ylilääkäri oli viimeksi sitä mieltä, että päiväkodeissa tehtävä työ on niin riskialtista (nostelut, kyykistelyt ja törmäysvaara), että sairaslomalle heti vaan kun tuntuu ettei kroppa kestä.

Tämän aamun paineet oli 106/64, eli ei onneksi alle sadan.

Taivaalta tulee räntää vaakatasossa, kiva :/

omenaruusu 31+0 POKS
 
Tässäpä pikaiset kuulumiset:

Ajat oli reilun puoli tuntia myöhässä. Noh, aika kului kivasti lehtiä lukemalla.

Lääkäri oli sitä mieltä, että voin huoletta liikkua, vaikka vähän supisteleekin. Kuulemma kaksosia odottavien kohtu on niin venynyt, että harvoin jaksaa edes supistella niin kovaa, että vois saada mitään haittaa aikaan.
Kohdunsuu oli tosi ylhäällä ja vauvat eivät paina sitä, joten senkään mukaan ei hätää. Lisäksi vauvoista toinen on ylhäällä poikittain ja alempi perätilassa, joten eivät ole tulossa ykskaks yllättäen.

Ja kuulemma pelkoni nopeasta ennenaikaisesta synnytyksestä on ihan aiheeton. Kaksoset eivät kuulemma synny matkalle. Jännä miten omat ja lääkärin ajatukset voi olla näin erilaiset! Minulla on kuitenkin kolme synnytystä takana (kaksi nopeaa) ja ajattelen, että itse tunnen kroppani parhaiten.

Mutta siis, näin ollen minä saan jatkaa ihan normielämää ilman rajoituksia. Ja mikä tärkeintä vauvat kasvavat tasaiseen tahtiin ja molemmat olivat noin 1,5-kilosia nyt.

Uuden ajan pyysi varaamaan 5 viikon päähän. Luulin, että käynnit tulevat nyt tihentymään, mutta ei sekään luulo ollut tiedon väärti.

Nyt nukkumaan, viime yö meni esikon oksennuksia siivotessa.
 
Voi Odotan, kurja lääkäri sulla!! Toi on ikävää, että ollaan ikäänkuin "eriarvoisia" riippuen ihan siitä, minkälainen asenne lääkärillä on.. Ite olin maanantaina terveydenhoitajaa tapaamassa tuon kuopuksen flunssan takia. Se terkka oli jo suunnilleen työntämässä mua lääkärille, kun tentti mun omaa vointia, työtä ja jaksamista. Oli lykkäämässä loppuajaks saikulle työkuvioiden takia, kun oon aika väsy ja supistaa ja liitoskipujakin vaihtelevasti. Kauhistuneena kirjotti mulle saikkutodistuksen pojasta maanantaiksi ja keskiviikoksi eikä olis millään ymmärtäny, että en kehtaa olla poissa töistä putkeen montaa päivää (mies hoiti tiistain).. Ja näistä kahdestakin päivästä sain esimieheltä "sanatonta palautetta". Mahtaa repiä pelihousunsa, kun tulee maanantaina takas töihin ja tajuaa, etten ole tänäänkään töissä. Pojalla edelleen kuumetta ja isä vahtii sit huomisen. Esimiehen joustosta kertoo aika paljon se, ettei mun ehdottamasta ryhmävaihdoksesta (olisin loppuajan eskariryhmässä pienten ryhmän sijaan) edes voitu keskustella. Ei kuulemma kannata..

Mitä Martan isyyspakkauksessa oli? Esikoista odottaessa jaksoin tulevalle isälle väsätä sellaisen ja kyllähän tuo tykkäs. Sattu vielä sopivasti isänpäivä reilua kuukautta ennen laskettua aikaa, joten oli samalla isänpäivälahja. Huumorilla höystetty, oli mukana yhtä sun toista.

Nyt pitää mennä, kuopus yltä päältä vesivärissä. :D Päätin piristää sen päivää ja laittaa maalaussessiot pystyyn. En vaan tiiä, millä tuon kaaliin sais taottua, et maali on jotain ihan muuta ku syömistä varten, vesiväri on kuulemma namnam :headwall:

Huomenna pokspoks
Kepsukka ja masukki 28+6
 
FIINUKKA enpäs tosiaan huomannutkaan kuinka samoissa mennää monen asian suhteen :) Onpas kiva.. ja ilmeisesti asut tampereen lähellä niinkun minäkin!! Saatamme siis punkea yhdessä tuumin esikoisiamme maailmaan :heart:
 
... niin jatkoa FIINUKALLE,jos satut näkemään TAYSin pihalla/käytävillä pyörivän "pihalla olevan" naisen heinäkuussa..se olen minä!! Nappaa siis kädestä kiinni ja revi mukanasi oikealle osastolle :LOL: :LOL: :LOL:
 
KEPSUKKA minä yritin ihan samaa ryhmän vaihtoa,mutta se ei onnistunut..kerroin tästäkin lääkärille,koska olisin halunnut vielä jatkaa töissä..ei tämä kotona yksin oleminen ole kivaa :ashamed:
 
Odotan Kauhee lääkäri sulle sattu ! :hug: Niitäkin tosiaan tuntuu olevan moneen junaan...

Marta
Mitä siel sun isyyspakkauksessa oli ? Mistä hankit kamoja ?

Täällä taas nukuttu huonosti. Ehkä 4 h unet ja siinäkin ajassa hereillä varmaan joku 5 kertaa. Mahaa sattu välillä niin hirveesti et tuntu ku joku puukolla viiltäis. :(
Eikä oikein tuota hyvää asentoakaan enää tunnu löytyvän ja ku haluaa kääntyä tarvii herätä joka kerta sitä varten.

Käytiin tänä aamuna ekaa kertaa synnytysvalmennuksessa. Välillä tuli just sellanen olo et eikö ois mitään helpompaa keinoa saada vauva maailmaan ku se synnytys. :LOL:
 
Juu, komppaan Taatua, että ei ole kotona oleminenkaan kovin hääviä, etenkään jos joutuu ihan paikallaan olemaan. Itse olen tosiaan joutunut tammikuun puolesta välistä olemaan saikulla...että alkaa tuntua vähän olo jo mökkihöperöltä. Onneksi välissä semmosen 6 viikkoa sain liikkua melko paljon, mutta meni se yksi 6 viikkoa ihan täysin sängyssäkin ja nyt taas pitäis vaan maata ja maata. Se on jännä ajatus tuo, että ihmiset haluaisivat huvin vuoksi vain käyttää raskautta syynä sairaslomalle. Ärsyttävää!!Mulla on kaikki lääkärit sattunut melko ymmärtäväisiä (ja kohdunsuun tilanne ei ole paljon selvittämistä edes kyllä tarvinnut) yhtä neuvolalääkäriä lukuunottamatta. Niin hassulta kuin se kuulostaakin, ei muuta kun toisen lääkärin puheille, luulen että tuommonen ymmärtämätön lääkäri on kuitenkin vähemmistöä. Kyllä sitä itse tuntee parhaiten omat rajansa. Tavallaan itsellä ollut eri tilanne, kun tilanne tuolla alhaalla on koko ajan ollut niin selkeästi huono, että ei mulle ole annettu oikeastaan mahdollisuuttakaan mennä töihin. Mutta pitäsi äidin omat oireetkin riittää syyksi!! Argh :kieh: kun pistää vihaksi tuommoset lääkärit!!!!!!!

Itsellä olo ollut melko kurja...eilen menkkamaisia viiltoja alavatsalla ihan valtavasti. Ja suppareita siinä sivussa. Ihmettelen kyllä jos tilanne ei mene koko ajan huonommaksi..olo ainakin menee!!! :'( Toivotaan vielä muutamaa viikkoa lisäaikaa!! Toisaalta netissä luki, että nämä funneling-lapset (tunneloituminen jo näin varhain) joko tulevat varhain tai sitten yhtäkkiä jumahtavat tyytyväisenä makaamaan kohtuun, eivätkä tule ulos sitten millään.. Luulen että se on lopulta se mun kohtalo!! :LOL: ...mahdollismman vaikean kautta!! Tosin yliaikaisuuskin kai olis parempi kuin että vauva syntyis ennen vkoa 34. Vielä ois tuohon 34 se tasan 3 viikkoa aikaa!! Kädet ja jalat ristissä!! =) :heart:

Paljon jaksamista kaikille lääkäriongelmista kärsiville ja muillekin kipuilijoille!!!

Zeenah ja pikkuneiti :heart: :heart:
 
Huomenta mammat:)

Tiistaina oli sokerirasitus ja eilen soittelin neuvolaan ja arvot olivat hyvät ei siis mitään valittamista sen suhteen.:)

Pomon sain kiinni ja hän otti selvää onko palkanlaskennasta laitettu mun paperit jo menemään kelaan,kuulemma on lähteneet jo matkaan sieltä eli nyt vaan odotellaan että milloin sieltä Kelasta kuuluu joitain. Tai no siis lähinnä se että kumpihan pakkaus sieltä tulee -09 vai -10. Uudempi olis kiva sen suhteen että siinä oli vähä mielekkäämpiä juttuja mukana esim. kestoliivin suojia yms:) Toisaalta -09 vihreät vaatteet miellyttää suuresti.:)

Masussa ilmoitellaan jatkuvasti olemassa olosta ja on kyllä ihanaa katsella kun Pippuri siellä myllertää, vaikka välillä kyllä onnistuu töksäyttämään aika lujaakin..:D Ennemmin näin päin että tuntee hyvin kaiken kun että saisi olla huolissaan vauvasta kun ei tunne mitään..:)

Eilen olin taas käymässä vanhemmillani ja sain vihdoin ja viimein autoni siivottua sisältä,edellisen kerran kun sille imuria näytin viime syksyllä ku vaihdoin talvirenkaat........ :whistle: Voin kertoo että oli aika perkeleesti siellä tummanharmailla takapenkeillä ton osittain valkosen koiran karvoja.... B) Autostakin loppu akku siivouksen ohella kun kuuntelin radiota samalla,tein niin myös viimeeksi mutta tällä kertaa tais toi siivoaminen kestää aika paljon kauemmin.... :saint: :LOL:
Isi työntämään naapurin miehen kanssa ja taas toimi.... :D

Ja kirpparillakin sain käytyä siellä,vein vähän lisää miehen vaatteita esille ja saipa sieltä ihan sievoisen summankin mukaan, 50e kelpaa aina ylimääräistä vauvarahastoon :p

Koirat oli keksineet lähteä juoksemaan jäniksen perään kun iskä oli hiekkamontulla niiden kanssa meiän koira (whippet) huomasi jäniksen ja ampas sen perään ja vanhempien koira (saluki) lähti sitten samantien mukaan leikkiin. Pogo (whippet) tuli onneks takasin ku komensi mutta Fiia(saluki) ei paljon korviaan lotkauttanu vaikka kuinka oli sen perään huudettu. Iskä sit soitti mulle et perkele koirat lähti ja nyt vauhdilla tänne, ei auttanu muu ku kirpparilta napata äiti kyytiin ja painella sinne montulle,Fiia tuli onneks takas heti ku äiti sille kerran rääkäs..:D Oli kaverit vähän läkähdyksissä sen juoksemisen jälkeen... :headwall: No onneks kaikki päättyi hyvin, siinä lähellä kun menee autotie...

Ikävä kuulla että noin usealle on sattunut osumaan inhottavat lääkärit erikäynneillä! :hug:
Oma neuvolalääkäri aika on ens tiistaina,pitää olla sormet ristissä että siellä ei odota mikään äkäinen otus... :$ Joku muukin täällä mainitsi siitä miten raskauden aikana on itsekkin huomannut olevansa aika terävä suustaan,samaa tuntuu olevan täälläkin...:D
Ennen raskauttakin jo oon aina ollut aika jyrkkä omissa mielipiteissä ja suoraan kaiken töksäyttänyt ja nyt tunnun olevan viellä PAHEMPI..... :x Ehkä tämä tästä viellä tasaantuu..:D

Mutta nyt alan suunnittelemaan mitä kaikkea sitä kaupasta tarviikaan hakea,saa lähteä tuo mies mukaan kun on iltaviikko sillä töissä ni ei tarvi yksin mennä ähisee sinne kauppaan...:D

ps. tiistaina varpaankynsiä leikatessa oli todettava ääneen että se on sitten tästä eteenpäin miehen duunia koska maha yksin kertaisesti on sen verran iso jo että se estää moisen asennon:D meiän pienisuuriPippuri<3

Mukavaa torstaita :flower:
 
Mä luulen, että lääkärien asenne johtuu siitä, että todellakin on paljon ihmisiä ketkä ei vain viihdy omassa työssään ja hakevat sitten "helpolla" saikkua. Tietenkään tämä ei tarkoita, että saisi yleistää, mutta kyllä sitä varmaan "leipääntyy" työhönsä väkisin varsinkin jos se alkaa muistuttaa liukuhihnaa.

Mä henk.koht. oon koko ajan väsynyt ja stressaantunut, eikä yöunistakaan tule mitään puhumattakaan selästä ja lonkasta. En tiedä johtuuko siitä, että on toinen raskaus vai mistä, mutta ajattelin itse käydä töissä ihan viimeiseen asti (ellen sitten ala synnyttämään töissä :D ). En mä usko, että tälläinen normi elämä ja työssä käyminen voi haitatakaan, kun ei kohdunkaulassa ole kuitenkaan muutoksia tapahtunut. Se on tietenkin sitten eri asia, jos määrätään vuodelepoon :) Jokainen aamu päässä on kyllä sellanen ajatus, ettei jaksa ei haluu ja illat menee toipuessa työpäivästä.

Ennu 30+0 Poks
 
neuvolassa käyty:
suluissa edellisen kerran mitat

rv 30+2 (26+2)
paino 61.3 (58.9)
turvotus + (ed. -)
rr 135/77 (132/76)
hb 112 (124)
sf 28 (21)
tarjonta rt? (pt)
sykkeet 145-155 (samaa ed. kerral)
liikkeet ++ (++)

eli kaikki ok :heart: :heart:
seuraava kerta 2vko:n päästä =)
 
Onkos muilla muuten alkanut pahoinvointi uudelleen viime viikkoina? Mulla on aika usein nykyään sellainen kuvottava olo, ei ihan samanlainen kuin alkuraskaudessa, mutta sinnepäin. Taitaa johtua siitä, ettei vatsa kestä enää samanlaisia ruoka-annoksia kuin ennen...

Ja kaikki sympatia niille, joilla ei pahoinvointi ole loppunutkaan - dana :hug:
 
Heissan ja terveiset lääkäreneukusta

rv 28+0 (24+5)
Paino: +365g (+828g)
Turvotus: - (-)
RR: 135/85 (115/80)
Pissa: -- (--)
Hb: 135 (146)
Liikkeet: ++ (++)
sf: 30??!! (24?)
Sykkeet: + (140-150)
Tarjonta: rt

Eli siis kaikki pitäs olla hyvin, tosin verenpaineet nousseet ihan suhteellisen kivasti joten kontrolli 3vko, mutta jos rupee tuleen näköhäiriöitä, päänsärkyä, turvotusta ja pissa ei lähde ni heti soitto neukkuun ja näytille :(
Painoa tullut alusta n. 6kg ja saarnaa siitä miten paino ei enää saa nousta!
Hb edelleen hyvä, mutta laskusuuntainen
sf mittaa ei ole kirjattu aikoihin korttiin, joten muistelen sen olleen 24cm, mutta nyt oli jo 30cm!!!!!! yläkäyrillä nähtävästi mennään, mutta vauva kuulema todella ylhäällä, ei ole ollenkaa painunut alaspäin, joten se nostaa kuulema mittaa....
Vauvaa nopeesti ultralla vilkas ja kaikki pitäs olla hyvin, vastas viikkoja 29+0, tänään siis 28+0, mut normaalilta näytti...jokin antiikin aikainen käyrä näytti painoarvioksi n.1300g....Senkin sanoi vasta sitten ku utelemalla utelin...Sydämen sykkeisiin laittoi vain +, mikä tarkoittaa vähän, mutta kait kaikki on ok ku mitään ei sanonut..
Kohdunnapukka (vai mikä se on) on korkealla ja kiinteä noin 4cm, että sillä pohjalla kaikki ennallaan...
Alavatsakivuista sanoin ja samoin kylkikivusta, mutta niihin ei mitään sanonut..jonkin pikabakreeritestin otti alaosastosta, mutta se oli ok, joten ei tulehdusta...streptokokki kontrollinäyte otetaan sitten rv36+

Eli kaiken pittäis olla hyvin, mutta silti jäi vähän huono maku tuosta käynnistä...Huolettamaan kävi nyt kaikkein eniten se, että tuleeko se raskausmyrkytys ku jo ensimerkit siitä näkyvissä..Lääkäri ole suht vähäsanainen ja muutenkin vähän kuivan oloinen..Jotenkin koko tarkastus oli hyvin pikainen ja hätäinen..Ja mikä eniten vituttaa, ni ne lääkärit ja hoitajat EI osaa merkitä nuita asioista tuohon neuvolakorttiin..ja yleensä sen älyän vasta sitten ku olen jo huoneesta lähtenyt pois, ei ole kiva muistella ja arvailla niitä sitten...

Sori hirvee omanapavalitus, mutta jäi kyllä nyt vähän huono maku ja huolettamaan kävi ne paineet...Onneksi pienellä nyt kaikki hyvin :heart:

Rae ja Nyytti 28+0
 

Yhteistyössä