Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Rae89 Mulla oli neuvolassa viimeks yläpaine 138 eikä sanonu kun et pitää kattoo ens kerralla miltä näyttää, et luultavasti vaan jännitin lääkärii...

Tosiaan sain tänään taas antibioottikuurin ja sadan päivän estolääkityksen pissatulehdukseen.. Ou jee..

Äh, ei kärsi olla enää koneella kun koskee taas kylkiin ihan sikana, joten sohvalle ->

Laura ja vauveli 28+0
 
Moi täältäkin pitkästä aikaa! Käyn kyllä päivittäin lukemassa, mutta laiska olen kirjoittamaan!

Uusille tervetuloa munkin puolesta, kyllä mukaan aina mahtuu!

Täällä oli monella ikäviä kokemuksia lääkärissä käynneistä eikä sairaslomalle ole tahtonut päästä. Mulla taas toisinpäin eli aina kysellään että vieläkö varmasti jaksan töissä! Tänään oli äitipolikontrolli ja molemmat pienet kasvavat keskikäyrillä. Painoarviot noin 1100g ja 1200g ja kohdunsuun tilanne hyvä, joten vielä sain jatkaa töissä!

Liplatus: Meilla kans kontrollit edelleen 4 viikon välein koska kaikki hyvin. Tiedä sitten missä vaiheessa aletaan tihentämään vai mennäänkö koko aika tuolla 4 viikon välillä jos kaikki jatkossakin hyvin!

Tsemppiä kaikille kipujen ja supistusten kanssa painiville!

Toivottavasti Kausan pikkuprinsessalla kaikki hyvin!

 
tyhmäblondi: Mä oon kuullu, että jotkut kokeneet th:t veikkaa poikaa, jos aluks sykkeet korkeet ja loppuraskaudessa laskevat. :) Itelläni on ollut luokkaa 140-150 tähän asti.

Mulla kanssa on huonovointisuutta, ihan yhtäkkiä saattaa tulla ihan kauhee olo, ja sitten helpottaa kun käy esim. mehua juomassa, ja maha siinä rytäkässä menee kanssa ihan sekaisin,saa vessassa käydä istumassa. Kun se huonovointisuus tulee tuntuu että oksu lentää.. tosin mulla on vaan se oksun maku tullu suuhun ei muuta.

Ostin vauvalle ekan paketin kertiksiä, oli kaupassa tarjouksessa niin piti ostaa. Pampersien säästöpaketin ostin 3-6kiloiselle. Ei oikein niitä 2-4kg uskalla ainakaan kovin paljoa ostaa, jos vauva on yhtä iso kun tää meitin edellinen syntyessään. 4220g, sairaalasta kotiuduttiin 4kilosena :D Toivon,että tää tajuaa tulla paremmilla viikoilla maailmaan :) ja mielellään vaikka juhannusvauvaksi.

pauliina ja Ville rv30+4
 
Kiitos ihanat :hug: !

Vertaistuki, paras tuki :heart: ! Mä päätin nyt et jos maanantaina olo yhtä hankala, ni menen työterveyteen. Sielläkin on kyllä sellainen pipipää-lääkäri kenelle olen vannonut etten enää ikinä mene, mut ei se paljon kamalampi voi enää olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sussu80:
Liplatus: Meilla kans kontrollit edelleen 4 viikon välein koska kaikki hyvin. Tiedä sitten missä vaiheessa aletaan tihentämään vai mennäänkö koko aika tuolla 4 viikon välillä jos kaikki jatkossakin hyvin!

Tässä katoin aiempia neuvolakortteja, niin meidän kunnassa ovat tihentäneet esikoista ja toista lasta oottaessa neuvolakäyntejä jo rv 25 -> 2 viikon välein ja rv 30 jälkeen viikon välein.

Nyt mulla viime neuvola rv 28+1 ja seurvaava neuvola 3 viikon päästä. Mulla kans kaikki ok, joten laittoivat 3 viikon päähän neuvolan, mutta sitten varmaan rupeaa käynnit tihenemään.. joko 2 viikon tai viikon välein... Meidän kunnassa on aika hyvin hoidettu nämä terveyspalvelut, mutta tulee varmaan aikamoinen muutos huonompaan suuntaan, kun 2013 liitytään Ouluun...

tyhmäblondi73 Mulla oli poikaa oottaessa eka sykkeet korkeat 160-170 ja loppua kohden laskivat 135:een.
Tyttöä oottaessa alussa syke 150 ja sekin laski pikkuhiljaa 140:een.

Me kans ostettiin jo paketti Liberon kertiksiä 4-6 kg samasta syystä kuin Pauliina82 - oli Prismassa 15% alepäivä :LOL: ja en myöskään ottanut pienimpiä, koska esikoinen painoi 3840 g ja toinen lapsi 4070 g, joten ei tästäkään varmaan kovin pientä tule...

Odotan Olipas tosiaan ikävä lääkärikokemus.. Toivottavasti ei tarvi toista kertaa samalle lääkärille enää mennä. Täällä meillä on onneksi ymmärtäväiset lääkärit ja aika helposti saa saikkua jos haluaa.. mullekin laittoi lääkäri edellisessä raskaudessa sairasloman syyksi määrittelemätön selkäsärky, vaikkei mulla selkäsärkyä ollut... en vaan enää jaksanut loppuraskaudessa olla töissä, kun oli fyysisesti todella raskas työ. Paljon nostelua, kyykistelyä jne..

Mulle on nyt tullut sellainen vaiva, että janottaa kokoajan. Vaikka kuin juo, niin kohta saa olla uudelleen jo juomassa. Ja turvotustakin on tullut jo kehiin...

Mulla ois kans tuo auton siivous suunnitelmissa, mut on ollut sen verta kylmää vielä, etten ole tarennut ruveta imuroimaan ja peseen autoa... toisaalta en olis kyllä kerennytkään. Mutta heti kun lämpenee niin otan auton työn alle :LOL: Meillä auto on aivan järkyssä kunnossa kans, kun ei ole siivottu sitten viime syksyn... muksujen jäljiltä auto ei pysy siistissä kunnossa, jos ei sitä siivoa jatkuvasti ja talvella on aika mahdoton siivota, jos ei vie johonki siivottavaksi ja maksa ittensä kipeäksi siitä. Hiekkaa ym. on ihan kiitettävästi, joten kova puunaus on edessä... penkitkin saa pestä...

Päätin sitten tehdä valituksen äippärahapäätöksestä... eri asia meneekö läpi, mutta yritetty ainakin on. Huomenna vien valituksen Kelaan... Eihän se ota jos ei annakaan...

SMSM ja Hippu rv 29+4
 
odotan joo onpa ollu harvinaisen huono lääkärikäynti sulla!! :eek: :hug: välillä tuntuu kyllä että eivät ota potilaitaan lainkaan inhimillisinä tapauksina vaan nimenomaan liukuhihna-hommana! v***ttaa oikeen välillä sellaset kun saman palkan saavat siitä sit kuitenkin vaikka tuntuu että eivät ota tosissaan tai tekevät vähän niikuin vasemmalla kädellä eikä koskaan mitkään valitukset tehoo kun palaavat siihen huonoon käytökseen sitten parin viikon kuluessa... aaarrgghh! toivottavasti työterveyslääkäri-käynti olis sit edes vähän parempi. mutta kuten sanoit, ei kai huonomminkaan enää voi mennä! ;)

ON: supistukset ovat lisääntyneet huimasti, mutta eivät ole kivuliaita. jostain syystä aqutolla ajo-asento ei ole lainkaan kiva... :ashamed: eilen käytiin 4D-ultrassa ja oli siis niiiiiiiiin ihanaa!!! :heart: :heart: saatiin ihania kuvia mukaan ja sit tietty se DVD. oon niitä kuvia ihastellu jo moneen otteeseen tässä päivän mittaan.. :D oli kyllä niin hauskassa asennossa että lääkärikin nauroi oikeen kunnolla ja otti asennosta monta kuvaakin. oli siis aivan kaksin kerroi, varpaat tossa otsalla ja kädet poskilla! :heart: :D halus olla kunnolla piilossa... mutta saatiin kuitenkin kasvokuviakin. ja meillähän rakenneultrassa koko oli aika lailla viikkoja edellä, niin nyt oli kasvu tasoittunut selvästi. vielä vähän edellä mennään, mutta ei läheskään niin paljoo. ja niitä sokereita kun oon joutunu mittaileen, niin sano kuitenkin ettei missään nimessä näytä sokerivauvalta, eli liian kookkaalta. ja lapsivettäkin oli normaalisti, sitäkin kun voi kertyä liikaa, jos on sokeritautia. eli siis pelkästään hyviä uutisia!!! :heart: :D

jaahas, huomista vapaapäivää odotellen!! =)

28+4 :heart: :heart:
 
Isyyspakkauksesta mä laitoin siihen vauvalle huppupyyhkeen, kylpyleluja (voivat sitten isukin kanssa yhdessä kylpeä) , kuviollisia harsoja, muutaman vaatteen, ruokalappuja, purulelun, ensilusikoita, sinkkivoidetta, talkkia, "isin kulta"-tutin, tuttipullon, muutaman purkin vastiketta ja pari sosetta.

Isukille itselleen viskiä ja sikareita varpajaisiin, Tuoreen isän kirja ja Baby Blues-sarjakuvakirjan, isä-mukin, pieniä kortteja tyyliin "vaipanvaihto vapaa", "isille hellyyttä", "vanhempien laatuaikaa" jne., loma-anomuksen (voi kirjallisesti anoa lomaa jos tulee ilta/viikonloppureissuja) , sitten batteryä ja suklaata (lisäenergiaksi) , sisuja (jos iskee epätoivo syystä tai toisesta) , selviytymiseväät (nuudeleita, hernekeittoa, nöttköttiä).

Kirjoitin myös "sisällysluettelon", jossa kaikkien tarvikkeiden tarkoitus on selitetty.

bambina kiva kuulla, että oli hyvä ultrauskokemus ja etenkin, että pikku-ukolla on kaikki kuten pitääkin. Toivottavasti sullakin huoli vauvan koosta nyt helpotti :).
 
isyyspakkauksesta kiva marta että oot saanut valmiiksi!! kuulostaa tosi kivalle kaikki! hyvin paljon samaa täällä, viimeistelen vielä pakkauksen ensi viikolla, kun mies lähtee viikoksi ulkomaille niin saa pakkailla rauhassa! ;) muutama juttu vielä puuttuu, mutta ens viikolla on aikaa ne hankkia. siitä tulee tosi kiva vaikka ite sanonkin! :LOL: :heart: mies yllättyy varmasti! :D

marta joo kyllä huoli helpotti, ainakin vähän... ;) mutta sokereitten takia päästään/joudutaan vielä yhteen ultraan varmaan tässä 3 viikon sisään ja saapi sitten nähdä tuleeko niitä senkin jälkeen. mutta on kyllä jo parempi fiilis! :heart: :D
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani!

Sokerirastuksessa käyty aamulla. Aika kului melko nopeasti kirjaa lukiessa. Litkun sain juotua ihan hyvin, vaikka eihän se hyvää ole. Lääkärineuvola oli sen jälkeen joten tulokset kuulin heti. Ja voihan räkä toka arvo oli juuri raja arvo, jonka vuoksi ma neuvola ja sitten alkaa sokerin seuranta kotona ja heti päälle 1800kcal dieetti, yhyy. Mä niin inhoan sormenpäästä näytteen ottamista ja nyt sitten se pitäs viel itse pystyä ottamaan. Paasto ja kolmas arvo oli normaalit.

Lääkärineuvola
Pissassa oli sokeri yhdellä plussalla, mutta johtuu siis aamun sokerirasituksesta, muuten puhdas
Paino oli noussut edellis kerrasta 1,2kg
RR 141/78
Sf mitta 25cm
Sydämen sykkeet hyvät
Liikkeet ++
Kohdunkaula kiinteä ja kiinni, pituus 4cm

Seuraava neuvola siis jo ma sokeri arvon takia, muuten olisi ollut 4 viikon päästä ja sitten kuulemma alkaa olla 2 viikon välein.

Töissä olo on sujunut vielä hyvin, jos on kovin kiireinen vuoro niin saattaa hieman supistella, mutta menee pian ohi kun tahtia hellittää. Olen tyytyväinen kun on vielä voinut töissä olla. Töissä on näköjään menossa raskaus buumi kun 3 jo on äitiyslomalla tai hoitovapaalla, minä olen jäämässä ja vielä minun jälkeeni 1 on jäämässä äitiyslomalle.

Isyyspakkaus en ole nyt sellaista tehnyt, esikoista odottaessa sen väsäsin. Olisihan se kiva tehdä ja vaikka tulevalle isolle siskollekin oma niin on jotain kivaa tutkittavaa sitten kun olen sairaalassa vauvan kanssa. Jos vaikka sen saisi aikaiseksi edes aloittaa kun parin viikon päästä alkaa kesäloma ja voihan sen tekemistä jatkaa äitiyslomalla.

äippä-77+möhis 26+5
 
30+0 *poks* enää 70 päivää laskettuunaikaan

Tervetuloa kaikille uusille odottajille ja tsempit saikkulaisille/huonovointisille ja muillekkin, jotka kannusta tarvitsevat :hug:

Taas on pari päivää pahoivoinnin takia mennyt ihan päin peetä :( Ei ole ollut virtaa tehdä yhtään mitään, ja jos on yrittänyt niin paikat ollut kipeänä kunnolla ja supistellut inhottavasti. Kävin keskiviikkona hierojalla ja kroppa entistä enenmmän jumissa sen reissun jälkeen. Tuntu, että hieroja sai aikaan enenmmän tuhoa kuin mitä oli hyötyä :( Reissun jälkeen alkoi supisteleen kipeästi ja vatsa ollut kipeänä sen jälkeen. Nytkin meni yöunet vatsakivun ja pahanolon takia :(

Tänään iltapäivällä on neuvola ja vähän veikkaan, että taitaa tulla vietettyä vappu osastolla, taitaa mun veriarvot tällä hetkellä olla päin peetä. Ehkäpä pieni nesteytys ei tekis pahaa. Ajatus syömisestä ällöttä :( saa koko ajan pelätän milloin oksennan.

Isyyspakkaus Ite tein pienimuotoisen isyyspakkauksen alkukeväästä ja annoin sen miehelle ajat sitten. Mulla sisälsi se muutaman isi-aiheisen bodyja, tutteja, partakoneen ja jotain pientä. Kyllähän tuon miehenpuolisko siittä tykkäs :)

Verenpaineista En muista kellä :ashamed: mutta jollaki oli ongelmaa yläpaineen kanssa, kun se laski liian matalaksi. Ite tehnyt kotiseurantaa mun verenpaineen kanssa, tänä aamuna painneet oli 89/50. Mitä haittaa liian matalasta yläpaineesta on?

Dana88 & Pikkune 30+0
 
Huomenta kaikille!

Onpas täällä ollut tympeitä lääkärikokemuksia, mälsää. :hug: kaikille, jotka ovat joutuneet kohtaamaan inhokki lekureita. Minä kävin eilen lääkärin juttusilla ihan tuon oman mielialan ja huonojen yöunien takia... Todella mukava on tämä meidän neukkulääkäri, oikee symppis. Hetki siinä juteltiin asioista ja hän suoraan ehdotti, että jäisin sairauslomalle nyt sitten loppuajaksi ennen kesälomaa. Eli kahdeksi viikoksi. Otin tarjouksen vastaan, työpäivät kun ovat tuntuneet välistä erittäin raskaalta varsinkin henkisesti, etenkin jos on saanut vaan muutaman hurjan tunnin nukuttua ja kaiken lisäksi uni on ollut katkonaista.... Selkäkipu yleensä herättää, sitten täytyy mennä vessaan, eikä yleensä saa unta hetikään ja voi se pari tuntia vierähtää valvoessa. Mälsää. Ja tietysti ajatukset myllää mielessä... ja Önni-poika mahassa :heart: Mutta nyt ei tarvitse stressata noitten yöunien ja oman jaksamisen kanssa, voi keskittyä pakkauspuuhiin ja pääseekin nyt pikkasen aikasemmin muuttamaan oman kullan luokse =)

Me saatiin minun työkavereilta sellainen vanhemmuuspakkaus, mikä sisältää kaikkea jännää ja hauskaa :D Isoon pahvilaatikkoon (josta muuten voi tehdä sängyn vanhemmille aivan kuin äitiyspakkauksesta pedin pienoikaiselle, "sängynjalat" oli myös mukana :LOL: ) oli pakkailtu vauvalle oma kassi, isälle varpajaispaketti, selviytysmisvälineitä arkeen (mm. uudelleen etiketöityjä säilykkeitä, kuivaruokaa...), entinen työtakkini oli tuunattu kotikäyttöön, kaikenlaista lukemista (tietty uusitut omat huumoriversiot oppaista...) yms. On kyllä huippuja työkavereita, ihan ikävä tulee =) Kaikki on siis tehty huumorilla, en oo vielä sen tarkemmin tutkinut laatikkoa kuin päällisin puolin, päästään sitten isukin kanssa yhdessä repeilemään työkavereiden keksinnöille :LOL:

Mutta hassun hauskaa vappua teille kaikille toivotellen :D Tää lähtee kohta ajeleen entiseen kotikaupunkiin, pankkiasioille ja sitten kummipoikaa morjestamaan. Taas seuraavaan kertaan :wave:
 
Vappuista huomenta!

Täällä tehdään kotoa käsin töitä tänään. Toiveena ois, että ehtis vähän siivoilla tuosta iltapäivästä ja alkaa valmisteleen vappukemuja.

retuli82 Tosi kivaa, että pääset vihdoin muuttamaan miehen luokse. :) Tuleeko sulle pitkä muuttomatka, vaihtuuko ympäristö ihan kokonaan?

dana88 Toivottavasti ei tulis sairaalareissua vapuksi. Kurjaakurjaakurjaa tuo huonovointisuus. :hug:

Hauskalta kuulostaa nuo isyyspakkaukset. Ihan harmittaa kun en itse tajunnut tehdä pakettia. Vaikka kai tässä vielä ois aikaa.

Haenpas kupin kahvia ja uppoan koneen kanssa tuonne sohvan pohjalle työn pariin.

Oikein mukavaa Vappua heinämammoille!

Olivia & Vauveli 29+5

 
Alkuperäinen kirjoittaja pauliina82:
tyhmäblondi: Mä oon kuullu, että jotkut kokeneet th:t veikkaa poikaa, jos aluks sykkeet korkeet ja loppuraskaudessa laskevat. :) .
Anteeksi tuolta elokuisista tungen nokkaani tänne.Mulla on mennyt just näin.Pojista alussa ollut sykkeet(ennen rv 12)korkeat jopa yli 170 krt min ja laskeneet sitten loppuraskautta kohden,ollen lopussa noin 125-135 krt min.
Kun tytöistä sykkeet pysyneet samalla tasolla(noin 160 krt min) läpi raskauden.
Odotan nyt poikaa(2 poikaa ja 5 tyttöä on jo) =)
Käyn teidän pinoa aina välillä lukemassa kun en usko että elokuulle asti pääsen(la 13.8)on niin vaivainen raskaus jo ja kun niin mones kertakin...

Tsemppiä ja voimia teille kaikille!! :hug:
 
HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE HEINÄMASUILLE :heart: SEKÄ MYÖS KAUSALLE JA PRINSESSALLE!! Toivottavasti sielä kaikki hyvin :heart:

Simaa ja munkkia,voipi pistää vauvat liikkeelle :) DANALLE erityisjaksut ja pidän peukkuja ettei osastolle vapuksi joutuisi ja olosi muutenkin paranisi :hug:

:heart: Taatu&Elmeri rv 28+1
 
Huomenta =)

Vappuaatto alkoi kosteissa merkeissä :LOL: (Satoi kaatamalla klo 7 kun lähdin töihin)

Mulla kans vauvan sykkeet oli ensin 150 ja nyt 135 hmm...olisiko sii poika ;)
Eilen tuntui vihlontaa alapäässä saunan jälkeen olisiko siis niitä liitoskipuja, varmaan.
Hoitopöydän sain työkaverilta eilen ja nyt pitäisi sekin hioa ja maalata, alkaa tota laitettavaa olla...

Tosi kiva toi isyyspakkaus, teen kyllä myös, tiedän et mies tykkää...tilasin jo pari kirjaa siihen ja sit täältä sainkin hyviä lisäideoita :D

Mun neuvolalääkäri on sellainen hilleri-hiiri, ihan asiallinen mutta hissukka ei paljo ylimääräisiä puhu, parempi se kuin joku idiootti!

Ai niin ja tänään poksutaan 28 :heart:

Fiinukka ja käpy
 
Huomenta päivää kaikille tasapuolisesti!

Ei kyllä kuulosta kivoilta teidän lääkärivisiitit.. :hug:
Mä aina pauhaan että pitää antaa takasin, mutta sitten en kuitenkaan itse tajua sanoa vastaan muuta kuin vasta kotona.. :D
Musta kyllä periaatteessa tuntuu että musta on tullut hirveän agressiivinen.. Käytiin ikeassa viime viikonloppuna hakemassa pinnasänky ja sitten jonoteltiin että saatas lastauskärryt. Oltiin siis siinä ihan jonossa kunnes sitten yksi akka lapsensa kanssa tuli törkeesti siihen viereen odotteleen..Mies sitten kun tuli meidän vuoro oli ottamassa kärryjä niin tämä ämmä kiilas siihen eteen ja tuhahti vaan että "ursäkta" ja katto niin halveksien, ihan kun me oltas hänen eteen menty vaik hän ohitteli kaikki.. Mä olin sit ihan hölmistyny eka ja sit ku oli vähän aikaa menny ni meikä vähän alko käymään kuumana.. :D
Ellei mies ois toppuutellu ni mä oisin varmaa lähteny ettii sitä ämmää ja latassu.. :whistle:
Sitte mulla meniki koko loppu päivä siihen ku tuhisin ja puhisin sen naikkosen käytöstä..
Siis periaatteessa tosi pieni juttu, mutta mulla se vaaan jäi päälle, en jotenkin ollenkaan päässyt asian yli..

isyyspakkaus on täälläkin tekeillä, ei enää paljoa ole jäljellä, ensi viikolla ajattelin ostaa loput tarvikkeet.. Luulen että mies on ihan otettu kun tuon pakkauksen saa. Mulla vaan meinaa paisua se yli äyräiden, koko ajan tulee mieleen lisää juttuja mitä sinne vois liittää.. :headwall:

Mulla nyt vissiinkin vaihtuu synnäri.. :heart:
Soittelin tuonne vammalaan että saakos sinne mennä kun la:n tienoilla ollaan mökillä ja sinne ois vähän lyhyempi matka kun tayssiin.. Niin toivotettiin tervetulleeksi ja sanottiin vielä että jos haluan niin voin sanoa neuvolassa että he varaisivat ajan synnytytapa-arvioon ja tutustumaan viikolle 36 sinne vammalaan, että maksusitoumus pitäisi voida saada.. Ja jos ei neuvolassa innostuta asiasta, niin tervetuloa kuitenkin, se saadaan se maksusitoumus sitten jälkeenpäin, mutta he haluaisivat kovasti tavata varsinkin esikoista odottavat jo ennen synnytystä ja esitellä paikkoja jne. OOn ihan onnesta soikeana, oon kuullut vammalasta vain hyvää ja sielä on sitten parempi mahis päästä ammeeseenkin kuin tayssissa.. Ja perhehuoneitakin löytyy ja kuulemma melkeen aina on vapaana..
Nuo pari kertaa tayssissa käyneenä jäi koko paikasta <(siis synnäristä) tosi huono maku..

Kaipa sitä pitää lähteä siivoilua jatkamaan, tänään tulee kummityttö 5v. viikoks mulle hoitoon. Oon luvannut laittaa vähän vappu ateriaa illaksi niin saa sitten veli ja sen naikkonenkin syötyä ennen kuin lähtee takas vantaalle ajelemaan.
Tosi huono olo on ollut koko viikon, tuntuu todella että pahoinvoinnit on palannut, en kylläkään oksenna , mutta muuten on tosi huono olo.

danalle plajon jaksuja, toivotaan että sulla helpottaa ja et joudu sinne osastolle.. :hug:

Hauskaa vappua kaikille!

susanna ja papu POKS 31

 
Kivat liitoskivut pamahti sitten päälle kaiken muun lisäksi. Alaosasto on aivan tulessa ja käveleminen sattuu aivan hitosti. Kohdunsuulle vihloo, jos yritän nousta ylös. Taitaa olla vauvalla pää kohta jo ulkona. Onneksi koululainen tulee yhden jälkeen passaamaan :ashamed: Nyt alkaa tuntumaan, ettei tässä enää kauaa mene, kun joutuu joko osastolle tai synnyttämään. Miks tän pitää olla näin kauheaa kärsimystä koko ajan :'(

omenaruusu 31+1
 
omenaruusu aivan kuin olisit kirjoittanut minun oireista!! :LOL: Jouduin jumalattomien kipujen takia käymään eilen synnyttäjien vastaanotollakin ja sanoivat, että voi tosiaan olla ns. harmittomia liitoskipuja...tai sitten nuo kamalt vihlonnat alapäässä ja alavatsalla ovat merkki lähestyvästä synnytyksestä! Käskevät olla mun koko ajan vähän varuillaan ja Oysin lähellä, kun tosiaan sisäsuullakin alkanut oleen muutoksia. Saas nähdä! Lepoa ja lepoa vaan määräsivät ja parasetamolia ja sitten 1,5 vkon päästä äippäpolille taas kontrolliin!

te, jotka mittailette sokereita kotona..millaiset arvot kotimittauksissa pitäisi olla? Itsellä ei ole mitn kehotusta tai syytä mittailla mutta huvin vuoksi/ja mielenkiinnon olen mittaillut välillä kun tuommonen mittari sattui kotoa löytymään. =) huvinsa kullakin... ilmeisesti tämä vuodelepo aiheuttaa vähän tekemisen puutetta!!! :LOL:

Oikein mukavaa vappua kaikille... harmillisesti ilma näyttää melko kehnolta!!

Zeenah ja pikkunen 31+1 :heart:
 
Neuvolassa käyty ja hyvä mieli jäi :)

Veriarvot oli onneksi kunnossa eikä tarvinnut osastolla vappua viettää :)


Paino: - 560 g / kolmessa viikossa
pissa: puhdas
rr: 109/76
Hb: 109 (115)
Sf: 28 (26,5)
Vauva: rt
syke: 145-153
liikkeet: ++
Poika oli taas liikekannalla ja karkaili dopplerin alta ja potkiskeli sitä innoissaan :)

Kerrroin samalla viime viikkoisesta ultrakäynistä ja lääkärin törkeästä käytöksestä. Tein myös virallisen valituksen tuosta harpusta :kieh: Terkkari kertoi, että tästä lääkäristä on tehty kymmeniä valituksia viime aikoina. Eli en pahoittanut mieltäni turhan vuoksi, selvästikkin tuo nainen on epäpätevä. Jos ymmärsin terkkarin puheista oikein, niin se lääkäri on muiden lääkäreiden ja terkkareiden epäsuosiossa huonon käytöksensä takia. Kuulemma sen ois pitänyt jäähä eläkkeelle vuoden vaihteessa, mutta ei ollut saanut jäähä, niin nyt purkkaa omaa vitustaan potilaisiin :kieh: Hullu akka.

Vatsan ja selän kivut ilmeisesti liittyvät kohdun ja lantionseudun liitoskipuihin sekä meän poitsu liikkuu tosi paljoon, joten ei ihmekkään, että masu kipeä välillä.

Harmi, että tuli huono keli vapuksi :( Noh toivottavasti huomenna on hyvä keli :) tarkoituksena olisi grillailla ja jos on keliä käydään kaupungilla kattoon vappukulkuetta ja syömässä kevään ensimmäinen jätskitötterön :p

Nyt on vähän pirtsakampi olo, kun selvis että kaikki on ok :) neuvolassa käynti kummasti rauhoittaa mieltä. Seuraava neuvola onkin sitten 2 viikon päästä ja kolmen viikon päästä ultra. Sain myös taustatietolaput synnytystä varten, pitää täytellä ne ennen seukki neuvolaa.

Dana88 & Pikkune 30+0 (meinaan kokoajan laittaa 2-alkuisen viikkoluvun, viel ei oo nuppiin uponnut, että viikot alkaa jatkossa 3:lla :D )
 
Voi, toi isyyspakkaus on kyllä niin liikkis idea! Jaksaisinkohan väkertää sellaisen.. Me ollaan kyllä tehty kaikki hankinnat niin yhdessä ja viikkailtu ystäviltä saatuja vavvanvaatteita ilta toisensa perään, että en tiedä, tuntuisko se enää niin erityiseltä jotenkin.. Mun mielestä on ylipäätään muuten aivan perseestä että Kelan lootan nimi on äitiyspakkaus, yhtä paljonhan se on isällekin. Ja sillä tavalla me siihen suhtauduttiinkin, yhdessä avattiin ja perattiin. Ehkä teen jonkun alternative-lahjalootan, jossa on sikari ja viinaa :D

Sain onneksi kirjoittaa äskettäin paatoksella tästä vanhemmuuden jakamisesta yhden julkaistavan tekstin äskettäin. Mun mielestä kulttuurimme äitisentrisyys (tyyliin Sinkkonen ja pari muuta "gurua" ) on ylenpalttista ja syrjii pahasti isiä sekä syyllistää pahasti äitejä. En edes alota tätä saarnaa, jotta pääsisin joskus vapun viettoonkin... Mutta meille oli siis itsestäänselvää alusta saakka että mies pitää ainakin 3kk vanhempainvapaata (isyysloman ja isäkuukauden lisäksi), jotta saa myös paneutua kahdestaan lapsen kanssa bondaamiseen ja tutustumiseen ja hoitamiseen. Meille se on myös taloudellisesti järkevää, koska tienaan ainakin tuplasti enemmän, mutta vaikkei olisi, nää asiat ei sais musta olla koskaan rahasta kiinni. Hengissä pysyy vaikka viidellä eurolla kuussa (no ok, toi oli liioittelua) -- lapsen kanssa vietettyä aikaa ja luotua suhdetta ei korvaa mikään. (Siis miten mä päädyin tähän aiheeseen siitä viattoman ihanasta isyyspakkaus-aiheesta? Ai niin, äitiyspakkaus yms..)

Mutta siis tulin alun perin vain toivottamaan ihanaista aurinkoista munkkisokeroitua vappua kaikille heinäheitukoille (vai onko "heitukka" hieman negatiivisesti värittynyt sana? Se on jotenkin hupaisa..)! Mä oon tankannut jääkaappiin herkkuja ja alkoholittomia feikkiviinoja, joten lisäaine-esanssikännissä heilutaan tää wappu! Testissä ainakin Bavaria-olut ja Kopparbergin luomuomenasiideri, vaikken "normaalitilassa" edes juo siidereitä juuri laisinkaan.. Niitä juopotellen kotona klo 23 asti ja sitten täsmäpiipahdus baariin ystävien keikalle. Mies kysyi, haluanko että hän jättäisi "sympatiajuomatta", johon mä vastasin että "Mitä helvettiä! Ei tässä kaikkien tartte kärvistellä! Osta lisää viinaa!" :LOL: Sain ehkä kerrankin avovaimopointseja ;)

Sulo myllertää ja voi että mä rakastan jo tätä poikasta! Viikkailin taas yhtä lahjoitusvaatekassia läpi ja tuli niin pakottava tarve päästä jo pukemaan noita hepeniä pikku-ukkoselle :'( Aijai, taas nyyhkytyttää liikutuksesta...

kardemummma & Sulo 30+4
 
Heissulivei ja HAUSKAA VAPPUA kaikille tasapuolesesti!!!! :hug:
Sää on ehkäs vähän huono, mutta ei anneta sen mieltä pilata :D

Tännään sain äippäpakkauksen ja miekkosen kanssa siihen jo alustavasti tutustuttiin...Pitää vielä tarkemmin katella kun aikaa on. Ja vuoden -09 pakkaus tuli ja todella ihana ja suloinen :heart:

Päivä vietettiin kaupungilla viiletellen miehen kanssa ja vihdoin saatiin rattaat ostettua!!! Ihan lastentarvike-liikkeestä ne ostetiin, mutta valitettavasti onnettoman rahatilanteemme takia jouduttiin ostamaan liikeen halvimmat yhdistelmät, merkiltään ne on EMMA, mutta siis heittoaisat ja työntöosan korkeudensäädöt löytyy..ainoa miinus on fleecevuorinen kovapohjainen, pehmeäreunainen kantokoppa joka kesällä voi olla kuuma, mutta muuten kyllä miule ja miehelle mieluiset. Kovasti yritti myyjä myydä meille emmaljungan vaunuja mutta jouduttiin jättään väliin näitten tiukalla olevien pennosten takia :( Mutta siis edelleen onnellinen ja tyytyväinen olen ku vaunut on nyt pienoista odottamassa :heart: :heart:

Tässä vieraita odotellaan, pitäs naapurissa asuvan pariskunnan tulla meille iltaa viettämään, grillataan ja isännät ottaa olutta, elikkäs melko perinteinen vappu :D

Pienoinen massussa ei niinkään ole potkinut minuu, mutta yrittää kovasti aina tulla ulos oikeen kyljen puolelta, voin sanoo, ettei kauheen kiva tunne ole :D

Rae ja Nyytti 28+1
 
Sateisen kylmää vappuaamua :wave: Onpas ihanaa kun ei tartte kärvistellä rapulassa sängynpohjalla :D On aina muulloin menny nuo vaput suht kosteissa merkeissä ja yleensä aamuun asti. Eilinen meni kyllä rauhaisasti kotosalla tortillojen merkeissä, kullan kanssa puhelimessa ja menihän tuossa tovi jos toinenkin kun sain uuden jääkaappipakastinsysteemin paketista pois ja paikoilleen hyrräilee. Voi hitsi tuota pahvin määrää, jos kävis vappumajan tonne takapihalle rakentamassa. Noin niinkun poislähdön kunniaksi :D

Olivia81 , juu, kyllä pitkä muuttomatka on tiedossa... yli 400 kilsaa ja ei tosiaan ole tuttuja tuolla uudessa kaupungissa. Uudet ympyrät siis tiedossa.

Mutta eikun siis vappuaamiainen naamaan, nyt ois muuten tooosi kylmä ilma olla piknikillä jossain... Palaillaan taasen!

Retuli ja Önni-poika 28+3
 
niin ja Rae , varmasti tulette toimeen halvemmillakin rattailla! Me ostettiin vanhat vaunut kirppikseltä ja ei tosiaankaan ole mitään uusinta uutta. Mutta vaunut on pelittävät ja turvalliset, se riittää. Idea ei mielestäni ole, että kellä on maqeimmat ja ne kaupan kalleimmat työnnettävät, vauvalle tärkeempää on äidin ja isin rakkaus ja huolenpito :heart: Juuh, nyt taas herkistellää... :D
 
Rae Myin kakkosen jälkeen Brion yhdistelmät, kun en niistä niin kamalasti tykännyt. Olin tosi pettynyt ratasosaan. Kakkonen oli n. 2kk ja tilalle huusin netistä 20 eurolla iiihanat emmaljungan varmaan 20v vanhat vaunut, jotka keinuu joka suuntaan :) Tykkään niistä kovasti. Muita ei nyt sitten olekaan. Jos talvella vaavi nukkuu ulkona niin sitten taidan pyytää miehen siskolta lainaan muutamam vuoden uudemmat vaunut, jotka on vähän tiiviimmät. Tai huudan uudet muutamalla kympillä ;) Rattaita on kahdetkin, nekin huudettu aika halvalla. Toiset näppärät kaupunkiolosuhteisiin ja toiset kunnon ilmakumipyöräiset tuonne sorateille. Ois vaan silloin aikanaan tajunnu, että turhaan niihin niin kamalasti sijoittaa... Vaikka olihan se kiva tulla uusien rattaiden kanssa kotiin =)

Mulla on ollu pari vapaapäivää ja liitoskivut on ollu vähäisiä. On käyty vähän kävelemässäkin. Työpäivinä ei tarvi kuvitellakaan, kun töissä rasittuu paikat liikaakin. Lääkärineuvolaa tässä odotellaan tiistaina ja sen jälkeen varmaan otetaan vielä sokerirasituskin uusiksi.

Tiedättekö 2kk:n päästä alkaa meidän kuu!!! :wave:

Punaposket + Tuhina 28+6
 

Yhteistyössä